..:: پاسخ به سوالات Word , Excel , PowerPoint , Outlook::..

leynaz

عضو جدید
فایلی که روش کار میکنیم این هست؛لینک آپلودش رو گذاشتمhttp://uplod.ir/u7jzixcwrsr9/soaaaaal.xlsx.htm
soaaaaal.xlsx - 29 KB

در شیت tatbighi از دوره 7 میخاهیم اگر مقدار n7 بیشتر از حد آستانه بود(در شیت data وارد میشه این حد آستانه) همون مقدار o4 وارد بشه و گرنه *1-مقدار o4 رو برابر n7 قرار بده و 2- o4 رو تو این خونه نمایش بده
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فایلی که روش کار میکنیم این هست؛لینک آپلودش رو گذاشتمhttp://uplod.ir/u7jzixcwrsr9/soaaaaal.xlsx.htm
soaaaaal.xlsx - 29 KB

در شیت tatbighi از دوره 7 میخاهیم اگر مقدار n7 بیشتر از حد آستانه بود(در شیت data وارد میشه این حد آستانه) همون مقدار o4 وارد بشه و گرنه *1-مقدار o4 رو برابر n7 قرار بده و 2- o4 رو تو این خونه نمایش بده

قسمت آخر رو متوجه نشدم
اگر از حد آستانه كمتر بود مقدار O4 رو بذاره تو n7؟ بعد O4 به 2 رو كجا نمايش بده؟
دوره هاي بعد چي؟ اونا هم بايد با حد آستانه چك بشن يا با حد آستانه اي كه از دوره قبل بدست اومده؟
 

leynaz

عضو جدید
مشکل شرط ها حل شد.
یک سوال دیگر : برای کد نویسی در اکسل می خواهم کدی بنویسم که یک ستون را چک کند تا جایی که به خانه ی خالی برسد بعد فرمولی را اجرا کند
برای خانه های پر فرمول دیگر اجرا شود.
اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید.
فایل پروژه :http://uplod.ir/uowwxf0g2giy/soaaaaaaaal.xlsx.htm
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مشکل شرط ها حل شد.
یک سوال دیگر : برای کد نویسی در اکسل می خواهم کدی بنویسم که یک ستون را چک کند تا جایی که به خانه ی خالی برسد بعد فرمولی را اجرا کند
برای خانه های پر فرمول دیگر اجرا شود.
اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید.
فایل پروژه :http://uplod.ir/uowwxf0g2giy/soaaaaaaaal.xlsx.htm

ميتونين از اين كد استفاده كنيد:
=IF(J3="";"";"formul")

اگر كد vba ميخواين دقيق بگين تا براتون كدشو بنويسم
 

leynaz

عضو جدید
تشکر از وقتی که صرف میفرمایید
ببینید من یک کد vba می خوام که در همین فایل اخیری که گذاشتمhttp://uplod.ir/uowwxf0g2giy/soaaaaaaaal.xlsx.htm این کارا رو انجام بده:
ستون تقاضا رو چک کنه و وقتی بزرگتر از صفر هست،فرمول چک شودو چک کنه هر وقت در ستون تقاضا به اولین صفر رسید، از سلول های قبل برای فرمول ها استفاده کنه و در هر مرحله که صفر رد کرد، یک کانتر اضافه کنه و ضرب بشه.
لطفا اگه چیزی به ذهنتون رسید لطف کنین بذارید یا راهنمایی کنین لطفاً
فرمولی که خودمون نوشتیم تو vba این شکلی هست ولی بهمون خطا میده ولی میخواهیم همین کار انجام بشه:
for i=15 to 62
if cells (i,6)>0 then
cells (i,10)=(cells(i-1,7)+cells(i-1,9))*cells(i-12,8
else
if cells(i,6)=0 then
cells(i,10)=((cells(i-1 , 7)+cells(i-1,9))*cells(i-12,8
end if
end if
next i
end sub
مشکل اصلی همون قسمتت else هست فک میکنم.البته یه دوستی فرمودن از do while استفاده کنیم،ولی حقیقتش با این حلقه خیلی آشنایی ندارم.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تشکر از وقتی که صرف میفرمایید
ببینید من یک کد vba می خوام که در همین فایل اخیری که گذاشتمhttp://uplod.ir/uowwxf0g2giy/soaaaaaaaal.xlsx.htm این کارا رو انجام بده:
ستون تقاضا رو چک کنه و وقتی بزرگتر از صفر هست،فرمول چک شودو چک کنه هر وقت در ستون تقاضا به اولین صفر رسید، از سلول های قبل برای فرمول ها استفاده کنه و در هر مرحله که صفر رد کرد، یک کانتر اضافه کنه و ضرب بشه.
لطفا اگه چیزی به ذهنتون رسید لطف کنین بذارید یا راهنمایی کنین لطفاً
فرمولی که خودمون نوشتیم تو vba این شکلی هست ولی بهمون خطا میده ولی میخواهیم همین کار انجام بشه:
for i=15 to 62
if cells (i,6)>0 then
cells (i,10)=(cells(i-1,7)+cells(i-1,9))*cells(i-12,8
else
if cells(i,6)=0 then
cells(i,10)=((cells(i-1 , 7)+cells(i-1,9))*cells(i-12,8
end if
end if
next i
end sub
مشکل اصلی همون قسمتت else هست فک میکنم.البته یه دوستی فرمودن از do while استفاده کنیم،ولی حقیقتش با این حلقه خیلی آشنایی ندارم.

فرمول قسمت if با else يكيه كه.
منظورتون از اضافه كردن كانتر چيه؟ يعني ميخواين يجا درج بشه؟ اصلا كانتر براي چي؟
بعد چي رو ضرب كنه؟ فرمولاتون يك پرانتر كم داره. (آخر فرمول)

درضمن فرمولي كه نوشتين نيازي به vba نداره. ميشه همينطوري هم نوشت.
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام

یه فایل اکسس درست کردم
وقتی با کوئری جستجوی واژه میکنم جواب نمیده
یه مشکل دیگم اینکه وقتی متن زیاده خود به خود نمیره سطر بعدی

اینم فایلش (قسمت bakhshnamee)

ممنون میشم راهنمایی کنید
 

پیوست ها

  • Database3.rar
    23.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام

یه فایل اکسس درست کردم
وقتی با کوئری جستجوی واژه میکنم جواب نمیده
یه مشکل دیگم اینکه وقتی متن زیاده خود به خود نمیره سطر بعدی

اینم فایلش (قسمت bakhshnamee)

ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
يكم بيشتر توضيح ميدي قضيه چيه؟ من كه هيچي سر در نياوردم
درضمن تالار اكسس يجا ديگست
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام به دوستان عزیز.

یه سوال از اکسل داشتم .. وقتی از تابع Trend برای پیدا کردن یک نقطه استفاده میکنیم (مثلا x رو داریم و y رو میخوایم) .. چجوری میتونم تابع رو برای trendline polynomial تعریف کنم؟ تابع اصلی من درجه 3 هست. ولی هرکاری میکنم بر منبای تابع درجه یک جواب بهم میده!

این تابع رو مینویسم:

کد:
[LEFT]trend(A1:A10;B1:B10;0)[/LEFT]
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیز.

یه سوال از اکسل داشتم .. وقتی از تابع Trend برای پیدا کردن یک نقطه استفاده میکنیم (مثلا x رو داریم و y رو میخوایم) .. چجوری میتونم تابع رو برای trendline polynomial تعریف کنم؟ تابع اصلی من درجه 3 هست. ولی هرکاری میکنم بر منبای تابع درجه یک جواب بهم میده!

این تابع رو مینویسم:

کد:
[LEFT]trend(A1:A10;B1:B10;0)[/LEFT]

سلام پوريا جان
دستور ترند فقط براي خطي سازگاره. اين لينك رو نگاه كن. فكر كنم جواب سوالتو بهت داده

http://spreadsheetpage.com/index.php/tip/chart_trendline_formulas/
 

آیداجون

عضو جدید
سلام من یه برنامه ای تو اکسل نوشتم که چند تاشیت داره واینامحاسبه هم داره الان میخوام واس هر نفر یدونه از این فایل اکسل داشته باشم چجوری بانک اطلاعاتی درست کنم؟ممکنه از این اکسل ها چند هزارتاداشته باشیم عایا؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام من یه برنامه ای تو اکسل نوشتم که چند تاشیت داره واینامحاسبه هم داره الان میخوام واس هر نفر یدونه از این فایل اکسل داشته باشم چجوری بانک اطلاعاتی درست کنم؟ممکنه از این اکسل ها چند هزارتاداشته باشیم عایا؟

سلام
چجور بانك اطلاعاتي ميخواين درست كنين؟ يعني ميخواين همه رو تو يك جدول بذارين؟

اين رو در نظر داشته باشين كه اكسل اصلا بدرد بانك اطلاعاتي نميخوره. حجم به سرعت افزايش پيدا ميكنه و متعاقبا سرعت افت پيدا ميكنه
 

آیداجون

عضو جدید
سلام
چجور بانك اطلاعاتي ميخواين درست كنين؟ يعني ميخواين همه رو تو يك جدول بذارين؟

اين رو در نظر داشته باشين كه اكسل اصلا بدرد بانك اطلاعاتي نميخوره. حجم به سرعت افزايش پيدا ميكنه و متعاقبا سرعت افت پيدا ميكنه
مثلا مثله فاکتور برای هر مشتری یه فایل اکسل در نظر میگیریم ممکنه 100تامشتری داشته باشیم یا بیشتر اینا رو توی ی فایل سیو میکنیم بعدا اگه خواستیم جستجو کنیم بگردیم پیدا کنیم
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مثلا مثله فاکتور برای هر مشتری یه فایل اکسل در نظر میگیریم ممکنه 100تامشتری داشته باشیم یا بیشتر اینا رو توی ی فایل سیو میکنیم بعدا اگه خواستیم جستجو کنیم بگردیم پیدا کنیم

اگه نظر منو ميخواين اكسل رو بيخيال شين. برين سراغ اكسس.
شايد اولش اكسل راحت تر و بهتر به نظر برسه ولي يكم بگذره اصلا فايلتون بالا نمياد. كلا سيستم هنگ ميكنه
 

آیداجون

عضو جدید
اگه نظر منو ميخواين اكسل رو بيخيال شين. برين سراغ اكسس.
شايد اولش اكسل راحت تر و بهتر به نظر برسه ولي يكم بگذره اصلا فايلتون بالا نمياد. كلا سيستم هنگ ميكنه

عاخه یه عالمه زحمت کشیدم اکسل نوشتم فرمول نوشتم 4تا شیت طراحی کردم اکسس هم زیاد بلد نیستم الان میگی چیکار کنم؟:(
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عاخه یه عالمه زحمت کشیدم اکسل نوشتم فرمول نوشتم 4تا شیت طراحی کردم اکسس هم زیاد بلد نیستم الان میگی چیکار کنم؟:(

اگه ميخواين سرچ كنيد خب بايد يكي يكي فايل ها رو باز كنيد و سرچ كنيد. كار سختي هم هست. يا اينكه هر چند روز يكبار كل ديتاها رو تو يك فايل كپي كنيد و هي اون رو آپديت كنيد. (ميشه اتومات كرد ولي سخت و وقت گيره) كه در اين صورت حجم فايل همونطور كه گفتم خيلي ميره بالا

من نظرم اينه كه يا با اكسس يا با ماي اسكيو ال كار كنيد. زحمت هايي هم كه كشيديد باقي الصالحات ميشه ان شالله :دي
هر نرم افزاري رو بهر كاري ساختن. نميشه از اكسل توقع بانك اطلاعاتي رو داشت خو :D
 

آیداجون

عضو جدید
اگه ميخواين سرچ كنيد خب بايد يكي يكي فايل ها رو باز كنيد و سرچ كنيد. كار سختي هم هست. يا اينكه هر چند روز يكبار كل ديتاها رو تو يك فايل كپي كنيد و هي اون رو آپديت كنيد. (ميشه اتومات كرد ولي سخت و وقت گيره) كه در اين صورت حجم فايل همونطور كه گفتم خيلي ميره بالا

من نظرم اينه كه يا با اكسس يا با ماي اسكيو ال كار كنيد. زحمت هايي هم كه كشيديد باقي الصالحات ميشه ان شالله :دي
هر نرم افزاري رو بهر كاري ساختن. نميشه از اكسل توقع بانك اطلاعاتي رو داشت خو :D

آخه اونجایی که من میرم اکسل رو بلد نیستن چ برسه به اکسس واینا :Dمنظورتون از آپدیت چی بود؟؟؟؟؟؟
حالا سوال آخر میشه واس هر نفر یدونه فایل اکسل سیو کنیم دیقه؟؟؟؟؟هنگ که نمیکنه :whistle:
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آخه اونجایی که من میرم اکسل رو بلد نیستن چ برسه به اکسس واینا :Dمنظورتون از آپدیت چی بود؟؟؟؟؟؟
حالا سوال آخر میشه واس هر نفر یدونه فایل اکسل سیو کنیم دیقه؟؟؟؟؟هنگ که نمیکنه :whistle:

منظورم اينه كه اطلاعات جديد كه اضافه ميشه به ليست اطلاعاتتون اضافه كنيد.
پيشنهاد من اينه كه يك جدول درست كنيد و اطلاعات رو بصورت جدولي داخل يك فايل قرار بدين. ولي اگه مثلا خروجي ميخواين بگيرين يا ظاهر براتون مهمه مثلا براي هر روز فاكتورها رو تو يك فايل بذارين كه جستجو هم راحت تر باشه.
ميتونين تركيبي هم كار كنيد. يعني هم با اون ساختاري كه درست كردين اطلاعات رو وارد كنيد هم يه كپي ازش بگيرين تو يك جدول بصورت جدولي هم نگه دارين. البته اگه وقتشو دارين و حجم كار زياد نيست
 

RIG

متخصص C#.net
آخه اونجایی که من میرم اکسل رو بلد نیستن چ برسه به اکسس واینا :Dمنظورتون از آپدیت چی بود؟؟؟؟؟؟
حالا سوال آخر میشه واس هر نفر یدونه فایل اکسل سیو کنیم دیقه؟؟؟؟؟هنگ که نمیکنه :whistle:
نمیدونم دلیل استفادت از xls چیه ... اما در کل شما همون برنامه ای که نوشتم رو که داری رو بهترش کن.. وبعدش اگر میخای تو اکس داشته باشیشون.... باید تو دیتابیس ذخیرشون کنی.. اگر میخای اسم بهش بدی باید یه id هم همراه این فاکتور هایی که ثبت میکنی تو دیتابیست داشته باشی.... که اگر خاستی فلان یوزر فاکتور هاش رو ببینی بتونی Select کنی و حالا حتی میتونی ازش یه فایل xls هم بکشی بیرون. من یه برنامه تو نمونه برنامه ها گذاشته بودم...که میتونی از اون بهره بگیری که اطلاعات رو از اکسس میخوندم و تو word و excel و...نشون میدادم.... حالا اگر یه یوزر چندین تا فاکتور داشته باشه میتونی از تاریخ برای جدا سازی و بدست اوردنش استفاده کنی....
رضمن میتونی یوزر هات رو هم ثبت داشته باشی....که بعدا بتونی انتخابشون کنی... به هر حال کلی اصول مهندسی نرم افزار هست برای پیاده سازیش....
شما مشکلت اینه که تحلیل درستی از کارت نداری و سعی میکنی ازراه هایمیانبر به نتیجه برسی. در هر صورت اگر به نتیجه هم برسی برای ارتقا به مشکل میخوری.... بهتر هستش از نرم افزاری جهت ساخت برنامت استفاده... اینجوری از حالت دستی خارج میشی... و در نهایت شما یه پروژه داری برای ارتقا.اگر برنامت مهمه باید برنامه نویسی رو روش بیشتر کار کنی و بتونی یه نرم افزار تولید کنی.
 

بهار00

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
میشه بگین تو پاورپوینت که یه تمی رو انتخاب میکنیم و بعد تو اسلاید ها پس زمینش تغییر میکنه رو چطوری باید درست کرد که پس زمینه همشون یکی شه؟؟؟
 

الناز تبریز

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوستان
میشه بگین تو پاورپوینت که یه تمی رو انتخاب میکنیم و بعد تو اسلاید ها پس زمینش تغییر میکنه رو چطوری باید درست کرد که پس زمینه همشون یکی شه؟؟؟

سلام
منظورتون اینه که وقتی slide show میکنین تمام اسلایدا بک گراند مشابهی داشته باشن ؟ اگه دقیقا منظورتون اینه بعد انتخاب یکی از اسلایدا هر تمی رو که مد نظرتون باشه با انتخابش به کل اسلایدا اعمال میشه
 

بهار00

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
منظورتون اینه که وقتی slide show میکنین تمام اسلایدا بک گراند مشابهی داشته باشن ؟ اگه دقیقا منظورتون اینه بعد انتخاب یکی از اسلایدا هر تمی رو که مد نظرتون باشه با انتخابش به کل اسلایدا اعمال میشه

بله ولی هر تمی انتخاب میکنم بک گراند هر اسلاید یکم متفاوت از همدیگه میشن:(
 

الناز تبریز

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بله ولی هر تمی انتخاب میکنم بک گراند هر اسلاید یکم متفاوت از همدیگه میشن:(
تو هر تمی اولین اسلاید متفاوت از سایر اسلایدا هست. اینم بخاطر اینه که اسلاید اول اصولا شامل عنوان و معرفی اینا می شه. اما باز می شه ویژگی های هر تم رو تغییر داد. مثلا تمی رو دوس دارین اما می خوایین رنگ و ... تغییر بدین این هم امکان پذیره
موفق باشین:gol:
 

بهار00

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو هر تمی اولین اسلاید متفاوت از سایر اسلایدا هست. اینم بخاطر اینه که اسلاید اول اصولا شامل عنوان و معرفی اینا می شه. اما باز می شه ویژگی های هر تم رو تغییر داد. مثلا تمی رو دوس دارین اما می خوایین رنگ و ... تغییر بدین این هم امکان پذیره
موفق باشین:gol:

بله اولیش متفاوته ولی اون یکیا که باید همشون یکی باشه...ولی نیس:crying:
 

آیداجون

عضو جدید
سلام من دوتا فایل اکسل دارم که تو اولی یه سطر داریم با 4تاستون نام نام خانوادگی کد ملی و هزینه کل بعد لینک دادم واس هر پرونده میره تو فایل دوم که محاسبات صورت میگیره اینا دوتا برنامه اکسل جداگانه هستند
توفایل دوم هم محاسبات انجام میگیره الان سوال من اینکه تو فایل اول که اطلاعات هر پرونده وارد میشه بعد که میره فایل دوم محاسبات صورت میگیره اون هزینه کل که تو محاسبات هست چجوری بیاد تو فایل اول قسمت هزینه کل؟؟؟؟؟؟؟بعد نحوه ی گزارش گیری هم از فایل اول واسم میگین لدفن؟
مچکر
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام من دوتا فایل اکسل دارم که تو اولی یه سطر داریم با 4تاستون نام نام خانوادگی کد ملی و هزینه کل بعد لینک دادم واس هر پرونده میره تو فایل دوم که محاسبات صورت میگیره اینا دوتا برنامه اکسل جداگانه هستند
توفایل دوم هم محاسبات انجام میگیره الان سوال من اینکه تو فایل اول که اطلاعات هر پرونده وارد میشه بعد که میره فایل دوم محاسبات صورت میگیره اون هزینه کل که تو محاسبات هست چجوری بیاد تو فایل اول قسمت هزینه کل؟؟؟؟؟؟؟بعد نحوه ی گزارش گیری هم از فایل اول واسم میگین لدفن؟
مچکر

سلام لطفا فايل هاتون رو بذارين. فكر كنم اصلا بيس كارتون اشتباه باشه
 

Similar threads

بالا