ادامه تحصیل در آلمان

soroush93

عضو جدید
ضمنا اگه میشه درباره امتحان ZD هم توضیح بدین...اگه بخوایم تو دانشگاهای انگلیسی زبان هم بخونیم باز باید این امتحان رو بدیم؟
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی

ا دگرگونی نظام آموزش عالی در آلمان، امکان تحصیل در بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی فراهم شده است. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا‌ تنوع و تعدد رشته‌ها برای تحصیل به زبان انگلیسی نسبت به مقطع کارشناسی بیشتر است.



با تغییرات نظام آموزش عالی در آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته است. بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی با گرایشات فنی و مهندسی و به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان تدریس می‌شود. در میان این رشته‌های می‌توان به مهندسی الکترونیک، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک و هوافضا، در دانشگاه‌هایی همچون آخن، کارلسروهه، برمن و مان‌هایم اشاره کرد.
در رشته‌های زیر مجموعه علوم انسانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، در ۲۱ رشته در زمینه‌های مطالعات زبان، ادبیات و فرهنگ فراهم شده است. از این جمله‌اند رشته‌های ادبیات تطبیقی، روانشناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل که در دانشگاه‌هایی همچون بن، برلین، برمن و گوتینگن تدریس می‌شوند.
۴۱ رشته در شاخه‌های حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی نیز در مقطع کارشناسی ایجاد شده است. اقتصاد بین‌الملل و مطالعات اروپا نمونه‌هایی در همین زمینه هستند. در رشته‌هایی همچون ریاضی و سایر علوم طبیعی، متقاضیان می‌توانند در ۲۸ رشته این گروه، به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
دانستن این نکته برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی ضروری است که در برخی از رشته‌های نام برده، تحصیل تنها در ترم‌های اول دوره کارشناسی به زبان انگلیسی است و در ترم‌های پایانی این دوره کلاس‌ها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. بنابراین متقاضیان بایستی به هر دو زبان مسلط باشند.
تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی‌ ارشد
در مقطع کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در ۳۷ رشته‌ مرتبط با علوم کشاورزی، جنگلداری و علوم تغذیه به زبان انگلیسی وجود دارد. از جمله دانشگاه‌های ارائه‌کننده این رشته‌ها می‌توان دانشگاه‌های گوتینگن، فرایبورگ، درسدن وهامبورگ را نام برد.
در همین مقطع امکان تحصیل در ۱۲ رشته زیرمجموعه هنر فراهم شده است. در این زمینه دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه وایمار‌ بن، کلن و هامبورگ، رشته‌هایی نظیر طراحی، علوم ارتباطات و فیلم و سینما را ارائه می‌دهند.
اما بیشترین تعداد رشته‌ها در این بخش، مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی است. ۱۴۵ رشته در این گروه به زبان‌های انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شود. در بخش علوم پزشکی و داروسازی نیز امکان تحصیل ۲۰ رشته به زبان انگلیسی ایجاد شده است.
تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکترا
در مقطع دکترا نیز در بخش علوم کشاورزی، جنگلداری و علوم تغذیه، ۹ رشته در دانشگاه‌هایی همچون بن، گیسن، گوتینگن و براندن‌بورگ به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.
دانشگاه‌هایی همچون درسدن، وایمار، دارمشتات، اشوتگارت، آخن و کارلسروهه در رشته‌های فنی و مهندسی در مقطع دکترا، ارائه‌کننده ۲۹ رشته هستند.
در رشته‌های علوم طبیعی، در همین مقطع، دانشگاه‌های مونستر، زارلند، کلن، توبینگن و بن، تحصیل ۱۲۴ رشته به زبان انگلیسی را فراهم کرده‌اند. در رشته‌های اقتصاد و علوم اجتماعی‌، امکان تحصیل در مقطع دکترا در ۵۲ رشته فراهم شده است. از میان دانشگاه‌های ارائه‌کننده این رشته‌ها، می‌توان به طور مثال به دانشگاه‌های کنستانس، هایدلبرگ، برمن و گوتینگن اشاره کرد. تحصیل در این رشته‌ها، در دانشگاه‌های نام برده در مقطع دکترا تنها به زبان انگلیسی است.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پذیرش در دانشگاه‌های آلمان؛ شرایط و مقدمات

پذیرش در دانشگاه‌های آلمان؛ شرایط و مقدمات

شرایط ورود به دانشگاه‌های آلمان برای متقاضیان ایرانی چیست؟ قبولی در آزمون دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور، به تنهایی کفایت می‌کند؟ در چه صورتی باید برای کالج درخواست داد؟ پاسخ به سووالاتی از این نوع.

ورود به دانشگاه‌های آلمان برای علاقه‌مندان از کشورهای مختلف، با مقدماتی همراه است. متقضیان ایرانی را می‌توان به دو گروه عمده تقسیم کرد. گروه اول، افرادی هستند که در ایران علاوه بر دوران تحصیلات متوسطه در دانشگاه هم تحصیل کرده‌اند و گروه دوم را علاقه‌مندانی تشکیل می‌دهند که تنها مدرک دیپلم دارند.
درخواست برای ورود به کالج
آن‌دسته از متقاضیان ایرانی‌ای‌که تنها مدرک دیپلم دارند، بایستی در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی، در دوره‌های روزانه و شبانه پذیرفته شوند. در این مورد، قبولی در آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی-کاربردی کفایت نمی‌کند و منظور تنها قبولی در دوره‌های شبانه و روزانه دانشگاه‌های سراسری در مقطع لیسانس است. قبولی در دوره‌های کاردانی نیز مورد تایید نیست.
داوطلبان، مدرک قبولی در آزمون سراسری را پس از تایید وزارت علوم ایران، ترجمه می‌کنند و به همراه سایر مدارک تحصیلی و گواهی زبان، با درخواست پذیرش در کالج، به مرکز اونی اسیست در برلین ارسال می‌کنند. این در صورتی است که دانشگاه مورد نظر تحت پوشش اونی اسیست باشد، در غیر این صورت مدارک را بایستی مستقیم به دانشگاه ارسال کرد. دوران تحصیل این افراد، با دوره‌ای یک ساله در کالج آغاز خواهند کرد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، پس از این دوره یک ساله و با توجه به نمراتی که از امتحان پایانی دریافت می‌کنند، می‌توانند برای پذیرش در رشته مورد علاقه‌شان اقدام کنند.


ورود مستقیم به دانشگاه
دسته دوم اما متقاضیانی هستند که در ایران در دانشگاه تحصیل کرده‌اند و مدرک دانشگاهی در حد لیسانس دارند. این افراد، چه در دانشگاه‌های سراسری، از جمله غیرانتفاعی و پیام نور و چه در دانشگاه آزاد تحصیل کرده، به شرط آنکه مدرک کارشناسی دریافت کرده باشند، می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنند.
نکته‌ای که در مورد این افراد اهمیت دارد، نوع رشته تحصیلی آن‌ها است. این افراد در صورتی که بخواهند در رشته تحصیلی‌شان در ایران ادامه تحصیل دهند، امکان پذیرش تعدادی از واحدهای تحصیلی آن‌ها وجود دارد. در این مورد، فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آزاد یا دولتی، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. در اینگونه موارد، تنها دانشگاه و هیئت ارزشیابی مدارک تحصیلی تصمیم خواهد گرفت و اینکه چه تعداد واحد درسی پذیرفته می‌شود، در هر دانشگاهی متفاوت است.
نکته قابل توجه در این است که در برخی از دانشگاه‌های آلمان، در صورتی که داوطلب قصد ادامه تحصیل در همان رشته سابق را داشته باشد، می‌تواند در مقطع فوق لیسانس پذیرش دریافت کند. اما از آنجا که این تصمیم بیشتر جنبه‌ی سلیقه‌ای دارد، پیشنهاد می‌شود، برای پذیرش ابتدا در مقطع کارشناسی اقدام شود و پس از حضور در دانشگاه برای دوره کارشناسی‌ارشد و ارزشیابی مدارک اقدام شود.
مسلما افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های غیرمرتبط و متفاوت با رشته تحصیلی‌شان در ایران را دارند، بایستی از ترم اول و در دوره لیسانس شروع به تحصیل کنند.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تمام تحصیلات متوسطه و دریافت مدرک دیپلم از برخی از کشورها، شرط کافی برای ورود به دانشگاههای آلمان نیست. علاقمندان به تحصیل در دانشگاههای آلمان که از ایران اقدام می‌کنند نیز شامل همین گروه می‌شوند. این افراد علاوه بر مدرک دیپلم، به قبولی در آزمون دوره‌های روزانه یا شبانه دانشگاه‌های دولتی ایران نیز نیاز دارند. آنها پس از احراز شرایط ذکر شده و در صورتی که تمایل دارند پس از دریافت مدرک دیپلم و بدون شروع تحصیل یا فارغ‌التحصیلی از دانشگاههای ایران، در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند، بایستی درخواست خود را برای کالج‌های آلمان و نه دانشگاه‌های این کشور ارسال کنند. البته برخی از دانشگاه‌ها در آلمان بررسی مدارک برای موافقت با پذیرش در کالج را نیز بدون واسطه انجام می دهند، اما با این حال افرادی که بدون تحصیل در دانشگاه‌های ایران اقدام می‌کنند، بایستی ابتدا اقدام به اخذ پذیرش از کالج کنند. مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از این موضوع مراجعه به سایت دانشگاه، سایت کالج و یا وب سایت "اونی اسیست" است.
تحصیل رایگان در کالج‌های آلمان
کالج مرکزی آموزشی و وابسته به دولت است که از جمله وظایف آن آمادگی متقاضیان خارجی تحصیل در آلمان در دورهای یک ساله (متشکل از دو نیم سال تحصیلی) است. این دوره‌ی یک ساله در واقع کلاس آمادگی‌ای است برای شرکت در امتحان پایانی یا "Feststellungsprüfung". افرادی که در این امتحان پذیرفته میشوند، با توجه به نمرات و انتخاب رشته‌شان در دانشگاه‌های آلمان پذیرفته می‌شوند.
در آلمان ۳۷ کالج وجود دارد که تعداد سه هزار متقاضی خارجی از بیش از ۴۰ کشور، در آنها مشغول به آمادگی برای شرکت در امتحان ذکر شده هستند. تحصیل در کالج به غیر از کالج شهر درسدن رایگان است. دانشجویان برای گذراندن کلاس و امتحانات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. تنها مورد هزینه خدمات دانشجویی است که آن را به دانشگاه مرتبط با کالج پرداخت می‌کنند. این هزینه از ۳۰ تا ۲۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی و در هر دانشگاهی متفاوت است. هزینه خدمات دانشجویی، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و در مواردی در شهرهای مجاور و همچنین استفاده از امکانات دانشگاه را ممکن می‌سازد.


شرایط ورود به کالج
پیش از شروع به تحصیل در کالج، قبولی در آزمون ورودی آن الزامی است، که معمولا در قالب یک امتحان زبان آلمانی برگزار می‌شود. بنابراین، دانستن زبان آلمانی برای ورود به کالج الزامی است. داوطلبان بایستی پیش از درخواست، بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت زبان آلمانی آموخته باشند. این میزان در کالج‌ها یکسان نیست و در برخی موارد، سطح بالاتری انتظار می‌رود که جزییات آن را می‌توان از طریق وب سایت کالج و مکاتبه جویا شد.
داوطلبان بایستی اصل مدارک تحصیلی و ترجمه مورد تایید قرار گرفته آن را به کالج و یا دانشگاه ارسال کنند. تامین مخارج زندگی در این مورد با داوطلب است. توجه به این نکته لازم است که دانشجویان کالج، برخلاف دانشجویان دانشگاه تنها در دوران تعطیلات بین دو ترم اجازه کارکردن خواهند داشت و از این رو بایستی برای تامین مخارج زندگی در این دوره یک ساله از پشتوانه مالی برخوردار باشند.
اما از همه مهمتر ارسال مدارک است. در این مورد در هر کالج شرایطی وجود دارد. در برخی از کالج‌ها مدارک بایستی به طور مستقیم به دانشگاهی که کالج تحت پوشش آن است، ارسال شود و نه به کالج. در برخی از ایالت‌ها مرکز مشخصی برای بررسی پذیرش در کالج مشخص شده است که طبیعتا داوطلبان بایستی مدارک خود را به آن‌ مرکز ارسال کنند. با مراجعه به وب سایت کالج مورد نظرتان و همچنین تماس و مکاتبه با کالج، از جزییات بیشتر در موارد ذکر شده مطلع می‌شوید.
پس از احراز شرایط ذکر شده و دریافت پذیرش در کالج، دریافت ویزا آخرین مرحله پیش از شروع به تحصیل در آلمان است. داشتن ویزای تحصیلی برای گذراندن این دوره الزامی است. شرکت در کلاس‌های کالج با عنوان‌هایی همچون سفر توریستی ممکن نیست.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سطح لازم زبان برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان

سطح لازم زبان برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ارائه‌ی مدرکی دال بر تسلط داوطلب به زبان آلمانی در سطح B1 براساس چارچوب مشترک در اروپا الزامی است. این در حالی است که این مدرک لازم است اما برای ورود به دانشگاه‌های آلمان کافی نیست.

سطح لازم تسلط به زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه‌های این کشور را باید از سطح لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان تفکیک کرد. برای ورود به دانشگاه‌های آلمان قبولی در یکی از دو آزمون DSH و یا Test-DaF الزامی است.
آزمون Test-DaF در مراکز آموزش زبان آلمانی در آلمان و همچنین در مراکز انستیتو گوته در سراسر جهان برگزار می‌شود. در ایران نیز این آزمون به همراه دوره‌های آمادگی آن در موسسه‌ی آموزش زبان آلمانی وابسته به سفارت آلمان در تهران برگزار می‌شود.
تفاوت میان آزمون Test-DaF و DSH
بر خلاف آزمون Test-DaF، امتحان DSH از طریق دانشگاه‌های این کشور و تنها در آلمان برگزار می‌شود. بنابراین برای داوطلبان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند، دو راه باقی می‌ماند: گزینه‌ی اول شرکت در آزمون Test-DaF در موسسه‌ی ذکرشده در تهران است و راه دوم شرکت در آزمون DSH در یکی از دانشگاه‌های آلمان.
در ارتباط با همین توضیح سئوالاتی مطرح است، از جمله آن‌که آیا می‌توان بدون شرکت در کلاس‌های یادگیری زبان آلمانی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش گرفت و پس از گذراندن دوره‌های لازم، در امتحانات یادشده در کشور آلمان شرکت کرد؟ پاسخ به این پرسش منفی است، زیرا که داوطلبان ایرانی تحصیل در آلمان به فرض آن‌که بخواهند در آزمون زبان ورودی به دانشگاه‌ها در کشور آلمان شرکت کنند نیز می‌بایست به زبان آلمانی در سطح مقدماتی تسلط داشته باشند.
این سطح بر پایه‌ی تعیین‌سطح یادگیری زبان بر اساس چارچوب مشترک در اروپا، سطح B1 خوانده می‌شود. داشتن مدرکی دال بر تسلط داوطلب به زبان آلمانی در سطح B1 برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان الزامی است؛ این قاعده شامل افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان را دارند نیز می‌شود.
سطوح رایج برای یادگیری زبان
بر اساس چارچوب مشترک سطح زبان در اروپا تسلط به زبان را می‌توان به سه‌دسته تقسیم کرد: دوره‌‌های مقدماتی (A)، متوسطه (B) و پیشرفته (C). بنابر این تقسیم‌بندی، سطح لازم تسلط به زبان آلمانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، مطابق با میانه‌ی دوره‌ی متوسطه (B1) است.
بر خلاف آزمون Test-DaF، امتحان DSH از طریق دانشگاه‌های این کشور و تنها در آلمان برگزار می‌شود.

البته برخی از موسسات آموزش زبان آلمانی خود اقدام به تقسیم‌بندی‌های ویژه‌ی سطوح یادگیری زبان کرده‌اند. از جمله در موسسه‌ی آموزش زبان آلمانی وابسته به سفارت آلمان در تهران، سطح متوسطه به شش دوره تقسیم می‌شود. دوره‌ی B1 نیز به دو بخش B1.1 و B1.2 تقسیم شده است.
نکته‌ی قابل توجه برای متقاضیان ایرانی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان این است که در امتحان B1 در پایان دوره‌ی بخش دوم (B1.2) شرکت کنند و با ارائه مدرک آن که پیش‌تر با نام ZD (Zertifikat Deutsch) نیز شناخته می‌شد، شانس خود را برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان امتحان کنند.
مختصات عمومی سطح B1
تا پایان سطح یاد‌شده زبان‌آموز باید به شرایط ذیل دست‌یافته باشد:
فهم اطلاعات موجود در گفت‌وگوهای رایج روزانه ‌و فهم محتویات کلی برنامه‌های رادیویی.
توانایی استخراج اطلاعات موجود در مطالب یک روزنامه و فهم آمار و ارقام مندرج در یک متن. توانایی نگارش نامه و ایمیل در سطح مقدماتی.
توانایی ابراز نظرات شخصی در یک گفت‌وگوی کوتاه و توانایی گزارش‌دادن و روایت یک رویداد در ارتباط با وقایع رایج روز.
افرادی که مدرک B1 یا آن‌چه که برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ضرورتی است را به دست آورده‌اند، شرایط ذکرشده بالا را به طور نسبی دارا هستند
 

soroush93

عضو جدید
ممنون...
آقا تورج من یه سوال دیگه هم داشتم شما گفتی 600 تا با کار دانشجویی میتونی در بیاری اما تو سایت دویچه وله خوندم برای کاردانشجویی بیشتر از 400 یورو در ماه نمیشه درآمد داشت و 90 روز کامل یا 180 روز پاره وقت میشه کار کرد(سالانه) با خرج ماهیانه 600 تا 700 یورو در ماه.....یعنی باید خانواده تامینت کنه؟؟؟
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام تورج خان!
آقا تو سفارت روز مصاحبه از من (مثل بقیه) تعهد گرفتن که موقع رفتن 7908 یورو نقد با خودمون ببریم! یه شایعه هایی هست که تو فرودگاه این پول رو چک می کنند. درسته؟
 

Petram

کاربر فعال
سلام تورج خان!
آقا تو سفارت روز مصاحبه از من (مثل بقیه) تعهد گرفتن که موقع رفتن 7908 یورو نقد با خودمون ببریم! یه شایعه هایی هست که تو فرودگاه این پول رو چک می کنند. درسته؟

آقای عزیز باید پول همرات باشه ، نه‌ بیشتر نه‌ کمتر .
برای اینکه من بیست دو سال در هامبورگ زندگی‌ می‌کنم ، میدونم اینجا چه خبره ،
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون...
آقا تورج من یه سوال دیگه هم داشتم شما گفتی 600 تا با کار دانشجویی میتونی در بیاری اما تو سایت دویچه وله خوندم برای کاردانشجویی بیشتر از 400 یورو در ماه نمیشه درآمد داشت و 90 روز کامل یا 180 روز پاره وقت میشه کار کرد(سالانه) با خرج ماهیانه 600 تا 700 یورو در ماه.....یعنی باید خانواده تامینت کنه؟؟؟
بسه ب قرارداد داره جقدر در میاری
تعداد روز ها هم بسته ب ایالتی داره ک توشی
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
آقای عزیز باید پول همرات باشه ، نه‌ بیشتر نه‌ کمتر .
برای اینکه من بیست دو سال در هامبورگ زندگی‌ می‌کنم ، میدونم اینجا چه خبره ،
چه خوب! آقا پس یه سوال دیگه! سیستم بانکی اونجا چه جوریه، منظورم اون حساب بلوکه شدس! نحوه استفاده از حساب بلوکه شده رو می دونید؟ کل این پول رو باید اونجا تو اون حساب بزارم، نمی شه کمی شو نگه دارم واسه خرج های اولیه؟

راستی یه چیزی، سایتی که قوانین مربوط به خارجی های هامبورگ توش نوشته شده چیه؟ مثلا قوانین کار دانشجویی رو از کجا پیدا کنم؟

مرسی
 
آخرین ویرایش:

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام تورج خان!
آقا تو سفارت روز مصاحبه از من (مثل بقیه) تعهد گرفتن که موقع رفتن 7908 یورو نقد با خودمون ببریم! یه شایعه هایی هست که تو فرودگاه این پول رو چک می کنند. درسته؟

پول ک باید بات باشه 10 هزار تا هم باید با خودت بیاری
یعنی بهتر
چون وقتی ویزا صادر میشه 3 ماه اعتبار داره و برای تمدید ویزا جند هفته قبل از تموم شدن این مدت میری اداره اقامت
اگر 8 تا با خودت ببری بدون شک 3 ماه اول 2 تاش میره برات میمونه 6 تا بعد با مشکل مواجه میشه ادم
 

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
به نظرتون این موسسه های اخذ پذیرش آلمان میتونن پذیرش بگیرن یا صلاحه خودم اقدام کنم؟آخه من روششو بلد نیستم.قبلا از ترکیه پذیرش گرفتم روششو بلدم اما آلمان نه.میترسم کمی
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظرتون این موسسه های اخذ پذیرش آلمان میتونن پذیرش بگیرن یا صلاحه خودم اقدام کنم؟آخه من روششو بلد نیستم.قبلا از ترکیه پذیرش گرفتم روششو بلدم اما آلمان نه.میترسم کمی

والا نمی دونم
اما اینو می دونم کسی ک نتونه واسه خودش پدیرش بگیره تو المان میاد ی مدتی می مونه بعد با بدهی بر می گرده
این خیلی مهمه ک شخص از پس کاراش خودش بر بیاد
 

soroush93

عضو جدید
آقا این ZD رو چکار کنم؟من هیچی آلمانی بلد نیستم....چقدری طول میکشه از صفر بتونم به این حد برسونم خودمو؟
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
آقا این ZD رو چکار کنم؟من هیچی آلمانی بلد نیستم....چقدری طول میکشه از صفر بتونم به این حد برسونم خودمو؟
تا اونجا که من می دونم، ZD برای هر ترم به طور جداگانه وجود داره! یعنی می ری محل امتحان می گی من مدرک A1 یا A2 یا B1 می خوام! حالا هر کدومش رو که لازم داری! آ1 رو می شه تو دوماه خوند و بهش رسید، آ2 رو فشرده فک کنم بشه 4 یا 3 ماهه گرفت. یعنی خودت بخونیا یا استاد خصوصی بگیری. یکی یه نفر رو معرفی می کرد که می تونه از صفر تا ب1 خیلی سریع برسونتت، ولی خیلی پول می گرفت.

موسسه ها برای درس دادنشون فرق می کنه. مثلا گوته ایران، آ1 رو تو دو ترم می گه ولی انجمن فرهنگی ایران اتریش، تو یه ترم می گه. (با یه کوچولو کم و کسری)
آ2 تو هر دو موسسه 2 ترمه.
ب1 رو راستش نمی دونم. تو انجمن فرهنگی ایران اتریش فک کنم 2 ترمه.

هر ترم به صورت فشرده 2 ماه و غیر فشرده 4 ماه طول می کشه. (تو انجمن اتریش)

سفارت هم مدرک های همین دو تا موسسه رو قبول داره. البته مدرک پایان دوره، نه ها! به طور جداگانه باید امتحان ZD بدی. البته می تونی کلاس هاشون رو هم نری و فقط برا امتحاناشون ثبت نام کنی.

زمان بندی ثبت نام هاشون هم تو سایتشون هست:
http://www.bmeia.gv.at/pe/kultur/teheran.html

http://www.dsit.org.ir/

مدرک چی سطحی ش رو می خواید آخه؟
 
آخرین ویرایش:

soroush93

عضو جدید
تا اونجا که من می دونم، ZD برای هر ترم به طور جداگانه وجود داره! یعنی می ری محل امتحان می گی من مدرک A1 یا A2 یا B1 می خوام! حالا هر کدومش رو که لازم داری! آ1 رو می شه تو دوماه خوند و بهش رسید، آ2 رو فشرده فک کنم بشه 4 یا 3 ماهه گرفت. یعنی خودت بخونیا یا استاد خصوصی بگیری. یکی یه نفر رو معرفی می کرد که می تونه از صفر تا ب1 خیلی سریع برسونتت، ولی خیلی پول می گرفت.

موسسه ها برای درس دادنشون فرق می کنه. مثلا گوته ایران، آ1 رو تو دو ترم می گه ولی انجمن فرهنگی ایران اتریش، تو یه ترم می گه. (با یه کوچولو کم و کسری)
آ2 تو هر دو موسسه 2 ترمه.
ب1 رو راستش نمی دونم. تو انجمن فرهنگی ایران اتریش فک کنم 2 ترمه.

هر ترم به صورت فشرده 2 ماه و غیر فشرده 4 ماه طول می کشه. (تو انجمن اتریش)

سفارت هم مدرک های همین دو تا موسسه رو قبول داره. البته مدرک پایان دوره، نه ها! به طور جداگانه باید امتحان ZD بدی. البته می تونی کلاس هاشون رو هم نری و فقط برا امتحاناشون ثبت نام کنی.

زمان بندی ثبت نام هاشون هم تو سایتشون هست:
http://www.bmeia.gv.at/pe/kultur/teheran.html

http://www.dsit.org.ir/

مدرک چی سطحی ش رو می خواید آخه؟
ممنون...
آقا تورج میگفت ب1 میشه....من میخوام برای دانشگاهای انگلیسی زبان اقدام کنم میگن اونام علاوه بر تافل, زبان آلمانی هم میخوان در حد ب1 فک کنم...
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
ممنون...
آقا تورج میگفت ب1 میشه....من میخوام برای دانشگاهای انگلیسی زبان اقدام کنم میگن اونام علاوه بر تافل, زبان آلمانی هم میخوان در حد ب1 فک کنم...
من اشتباه می کردم! امروز پرس و جو کردم! بله، فقط ب1 رو ZD می گن! بقیه سطوح اسم دیگری دارند.

نه! این طور نیس که همشون مدرک آلمانی بخوان! من خودم برا 4 جا اپلای کردم که همگی انگلیسی بود و نیازی به مدرک آلمانی نبود. البته برای مکانیک خیلی بیشتر از 4 جا هست که این جوریند. من با توجه به علاقه خودم که خودرو و رباتیک بود، این 4 جا رو پیدا کردم و الانم بدون مدرک آلمانی می خوام برم، هرچند ب1.1 رو دارم تموم می کنم! ولی قصد امتحان دادنشو و مدرک گرفتنش و ندارم، فقط واسه بالا بردن شانس کار گرفتن دارم می خونم.

رشته هایی مثل مکانیک محاسباتی، و خیلی رشته های سیالاتی دیگه هستند که تو بعضی دانشگاه تمام به انگلیسی ارائه می شن و نیازی به مدرک آلمانی ندارن! باید از تو سایت خود دانشگاه و رشته ببینید. من یه صبح تا ظهر وقت گذاشتم کل سایت های دانشگاه های آلمان رو چک کردم. از سایت Daad.de هم می تونی سرچ کنی پیدا کنی.

راستی یه چیز دیگه! تو پروسه اپلای اگه بخوای رو اون چیزی که ملت می گن حساب باز کنی، عمرا موفق نمی شی! هرچیزی رو که مثلا فلانی می گه، فورا خودت از رو سایت اصلیش چک کن! چون انقد ملت چرت و پرت یه چیزی واسه خودشون فکر می کنن که آدم رو به اشتباهات فجیع می ندازن! مثلا همین که من فک می کردم به همه سطح ها ZD می گن. در صورتی که فقط ب1 هستش.
 
آخرین ویرایش:

soroush93

عضو جدید
من اشتباه می کردم! امروز پرس و جو کردم! بله، فقط ب1 رو ZD می گن! بقیه سطوح اسم دیگری دارند.

نه! این طور نیس که همشون مدرک آلمانی بخوان! من خودم برا 4 جا اپلای کردم که همگی انگلیسی بود و نیازی به مدرک آلمانی نبود. البته برای مکانیک خیلی بیشتر از 4 جا هست که این جوریند. من با توجه به علاقه خودم که خودرو و رباتیک بود، این 4 جا رو پیدا کردم و الانم بدون مدرک آلمانی می خوام برم، هرچند ب1.1 رو دارم تموم می کنم! ولی قصد امتحان دادنشو و مدرک گرفتنش و ندارم، فقط واسه بالا بردن شانس کار گرفتن دارم می خونم.

رشته هایی مثل مکانیک محاسباتی، و خیلی رشته های سیالاتی دیگه هستند که تو بعضی دانشگاه تمام به انگلیسی ارائه می شن و نیازی به مدرک آلمانی ندارن! باید از تو سایت خود دانشگاه و رشته ببینید. من یه صبح تا ظهر وقت گذاشتم کل سایت های دانشگاه های آلمان رو چک کردم. از سایت Daad.de هم می تونی سرچ کنی پیدا کنی.

راستی یه چیز دیگه! تو پروسه اپلای اگه بخوای رو اون چیزی که ملت می گن حساب باز کنی، عمرا موفق نمی شی! هرچیزی رو که مثلا فلانی می گه، فورا خودت از رو سایت اصلیش چک کن! چون انقد ملت چرت و پرت یه چیزی واسه خودشون فکر می کنن که آدم رو به اشتباهات فجیع می ندازن! مثلا همین که من فک می کردم به همه سطح ها ZD می گن. در صورتی که فقط ب1 هستش.
ممنون دوست من....یعنی برای دانشگاه هامبورگ نیازی به آلمانی نداشتی؟برای ویزا چه طور؟
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
ممنون دوست من....یعنی برای دانشگاه هامبورگ نیازی به آلمانی نداشتی؟برای ویزا چه طور؟
نه! برا هیچ کدوم از 4 تا دانشگاه نیازی نبود! البته قبلا گفتم! رشته ها هستند که انگلیسی هستند، نه دانشگاه! یعنی تو همون دانشگاه صنعتی هامبورگ فقط 4 یا 5 تا رشته هست که تماما انگلیسی است. بقیه همه آلمانی بودند.
تو نامه پذیرشی که برات می آد، باید نوشته باشه که نیازی به توانایی در زبان آلمانی نیست! باید حتما این جمله توش باشه! در این حالت سفارت ازت مدرک آلمانی نمی خواد. برا من تو نامه پذیرشم این جمله بود. ولی طبیعتا مدرک انگلیسی رو می خواد دیگه.
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون...
آقا تورج میگفت ب1 میشه....من میخوام برای دانشگاهای انگلیسی زبان اقدام کنم میگن اونام علاوه بر تافل, زبان آلمانی هم میخوان در حد ب1 فک کنم...

ممکنه بخواهد ممکنه نخواهد بسته ب دانشگاه داره
ببین پروسه اینه
شما مدارکتون میره بخش دانشجو های خارجی اونجا چندتا شرظ داره مثلا ممکنه دانشگاه معدل بالای 3 رو قبول نکنه واسه ایران میشه زیر 14
بعد تو اون بخش جند نفر مدارکو دسته بندی می کنند ک معمولا با توجه ب سیل ادم ها بر اساس تجربه از دانشجو هایی با همون ملیت استفاده می کنند یعنی اگه می بینند همیشه درصد بالایی از دانشجو ها ایرانی هستن بعد ی ایرانی اونجا حتما هست ک کار دانشجویی می کنه
اون مدارک می بینه از نظر اون مشکلی نداره میره تو مرحله بعد اگرم با اونی اسیس کار بشه اون کارشناس بخش ایران همین کارو می کنه و ی مهر می زنه باز می فرسته همین بخش اما دیگه کسی اینجا دانشجو کار دانشجویی نمی کنه
بعد اگر دانشگاه شرطش داشتن مدرک قبولی امتحان زبان در سطح دس اس ها DSH با تست داف باشه اگه نداشته باشی سریع بت ایمیل می زنند می گن مدارک ناقصه تا قبل از تموم شدن مهلت ارسال این مدارک ناقصو ارسال کنید
اگه نرسه ب دستشون کل مدارک رو ب ادرست پس میدن و دلیلشم تقص مدرک می گن.
اگه دانشگاه شرطش این باشه برای ارسال مدارک ب دانشکده نیاز ب مثلا 500 ساعت زبان المانی هست یا سطح خاصی رو اسم برده باشه منظورش ب هیج عنوان ZD نیست اینجا مثل ایران نیست اینجا زمانی ک بهت گواهی میدن ک شما سطح B1 رو داری قبلش امتحان اخر ترمش رو دادی و وقتی هم میگن 500 ساعت یعنی 5 تا 100 ساعت براشون باید گوهی بفرستی ن اینکه بشینه تو خونه بره ZD امحتحان بده بعد همونو بفرسته
این مهمه ک گفته مدرک بی 1 باشه یا ساعت
توی خیلی از پذیرش ها جون خود دانشگاها کلاس زبان هم بر گزار می کنند ی گذینه است ک من می خواهم همونجا امتحان بدم ک انوقت شرطش اینه ک تا حد B2 رو داشته باشی و یا اصلا مثل من میگی من هیچی بلد نیستم می خواهم با خودتون زبان یاد بگیرم اگر این گذینه رو تیک زده باشی وقتی مدارکتو می فرستی نیاز زبانت با چیزی ک تیک زدی تعیین می شه یعتی اون بابا
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
می بینه ک شما هیج زبان بلد نیستی با توجه ب جدول کلاسیش می گه خوب الان شروع آ 1 از برج 9 است اینو لحاظ می کنه
یا میگه خب برج 8 امتحان DSH اینو لحاظ می کنه بعد مدارکتو می فرسته دانشکده
دانشکده هیچ کاری نداره ک تو االمانی بلدی یا نه مدرک داری یا نه
اونجا هم یه سری ادم نشستن مثلا دوره دکترا ن بعد ی لیست دارن از درس هایی ک باید تو کارشناسی گدرونده باشی
ک اینم هر دانشگاهی با دانشگاه دیگه فرق می کنه
من یکجا 3 تا پیش نیاز خوردم دو جا هیچی نخوردم
اون چک می کنه اگه مشکلی نبود اجازه صدور رو میده ب همون بخش پدیرش
لعد بخش پدیرش می گه خب
الان برج 6 است شما چون در جدی هستی ک تنها یک قبولی امتحان زبان کم داری تا برج 9 فرصت داری این گوهی قبولی DSH رو بیاری و ثبت نام کنی
یا می گه الان برج 6 است جون زبان بلد نیستی شروع کلاس های آ 1 ما از 1.8.2014 است و تا تاریخ 1.9.2015 شما فرصت داری برای ما گوهی قبولی DSH رو بیاری و ثبت نام کنی
اگرم موقع ثبت نام همه جی داشته باشی ک معمولا برای انگلیسی زبان ها است جون حتما باید باشه میگه شما در تاریخ فلان با اصل مدارکی ک فرستادی بیاید ثبت نام کنید
حالا سفارت
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگه توی پذیرش با شروع زبان آ1 باشه نیاز ب هیج مدرک زبانی نداری جون پذیرشت از صفره
اما اگه کسی اینجا ب 1 رو داره تا سطح لازم واسه امتحان ی ذ b2 v c1 کم داره چون پدیرشش از صفر نیس تا اون نقطه رو باید داشته باشی اینجا ZD لازمه
اگرم پدیرش توع سوم باشه ک قطعی باشه باید اصل مدرک زبان رو نشون بدی ک این برای انگلیسی زبان ها زیاد اتفاق می افته چون واسه پدیرش می خوان و باید با خودت ببری اونحا سفارت چک می کنه
در غیر اینصورت همش اضافه کاری جطور
همه میشنن میگن اقا ZD رو واسه چدیرش می خوان بعد همه تا اینحا می خونن بعد مدارکشونو ارسال می کنند بعد اون یارو هم می بینه خو اینا تا اینحا خوندن بشون کلاس بالاتر پیشنهاد میده و سفارتم از همین الگو جون خود طرف ادعا کرده زبان بلده هم باش ممکنه حرف بزنه هم ازش مدرکی رو ک ادعا کرده می خوان بعد همون ملت می گن اقا ZDنداشته باشی از جلو در سفارت رد نشو
من با سطخ آ1 رفتم بهم وقتی پذیرشم رو دید گفت خب پس المانی بلد نیستی گفتم نه
گفت پرا اینجا نخوندی گفتم شهرستانیم تو شهر ما گوته نیست اون پولیم م بخواهم بدم خصوصی یا بیام اینجا تهران خونه بگیرم واسه زبان خوب می رم المان خرج می کنم بهتر یاد می گیرم
همه اینا رو تند تند داشت می نوشت
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اما توصبه من
اگر می خواهی انگلیسی زبان بگیری و بیایی اینجا خیلی کارت سخته اگه پایه المانی زبان نداشته باشی
باید سالی 10 هزارتا شارژ بشی و هیج کاری جز درس خوندن نکنی باید خیلی درست خوب باشه جون باید بتونی تموم کنی وگرنه سالی 8 هزارتا رو راحت باید بخرجی
ادم هایی ک پایه زبان المانی ندارن یا ضعیفن یا می ترسن اینجا جامعه قبولشون نمی کنه
واسه همین هم گوشه گیر میشن هم کار پیدا نمی کنند پیدا هم کنند سهت بتونن نگهش دارن
اما دوس داشتم نوزنبرگ متالوژِی رو انگلیسی دو سال تموم کرد ولی برگشت.
با مدرک انگلیسی شانس کار پیدا کردنت تو صنعت تو المان خیلی خیلی کمه مگر اینکه ی کاری باشه ک حتما باید ب زبان انگلیسی باشه م اینجا رقابت خیلی سخت میشه جون یارو از امریکا رقیبته
مدرک انگلبسی خیلی خوبه ب شرطی ک هدفت ازش مشخص باشه امدم تموم کنم سریع بر گردم یا فلان جایی ک می دونم حتما می خواهد برم.
خوندن ارشد شوخی نیست ک این همه هزینه کنی خونوادرو تو قرض و فشار قرار بدی ک ندونی بعدش بخواهی چی بشه
اما اگر کسی باشه ک زرنگ باشه موازی درس خوندن زبان المانیشم قوی کنه این برد کرده و شانس کار پیدا کردن رو داره
شما فکر کن همه معلومات علمی رو ب فارسی بلدی بعد دهنت سرویس میشه همه رو توی مدت ارشد اونایی ک لازم داری ب انگلیسی یاد بگیری و استفاده کنی
بعد فردا واسه مصاخبه کاری انتظار دارن ازت از داشته هات ب المانی دفاع کنی
مثل اینه یه المانی بیاد ایران برده دانشگاه شریف انگلیسی زبان مدرک بگیره بعد بیاد ایران خودرو بخواهد فرم کار پر کنه
تو همون فرمش می مونه باید سینه بزنه:biggrin: تو مصاحبه ک دیگه گریه داره:D
 

soroush93

عضو جدید
نه! برا هیچ کدوم از 4 تا دانشگاه نیازی نبود! البته قبلا گفتم! رشته ها هستند که انگلیسی هستند، نه دانشگاه! یعنی تو همون دانشگاه صنعتی هامبورگ فقط 4 یا 5 تا رشته هست که تماما انگلیسی است. بقیه همه آلمانی بودند.
تو نامه پذیرشی که برات می آد، باید نوشته باشه که نیازی به توانایی در زبان آلمانی نیست! باید حتما این جمله توش باشه! در این حالت سفارت ازت مدرک آلمانی نمی خواد. برا من تو نامه پذیرشم این جمله بود. ولی طبیعتا مدرک انگلیسی رو می خواد دیگه.
مرسی...میشه بدونم کدوم دانشگاها بودن؟
 

soroush93

عضو جدید
اما توصبه من
اگر می خواهی انگلیسی زبان بگیری و بیایی اینجا خیلی کارت سخته اگه پایه المانی زبان نداشته باشی
باید سالی 10 هزارتا شارژ بشی و هیج کاری جز درس خوندن نکنی باید خیلی درست خوب باشه جون باید بتونی تموم کنی وگرنه سالی 8 هزارتا رو راحت باید بخرجی
ادم هایی ک پایه زبان المانی ندارن یا ضعیفن یا می ترسن اینجا جامعه قبولشون نمی کنه
واسه همین هم گوشه گیر میشن هم کار پیدا نمی کنند پیدا هم کنند سهت بتونن نگهش دارن
اما دوس داشتم نوزنبرگ متالوژِی رو انگلیسی دو سال تموم کرد ولی برگشت.
با مدرک انگلیسی شانس کار پیدا کردنت تو صنعت تو المان خیلی خیلی کمه مگر اینکه ی کاری باشه ک حتما باید ب زبان انگلیسی باشه م اینجا رقابت خیلی سخت میشه جون یارو از امریکا رقیبته
مدرک انگلبسی خیلی خوبه ب شرطی ک هدفت ازش مشخص باشه امدم تموم کنم سریع بر گردم یا فلان جایی ک می دونم حتما می خواهد برم.
خوندن ارشد شوخی نیست ک این همه هزینه کنی خونوادرو تو قرض و فشار قرار بدی ک ندونی بعدش بخواهی چی بشه
اما اگر کسی باشه ک زرنگ باشه موازی درس خوندن زبان المانیشم قوی کنه این برد کرده و شانس کار پیدا کردن رو داره
شما فکر کن همه معلومات علمی رو ب فارسی بلدی بعد دهنت سرویس میشه همه رو توی مدت ارشد اونایی ک لازم داری ب انگلیسی یاد بگیری و استفاده کنی
بعد فردا واسه مصاخبه کاری انتظار دارن ازت از داشته هات ب المانی دفاع کنی
مثل اینه یه المانی بیاد ایران برده دانشگاه شریف انگلیسی زبان مدرک بگیره بعد بیاد ایران خودرو بخواهد فرم کار پر کنه
تو همون فرمش می مونه باید سینه بزنه:biggrin: تو مصاحبه ک دیگه گریه داره:D
واقعا ممنون بابت زحماتت.....
 

vafal

عضو جدید
سلام.
خیلی ممنون از توضیحاتی که تا اینجا دادین.
یه چن تا سوال دارم.
من کارشناسی فیزیک امیرکبیر میخونم،معدلمم حدود 13.5تا 14 عه.(3 ترم دیگه دارم.)
اول اینکه اصلا اینکه مهمه تو ایران چه دانشگاهی بودم یا نه؟
بعد اینکه کار علمی خاصی نکردم تاحالا،کلا تو فاز کارهای دانشجویی و این چیزا بودم،آیا اینکه کار علمی نکردم خیلی نکته ی منفییه؟
همین برای ارشد فیزیک هم میخوام اقدام کنم.
زبانمم بد نیست،ولی خب امتحان خاصی ندادم و خیلی حرفه ای بهش نگاه نکردم.
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
مرسی...میشه بدونم کدوم دانشگاها بودن؟
آقا باید بپرسی کدوم رشته ها بودن، نه دانشگاه ها!
Automotive Engineering - RWTH Aachen
Mechatronics - Technische Universität Hamburg-Harburg
Mechatronics - Siegen Universität
Automation and Robotics - TU Dortmund

همه هم Master of Science دیگه! چون Master of Engineering هم خیلی هست تو آلمان. فک می کنم بیشتر FH ها بیشتر Master of Engineering می دن.
 

soroush93

عضو جدید
آقا باید بپرسی کدوم رشته ها بودن، نه دانشگاه ها!
Automotive Engineering - RWTH Aachen
Mechatronics - Technische Universität Hamburg-Harburg
Mechatronics - Siegen Universität
Automation and Robotics - TU Dortmund

همه هم Master of Science دیگه! چون Master of Engineering هم خیلی هست تو آلمان. فک می کنم بیشتر FH ها بیشتر Master of Engineering می دن.
ممنون یعنی شما الان مکاترونیک میخوای بخونی دیگه.....M. eng برای ادامه تحصیل (PHD) مشکلی ایجاد نمیکنه؟هزینه هاشون چی فرق داره؟راستی اگه میشه به سوال قبلیم جواب بدین:
آقا یه سوال دیگه :من رفتم تو سایت DAAD دنبال دانشگاه گشتم اما مهندسی مکانیک محض ندیدم یا طراحی کاربردی....
https://www.daad.de/deutschland/stud...=W&fee%5B%5D=1

میشه بگین اصلا دارن اینارو به این شکل یا اسم دیگه ای داره؟
 
Similar threads
بالا