ارشد 90 هوافضا

solarisal

عضو جدید
با تشکر از دو دوست خوبم mehr2097 و hamedshakeri عزیز بخاطر ارسال نطراتشون و ارزوی بهترینها برایشان.

باید عرض کنم همین که قبول شم کلامو میندازم بالا. ما را چه به رتبه 50 یا 100

هر چی خدا بخواد همون میشه. راستی سنجش اعلام کرده امسال 65000 نفر بجز ورودیهای استعداد درخشان پذیرش ارشد داره و این نسبت به پذیرش سال گذشته که 50000 بود رشد 30% رانشان میدهد. که شاید این رشد متوجه مکانیک در این حجم نباشه ولی مطمئنن شامل رشته هوافضا که در حال گسترش است می شود که در این صورت ظرفیت پذیرش بالای 400 نفر خواهد شد.
 

solarisal

عضو جدید
شما آره شما بين 50 تا 100 ميشين ولي solarisal حتما زير 50 ميشه اينوقول ميدم ايشون درصداشون از شما بيشتره ميتوني ميانگين بگيري

با تشکر از دوستان خوبم mehr2097 و hamedshakeri عزیز بخاطر اظهار نظراتشون و آرزوی بهترینها برایشان.
من که اگه قبول شم کلامو میندازم بالا، حالا هر جا میخواد باشه .ما را چه به رتبه های 50 یا 100...... در هر صورت هر چی خدا بخواد همون میشه ما راضیم به رضایش.
اما یه نکته اینکه سازمان سنجش آمار پذیرش ارشد امسال را بجز ورودیهای استعداد درخشان را 65000 نفر اعلام کرده که نسبت به سال گذشته که 50000 بوده رشد 30% رانشان میدهد. اگر چه ممکنه این افزایش پذیرش تا این حد شامل رشته هایی مانند مکانیک نشه ولی مطمئنن شامل حال هوافضا که رشته ای در حال گسترش است خواهد شد. و این یعنی طرفیت پذیرش ارشد هوافضا به بالای 400 نفر خواهد رسید.
 

hamedshakeri

عضو جدید
شما آره شما بين 50 تا 100 ميشين ولي solarisal حتما زير 50 ميشه اينوقول ميدم ايشون درصداشون از شما بيشتره ميتوني ميانگين بگيري

البته ميدوني كه درصد زبان نصف محاسبه ميشه
ميشه گفت درصدهامون مثل همه
نميشه يكي 50 بشه يكي 100
بازم هرچي شما بگي. حتما درصد گرفتن من خرابه.
به هر حال من كاملا از زير 50 شدن ايشون خوشحال ميشم چون به نفع منم هست.
كي بخيله
 

mehr2097

عضو جدید
خبر

خبر

با تشکر از دو دوست خوبم mehr2097 و hamedshakeri عزیز بخاطر ارسال نطراتشون و ارزوی بهترینها برایشان.

باید عرض کنم همین که قبول شم کلامو میندازم بالا. ما را چه به رتبه 50 یا 100

هر چی خدا بخواد همون میشه. راستی سنجش اعلام کرده امسال 65000 نفر بجز ورودیهای استعداد درخشان پذیرش ارشد داره و این نسبت به پذیرش سال گذشته که 50000 بود رشد 30% رانشان میدهد. که شاید این رشد متوجه مکانیک در این حجم نباشه ولی مطمئنن شامل رشته هوافضا که در حال گسترش است می شود که در این صورت ظرفیت پذیرش بالای 400 نفر خواهد شد.
سلام ازکجااين خبروکسب کردين؟
 

solarisal

عضو جدید
سلام
خبر تو یکی از خبرگزاریها بود یا ایرنا بود یا تابناک تو قسمت آموزشیش. ولی تحلیلش نظر شخصی خودم بود
اینم خبرش


زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد
ابراهیم خدایی با بیان این که این افراد باید اوایل خرداد از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کنند، گفت: در این آزمون حدود65هزار نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1390 اواخر اردیبهشت اعلام می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود: در این مرحله حدود 200 هزار نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

ابراهیم خدایی با بیان این که این افراد باید اوایل خرداد از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کنند، گفت: در این آزمون حدود65هزار نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتایج نهایی این آزمون هفته اول شهریور اعلام می شود.

بیش از 871 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 1390 شرکت کردند که این تعداد 104 هزار نفر بیشتر از سال89 است.
 

hamedshakeri

عضو جدید
اینم خبرش


زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد
ابراهیم خدایی با بیان این که این افراد باید اوایل خرداد از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کنند، گفت: در این آزمون حدود65هزار نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1390 اواخر اردیبهشت اعلام می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود: در این مرحله حدود 200 هزار نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

ابراهیم خدایی با بیان این که این افراد باید اوایل خرداد از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کنند، گفت: در این آزمون حدود65هزار نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتایج نهایی این آزمون هفته اول شهریور اعلام می شود.

بیش از 871 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 1390 شرکت کردند که این تعداد 104 هزار نفر بیشتر از سال89 است.

اين افزايش ظرفيت ها ربطي به هوافضا نداره
 

mehr2097

عضو جدید
تاثيرمعدل

تاثيرمعدل

سلام .معدل چقدر تاثيرداره تو آزمون ارشد؟ اگه خواستين جواب بدين برام مثال بزنيد. ممنون
 

solarisal

عضو جدید
سلام .معدل چقدر تاثيرداره تو آزمون ارشد؟ اگه خواستين جواب بدين برام مثال بزنيد. ممنون

سلام معدل 20% تاثیر داره. ولی اگر بخوام ملموس تر بگم با مقایسه کارنامه های سال های پیش به یه نتیجه گیری رسیدم که بطور مثال اگه شخص با معدل 14 و میانگین 25% رتبه 250 آورده شخص دیگری با معدل 12.5 و میانگین 27% نزدیک این رتبه را آورده. البته این نتیجه گیری آماری هست و قابل استناد نیست.
 

mehr2097

عضو جدید
دوست عزیز دستت درد نکنه با این طوماری که علیه من نوشتی:cry::)

هر کی برا خودش یه نظری داره و من هم نظر خودم گفتم با دید خودم ...

در مورد سؤالات مکانیک پرواز که گفتید از این 11 سال فقط یه سؤال تکراری بود باید بگم سؤالات 84 - 81 - 88 - 78 80 - 90 به ترتیب عیناً سؤالات کنکوهای 81،82 - 82،88 - 84،86 - 87 - 89 - 89 هستند حالا بماند سؤالاتی که مشابهند یا بخشی از اونها هم تکراریه...
در ثانی من که گفتم اگر کسی این 11 سال کنکور رو خونده باشه و روش کار کرده باشه حتماً رتبه خوبی میاره یعنی منظور من اینه که هر کی واقعاً زحمت کشیده باشه مستحق قبولیه حالا چه سؤالا تکراری باشه چه نباشه چه سخت باشه و چه راحت و الّا برا کسی که زحمت زیادی نکشیده باشه اگه سؤالات راحت هم باشه نمیتونه نتیجه بگیره.;):gol: باز هم امیدوارم همه شما امسال با یه رتبه خوب قبول شید
سلام مهندسين جوان انگارمن بايدتاآخرالزمان جواب شما عزيزان روبدم که البته اين يه افتخاره درموردسوال 87 مکانيک پرواز که گفته کدام گزينه غلطه گزينه اول که همه ميدونيم غلطه ولي توي گزينه چهارم فرمول نقطه خنثي به دوعامل وابسته است يکي به ضريب برا وديگري به سرعت که توي اين گزينه نوشته ازحساسيت سکان افقي نسبت به ضريب بار براي تعريف نقطه خنثي استفاده ميشه که غلطه ,ودرستش اينه که حساسيت سکان افقي به نسبت به ضريب برابراي تعريف نقطه خنثي استفاده ميشه . دوتا نکته رو ميتونيم که درمورداين سوال مطرح کنيم يکي اينکه توي گزينه چهارم ممکنه غلط املايي داشته باشيم يعني تايپيست دوکلمه برا وبار رواشتباهي نوشته باشه چون توي اين دوکلمه سه حرف (ا ب ر ) وجودداره وتقريبا مث همن پس احتمال اشتباه وجودداره ياشايدم طراح سوال خواسته کسي به اين سوال جواب نده اين دو حلت وجود داره من خودم گزينه چهارم زدم البته اعتراض اين سوال رو به سازمان سنجش دادم .من هيچوقت نخواستم به کسي خدايي نخواسته اهانت کنم اگه کسي انتقادمنواهانت فرض کرده من بابت اين گناه نکرده معذرت ميخوام ماهمه جمع شديم که باهم تبادل اطلاعات واظهارنطرکنيم ونبايد ازحرفهاي هم ناراحت بشيم.
 

mehr2097

عضو جدید
سلام .معدل چقدر تاثيرداره تو آزمون ارشد؟ اگه خواستين جواب بدين برام مثال بزنيد. ممنون
 

mehr2097

عضو جدید
دوست عزیز دستت درد نکنه با این طوماری که علیه من نوشتی:cry::)

هر کی برا خودش یه نظری داره و من هم نظر خودم گفتم با دید خودم ...

در مورد سؤالات مکانیک پرواز که گفتید از این 11 سال فقط یه سؤال تکراری بود باید بگم سؤالات 84 - 81 - 88 - 78 80 - 90 به ترتیب عیناً سؤالات کنکوهای 81،82 - 82،88 - 84،86 - 87 - 89 - 89 هستند حالا بماند سؤالاتی که مشابهند یا بخشی از اونها هم تکراریه...
در ثانی من که گفتم اگر کسی این 11 سال کنکور رو خونده باشه و روش کار کرده باشه حتماً رتبه خوبی میاره یعنی منظور من اینه که هر کی واقعاً زحمت کشیده باشه مستحق قبولیه حالا چه سؤالا تکراری باشه چه نباشه چه سخت باشه و چه راحت و الّا برا کسی که زحمت زیادی نکشیده باشه اگه سؤالات راحت هم باشه نمیتونه نتیجه بگیره.;):gol: باز هم امیدوارم همه شما امسال با یه رتبه خوب قبول شید
آقاي خليلي اين سوالاتي که شما فرمودين (سوالات مکانيک پرواز) عينا نبوده ممکنه تعريف يک سوال رو گفته باشه که اين تعريف هم درسالهاي گذشته اومده باشه ولي طوري ديگه مطرح شده به عنوان مثال سوال force trim که تعريف اونوخواسته اگه شماسري به سوالا بزنين متوجه ميشين که نحوه جمله بندي اون وطوري که توي گزينه نوشته فرق ميکنه يا مثلا اگه شما توکنکور سوال درمورد مرکز ثقل بدن ديگه ميگين که اين سوال چون مشابه اون توي طراحي اجسام سال 89 اومده ديگه تکراريه اين تحليل درست نيست چون اساتيد مجبورن ازيه قواعد خاص پيروي کنن ونميتونن از خارج جزوه بيارن
 

haami

عضو جدید
من که با این درصدام امیدمو از دست دادم.
زیاد امیدوار نیستم.
 

rasa

عضو جدید
سلام دوست عزیز ببین اینو باید در نظر بگیری که اکثر شرکت کننده های هوافضا بچه های مکانیک هستن بچه های مکانیک هم اکثرا سوالات ریاض و سازه رو جواب میدن شما درصدهاتون تقریبا شانس قبولی بالایی دارین البته شانس بهترتون اینه که بچه های مکانیکی که تو هوافضا شرکت کردن تو رشته خودشون رتبه خوبی بیارن چون بیشتر ترجیح میدن رشته خودشون تحصیل کنن اونوقت شانس قبولیتون خیلی بیشتره
 

naser-khalili

عضو جدید
سلام مهندسين جوان انگارمن بايدتاآخرالزمان جواب شما عزيزان روبدم که البته اين يه افتخاره درموردسوال 87 مکانيک پرواز که گفته کدام گزينه غلطه گزينه اول که همه ميدونيم غلطه ولي توي گزينه چهارم فرمول نقطه خنثي به دوعامل وابسته است يکي به ضريب برا وديگري به سرعت که توي اين گزينه نوشته ازحساسيت سکان افقي نسبت به ضريب بار براي تعريف نقطه خنثي استفاده ميشه که غلطه ,ودرستش اينه که حساسيت سکان افقي به نسبت به ضريب برابراي تعريف نقطه خنثي استفاده ميشه . دوتا نکته رو ميتونيم که درمورداين سوال مطرح کنيم يکي اينکه توي گزينه چهارم ممکنه غلط املايي داشته باشيم يعني تايپيست دوکلمه برا وبار رواشتباهي نوشته باشه چون توي اين دوکلمه سه حرف (ا ب ر ) وجودداره وتقريبا مث همن پس احتمال اشتباه وجودداره ياشايدم طراح سوال خواسته کسي به اين سوال جواب نده اين دو حلت وجود داره من خودم گزينه چهارم زدم البته اعتراض اين سوال رو به سازمان سنجش دادم .من هيچوقت نخواستم به کسي خدايي نخواسته اهانت کنم اگه کسي انتقادمنواهانت فرض کرده من بابت اين گناه نکرده معذرت ميخوام ماهمه جمع شديم که باهم تبادل اطلاعات واظهارنطرکنيم ونبايد ازحرفهاي هم ناراحت بشيم.

دوست عزیز این سؤال کاملاً درسته و گزینه صحیح همون گزینه 1 هست. در مورد گزینه 4 این نکته رو باید در نظر داشته باشین که تغییرات زاویه الویتور به ضریب بار با تغییرات زاویه الویتور با ضریب برا رابطه داره (معادلات 5.111 و 5.112 کتاب راسکم رو اگه نگاه کنید متوجه میشوید.)
 
آخرین ویرایش:

mehr2097

عضو جدید
دوست عزیز این سؤال کاملاً درسته و گزینه صحیح همون گزینه 1 هست. در مورد گزینه 4 این نکته رو باید در نظر داشته باشین که تغییرات زاویه الویتور به ضریب بار با تغییرات زاویه الویتور با ضریب برا رابطه داره (معادلات 5.111 و 5.112 کتاب راسکم رو اگه نگاه کنید متوجه میشوید.)
جناب خليلي لطفايه سري به سوالها بزنيدبعدازاون اظهارنظرکنيداين سوال درموردنقطه خنثي است که عرض کردم به ضريب براوبه سرعت وابسته است .سوال مادرموردنقطه خنثي است نه درموردزاويه الويتوراگر بخواين فرمولشون روبرات مينويسم اين سوال توي جزوه دکترمرتضوي(اميرکبير)است وايشون اين سوالوطرح کرده.
 

hamedshakeri

عضو جدید
جناب خليلي لطفايه سري به سوالها بزنيدبعدازاون اظهارنظرکنيداين سوال درموردنقطه خنثي است که عرض کردم به ضريب براوبه سرعت وابسته است .سوال مادرموردنقطه خنثي است نه درموردزاويه الويتوراگر بخواين فرمولشون روبرات مينويسم اين سوال توي جزوه دکترمرتضوي(اميرکبير)است وايشون اين سوالوطرح کرده.

كسي خبر داره اين سوال حذف شده يا جوابش طبق كليد سازمان سنجش همون گزينه 1 هست؟
 

naser-khalili

عضو جدید
جناب خليلي لطفايه سري به سوالها بزنيدبعدازاون اظهارنظرکنيداين سوال درموردنقطه خنثي است که عرض کردم به ضريب براوبه سرعت وابسته است .سوال مادرموردنقطه خنثي است نه درموردزاويه الويتوراگر بخواين فرمولشون روبرات مينويسم اين سوال توي جزوه دکترمرتضوي(اميرکبير)است وايشون اين سوالوطرح کرده.

خوب فرض کنیم من روی سؤال رو نخوندم، شما که کامل خوندید و بهش مسلط هستین نماد ریاضی این جمله رو بنویسد:« از حساسیت سکان افقی نسبت به ضریب بار میتوان برای تعیین نقطه خنثی استفاده کرد»

اگه به این نتیجه رسیدید که نماد ریاضی این جمله تغییرات زاویه الویتور به ضریب بار است میتونید به تعیین نقطه خنثی در دو حالت stick - fixed , stick - free مراجعه کنید و فرمولهایی رو که گفتم در نظر داشته باشید.
 

mehr2097

عضو جدید
خوب فرض کنیم من روی سؤال رو نخوندم، شما که کامل خوندید و بهش مسلط هستین نماد ریاضی این جمله رو بنویسد:« از حساسیت سکان افقی نسبت به ضریب بار میتوان برای تعیین نقطه خنثی استفاده کرد»

اگه به این نتیجه رسیدید که نماد ریاضی این جمله تغییرات زاویه الویتور به ضریب بار است میتونید به تعیین نقطه خنثی در دو حالت stick - fixed , stick - free مراجعه کنید و فرمولهایی رو که گفتم در نظر داشته باشید.
سلام ببينيد آقاي خليلي ازحساسيت سکان افقي نسبت به ضريب برابراي تعريف نقطه خنثي استفاده ميشودوازحساسيت سکان افقي نسبت به ضريب باربراي تعريف نقطه مانوراستفاده ميشه واينم فرمول رياضيش δe/∂Сl=-Сmα/Сlα .Сmδe –Сmα .Сlδe
 
آخرین ویرایش:

mehr2097

عضو جدید
جواب

جواب

آقاي خليلي شما نقطه خنثي رو با نقطه مانور اشتباه گرفتين تغييرات زاويه الويتور نسبت به ضريب بار تعريف نقطه مانوره نه نقطه خنثي .تغييرات زاويه الويتور نسبت به ضريب برا تعريف نقطه خنثي است
 

naser-khalili

عضو جدید
آقاي خليلي شما نقطه خنثي رو با نقطه مانور اشتباه گرفتين تغييرات زاويه الويتور نسبت به ضريب بار تعريف نقطه مانوره نه نقطه خنثي .تغييرات زاويه الويتور نسبت به ضريب برا تعريف نقطه خنثي است

نقطه خنثی نقطه ای است که تغییرات الویتور به ضریب برا صفر و نقطه مانور نقطه ایست که تغییرات الویتور به ضریب بار صفر. در حالت stick - fixed این دو مشابه هم اند. این گفته رو معادله 5.124 تأیید میکنه. یعنی نقطه خنثی و نقطه مانور در حالت stick - fixed تقریباً با هم برابرند (اختلاف کمی که بین این دو هست با افزایش ارتفاع از بین میره). اما در حالت stick - free هست که این دو با هم متفاوت میشوند که معادله 5.164 راسکم این رو نشون داده. باز هم اگر قبول نکردید، بیخیال بحث بشید و فکر کنید این سؤال اشتباهه.;)
 

solarisal

عضو جدید
نقطه خنثی نقطه ای است که تغییرات الویتور به ضریب برا صفر و نقطه مانور نقطه ایست که تغییرات الویتور به ضریب بار صفر. در حالت stick - fixed این دو مشابه هم اند. این گفته رو معادله 5.124 تأیید میکنه. یعنی نقطه خنثی و نقطه مانور در حالت stick - fixed تقریباً با هم برابرند (اختلاف کمی که بین این دو هست با افزایش ارتفاع از بین میره). اما در حالت stick - free هست که این دو با هم متفاوت میشوند که معادله 5.164 راسکم این رو نشون داده. باز هم اگر قبول نکردید، بیخیال بحث بشید و فکر کنید این سؤال اشتباهه.;)

به نظرتون دیگه چه سوالهایی در امتحان گنگ و یا اشتباه بوده، و آیا بهش اعتراض زدید؟ من که فقط به سوالهی 36 و 91 مکانیک اعتراض زدم.....
 

haami

عضو جدید
به نظرتون دیگه چه سوالهایی در امتحان گنگ و یا اشتباه بوده، و آیا بهش اعتراض زدید؟ من که فقط به سوالهی 36 و 91 مکانیک اعتراض زدم.....
تو مکانیک سوال 45 هم ایراد داره
همچنین سوال 33 مکانیک را من اخر نفهمیدم
با توجه به فرمول صفحه ی 111و112 ریاضی1 پوران پژوهش جوابش 1- میشه و اگه دو بار مشتق بگیری جوابش 2- میشه که هر جفتش تو گزینه هست(که سنجش زده 2-)
چرا 1- نمیشه؟
 

hamedshakeri

عضو جدید
تو مکانیک سوال 45 هم ایراد داره
همچنین سوال 33 مکانیک را من اخر نفهمیدم
با توجه به فرمول صفحه ی 111و112 ریاضی1 پوران پژوهش جوابش 1- میشه و اگه دو بار مشتق بگیری جوابش 2- میشه که هر جفتش تو گزینه هست(که سنجش زده 2-)
چرا 1- نمیشه؟

دوستان گرامي اين صفحه مخصوص هوافضاست.
لطفا
 

solarisal

عضو جدید
سلام

از دوستان کسی اطلاع داره در صورت قبولی بچه های مکانیک تو هوافضا چند واحد جبرانی براشون میذارن؟

میگن دانشگاه شیراز که برا مکانیک و هوافضا 6 واحد زبان انگلیسی علاوه بر 32 واحد می ذاره
 

solarisal

عضو جدید
فکرنکنم عوض شده باشه

اگرم تغییر کرده باشه فکر نمی کنم تا زمان اعلام نتایج خبری ازش بشه. البته اونچه از شواهد امر پیداست آزمون هوافضا بر عکس مکانیک زیاد بحث برانگیز نبوده و احتمالا کلید سوال ها تغییر پیدا نکنه
 
بالا