..:: پاسخ به سوالات Word , Excel , PowerPoint , Outlook::..

javad_9864

عضو جدید
مشاهده پیوست 106904


ممنون که وقت میگذارید
مشکل از اون نیست
فایل رو ضمیمه کردم
فایل توجیه شیر 1 به صورت اتوماتیک شماره زدم
فایل توجیه شیر شماره ای نداره

با تشکر فراوان:redface:

سلام
امروز یه فایل آموزشی از اقای فرشاد وصالی دانلود کردم، داخلش این مشکل ما رو توضیح داده بود.
خلاصه یه دنیا ممنونم از شما و آقای فرشاد وصالی.
مشکل حل شد.

الان یه مشکل دیگه پیدا کردم.
در قسمت referenc من قبلا به منوی citation وجود داشت، که الان رفته.
یعنی از وقتی که اون دستور مربوط به ظاهر شدن endnote رو که شما فرموده بودید، وارد کردم این منو رفت.
آیا راهی وجود داره که هر دو را با هم داشته باشیم؟
اگر نه چگونه میتوانم به تنظیمات قبلی برگردم تا بتونم منوی citation را بببنم
آخه اون مدتی که endnot خراب شده بود از این منوی citation استفاده کردم، الان واسه ویرایش اون فایل به این منو نیازمندم.

آقا ممنون.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
امروز یه فایل آموزشی از اقای فرشاد وصالی دانلود کردم، داخلش این مشکل ما رو توضیح داده بود.
خلاصه یه دنیا ممنونم از شما و آقای فرشاد وصالی.
مشکل حل شد.

الان یه مشکل دیگه پیدا کردم.
در قسمت referenc من قبلا به منوی citation وجود داشت، که الان رفته.
یعنی از وقتی که اون دستور مربوط به ظاهر شدن endnote رو که شما فرموده بودید، وارد کردم این منو رفت.
آیا راهی وجود داره که هر دو را با هم داشته باشیم؟
اگر نه چگونه میتوانم به تنظیمات قبلی برگردم تا بتونم منوی citation را بببنم
آخه اون مدتی که endnot خراب شده بود از این منوی citation استفاده کردم، الان واسه ویرایش اون فایل به این منو نیازمندم.

آقا ممنون.

سلام دوست عريز.خوشحالم مشكلتون برطرف شد.متاسفانه من فرصت نكردم فايلتونو بررسي كنم. اگه امكان داره آدرس اون فايل آموزشي رو قرار بدين تا من و ساير دوستان هم بتونن استفاده كنن.

در مورد اين مشكل شما ، اگه آفيس شما 2010 هست اين قسمت از options رو بررسي بفرماييد.



اگر 2007 هست همون روشي كه براي endnote گفتم رو تكرار كنين.
اگه درست نشد يك عكس از مشكلتون بذارين تا دقيق تر بررسي بشه.


با تشكر
 

javad_9864

عضو جدید
سلام دوست عريز.خوشحالم مشكلتون برطرف شد.متاسفانه من فرصت نكردم فايلتونو بررسي كنم. اگه امكان داره آدرس اون فايل آموزشي رو قرار بدين تا من و ساير دوستان هم بتونن استفاده كنن.

در مورد اين مشكل شما ، اگه آفيس شما 2010 هست اين قسمت از options رو بررسي بفرماييد.



اگر 2007 هست همون روشي كه براي endnote گفتم رو تكرار كنين.
اگه درست نشد يك عكس از مشكلتون بذارين تا دقيق تر بررسي بشه.


با تشكر

سلام

فایل تصویری هستش و حجمش هم زیاده
من 3 شب (دانلود رایگان) واسه گرفتنش وقت گذاشتم
برای دانلود به اینجا مراجعه کنید.
اسکی درایو آقای وصالی هستش
مجموعا حجمش در حدود 400 مگابایت هست.

آفیس هم 2010 است. مشکلم با reset کردن حل نشد
همانطور که در عکس ذیل مشاهده می کنید در منوی reference بنده گزینه citation حذف شده است.
میخواهم این گزینه را برگردانم
مشاهده پیوست 107053
 

پیوست ها

  • New Picture (11).jpg
    New Picture (11).jpg
    19.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ansarweb

عضو جدید
سلام دوست عزيزاگه فقط مشكل ترتيبه كه ميتونين كل دو ستون رو انتخاب كنين و از تب home گزينه sort and filter ترتيب ها رو يكسان كنيد و بعد هم جمع بزنين.يعني اينطوري
درود بر شمانه مشکل من سورت کردن نیست یه فایل دیگه آپلود کردم تا منظورم رو بهتر متوجه بشیددر این جدول ما در سال 89 در ردیف 9 میزان اچ وای رو 458 داریم این رو میخوام با میزان اچ وای در ردیف 8 سال 90 جمع کنم و در شیت جمع کل داشته باشمفرمولی برا اینکار میخوامبرای انبار داری حدود 40 هزار مورد لازمش دارم در اصل میخوام جمع جنس های مشابه رو توی شیت جمع سال داشته باشم اینم فایل جدید http://www.8pic.ir/images/tvgwirko32ex92vw3oi.rar
 

javad_9864

عضو جدید
سلام مجدد
چه جوری میشه در یک فایل وردی یک صفحه را (فقط یک صفحه) افقی کرد؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام مجدد
چه جوری میشه در یک فایل وردی یک صفحه را (فقط یک صفحه) افقی کرد؟

سلام دوست عزيز
بايد از قسمت page layout و قسمت break و گزينه next page صفحه قبل و صفحه اي كه ميخواين افقي بشه رو از كل صفحات جدا كنين.بعد از قسمت orientation صفحه رو افقي كنين
 

engineer84

عضو جدید
سلام
من پروژه ای دارم که شامل چند بخش هست و می خوام صفحه اول هر بخش از نیمه صفحه شروع بشه. برای اینکه صفحه اول همه بخش ها مثل هم دقیق از وسط صفحه شروع بشه باید چکار کنم؟
 

engineer84

عضو جدید
سلام
من یک فایل ورد دارم که وقتی آن را با استفاده از نرم افزار به صورت pdf ذخیره می کنم، بهم می ریزه. یعنی فاصله بین کلمات متن بهم می ریزه. یک فایل دیگه با ورد Pdf کردم چنین مشکلی نداشت.
 

rezabest6

عضو جدید
سلام دو تا سوال در مورد اکسل داشتم
سوال1- میخوام به تعداد زیادی سلول که داخلشان اعداد و نوشته های مختلفی است یک عدد یا حرف به انتهایشان اضافه کنم،مثلا عدد2 را به انتهای سلول هایی که مقدارشان به صورت زیر است اضافه کنم:
ستاره
علی
فرزاد
نیوشا
و ...
که در انتها به صورت زیر شود:
ستاره2
علی2
فرزاد2
نیوشا2
و...2
به چه طریقی امکان پذیره؟
سوال 2- میخوام بعد از حرف دوازدهم تعداد زیادی سلول بیست وهشت حرفی یک عدد یا حرف اضافه کنم.روش انجام ؟
تشکر
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من پروژه ای دارم که شامل چند بخش هست و می خوام صفحه اول هر بخش از نیمه صفحه شروع بشه. برای اینکه صفحه اول همه بخش ها مثل هم دقیق از وسط صفحه شروع بشه باید چکار کنم؟

سلام دوست عزيز.
يك راه اينه كه داخل textbox بنويسين كه البته يكم غير منطقي و غير اصولي هست
راه ديگه اينه كه شما روي خط كش عمودي دابل كليك كنيد تا صفحه زير ظاهر بشه



حالا با توجه به اندازه كاغذتون كه معمولا A4 هست بايد نصف اون رو در قسمت top تايپ كنيد
مثلا براي كاغذ A4 كه بصورت عمودي هست ارتفاع كاغذ 29.7 سانتي متر هست كه شما بايد نصف اون يعني چيزي حدود 15 رو تايپ كنيد
در مرحله بعدي شما بايد در قسمت apply to حالت this point forward رو انتخاب كنيد


حالا ديگه از وسط صفحه شروع به تايپ ميكنه. حالا براي اينكه صفحات بعدي دوباره برگرده سر جاش دوباره اين مراحل رو تو صفحه بعدي تكرار كنيد البته قسمت top رو به حالت اوليش بايد برگردونيد

 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من یک فایل ورد دارم که وقتی آن را با استفاده از نرم افزار به صورت pdf ذخیره می کنم، بهم می ریزه. یعنی فاصله بین کلمات متن بهم می ریزه. یک فایل دیگه با ورد Pdf کردم چنین مشکلی نداشت.

اگه آفيس 2007 استفاده ميكنين و از اد-اين اين خود آفيس استفاده ميكنين احتمال داره مشكل از پلاگ اين باشه كه متاسفانه به خوبي زبان فارسي رو ساپورت نميكنه
ولي اگه آفيس 2010 استفاده ميكنين و از اد-اين اين خود آفيس هم استفاده ميكنين احتمال بيشتر اينه كه فنتي كه استفاده ميكنين خوب ساپورت نميشه

و اگر از نرم افزارهاي جانبي استفاده ميكنين ممكنه ورژن نرم افزار قديمي باشه و فارسي رو ساپورت نكنه يا اينكه با آفيستون كامل مچ نباشه و يا كلا نرم افزار ضعيفي باشه
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دو تا سوال در مورد اکسل داشتم
سوال1- میخوام به تعداد زیادی سلول که داخلشان اعداد و نوشته های مختلفی است یک عدد یا حرف به انتهایشان اضافه کنم،مثلا عدد2 را به انتهای سلول هایی که مقدارشان به صورت زیر است اضافه کنم:
ستاره
علی
فرزاد
نیوشا
و ...
که در انتها به صورت زیر شود:
ستاره2
علی2
فرزاد2
نیوشا2
و...2
به چه طریقی امکان پذیره؟
سوال 2- میخوام بعد از حرف دوازدهم تعداد زیادی سلول بیست وهشت حرفی یک عدد یا حرف اضافه کنم.روش انجام ؟
تشکر

سلام دوست عزيز
1- از دستور CONCATENATE استفاده كنيد
2-ميشه بيشتر توضيح بدين.متوجه سوالتون نميشم.يك مثال بزنين لطفا
 

javad_9864

عضو جدید
سلام
من توی فایل وردم همه پاراگراف ها دو بار تکرار شده
اگر تعییری توی هر کدوم اعمال کنم اون یکی هم اعمال میشه
اگه یکی رو حذف کنم اون یکی هم حذف میشه
ممنون
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من توی فایل وردم همه پاراگراف ها دو بار تکرار شده
اگر تعییری توی هر کدوم اعمال کنم اون یکی هم اعمال میشه
اگه یکی رو حذف کنم اون یکی هم حذف میشه
ممنون
:surprised:

ميشه كل يا قسمتي از فايلتونو اينجا بذارين؟
 

javad_9864

عضو جدید
سلام دوستان گرامی

در فایل ورد پیوست شده باید چه کنیم که در حالت Context عددها فارسی نمایش داده شود.
حتی از دکمه کنترل+شیفت سمت راست هم استفاده می کنم؛ اتفاقی نمی افتد.

با تشکر
 

پیوست ها

  • ردیف.rar
    22.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان گرامی

در فایل ورد پیوست شده باید چه کنیم که در حالت Context عددها فارسی نمایش داده شود.
حتی از دکمه کنترل+شیفت سمت راست هم استفاده می کنم؛ اتفاقی نمی افتد.

با تشکر

سلام دوست عزيز

context در زماني ميتونه مفيد باشه كه اعداد فارسي تايپ شده باشن ولي انگليسي نمايش داده بشن.
شما بايد از حالت hindi استفاده كنين تا اعدادتون فارسي بشن يا اينكه مجددا تايپ كنيد.

 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خسته نباشید جه طور میشه یک صفحه ی خالی توی ورد رو حذف کرد؟
ممنون اگه راهنمایی کنید
لطفا با ورد2010 توضیح ببدید
از زحمات همه ی دوستان ممنون
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام خسته نباشید جه طور میشه یک صفحه ی خالی توی ورد رو حذف کرد؟
ممنون اگه راهنمایی کنید
لطفا با ورد2010 توضیح ببدید
از زحمات همه ی دوستان ممنون

اين دكمه رو تو تب home پيدا كن. و فعالش كن. ميبيني كه كلي كاركتر به فايل اضافه ميشه. تو اون صفحه اي كه ميخواي حذفش كني چند تا كاركتر ميبيني.اونا رو حذف كني صفحت پاك ميشه;)
مشاهده پیوست 111312

اگر هم پاك نشه احتمالا صفحه قبلش جدوله.وقتي جدول خيلي بزرگ ميشه گاهي اوقات يه صفحه خالي ايجادميكنه
 

پیوست ها

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    8.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز

اين دكمه رو تو تب home پيدا كن. و فعالش كن. ميبيني كه كلي كاركتر به فايل اضافه ميشه. تو اون صفحه اي كه ميخواي حذفش كني چند تا كاركتر ميبيني.اونا رو حذف كني صفحت پاك ميشه;)
مشاهده پیوست 111312

اگر هم پاك نشه احتمالا صفحه قبلش جدوله.وقتي جدول خيلي بزرگ ميشه گاهي اوقات يه صفحه خالي ايجادميكنه
مرسی ممنون از توضیحتون
بله صفحه ی بعد جدول بود
من مجبور شدم جدول رو حذف کنم
وقتی این کار رو انجام دادم درست شد
از وقتی که گذاشتید وسریع جوابم رو دادید خیلی خیلی ممنون
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید من یک سوال دیگه هم دارم
من یک فایل عکس داشتم که هر کاری می کردم که اون رو درجای مشخصش قرار بدم نمیشه
جای عکس خالی می مونه وعکس هم اصلا نیست
باید چی کارش کنم؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ببخشید من یک سوال دیگه هم دارم
من یک فایل عکس داشتم که هر کاری می کردم که اون رو درجای مشخصش قرار بدم نمیشه
جای عکس خالی می مونه وعکس هم اصلا نیست
باید چی کارش کنم؟
احتمالا از اين بايد باشه.ولي احتمالات ديگه اي هم ممكنه وجود داشته باشه
تيك رو غير فعال كنين

مشاهده پیوست 111315
 

پیوست ها

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    12.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    42.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
از این که لطف می کنید جواب سوالامون رو می دید خیلی خیلی ممنون
ببخشید من یه سوال دیگه
دارم از خدمتتون
من توی ورد یه فهرست درست کردم ولی الان میخواهم اون رو تغییرش بدم باید چی کار کنم؟
باید بهش چندتیتر دیگه اضافه کنم
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
از این که لطف می کنید جواب سوالامون رو می دید خیلی خیلی ممنون
ببخشید من یه سوال دیگه
دارم از خدمتتون
من توی ورد یه فهرست درست کردم ولی الان میخواهم اون رو تغییرش بدم باید چی کار کنم؟
باید بهش چندتیتر دیگه اضافه کنم

تو اين پست روش كامل و صحيح ساخت فهرست تو ورد رو توضيح دادم
اگه از اين روش استفاده كنين هر وقت كه خواستين خيلي راحت ميتونين فهرستتون رو تغيير بدين

براي تغيير تو فهرستتون كافيه تو متن اصلي style ها رو تنظيم كنين و روي فهرست راست كليك كنين و update كنيد.
 

safir_777

عضو جدید
سوال فوری
تو اکسل میخوام یک نمودار بکشم دو تا محور عمودی با متغیر متفاوتی داشته باشه و محور افقی برای هر دو یکسان باشه مثلا یک محور عمودی دما و محور عمودی دیگه فشار و محور افقی زمان باشه
لطفا راهنمایی کنید
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوال فوری
تو اکسل میخوام یک نمودار بکشم دو تا محور عمودی با متغیر متفاوتی داشته باشه و محور افقی برای هر دو یکسان باشه مثلا یک محور عمودی دما و محور عمودی دیگه فشار و محور افقی زمان باشه
لطفا راهنمایی کنید

دو تا نمودار رو تو يكي رسم كنيد ( از طريق select data ) بعد روي يكي از نمودارها راست كليك كنين و format data series رو بزنين. از پنجره اي كه باز ميشه دكمه راديويي secondary axis رو بزنين
1232131.JPG
 

aria/68

عضو جدید
نقطه قطع خط در اكسل

نقطه قطع خط در اكسل

سلام
من نقطه قطع كردن خط صاف روي محورxرا در محيط اكسل ميخوام ممنون ميشم اگه خيلي زود جواب منو بديد.
مشاهده پیوست EXEL.pdf
 

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
سلام همکار محترم :gol:
یکی از دوستان می خواست بدونه چطور میشه یک فرم در Word طراحی کرد که مثلاً چک باکسی باشه و تیک بخوره و ... ؟؟؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام همکار محترم :gol:
یکی از دوستان می خواست بدونه چطور میشه یک فرم در Word طراحی کرد که مثلاً چک باکسی باشه و تیک بخوره و ... ؟؟؟
درود مدير محترم :gol:

به دوست عزيز بفرماييد بايد از امكانات تب developer استفاده كنه
اين تب به طور پيش فرض غير فعاله.روش فعال كردنش تو ورژنهاي 2007 و 2010 متفاوته. از اونجايي كه من 2010 دارم ، تصويري اين ورژن رو ميگم و براي 2007 فقط همينطوري ميگم ديگه شكل ندارم بذارم

در ورژن 2007: دكمه office (دكمه گرده بالا سمت چپ) رو زده و وارد با زدن word option وارد option ميشين و از تب general گزينه show developer on the ribbon رو فعال ميكنيد

در ورژن 2010:


a1.JPG

a2.jpg


درضمن يادتون باشه كه موقع ذخيره سازي از فرمت docx و يا doc استفاده نكنين. بايد از فرمت docm استفاده كنين
 

Similar threads

بالا