آخرین اخبار موسیقی و کنسرت های موسیقی ایران و جهان

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]اهواز میزبان سه تار مسعود شعاری و آواز حسین علیشاپور[/h]


مسعود شعاری آهنگساز و نوازنده سه تار با همکاری حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی، کنسرتی را در اهواز برگزار می‌کنند.

به گزارش روز چهار شنبه ایرنا، در این کنسرت گروه هم ساز به سرپرستی مسعود شعاری و خوانندگی حسین علیشاپور قطعاتی را از رپرتوار قدیمی موسیقی ایرانی و بخشی از ساخته های خود شعاری را اجرا می کنند.در گروه همساز، وصال عربزاده (سه تار)،هومان رومی (کمانچه)، امید توفیقی (عود)، حسین لک (تار و سه تار) و فرشید توکلی (تنبک) هنرنمایی خواهند کرد.این کنسرت در روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه جاری در تالار مهتاب، سالن کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.علیشاپور به تازگی آلبوم های خیام و مینیمال و ترنگاترنگ را به بازار موسیقی عرضه کرده است.وی همچنین در سال 2011 در تور اروپایی کیهان کلهر به همراه مجید خلج و علی بهرامی فرد، در کشورهای انگلیس، فرانسه، بلژیک و مجارستان به اجرای برنامه پرداخته است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ترانه رسمی جام‌جهانی منتشر شد[/h]


ترانه و موزیک‌ویدئوی ترانه «Ole Ola» به معنای «ما در یکی» به عنوان ترانه رسمی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل منتشر شد.

به گزارش ایسنا،‌ در این ترانه جنیفر لوپز (خواننده آمریکایی)، کلودیا لیت (خواننده برزیلی) و پیت بول (خواننده رپ آمریکایی) همکاری کرده‌اند.این در حالی است که ترانه این اثر موسیقایی توسط «پیت بول» نوشته شده است.دبیرکل فیفا درباره این قطعه گفته است: با حضور کلودیا در کنار پیت‌بول و جنیفر لوپز این موزیک ویدئو طرفداران بسیاری را در جهان به خود اختصاص خواهد داد.من در مورد موسیقی سنتی برزیل بسیار شنیدم و خوشحالم کلودیای برزیلی در این آهنگ حضور دارد.کلودیا نیز درباره حضورش در این قطعه گفته است: بسیار خوشحالم در کنار این دو هنرمند شگفت‌انگیز کار می‌کنم و می‌توانم فرهنگ کشورم را از این طریق به همگان معرفی کنم.سنت انتخاب یک ترانه و یا سرود رسمی برای مسابقات جام جهانی فوتبال از سال 1962 که این رقابت‌ها در شیلی برگزار شد، آغاز شده که هدف از ساخت آن ایجاد شور و اشتیاق میان هوادران این ورزش پرطرفدار است.شاید یکی از به یادماندنی‌ترین نمونه‌ها در این مجموعه، ترانه سال 1962 باشد که «ال روک د موندیال» (راک جام‌جهانی) نام داشت و گروه شیلیایی «لوس رامبلرزم» آن را اجرا کرد.موفقیت این ترانه باعث شد که تمام مسابقات جام جهانی در دوره‌های بعد یک ترانه یا سرود رسمی داشته باشند.در جام جهانی 1998 فرانسه سرود رسمی آهنگی بود به نام «لا کوپا د لا ویدا»(جام زندگی) با صدای ریکی مارتین، خواننده اهل پورتوریکو که به دو زبان اسپانیولی و انگلیسی خوانده می‌شد.ترانه رسمی جام جهانی 2002 ژاپن - کره جنوبی «بوم» نام داشت و آن را «آناستازیا»، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی اجرا کرد.ترانه رسمی جام جهانی 2006 آلمان «بهترین لحظه زندگی ما» نام داشت و با صدای «تونی برکستون»، خواننده سرشناس آمریکایی موسیقی R&B و با همکاری یک گروه ایتالیایی به نام "ال دیوا" اجرا شد.در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی «شکیرا»، خواننده کلمبیایی با ترانه‌ای به نام «واکا واکا» که آن را با همکاری یک گروه آوازه‌خوان اهل آفریقای جنوبی اجرا کرد، به این سرود شور و هیجان بخشید.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]انتشار ˝ملودیکافه˝ در اواسط خرداد / نوستالژی با موسیقی فیلم[/h]

آلبوم ˝ملودیکافه˝ با آهنگسازی و نوازندگی سامان احتشامی اواسط خرداد ماه سال جاری منتشر می‌شود.


۱۳۹۳ جمعه ۵ ارديبهشت ساعت 09:11


سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم "ملودیکافه" اواسط خرداد ماه سال جاری از سوی انتشارات آوای باغ مهر روانه بازار موسیقی می‌شود.
احتشامی تاکید کرد: در این اثر از موسیقی فیلم‌های لاوستوری، پدر خوانده، دکتر ژیواگو، تایتانیک، پاپیون و خواب‌های طلایی جواد معروفی استفاده کرده‌ام که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
این آهنگساز در ادامه خاطرنشان کرد: قطعاتی که برای این آلبوم انتخاب کردم موسیقی‌هایی هستند که هم مردم آنها را شنیده‌اند و هم با آن‌ها نوستالژی دارند یعنی اینکه با آمدن این آلبوم مردم می‌توانند در یک کافه یا قهوه خانه بنشینند و این آهنگ‌های خاطره‌انگیز و لذت بخش را گوش کنند و لحظات خوشی را سپری کنند.
این نوازنده بیان کرد: تنظیم قطعات این اثر موسیقایی به عهده سینا سلیم زاده بوده است و من نیز به عنوان نوازنده ملودیکا با این گروه همکاری می‌کنم.
سامان احتشامی در پایان گفت: همچنین قرار است به زودی در تهران به صحنه روم که اخبار دقیق آن بزودی انعکاس می‌یابد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آلبوم ˝کانتات حافظ˝ فرهت نقد و بررسی می‌شود[/h]
نشست نقد و بررسی آلبوم ˝کانتات حافظ˝ شاهین فرهت یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.


۱۳۹۳ جمعه ۵ ارديبهشت ساعت 09:52


به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست نقد و بررسی آلبوم ˝کانتات حافظ˝ یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران از ساعت 16:30 تا 18 برگزار می‌شود.
در این مراسم هومان اسعدی، علیرضا میرعلی نقی، امیر مهیار تفرشی پور، رضا مهدوی، شاهین فرهت و.... حضور دارند و قرار است شاهین فرهت خاطراتی را در سن 30 سالگی همزمان با شکل گیری این اثر را برای مخاطبان و حاضرین تعریف کند.
همچنین هومان اسعدی به صورت تخصصی به بررسی این اثر موسیقایی می‌پردازد.
گفتنی است، آلبوم ارکسترال سمفونیک ˝کانتات حافظ˝ به آهنگسازی شاهین فرهت و خوانندگی زنده یاد حسین سرشار توسط موسسه راوی آذرکیمیا باز نشر شد.
این آلبوم شامل "کانتات حافظ" در فامینوراپوس 4 با صدای باریتون حسین سرشار و نیز"سیمفونیتا" درلامینوراپوس 66 شامل آلگرو، آندانته، آلگروویواجه درارکستر زهی ارمنستان به رهبری سورن خان گلدیان است.
کانتات حافظ در 1389 باطرح و گرافیک طاها ذاکر (استودیو تهران) منتشر و از سوی مراکزپخش آوای باربد، آوای گلچین، نیما جوان، رها و هنرشهر از امروز باز نشر شده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیروز ارجمند در گفت و گو با هنرآنلاین/
[h=1]
فراخوان ارکستر ملی و سمفونیک هفته آینده اعلام می‌شود
[/h]



پیروز ارجمند گفت: هفته آینده فراخوان ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک اعلام می‌شود و هم‌اکنون در حال تصمیم گیری هستیم زیرا زیر ساخت‌ها باید رعایت شود تا به شکل اصولی مقدمات را فراهم کنیم.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ ارديبهشت ساعت 11:50


پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای فراهم کردن مقدمات ارکسترها هستیم و قرار است هفته آینده فراخوان برای ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک اعلام شود.
مدیر کل دفتر موسیقی در ادامه بیان کرد: شنبه هفته آینده اخبار دقیق‌تری از احیای ارکسترها انعکاس می‌یابد که هم‌اکنون در حال تصمیم گیری هستیم زیرا زیر ساخت‌ها باید رعایت شود تا به شکل اصولی مقدمات را فراهم کنیم.
ارجمند خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم تا 10 روز آینده در یک نشست رسانه‌ای درباره برنامه‌های آینده ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک صحبت کنیم که زمان دقیق برگزاری این نشست رسانه‌ای با حضور رهبران ارکسترها هفته آینده اعلام می‌شود.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری از کنسرت فلامینگو وپاپ داریوش خواجه نوری

گزارش تصویری از کنسرت فلامینگو وپاپ داریوش خواجه نوری



























 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
استاد محمدرضا لطفی درگذشت

استاد محمدرضا لطفی درگذشت

موسیقدان ایرانی بامداد روز جمعه 12 اردیبهشت دار فانی را وداع گفت.
روحش قرین رحمت






او که سال 1325 در گرگان به دنیا آمده بود، استاد نوازندگی تار و سه تار و آهنگسازی صاحب سبک در حوزه موسیقی ایران بود.


لطفی تحصیلات موسیقی را در هنرستان موسیقی ایران نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی و حبیب الله شهبازی ادامه داد و پس از آن به دانشکده موسیقی رفت و محضر استادانی چون نورعلی برومند، عبدالله دوامی و سعید هرمزی را دریافت. او در 18 سالگی (1343)جایزه نخست موسیقیدانان جوان ایران را به دست آورد.


این استاد نوازندگی تار و سه تار در سال ۱۳۵۳ به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی درآمد و در همین سال همکاری خود را با رادیو آغاز کرد.


لطفی حدود یک سال و نیم مدیر گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران بود. و پس از استعفا از این سمت در سال ۱۳۵۴ گروه موسیقی «شیدا» را راه‌اندازی کرد.


گروه موسیقی «شیدا» به همراه گروه موسیقی «عارف» به سرپرستی حسین علیزاده در اعتراض به رژیم پهلوی از همکاری با رادیو انصراف دادند و کانون موسیقی «چاووش» را راه انداختد. این کانون پیش از پیروز انقلاب ایران در سال 1357 کار تولید تصنیف‌های انقلابی را آغاز کرد.


در این کانون علاوه بر لطفی و علیزاده هنرمندانی چون پرویز مشکاتیان، علی اکبر شکارچی، مجمدرضا شجریان، شهرام ناظری، هوشنگ ایتهاج و ... حضور داشتند.


بسیاری از کارشناسان موسیقی ایران کانون چاووش را نقطه عطفی در موسیقی ایران می‌دانند و معتقدند که تولیدات این کانون در زمره بهترین اثار موسیقی سنتی ایران قرار دارند.


با تعطیلی فعالیت‌های این گروه لطفی هم از ایران رفت و پس از اجرای برنامه در کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان در آمریکا ساکن شد. او در شهر واشنگتن مرکز فرهنگی و هنری شیدا را بنیان گذاشت و به اجرای برنامه در سطح جهان پرداخت.


او در دهه 80 شمسی به ایران بازگشت و کانون شیدا را در تهران راه انداخت. لطفی پس از بازگشت به ایران چند برنامه با همراهی هنرجویانش اجرا کرد.


او در این سال‌ها اظهارنظر‌های تند و تیزی داشت ، هم محمدرضا شجریان را نقد کرد و هم از نوازندگی و سبک کیهان کلهر در حوزه نوازندگی کمانچه ایراد گرفت.


انتقادهای لطفی البته بی پاسخ نماند و هنرمندان و چهره‌های مختلفی از جمله آوا مشکاتیان دختر زنده یاد پرویز مشکاتیان پاسخ هایی را به این استاد دادند.


لطفی که یکسال از بیماری سرطان رنج می‌برد، طی ماه‌های گذشته چندبار در بیمارستان بستر شد.


از جمله آلبوم‌های محمدرضا لطفی می‌توان به «به یاد عارف» (بیات ترک)، «چهره به چهره» (نوا)، «سپیده» (ماهور)، «چشمه نوش» (راست پنجگاه)، «جان جان» (سه‌گاه)، «معمای هستی» (شور)، «عشق داند» (ابوعطا)، «رمز عشق» (ماهور)، «گریه بید» (سه‌گاه-اصفهان)، «قافله‌سالار» (نوا-راست پنجگاه)، «پرواز عشق» (سه‌گاه-اصفهان)، «خموشانه» (ابوعطا-بیات ترک)، «چهارگاه»، «به یاد درویش خان» (تکنوازی سه‌تار)، «یادواره استاد نورعلی برومند» (گروه همنوازان شیدا، دستگاه شور)، «همیشه در میان» (بداهه نوازی تار و سه‌تار در شور و دشتی)، «بال در بال» (شعر و موسیقی با ه.ا.سایه)، «تنها یک خاطره» (بداهه نوازی تار و سنتور همراه با فرامرز پایور)، «وطنم ایران» (اجرای گروه همنوازان شیدا، ۱۳۸۷) و «ای عاشقان» (اجرای گروه همنوازان شیدا در بیات اصفهان, ۱۳۸۸) اشاره کرد.


پیکر زنده‌یاد «محمدرضا لطفی» یکشنبه 14 اردیبهشت تشییع می‌شود.

آیین تشییع پیکر محمدرضا لطفی، ساعت 9 صبح با سخنرانی تعدادی از هنرمندان از مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد.

پیکر این نوازنده‌ی پیشکسوت تار، پس از برگزاری این مراسم، بلافاصله به مقصد گرگان بدرقه می‌شود و سپس مراسمی در مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی انجام خواهد شد.

پیکر محمدرضا لطفی سرانجام صبح پانزدهم اردیبهشت‌ماه در خاک زادگاهش گرگان آرام خواهد گرفت.
 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]علیرضا افتخاری کنسرت بهاری می‌دهد/ خاطره‌بازها گرد هم می‌آیند[/h]

خواننده موسیقی ایرانی از برگزاری تازه ترین کنسرت خود در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به رهبری ارکستر حسین پرنیا خبر داد.
علیرضا افتخاری با تایید خبر برگزاری کنسرتش در مرکز همایش‌های برج میلاد گفت: این کنسرت روز 23 اردیبهشت ماه سال جاری ساعت 21:30 در یک نوبت میزبان علاقه مندانموسیقی ایرانی خواهد بود. در این کنسرت قطعاتی از تازه‌ترین آلبومم به‌نام «پادشاه فصل‌ها» به آهنگسازی و رهبری حسین پرنیا برای تماشاگران اجرا می شود.وی افزود: البته قرار بود همزمان با برگزاری کنسرتم در برج میلاد آلبوم «پادشاه فصل‌ها» به آهنگسازی حسین پرنیا نیز منتشر شود اما طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته این آلبوم طی یکی دو ماه آینده در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار خواهد گرفت.این خواننده موسیقی ایرانی در تشریح جزییات این آلبوم تصریح کرد: برای به تصویر کشیدن شعر نو در عرصه موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی نیازمند زمان زیادی بودیم و من با همکاری بسیار خوبی که حسین پرنیا در تولید این آلبوم داشت توانستم اثر قابل قبولی را به مخاطب ارائه دهم. البته سفر کرده، دیدی که رسوا شد دلم، آتش کاروان، خاطره یک شب، بی بی جون، پاییز، بی تو بودن، دوره گرد و قطعاتی از آلبوم «یاد استاد» مانند کنسرت قبلی‌ام، آثاری هستند که برای این شب درنظر گرفته‌ام.علیرضا افتخاری نیمه اسفند ماه سال گذشته پس از هشت سال دوری از اجرای زنده موسیقی در مرکز همایش های برج میلاد کنسرت خود را اجرا کرد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری از کنسرت بابک جهان بخش در سالن میلاد

گزارش تصویری از کنسرت بابک جهان بخش در سالن میلاد















 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]چه آلبوم‌هایی عرضه شده‌اند؟[/h]
این هفته آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون منتشر شده که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است. موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ساعت 11:15




به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم‌هایی که در این هفته منتشر شده بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.
آلبوم ˝از این بهتر نمی‌شه˝ با صدای علی صباغی
آلبوم علی صباغی با عنوان "از این بهتر نمی‌شه" از سوی انتشارات نغمه سرای روژین منتشر شد.
ترانه سرایی قطعات این اثر به عهده محمد کاظمی، بهمن عشاق، ترانه مکرم، علی منصوری خواه، عرفان سلیمی بوده و قطعات توسط پیام هوشمند و علی صباغی آهنگسازی شده است.
همچنین پیام هوشمند، پیام ادیب وهومن آزما تنظیم قطعات را انجام داده اند، مهیار رضوان و هومن آزما به عنوان نوازنده با این خواننده همکاری کرده‌اند.
ژانر این اثر پاپ است و شامل 12 قطعه با نام‌های از این بهتر نمی شه، کوچه، قصه، ردپا، با تو قدم می زنم، نمی دونم، احساس، حال من خوبه، می بینم که، نیاز، بانوی بهشتی و... است.
آلبوم "آغاز پر پایان" با نوازندگی صائب کاکاوند و رشید کاکاوند
آلبوم "آغاز پر پایان" با همکاری مشترک صائب کاکاوند و رشید کاکاوند به یاد استاد لطف اله مجد روانه بازار موسیقی شد.
این آلبوم شامل دونوازی تار و تنبک است که نوازندگی تار و آهنگسازی آن توسط صائب کاکاوند انجام شده است و رشید کاکاوند به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای در این اثر حضور داشته است.
این آلبوم در دو بخش ابوعطا و همایون است و شامل ۶ قطعه ابوعطا و هشت قطعه در دستگاه همایون است.
گفتنی است، رشید کاکاوند در آلبوم‌های "سوگواران خموش" در همکاری با پژمان طاهری و "قاف عشق" با خوانندگی علیرضا قربانی همکاری کرده است و در موسیقی فیلم‌های "بی‌پولی" و "فریدون مهربان" به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای حضور داشته است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اشعاری از مولانا، سعدی، حافظ، هوشنگ ابتهاج
[h=1]
کنسرت محمد موحدنیا در اصفهان برگزار می‌شود
[/h]



کنسرت ˝محمد موحدنیا˝ اول و دوم خرداد ماه ۹۳، در شهر اصفهان و در سالن هنر سرای خورشید به روی صحنه می‌رود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ساعت 11:40




به گزارش هنرآنلاین، موحدنیا نوازنده سنتور و آهنگساز آلبوم سودای وطن، این برنامه را چندی پیش (اسفند ۹۲) در دانشگاه گیلان به صحنه برد و سپس در اوایل اردیبهشت ۹۳ در شهرستان نور اجرا کرد، اکنون آثار آهنگ‌سازی شده او قرار است به همراه گروهش در سالن هنر سرای خورشید شهر اصفهان به صحنه رود.
آثار موحدنیا در این کنسرت نسیم بهار، رقص و سماع، آمد بهار، گلگشت، شوریده، مست و دیوانه، عشق نهان می‌باشد که با اشعاری از مولانا، سعدی، حافظ، هوشنگ ابتهاج، اجرا خواهند شد.
در این برنامه، محسن شیرازی (خواننده)، فرزاد محمدنژاد (عود)، عرفان حسینی (کمانچه)، حامد ایمانی (کمانچه)، حبیب فتحی (تار)، میلاد ولیزاده (تمبک) عباس ولایی (دف و دایره) در کنار محمد موحدنیا (نوازنده سنتور، آهنگساز و سرپرست گروه) به صحنه خواهند رفت.
شایان ذکر است که "محمد موحدنیا" در پایان اجراهای استانی، کنسرتهایی در خارج از ایران خواهد داشت.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]چه کنسرت‌هایی برگزار می‌شود؟[/h]



گروه‌های مطرح موسیقی این هفته با اجراهایی متفاوت به صحنه می‌روند.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ خرداد ساعت 11:09



به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، در این شب‌ها چهره‌های شاخصی مانند رضا یزدانی، مرتضی پاشایی و... به صحنه می‌روند که در ادامه نگاهی به بعضی از این کنسرت‌ها می‌اندازیم، همچنین اگر قصد دارید به کنسرت بروید و نمی‌دانید به کنسرت چه کسی بروید ما برای شما لیستی را آماده کردیم که در آن برنامه خوانندگان مشخص شده است.
براساس این گزارش، کنسرت مرتضی پاشایی 8 خرداد ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران در دو سانس
18:15 و 21:30 برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های این کنسرت 35، 40، 50، 55، 65، 75، 80، 85، 95 و 100 هزار تومان است.
در این کنسرت 20 قطعه توسط این خواننده پاپ اجرا می‌شود که نام قطعات دروغ، میدونی، ستایش، بغض پری می‌فهمم، عشق یعنی لحظه‌های خیلی خاص، بگو قلبت به جزمن دل به کی بست و... است.
همچنین در این کنسرت قطعاتی از تک ترک‌هایی که به تازگی توسط مرتضی پاشایی منتشر شده است توسط اعضای گروه برای مخاطبان اجرا می‌شود.
از طرف دیگر کنسرت رضا یزدانی جمعه 9 خرداد ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران در دو سانس
18:15 و 21:45 برگزار می شود و قیمت بلیت‌های این کنسرت 35، 40، 50، 55، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95 و 100 هزار تومان است.
این خواننده پاپ در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "۲۵ شب"، "ساعت فراموشی"، "شهردل"، "ساعتا خوابن" و…را اجرا می‌کند.
میلاد عدل(گیتارالکتریک)، مازیار احمدپور(گیتار الکتریک)، آرش زمانیان(گیتار بیس)، محمد خرمی‌نژاد(درامز) و بهروز بایگان (کیبورد و پیانو) رضا یزدانی را همراهی می‌کنند.
همچنین کنسرت رضا روحانی و گروه آن سوی ماه جمعه 9 خرداد ماه سال جاری در سالن سوره حوزه هنری ساعت 21 برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های این کنسرت 55 و 70 هزار تومان است.
در این کنسرت رضا روحانی (آهنگساز و پیانیست)، همایون نصیری (پرکاشن)، کوروش بابایی (کمانچه)، آرش سعیدی (گیتارباس)، میلاد درخشانی (عود) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
از طرف دیگر کنسرت ایرج رحمانپور (موسیقی لرستان) 8 و 9 خرداد ماه سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های این کنسرت 30، 35، 40، 50، 60، 70 و 80 هزار تومان است.
این کنسرت با اجرای حرکات سنتی و آیینی لری همراه است.
همچنین هوشیار خیام نهم خرداد ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود که این کنسرت به تکنوازی پیانو اختصاص دارد و در این کنسرت گزیده‌ای از آلبوم‌های تاتاری، ابرها، هزار اقاقی و هفت روز دریا اجرا می‌شود.
از طرف دیگر کنسرت ˝شوق˝ گروه قمر به سرپرستی و آهنگسازی نوید دهقان پس از اجراهای بین‌المللی روسیه و کلمبیا برای اولین بار در تاریخ 8 خرداد ساعت 21 در اصفهان برگزار می‌شود.
دراین کنسرت قطعاتی در دستگاه راست پنجگاه،دشتی،نوا و اصفهان با اشعاری از هوشنگ ابتهاج(سایه)، مولانا و حافظ اجرا می‌شود.
نوازندگان گروه موسیقی قمر در این کنسرت بهزاد رواقی و حمید بهروزی نیا (تار)، بابک غسالی و امین گلستانی (عود)، علیرضا گرانفر (سنتور)، شاهین صفایی (بم تار)،حسین محمد حسینی (نی)، نسیم اربابی و سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی و مهزاد خردمند (کمانچه آلتو)، فرهاد صفری (تمبک)، شهریار نظری (دف) هستند.


 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
طی اجرای فستیوال ˝رنگ موسیقی˝ در تالار وحدت

[h=1]تهران یک هفته رنگ موسیقی به خود می‌گیرد/ از بیژن کامکار تا ˝لیان˝ و ˝همنوازان حصار˝[/h]



فستیوال رنگ موسیقی خردادماه با شرکت گروه هایی از ژانرهای مختلف موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار خواهد. سید علی میرمحمدی مدیرعامل شرکت هامین گستر آریا برگزارکننده خصوصی این فستیوال در گفتگو با هنرآنلاین به تشریح انگیزه ها و اهداف این شرکت از برگزاری فستیوال پرداخت


۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ خرداد ساعت 10:46



به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین،فستیوال رنگ موسیقی با شرکت گروه‌هایی از ژانرهای موسیقی ایرانی از 18 تا 22 خردادماه جاری در تالار وحدت تهران برگزار خواهد. شرکت هامین گستر آریا برگزارکننده خصوصی این فستیوال است.
سیدعلی میرمحمدی مدیرعامل شرکت هامین گستر آریا برگزارکننده این فستیوال در گفتگو با هنرآنلاین به تشریح انگیزه‌ها و اهداف این شرکت از برگزاری فستیوال پرداخت و گفت: در کشور ما جای فستیوال‌های خصوصی خالی است و اغلب این برنامه‌ها با سرمایه‌گذاری و هدایت ارگان‌های دولتی برگزار می‌شود. شرکت‌ها و موسسات خصوصی‌ای هم که وارد این حوزه و بانی برگزاری جشنواره خاصی می‌شوند، به دو علت از پیشرفت و ادامه کار در سال‌های بعد باز می‌مانند. یکی اینکه ممکن است به دلیل جهت‌گیری‌های سیاسی یا برخی سیاست‌بازی‌های تندروانه از ادامه کار جا می‌مانند. علاوه بر آن با توجه به اینکه این شرکت‌های خصوصی فاقد پشتوانه مالی قوی هستند در اغلب اوقات به سبب مشکلات مالی از ادامه کار منصرف می‌شوند. شرکت هامین گستر طی دوران فعالیت خود همواره در پی گشودن دریچه‌هایی نو به فضای فرهنگی هنری کشور بوده است. ما دومین دوره جشنواره موسیقی خلیج فارس را امسال بهتر از گذشته برگزار کردیم. همچنین دومین دوره از جشنواره داستان کوتاه فهرست هم به خوبی برگزار شد.
میرمحمدی افزود: این روزها حضور عده‌ای از هنرمندان به علت جهت‌گیری‌های موجود در فضای فستیوال‌ها، که معمولا از سوی دولت قبل به این فضا تحمیل می‌شد، کمرنگ شده است. هرچند بعد از تغییر دولت تغییرات بسیاری در این نگرش صورت گرفته ولی هنوز فستیوال‌ها در جلب اعتماد هنرمندان با مشکلاتی مواجه هستند.
یکی از کارکردهای فستیوال‌های خصوصی جلب اعتماد این هنرمندان است. حسن دیگر فستیوال‌هایی که برگزارکننده خصوصی دارند، مخاطب محور بودن آن است. یعنی فستیوال بر پایه جلب مخاطب و فروش بلیت شکل می‌گیرد که این مخاطبان از طرفداران همان هنرمند مورد نظر هستند. درحالی که در جشنواره‌های دولتی گرچه بلیت‌فروشی می‌شود اما گاها شما می‌بینید نصف سالن با اهدای بلیت میهمان پر می‌شود. نهایتا حرف من این است که می‌شود این ضعف‌ها را پیدا و آن را مدیریت کرد تا این چنین رویدادهایی به صورت ثابت و در درازمدت برگزار شود.
مدیرعامل شرکت هامین گستر آریا در خصوص نحوه انتخاب گروه‌های شرکت‌کننده در فستیوال گفت: فستیوال رنگ موسیقی همانطور که از نامش برمی‌آید به دنبال رنگ‌های متفاوت موسیقی است. البته به سبب موقعیت و شرایط تالار وحدت، به عنوان محل برگزاری فستیوال، این رنگ‌ها می‌توانند از حوزه موسیقی اصیل و کلاسیک انتخاب شوند. به هرحال تالار وحدت هم به سبب فیزیک سالن و برخورداری از امکانات فنی و کلاسِ کارِ گروه‌های که مجاز به اجرای برنامه در این سالن هستند، و هم به سبب ملاحظات مالی برای ما ارجحیت دارد.
میرمحمدی در پایان از همکاری‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست آن، پیروز ارجمند، تشکر کرد.
یادآوری می‌شود نخستین دوره جشنواره رنگ موسیقی نیمه دوم خرداد ماه امسال به مدت 6 شب در تالار وحدت برگزار می‌شود.
طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته شنبه ۱۷ خرداد گروه "همنوازان حصار" به سرپرستی و آهنگسازی علی قمصری با اجرای آلبوم "سخنی نیست"، یکشنبه ۱۸ خرداد "گروه آوازی تهران" (وکاپلا) به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج، دوشنبه ۱۹ خرداد "ارکستر سازهای بادی تهران" به سرپرستی سینا ذکایی، سه شنبه ۲۰ خرداد گروه "دف و نی" به سرپرستی و خوانندگی بیژن کامکار، چهارشنبه ۲۱ خرداد گروه موسیقی "لیان بوشهر" به سرپرستی و آهنگسازی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی، پنجشنبه ۲۲ خرداد "ارکستر بزرگ کیوان ساکت" به خوانندگی وحید تاج، مجتبی عسگری، محمود صالحی، شاهو حسینی و رضا فلاحی کیاسرایی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
علی قمصری در نشست خبری فستیوال رنگ موسیقی:

[h=1]تور کنسرت علی قمصری از اردن تا فرانسه / قمصری با ˝سخنی نیست˝ در فستیوال رنگ موسیقی[/h]



دومین نشست خبری فستیوال رنگ موسیقی امروز دوشنبه 12 خرداد 93 با حضور علی قمصری سرپرست گروه همنوازان حصار و علی میرمحمدی مدیر شرکت هامین گستر برگزارکننده خصوصی فستیوال رنگ موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.


۱۳۹۳ دوشنبه ۱۲ خرداد ساعت 13:29


به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین// علی میرمحمدی در آغاز مروری بر برنامه‌های فستیوال، که طی روزهای 17 تا 22 خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می شود، داشت؛ سپس با اشاره به اهداف و انگیزه‌های برگزاری این فستیوال به خبرنگاران گفت: این جشنواره به دنبال استقبال مردم و هنرمندان از فستیوال‌های مستقل برگزار می‌شود و امیدوارم شاهد روزی باشیم که این فستیوال اعتبار لازم را چه به لحاظ کیفیت موسیقی و چه اعتبار مردمی کسب کند. این جشنواره بر مبنای حمایت دولتی شکل نگرفته و من امیدوارم شاهد حمایت دستگاه‌های فرهنگی و معاونت هنری از آن باشیم.
او ضمن اشاره به سابقه همکاری خود با علی قمصری و همنوازان حصار گفت: این ادامه همکاری ما را بر آن داشته که در فضاهای مختلف در حد توان‌مان همکاری کنیم که در این فستیوال قرار است علی قمصری یک رونمایی رسمی از آلبوم آخرشان "سخنی نیست" داشته باشند.
علی قمصری در آغاز سخنانش به سابقه همکاری با میرمحمدی و شرکت هامین گستر اشاره کرد؛ سپس درخصوص برنامه گروهش در فستیوال رنگ موسیقی گفت: همنوازان حصار مدتی است با شکل جدیدی که در کنسرت شنبه شب خواهید دید فعالیت می کند. ما کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف اجرا کردیم که ماحصل آن آلبومی شد به نام "سخنی نیست". ما این برنامه را در تور خارج از کشورمان ادامه خواهیم داد که از اردن شروع می‌شود، سپس به پاریس می‌رسد. خوشحالم که این کنسرت را از دست نخواهیم داد.
او در خصوص محتوای کنسرت گفت: علاوه بر قطعات آلبوم "سخنی نیست" یکی دو تصنیف به کنسرت اضافه شده؛ تاکید کار بر هم آوایی صدای خانم‌ها و همنوایی من با آن‌هاست. کار فیوژن نیست و کاملا ایرانی است. از شوشتری آغاز می‌شود و با ابوعطا و نوا به پایان می رسد.
سرپرست گروه همنوازان حصار در ادامه به تور خارج از کشور گروه اشاره کرد و گفت: ما 24 ژوئن (3 تیرماه) اولین اجرای مان در اردن خواهد بود که یک سال است به خاطر این تور برنامه‌ریزی می‌کنیم. در ادامه این تور، در فرانسه و عمان سپس نروژ برنامه خواهیم داشت.
قمصری در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص استفاده از هماوایی خانم‌ها در آلبوم "سخنی نیست" گفت: این کار با وجود اینکه خواننده برجسته‌ای نداشت اما هم بعد معنوی کار برای من پر اهمیت بود و هم فروش خوبی داشت. من دوست دارم با دید موسیقایی به کار جلو بروم نه اینکه با صدای یک نفر ارتشی را راه بیندازم تا آن کار شنیده شود.
در ادامه این نشست میرمحمدی گفت: در جشنواره‌های مستقل مخاطب اولویت اول را برای ما دارد و ما تمام فضایی که می‌توانیم داشته باشیم را در اختیار مخاطب قرار خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم در جشنواره‌های مستقل کار کنیم تا جایگاه خود را پیدا کند و امیدواریم بتوانیم بانی چند اتفاق خوب در این اثر باشیم.
میرمحمدی درباره همکاری دولت با این جشنواره گفت: ما بنا نداشتیم که خیلی از ما حمایت کنند اما آقای پیروز ارجمند در دفتر موسیقی ارشاد همکاری لازم را با ما داشتند.
همچنین میرمحمدی در پایان این نشست از بانک اقتصاد نوین به عنوان اسپانسر جشنواره رنگ موسیقی یاد کرد و گفت: جشنواره‌های مستقل نیاز به تأمین مالی دارند و یکی از دلایل ادامه دار نبودن جشنواره های مستقل همین عدم تامین مالی است. دیروز با بانک اقتصاد نوین به نتیجه نهایی رسیدیم و این بانک ما را در پوشش هزینه‌های جنبی جشنواره و هزینه اجراها کمک خواهد کرد.
میرمحمدی تأکید کرد: در این برهه زمانی و وضعیت اقتصادی کشور حضور این بانک حضوری کاملا فرهنگی است و اصلا رنگ و بوی تبلیغاتی ندارد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]خشایار اعتمادی به صحنه می‌رود/ فعلا به انتشار آلبوم فکر نمی‌کنم[/h]



خشایار اعتمادی که در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها است به زودی در تهران به صحنه می‌رود.


۱۳۹۳ دوشنبه ۱۲ خرداد ساعت 07:51


خشایار اعتمادی، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقیهنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری تور کنسرت‌هایم در تهران و شهرستان‌ها هستم که قرار بود این تور موسیقی از سال گذشته برگزار شود ولی به دلیل اینکه این کار پیچیده و بزرگ است در نتیجه تصمیم گرفتیم سرفرصت و در زمان مناسبی این کنسرت‌ها برگزار شود.
این خواننده در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اصلا به انتشار آلبوم فکر نمی‌کنم و فقط می‌خواهم تور کنسرت‌هایم در تهران و شهرستان‌ها برگزار شود در نتیجه تمام تلاشم را می‌کنم تا این کنسرت‌ها به زودی برگزار شود.
اعتمادی در ادامه درباره این تور موسیقی افزود: قرار است دو کنسرت در تهران برگزار کنیم و بعد از آن در شهرهای رشت، شیراز، اصفهان و... به اجرای برنامه بپردازیم.
خشایار اعتمادی تاکید کرد: این کنسرت‌ها با همراهی ارکستر ۲۰ نفره برگزار می‌شود و قرار است با یک رپرتوار جدید به صحنه رویم، همچنین این کنسرت‌ها سازبندی متفاوتی دارد و در این کنسرت از سازهایی همچون سنتور، ویلون و همین طور از یک گروه کر هشت نفره استفاده می‌شود.
این خواننده در پایان درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، خاطرنشان کرد: در این کنسرت‌ها قطعاتی از آلبوم‌های “تو محکومی به برگشتن”، “باید به تو برگردم” و “عاشقی هرکی هرکی شد” را برای مخاطبان اجرا می‌کنیم.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝یارمست˝ وصف شیدایی مولانا در عشق شمس[/h]

قطعات كنسرت ˝یارمست˝ شامل مجموعه تصانیفی است كه بر اساس اشعار مولانا در وصف شیدایی‌اش به شمس تبریزی ساخته شده است.


۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ خرداد ساعت 11:52


به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی كنسرت یار مست، مجید مولانیا آهنگساز و نوازنده تار درباره این اجرا گفت: از زمان شكل گیری آلبوم "یارمست" تصمیم به اجرای این اثر داشتیم به گونه ای كه ابتدا قصدمان بر این بود كه آن را در قالب كنسرت اجرا و سپس آلبوم اثر را منتشر كنیم كه با پشنهاد سالار عقیلی مبنی بر شنیدن این اثر در سطح گسترده، سال گذشته آن را در قالب یك آلبوم منتشر كردیم.
او ادامه داد: من در دوره‌ای از كار هنری‌ام بر روی اشعار مولانا تمركز داشتم كه نتیجه و خروجی این دوره ساخته شدن یك سری تصانیفی شد كه بخشی از آنها در قالب آلبوم "یارمست" ارائه شد البته برخی دیگر از تصانیف را برای استفاده در آلبوم‌های بعدی در نظر گرفته‌ام.
این نوازنده تار بیان داشت: این مجموعه تصانیف كه همگی در مایه اصفهان هستند، بر روی گزیده‌هایی از دیوان شمس انتخاب شده اند.
مولانیا با اشاره به اصلی ترین شاخصه این اثر گفت: به عقیده من اصلی‌ترین و بارزترین شاخصه این اثر نسبت به دیگر آثار موسیقی استفاده از ابیاتی از اشعار مولاناست كه تا كنون تصنیف نشده‌اند، چرا كه برای اولین بار است كه من از این اشعار استفاده كرده‌ام و در هیچ اثر موسیقایی دیگر آنها را نشنیدم.
سرپرست گروه موسیقی سور درباره استفاده از شعر شاعران معاصر در جهت جذب مخاطب اظهار داشت: من معتقدم شعر باید بكر باشد و این مسئله را كه اشعار كلاسیك به نسبت شعرهای معاصر مخاطبان خود را از دست داده‌اند، نمی‌پذیرم چرا كه به نظر من شعر بخشی از اثری است كه ساخته می‌شود و اگر یك اثر حرفی برای گفتن داشته باشد شعر هم بخشی از آن اثرگذاری‌اش خواهد بود نه تمام آن.
مولانیا در خاتمه خاطر نشان كرد: ما در این كنسرت كه 29 خردادماه در برج میلاد برگزار می‌شود تمامی قطعاتی كه در آلبوم "یارمست" شنیده‌اند را ارائه خواهیم كرد.
كنسرت "یارمست" به همت موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار 29 خردادماه ساعت 18:30 و 21:30 توسط گروه موسیقی سور متشكل از مجید مولانیا: نوازنده تار و آهنگساز، سالار عقیلی: خواننده، جمشید صفر زاده: سنتور،حمید قنبری: ساز های كوبه ای،علیرضا دریایی: كمانچه،بهزاد حسن زاده: كمانچه،صابر سوری: عود،امین دادوری: سازهای كوبه ای،مهدی بصیرت منش: قیچك بم به همراه نوازندگان مهمان همچون مهرداد ناصحی: قیچك آلتو،سیاوش اسماعیلی: تار و درشن آنند: تبلا ، در مركز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
پایان پیام/46
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]پایان هفته و کنسرت‌های خواجه امیری، پاشایی، جهانبخش و...[/h]


این هفته کنسرت‌های مرتضی پاشایی، بابک جهانبخش، گروه تامای، احسان خواجه‌امیری و کوئینتت آدیوس در شهرهای تهران، کرمان و جزیره کیش برگزار می‌شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۸ تير ساعت 13:26

سرویس موسیقی هنرآنلاین: این آخر هفته هم کنسرت‌هایی در سبک‌های پاپ و کلاسیک در سراسر کشور برگزار می‌شود که با انتخاب یکی از این برنامه ها می‌توانید لذت یک تعطیلات هنری را در کنار اعضای خانواده و دوستانتان تجربه کنید.
کنسرت پاپ آذری گروه تامای در برج آزادی
کنسرت گروه موسیقی پاپ آذری تامای به سرپرستی رسول دلریش و خوانندگی داریوش دهری 19 و 20 تیر ساعت 21:30 در سالن اصلی برج آزادی برگزار می‌شود.

تامای این کنسرت را در دو بخش اجرا می کند که طی آن قطعه ای بنام "تیراختور" (تراکتور) را تقدیم هواداران تیم فوتبال "تراکتورسازی" می‌کند. بلیت این کنسرت بین 20 تا 30 هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

کوئینتت آدیوس در تالار رودکی

در این کنسرت آثار آهنگساز شهیر آرژانتینی استور پیاتزولا با سازبندی کویینتت اصلی پیاتزولا اجرا خواهد شد. اکثر قطعات اجرایی در این کنسرت تا به حال فرصت اجرا در ایران را نیافته‌اند.

سهیل شایسته‌پور (نوازنده ویولن)، ادیب قربانی (نوازنده پیانو)، مهرداد مهدی (نوازنده آکوردئون)، محمدرضا حیدر (نوازنده گیتار) و امید شایسته‌پور (نوازنده گیتار باس) در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند. قیمت بلیت این کنسرت 35 هزار تومان است.
مرتضی پاشایی در کرمان
طرفداران کرمانی مرتضی پاشایی می‌توانند روزهای پنجشنبه و جمعه و شنبه (19 تا 21 تیر) به دیدار خواننده محبوبشان بروند که ساعت 21:30 در سالن پالیز کرمان به صحنه می‌رود. بلیت این کنسرت بین 50 تا 70 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
بابک جهانبخش در کیش
این کنسرت که در قالب جشنواره تابستانی کیش برگزار خواهد شد، ساعت 1 بامداد روز جمعه 20 تیر (یک ساعت بعد از نیمه شب روز پنجشنبه) در تالار شهر جزیره کیش اجرا می‌شود.

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "اکسیژن" و برخی کارهای قبلی بابک جهانبخش به گوش علاقه‌مندان خواهد رسید. بلیت این کنسرت بین 30 تا 70 هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.
احسان خواجه‌امیری در کیش
این کنسرت که در قالب جشنواره تابستانی کیش برگزار خواهد شد، ساعت 1 بامداد روز یکشنبه 22 تیر یا یک ساعت بعد از نیمه شب روز شنبه 21 تیرماه در تالار شهر جزیره کیش به روی صحنه خواهد رفت.

بلیت این کنسرت بین 30 تا 70 هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.


 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]سیامک آقایی ˝سفر سنتور˝ را آماده انتشار دارد[/h]



آلبوم ˝سفر سنتور˝ محصول همکاری سیامک آقایی و نوازندگانی از نقاط مختلف دنیا و از فرهنگ‌ها و ملل گوناگون است.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۸ تير ساعت 23:15



سرویس موسیقی هنرآنلاین
: افرن لوپز از اسپانیا، داوودخان خوشنواز از افغانستان، کوجیرو اومزاکی از ژاپن و کالین جیکوبسن از آمریکا از جمله هنرمندانی هستند که سیامک آقایی را در "سفر سنتور" همراهی می کنند.
این آلبوم تا پایان شهریورماه امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
سیامک آقایی اخیرا تور کنسرت دونوازی سنتور و تمبک را به همراه کامران منتظری در شهرهای مختلف ایران برگزار کرد. این دو در تازه‌ترین اجرای خود در قالب تور کنسرت "باز عشق" 30 خرداد در شهر سمنان روی صحنه رفتند.
سیامک آقایی ،آهنگساز و نوازنده سنتور، عضو گروه عارف و سرپرست گروه "سنتورنوازان" است.

او دانش‌آموخته رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و نزد اساتیدی چون حسین ملک، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگ‌فر، فرامرز پایور، مجید کیانی، فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، تقی بینش و محمدتقی مسعودیه به تلمذ موسیقی پرداخته است.
آقایی از سال ۱۳۷۵ تاکنون در دو زمینه موسیقی محلی ایران و مکاتب سنتورنوازی به گردآوری اطلاعات اشتغال داشته و در زمینه موسیقی مقامی نیز فعالیت‌هایی انجام داده است. علاوه بر این‌ها در زمینه ساخت ساز هم تجربیاتی دارد که به عنوان مثال به ساخت ساز «قیچک بم» می‌توان اشاره کرد که در آخرین کنسرت پرویز مشکاتیان از آن استفاده شد. او همچنین به آموزش ردیف موسیقی ایرانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخته‌ است.
این آهنگساز و سنتورنواز در عرصه کنسرت‌های خارجی نیز فعالیت‌هایی داشته که می‌توان به کنسرت او با «یو یو ما» در پروژه راه ابریشم اشاره کرد.
در زمینه آهنگسازی تاکنون آلبوم‌های "یاد باد" (با همراهی سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی)، "ز بعد ما" و "بیگاه شد" از سیامک آقای منتشر شده است.
(در عکس مربوط به این خبر سیامک آقایی را در کنار داوودخان خوشنواز هنرمند افغان می‌بینید.)
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]تور اروپایی شجریان و گروه شهناز با سازهای ابداعی[/h]

محمدرضا شجریان به همراه گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی تور اروپایی خود را در چند شهر برگزار خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین گروه شهناز و مجمدرضا شجریان قرار است در شهرهای مالمو، استکهلم سوئد،وین اتریش،کلن،هامبورگ و فرانکفورت آلمان،ادینبورگ،پاریس و لندن به اجرای برنامه بپردازند.
همانند کنسرت‌های چند سال اخیر شجریان با گروه شهناز، برخی از سازهایی که او آنها را سازهای ابداعی نامیده‌است، توسط نوازندگان این گروه نواخته و در ساختار آهنگ‌های گروه شهناز با آهنگسازی و تنظیم مجید درخشانی به کار گرفته می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]دو جایزه اول و سوم برای گروه موسیقی راوک از جشنواره گرجستان[/h]

گروه موسیقی «راوک» به آهنگسازی آرش احمد‌ی‌نسب و خوانندگی محمدرضا داودی برنده جایزه نخست بخش موسیقی ملل جشنواره فولک گرجستان شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت موسیقی ایرانیان در این جشنواره گروه‌های موسیقی از کشورهایی چون گرجستان، اوکراین، مجارستان، استونی، لتونی، روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان شرکت داشتند.
بخشی از قطعات اجرایی گروه «راوک» را بازسازی و بازخوانی قطعات قدیمی موسیقی ایرانی تشکیل می‌داد که «آتشی در سینه دارم» از جمله این قطعات بود، همچنین یکی از تصنیف‌های ساخته شده حسین علیزاده به نام «بیا تا گل برافشانیم» و نیز بازخوانی قطعاتی کردی با شعرگذاری فارسی بخش دیگری از برنامه بوده است، قطعاتی هم از ساخته‌های آرش احمدی نسب اجرا گردید که مجموع کار آثاری را در آوازهای بیات اصفهان و دشتی شامل می‌شد.
در گروه راوک آرش احمدی نسب (آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده تار)، سیاوش احمدی‌ نسب (نوازنده ی کمانچه)، محسن کیوان (نوازنده ی سنتور) و پوریا خورشیدی (نوازنده ی تنبک، دف، دایره و کوزه) در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.
گروه «راوک» تنها گروه ایرانی حاضر در جشنواره فولک گرجستان بود که توانست در بخش موسیقی ملل رتبه اول و در بخش کلی جشنواره رتبه سوم را کسب کند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در فرهنگسرای نیاوران
[h=3]شاگردان لطفی به یادش نواختند[/h]

گروهی از شاگردان محمدرضا لطفی،استاد نامدار و موزیسین شناخته شده جمعه گذشته ۱۳ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران به یادش نواختند.

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگسرای نیاوران شاگردان محمدرضا لطفی کنسرت خود را با عنوان «به‌یاد استاد» و با همکاری بنیاد آفرینش‌های نیاوران برگزار کردند.
این کنسرت عصر روز جمعه 13تیر1393 در حضور برخی از استادان، خانواده زنده‌یاد لطفی و علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.
پیش از آغاز کنسرت بخش‌هایی از تکنوازی تار محمدرضا لطفی در آواز «ابوعطا» به همراه بخش‌هایی کوتاه از صحبت‌های لطفی درباره مسایل مختلف موسیقی پخش شد.

محمدامین اکبرپور (تار و سه‌تار)، سجاد مهربانی (آواز)، ماهور لطفی (تنبک)، مهرزاد هویدا (دف)، افسانه جهانگیری (همخوان) و نازلی جهانگیری (همخوان) اعضای گروهی بودند که جملگی از شاگردان برجسته محمدرضا لطفی در چند سال اخیر بوده‌اند.
علی‌اکبر شکارچی، ارشد تهماسبی، فرخ مظهری و خانواده زنده‌یاد محمدرضا لطفی از میهمانان ویژه کنسرت بودند که در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.
اجرای شاگردان لطفی با «پرواز عشق» آغاز شد. «گفتم غم تو دارم» نخستین تصنیف این کنسرت بود. پس از این تصنیف نوبت به ساز و آواز در بیات اصفهات با غزلی از حافظ رسید. «چهار مضراب شور» و پس از آن تصنیف «ما درس سحر» دیگر قطعه‌های این بخش بودند. همه این قطعه‌ها از ساخته‌های زنده‌یاد محمدرضا لطفی بود. اما تصنیف نهایی بخش نخست از ساخته‌های محمدامین اکبرپور بود. این تصنیف روی شعری از هوشنگ ابتهاج و با عنوان «راهی و آهی» ساخته شده است.
پیش ساز تو من از سحر سخن دم نزنم / که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم
بخش دوم این کنسرت در دستگاه شور اجرا شد. پیش‌درآمد، بگذار تا بگرییم با شعری از سعدی و چهار مضراب، قطعه‌های آغازین بخش دوم بودند. آواز در «شور»، تصنیف «ای‌عاشقان» با شعری از هوشنگ ابتهاج و «نماز شام غریبان» دیگر قطعه‌های بخش دوم این کنسرت بودند. آخرین قطعه کنسرت شب گذشته، لالایی قشقایی بود که با هم‌خوانی افسانه و نازلی جهانگیری اجرا شد.
این آواز اشک را در چشمان بسیاری از حاضران در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران جاری کرد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]موسیقی؛ نگاهی به آلبوم‌های تازه[/h]

آلبوم‌هایی که این هفته منتشر شدند گزینه‌هایی خوب برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب هستند که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.


  • آلبوم ˝شادی تو˝ با آهنگسازی محمد سریر
به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین آلبوم ˝شادی تو˝ با نوازندگی سامان احتشامی و آهنگسازی محمد سریراز سوی انتشارات آوای باربد روانه بازار موسیقی شد.
این آلبوم بر اساس آثاری از سریر برای پیانو و سازهای کوبه‌ای شکل گرفته و شامل قطعات "بنفشه"، "شکوفه"، "یاس سفید" (از موسیقی متن فیلم "ازدواج به سبک ایرانی")، "شقایق"، "گل سرخ"، "نرگس" و "عروس" است. در این اثر موسیقایی از سازهای پیانو، دف، دایره، تنبک، دهل، تمبورین و ادوات الکترونیک استفاده شده و صدابرداری و مسترینگ توسط بهنام شهرکی انجام شده است.
تنظیم و نوازندگی پیانو و سازهای ضربی به عهده سامان احتشامی بوده است. همچنین چهار قطعه این اثر نوستالژیک است که قبلا با ارکستر بزرگ و با صدای محمد نوری ضبط شده است.
محمد سریر در مقدمه این اثر آورده است: هنگامی که آثار پنجاه سال فعالیت خود را مرور می‌کردم متوجه شدم که در آن‌ها نیز قطعاتی هست که این روحیه را به شنونده ارائه کند. از آن‌ها چند اثر را که یادگار سال‌های شیرین همکاری با زنده یاد محمد نوری است انتخاب کردم ،شادی تو را به همه هموطنانم در هر کجای این جهان که هستند تقدیم می‌کنم، به ملتی که رنج ها کشیده و شادمانی هدیه‌ای کوچک برای روح بزرگ آنها است.

  • آلبوم "تب" با صدای محمد بابایی
محمد بابایی آلبوم "تب" را از سوی انتشارات ایران گام منتشر کرد. در این اثر موسیقایی محسن یگانه، محمد علیزاده، علی بحرینی، عبدالجبار کاکایی ترانه سرایان این آلبوم هستند و آهنگسازی توسط محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی، علیرضا عسگران انجام شده است.
همچنین تنظیم قطعات به عهده محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی، علیرضا عسگران بوده است.
در این اثر پیام طونی، میثم مروستی، حسین بابایی (ویولن)، امید حجت (گیتار الکتریک)، فیروز ویسانلو، سیامک فلاحی (گیتار کلاسیک)، بهنام حکیم (بوزوکی) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
آلبوم "تب" شامل هشت قطعه است و این اثر توسط هنر شهر در سراسر کشور پخش و توزیع شده است.
بابایی که تاکنون بارها در صدا‌و‌سیما و برنامه‌های مختلف زنده، به اجرای برنامه پرداخته است، نخستین آلبوم رسمی خود را با حضور چهره‌های سرشناس موسیقی کشور روانه بازار موسیقی کرده است.
همچنین تک‌قطعاتی چون "منو ببخش"، "بغض" و "یکی بود یکی نبود" را در فضای مجازی منتشر کرده که با استقبال دوستداران موسیقی رو‌به‌رو شده است.

  • آلبوم بی‌کلام ˝خاطرات موزیکال˝ اثری از حسین توکل
آلبوم بی‌کلام ˝خاطرات موزیکال˝ اثری از حسین توکلی از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شد.
آهنگسازی این اثر موسیقایی توسط حسین توکلی و نیکان انجام شده و تنظیم به عهده نیکان و حسین سالاری مقدم بوده است.
هومن نامداری (ساکسفون، کلارینت)، آرمین قیطاسی (فلوت)، ناصر رحیمی (فلوت)، علی جعفری پویان (ویولن)، فیروز ویسانلو (آکاردئون)، مینو قاسم‌پور (قانون)، نیوشا بریمانی (کمانچه)، رضا تاجبخش (پیانو)، پیام طونی (ویولن)، میثم مروستی (ویولن)، کریم قربانی (ویولنسل) از اعضا و نوازندگان این آلبوم هستند.
این آلبوم شامل 10 قطعه است و نام قطعات آن "نازنین"، "دلتنگ"، "شیدا"، "شبگیر"، "یادگار"، "پشت شیشه"، "چتر پاره"، "چیکه"، "به یاد تو" و.... است.
حسین توکل در مقدمه این اثر آورده است: قبل از هر چیز باید بگویم ساخت ملودی سازهای اصلی 9 قطعه‌ اول این مجموعه با اینجانب بوده است و مابقی زحمات به دوش دو تنظیم کننده گرامی آلبوم. ساخت ملودی بعضی از قطعات این آلبوم به بیش از 10 سال پیش بازمی‌گردد که اکنون با تنظیمی کامل در قالب آلبوم حاضر متولد می‌شوند.
در طول این سال‌ها، این قطعات با من بودند و زمزمه و نواخته می‌شدند و هر یک احساسی را در خود داشتند. تا اینکه تصمیم بر سهیم کردن دیگران در شنیدن و انتقال این احساس گرفته شد. ضبط اولین قطعه (نازنین) در شانزدهم دی ماه هشتاد و نه به پایان رسید. پایانی که در واقع آغاز کار بود.

  • آلبوم "لرزش" با صدای حسین توکلی
آلبوم "لرزش" با صدای حسین توکلی به تهیه‌کنندگی انتشارات "ایران‌گام" از سوی شرکت "هنر شهر" در بازار توزیع شده است.
تنظیم‌های این اثر توسط میلاد ترابی و مهدی گرناوی انجام شده و ساخت ملودی قطعات بر عهده میلاد ترابی، محمد علیزاده و حسین توکلی بوده است.
ترانه‌سرایی آلبوم "لرزش" به عهده علی بحرینی، محمد علیزاده، مهدیه عرب، پرستو ایمانی، مریم ذاکری و مهدی گرناوی است.
این آلبوم شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن "استرس"، "همه دنیای منی"، "نگاه کن"، "علاقه"، "دست خودم نیست"، "قهر"، "لرزش"، "دعوت"، "ازت دلگیرم" و... است.
در این اثر موسیقایی امید حجت (گیتار الکتریک و اسپانیش)، بهنام حکیم (بوزوکی و گیتار)، فرهاد فقیر (باقلاما)، بابک یوسفی (کلارینت)، میلاد ترابی و مهدی گرناوی و مهران عباسی (سازهای الکترونیک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
حسین توکلی تاکنون تک قطعات "استرس"، "شب" و "اسم تو رو داد می‌زنم" و... را منتشر کرده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]گروه آوازی تهران در لتونی روی صحنه می‌رود / ارجمند در فستیوال گروه‌های کر جهان[/h]
گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو که جهت شرکت در هشتمین دوره مسابقات جهانی گروه‌های کر عازم ریگا پایتخت لتونی شده است، چهارشنبه ساعت 22:30 به وقت ایران در شاخه mix chamber choir به اجرای برنامه می‌پردازد.
۱۳۹۳

پدرام طهماسبیان مدیر برنامه گروه آوازی تهران در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین اعلام کرد: در این رقابت‌ها 480 گروه از 60 کشور جهان شرکت دارند که طی 10 شب در شهر ریگا برگزار می‌شود. 5 شب از این فستیوال گذشته و گروه آوازی تهران به عنوان مقام دار رقابت‌های پیشین امشب راس ساعت 22:30 رقابت‌های بخش گروه‌های برگزیده را افتتاح خواهد کرد.
طهماسبیان افزود: گروه آوازی تهران (وکاپلا) در رقابت های شاخه mix chamber choir در بخش گروه های برگزیده قطعات anoj pusej dunojelio (به آهنگسازی v.agustinas)؛ ave maris stella (به آهنگسازی t.kverno)؛ rindu kepada kediaman allah (به آهنگسازی d.kosasih) و قطعه ای یار (به آهنگسازی احمد پژمان) را اجرا خواهد کرد.
گروه کر آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو در این مسابقات در سه شاخه folklore،popular choral music ،mix chamber choir در بخش گروه های منتخب به رقابت خواهد پرداخت.
به گفته طهماسبیان، پیروز ارجمند، رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این سفر گروه آوازی تهران را همراهی کرده است. این خبر از سوی روابط عمومی دفتر موسیقی مورد تایید قرار گرفته است.
نازنین روستا، روشنک کی‌منش، شیوا سروش، سولماز جوانبخت، گلناز نویدان، مهدیه صفدری، سمیرا محسنی، یلدا نوری، غلامحسین (فرهاد) خزری، محمدرضا (کامران) اردزاده، علی مصیبی، سید مهدی ابطحی، حامد فقیهی، هادی آژیر، مهرداد ناصحی و نوید یزدانیان اعضای گروه آوازی تهران در رقابت های لتونی هستند.


کسب مدال طلای بخش mixed choir در مسابقات آسیایی کر در کشور کره جنوبی 2009 ، کسب مدال نقره بخش فولک در مسابقات آسیایی کره 2009، کسب مدال طلای یازدهمین جشنواره موسیقی محلی europe and its songs در اسپانیا 2009، کسب مدال طلا در بخش موسیقی محلی جشنواره riva del garda در ایتالیا 2009 ، حضور در جمع 50 گروه اول برتر دنیا در شاخه موسیقی فولک گروه های کر جهان 2010 ، کسب مدال نقره در بخش فولکلور و دو مدال برنز در بخش های پاپ و گروه های کر مجلسی در ششمین دوره مسابقات جهانی گروه های کر در کشور چین 2010، کسب مقام دوم بخش موسیقی پاپ و برنده جایزه ویژه انتخاب مردم در پنجاهمین دوره مسابقات بین المللی seghizzi در ایتالیا 2011 از افتخارات گروه آوازی تهران است.
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آهنگ‌های جدید دیوید بویی در راه است[/h]


دیوید بویی موزیسین سبک راک اعلام کرد به زودی آهنگ‌های جدیدی از او به بازار می‌آید.
۱۳۹۳ جمعه ۲۷ تير ساعت 12:10

دیوید بویی که در سال 2013 دنیای موسیقی را با انتشار تک‌آهنگ Where Are We Now شگفت‌زده کرد، این هفته با اعلام خبر انتشار آثار جدید خود یک بار دیگر خبرساز شد.
این موزیسین سبک راک در مراسم خیریه‌ای که در لندن برگزار شد، در بیانیه کوتاهی به طرفدارانش اعلام کرد به زودی آهنگ‌های جدیدی از او خواهند شنید.
بسیاری از طرفداران بویی پس از شنیدن این خبر ابراز امیدواری کردند که انتشار آثار جدید باعث شود او برای نخستین بار بعد از سال 2006 به اجرای کنسرت بپردازد، اما به نظر نمی رسد بویی فعلا برنامه‌ای برای اجراهای زنده داشته باشد.

او سال گذشته در مراسم افتتاح موزه دیوید بویی در لندن حضور پیدا نکرد. فوریه پیش نیز وقتی در جوایز موسیقی بریت برنده جایزه بهترین هنرمند مرد بریتانیا شد، در مراسم اعطای جوایز حضور نیافت و به جای خود کیت موس را برای گرفتن جایزه به نمراسم فرستاد که یادداشت کوتاهی را از طرف او قرائت کرد.
دیوید بویی متولد ۸ ژانویه ۱۹۴۷، موسیقی‌دان، خواننده، آهنگ‌ساز و بازیگر مشهور انگلیسی گرچه در چند دهه اخیر در دنیای موسیقی راک حضور داشته، اما بیشتر به خاطر آثار دهه هفتادش شهرت دارد.
در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۰۲ توسط بی‌بی‌سی و برای انتخاب "۱۰۰ بریتانیایی بزرگ تاریخ" صورت گرفت، دیوید بویی در جایگاه بیست و نهم قرار گرفت. بویی در رده‌بندی مجله رولینگ استون در رده سی و نهم جدول "۱۰۰ هنرمند بزرگ تاریخ موسیقی راک " و همچنین در رده بیست و سوم جدول "بهترین خوانندگان تمام دوران" ایستاده است.

تلگراف / 16 ژوئیه

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نقش‌بندان˝ روانه بازار موسیقی شد[/h]


آلبوم سنتی ˝نقش‌بندان˝ اثری از مریم تژده روانه بازار موسیقی شد.


۱۳۹۳ جمعه ۲۷ تير ساعت 10:35



سرویس موسیقی هنرآنلاین
: آلبوم بی‌کلام "نقش‌بندان" با آهنگسازی مریم تژده از سوی انتشارات ماهور منتشر شد.

تنظیم قطعات این اثر موسیقایی توسط مریم تژده انجام شده است و میکس و مسترینگ این آلبوم به عهده حسن عسگری و حمید عسگری بوده است. در این اثر مریم تژده (تار) و کامران یعقوبی (تنبک) نوازندگی قطعات را بر عهده داشته‌اند.
این اثر شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن پیش درآمد، درآمد، چهار مضراب رود، کرشمه، چهار مضراب اصفهان، رنگ ماه و.... است. آلبوم "نقش بندان" تکنوازی‌هایی است در دستگاه ماهور و آواز بیات اصفهان که در دو بخش اجرا و ضبط شده است.
بخش اول قطعات و گوشه‌های ردیف موسیقی دستگاهی ایران است که اجرای آن بر خواسته از برداشت شخصی نوازنده از دستگاه ماهور است.
بخش دوم با پیش درآمد بیات اصفهان علی اکبر شهنازی آغاز شده و با گوشه‌های درآمد و کرشمه، براساس اجرای علی اکبر شهنازی، اما با تغییراتی متفاوت ادامه می‌یابد و به تدریج تا پایان بخش دوم به برداشت شخصی نوازنده نزدیک تر می‌شود.
کامران یعقوبی نوازنده تنبک متولد 1360 تهران است و کارشناس ارشد مهندسی صنایع چوب و کاغذ است. آموزش تنبک را از سال 1368 نزد مسعود رشیدی آغاز کرد و سپس از سال 1377 در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نزد داوود یاسری به تکمیل آموزش این ساز پرداخت و از سال 1380 به محضر کامبیز گنجه‌ای راه یافت.
همنوازی با هنرمندانی چون حسن ناهید، مسعود شعاری، مجید درخشانی و کامبیز گنجه‌ای، شرکت در برنامه تکنوازان نیاوران، بزرگداشت استاد ناصر فرهنگ فر، جشنواره موسیقی دانشجویی، همکاری با گروههای خورشیدف شورانگیز، مضراب، ادوار، گلبانگ و نیز شرکت در فستیوال‌ها و کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی، از جمله کشورهای فرانسه، روسیه، هلند آلمان، چین و.... از فعالیت های هنری او است.
یعقوبی همچنین دارای مقالات و پژوهش‌هایی در زمینه بهبود خواص صوتی و کاربردی چوب در سازسازی است که در کنفرانس‌های انگلیس، فرانسه، چین، مالزی و سوئد ارائه شده است.
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]سه نوازنده ایرانی دیگر به ˝جاده ابریشم˝ پیوستند / بداهه‌نوازی ایرانی، کلام موسیقی جاده ابریشم[/h]


حمید بهروزی‌نیا، مسلم علیپور و نیما نیک‌طبع به گروه ˝جاده ابریشم˝ پیوستند تا در کنار کیهان کلهر با این گروه بین‌المللی همکاری داشته باشند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور ساعت 08:50

سرویس موسیقی هنرآنلاین:

گروه "جاده ابریشم" که پیش‌تر از حضور سه نوازنده برجسته ایرانی کیهان کلهر، سیامک جهانگیری و سیامک آقایی در برنامه‌هایش بهره می‌برد، در برنامه‌های آینده خود قرار است سه نوازنده دیگر از ایران را به جمع خود بیفزاید و با همراهی حمید بهروزی‌نیا، مسلم علیپور و نیما نیک‌طبع در اجراهای آتی خود به صحنه برود.
حمید بهروزی‌نیا نوازنده و آهنگساز سنتی کشورمان از حضور در پروژه موسیقی "جاده ابریشم" خبر داد و در این‌باره، گفت: در همراهی با مسلم علیپور و نیما نیک‌طبع در پروژه جاده ابریشم حضور خواهم داشت. این کنسرت در تاریخ 6 سپتامبر در شهر شیان برگزار می‌شود و از تاریخ 1 تا 5 سپتامبر قطعاتی که آقای "تن دون" برای ارکستر تنظیم کرده را تمرین می‌کنیم.
وی افزود: با توجه به مکاتبه و فیلم‌هایی که در مورد نوع صدادهی سازهای‌مان برای "تن دون" فرستادیم ایشان کاملا نسبت به وسعت صدای سازهای ایرانی آشنا هستند و بعضی از قطعاتی که او تنظیم کرده بر اساس موسیقی سنتی ایران است. به گفته "تن دون" بداهه‌‎نوازی در آن لحظه با توجه به شرایط می‌تواند تکمیل‌کننده کلام موسیقی جاده ابریشم باشد.
بهروزی‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر این گروه تنها یک گروه نیست بلکه به یک سازمان تبدیل شده است که اعضای آن در مجامع بین‌المللی سخنرانی می‌کنند، کارگاه و تور کنسرت برگزار می‌کنند و در دانشگاه‌ها کنسرت‌های پژوهشی همراه با سخنرانی ترتیب می‌دهند.
این نوازنده تار ادامه داد: از ایران هم پیش از این سه نوازنده برجسته همچون کیهان کلهر، سیامک آقایی و سیامک جهانگیری با این پروژه همکاری داشته‌اند. به احتمال زیاد یکی از قطعات این کنسرت از قطعات خاطره‌انگیز موسیقی ایران انتخاب شود و دیگری از قطعات خودم است که توسط رهبر ارکستر تنظیم می‌شود.
پروژه موسیقی جاده ابریشم اولین بار توسط یویوما بزرگترین و معروف‌ترین نوازنده ویولنسل معاصر جهان پیشنهاد شد و قصد داشت تا با تلفیق و ترکیب موسیقی فرهنگ و تمدن‌های مختلف به صداهای جدیدی دست یابند.
این بار پروژه جاده ابریشم در شهر شیان از کشور چین به رهبری آقای تن دون که یکی از مشهورترین رهبران ارکسترهای دنیا است و در کارنامه خود جایزه گرمی، آکادمی آواردز و همچنین ساخت موزیک مسابقات المپیک پکن را در کارنامه خود دارد بین تاریخ 1 تا 6 سپتامبر(10 تا 15 شهریور) برگزار می‌شود و از ایران حمید بهروزی‌نیا (آهنگساز و نوازنده تار و سه تار) مسلم علیپور (آهنگساز ونوازنده کمانچه) و نیما نیک طبع (نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای )در این کنسرت شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]هم‌صدایی در رنگ و خط / قشلاقی از پوستر جشنواره موسیقی جوان می‌گوید[/h]



آیدین قشلاقی، طراح پوستر هشتمین جشنواره موسیقی جوان عقیده دارد این طرح نشان دهنده شور و نشاط و جوانی است.




سرویس تجسمی هنرآنلاین:
پوستر هشتمین دوره جشنواره موسیقی جوان توسط آیدین قشلاقی طراحی شده است. قشلاقی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در مورد طراحی این پوستر گفت: پس از دریافت سفارش طراحی پوستر از طرف علی ترابی دبیر این جشنواره، با توجه به علاقه زیادی که به موسیقی دارم و فعالیت‌هایی که خودم در این زمینه انجام می‌دهم، برای طراحی پوستر جشنواره تلاش کردم. در صحبت‌هایی که با علی ترابی داشتم به این نتیجه رسیدم که چون جشنواره متعلق به جوانان است باید از نشانه های شور و نشاط و جوانی در آن استفاده شود و پوستری طراحی کنم که این نکات را تداعی کند.
او افزود: با استفاده از المان‌های خطی و رنگها تصویری طراحی شد که مانند یک ارکستر، سازهایی دارد که از رنگها تشکیل شده‌اند. رنگ‌های متنوعی که در پوستر استفاده شده نشانه صدای متفاوت سازهای ارکستر است که در نهایت صدای واحدی را ایجاد می‌کنند و تکرار خطوط سازها ریتم موجود در موسیقی را بیان می‌کند. به عمد رنگ‌های متنوع و درخشان را استفاده کردم تا نشانی باشند از صداهای مختلفی که در یک پیکرهٔ واحد صدای ارکستری را منتقل می‌کنندکه شور و نشاط درآن موج می‌زند. در این پوستر سازهای ایرانی و غربی در کنار هم قرار گرفتند تا آن هم‌صدایی نهایی را بهتر نشان دهند. به همین خاطر سعی شده درطراحی پوستر علاوه بر استفاده از رنگ‌های شاد از هر دوگروه سازهای ایرانی و غیر ایرانی نیز بهره گرفته شود.

این طراح گرافیست با بیان اینکه؛ برای طراحی پوسترجشنواره موسیقی جوان از دو عنصر خط و رنگ به طور ویژه استفاده شده خاطرنشان کرد: پوستر این جشنواره پوستری مفهومی نیست وقرار هم نبودکه مفهومی باشد. در واقع تلاش شد تا نشانه‌هایی از مولفه‌های جشنواره به وضوح در پوستر آورده شود.تا ویژگی‌هایی چون حرکت، رشد، نمو و شور و نشاط که از مولفه‌های اصلی جشنواره موسیقی جوان است به بیننده منتقل کند.
قشلاقی که پیش از این برای چند جشنواره دیگر هم طراحی پوستر انجام داده است، در مورد شرایط طراحی پوستر یک جشنواره گفت: طراحان گرافیک به بحت های فرهنگی علاقه زیادی دارند چون ایده های جذاب تری در این بخش وجود دارد. اما شاید همیشه نتوانند ایده‌های خود را عملی کنند، چون سفارش دهنده نکاتی را در نظر دارد که باید رعایت شوند و علاوه بر آن ممکن است موازینی وجود داشته باشد که عنوان کند چه چیزهایی در طرح استفاده شود یا چه چیزهایی استفاده نشود. این موضوع باعث می‌شود هنرمند نتواند مفهوم مورد نظر خود را به طور کامل ارائه دهد.
انتهای پیام/
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
اجرای دوباره کنسرت « چرا رفتی » در تهران





تهیه‌کننده مجموعه کنسرت‌های «چرا رفتى» به آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگى همایون شجریان از اجرای دوباره این کنسرت در تالار بزرگ وزارت کشور خبر داد. محمد حسین توتونچیان با اعلام این خبر افزود: کنسرت «چرا رفتى» بعد از ١٢ اجرا و فروش بیش از ٣٨ هزار بلیت و با توجه به استقبال بى نظیر هنردوستان در روزهاى ٢٩ و ٣٠ مهر در تهران و در تالار وزارت کشور روى صحنه خواهد رفت.
وی گفت: تور این کنسرت در شهرستان ها در حال اجراست و پس از اجرا در شیراز و رشت، در تاریخ ٤ مهرماه در اراک، ٦ و ٧ و ٨ مهرماه در ارومیه و ١٣ و ١٤ و ١٥ مهرماه در کرمانشاه میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.این کنسرت شامل تمامی قطعات آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» و دو قطعه خارج از آلبوم است و سهراب پورناظری به عنوان تکنواز کمانچه گروه را همراهی می کند.



حسین رضایی نیا نوازنده سازهای کوبه ای، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه ای، مهیار طریحی نوازنده سنتور، تینا جامه گرمی نوازنده ویلن، علی جعفری پویان نوازنده ویلن،سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل، سپند دادبه نوازنده عود، خورشید دادبه نوازنده تار و آرین کشیشی نوازنده گیتار باس در این کنسرت هنرنمایی خواهند کرد

منبع: خبرگزاری مهر
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
گروه «اپن سورس» به همت موسسه فرهنگی هرمس در تالار وحدت روی صحنه می‌روند

گروه «اپن سورس» به همت موسسه فرهنگی هرمس در تالار وحدت روی صحنه می‌روند

گروه «اپن سورس» به همت موسسه فرهنگی هرمس در تالار وحدت روی صحنه می‌روند؛





رامین صدیقی: موسیقی گروه «اپن سورس» آوانگارد است

رامین صدیقی مدیر موسسه فرهنگی هرمس از اجرای گروه اپن سورس با حضور سه تن از نوازندگان و آهنگسازان مطرح جهان در تالار وحدت خبر داد. طبق گفته صدیقی بناست بیورن مه یر، ساموئل روهرر و کلاوس گزینگ ۱۷ و ۱۸ مهرماه در غالب گروه اپن سورس در تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازند. صدیقی ضمن اعلام این خبر در باره کارنامه کاری این سه موزیسین به موسیقی ما گفت: در کارنامه قابل اعتنای هر یک از این سه هنرمند، سابقه همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا مشاهده می‌شود که دامنه وسیعی از موسیقی جز، ملل، کلاسیک و آوانگارد را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به رزومه کاری این سه افزود: بیورن مه یر - نوازنده باس - عضو سابق گروه مشهور رونین، موسس گروه سوئدی بازاربلو، عضو گروه هنرمند فقید ایرانی آزیتا حمیدی و همچنین کوارتت انور براهم عود نواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال ۱۳۸۴ تا کنون در قالب تمامی گروه‌های یاد شده در ایران به اجرا پرداخته و همچنین کارگاه‌های تخصصی متعددی نیز در تهران دایر کرد. ساموئل روهرر نیز به همراه تریو کالین ولون و کوارتت وولفرد برده روده تا کنون دو بار در تهران به روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست. کلاوس گزینگ که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز/نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، «نورما وینستونم و همچنین نوازنده کوارتت انور براهم می‌شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه زمینه شکل گیری گروه اپن سورس در بهبوهه چشنواره موسیقی فجر در سال گذشته فراهم شد افزود: مقدمه تشکیل این ترکیب سه نفره سال پیش در خلال صحبت‌هایی که طی روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر داشتیم فراهم شد و گروه «اوپن سورس» نامیده شد.

وی همچنین درباره مسیری که «اپن سورس» در آن قدم بر می‌دارد خاطر نشان کرد: عرصه کار بر اساس یک سری ایده‌های نوشته شده است و آن ایده‌ها برپایه بداهه نواری توسعه پیدا می‌کند. بنابراین در این گروه با ترکیبی از موسیقی نوشته شده و توسعه یافته مواجه هستیم. موسیقی این سه تن بر اساس شرایط آن و لحظه شکل می‌گیرد و نوع موسیقی آن‌ها پیش رو یا آوانگارد است. این سه درباره موسیقی اشن می‌گویند: موسیقی ما آزاد است و ما فقط موسیقی اجرا می‌کنیم.

گفتنی است مه یر، روهرر و گزینگ که هر سه با انتشارات پیشرو و معظم ECM همکاری دارند، ۱۷ و ۱۸ مهر ماه در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
 

Similar threads

بالا