..:: پاسخ به سوالات Word , Excel , PowerPoint , Outlook::..

farzadghazanfari

عضو جدید
سلام ممنون از زحمتتون
میشه لطف کنین توضیحشم بزارین
با سپاس
با سلام
ابتدا یه ستون به اطلاعات اضافه می کنیم که من اسمشونو Extra تا Extra7 گذاشتم. بعد روی نمودارتون کلیک راست کرده و Select Data رو انتخاب می کنید. اگه لیستی نبود دکمه Add رو میزنیم. در بخش Edit Name اسم مورد نظر رو وارد می کنیم یا از روی جدول اکسل سلولشو انتخاب می کنیم. در بخش Series X value داده ای که می خوایم روی محور Xها نمایش داده بشه رو انتخاب می کنیم و در بخش Series Y values داده مربوط به محور Yها رو انتخاب می کنیم. این کار رو برای تک تک اطلاعات ستونمون (اینجا برای مثال همون Extra تا Extra7) انجام میدیم.
اگر در قسمت Legend Entries لیست ستون اضافه شده وجود داشت بود (اینجا برای مثال همون Extra تا Extra7) کافی روی هر کدام کلیک کرده و دکمه Edit رو بزنیم و داده های مربوط به محور Xها و Yها رو انتخاب می کنیم مانند مرحله قبل. من عکسشونم براتون میزارم امیدوارم که توضیحاتم کافی باشه.
مشاهده پیوست Excel.rar
 

sorush_65

عضو جدید
با سلام
من میخوام تصویری مثل شکل زیر در پاورپوینت ایجاد کنم و قسمتهایی که به شکل نقطه چین،
مستطیل و فلش و ... کلا تموم قسمتهایی که رنگش قرمزه رو تو صفحه ایجاد کنم و موقع ارائه
با هر کلیک فقط یکی از اون قسمتها نشون داده بشه اگه یکی از دوستان با این مطلب آشناست
لطفا راهنماییم کنید که چه جوری انجامش بدم.
ممنون

http://
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    7.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سلام بچه ها

کسی نیست به سوالم جواب بده لطفا

کارم خیلی گیره:cry::cry::cry:

با سلام .. برای کشیدن شی ها باید برید از شکل زیر اجسام تون رو وارد صفحه کنید ... وارد تب insert بشید و shape

 

farzadghazanfari

عضو جدید
سلام بچه ها

کسی نیست به سوالم جواب بده لطفا

کارم خیلی گیره:cry::cry::cry:

با سلام. برای اضافه کردن فلش ها و نقطه چین یا هر المان دیگری به قول دوستمون باید برید توی تب Insert بخش Shape. واسه اینکه اون المان هایی که به تصویرت اضافه می کنی یکی یکی و به ترتیبی که میخوای با کلیک کردن بیاد لازمه که به پاورپوینت Animation بدی. واسه این کار میری توی تب Animations دکمه Custom Animation رو میزنیم. روی المان مورد نظر کلیک کرده در بخش سمت راست پاورپوینت Add Effect رو میزنیم. باید حواست باشه که ترتیب ورود المان ها رو همون طوری که میخوای بزنی البته میتونی ترتیب Effectها رو جابه جا کنی. یه سری تنظیمات اضافی هم داره مثلاً میتونی نحوه ورود المان رو مشخص کنی یا سرعت ورودشو....اگه سوالی داشتید در خدمتم. یه نمونه هم واستون میزارم.
مشاهده پیوست Test.rar
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
ببینید دوست عزیز .. من متاسفانه وقت کافی ندارم همه چیز رو شرح بدم ولی بهتون این موارد رو می گم:
ببینید شما می خواید رو هر بخش کلیک کردید وارد یک اسلاید دیگر شود .. خب برای این کار باید از همون تب insert بشید و shape و طبق شکل آخرین گزینه رو انتخاب و روی تصویر یا گوشه اون بکشید




وقتی اون رو زدید یک کادر باز می شه و شما گزینه hiperlink to را انتخای نموده و از منوی زیرش هم slide رو انتخاب کنید و در کادری که میاد اسلایدها تون رو نشون می ده که می تونید هر کدومش خواستید رو انتخاب کنید
و بعدش با کلیک در اون نقطه به همون اسلایدی که می خواید میرید ...
 

sorush_65

عضو جدید
با سلام. برای اضافه کردن فلش ها و نقطه چین یا هر المان دیگری به قول دوستمون باید برید توی تب Insert بخش Shape. واسه اینکه اون المان هایی که به تصویرت اضافه می کنی یکی یکی و به ترتیبی که میخوای با کلیک کردن بیاد لازمه که به پاورپوینت Animation بدی. واسه این کار میری توی تب Animations دکمه Custom Animation رو میزنیم. روی المان مورد نظر کلیک کرده در بخش سمت راست پاورپوینت Add Effect رو میزنیم. باید حواست باشه که ترتیب ورود المان ها رو همون طوری که میخوای بزنی البته میتونی ترتیب Effectها رو جابه جا کنی. یه سری تنظیمات اضافی هم داره مثلاً میتونی نحوه ورود المان رو مشخص کنی یا سرعت ورودشو....اگه سوالی داشتید در خدمتم. یه نمونه هم واستون میزارم.
مشاهده پیوست 192673

دوستان ممنون از راهنماییتون

کمک بزرگی کردید. فقط وقتی من میخوام از یک شکل خاص
مثلا مستطیل استفاده کنم رو تصویر قبلی قرار میگیره و اونو
کاملا میپوشونه، مثل زیر. باید چیکار کنم این اتفاق نیفته؟
یه سوال دیگه هم اینکه میخوام برای یکی از صفحات پاورم
از یک تم دیگه استفاده کنم مثلا بک گروند صفحه مقدمه با
بقیه صفحات فرق داشته باشه برای این کار باید چیکار کرد؟
ممنون از وقتی که میزارید.
http://http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6cc493a8203fc4521.rar

:gol:
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دوستان ممنون از راهنماییتون

کمک بزرگی کردید. فقط وقتی من میخوام از یک شکل خاص
مثلا مستطیل استفاده کنم رو تصویر قبلی قرار میگیره و اونو
کاملا میپوشونه، مثل زیر. باید چیکار کنم این اتفاق نیفته؟
یه سوال دیگه هم اینکه میخوام برای یکی از صفحات پاورم
از یک تم دیگه استفاده کنم مثلا بک گروند صفحه مقدمه با
بقیه صفحات فرق داشته باشه برای این کار باید چیکار کرد؟
ممنون از وقتی که میزارید.
http://http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6cc493a8203fc4521.rar

:gol:

1. روی اون مستطیل کلیک راست و format shape (آخرین گزینه) بعد سمت چپ گزینه fill (اولین گزینه ) و در کادر روبرویش 'گزینه solid fillسپس گزینه transparency را به 100 درصد تبدیل کنید.
من فایل شما رو ندیدم ولی اگه منظورتون همینه که درسته.

2.برید اسلاید مورد نظرتون رو انتخاب کنید و روی تم موردنظر کلیک راست و گزینه apply to select slide بزنید .:gol:
 

sorush_65

عضو جدید
1. روی اون مستطیل کلیک راست و format shape (آخرین گزینه) بعد سمت چپ گزینه fill (اولین گزینه ) و در کادر روبرویش 'گزینه solid fillسپس گزینه transparency را به 100 درصد تبدیل کنید.
من فایل شما رو ندیدم ولی اگه منظورتون همینه که درسته.

2.برید اسلاید مورد نظرتون رو انتخاب کنید و روی تم موردنظر کلیک راست و گزینه apply to select slide بزنید .:gol:

عالی بود :gol: ممنونم
 

sarehN

عضو جدید
سلام دوستان.
من یه مسئله ای دارم، ممنون میشم اگه راهنماییم بفرمایید.
چطور میشه در وورد، سرصفحه ای ایجاد کرد که هم یه متن(مثلا عنوان هر فصل در تمام صفحات اون فصل بیاد) و هم شماره صفحه روی اون درج بشه.
من هر طوریکه انجام میدم فقط یکی از اینها ظاهر میشه. چطور میشه هر دو رو باهم داشت:que:
 

iaidin

عضو جدید
سلام
یه سوالی در اکسس داشتم و قبلا اینکار را انجام داده بودم و الان فراموشش کردم و ممنون میشم دوستان کمک کنند
فرض کنید دو تا تیبل استان و شهر داریم(با کلید خارجی ریلیشن هستند)
حالا میخواهم فرمی طراحی کنم که کاربر از کمبو اول استان را انتخاب کنه و در ادامه به ازای انتخاب استانی که انجام شده شهرهای مربوطه را در کمبو شهر پر کند
ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند
 
آخرین ویرایش:

neegahin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان یه سوال در مورد Access
من یه کئوری ساختم و در قسمت Criteria این رو نوشتم [لطفا نام شهر مورد نظر را وارد کنید] حالا وقتی ک اجراش میکنم تا نام کامل شهر رو وارد نکنم اطلاعات رو بهم نمیده
حالا سوال:
1-من می خوام فقط حرف اول شهر رو وارد کنم باید چکار کنم
2-نمیشه این کئوری بصورت کمبو باکس باشه که نیاز نباشه چیزی تایپ کنی یعنی فقط از ایست انتخاب کنی و داده هارو بهت بده
 

iaidin

عضو جدید
دوستان یه سوال در مورد Access
من یه کئوری ساختم و در قسمت Criteria این رو نوشتم [لطفا نام شهر مورد نظر را وارد کنید] حالا وقتی ک اجراش میکنم تا نام کامل شهر رو وارد نکنم اطلاعات رو بهم نمیده
حالا سوال:
1-من می خوام فقط حرف اول شهر رو وارد کنم باید چکار کنم
2-نمیشه این کئوری بصورت کمبو باکس باشه که نیاز نباشه چیزی تایپ کنی یعنی فقط از ایست انتخاب کنی و داده هارو بهت بده
میتونید کمبو باکس قرار بدید و سورس اون را تیبیل شهر ها قرار بدید.
 

neegahin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میتونید کمبو باکس قرار بدید و سورس اون را تیبیل شهر ها قرار بدید.
ممنون از جوابتون
من یک Blank Fromساختم و یه کمبو باکس اضافه کردم حالا وقتی ک روی کمبو باکس کلیک میکنم یه صفحه باز میشه ک همه شهرها رو نشون میده مثلا 10 تا تهران رو با هم نشون میده
من می خوام فقط از هر استانی یکی باشه و وقتی روش کلیک میکنم لیست تمام افراد اون شهر رو بهم نشون بده.
در مورد سوال اولی میتونی کمکم کنی ؟
 

iaidin

عضو جدید
ممنون از جوابتون
من یک Blank Fromساختم و یه کمبو باکس اضافه کردم حالا وقتی ک روی کمبو باکس کلیک میکنم یه صفحه باز میشه ک همه شهرها رو نشون میده مثلا 10 تا تهران رو با هم نشون میده
من می خوام فقط از هر استانی یکی باشه و وقتی روش کلیک میکنم لیست تمام افراد اون شهر رو بهم نشون بده.
در مورد سوال اولی میتونی کمکم کنی ؟
پاسخ سوال اول:
متن زیر را کپی کنید و در قسمت criteria باید paste کنید


Like [استان را وارد کنید] & "*"
 

من و شما

عضو جدید
جمع 5E+5Aرا چگونه در اکسل می شود جمع کرد با sum

جمع 5E+5Aرا چگونه در اکسل می شود جمع کرد با sum

جمع 5E+5Aرا چگونه در اکسل می شود جمع کرد با :que:sum
 

mer30fery

دستیار مدیر مهندسی مکانیک, متخصص سالید ورک
کاربر ممتاز
سلام و درود
من اگر آفیس 2010 نصب کنم میتونم فایل هام رو با فرمت 2007 ذخیره کنم؟
با تشکر
 

گیلان(فومن)

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام و درود
من اگر آفیس 2010 نصب کنم میتونم فایل هام رو با فرمت 2007 ذخیره کنم؟
با تشکر

سلام.
وقتی کادر save as رو بزنید و پایین گزینه save type as میتونید فرمت ورد رو انتخاب کنید که 2007 باشه یا 2010.
 

گیلان(فومن)

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من یه مشکلی تو نوشتن پانویس در ورد دارم. با اینکه قسمت footnotes، قسمت start at زدم که از یک شروع شه. ولی از 5 شروع میشه. تو یه کامپیوتر دیگه امتحان کردم بازم همین مشکل به وجود اومد. صفحه اول پانویسام به ترتیب 1 و2 درسته ولی از صفحه بعدتر که میخوام بزنم دوباره از یک شروع شه این مشکل پیش میاد.میشه لطف بفرمایید کمک کنید.
 

iaidin

عضو جدید
سلام دوستان
من یه مشکلی تو نوشتن پانویس در ورد دارم. با اینکه قسمت footnotes، قسمت start at زدم که از یک شروع شه. ولی از 5 شروع میشه. تو یه کامپیوتر دیگه امتحان کردم بازم همین مشکل به وجود اومد. صفحه اول پانویسام به ترتیب 1 و2 درسته ولی از صفحه بعدتر که میخوام بزنم دوباره از یک شروع شه این مشکل پیش میاد.میشه لطف بفرمایید کمک کنید.

در قسمت Note options و بعد در پنجره ای که باز شده یک گزینه داره با نام Numbering و اون را reastart each page انتخاب کنید
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان.....
چطوری می تونم تک تک داده هامو ضرب در یک عدد مشخص کنم(مثلا ضرب در [5-^10] )....من یه سری داده دارم(کسرمولی) اونارو کپی کردم در اکسل ولی این داده ها را باید هرکدومشونو ضربدر 5-^10 کنم....من فعلا مجبورم بیام رو تک تک سلول ها کلیک کنم و پنج تا صفر به هرکدوم اضافه کنم!!!
و یه سوال دیگه اینکه به صورت پیش فرض اکسل رو که باز می کنم چپ به راستش تنظیم نیست و مجبورم دکمه righ to left رو از سربرگ page layout هر دفعه بزنم...باید چیکار کنم تا درست بشه؟
ممنون از راهنمایی هاتون......
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان.....
چطوری می تونم تک تک داده هامو ضرب در یک عدد مشخص کنم(مثلا ضرب در [5-^10] )....من یه سری داده دارم(کسرمولی) اونارو کپی کردم در اکسل ولی این داده ها را باید هرکدومشونو ضربدر 5-^10 کنم....من فعلا مجبورم بیام رو تک تک سلول ها کلیک کنم و پنج تا صفر به هرکدوم اضافه کنم!!!
و یه سوال دیگه اینکه به صورت پیش فرض اکسل رو که باز می کنم چپ به راستش تنظیم نیست و مجبورم دکمه righ to left رو از سربرگ page layout هر دفعه بزنم...باید چیکار کنم تا درست بشه؟
ممنون از راهنمایی هاتون......
وسط کار بودم به این مشکل برخوردم نیم ساعت وایستادم کسی کمک کنه...........ولی مثه اینکه کسی نیست الان تو تالار.............خودم کلی ور رفتم باهاش فهمیدم..........میگم شاید بدرد یه تازه اکسل کار دیگه ای مثل من خورد..........
باید بریم تو یه سلول خالی و در قسمت Formula bar نوشت مثلا: K5*0.00001=
و حالا این خونه جدید ساخته شده رو به پایین می کشیم تا روی بقیه داده ها هم اعمال بشه.....
 

daniel.nano

عضو جدید
با سلام،
دوستان می‌شه لطفا کمک کنید می‌خواد یه فایل ورد ۲۰۱۰ رو تو ۲۰۱۳ باز کنم، ولی‌ همش به هم میریزه،
چجوری می‌تونم تبدیلش کنم ،
 

ialex

عضو جدید
با سلام،
دوستان می‌شه لطفا کمک کنید می‌خواد یه فایل ورد ۲۰۱۰ رو تو ۲۰۱۳ باز کنم، ولی‌ همش به هم میریزه،
چجوری می‌تونم تبدیلش کنم ،
به احتمال زیاد مشکل تغییر در پیشفرض های ورود هست که انجام شده. مانند اندازه های حاشیه و فاصله بین خطوط
میتونید اون تنظیمات را به عنوان پیشفرض 213 قرار بدهید تا مشکل شما حل شود
 

delava

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.در word چیکارکنم که فونت مثلا BNAZANIN همیشه هنگام تایپ ثابت بمونه ؟چون من هروقت برنامه WORDمیبندم وبازمیکنم تونوارابزار HOME فونتش عوض میشه.
 

Similar threads

بالا