آموزش و ترفندها و نكات آفیس (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook)

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
با سلام

به پیشنهاد دوست خوبمون behnam5670 و پيگيری های دوست عزیزمون amir ghasemiyan قرار شد تاپیکی برای ترفندهای آفیس (به چز اکسس که تالار خودش را دارد) ايجاد شود. از دوستان خواهشمندیم تمامی مطالب در این راستا را در این تاپيک قرار دهند.
هرگونه پست نامرتبط یا اسپم بدون اطلاع قبلی حذف می گردد:gol:
تاپيک های قبلی نیز در این خصوص به مرور جمع شده و یکجا می شوند.

با تشکر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

امیر Amir

عضو جدید
توابع آماري در اكسل

توابع آماري در اكسل

توابع آماري در اكسل;):cool::gol::eek:



با احترام
 

پیوست ها

  • stat.pdf
    1.2 مگایابت · بازدیدها: 4

oxision

عضو جدید
کاربر ممتاز
افزودني هاي متنوع براي نرم افزارهاي آفيس

افزودني هاي متنوع براي نرم افزارهاي آفيس

دسترسي به قسمت هاي مختلف را آسان كنيد:
ابزار WordToys يك برنامه كمكي است كه يك نوار ابزار جذاب را به Word اضافه مي كند كه در كنار طول سند باز شده قرار مي گيرد. اين نوار ابزار به شما دسترسي سريع به قسمت هاي مختلف برنامه را پيشنهاد مي كند و يار كمكي شما در برنامه خواهد بود. اين ابزار همين طور بخشي را اضافه مي كند كه تمامي سندهاي باز شده را به شكل تب مانند در كنار هم قرار مي دهد كه بسيار پراستفاده خواهد بود.شما مي توانيد WordToys را از اين آدرس دانلود كنيد:

http://www.download.com/wordtoys/3000_9694_4-10313780.html

منبع
 

M.Reza2008

عضو جدید
ترفند آفيس

ترفند آفيس

یکی از ایراداتی که بسیاری به Office 2007 می‌گیرند، Ribbon (ریبون یا نوار) بزرگی است که در بالای رابط کاربری جدید قرار گرفته است. علاوه بر بزرگی بی جهت ، ایراد اصلی این است که مثل آفیس 2003 همه دکمه‌ها و نوار ابزارها با یک کلیک در دسترس نیست. بلکه باید اول متوجه شوید که دکمه مورد نظر شما به کدامیک از تب‌های این ریبون مربوط می‌شود و سپس در آن ریبون دنبال آن بگردید و هر بار هم که با آن دکمه کار دارید، همین کارها را انجام دهید! در حالی که قبلأ همه دکمه‌ها بالای محیط کاری بودند و با یک کلیک به آن‌ها دسترسی داشتیم. اما مایکروسافت برای حل این مشکل راهی نیز در نظر گرفته است که دسترسی شما به دکمه های مختلف ریبون را آسانتر میکند. در این ترفند قصد داریم آن را برای شما بازگو کنیم.
ابتدا در محیط بالایی ریبون به سه دکمه موجود در کنار دکمه "آفیس" دقت کنید.
این سه دکمه عبارتند از Undo ، Save و Redo.
این سه دکمه به عنوان Quick Access یا دسترسی سریع در این محل جای گرفتند.
شما میتوانید هر دکمه دیگری را که بخواهید به این قسمت اضافه نمایید.

در نتیجه برای اینکار:
کافی است بر روی هر دکمه‌ای در هر تبی که خواستید به این بخش اضافه شود، کلیک راست کرده و گزینه Add to Quick Access Toolbar را انتخاب کنید.
با این کار (ترفندستان) دکمه مورد نظر شما در بخش دسترسی سریع جای میگیرد و از این پس میتوانید بدون باز کردن تب و انتخاب آن مستقیمأ بر روی آن کلیک کنید.
این کار را بر روی دکمه هایی که بیشتر با آن سر و کار دارید انجام دهید.
به نقل از ترفندستان
 

yunesnazari

عضو جدید
کاربر ممتاز
فایل 2007 در برنامه 2003

فایل 2007 در برنامه 2003

باز کردن فایلهای آفیس 2007 با آفیس های قدیمی ... کامپیوتر ,

منبع : ترفندستان


پس از عرضه Word و Excel در آفیس 2007 ، یکی از مشکلاتی که برای کاربران پیش آمد عدم امکان باز نمودن فایلهای تولید شده از آفیس 2007 در نسخه های آفیس قبلی مانند 2003 و XP بود. به عنوان مثال شما در کامپیوتر شخصی خود آفیس 2007 نصب دارید و یک فایل Word با آن ایجاد میکنید ، سپس آن را روی فلش دیسک خود ریخته و به محل کار میبرید ، در سیستم محل کار آفیس 2003 نصب است ، در نتیجه امکان باز کردن فایل Word را ندارید. اما این موضوع نیز چاره ای دارد! در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده به وسیله ابزاری جانبی برای باز نمودن فایلهای آفیس 2007 در نسخه های قبلی آفیس بپردازیم.


برای اینکار:
شما نیازمند ابزاری ساده به نام
docXConverter هستید.
به کمک این برنامه کم حجم شما میتوانید به سادگی فایل های
Word و Excel تولید شده توسط آفیس 2007 را به فایلهای قابل اجرا در آفیس های قبلی تبدیل نمایید.
docXConverter ، نسخه 2.01 با حجم تنها 1.9 مگابایت از لینک زیر قابل دریافت است:
http://setblog. persiangig. ir/docXConverter .zip
پس از دانلود فایل ، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل
docXConverter. exe را اجرا نمایید.
اکنون به سادگی میتوانید با استفاده از
File > Open فولدری که فایل ها در آن قرار دارد را انتخاب کنید یا فایل مربوط را به داخل محیط برنمامه Drog & Drop (کشیده و رها) کنید تا عملیات تبدیل صورت گیرد.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
ترفندهای نرم افزار های مختلف

ترفندهای نرم افزار های مختلف

قصد دارم تو این تاپیک ترفند های مختلف بعضی از برنامه ها رو معرفی کنم
از دوستانی که میتونند کمک کنند خواهش میکنم کوتاهی نکنند
بازم ممنون
تنهایی
1387/10/21
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
نحوه استفاده از لغت نامه موجود در Microsoft Word

نحوه استفاده از لغت نامه موجود در Microsoft Word

بدین منظور:
نرم افزار Microsoft Word را اجرا کنید.
سپس متن انگلیسی خود را تایپ نموده یا آن را از روی یک فایل فراخوانی کنید.
اکنون واژه مورد نظر خود را توسط ماوس انتخاب نمایید.
حال بر روی آن راست کلیک کرده و Synonyms را انتخاب کنید.
در صورتی که واژه شما معادلی داشته باشد در منوی باز شده در جلوی Synonyms میتوانید آن را انتخاب نمایید.
متضادهای واژه نیز در صورت وجود با عبارت (Antonyms) مشخص شده است.
همچنین برای فراخوانی واژه های مرتبط دیگر به واژه انگلیسی شما کافی است پس از راست کلیک و ورود به Synonyms، گزینه آخر یعنی Thesaurus را انتخاب کنید.
خواهید دید که پنل جدید در سمت راست برنامه باز میشود و لیست کلیه واژه های مرتبط نمایش داده میشود.
مجددأ با راست کلیک بر روی هر یک و انتخاب Insert میتوانید آنها را جایگزین واژه موجود خود نمایید.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
دسترسی سریع به فایل های پرکاربرد در آفیس 2007

دسترسی سریع به فایل های پرکاربرد در آفیس 2007

برای اینکار:
یکی از نرم افزارهای Excel ، Word و یا PowerPoint موجود در Office 2007 را اجرا نمایید.
حال بر روی دکمه Office کلیک کنید (منظور دکمه با نشان Office در گوشه بالا سمت چپ برنامه است).
پس از اینکار خواهید دید که قسمتی به نام Recent Documents پدیدار خواهد شد.
حتمأ با این قسمت که در نسخه های قبلی آفیس نیز وجود داشت آشنا هستید.
در این لیست ، شما میتوانید آخرین فایل های باز شده توسط برنامه را مشاهده کنید.
طبعأ این لیست فایلهای پرکاربرد شما را نشان نمیدهد و تنها جهت مشاهده آخرین فایل های باز شده استفاده میشود.
اکنون اگر با دقت به این لیست بنگریم در کنار هر یک علامت یک سنجاق قابل مشاهده است.
حال فرض کنید یکی از فایلهای پرکاربرد شما در این لیست وجود دارد. کافی است بر روی علامت سنجاق در کنار آن کلیک کنید تا فعال شده و به به رنگ سبز تغییر پیدا کند.
با اینکاری که صورت دادید دیگر فایل انتخاب شده شما توسط سنجاق ، برای همیشه در این لیست حضور دارد و با باز نمودن فایل های جدید دیگر در برنامه نیز از لیست خارج نمیشود. در نتیجه میتوانید به سادگی فایل مورد نظر خود را هر بار تنها با کلیک بر روی دکمه آفیس پیدا کرده و باز کنید.
شما میتوانید فایلهای پرکاربرد خود را یکبار در برنامه باز کنید و پس از پدیدار شدن در لیست Recent Documents با کلیک بر روی سنجاق آن را برای همیشه در لیست حفظ کنید.
طبعأ با کلیک مجدد بر روی سنجاق و غیرفعال کردن آن ، قابلیت نگه داشتن فایل در لیست نیز از بین میرود.

همچنین جهت بهبود کارکرد این قسمت میتوانید تعداد فایل های نمایش داده شده در لیست Recent Documents را بیشتر کنید.
بدین منظور:
بر روی دکمه Office کلیک کنید.
سپس Word Options (یا Excel Options یا PowerPoint Options) را انتخاب کنید.
در پنجره جدید از منوی کناری Advanced را بزگزینید.
حال اسکرول را پایین آورده تا گزینه Show this number of Recent Documents را بیابید. اکنون میتوانید هر مقدار دلخواهی که مورد نظرتان است تا در لیست Recent Documents نمایش داده شود را در این قسمت وارد کنید.
در پایان دکمه OK را بزنید تا تغییرات حاصل گردد.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
یکی از نشانه های کاربران حرفه ای عملکرد سریع آنها توسط کلیدهای میانبر است. میتوان گفت تمامی نرم افزارها این کلیدهای میانبر را برای سهولت کار کاربران دارا هستند. در این ترفند قصد دارم به معرفی تمامی کلیدهای میانبر موجود در بسته نرم افزاری آفیس برای برنامه های Excel , PowerPoint , Word و ... و همچنین نحوه عملکرد هر یک بپردازم. اگر میخواهید در زمان خود صرفه جویی کنید این کلیدها را به خاطر بسپرید.


کلیدهای عمومی:
ايجاد يك سند جديد Ctrl+N
فراخواني يك سند متفاوت Ctrl+O
حركت ميان سندهاي باز Ctrl+F6
ذخيره سازي يك سند Ctrl+S
چاپ يك سند Ctrl+P
بستن يك سند Ctrl+W

كليدهاي ميانبر حركت در سند:
يك كلمه جهت نماي راست +Ctrl و جهت نماي چپ +Ctrl
يك پاراگراف جهت نماي بالا +Ctrl و جهت نماي پايين +Ctrl
يك صفحه كامل به بالا Page up
يك صفحه كامل به پايين Page down
ابتداي سطر Home
انتهاي سطر End
ابتداي يك سند Ctrl+Home
انتهاي يك سند Ctrl+End
يك سطر بالا كليد جهت نماي بالا
يك سطر پايين كليد جهت نماي پايين
يك كاراكتر به سمت راست يا چپ كليدجهت نماي راست يا چپ
حذف كلمه يا عبارتي در سمت راست (بعد)مكان نما Ctrl+Del
حذف كلمه يا عبارتي در سمت راست (قبل)مكان نما Ctrl+Backspace
حركت مكان نما به بالاي صفحه نمايش Ctrl+Page up
حركت مكان نما به پايين صفحه نمايش Ctrl+Page down

كليد هاي ميانبر كار با متن:

انتخاب كاراكتر سمت راستي اشاره گر كليدجهت نماي راست+Shift
انتخاب كاراكتر سمت چپي اشاره گر كليدجهت نماي چپ+Shift
انتخاب يك واژه كليدجهت نماي راست+Shift+‍Ctrl
انتخاب يك سطر Shift+End
انتخاب يك پاراگراف كليد جهت نماي پايين+Shift+‍Ctrl
اتنخاب تمام سند A+‍Ctrl
رفتن به يك صفحه مشخص G+‍Ctrl

كليد هاي ميانبر ويرايش متن:
حذف كاراكتر قبلي اشاره گر Backspace
حذف كاراكتر كه اشاره گر روي ان قرار دارد يا متني كه انتخاب شده است Delete
حذف واژه قبلي اشاره گر Ctrl+ Backspace
حذف كاراكتر بعدي اشاره گر Ctrl+Delet
کپی و حذف متن انتخاب شده Ctrl+X
كپي گرفتن از متن انتخاب شده Ctrl+C
الصاق متن كپي شده Ctrl+V
بررسي املايي يك سند F7
يافتن متن در سند Ctrl+F
جايگزيني متن در سند Ctrl+H
عملUndo Ctrl+Z
عمل Redo Ctrl+Y
پايان سطر و انتقال به سطر بعدي Enter
حركت به سمت پايين در Tab Outline
درج تورفتگي سطر اول پاراگراف يا پرش به ايستگاههاي پرشي Tab
حذف يا افزودن سطر جاري Ctrl+0

كليدهاي ميان بر قالب بندي متن:
تغيير قلم F+Shift+‍Ctrl
تغيير اندازه قلم P+Shift+‍Ctrl
پررنگ كردن قلم B+‍Ctrl
ايتاليك كردن قلم I+‍Ctrl
زير خط دار كردن قلم U+‍Ctrl
دو زير خط دار كردن قلم D+Shift+‍Ctrl
حذف قالب بندي كاراكتر Space Bar+‍Ctrl
فضاي خطوط تنها پاراگراف 1+‍Ctrl
فضاي دو برابر خطوط پاراگراف 2+‍Ctrl
فضاي 5/1 برابر خطوط پاراگراف 5+‍Ctrl
تراز بندي وسط پاراگراف E+‍Ctrl
تراز بندي چپ پاراگراف L+‍Ctrl
تراز بندي راست پاراگراف R+‍Ctrl
تراز بندي از دو طرف پاراگراف J+‍Ctrl
برجسته كردن پاراگراف از چپ M+‍Ctrl
برجسته كردن پاراگراف ازراست M+shift+‍Ctrl
حذف قالب بندي پاراگراف Q+‍Ctrl
به روز رساني فيلدها F9
تغيير روش نمايش فيلد منتخب Shift+F9
تغيير روش تمام فيلدهاي سند Alt+F9
كاهش يا افزايش اندازه قلم به اندازه يك رقم [+Ctrlا]
تغيير اندازه قلم به اندازه پيش فرض قبلي يا بعدي <+Ctrl+Shiftا>
تبديل حروف عادي به حالت دو زير خط و برعكس D+Shift+‍Ctrl
تبديل حروف عادي به انديس دار پايين و برعكس =+Ctrl
تبديل حروف عادي به انديس دار بالا و برعكس =+Ctrl+Shift
تبديل ابتداي كلمات به حروف كوچك يا بزرگ AK+shift+‍Ctrl
تغيير قلم جاري F+Shift+‍Ctrl
تغيير قلم جاري F+Shift+‍Ctrl
تغيير اندازه قلم جاري F3+Shift
ايجاد تو رفتگي از سطر بعدي P+Shift+‍Ctrl
حذف تو رفتگي سطر بعدي +T‍Ctrl
حذف تو رفتگي سطر دوم T+Shift+‍Ctrl
انتخاب همه سند A+‍Ctrl
درج يك شكستگي سطري Enter+Shift
انتقال به سطر يا صفحه بعدي Ctrl+Enter
اشكار يا پنهان نمودن علايم H+Shift+‍Ctrl

كليدهاي ميان بر صدا:
خاموش/روشن نمودن ميكروفن Winkey+V
انتقال بين دو حالت ديكته و فرمان صوتي Winkey+T
فعال كردن حالت تصحيح Winkey+C

كليدهاي ميان بر منوها:
فعال شدن اولين عنوان نوار منو ALT
فعال شدن منوی Alt + F File
فعال شدن منوی Alt + E Edit
فعال شدن منوی Alt + V View
فعال شدن منوی Alt + I Insert
فعال شدن منوی Alt + O Format
فعال شدن منوی Alt + T Tools
فعال شدن منوی Alt + A Table
فعال شدن منوی Alt + W Windows
فعال شدن منوی Alt + H
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
جاسازی یک صفحه Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس 2007

جاسازی یک صفحه Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس 2007

ابتدا بایستی به این نکته توجه کنیم که جهت وارد نمودن جداول Excel به PowerPoint یا Word از دو روش میتوانیم استفاده کنیم. راه اول وارد نمودن یک صفحه خالی به PowerPoint یا Word و سپس ویرایش آن در محیط این دو برنامه است. و راه دیگر ساخت جداول در خود نرم افزار اکسل و سپس جاسازی آن در این دو نرم افزار.

جهت جاسازی یک صفحه خالی و ویرایش آن:
PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.
به تب Insert رفته (ترفندستان) و بر روی Object کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در لیست موجود گزینه Microsoft Office Excel Worksheet را یافته و آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.
خواهید دید که یک فایل جدید اکسل در همان محیط برنامه باز شده و شما میتوانید توسط ابزارهای موجود آن را ویرایش کنید.
این روش جهت جاسازی سریع یک فایل Excel در محیط Word و PowerPoint کاربرد دارد.

اما جهت جاسازی یک فایل از پیش ساخته شده توسط اکسل:
PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.
مجددأ تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.
این بار از منوی کناری گزینه Create from file را (ترفندستان) انتخاب نمایید.
حال بر روی Browse کلیک نموده و فایل اکسل خود را از روی هارد انتخاب کنید.
با فشردن دکمه OK فایل درون برنامه جاسازی میشود.

پس از وارد شدن صفحه اکسل نیز به سادگی توسط نوار ابزارهای موجود میتوانید تغییرات لازم در محیط PowerPoint یا Word را صورت دهید.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
حفظ ثبات فونت ها در نرم افزارهای آفیس به هنگام نمایش بر روی سیستم های مختلف

حفظ ثبات فونت ها در نرم افزارهای آفیس به هنگام نمایش بر روی سیستم های مختلف

بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونت​های مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا Powerpoint، بر روی گوی دایره​ای شکل نرم​افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.
اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.
در پنجره​ای که باز می​شود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.
با انتخاب این گزینه تمام قلم​های به کار رفته در متن شما هنگام ذخیره​سازی،​ به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده می​شود.
توجه کنید که در این بخش گزینه​ای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلم​های پیش​فرض سیستمی نیز به فایل، می​چسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد می​شود.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
فارسی نویسی اعداد و حروف در قسمت فرمول نویسی Microsoft Word

فارسی نویسی اعداد و حروف در قسمت فرمول نویسی Microsoft Word

بدین منظور:
Microsoft Word را اجرا نمایید.
به قسمت فرمول نویسی Equation Editor وارد شوید.
حال از منوی Style به Define بروید.
در پنجره باز شده از در قسمت Number فونت فارسی مورد نظرتان را انتخاب کنید. (منظور فونت فارسی است که دوست دارید اعداد با آن نگاشته شوند.)
در همین قسمت هم میتوانید در صورت نیاز توپر یا کج بودن اعداد را با انتخاب Bold و Italic تعیین نمایید.
پس از این کار OK را زده و خارج شوید.
اکنون اگر اعدادی را تایپ کنید خواهید دید که فارسی تایپ خواهند شد.

اما برای تنظیم تایپ حروف فارسی کافی است مجددأ به Style > Define بروید.
این بار از قسمت Text Style ، زبان Farsi را انتخاب کنید و OK بزنید.
اکنون در صورت تایپ کلمات و حروف فارسی ، مشکلی از نظر برعکس بودن آن نخواهید داشت و کلمات به طور صحیح تایپ میشوند.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
ایجاد نیم فاصله در Microsoft Word

ایجاد نیم فاصله در Microsoft Word

برای اینکار:
کافی است هنگامی که متن فارسی را تایپ میکنید کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+4 را همزمان وارد نمایید و یا همچنین از کلید های Ctrl به همراه - استفاده کنید.
خواهید دید که یک نیم فاصله ایجاد شده است و میتوانید ادامه تایپ را انجام دهید.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع

انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع

بدین منظور:
نرم افزار Word را اجرا کنید.
از منوی Tools بر روی Customize کلیک کنید.
در پنجره جدید به تب Commands بروید.
اکنون یک پنجره دارای 2 ستون خواهید داشت. از ستون Tools ، Category را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. از ستون دیگر ، Tools Calculate را پیدا کنید (جزء موارد آخر). اکنون Tools Calculate را گرفته و آن را در جای مناسبی از نوار ابزار بالای صفحه رها کنید. ( Drog & Drop ) .
پس از اینکه دکمه Tools Calculate در جای مناسبی از نوار ابزار جای گرفت ، پنجره Customize را ببندید.
حال در یک صفحه خالی Word ، به عنوان مثال دو عدد را این گونه بنویسید:
253
+
789
هر عدد با یک Enter از خطی بعدی جدا گردد. عملگر ریاضی هم مابین دو خط عدد جای گیرد.

یا دو عدد را پشت سر هم و به شکل زیر وارد کنید:
253 + 789

اکنون این 3سه خط را با موس بگیرید و به حالت انتخاب درآورید ( Highlight کنید ) ، بر روی دکمه Tools Calculate که ایجاد کردید ، کلیک کنید.
سپس در خط بعدی ، دکمه Ctrl+V را همزمان فشار دهید تا پاسخ که در اینجا به فرض 1042 است نمایان شود.

این کار را میتوانید با کلیه اعداد چند رقمی و چند تایی صورت دهید. تنها عملگر شما برای عملیات متفاوت میشود که در جدول زیر لیست کلیه این عملگر ها را مشاهده میکنید:

عملیات: جمع | عملگر: + یا فاصله | مثال: 220 + 419 982 | نتیجه: 1621
عملیات: تفریق| عملگر: - یا ( ) | مثال: 1440 (312) - 96 | نتیجه: 1032
عملیات: ضرب | عملگر: * | مثال: 24 * 199 | نتیجه: 4,776
عملیات: تقسیم | عملگر: / | مثال: 20,000/36 | نتیجه: 555.56
عملیات: جذر | عملگر: ^ | مثال: (32^(1/5))^8 | نتیجه: 256
عملیات: درصد | عملگر: % | مثال: 89 * 15% | نتیجه: 13.35
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
Visual Basic در درون Microsoft Word 2007

Visual Basic در درون Microsoft Word 2007

بدین منظور:
کافی است ابتدا Microsoft Word 2007 را اجرا کنید.
سپس در داخل برنامه (ترفندستان) کلیدهای ترکیبی Alt+F11 را همزمان فشار دهید.
خواهید دید که اکنون در محیط Visual Basic هستید.
 

cengiz

عضو جدید
با سپاس از دوست گرامی ... ولی راحت ترین روش این است که فایل مورد نظر را در افیس 2007 بصورت و فرمت 2003 ذخیره کنی در موقع ذخیره کردن نحوه فرمت ذخیره را (پایین ادرس درخواستی وردجهت سیو ) میتونی با word 2003 سیو کن مشکل حله .. ورد 2003 هم این فایل رو باز میکنه. به همین راحتی و نیازی به تبدیل هم نداره ... ;)
 

kemeia

عضو جدید
آموزش گام به گام PowerPoint از مقدماتي تا پيشرفته

آموزش گام به گام PowerPoint از مقدماتي تا پيشرفته

آموزش گام به گام PowerPoint از مقدماتي تا پيشرفته


به نام او

امروزه راهاي متعددي براي انتقال مفاهيم به وجود آمده است اگر در سالهاي قبل براي ارائه مطالب و مفاهيم از طلق هاي شفاف_Trans Parance_ استفاده مي شد امروزه به راحتي اشخاص در شغل هاي مختلف ميتونن از اين نرم افزار جهت ارائه يك مطلب درسي يا ... استفاده كنند. اين نرم افزار يكي از زير مجموعه هاي Microsoft Office هست كه علاوه بر توانايي نمايش آن در مانيتور ميتوان توسط دستگاه هاي ويدئو پروژكتور هم بر روي پرده به نمايش گذاشته بشود يا در اينترنت در معرض نمايش باشد .



گام اول


اجرا كردن نرم افزار PowerPoint و ايجاد كردن برنامه نمايشي :


Microsoft Office / Microsoft Office PowerPoint Srart / All Programs /

پس از طي كردن اين مسير محيط نرم افزار به صورت زير نمايش داده خواهد شد :

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


براي ايجاد برنامه هاي نمايشي راه هاي متفاوتي وجود داره ابتدا ايجاد به روش Blank presentation رو توضيح خواهيم داد : ابتدا از منوي file گزينه new رو انتخاب كرده تا task pane ظاهر شود سپس از اين قسمت بر روي Blank presentation كليك كنيد تا قالب هاي گوناگون اسلايد ظاهر شود :

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


هر كدام از اين قالب ها داراي ويژگيهاي خاصي هستند برخي حاوي متن وبعضي ديگر حاوي نمودار و تصوير هستند كه بنابر نياز خودتون بايد يكي رو انتخاب كنيد . وقتي اشاره گر موس رو بر روي يكي از قالب ها_Layout _ نگه داريد نام همان اسلايد به صورت زير نويس در گوشه سمت راست نمايش داده مي شود كه براي درج هر كدام بر روي قالب مورد نظر كليك نموده يا بر روي فلش ظاهر شده در گوشه قالب گزينه Insert New Slide را انتخاب ميكنيد . براي نمونه اسلايد انتخابي ما داراي دو قسمت مختلف است كه براي درج مطلب به جانگهدار متن رفته كليك نموده و تايپ ميكنيم و با كليك كردن در بيرون از جا نگهدار كار تايپ پايان مي يابد . همچنين اعمال هرگونه تغيير مثل طرز چينش و سايز و انتقال و كپي و تصحيح متن و ... همانند نرم افزار word مي باشد .


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید

اكنون شما موفق به ساختن اولين اسلايد خود شده ايد كه معروف به اسلايد عنوان است !

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید
 

kemeia

عضو جدید
گام دوم



براي تصحيح متن علاوه بر روش هميشگي كه همانند word است همچنين ميتوان از قسمت Outline متن مورد نظر را تصحيح كرد .(بر روي سربرگ Outline كليك نموده و متن مورد نظر را تصحيح كنيد هر گونه اعمال تغيير در Outline در متن اصلي نيز اعمال مي شود ).

از دو طريق مي توان سايزبندي نوشته ها را تععين كرد :‌ ( 1- در نوار ابزار استاندارد بر روي فلش كناري كادر زوم كليك كرده و از كشوي باز شده مقدار مورد نظر را نتخاب نماييد يا پس از كليك در كادر zoom عدد مورد نظر را وارد كنيد . ( 2- از منوي view گزينه ي zoom ‌را نتخاب نموده و يكي از اندازه ها را انتخاب كنيد يا عدد مورد نظر را در كادر percent وارد نماييد .



اضافه كردن اسلايد به يك فايل نمايشي :

تا كنون شما يك اسلايد از طريق blank presentation ايجاد كرده ايد اما اين اسلايد به تنهايي استفاده ي خاصي ندارد پس شما نيازمند اضافه نمودن اسلايدهاي جديد به اين فايل نمايشي هستيد به منظور اضافه كردن يك اسلايد جديد از منو insert گزينه new slide را انتخاب كرده يا از نوار ابزار formatting بر new slide كليك نماييد و طبق روال گذشته از لي آت هاي موجود لي آت مورد نظر خود را انتخاب نماييد .
(هنگامي كه در اسلايد مورد نظر متن خود را نوشتيد enter نكنيد چون با فشردن enter يك سطح جديد بالت دار اضافه خواهد شد . )



حركت بين اسلايدها :

وقتي كه دومين اسلايد خود راساختيد قادر به حركت بين اسلايدها خواهيد بود :‌
براي حركت به جلو به اندازه يك اسلايد Page down را فشار دهيد .
براي حركت به عقب به اندازه يك اسلايد Page up را فشار دهيد .
اگر در ميان اسلايدهايتان هستيد براي رفتن به اولين اسلايد Home را بفشاريد و براي رفتن به آخرين اسلايد End را بفشاريد .
نكته : به ياد داشته باشيد كه در هنگام ايجاد يك اسلايد جديد اسلايد جديد بعد از هر كدام اسلايدهاي شما كه جاري باشد قرار خواهد گرفت !‌

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


تغيير نام كاربر و دايركتوري پيش فرض به منظور ذخيره كردن فايل ها :

براي تغيير دادن نام كاربر در Power point از منو Tools گزينه Option را انتخاب نموده و سربرگ General Option را انتخاب نماييد و در مقابل كادر Name نام كاربر را وارد نماييد .


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


براي معين كرده پوشه پيش فرض نيز منو Tools گزينه Option را انتخاب نموده و سربرگ Save را انتخاب كرده و در محل زير Default file location مسير مورد نظر را معين كنيد .

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید
 

kemeia

عضو جدید
گام سوم

در اين نرم افزار روش هاي مختلفي براي نمايش موجود است كه طبق سليقه و هدف كاربر مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد : براي انتخاب كردن يكي از روش هاي نمايشي از گزينه view ميتوان يكي از موارد normal – slide sorter – note page , slide show را انتخاب نمود . ( براي نمايش اسلايد مي توان از ابزار موجود در انتها محيط power point نيز استفاده نمود . )



نمايش به صورت normal : اين روش روش پيش فرض نمايش و تركيبي از روشهاي note page و outline ميباشد و شامل سه ناحيه outline , notes , slides است .

نمايش به صورت slide sorter : در اين روش همه اسلايدها به صورت يكجا در مانيتور نشان داده مي شود در اين روش به راحتي مي توان اعمال انتقال اضافه و حذف كردن و زمان نمايش و نحوه آن را انجام داد .

نمايش به صورت notes pages : در اين شيوه ي نمايشي ميتوان يادداشت صوتي يا متني را اضافه نمود ودر ضمن اگر اسلايدي يادداشتي داشته باشد در اين روش به نمايش گذاشته مي شود .

نمايش به صورت : slide show : بعد از تهيه كردن فايل نمايشي بايد بتوانيم آن را به نمايش بگذاريم براي اين كار از منوي view ‌گزينه slide show ‌را انتخاب مي كنيم . در زمان قرار گرفتن در اين وضعيت با كليك راست بر صفحه منويي به اين شكل ظاهر مي شود :


توضيح گزينه ها :‌

Next : رفتن به اسلايد بعد ( معادل spacebar )
Previous : برگشت به اسلايد قبل ( معادل backspace )
Last viewed : نمايش آخرين اسلايدي كه قبل از اسلايد جاري مشاهده مي شود .
Go to slide : با انتخاب اين گزينه منويي شامل اسلايد ها باز ميشود كه ميتوان از آن اسلايد مورد نظر را انتخاب و به نمايش گذاشت .
Pointer option : با انتخاب اين گزينه منوي ديگري باز خواهد شد كه ميتوان با انتخاب كردن يكي از آنان اشاره گر موس خود را به صورت قلم – فلش و ...تغيير داده و يا آن را مخفي نمود . همچنين ميتوان از با انتخاب گزينه color ‌ اشاره گر را به صورت قلم كرد و رنگ مورد نظر را انتخاب نموده و توسط اين قلم علائم يا خطوطي را بر اسلايد براي توضيح بيشتر هنگام ارائه كار ايجاد كرد .( اين خطوط مجازي بوده و بر اسلايد ذخيره نخواهند شد ! )

Screen : با انتخاب اين گزينه منوي ديگري باز ميشود كه خود شامل موارد زير است :
Black screen : سياه شدن صفحه نمايش
White screen : سفيد شدن صفحه نمايش و عدم رويت اسلايد ها
Speaker notes : به نمايش گذاشتن يادداشتهاي صوتي و متني
Switch programs : نمايش taskbar
End show : اتمام نمايش اسلايد
 

kemeia

عضو جدید

گام چهارم

تا به اینجا ایجاد یک فایل نمایشی رو یاد گرفتیم و فایل نمایشی نمونه ای هم ایجاد کردیم . حال برای اینکه یک فایل نمایشی با چندین اسلاید اماده داشته باشیم از روش Autocontent استفاده می کنیم :

ایجاد یک برنامه نمایشی به روش Autoconten Wizard :

File / New را اجرا کنید و از Task pane ظاهر شده From Autoconten Wizard را انتخاب نمایید تا شکل زیر ظاهر گردد :

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


در این شکل در سمت چپ ساختار Autoconten Wizard معرفی شده است و مراحل ایجاد یک فایل نمایشی را به نمایش گذاشته است . پس از مشاهده شکل فوق بر روی Next کلیک نمایید تا شکل زیر ظاهر شود :

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


در این شکل انواع فایلهای نمایشی از قبیل Generl , Projects و... نمایش داده می شود که با انتخاب هر کدام زیر مجموعه آن در سمت راست نمایش داده خواهد شد . در ادامه طبقه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید . (برای مثال : گروه Generl و زیر مجموعه ی Generic را انتخاب می کنیم )
( باید توجه داشت با انتخاب گزینه All تمامی فایلهای نمایشی از تمام طبقات را در اختیار خواهیم داشت ) .
صفحه زیر ظاهر می شود :

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


که در آن می توان قالب های مختلف تهیه فایل را انتخاب کرد که به شرح گزینه های آن می پردازیم :
On screen presentation : روشی برای ارائه کار بر روی صفحه مانیتور که غالب در صورت وجود پروژکتور متصل به کامپیوتر کاربرد دارد .
Web presentation : ایجاد فایل نمایشی به صورت صفخات وب
Black and White overheads : ایجاد فایل نمایشی به صورت سیاه و سفید
Color overheads : ارائه کار به صورت رنگی
mm Slides 35 : ایجاد اسلاید 35 میلیمتری و برای نمایش با پروژکتور

حال پس از انتخاب گزینه مورد نظر بر روی Next کلیک نمیده تا پنجره زیر ظاهر شود :

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید



در کادرtitle presentation می توان عنوان فایل نمایشی را انتخاب نمود و در قسمت Footer می توان یک پاورقی تایپ کرد تا در قسمت پایین تمام اسلایدها ظاهر شود . گزینه های Slide number و Date Last update نیز به ترتیب باعث شماره بندی صفحات و به روز رسانی تاریخ اسلایدها می شود .
حال به روی Finish کلیک نمایید . اکنون یک فایل نمایشی با 9 اسلاید مطابق شکل زیر در در اختیار دارید که میتوانید برای مشاهده اسلایدهای ایجاد شده از منوی View گزینه Slide Show را انتخاب نموده و برای رفتن به اسلاید بعدی از کلیک ماوس یا کلید Spacebar . استفاده کنید .


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید



بد نیست بدانین که متون داخل اسلایدها دارای درجه بندی اهمیت هستند : تورفتگی ها و فونت های کوچکتر دارای درجه اهمیت کمتری نسبت به سایرین هستند. برای تغییر درجه اهمیت نکات بالت دار می توان ابتدا آن اسلاید را از قسمت Outline انخاب نموده و سپس از نوار ابزار Formating از ابزار ( Increase Indent = کاهش درجه اهمیت ) و Deacrease Indent ) = افزایش درجه اهمیت ) استفاده نمود .





شکل زیر نمایشی است از اسلاید دوم فایل نمایشی قبل و بعد از Increase Indent !


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید
 

moji5

کاربر فعال كامپيوتر و اينترنت
پنج راه برای باز کردن فایلهای office 2007 docx در افیس 2003

پنج راه برای باز کردن فایلهای office 2007 docx در افیس 2003

مایکروسافت در نسخه آخر از نرم افزار Office خود تغییرات زیادی را داده است که یکی از آنها تغییر فرمت پیش فرض فایل های Word از DOC به DOCX است.فایل هایی با پسوند docx در نسخه های قبلی از برنامه آفیس باز نمی شوند و برای کار کردن با آنها مجبورید تا نسخه ۲۰۰۷ را تهیه کنید.
برای باز کردن فایل های docx بدون نصب نسخه آخر نرم افزار آفیس آیا راهی وجود دارد ؟ در این مطلب به برخی از راه ها پرداخته شده است.
۱- باز کردن فایل های docx در نسخه های قدیمی MS Office
اگر شما یکی از نسخه های قبلی نرم افزار Microsoft Office (مانند ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۰) را داشته باشید ، می توانید با دانلود و نصب بسته ارائه شده توسط مایکروسافت ، امکان باز کردن این فایل ها را به برنامه خود اضافه کنید.بسته ارائه شده برای نسخه های پیشین آفیس را از اینجا دریافت کنید.
۲- سازگاری با Open Office
اگر شما از نرم افزار Open Office (جانشین رایگان و متن باز MS Office ) استفاده می کنید ، آنگاه نیاز دارید تا مترجم Open XML را نصب کنید تا بتوانید فایلهای DOCX را بخوانید.این فایل را از اینجا باید دانلود کنید.
۳- تبدیل آنلاین فایل های docx بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای
این راه بهترین و سریعترین روش برای کسانی است که اولا فایل های docx زیادی ندارند و ثانیا به هر دلیلی نمی خواهند نرم افزار دیگری را برای اینکار نصب کنند.چند سایت مانند docx converter و Zamzar برای تبدیل فایلهای docx وجود دارد.
توضیح این نکته ضروری به نظر می رسد که هر دو سایت فوق فایل را از شما به همراه آدرس ایمیلتان از شما می گیرند و آدرس فایل تبدیل شده را به ایمیلتان ارسال می کنند.این کار مدت زمانی (معمولا چند دقیقه) طول می کشد و فایلها چند ساعت بعد (معمولا ۲۴ ساعت بعد) از سرورهای سایت پاک می شوند.
۴- راه حل برای Office نصب شده بر روی Mac
کاربران سیستم عامل مکینتاش که مایکروسافت آفیس را روی دستگاهشان نصب کرده اند باید تبدیل کننده مربوط به این کار را از اینجا دریافت کنند.
۵- ابزارک دسکتاپ
کاربران Mac همچنین می توانند از این ابزارک که توسط وبسایت docx Converter و مخصوص همین کار ساخته شده است استفاده کنند ، تنها کاری که پس از نصب باید انجام دهند آن است که فایل موردنظرشان با فرمت docx را با ماوس بکشند و در محل موردنظر رها کنند.کاربران Mac ، این ویجت را میتوانند از این آدرس بگیرند.
* کسانی هم که Ms Office 2007 دارند لطف کنند و شرایط بقیه را در نظر بگیرند و اگر مطمئن نیستند که شخصی که قرار است فایل مورد نظر را به او بدهند ، بر روی سیستم خود Office 2007 دارد یا یکی از آفیس های قدیمی تر آن را با فرمت Doc ذخیره کنند.
 

mohsen_pc

عضو جدید
آموزش کامل ورد

آموزش کامل ورد

آموزش کامل ورد که براي مبتديان بسيار مفيد و کارامد خواهد بود Microsoft Word

این قسمت از پست مخفی شده است
لینک دریافت مقاله

__________________
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]خداحافظ همین حالا، همین حالا که من تنهام
خداحافظ به شرطی که، بفهمی تر شده چشمام
خداحافظ کمی غمگین، به یاد اون همه تردید
به یاد آسمونی که، منو از چشم تو میدید؛
اگه گفتم خداحافظ، نه اینکه رفتنت ساده ست
نه اینکه میشه باور کرد، دوباره آخر جاده ست؛
خداحافظ واسه اینکه، نبندی دل به رویاها
بدونی با تو و بی تو، همینه رسم این دنیا
[/FONT]​
 

moji5

کاربر فعال كامپيوتر و اينترنت
رمز گذاری اسناد در word

رمز گذاری اسناد در word

نرم‌افزار Word به عنـوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر 9 كاربر 5 نفر را به خـود اختصاص می‌دهد و به كاربران ایـن فرصت را می‌دهد تا در اسرع وقت نامه‌های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه‌های عظیم اجرایی را آماده كنند.
اما حتی در عـصر شـبكه‌های بی‌سـیم و با وجـود بـرنامه‌های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می‌كنند.
نگران نباشیـد. ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما كمك می‌كنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل كرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.

امضای اسناد


نرم‌افزار Word 2007 یك ویژگی جدید امنیتی را برای اسناد، ارائه كرده است و آن امضای دیجیتالی است. شما می‌توانید به هر سند یك فیلد امضا اضافه كنید و به این ترتیب، فایل قفل شده و امكان انجام هیچ ویرایشی روی آن وجود نخواهد داشت؛ مگر اینكه امضای دیجیتالی حذف شود.
ممكن است هر فردی قادر به حذف امضا و ویرایش فایل باشد، اما سند امضا شده، مهر تائید شماست.

استفاده از رمزگذاری و كلمه عبور


امضای دیجیتالی، سـند را در مقابل ایجاد تغییرات، حفاظت می‌كند و در واقـع به آن اعـتبار می‌بـخشد؛ خصوصاً اگر از تـصویر bitmap امضای حقیقی خود استفاده كنیـد. اما هنوز این امكان وجود دارد كه اسناد امضا شـده، باز و خـوانده شود. بـنابراین اسـتاندارد AES (اسـتاندارد رمزگذاری پیشرفته) به هـمراه یك كلید 128 بیتی و SHA-1 به Word 2007 اضافه شـده است. باید به این نكته توجه كنید كه اگر سند موردنظر را به صـورت دیجیتالی امضا كرده‌اید، دیگر حتی با اضافه كردن یك كلمه عبور هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید.
فقط اسناد امضا نشده می‌توانند توسط كلمه عبور حفاظت شوند. روی دكمه Office در قسمت بالای سمت چپ كلیك كنید، سپس گزینه Prepare و Encrypt Document را انتخاب كنید. كلمه عبوری را انتخاب كنید كه حدس زدن آن دشوار باشد. از حروف كوچك و بزرگ و اعداد بهره گیرید و برای برخورداری از بالاترین میزان حفاظت، حداقل از 8 كاراكتر استفاده كنید. حال روی OK كلیك كنید.
كلمه عبور را مجدداً وارد كنید. حال اگر هر فردی سند موردنظر را باز كند، باید كلمه عبور مربوطه را تایپ كند؛ در غیر این‌صورت دستیابی به متن غیر ممكن است.
به منظور اضافه كردن امضای دیجیتالی، ابتدا سند موردنظر را باز و یا ایجاد كنید. سپس روی زبانه Insert كلیك كرده و گزینه Signature Line در سمت راست را انتخاب كنید. روی OK كلیك و سپس مواردی از قبیل اسم، عـنوان و آدرس پست ‌‌الكترونیكی شخص امضا كننده (خودتان) را پر كنید. شما حتی قادرید تاریخ را هم به امضای خود اضافه كنید. سپس روی دكمه OK كلیك كنید. برای امضای سند، روی محل امضا دابل كلیك كنید. اسمتان را تایپ یا روی Select Image كلیك كنید تا فایل bitmap امضای حقیقی خود را انتخاب كنید. سپس روی Sign كلیك كنید.

از بخش‌های مهم سند حفاظت كنید


ممكن است فایل موردنظر خود را امضا و یا رمزگذاری كرده باشید اما تصمیم بگیرید كه به دیگران اجازه دهید متن موردنظر شما را ویرایش كنند، اما این تغییرات كاملاً تحت كنترل شما باشد. در این حالت چه كار باید كرد؟ روی گزینه Review و سپس Protected Document (در قسمت راست) كلیك كنید و گزینه‌های قالب‌بندی را كه دیگران می‌توانند ویرایش كنند، انتخاب كنید. برای مثال شما می‌توانید این اختیار را به آنها بدهید كه مثلاً فونت را تغییر دهند ولی در اندازه آن تغییری ایجاد نكنند. همچنین شما می‌توانید از Track Changes استفاده كنید. در این صورت ویرایش صورت گرفته به صورت متمایز نمایش داده می‌شود. برای حفاظت از سند، گزینه Start Enforcing را انتخاب كرده و سپس رمز عبور را وارد و بعد تائید كنید.

 

jenan semir

عضو جدید
درخواست كتاب ورد 2007

درخواست كتاب ورد 2007

سلام دوستان
درخواست كتاب ورد 2007 فارسي را دارم. در سايتها خيلي گشتم ولي هيچ كدام تا الان مشكلم رو حل نكرده. دنبال كتابي هستم كه رسميت داشته باشه و تصوير نيز داشته باشه.
لطفاْ اگر ميتونيد كمك كنيد و ردش رو بدين
خيلي ممنون;)
منتظر جوابتون هستم
 

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
سلام دوستان
درخواست كتاب ورد 2007 فارسي را دارم. در سايتها خيلي گشتم ولي هيچ كدام تا الان مشكلم رو حل نكرده. دنبال كتابي هستم كه رسميت داشته باشه و تصوير نيز داشته باشه.
لطفاْ اگر ميتونيد كمك كنيد و ردش رو بدين
خيلي ممنون;)
منتظر جوابتون هستم
کتاب فارسی که والا نميدونم اما اينا رو پيدا کردم :


Microsoft Word 2007 Bible
by: Herb Tyson
en
0470046899 9780470046890

Download :
ifile.it
FileFactory



Word 2007: The Missing Manual
by: Chris Grover
en
059652739X 9780596527396

Download:
Rapidshare
ifile.it


Word 2007: Beyond the Manual
by: Connie Morrison
en
1590597990 9781590597996

Download :
ifile.it
Rapidshare


Word 2007 For Dummies
by: Dan Gookin
en
0470036583 9780470036587 9780470121368

Download :
ifile.it


Word 2010 All-in-One For Dummies
by: Doug Lowe
en
0470487666 9780470487662

Download :
Rapidshare

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Sarp

مدیر بازنشسته
تبدیل آسان فایل‌های آفیس به pdf

تبدیل آسان فایل‌های آفیس به pdf

شاید تا الان راههای بسیار زیادی را برای تبدیل فایل‌های مختلف آفیس به فرمت pdf تجربه و امتحان کرده باشید.استفاده از نرم‌افزارهای سازنده‌ی یک پرینتر مجازی برای تیدیل فایل‌هایتان به pdf و… .با کمک این افزونه‌ای ایکروسافت می توان مستقیماً از داخل تمام برنامه‌های آفیس۲۰۰۷ فایل‌های مختلف به pdf تبدیل کرد.با نصب این برنامه گزینه‌ی save as .pdf را در منوی Save خواهید دید.




لینک دانلود مسقیم از سرور مایکروسافت
 

mr.sajjad

عضو جدید
شاید تا الان راههای بسیار زیادی را برای تبدیل فایل‌های مختلف آفیس به فرمت pdf تجربه و امتحان کرده باشید.استفاده از نرم‌افزارهای سازنده‌ی یک پرینتر مجازی برای تیدیل فایل‌هایتان به pdf و… .با کمک این افزونه‌ای ایکروسافت می توان مستقیماً از داخل تمام برنامه‌های آفیس۲۰۰۷ فایل‌های مختلف به pdf تبدیل کرد.با نصب این برنامه گزینه‌ی save as .pdf را در منوی Save خواهید دید.


http://rhmusic.persiangig.com/document/pdf conver2007.jpg


لینک دانلود مسقیم از سرور مایکروسافت

آفیس 2010 خودش داره

 

Sarp

مدیر بازنشسته
ترفندهای آفیس (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook) (قدیم)

ترفندهای آفیس (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook) (قدیم)

1) با فشردن کلید SHIFT + F5 می‌توانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمت‌های تغییر یافته قبلی متن می‌برد.

2) اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا می‌خواهید به همان وضعیت پیش فرض WORD برگردانید، می‌توانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای CTRL + SPACEBAR را فشار دهید.

3) وقتی می‌خواهید بخشی از متن را انتخاب نمائید، می‌توانید کلمه ALT را پائین نگه دارید و با ماوس DRAG کنید. این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

4) وقتی در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای SHIFT + F7 را فشار دهید. با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده می‌شود.

5) در پنجره PRINT PREVIEW شما می‌توانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. برای انجام تغییرات در همین صفحه، کافیست روی آیکون MAGNIFIER کلیک نمائید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

6) اگر می‌خواهید همزمان دو بخش مختلف از یک DOCUMENT را ببینید، می‌توانید فایل مربوطه را در نرم افزار WORD باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه کلیک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده شده است . راه دیگر برای اینکار استفاده از گزینه Splite موجود در منوی Window می باشد.

7) فرض کنید یک فایل طولانی دارید و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار، کافیست گزینه DOCUMENT MAP را از منوی VIEW انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین DOCUMENT شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش می‌کنید.

8) فارسی کردن اعداد در متن : اگر هنگامی که در آفیس زبان کامپیوتر را از انگلیسی به فارسی بر می گردانید اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شوند اگر دوست دارید که این اعداد به فارسی تایپ شوند در آفیس در منوی tools به قسمت Options بروید. در بخش Complex Scripts در مقابل Numeral گزینه Context را انتخاب کنید تا اعداد مطابق متن فارسی و انگلیسی شوند.

9) تایپ اعداد كسری : برای وارد كردن اعداد كسری مانند ¼، ½ و ¾ كه در كیبوردهای كامپیوتر دیده نمیشوند میتوان به ترتیب كدهای Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به كار برد. برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad كه در سمت راست كیبورد قرار گرفته است استفاده شود.

10) فرمول نویسی در نرم افزار Microsoft Word : به منو View بروید و سپس به Toolbars بروید و Customizeرا انتخاب کنید.در پنجره باز شده به تب Commands بروید و از قسمت Categories (سمت چپ ) Insert را به حالت انتخاب درآوردید و از سمت راست Equation Editor را انتخاب کنید ( تصویر یک رادیکال با عدد a را دارد ).روی آن کلیک کرده و کلید موس را نگه دارید ، سپس آنرا بکشید و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه اصلی ، مثلا در کنار دکمه Bold رهایش کنید.سپس رو دکمه مربوطه کلیک کرده ، از شما سوالی مبنی بر نصب آن می شود که با زدن دکمه Yes می توانید عملیات نصب را انجام دهید و از این قابلیت استفاده کنید

11) غیر فعال کردن خط قرمز زیر کلمات در برنامه word ( بررسی املای کلمات ):پس از وارد شدن به نرم افزار ورد وارد منوی tools شده و بعد به قسمت options و برگه spelling & grammar می رویم آنگاه تیک کنار check spelling as you type را بر می داریم.

12) کـــشیدن حـــــروف و کــــلمات : کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را همزمان بفشارید.

13) جابجایی متن: با ترفند زیر به راه حلی راحت و سریع برای كپی و یا جابجایی قسمتی از متن دست خواهید یافت: ابتدا متن و یا گرافیكی را كه تصمیم به حركت آن دارید علامتگذاری كنید. صفحه تصویر را با كمك حاشیه‌های آن كه در سمت راست و گوشه قابل حركتند. به قدری جابجا كنید كه مكانی را كه می‌خواهید عنصر مربوطه به آن اضافه شود كاملا در دید قرار بگیرد. سپس برای جابجایی دكمه و برای كپی كردن تركیب دكمه‌های - را كلیك كرده و با دكمه راست موش بر روی مقصد كلیك كنید.توجه: در هنگام تكان دادن ویا بالا و پایین بردن، اجازه تكان دادن نشانگر را ندارید، چرا كه كه بخش علامتگذاری شده از حالت انتخاب خارج خواهد شد.

14) انتخاب مكان : قالب‌های اتوماتیك به سختی با موش در یك متن به مكان خاصی انتقال پیدا می‌‍‌كنند. بهترین راه این ایست كه در حالی كه دكمه را كلیك كرده‌اید با دكمه‌های جهت كار كنید. با این كار، گرافیك مورد نظر را به اندازه یك پیكسل جابجا می‌كنید. بدون فشار دادن دكمه قالب اتوماتیك را به خط بعدی انتقال خواهید داد. فاصله میان خطوط و یا بعضی اوقات قالب‌ها را در نوار ابزار در گزینه draw و زیر گزینه reticule می‌توانید تنظیم كنید و یا تغییر دهید.

15) بایگانی فایل : اینكه نرم‌افزار Word چه پوشه‌ای را به صورت استاندارد در زمان استفاده از گزینه‌های File->Open یا File->Save نشان می‌دهد می‌توانید شخصا تعیین كنید تنظیمات مربوطه را می‌توانید در Tools->Options->File locations->Documents بیابید. اینكه فایل‌هایی را كه شخصا درست كرده و به صورت الگو در آورده‌اید در كجا ثبت می‌شوند، نیز در همان بخش، قسمت User templates قابل مشاهده‌اند. نرم‌افزار Word هنگامی كه شما برای ذخیره نوع فایلی DOT را انتخاب كنید از این دایركتوری استفاده می‌كند.توسط دكمه Modify در همان بخش می‌توانید تنظیمات مربوطه را تغییر داده و تعیین كنیدكه برای مثال‌ فایل‌های DOT و DOC در كجا ذخیره شوند.

16) گرافیك در زمینه : می‌خواهید به سندی در Word یك زمینه اضافه كنید تا زیباتر به نظر برسد گزینه‌های Insert->Picture->Autoshapes را برگزینید. در نوار ابزار پدید آمده فرم مورد نظر را انتخاب كنید. مثلا Start and Banners نشانگر موش تبدیل به یك ضربدر می‌شود و شما می‌توانید گرافیك مورد نظر را در سند وارد كنید و یا آنرا جابجا كنید. در نسخه Word 2000 از منو گزینه Autoshape formatting را انتخاب كنید.

در نسخه‌های 2003 یا 2002(ایكس‌پی) قسمت گرافیكی در یك بخش نقاشی وجود دارد. در اینجا از منو گزینه sign area را برگزینید گزینه‌های مورد نظر و قابل دسترس در نسخه‌های مختلف كمی متفاوت اما در بخش خصوصیات گرافیك موارد كرده همه گزینه‌ها یكسانند. در بخش layout گزینه Send Behind Text را انتخاب كنید. در صورتی كه این گزینه در آنجا نبود روی گرافیك دكمه راست موش را كلیك كرده و گزینه‌های Order و Send Behind text را برگزینید. در بخش Colors and Lines می‌توانید رنگ گرافیك را انتخاب كنید. در آخر گزینه OK رافشار دهید و گرافیك را به نقطه مورد نظر خود انتقال دهی
 

Sarp

مدیر بازنشسته
تهیه نسخه پشتیبان از Outlook یا Outlook Express

تهیه نسخه پشتیبان از Outlook یا Outlook Express

[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]این روزها برای اکثر افراد و شرکتها، ایمیلهای رسیده و ارسالی بسیار مهم میباشد و از دست دادن آنها میتواند ضایعه ای جبران ناپذیر باشد. در این مطلب ضمن آنکه به شما میگویم که چگونه از ایمیلهای موجود در Outlook و Outlook Express بک آپ یا پشتیبان تهیه کنید، نشان خواهم داد که اگر بخواهید ایمیلها را از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر ببرید، راه کار چیست.
[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]گرفتن پشتیبان در زمانهای مشخص از محتویات Outlook و Outlook Express کاری مهم و اساسی میباشد. به این اهمیت پی نمیبرید مگر آنکه اتفاقی بیافتد و ایمیلها از بین برود. پس یادتتان باشد که از ایمیلهاتان به روش زیر پشتیبان بگیرید. درضمن خیالاتان راحت باشد زیرا در اینجا یاد میگیرید که چگونه این فایلهای بک آپ را بار دیگر به کامپیوتر برگردانید یا Restore کنید.[/FONT]​
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
آوت لوک دیتای خود را بصورت فایل PST یا Personal Folder ذخیره میکند. هر فایل حاوی تمام فلدرهای آوت لوک است (Inbox, Calendar, Contacts) . ممکن است فقط یک فایل PST تک داشته باشید یا تعداد بیشتری از این نوع فایل در کامپیوتر تان بینید. اگر از این فایلها بک آپ بگیرید در واقع از تمام اطلاعات موجود در آوت لوک خود بک آپ گرفته اید!
[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]دو راه برای پیدا کردن سریع و آسان این نوع فایل در کامپیوترتان وجود دارد:[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
1. File > Data File Management
2. Tools > Account Settings

راه اول در نمونه 2002 این برنامه هم وجود دارد.

بعد از باز شدن باکس مربوطه اگر تب Data Files انتخاب نشده بود آنرا انتخاب کنید.
[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]در نمونه 2002 ، تب دیگری وجود ندارد.[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]حال میتوانید اسم فایلهای PST و محل آنها را ببینید. حال یکی از این فالها را انتخاب کنید و روی Open Folder کلیک نمائید. با اینکار، Windows Explorer بطور خودکار در محل این فایل باز شده و بشما امکان میدهد تا آنرا کپی کنید.

شاید نمونه فایلهای زیر را نیز در این فلدر ببینید:
[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فایلهای PST را در جای دیگری کپی کنید تا بعنوان بک آپ بتوانید از آنها استفاده کنید.

این جدول انواع فایلهای آوت لوک را که میتوانید علاوه بر فایهای PST بک آپ کنید، نشان میدهد. لازم است تا قبل از کپی کردن فایلها از آوت لوک خارج شوید. بسته به نوع ترکیب بندی آوت لوک شما، ممکن است بعضی از این فایلها را ببینید.
[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]توجه کنید که فایلهای PST درست شده با نمونه های 2003 یا 2007 از آوت لوک نمیتوانند روی نمونه های قدیمیتر کار کنند. برای انتقال آنها باید ابتدا در نمونه های 97 تا 2002 روی ایکون Add در دیالوگ باکس Data Files زده و سپس File > Import and Export را از منوی اصلی انتخاب کنبد تا ایمیلهایتان از دیتا فایل درست شده با 2003 تا 2007 به نمونه های 97 تا 2002 منتقل شود.[/FONT]

[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]برای بازیابی یا Restore کردن فایل نیز کار ساده است کافیست تا این فایل PST را در کامپیوتر مورد نظر در فلدری که تحت کارکرد آوت لوک قرار دارد کپی کنید.[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]منبع[/FONT]
 

Similar threads

بالا