ولایت فقیه

كربلايي حسام

اخراجی موقت
نظر آيت الله سيستاني درباره امام خامنه اي



چند ماه پيش اساتيد روحاني قم به محضر آيت الله العظمي سيستاني رفته بودند. و آيت الله سيستانيضمن استقبال از ايشان فرمودند: برويد قدر آقاي خامنه اي را بدانيد، اگر مديريت ايشان نبود ايران
از عراق و افغانستان بدتر بود.
 

phalagh

مدیر بازنشسته
فكر من قبلا اتمام حجت كرده بودم. به فاطمه خانوم هم شديدا تاكيد كرده بودم كه نبايد در اين تاپيك از شخص خاصي اسم برده بشه. ولي گويا علي رضا 1111 دارن بر خلاف روال تالار حركت ميكنن.
من از اول تا اخر تك تك پستا رو ميخوندم. قشنگ حواسم بود كه كي چي ميگه.
اولين جايي كه برخورد نا مناسب در تاپيك ديدم پستي از كاربر خيبر بود كه متاسفانه به شكل بسيار نامناسبي جواب كوروش حرف زده بودن. تا قبل از اون هم نديدم حرف سياسي بشه. تا جايي بود كه به هر حال مربوط به تاپيك ميشد.
قرار بود فاطمه خانوم پستاي نامناسب و در خلاف جهت تاپيك رو گزارش كنن. كه اخرين باري كه در سايت بودم يعني سه شب پيش علي رغم اينكه در سايت حضور داشتن اين كار رو نكردن. منم ترجيح دادم بزارم تاپيك همچنان بمونه ببينم چيكار ميكنيد.
همچنان يه آوانس ميدم و ميزارم تاپيك بمونه. ولي اگه به همين روالش ادامه بده مجبورم كاري رو انجام بدم كه دلم نميخواد.
پ.ن: كساني كه ميگن تاپيكاي قبليشون الكي رفت تالار اخبار من قبلا هم بهشون گفتم و دقيقا هم بهشون توضيح دادم چند تاپست سياسي تو تاپيكشون بود كه توسط خودشون هم شروع شده بود. پس ديگه لزومي به شروع دوباره اين بحثا نيست.
 
آخرین ویرایش:

ali.mehrkish

عضو جدید
ولایت فقیه چیزی بوده که در تمام ادیان اسمانی وجود داشته و بوجود امده.
و در واقع همه شون بعد از به قدرت گرفتن مذهبی افراد بوجود امده.
یعنی شما اگر دین یهود را ببینید.متوجه میشوید که ولایت فقیه به یک اسم دیگه وجود داشته و اتفاقا طرفدار هم داشتند.
یک جریان مذهبی هست که وقتی پادشاه از مردم خواستد که از بین یک قاتل و مسیح یک نفر را برای اعدام انتخاب کنند.فقط با یک اشاره اون ولی فقیه مردم فریدا زدند و خواستار مرگ مسیح شدند.
پس این نشون میده مثل الان ولی فقیه در تاریخ هم قدرتمند بود.
ولی فقیه در واقع زمانی هست که یک فرد مذهبی به قدرت زیاد می رسه.

سلام مهندس عزیز
من فقط چند نکته رو خاطر نشان می کنم...
1-در هیچ کدام از ادیان الهی بر تشکیل حکومت به شیوه ای که در اسلام خواسته شده اشاره نشده...اصلا تاکید نشده...ما ایه ی الیوم اکملت لکم دینکم رو فقط در اسلام میبینیم...
2-هیچ کدام از ادیان الهی برنا مه ی مشخصی برای حکومت داری پیشنهاد نکردند
3-اعتقاد به منجی هیچ جا به اندازه ی اسلام پر رنگ نیست..
4-در رویه ی حکومت داری تنها اسلام شیوه ی عینی وقابل تامیم به زمان رو پسشنهاد میکنه
نهایتا
مقایسه ی شما به نظر من نا عادلانه بود.
حق یارتون.
 

ali.mehrkish

عضو جدید
خواهر من
لینکهایی که من از ویکی پدیا قرار دادم و عرض کردم شماره دارن، با کلیک بر روی شماره ها شما رو به بخش توضیحات لینکها ارجاع میدن که اونجا لینک مربوط از سایت دفاتر آیات عظام ،برای مثال، قرار داده شده بود
اینجا بحث ویکی پدیا شناسی نیست، حرف ما هم میزان اهمیت و صحت گفته هاش نخواهد بود
من سرچی کردم و این گفته ی آیت الله العظمی خویی رو در ویکی پدیا پیدا کردم، دیدم بهتره دست نبرم و با همون شکل و شمایل قرار بدم
تک تک لینکهایی هم که عرض کردم به سایت دفتر ایشون(فکر کنم یکیش ساختمان ایشون در یکی از دیگر کشورها بود و ...) باز میشن
دقیقا همون متنی که یکی از هم مسلکان شما مرجع قرار داده بودند عزیز;)



نمی دونم چه حکمتیه که هم مسلک شما و ما و اونا هم رو بخونیم...
مهندس بزرگوار...
ایت الله سیستانی بارها با دیدار با مسئولین ایران بر حمایت از نظام تاکید کردند...
ایشون در اداره ی عراق به نحوی پر رنگ حضور دارند...
من تلاش می کنم نظر دقیق ایشون رو جویا بشم.
دفتر ابت الله حکیم هم هم الان هم زمان حضور ایشون از رهبری حمایت می کردند...

نهایتا این قضیه برای شما اعتقادی نیست...
خوب با قضیه این طور برخورد کنید که یک تئوری حکومتی که قابلیت تکمیل شدن هم داره در حال اجراست...
مثل مارکس(مارکسیسم)-جان لاک(لیبرالیسم)و...
امام هم تئو دموکراسی رو پیشنهد کردند...
الان هم داره اجرا میشه وزمان نیاز داره و باید بهش فرصت داد وکمک کرد تا بهترین حالت اجرا رو داشته باشه ...چون نه الان امکان تعویض ایدوئولوژی وجود داره نه میشه و نه به صلاحه و نه...
واقع بین باشیم.
 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
فكر من قبلا اتمام حجت كرده بودم. به فاطمه خانوم هم شديدا تاكيد كرده بودم كه نبايد در اين تاپيك از شخص خاصي اسم برده بشه. ولي گويا علي رضا 1111 دارن بر خلاف روال تالار حركت ميكنن.
من از اول تا اخر تك تك پستا رو ميخوندم. قشنگ حواسم بود كه كي چي ميگه.
اولين جايي كه برخورد نا مناسب در تاپيك ديدم پستي از كاربر خيبر بود كه متاسفانه به شكل بسيار نامناسبي جواب كوروش حرف زده بودن. تا قبل از اون هم نديدم حرف سياسي بشه. تا جايي بود كه به هر حال مربوط به تاپيك ميشد.
قرار بود فاطمه خانوم پستاي نامناسب و در خلاف جهت تاپيك رو گزارش كنن. كه اخرين باري كه در سايت بودم يعني سه شب پيش علي رغم اينكه در سايت حضور داشتن اين كار رو نكردن. منم ترجيح دادم بزارم تاپيك همچنان بمونه ببينم چيكار ميكنيد.
همچنان يه آوانس ميدم و ميزارم تاپيك بمونه. ولي اگه به همين روالش ادامه بده مجبورم كاري رو انجام بدم كه دلم نميخواد.
پ.ن: كساني كه ميگن تاپيكاي قبليشون الكي رفت تالار اخبار من قبلا هم بهشون گفتم و دقيقا هم بهشون توضيح دادم چند تاپست سياسي تو تاپيكشون بود كه توسط خودشون هم شروع شده بود. پس ديگه لزومي به شروع دوباره اين بحثا نيست.
احسنتم.
شما لطف دارین!
اتفاقا امروز داشتم با حسین گرامی در مورد بی طرف بودن مدیرهاش حرف میزدم!
یادش بخیر هنوز 2 ساعت از حرفامون نگذشته!
انشالله که میبینن..
البته بهم مجوز دادن که مسائل دینی اشخاض رو توی این تالار مطرح کنم و اگر منتقل شد بهشون بگم!
پس میتونیم منبعد تاپیکی در مورد مرجعیت اقای مکارم یا اقای خامنه ای یا امام باز بکنیم و از استفتائات و فقه و مسیرهای دینیشون پست بزاریم!;)
انشالله که باز توسط ما سیاسی نمیشه که بیان ببرنش بخش اخبار!;)
الحمدلله رب العالمین..:gol:
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
فكر من قبلا اتمام حجت كرده بودم. به فاطمه خانوم هم شديدا تاكيد كرده بودم كه نبايد در اين تاپيك از شخص خاصي اسم برده بشه. ولي گويا علي رضا 1111 دارن بر خلاف روال تالار حركت ميكنن.
من از اول تا اخر تك تك پستا رو ميخوندم. قشنگ حواسم بود كه كي چي ميگه.
اولين جايي كه برخورد نا مناسب در تاپيك ديدم پستي از كاربر خيبر بود كه متاسفانه به شكل بسيار نامناسبي جواب كوروش حرف زده بودن. تا قبل از اون هم نديدم حرف سياسي بشه. تا جايي بود كه به هر حال مربوط به تاپيك ميشد.
قرار بود فاطمه خانوم پستاي نامناسب و در خلاف جهت تاپيك رو گزارش كنن. كه اخرين باري كه در سايت بودم يعني سه شب پيش علي رغم اينكه در سايت حضور داشتن اين كار رو نكردن. منم ترجيح دادم بزارم تاپيك همچنان بمونه ببينم چيكار ميكنيد.
همچنان يه آوانس ميدم و ميزارم تاپيك بمونه. ولي اگه به همين روالش ادامه بده مجبورم كاري رو انجام بدم كه دلم نميخواد.
پ.ن: كساني كه ميگن تاپيكاي قبليشون الكي رفت تالار اخبار من قبلا هم بهشون گفتم و دقيقا هم بهشون توضيح دادم چند تاپست سياسي تو تاپيكشون بود كه توسط خودشون هم شروع شده بود. پس ديگه لزومي به شروع دوباره اين بحثا نيست.

ممنونم
واقعا مدیریت عادلانه و بیطرفانه شما منو یاد ایه و لاتخسروالمیزان و..... میندازه
اصلا از اول دلتون نمیخواستاینطوری بشه
دوستان مخالف اصلا بد صحبت نکردن
دوستان ما خصوصا ارش جواب خوبیهای مخالفان رو با بدی دادن
شما خیلی بزرگواری کردی در حق ما
اصلا تا حالا از ابزار مدیریت به ناحق استفاده نشده
دوستان مخالفم که .......

با خوندن اون قسمتای پر رنگ اینطوری شدم
:confused:
 

phalagh

مدیر بازنشسته
احسنتم.
شما لطف دارین!
اتفاقا امروز داشتم با حسین گرامی در مورد بی طرف بودن مدیرهاش حرف میزدم!
یادش بخیر هنوز 2 ساعت از حرفامون نگذشته!
انشالله که میبینن..
البته بهم مجوز دادن که مسائل دینی اشخاض رو توی این تالار مطرح کنم و اگر منتقل شد بهشون بگم!
پس میتونیم منبعد تاپیکی در مورد مرجعیت اقای مکارم یا اقای خامنه ای یا امام باز بکنیم و از استفتائات و فقه و مسیرهای دینیشون پست بزاریم!;)
انشالله که باز توسط ما سیاسی نمیشه که بیان ببرنش بخش اخبار!;)
الحمدلله رب العالمین..:gol:


ممنونم
واقعا مدیریت عادلانه و بیطرفانه شما منو یاد ایه و لاتخسروالمیزان و..... میندازه
اصلا از اول دلتون نمیخواستاینطوری بشه
دوستان مخالف اصلا بد صحبت نکردن
دوستان ما خصوصا ارش جواب خوبیهای مخالفان رو با بدی دادن
شما خیلی بزرگواری کردی در حق ما
اصلا تا حالا از ابزار مدیریت به ناحق استفاده نشده
دوستان مخالفم که .......

با خوندن اون قسمتای پر رنگ اینطوری شدم
:confused:
ديگه كسي نميخواد چيزي بگه؟
 

phalagh

مدیر بازنشسته
نه خواهرم
من خودم به دوستان میگم دیگه چیزی نگن

چون میترسم نه تنها پستهامون به تالار اخبار انتقال پیدا کنه
بلکه خودمون هم شوتینگ بشیم

:gol::gol:
نگران نباشيد.
خيليا اومدن مستقيم بهم توهين كردن، حتي گزارش نكردم چه برسه به اخطار و تذكر.
حالا اينكه انتقاده. تو اين موارد براي خودم تصميم نميگيرم.
 

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
اول تشكر ميكنم از ايجاد كننده اين مبحث مفيد و همه كاربراني كه سعي در فهم حقايق دارن و نه فقط براي جنجال، بحث مي كنن...

اين تاپيك خواسته يا نا خواسته سياسي شده، پرداختن به مصداق هاي ولايت فقيه يا قانون اساسي ما،‌ سياسي كردن مبحث هست. همون طور كه خود دوستان هم تذكر دادن اينجا پايه علمي و ديني بحث ولايت فقيه هست، نه ربطي به شخص داره و نه به قانون. پس در اين مورد ها اگه پستي زده بشه حذف ميشه.

درخواستم از مدير گرامي اينجا اينه كه اين بحث همين جا بمونه و كنترل بشه كه از حدود خودش خارج نشه. و از كاربران عزيز هم ميخوام منطقي بحث كنن و قابليت پذيرش حرف حق طرف مقابل رو حداقل در خودشون ايجاد كنن، نه اينكه فقط بخوان حرف خودشون رو اثبات كنن.

اميدوارم بحث دوستانه ادامه پيدا كنه. از مدير محترم هم متشكرم كه با سعه صدر برخورد مي كنن و ازشون ميخوام اصل بي طرفي رو رعايت كنن همون طور كه تا الان رعايت كردن.
 

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
احسنتم.
شما لطف دارین!
اتفاقا امروز داشتم با حسین گرامی در مورد بی طرف بودن مدیرهاش حرف میزدم!
یادش بخیر هنوز 2 ساعت از حرفامون نگذشته!
انشالله که میبینن..
البته بهم مجوز دادن که مسائل دینی اشخاض رو توی این تالار مطرح کنم و اگر منتقل شد بهشون بگم!
پس میتونیم منبعد تاپیکی در مورد مرجعیت اقای مکارم یا اقای خامنه ای یا امام باز بکنیم و از استفتائات و فقه و مسیرهای دینیشون پست بزاریم!;)
انشالله که باز توسط ما سیاسی نمیشه که بیان ببرنش بخش اخبار!;)
الحمدلله رب العالمین..:gol:

جناب خيبر گرامي، مدير محترم گفتن شما اولين برخورد نامناسب رو داشتين، نه اولين بحث سياسي.
ضمنا لزومي نداره به مدير تذكر بديد، بنده خودم با ايشون هماهنگ كردم. فرمايشات رهبري رو در مورد موضوعات اسلامي مي تونيد طبقه بندي شده در اين بخش قرار بديد ولي صحبت هاشون كه سياسي يا مملكتي يا خبري هستن رو داخل تالار اخبار ارسال كنيد چون تو اين تالار،‌ مباحث اسلامي مطرح ميشه.
سياست ما عين ديانت ماست ولي ما مباحث رو به دو تالار تفكيك كرديم.
 

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
سلام
شما دوستان بلخره چه راهی رو میخواید برید
راه آقای منتظری رو؟؟
ایشون ولایت فقیقه رو قبول داشته
این همه مرجع هست میگه ولایت فقیه
حالا رفتید تو این مورد سراغ اقای سیستانی

بله ایشون ولایت فقیه رو قبول ندارن
خوب عیبی نداره
شما برو از ایشون تقید کن
وی باقی مراجع قبول دارن
مقلیدینشونم بالطبع قبول دارن

اطیعوالله و الرسول و اولی الامر منکم....


وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ
يُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ


مطمئنيد ايشون ولايت فقيه رو قبول ندارن؟! فكر نمي كنم.
 

milad3297

عضو جدید
ببخشید..
شما که میدونید ما اینا نمی خونیم... چرا اینقدر جدی گرفتید بحث رو؟؟؟؟؟؟
برا خودتون نشستید جک میگید و خودتون هم تایید میکنید؟؟؟؟
موفق باشید
راست ميگه اونايي كه مخالفن پست نذاريد .بيخود مهم نكنين مطلبو.
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
مطمئنيد ايشون ولايت فقيه رو قبول ندارن؟! فكر نمي كنم.

من هم مخالفتی تا به حال از آیت الله سیستانی در مورد ولایت فقیه ندیدم.
البته کوروش قسمتی از استفتائات ایشون رو قرار داد ولی بنده نفی ولایت فقیه رو ازش برداشت نکردم. خوب بود بیشتر توضیح میدادند کوروش گرامی!
در کل برخی دوستان بنده که اعتقاد بسیار قوی به ولایت فقیه دارن مقلد آقای سیستانی هستند . من هم با جناب ادمین موافقم.
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مطمئنيد ايشون ولايت فقيه رو قبول ندارن؟! فكر نمي كنم.


بله من مطمئنم که ایشون ولایت فقیه رو قبول ندارند
هرگاه به دفاتر ایشون زنگ میزنی
مسئول دفترای ایشون میگند اقا در این رابطه نظری ندارن و میپیچونند

چندین ساله قبل هم که مصاحبه ی تلویزیونیی با خودی حاجی سیستانی تو تلوزیون برگزار شد
به خاطر مخالفته ایشون
برنامه سریع قطع شد

واز همه مهم تر اکثر مقلدین سیاسی اقای سیتانی با ولایت فقیه ما مشکل دارند
و ازهمه مهم تر ایشون این مخالفتشون رو در برعضی از موارد مثه عید فطر اشکار میکنند
و بر موجه تفرقه دامن میزنند
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من هم مخالفتی تا به حال از آیت الله سیستانی در مورد ولایت فقیه ندیدم.
البته کوروش قسمتی از استفتائات ایشون رو قرار داد ولی بنده نفی ولایت فقیه رو ازش برداشت نکردم. خوب بود بیشتر توضیح میدادند کوروش گرامی!
در کل برخی دوستان بنده که اعتقاد بسیار قوی به ولایت فقیه دارن مقلد آقای سیستانی هستند . من هم با جناب ادمین موافقم.

حاجی کسانی که مقلدین اقای سیستانی اند و در مقداری با نظام مشکل دارند بیشتر به این مسئله دامن میزنند
اصلا این رو همه ی قدیمی ها میدونند که حاجی سیستانی با ولایت فقیه مشکل داره
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کی میدونه فرقه ی مهدویت یا اخباریون کیا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هرکی میدونه بگه!!!!!!1
قبله اینکه معرفی کنیم

میگم
تماما مقلدین اقای سیستانی هستند و با مسئله ی نظام و اصله ولایت فقیه مشکل دارند


ایینو هم در جوابه یکی از دوستان بگم:
من هرچی از مقلدین اقای سیستانی دوروبرم هست با ولایت فقیه و نظام مشکل دارند
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فكر من قبلا اتمام حجت كرده بودم. به فاطمه خانوم هم شديدا تاكيد كرده بودم كه نبايد در اين تاپيك از شخص خاصي اسم برده بشه. ولي گويا علي رضا 1111 دارن بر خلاف روال تالار حركت ميكنن.
.

واسم جالب شد
نمدونم
چر ا اینجا این مدلی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خانوم مدیر محترم
ببینید
تاپیکی که داره درمورده ولایت فقیه بحث میکنه
اجبار یا غیر اجبار باید اسمی از رهبرمون بیاد چون ایشون ولایت فقیه کشورمونه
اما نمدونم چرا مدیر تالار محترم یه خصومتی با من دارند
با یه پسته ما سریع بنا رو بر خلاف کاری ما میذارند و...
 

phalagh

مدیر بازنشسته
واسم جالب شد
نمدونم
چر ا اینجا این مدلی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خانوم مدیر محترم
ببینید
تاپیکی که داره درمورده ولایت فقیه بحث میکنه
اجبار یا غیر اجبار باید اسمی از رهبرمون بیاد چون ایشون ولایت فقیه کشورمونه
اما نمدونم چرا مدیر تالار محترم یه خصومتی با من دارند
با یه پسته ما سریع بنا رو بر خلاف کاری ما میذارند و...
نه عزيز من ...
تاپيك داره در مورد اصل ولايت فقيه حرف ميزنه، زماني كه امام خميني اين نظريه رو بيان كردن حرفي از آيت الله خامنه اي نبود. پس فكر كنم اينكه ميگم در اين تاپيك حرفي از كسي نشه حرف غير ممكني نباشه. و البته براي اين حرفم دليل دارم. چون اين روزا بحث سياسي حسابي داغه مطمئن باشيد اگه بخواد از كسي اسم برده بشه ديگه كنترل تاپيك و دور نگه داشتنش از بحث سياسي غير ممكن و يا خيلي سخت باشه.
ولي باور كنيد من با كسي خصومت ندارم. آخه پست شما يهو اين وسط خيلي ديگه خلاف تاپيك بود.
اگه كسي رو ناراحت كردم همينجا رسما عذرخواهي ميكنم. امروزم حسابي زهرم شد از بس تو فكر اين مسئله بودم. الانم به خاطر همين بي موقع و برخلاف هميشه اومدم نت.دلم نميخواد كسي ناراحت باشه.
 
آخرین ویرایش:

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
جناب خيبر گرامي، مدير محترم گفتن شما اولين برخورد نامناسب رو داشتين، نه اولين بحث سياسي.
ضمنا لزومي نداره به مدير تذكر بديد، بنده خودم با ايشون هماهنگ كردم. فرمايشات رهبري رو در مورد موضوعات اسلامي مي تونيد طبقه بندي شده در اين بخش قرار بديد ولي صحبت هاشون كه سياسي يا مملكتي يا خبري هستن رو داخل تالار اخبار ارسال كنيد چون تو اين تالار،‌ مباحث اسلامي مطرح ميشه.
سياست ما عين ديانت ماست ولي ما مباحث رو به دو تالار تفكيك كرديم.
طیب الله..
احسنتم.
بنده هم دقیقا به این موضوعی که میفرمائید اهمیت قائلم.
به مدیر بخش هم خیلی احترام قائلم.
دیشبم دقیقا با خوندن پستشون اون پست رو زدم.
و دقیقا پستم برای اولین بار از روی عصبانیت نبود بلکه از روی دل شکستگی بود.
دلشکستگی یه بنده ی خدا که علنا میبینه دارن قضاوت ناردستی میکنن در موردش ولی مجبوره سکوت کنه.
بنده به عدالت فلق گرامی شکی ندارم..بارها هم گفتم..
اگر ایشون تاپیکی رو منتقل میکنه از روی بی عدالتی نیست!
از روی وظیفه اس.
از روی دلسوزی برای بخشه.
حق داره که دوست نداشته باشه توهین ها و تمسخرها و فحشهای بخش اخبار به اینجا هم سرایت کنه(از دو طرف!)
ایراد از ماست که صبور نیستیم.
من اینم میپذیرم.
ولی چرا نتونم نقدشون کنم؟!
من اینو عمومی میگم..از خانم مدیر بخش اسلامی هم انتظار دارم با دیده منفی پست و حرفهای منو نگاه نکنن.
من چرا تا میگم که خواهر بزرگ من شما که زحمت میکشی خب چرا صورت مسئله رو پاک میکنی میگن تو کوچیکتر از منی..میگن که وظایفشون رو میدونن.
خواهر من ینی من به عنوان یه مشتری, به عنوان یه کاربر نمیتونم حرف بزنم؟!
تا حرف بزنم میشم بد؟!
به خدا قسم قصد من تخریب وجهه ی شما نیست!
دلم میسوزه..چون میبینم که خیلی چیزا قاطی شده.
ما میایم یه تاپیک میزنیم از صحیفه..از مرجع عالیقدر اقای خامنه ای..دو نفر میان شروع میکنن به تمسخر و کارهای سیاسی و شما سریع منتقلش میکنید.
بعد من میام میگم خواهرم چرا؟!
میگین سیاسی.
میگم خب پاک کنید پستهای سیاسی رو چرا کلا منتقل میکنید؟!
میگید کارتونو بهتر از من بلدید..
به خدا من قصد این رو ندارم که بگم کار شما رو بهتر بلدم!
برای مدیریت هم اینجا نیستم!
روزانه 5 ساعت تا 6 ساعت از زندگی من در این باشگاهه!
عقده ی مدیریت رو تو فضای مجازی ندارم که!!
بد این باشگاه رو میخوام؟!
با شما سر لج و جنگ دارم؟!
نه والا.!
نه به خدا..
بارها دیدین ازتون حمایت کردم..توی پیغام خصوصی بخاطر حمایت از شما علنا بهم تیکه های جورواجور فرستاده شده!
من ختم کلام رو بگم و بیش از این مزاحم نشم.
ادمین گرامی..برادر بزرگوار که احترام فوقولاده بالایی برای شما قائلم.
فلق عزیز..خواهر بزرگوارم که عدالتت رو از ته قلب قبول دارم.
اگر چیزی میگم از روی لجبازی و دشمنی برداشت نکنید.
امام علی تو نهج البلاغه همونطور که برای حاکم حق قائل شده برای مردم هم قائل شده.
مردمی حقی بر گردن حاکم دارن..همونطور که حاکم حق بر گردن مردم داره.
اگر میگم بزارید تاپیک بیانات رهبری اینجا باشه و کنترلش بکنید بد این فروم رو نمیخوام.
دلیل دارم..منطق دارم..
دو روز اینده رو میبینم!!
شما با اینکار دو سود عمده میبرین
1-توی جستجوی گوگل جزو سایتهای بالا قرار میگیرین
2-کاربرانی با توان فکری بالا در مبحث اسلامی جذب میکنید(چون معمولا کاربران و نخبه های مذهبی خیلی دنبال متن بیانات رهبری هستن)
اینطوری بار مذهبی فروم شما بالا میره.
اینطوری ملت میبینن که اگر توی بخش اخبار به نظام از بالا تا پائین فحش داده میشه سیاست سایت اون نیست!
سیاست ادمینش اون نیست!
ولی متاسفانه این حرف من از روی بار منفی برداشت میشه.
شوربختانه اینطوره.
علی الحال بنده باز هم از ادمین بزرگوار و فلق گرامی عذر میخوام..
تقصیری رو نداشتم (اینطور فکر میکنم) ولی اگر داشتم عذر میخوام.
ولی کمی هم صحبتهای مارو با دیده ی مثبت بخونید و دنبال کنید.:gol::gol:
و من الله توفیق
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولایت فقیه و رد شبهه ها (1)


ماهیت ولایت فقیه

اشاره:
مساله ولایت فقیه، که نظام جمهوری اسلامی ایران در محور آن، شکل گرفت، ازمسایل بسیار مهم و از ارکان اصلی این نظام است، و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ضمن اصل 5، و حدود و اختیارات و وظایف وشرایط آن، در ضمن اصول 107 تا112 به تصویب رسید. این اصل به عنوان رکن رکین، و مهم ترین اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده و با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. با توجه به این که این قانون اساسی در روز دوازدهم فروردین سال 1358 شمسی، روز همه پرسی بارای اکثریت قاطع و بی نظیر 2/98% با شرکت پرتلاش و میلیونی ملت مسلمان ایران، تصویب گردید. ملت سرافراز ایران به طور یک پارچه و با شرکت مراجع تقلیدو علما و دانشمندان اسلام و مقام رهبری، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره در همه پرسی جمهوری اسلامی، تصمیم نهایی و قاطع خودرا به ایجاد نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد.
اکنون قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بیانگر و مبین اسلام ناب وآراء قاطع ملت ایران برای چگونگی شکل حکومت اسلامی است، که از انقلاب عظیم 22بهمن 1357 نشاءت گرفته و ارائه کننده طرح نوین نظام حکومتی بر ویرانه های رژیم طاغوتی قبلی است.
درباره مساله ولایت فقیه، در همان آغاز وسوسه گرانی بودند که با القای شبهه هاکه از آن سوی مرزها نشاءت می گرفت و اکثرا مغرضانه و گاهی ناآگاهانه بود، دست اندازهایی ایجاد می کردند، و هنوز دنباله روهای آن ها به این زمزمه ها ادامه می دهند، و اذهان نسل نو را که اطلاعاتشان در این باره عمیق و وسیع نیست، خدشه دارمی سازند، از این رو بر آن شدیم در ضمن چند مقاله، پس از تبیین ماهیت ولایت فقیه،شبهه ها را مطرح کرده و به پاسخ فشرده آن بپردازیم، به امید آن که رهروان حقیقت با روشن بینی شفاف، به دور از هرگونه پیش داوری ها و تحت تاثیر قرار گرفتن دربرابر اغراض دگراندیشان، این بحث را دنبال کرده و به نتیجه مطلوب برسیم.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولایت فقیه در امتداد خط امامت

مساله ولایت فقیه قبل از آن که در فقه مطرح شود، یک مساله کاملا کلامی است که در علم کلام مطرح شده و باید مطرح شود، سپس به خاطر شاخ و برگ های اجرایی آن درفقه نیز مطرح گردد، چرا که ولایت فقیه امتداد مساله امامت است، و مساله امامت امتداد مساله نبوت است و همان استدلال های عقلی، و بخشی از استدلال های نقلی که در مساله نبوت و امامت هست، در مساله ولایت فقیه نیز جاری است.
توضیح این که پیامبر اسلام(ص) برای خود جانشین تعیین کرد، و در غدیر خم رسمااین جانشین را که امیرمومنان حضرت علی(ع) بود به مسلمانان معرفی نمود، ومسلمانان در همان روز غدیر رسما به حضرت علی(ع) به عنوان امیرمومنان و رهبرمسلمانان بیعت کردند.
خطبه ای که پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر خواند، نشان دهنده آن است که همه ویژگی ها و مناصب پیامبر(ص) جز مقام نبوت در وجود حضرت علی(ع) جمع است، ومردم بر این اساس، با امیرمومنان علی(ع) بیعت کردند.
حضرت علی(ع) در آغاز خلافت عثمان، برای اثبات خلافت خود به اموری از جمله به ماجرای غدیر استدلال کرد و به مردم چنین فرمود: «شما را به خدا سوگند می دهم،آیا می دانید که رسول خدا(ص) در روز غدیر خم مرا به رهبری نصب فرمود؟ و به من فرمود: برخیز، برخاستم، آن گاه گفت: «من کنت مولاه فعلی مولاه...; کسی که من مولی و رهبر او هستم، پس علی(ع) مولی و رهبر اوست » سلمان از رسول خدا(ص) پرسید:
منظور از این ولایت چیست؟ رسول خدا(ص) در پاسخ فرمود:
«ولاء کولای، من کنت اولی به من نفسه; منظور از ولایت، ولایتی هم چون ولایت من است که من بر خود مومنان از خودشان اولی هستم، و از جان آن ها به آن ها برتری دارم.»
پس از امیرمومنان علی(ع) بر اساس مبانی قطعی شیعه که در بحث امامت در علم کلام به طور عمیق و وسیع بررسی شده یازده امام به ترتیب از امام حسن مجتبی(ع) تاحضرت مهدی(عج) امام و رهبر مسلمانان هستند، آیات متعدد قرآن و روایات بی شمار براین مطلب دلالت دارند جالب این که در کتب اهل تسنن نام های دوازده امام معصوم، ازحضرت علی(ع) تا حضرت مهدی(عج) از زبان رسول خدا(ص) ذکر شده اند.
از دیدگاه اسلام، مساله امامت از مساله حکومت جدا نیست، و روح امامت همان حاکمیت بر نفوس و ابدان و هدایت آن ها به صراط مستقیم و حرکت به سوی کمال وسعادت است. از سوی دیگر مساله حکومت یک امر ضروری برای جوامع بشری است، جامعه بدون حکومت جامعه هرج و مرجی است که هیچ کس آن را نپذیرفته و نمی پذیرد. و تاآن جا که تاریخ نشان می دهد، نوعی از حکومت در میان جامعه ها وجود داشته است;مانند: حکومت قبیلگی، حکومت سلاطین و شاهان، حکومت جمهوری، و انواع حکومت هایی که امروز در دنیا وجود دارد. و این موضوع بیان گر آن است که بشر در هر مرحله ای ازعلم و فرهنگ باشد، به حکم ضرورت نیاز به حکومت دارد و می داند که زندگی اجتماعی بدون حکومت و نظم و قانون در پرتو آن حکومت، حتی یک روز هم امکان پذیر نیست.
بنابراین، هیچ خردمندی در ضرورت وجود حکومت برای جامعه های انسانی تردید نمی کند،و به همین دلیل در قرآن مجید، آیات متعددی به این مطلب دلالت دارد و حکومت الهی را یکی از نعمت های بزرگ خدا می داند، چنان که خداوند در ضمن برشمردن نعمت های الهی بر بنی اسرائیل می فرماید: «و اذ قال موسی لقومه یا قوم اذکروا نعمت الله علیکم اذ جعل فیکم انبیاء و جعلکم ملوکا و آتاکم ما لم یوت اءحدا من العالمین;به یاد آورید هنگامی را که موسی(ع) به قوم خود گفت:
ای قوم من! نعمت خدا را نسبت به خود متذکر شوید، هنگامی که در میان شماپیامبرانی قرار داد (تا زنجیر بندگی و اسارت را برگیرند) و شما را حاکم و صاحب اختیار خود قرار داد و به شما چیزهایی بخشید که به هیچ یک از جهانیان نداده بود.
» با توجه به این که همه بنی اسرائیل حاکم و سلطان نبودند، بلکه هنگامی که خداوند حاکمانی در میان آن ها برمی گزیند، آن ها را به عنوان یک ملت و قوم، مخاطب قرار داده و می فرماید خداوند شما را حاکمان و پادشاهان قرار داد. و یا در موردحضرت سلیمان(ع) آمده به خدا عرض می کند: «رب اغفرلی وهب لی ملکا لا ینبغی لاحد من بعدی; پروردگارا! مرا ببخش، و حکومتی به من عطا کن که بعد از من سزاوار هیچ کس نباشد، که تو بسیار بخشنده ای.» امیرمومنان علی(ع) پس از ذکر آیاتی; مانند آیه 24 سوره انفال، و179 بقره و آیات دیگر می فرماید:
«و فی هذا اوضح دلیل علی انه لابد للامه من امام یقومه بامرهم، فیاءمرهم وینهاهم، ویقیم فیهم الحدود، و یجاهد العدو، و یقسم الغنائم، و یفرض الفرائض ویعرفهم ابواب ما فیه صلاحهم، و یحذرهم ما فیه مضارهم، اذ کان الامر والنهی احداسباب بقاء الخلق و الا سقطت الرغبه والرهبه و لم یرتدع و لفسدت التدبیر و کان ذلک سببا لهلاک العباد; در این آیات دلیل بسیار روشنی است بر این که امت بایددارای امام و پیشوا باشد، که به انجام کارهای آن ها قیام و اقدام کند، به آن هاامر و نهی نماید، حدود الهی را در میان آن ها به پا دارد، با دشمن پیکار کند، وغنائم را عادلانه تقسیم نماید، واجبات را تحقق بخشد و درهای اصلاح و صلاح را به آن ها نشان دهد، و آنان را از آن چه به ایشان زیان بخش است برحذر دارد، زیرا امر ونهی یکی از اسباب بقای خلق است، وگرنه تشویق و ترس، از بین می رود، و هیچ کس ازگناه باز نمی ایستد و شیرازه نظام جامعه از هم می گسلد، و چنین هرج و مرجی باعث هلاکت بندگان خدا است.» نتیجه این که: ضرورت اقتضا می کند که مساله امامت ورهبری پس از پیامبر(ص) متوقف نگردد، بلکه هم چنان پایا و پویا تا پایان دنیاادامه یابد.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونگی انتقال امامت از امام معصوم به فقیه جامع الشرایط


حضرت مهدی(عج) آخرین امام معصوم، در روز پانزده شعبان سال 255 ه.ق دیده به جهان گشود. زندگی آن حضرت در سه دوره خلاصه می شود:
1- دوره کودکی، از سال 255 تا 260 ه.ق
2- دوره غیبت صغری(کوتاه)، از سال 260 تا329، حدود هفتاد سال
3- دوره غیبت کبری(طولانی) که از سال 329 شروع شده و تا عصر ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه دارد.

اوضاع سخت زمان، و طغیان و ظلم بی حد خلفا و طاغوت های عباسی، و در اقلیت قرارداشتن شیعیان باعث شد که جان عزیز حضرت مهدی(عج) به شدت در خطر قرار گرفت، به طوری که در همان پنج سال دوران کودکی، از سال 255 تا 260 در عصر پدر، به طورکامل مخفی بود، و جز پدر و مادر و خواص از یاران اطلاعی از وجود او نداشتند،هنگامی که امام حسن عسکری(ع) در سال 260 به شهادت رسید، حضرت مهدی(عج) امام بعداز او به طور کلی مخفی گردید، طبیعی است که وقتی امام مردم غایب شد مردم را یله و رها به حال خود وانمی گذارد، بلکه افراد مخصوصی را بین خود و مردم، واسطه قرارمی دهد، وظیفه مردم در این شرایط سخت این است که با بررسی دقیق این افراد خاص رابشناسند و تکلیف و رهنمودهای زندگی خود را از آن ها به دست آورند.
بر همین اساس، پس از آن که حضرت مهدی(عج) در سال 260 هنگام رحلت پدربزرگوارشان، به طور کلی از نظرها پنهان شد، غیبت صغری به وجود آمد. آن حضرت دراین مدت که از سال 260 تا نیمه شعبان 329 طول کشید، چهار نفر از علما و فقهای ربانی را به ترتیب تعیین کرده و آن ها را بین خود و شیعیان، واسطه قرار داد.
آن چهار نفر به ترتیب زیر عبارت اند از:

1- عثمان بن سعید(ره) نخستین نایب خاص حضرت مهدی(عج) که در سال 300 هجری وفات کرد.
2- محمد بن عثمان(ره) که پنج سال عهده دار نیابت خاص بود و در سال 305درگذشت.
3- حسین بن روح (ره) که نوزده سال عهده دار نیابت خاص بود و در سال 326وفات کرد.
4- علی بن محمد سیمری که پس از عهده داری سه سال نیابت خاص، در نیمه شعبان سال 329 از دنیا رفت، و در همین سال از جانب حضرت مهدی(عج) برای علی بن محمد سیمری توقیع صادر شد که دیگر کسی را جانشین خاص خود قرار ندهد، به این ترتیب دوران غیبت صغری به پایان رسید، و غیبت کبری از آغاز نیمه شعبان سال 329شروع شد در این هنگام مساله «نیابت عام » مطرح گردید، و بر اساس رهنمودهای امامان معصوم(ع) باید مجتهد جامع الشرایط که از آن به «ولی فقیه » تعبیر می شود،زمام امور رهبری و افتاء را به دست گرفته و به نیابت عام منصوب شده و عهده دارمساله امامت گردد.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
امامان(ع) پیرامون ولایت فقهای جامع الشرایط به طور کلی فرمودند: «ما آن ها رابر شما حاکم، قاضی، حجت و جانشین خود قرار دادیم، و با این تعبیرات زمینه رابرای پذیرش ولایت فقها بعد از غیبت صغری، هموار ساختند، که در مقاله بعد به بررسی دلایل ولایت فقیه خواهیم پرداخت، در این جا به عنوان حسن ختام و روشن شدن اهمیت و ماهیت ولایت فقیه، نظر شما را به چند حدیث زیر جلب می کنم:
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
1- امام باقر(ع) فرمود: «بنی الاسلام علی خمس: علی الصلاه والزکاه والصوم والحج والولایه و لم یناد بشی ء کما نودی بالولایه; اسلام بر پنج پایه بنا شده است، برنماز، زکات، روزه، حج و ولایت (حکومت و رهبری) و در اسلام هیچ چیزی مانند ولایت مورد توجه قرار نگرفته است.» و در سخن دیگر فرمود: «والولایه افضل، لانهامفتاحهن، والوالی هو الدلیل علیهن; ولایت (حکومت و رهبری) برتر از نماز، زکات وحج است، زیرا ولایت کلید آن ها است، و رهبر راهنمای (تحقق صحیح) نماز، زکات و حج است.»
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
2- امام صادق(ع) در ضمن گفتاری فرمود: «من کان منکم ممن قد روی حدیثناو نظر فی حلالنا و حرامنا، و عرف احکامنا، فلیرضوا به حکما، فانی قد جعلته علیکم حاکما، فاذا حکم بحکمنا فلم یقبله منه استخف بحکم الله و علینا رد والراد علیناالراد علی الله و هو علی حد الشرک; هر گاه کسی در میان شما از کسانی باشد که حدیث ما را روایت کند، و حلال و حرام ما را بررسی نماید، و احکام ما را بشناسد،باید حاکم و داور بودن او را بپذیرید، همانا من او را حاکم و رهبر شما قراردادم، هرگاه او به حکم ما حکم کند، و این حکم از او پذیرفته نشود، به حکم خداتحقیر شده و دستور ما رد گشته است، و آن کس که ما را رد کند خدا را رد کرده است و گناه چنین کاری همانند گناه شرک است.»
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
3- حضرت مهدی(عج) در ضمن توقیعی که ازمحضرش صادر شد، در مورد فقهای جامع الشرایط فرمود: «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا، فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله; در حوادثی که رخ دهد به راویان حدیث ما (فقهای عادل) رجوع کنید، آن ها حجت من بر شما هستند، ومن حجت خدا می باشم.»
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
نتیجه این که: ولایت فقیه; یعنی حکومت و رهبری مجتهد جامع الشرایط، و اهمیت آن بالاتر از همه ارزش ها و مفاهیم اسلامی است، و ماهیت آن، همان نیابت عامه از طرف امام معصوم(ع)، و در این عصر از طرف حضرت مهدی(عج) امام عصراست، و بر اساس فرمان امامان معصوم(ع) حجت کامل است، و رد کردن آن در حد شرک به خدا است.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه بحث صفحه قبل

ادامه بحث صفحه قبل

بر همین اساس، حضرت امام خمینی مساله ولایتفقیه را همان امتداد خط امامت امامان معصوم(ع) دانسته، و برای تثبیت این مطلب مهم در اذهان، گفتار بسیارفرموده به عنوان نمونه: «امروز فقهای اسلام، از طرف امام(ع) حجت بر مردم هستند،همه امور و تمام کارهای مسلمین به آنان واگذار شده است، در امر حکومت، تمشیت امور مسلمین، اخذ عواید عمومی، هر کس تخلف کند، خداوند بر او احتجاج خواهد کرد،همان طور که حضرت رسول(ص) حجت خدا بود، و همه امور به او سپرده شده بود، و هرکس تخلف می کرد بر او احتجاج می شد.»

«امروز که ما در عصر غیبت به سر می بریم،مساله ولایت فقیه، دنباله همان غدیر است، بنابر این غدیر یک مساله روز است، غدیر یعنی نباید دین را از سیاست جدا کرد، حکومت آمیخته با سیاست است، و حکومت صالح و عادل، عین اسلام و دین است، آن ها که سیاست را از دین جدا می دانند درحقیقت منکر غدیر هستند، بنابراین همیشه باید غدیر را به این معنا که گفته شدزنده نگاه داشت... این که این قدر صدای غدیر بلند شده است، و این قدر برای غدیر اجر قایل شده اند و ارج هم دارد برای این است که با اقامه ولایت; یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق، همه این مسایل حل می شود، و همه انحرافات از بین می رود...» اگر کسی اشکال کند که در عصر امام صادق(ع) حکومت حق اسلامی وجودنداشت. بنابراین، چرا در حدیث مذکور، آن حضرت می فرماید: «به حاکم حق و عادل مراجعه کنید و من او را حاکم شما قرار دادم.»

امام خمینی قدس سره در پاسخ می فرماید: «امام صادق(ع) با این جعل و قرارداد، خواسته است تا مسلمانان به زمینه سازی و تاسیس حکومت عدل اسلامی بپردازند، و شاید همین زمینه سازی موجب تشکیل حکومت اسلامی از طرف فقیه عادل گردد، و به این وسیله دست های خائنان را که به سوی کشورهای اسلامی دراز شده است، قطع نمایند. در حقیقت این سخن امام صادق(ع)تاسیس حکومت، و بیدارسازی مسلمانان و طلاب حوزه ها و دانشجویان و طبقه جوانان است تا با هشیاری به پی ریزی این طرح بپردازند.»
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
student64 ولایت فقیه-شبهه ولایت فقیه و رهبری 16

Similar threads

بالا