تیم صنایع : کیفیت

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
مرسی بابت راهنمایی به خصوص نحوه ی تفکیک زمان ها . آسانسور هم خیلی جالب بود . اما همونطور که گفتی برای مشتری هایی که حضور دارن کاربرد داره اما برای کسانی که نیستن باید فکر دیگه ای کرد . شاید بهتر باشه برای مشتری هایی که حضور ندارن روی دلایل دیگه ای زوم شه که باعث شه ، روال کاری اونها زودتر از قبل حل شه .

نمیدونم این نمایندگی مجاز برای ایران خوردو و سایپا یا شرکت های بزرگ هست یا نه ولی این شرکت ها اغلب برنامه های خوبی دارند .
می تونی از این برنامه ها کمک بگیری که البته معولا درست اجرا نمیشه .
در مورد کسانی که نیستند باید برسی بشه چند درصد شکایتها مربوط به انهاست ؟
شاید یکی از راهها اطلاع رسانی باشه .
یعنی بعد چند ساعت به اطلاع برسد که چه کارهایی انحام شده و چقدر دیگه کار داره .
این سبب میشه که مشتری احساس کنه که به کارش توجه دارند .
البته همه اینها نظرات هستن و برا یپیدا کردن آنها به مشکلاتی بر می خوری . باید با توجه به شرایط کار این برنامه ها رو ریخت .
بازم سوالی در خدمتیم .
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یعنی بعد چند ساعت به اطلاع برسد که چه کارهایی انحام شده و چقدر دیگه کار داره .
این سبب میشه که مشتری احساس کنه که به کارش توجه دارند .
یکی از مشکلاتشون اشکالی خطوط تلفن هست . همینطوری نمی تونن پاسخگو باشن . باید یه سیستم دیگه ای اضافه کنن برای این کار .
 

hasti1988ie

عضو جدید
سلام.منم کارتون رو تبریک میگم آقا ایمان...
چند بار پستتون رو خوندم و همچنین صحبت های علی آقا رو....
یه مطلبی که به ذهنم میرسه این هست که کارها رو بصورت کامپیوتری و مکانیزه بکنین ...یعنی همه درخواست ها و ....کامپیوتری بشن..
یک صفحه برای هر مشتری باز کنین....اموالی رو که تحویل میگیرین اونجا لیست کنین...خدماتی رو که خواستن تو یه ردیف دیگه...یه ردیف هم برای کارهایی که پیشنهادی هستن....

رو این موضوع بیشتر فکر میکنم..مطلبی به ذهنم رسید میگم بهتون
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام.منم کارتون رو تبریک میگم آقا ایمان...
چند بار پستتون رو خوندم و همچنین صحبت های علی آقا رو....
یه مطلبی که به ذهنم میرسه این هست که کارها رو بصورت کامپیوتری و مکانیزه بکنین ...یعنی همه درخواست ها و ....کامپیوتری بشن..
یک صفحه برای هر مشتری باز کنین....اموالی رو که تحویل میگیرین اونجا لیست کنین...خدماتی رو که خواستن تو یه ردیف دیگه...یه ردیف هم برای کارهایی که پیشنهادی هستن....

رو این موضوع بیشتر فکر میکنم..مطلبی به ذهنم رسید میگم بهتون

این که کارهای به صورت میکانیزه انجام بشه خیلی خوبه ولی باید دید که این مکز خدمات خودرویی در چه وضعیتی هست .
مثلا هر مرجله از کار ماشین که انجام شد میشه از طریق اس ام اس به اطلاع مشتریا رساند ولی این بستگی به شرایط کاری داره .

در مورد صفحه باهاتون موافقم . من امروز رفته بودم ایرانخوردو واسه کار ماشین ، دیدم یه برگه پذیرش دارن که توش از درخواست مشتری تا نظر کارشناس و .... وسایل ماشین توش بود . شما می تونید از این به عنوان که دیتا بیس استفاده کنید که زمان ها هم توش ثبت بشه .
البته آقا ایمان اگر میخوای بهتر نظر بدیم بیاد شرایط اونجا بهتر توصیف کنی !
من دقیقا اطلاعی ندارم اونجا چیکار می کنند .
مثلا کجای شهر هست ؟ کدوم شهر ؟ نمایندگی ایرانخودرو یا سایپا هست یا آزاد ؟ چقدر مشتری داره ؟ چه خودورهایی رو پذیرش می کنه ؟ و.......
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام.منم کارتون رو تبریک میگم آقا ایمان...
چند بار پستتون رو خوندم و همچنین صحبت های علی آقا رو....
یه مطلبی که به ذهنم میرسه این هست که کارها رو بصورت کامپیوتری و مکانیزه بکنین ...یعنی همه درخواست ها و ....کامپیوتری بشن..
یک صفحه برای هر مشتری باز کنین....اموالی رو که تحویل میگیرین اونجا لیست کنین...خدماتی رو که خواستن تو یه ردیف دیگه...یه ردیف هم برای کارهایی که پیشنهادی هستن....

رو این موضوع بیشتر فکر میکنم..مطلبی به ذهنم رسید میگم بهتون

تا بعد از تعطیلات برم ببینم از این سیستم ها دارن یا نه . پیشنهاد خوبیه .
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
البته آقا ایمان اگر میخوای بهتر نظر بدیم بیاد شرایط اونجا بهتر توصیف کنی !
من دقیقا اطلاعی ندارم اونجا چیکار می کنند .
مثلا کجای شهر هست ؟ کدوم شهر ؟ نمایندگی ایرانخودرو یا سایپا هست یا آزاد ؟ چقدر مشتری داره ؟ چه خودورهایی رو پذیرش می کنه ؟ و.......
تهران هست اما خب مسلما اسمش رو نمی شه گفت . اما مرحله به مرحله میام اینجا اطلاعات میدم ازتون کمک می گیرم .
 

vatanparast

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز

در مورد سوال آقا ایمان ، مطالب دوستان خیلی جالب بود و اکثرا هم مسئله رو خوب شناختن ، در مورد توضیح آقا ایمان یک مقدار ابهام هست ، آیا باید عوامل نارضایتی مشتریان مورد مطالعه قرار بگیره یا نه این عوامل شناسایی شده و باید راه حل ارائه بشه و مورد دیگه این نماینگی در چه سطحی کار میکنه کوچک متوسط یا بزرگ ، در ارتباط با مشتری شاخصی هست به نام شاخص تحویل به موقع این شاخص از صد سنجیده میشه و هر سازمانی بنا به نوع کارش میتونه این شاخص رو تعریف کنه ، مثلا برای یک پیمانکار مواد اولیه شاخص 100 وقتی تعلق میگیره که از زمان سفارش تا تحویل ( به اصطلاح لید تایم) بیش از 24 ساعت طول نکشه ( 24 ساعت با توجه به عملکرد سازمانهای مشابه ، آمار گذشته، زمانسنجی و.. میشه تعیین کرد) و به هر نسبت بیشتر طول بکشه از شاخص کاسته شده جریمه ای در نظر گرفته میشه ، مورد بعدی مبحث اطلاع رسانی هست که دوستان هم اشاره کردن ، پیمانکار موظف هست در صورت عدم توانایی در تحویل به موقع مراتب رو به هر وسیله ممکن به مشتری اطلاع بده از طریق تماس تلفنی ایمیل sms و.... البته این مواردی که بهش اشاره کردم در قرار داد های کاری حداقل متوسط می بایست اجرا بشه به عنوان مثال یکی از شاخص های اصلی در آدیت های ایران خودرو یا سایپا همین شاخص تحویل به موقع هست ، مورد بعدی که من همیشه بهش اشاره می کنم مبحث داده و اطلاعات هست چون تمام این عوامل بایستی منتج به بهبود سازمان بشه و برای اینکار بایستی داده ای باشه که در هر دوره زمانی نسبت و تحلیل و مقایسه وضع فعلی با گذشته اقدام بشه تا سازمان واقعا تاثیر گذاری یا عدم تاثیر گذاری اقداماتش رو متوجه بشه
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نمایندگی متوسط هست . عوامل نارضایتی رو شناسایی کردم و باید راه حل ارائه بشه . اشاره ی خوبی به شاخص تحویل کردین . پس مسئله ی اصلی اینه این شاخص باید چقدر باشه . در این تعمیر گاه بنا به کارهایی که باید روی خودرو انجام بگیره ، خودرو باید بمونه . اما خب این جالب نیست و مشتری حتما حتی اگر کارهای زیادی هم باید براش انجام بشه ، مایل نیست از یه حد زمانی به بعد منتظر بمونه . پس باید اول یک شاخص مناسب پیدا کنم . یک بازه .

اما دو مسئله هست . با صحبت هایی که دوستان همه کردن ، تو پست های قبل به این نتیجه رسیدم که باید مشتری هایی که حضور ندارن ، کار هاشون زودتر انجام شه تا مدت به علت اینکه خودش حضور نداره کارش عقب نیافته و نارضایتی به وجود نیاره . این یعنی اولویت کسانی که باید خودروشون در تعمیرگاه بمونه نسبت به کسانی که شاید کار خودروشون چند ساعته انجام می شه و با یه بار مراجعه مشکلشون برطرف می شه . اما از یک طرف الان می بینم اگر قرار باشه این اتفاق بیافته این باعث میشه همون مشتری که دو ساعت کار ماشینش هست ، این زمان طولانی تر بشه و از طرفی باعث نارضایتی از مشتری ها حضوری به وجود بیاد . یا می شه یه کار دیگه ای هم انجام داد . از طرفی اگر کار مشتری های حضوری اولویت دار تر بشه ، کار دو ساعته اون ها شاید زمان کمتری پیدا کنه و رضایت دسته مشتریان حضوری بهبود پیدا کنه که حالا باعث میشه کار مشتری های غیر حضوری عقب بیافته . پس بر میگردیم به همون شاخص درستی که vatanparast گفتین . باید دو تا شاخص تعریف بشه . یکی برای مشتری های حضوری و یکی برای غیر حضوری ها . این شاخص باید جوری باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب . می شه راهنمایی کنید چطور باید این مدت زمان مناسب رو سنجید ؟ صحبت با مدیریت ؟ اطلاعات کذشته ؟ نظر سنجی از مشتریان ؟
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

سایتم هم خیلی مهمه......

سایت شون طراحی مناسبی نداره . شاید بهتره باشه روی اون کار کنن . راست می گین . شاید خوب باشه وضعیت خودرو مشتری ها روی سایت توی پروفایل هر مشتری به روز شه . اینجوری به نظرم سطح زیادی از مشتری ها از این حرکت راضی هستن که بدونن کسی هست که با کارشون رسیدگی می کنه حتی اگه خودشون نباشن . این طوری حتی اگر زمان موندن خوندروشون تو تعمیرگاه زیاد شه ، احساس ناراحتی نمی کنن . پیشنهاد عالی بود ؛ مرسی .
 

vatanparast

عضو جدید
نمایندگی متوسط هست . عوامل نارضایتی رو شناسایی کردم و باید راه حل ارائه بشه . اشاره ی خوبی به شاخص تحویل کردین . پس مسئله ی اصلی اینه این شاخص باید چقدر باشه . در این تعمیر گاه بنا به کارهایی که باید روی خودرو انجام بگیره ، خودرو باید بمونه . اما خب این جالب نیست و مشتری حتما حتی اگر کارهای زیادی هم باید براش انجام بشه ، مایل نیست از یه حد زمانی به بعد منتظر بمونه . پس باید اول یک شاخص مناسب پیدا کنم . یک بازه .

اما دو مسئله هست . با صحبت هایی که دوستان همه کردن ، تو پست های قبل به این نتیجه رسیدم که باید مشتری هایی که حضور ندارن ، کار هاشون زودتر انجام شه تا مدت به علت اینکه خودش حضور نداره کارش عقب نیافته و نارضایتی به وجود نیاره . این یعنی اولویت کسانی که باید خودروشون در تعمیرگاه بمونه نسبت به کسانی که شاید کار خودروشون چند ساعته انجام می شه و با یه بار مراجعه مشکلشون برطرف می شه . اما از یک طرف الان می بینم اگر قرار باشه این اتفاق بیافته این باعث میشه همون مشتری که دو ساعت کار ماشینش هست ، این زمان طولانی تر بشه و از طرفی باعث نارضایتی از مشتری ها حضوری به وجود بیاد . یا می شه یه کار دیگه ای هم انجام داد . از طرفی اگر کار مشتری های حضوری اولویت دار تر بشه ، کار دو ساعته اون ها شاید زمان کمتری پیدا کنه و رضایت دسته مشتریان حضوری بهبود پیدا کنه که حالا باعث میشه کار مشتری های غیر حضوری عقب بیافته . پس بر میگردیم به همون شاخص درستی که vatanparast گفتین . باید دو تا شاخص تعریف بشه . یکی برای مشتری های حضوری و یکی برای غیر حضوری ها . این شاخص باید جوری باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب . می شه راهنمایی کنید چطور باید این مدت زمان مناسب رو سنجید ؟ صحبت با مدیریت ؟ اطلاعات کذشته ؟ نظر سنجی از مشتریان ؟

نحوه تعریف شاخص بستگی مستقیم به شرایط کار داره اگه بانک اطلاعاتی داشته باشید بهتری روش استفاده از آمار هست در غیر اینصورت فرم مصاحبه با افراد خبره پر کنید هیچ کدوم نشد باید مدتی خودت آستین بالا بزنی ، باید یه فرمول برای شاخص هم در بیاری
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
باید دو تا شاخص تعریف بشه . یکی برای مشتری های حضوری و یکی برای غیر حضوری ها . این شاخص باید جوری باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب . می شه راهنمایی کنید چطور باید این مدت زمان مناسب رو سنجید ؟ صحبت با مدیریت ؟ اطلاعات کذشته ؟ نظر سنجی از مشتریان ؟

من یه جور دیگه میگم . شاخص ها بر اساس نوع تعمیرات و زمانشون بررسی بشن .
یعنی برای خودرو ورودی به سالن تعمیر مشخص بشه تعمیر زمانش کم هست ، زمان متوسط و ......
در مرود کسانی که میرن اینو باید در نظر بگیری که توجیح بشن به کاری که قرار براشون انجام بشه !
از طرفی به مشتریان نوبت دهی کنی یعنی یک ساعت مشخص برای تعمیر در نظر بگیری و از طرفی زمانی هم برای تعمیرات اضطراری در نظر بگیری !
در کل شاخص ها رو بر اساس نوع و زمان تعمیرات در نظر بگیر .
اگر بتونی به نتشارات ساپکو دسترسی داشته باشی می تونی اطلاعات مفیدی به دست بیاری .
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

vatanparast

عضو جدید
من میتونم این اطلاعات ساپکو رو براتون فراهم کنم ولی یک کم زمان میبره البته اینم اضافه کنم از جزوه های ساپکو فک کنم مبحث شاخص ها فقط به درد این کار بخوره
 
آخرین ویرایش:

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بعید میدونم شدنی باشه .

بس مشکل از شماست
یعنی یه فرآیند تعمیر رو بیشتر از زمان طول میدهید
بیاد بررسی کنی امکان داره خود صورت مسئله ایراد داشته باشه !
مثلا تعویض یه صفحه کلاژ به طور مفید 3 ساعت بیشتر وقت نمیگیره ! خوب اگر شما نتونید تو یه نصفه روز انجامش بدید خوب چطور میخوایین طرف رو راضی نگه دارید با کیکو ساندیس ؟
به نظر اگه موسسه 50 تا مشتری داشته باشه که ازش راضیند بهتر از اینکه 70 مشتری داشته ازش ناراضی باشند .
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بس مشکل از شماست
یعنی یه فرآیند تعمیر رو بیشتر از زمان طول میدهید
بیاد بررسی کنی امکان داره خود صورت مسئله ایراد داشته باشه !
مثلا تعویض یه صفحه کلاژ به طور مفید 3 ساعت بیشتر وقت نمیگیره ! خوب اگر شما نتونید تو یه نصفه روز انجامش بدید خوب چطور میخوایین طرف رو راضی نگه دارید با کیکو ساندیس ؟
به نظر اگه موسسه 50 تا مشتری داشته باشه که ازش راضیند بهتر از اینکه 70 مشتری داشته ازش ناراضی باشند .
نه . من منظور شما رو اشتباه متوجه شده بودم که گفتم شدنی نیست . فکر کردم میگید مشتری های که ماشینو میزارن میرن (کسایی که حضور ندارن) توجیه شن که چقد ماشینشون کار داره .
 

mjvm

کاربر فعال گروه کیفیت مهندسی صنایع
احساس می کنم کلا این تاپیک داره متروکه میشه ! من دیگه نمی دونم باید از QFD چی بگم از دوستان خواهش می کنم این بحث رو سریع جمع و جور کنیم و بریم سراغ مفهوم بعدی .اگر مطالبی باقی مونده تموم کنیم و مبحث جدید رو شروع کنیم !
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
احساس می کنم کلا این تاپیک داره متروکه میشه ! من دیگه نمی دونم باید از QFD چی بگم از دوستان خواهش می کنم این بحث رو سریع جمع و جور کنیم و بریم سراغ مفهوم بعدی .اگر مطالبی باقی مونده تموم کنیم و مبحث جدید رو شروع کنیم !

سلام مجمد جان ! آقا در مورد QFD اصل مباحثش که به نظر من مهم است مونده . در مورد خانه کیفیت فعلا فقط در مورد نیاز مندی های مشتری صجبت کردیم . هنوز در مورد ویژگی های فنی محصول و ارتباط این دوتا و در نتیجه چطور بعد از تکمیل از این خانه کیفیت استفاده کنیم مونده .
منم جدیدا یک کارخونه برای کارآموزی 2 میرم . خیلی هم راضی هستم . قرارا MSA رو به صورت عملی هم کار کنیم . مخصوصا از اردیبهشت که قراره به دنبال بررسی و پیاده سازی MSA برای محصولات جدید هم باشیم . البته من قبلا SPC رو تو همین جا کار کرده بودم .
در کل کار تو تضمین کیفیت عالیه . و از طرفی سه روز در هفته میرم و اون طرف رو پروژه پایانی و کلاسها هم باید وقت بزارم . دیگه نمیرسم .
اگه یکی حاضر بشه من کمکش می کنم که بحث رو ادامه بده و خودم هم سعی می کنم بیشتر بیام .
الان به نظر مبحث مربوط به ویژگی های محصول و ارتباطشون با نیازمندی های مشتری گفته بشه . بعد چگونگی تکمیل بقیه ی جدول .
 

mjvm

کاربر فعال گروه کیفیت مهندسی صنایع
خب انشاالله از فردا ادامه ی مبحث رو پیش می گیریم ! شرمنده ی همه ی دوستان بابت نبودنم .راستش یک مقدار درگیر یادگیری مباحث مالی شدم از حیطه ی خودم دور شده بودم .:D
این پست فقط برای معذرت خواهی بود از فردا دوباره شروع می کنم !
 

mjvm

کاربر فعال گروه کیفیت مهندسی صنایع
سلام
برای امروز یه پاورپوینت پیدا کردم که به نظرم با وجود کوتاه بودن ، خیلی مفیده و مربوط به بحثمونه !

دانلود


در ضمن من دیروز نمایشگاه کتاب بودم و یک کتاب کیفیتی پیدا کردم البته هنوز نتوستم بخونم ولی به نظر جالب میاد -انتشارات ارکان دانش -شش سیگما و هزینه های کیفیت
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
برای امروز یه پاورپوینت پیدا کردم که به نظرم با وجود کوتاه بودن ، خیلی مفیده و مربوط به بحثمونه !

در ضمن من دیروز نمایشگاه کتاب بودم و یک کتاب کیفیتی پیدا کردم البته هنوز نتوستم بخونم ولی به نظر جالب میاد -انتشارات ارکان دانش -شش سیگما و هزینه های کیفیت

lمن هنوز نرفتم
راستی از انتشارات ساپکو خبری بود ؟
مخصوصا در زمینه کیفیت خوبه . هم کاربردی هست هم با توضیح .
به نظر من اگر دوستان می خوان در این زمینه (کیفیت کار کنن ) حتما ز این کتاب ها استفاده کنند .
من کتاب SPC و کتاب MSA رو خوندم و عملا هم کار کردم و دباره هم دارم کار می کنم .
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام دوستان
چند وقتیه یک موضوع ذهنمو به خودش مشغول کرده !
"" کیفیت ارزش افزوده نداره ""
نظرتون چیه ؟
خود ارزش افزوده رو چطور در کنار کیفیت تعریف می کنید ؟
 

hasht

عضو جدید
کلیه اطلاعات موجود مورد نیاز برای برنامه ریزی تولید و مواد در یک سازمان تولیدی که به روش MAKE TO STOCK)MTS)

کلیه اطلاعات موجود مورد نیاز برای برنامه ریزی تولید و مواد در یک سازمان تولیدی که به روش MAKE TO STOCK)MTS)

سلام
اگه بین بچه ها کسی در مورد این سوالم کمک کنه یا آدرس بده خیلی ازش ممنون میشم
کلیه اطلاعات موجود مورد نیاز برای برنامه ریزی تولید و مواد در یک سازمان تولیدی که به روش MAKE TO STOCK)MTS) فعالیت میکنه رو باید تو قالب WORK SHEET های EXCEL ارائه بدیم
چه اطلاعاتی لازمه و این که از این اطلاعات چه استفاده ای میشه
اگه کسی اطلاعاتی داره یا منابعی رو میشناسه خواهشا دریغ نکنه
ممنونم
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
اگه بین بچه ها کسی در مورد این سوالم کمک کنه یا آدرس بده خیلی ازش ممنون میشم
کلیه اطلاعات موجود مورد نیاز برای برنامه ریزی تولید و مواد در یک سازمان تولیدی که به روش MAKE TO STOCK)MTS) فعالیت میکنه رو باید تو قالب WORK SHEET های EXCEL ارائه بدیم
چه اطلاعاتی لازمه و این که از این اطلاعات چه استفاده ای میشه
اگه کسی اطلاعاتی داره یا منابعی رو میشناسه خواهشا دریغ نکنه
ممنونم

سلام
سوالت زیاد مربوط به بخش نیست ولی جوابشو به تا حدودی میگم !
اینم فکر کنم باید به یک کارخونه بری تا بتونی اطلاعات رو تهیه کنی !

استراتژی تولید MTS ویا MTO

MTS= make to stock
یعنی اینکه با توجه به پشبینی هایی که داری ، تولید میکنی و انبار میکنی تا فروشند هر زمان اومد بهش بدی !!
در این روش باید توجه کنی که هزینه نگهداریش زیاد نشه .
اگه تنوع بالا باشه با مشکل هم روبه رو خواهی شد . باید از بازار پیشبینی درستی داشته باشی .
مثلی که بزنم به راحتی متوجه بشی مثل سوپر مارکت که چندتا ز هر جنس میاره تا مشتری اومد سری بهش بده .

MTO = make to order
این نوع استراتژی به ما میگوید اول مشتری سفارش بدهد و بعد برای او آماده می کنیم .
این استراتژی شرایط خاصی میخواد .
JIT جز همین نوع استراتژی میباشد !!
اینم یه لینک که تا حدودی متونی ازش استفاده کنی ؟
http://www.myindustry.ir/scheduling-and-production-management/article/mto-or-mts.html

راستی اگر بازم سال داشتی بگو البته نه تو این تایپیک !
یه تایپک دیگه میزنیم بعد اونجا بحث میکینیم .
این جا قراره در مورد کیفیت صحبت بشه .
 

behzad-hr

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
اگه بین بچه ها کسی در مورد این سوالم کمک کنه یا آدرس بده خیلی ازش ممنون میشم
کلیه اطلاعات موجود مورد نیاز برای برنامه ریزی تولید و مواد در یک سازمان تولیدی که به روش MAKE TO STOCK)MTS) فعالیت میکنه رو باید تو قالب WORK SHEET های EXCEL ارائه بدیم
چه اطلاعاتی لازمه و این که از این اطلاعات چه استفاده ای میشه
اگه کسی اطلاعاتی داره یا منابعی رو میشناسه خواهشا دریغ نکنه
ممنونم

ساخت ذخیره ای MTS : در این نوع سیستم ها معمولا محصولات تولید شده در انبار ذخیره می گردند در جاهایی استفاده می شود تقاضا برای آن محصولات همواره وجود دارد میزان موجودی را طوری تنظیم می کنند که اولا : از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد .ثانیا: امکان فاسد شدن برای محصولات وجود ندارد . در این نوع محصولات موعد تحویل کوتاه و فوری است . به عنوان مثال کارخانه های سیمان که در آن ها محصولات در سیلوهای واحد بارگیرخانه انبار می شود تا بر اساس فروش محصول و هماهنگی واحد فروش با خریداران به صورت فله ای یا پاکتی بارگیری می شود .
 

mohsen_522

عضو جدید
سلام
راستش من نمیخام اسپم بدم از بحث تاپیک هم خیلی خوشم اومد اینقد که همه ی 9 صفحه رو یه کله خوندم !;) اما یه پیشنهاد به نظرم بحث رو به سمت پروژه های عملی دوستان ببریم خیلی بهتره...البته منظورم دوستانیه که مشغول کارند....من خودم فارغ التحصیلم و ایشالا از مهر میرم سر ارشد اما دوستانی که تو بازار کارن بتونن تجربه عملی بزارن که ما هم توش دخیل باشیم فک کنم خیلی مناسبه
خواهشا نذارید تاپیک بخوابه ...حیفه
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
راستش من نمیخام اسپم بدم از بحث تاپیک هم خیلی خوشم اومد اینقد که همه ی 9 صفحه رو یه کله خوندم !;) اما یه پیشنهاد به نظرم بحث رو به سمت پروژه های عملی دوستان ببریم خیلی بهتره...البته منظورم دوستانیه که مشغول کارند....من خودم فارغ التحصیلم و ایشالا از مهر میرم سر ارشد اما دوستانی که تو بازار کارن بتونن تجربه عملی بزارن که ما هم توش دخیل باشیم فک کنم خیلی مناسبه
خواهشا نذارید تاپیک بخوابه ...حیفه

من تا حدودی با بخش تصمین کیفیت و کنترل کیفیت آشنایی دارم ، یعنی هم مطالعه داشتم و هم اینکه تو کارآموزی بودم و تا حدودی از نزدیک کار کردم !!
مثلا مطالعات SPC و MSA رو برای یک کارخونه زیر نظر مهندس بخش انجام دادم البته با یکی از دوستان کار آموز !!
در کل خوب بود ! و یه اطلاعاتی هم کسب کردم !! استقبال میکنم !
متاسفانه من پروژه اماده ندارم ولی اگر سوالی باشه در خدمتم !!
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
در بارهی SPC plan

در بارهی SPC plan

سلام بچه ها
این بخش متاسفانه یه شروع خوب ولی نا امید کننده داشت !!
یعنی نمیدونم چی شد که کلا یهو خوابید ! شاید دلیلش یک طرفه بودن اون بود !!
یه بحثی که نیازه در مورد SPC بدونیم ، اینکه از دانشگاه تا کارخونه چقدر فاصله هست !!
اولین چیزی که ما برای اجرا کردن کنترل کیفیت اماری بهش نیاز داریم ، به یک برنامه و یا خلاصه کاری که باید انجام بدیم !!
spc plan
ما باید آنچه را که برای یک محصول در بخش کنترل کیفیت آماریش انجام میدیم رو حتما تو این plan بیاریم !! یعنی این اولین برگه از مستنداتون هست و بازرس های ایزو و همچینن مییزیها اولین چیزی که باید نگاه کنند همین هست !!
یعنی نقشه راه ! این تقریبا همه آنچه صورت میگیرد را نشان میدهد و یه جور نقشه هست !!
یک نمونه شو میگذارم !!
کسی در این باره اطلاعاتی داره بگه !!
مثلا چجوری تهیه اش باید کرد و یا اینکه چطور ازش استفاده میکنند ! و .....
فکر کنم تو پروژه ها ازش استفاده کردین !!
در مورد شاخص ها چی میدونید ؟؟
 

melika02

عضو جدید
سلام بچه ها
این بخش متاسفانه یه شروع خوب ولی نا امید کننده داشت !!
یعنی نمیدونم چی شد که کلا یهو خوابید ! شاید دلیلش یک طرفه بودن اون بود !!
یه بحثی که نیازه در مورد SPC بدونیم ، اینکه از دانشگاه تا کارخونه چقدر فاصله هست !!
اولین چیزی که ما برای اجرا کردن کنترل کیفیت اماری بهش نیاز داریم ، به یک برنامه و یا خلاصه کاری که باید انجام بدیم !!
spc plan
ما باید آنچه را که برای یک محصول در بخش کنترل کیفیت آماریش انجام میدیم رو حتما تو این plan بیاریم !! یعنی این اولین برگه از مستنداتون هست و بازرس های ایزو و همچینن مییزیها اولین چیزی که باید نگاه کنند همین هست !!
یعنی نقشه راه ! این تقریبا همه آنچه صورت میگیرد را نشان میدهد و یه جور نقشه هست !!
یک نمونه شو میگذارم !!
کسی در این باره اطلاعاتی داره بگه !!
مثلا چجوری تهیه اش باید کرد و یا اینکه چطور ازش استفاده میکنند ! و .....
فکر کنم تو پروژه ها ازش استفاده کردین !!
در مورد شاخص ها چی میدونید ؟؟

البته شما استاد بنده هستید اما فکر می کنم این فرم یه سری ایراداتی داره. مثلاً وقتی برای اندازه گیری معیار اندازه گیری چشمیه همیشه یه نمونه شاهد هم نیاز هست و نمیشه بگیم اصلاً کوچکترین چروک هم دیده نمی شود. دوم اینکه ساعت انجام هم می تونه برای ردیابی مهم باشه که اینجا ندیدم. و سوم اینکه وقتی یه درجه اهمیت( اینجا B) در همه قسمت ها یکسان هست بهتره به جای شلوغ کردن فرم فقط در بالا نوشته بشه B.
این ها چیزایی بود که در نگاه اول به چشمم خورد. امیدوارم ایرادامو بهم بگید چون من تازه اول کارم.
مرسی
 

Similar threads

بالا