آخرین اخبار موسیقی و کنسرت های موسیقی ایران و جهان

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
شوالیه آواز ایران در شیراز برای «حافظ» می‌خواند

شوالیه آواز ایران در شیراز برای «حافظ» می‌خواند





بنا به اعلام «امین موسوی»، مشاور هنری استاد «شهرام ناظری» در گفت و گو با «موسیقی ما»، این هنرمند موسیقی سنتی کشور 19 مهر 1393 به مناسبت روز بزرگداشت «حافظ» در دیار این شاعر بزرگ به اجرای آثار خود می‌پردازد.

این برنامه که با هنرنمایی گروه «مولوی» در کنار استاد ناظری همراه است، به همت سازمان میراث فرهنگی و با همکاری موسسه «شهر آفتاب»، در مجموعه «حافظیه» و در جوار مقبره حافظ برگزار می‌شود.

منبع :موسیقی ما
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
آلبوم ˝یک خانه پر ز مستان˝ منتشر می‌شود / همکاری سالار عقیلی و کیوان ساکت در یک اثر



۱۳۹۳ جمعه ۲ آبان ساعت 09:38





کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده به هنرآنلاین گفت: آلبوم "یک خانه پر ز مستان" بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می‌شود.
این نوازنده با اشاره به اینکه خوانندگی قطعات این اثر به عهده سالار عقیلی بوده است، تاکید کرد: این اثر موسیقایی شامل 12 قطعه است که نام بعضی از قطعات آن یک خانه پر ز مستان، افسوس، هامون و... است.
این آهنگساز با اشاره به اینکه در "یک خانه پر ز مستان"یک قطعه با صدای زنده‌یاد غلامعلی پورعطایی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: آهنگسازی تمامی قطعات به عهده خودم بوده است و اشعار این اثر از فریدون مشیری، مولانا و.... است.
ساکت در ادامه افزود: قطعات این اثر با حضور نوازندگان برجسته ضبط شده و در دستگاه نوا، اصفهان، دشتی و شور است.
کیوان ساکت درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این اثر موسیقایی سیاوش ظهیرالدینی، علی جعفری پویان، فرشید حفظی پور، بهنام ابوالقاسم و.... به عنوان نوازنده حضور داشته‌اند.
این آهنگساز در پایان گفت: در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرتی در کانادا هستیم که این کنسرت اواسط ماه آینده برگزار می‌شود.
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
آلبوم حافظ ناظری به 6 بخش جایزه «گرمی» راه یافت

آلبوم حافظ ناظری به 6 بخش جایزه «گرمی» راه یافت

آلبوم حافظ ناظری به 6 بخش جایزه «گرمی» راه یافت؛
رقابت «ناگفته» با بهترین‌های موسیقی جهان









موسیقی ما - آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری که در ایران با عنوان «بعد یازدهم» عرضه شده، برای داوری در شش‌بخش پنجاه‌وهفتمین جایزه گرمی به این رقابت مهم راه یافت.

تازه‌ترین ساخته حافظ ناظری در حالی از اسفند سال گذشته از سوی شرکت سونی وارد بازار شد که برای اولین‌بار این شرکت در بخش کلاسیک خود اثری مستقل از یک آهنگساز خاورمیانه را تولید کرد. این آلبوم که به گفته ناظری تلفیقی از موسیقی شرقی و غربی است، توانسته در مرحله اول انتخاب آثار برای تعیین بهترین‌های موسیقی در جایزه گرمی در شش‌بخش مورد تایید قرار گیرد. این آلبوم برای اولین‌بار است به‌عنوان تنها اثر از خاورمیانه در شاخه‌های زیادی پذیرفته شده و در مرحله اول در بخش‌های بهترین آهنگسازی موسیقی کلاسیک جهان، بهترین اثر فرافرهنگی موسیقی کلاسیک جهان، آلبوم سال موسیقی جهان، هنرمند سال موسیقی جهان (حافظ ناظری)، بهترین تهیه‌کننده موسیقی جهان (حافظ ناظری و دیوید فراست) و بهترین صدابرداری آثار موسیقی کلاسیک جهان انتخاب شده است.

«ناگفته» طی کمتر از یک‌سالی که از انتشار آن می‌گذرد، موفقیت‌های دیگری نیز کسب کرده و برای اولین‌بار توانسته رتبه نخست فروش موسیقی کلاسیک دنیا را از آن خود کند. این رویداد در حالی صورت می‌گیرد که برای اولین‌بار است اثری از یک هنرمند اهل خاورمیانه توانسته این رکورد را در موسیقی کلاسیک جهان کسب کند. همچنین در دومین جشن «موسیقی ما» که مهرماه سال‌جاری در تالار وحدت برگزار شد، حافظ ناظری به‌همراه گروه «چارتار» جایزه بخش موسیقی تلفیقی را به خانه برد.

به‌غیر از شهرام ناظری، شوالیه آواز ایران که پسرش را در این آلبوم همراهی کرده است، دیپاک چوپرا، فیلسوف هندی نیز که از سوی مجله تایم به‌عنوان یکی از صدقهرمان و الگوی قرن انتخاب شده، در این اثر مشارکت داشته است. چوپرا با آلبوم «هدیه عشق» اشعار مولانا را به زبان انگلیسی و فارسی آهنگسازی و اجرا کرده که در کنار او خواننده‌های مطرح غربی همخوانی می‌کردند. همچنین می‌توان به حضور دیگرنوازنده‌های موسیقی که تاکنون نامزد یا دارنده جایزه‌های معتبر موسیقی همچون گرمی شده‌اند همچون ذاکر حسین نوازنده طبلا، گلن ولز نوازنده سازهای کوبه‌ای، مت هایموویتز نوازنده ویولنسل و پاول نیوبائر نوازنده ویولا در این اثر اشاره کرد.

مرحله دوم بررسی آثار راه‌یافته به جایزه گرمی در ماه‌دسامبر و برندگان نهایی در هشتم‌فوریه 2015 اعلام می‌شوند. جایزه گرمی یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین جایزه‌های موسیقی است که هرسال طی مراسمی از سوی آکادمی ملی علوم و هنرهای شنیداری آمریکا برگزار می‌شود. هنرمندان محبوب و حرفه‌ای زیادی در این مراسم شرکت می‌کنند و محبوبیت آن به‌حدی است که شبکه‌های تلویزیونی آن را به‌صورت زنده پوشش می‌دهند.

پیش از این، در سال2007 شهرام و حافظ ناظری برای آلبوم «شور رومی» نامزد دریافت جایزه گرمی شدند. حسین علیزاده آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده تار و سه‌تار در سال2007 با آلبوم «به تماشای آب‌های سپید» نامزد دریافت سه‌جایزه گرمی شد. کیهان کلهر، آهنگساز هم چهاربار در سال‌های2002، 2003، 2005 و 2009 نامزد جایزه گرمی شده‌ است. همچنین آلبوم‌های «فریاد» و «بی‌تو به‌سر نمی‌شود» از آثار مشترک محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، کیهان کلهر و همایون شجریان از دیگر نامزدهای ایرانی دریافت جایزه گرمی بوده‌اند.

علی شیرازی‌نیا و شهرام طیبی، دوآهنگساز ایرانی- آمریکایی نیز در سال2002 موفق به دریافت جایزه گرمی برای بهترین ریمیکس سال شدند. این دو در سال2001 و 2005 نیز نامزد دریافت این جایزه برای بهترین ریمیکس سال بوده‌اند. بهزاد رنجبران، دیگر ایرانی مقیم آمریکاست که در سال2006 نامزد دریافت جایزه گرمی برای سه‌گانه ایرانی خود شد.


منبع:موسیقی ما
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
برپایی کنسرت و انتشار آلبوم «سه عود»

برپایی کنسرت و انتشار آلبوم «سه عود»







افشین معصومی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» توضیح داد: کارهای زیادی را برای تولید، انتشار و برگزاری کنسرت برنامه ریزی کرده ایم که هنوز به مرحله نهایی نرسیده است اما در تازه ترین اقدامی که انجام می‌دهیم انتشار آلبوم «سه عود» به آهنگسازی و نوازندگی شهرام غلامی و هنرمندی یاسمین شاه حسینی و امید توفیقی و همراهی ساز پرکاشن در دی ماه است که این فضا تاکنون کمتر در موسیقی ایرانی تجربه شده است.

این تهیه کننده درباره قطعات مختلف این آلبوم گفت: قطعات این آلبوم در مایه‌های دشتی، ماهور و شوشتری تصنیف شده‌اند. هلهله، سرمستی، سماع دیوانه، کویر، نهانخانه، بلوچ، صبحگاه، بر بلندای آسمان قطعات آلبوم را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: طی برنامه ریزی های که انجام گرفته کنسرتی از این آلبوم نیز اواخر دی ماه در تالار رودکی تهران برگزار می شود که در ادامه کنسرت قبلی گروه در تالار اندیشه حوزه هنری است که براساس آنسامبلی کمتر تجربه‌شده در ایران روی صحنه اجرا خواهد شد و تصور می کنم برنامه تازه ای برای علاقه مندان موسیقی است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در پایان از برگزاری چند کنسرت از این آلبوم در کشورهای خارجی خبر داد و گفت: مدتی پیش با توجه به حضورم در نمایشگاه «ومکس» اسپانیا و حضور کمپانی های معتبر در این رویداد بین المللی رایزنی هایی را با این افراد داشتم که خوشبختانه به نتایج قابل قبولی نیز در این زمینه دست پیدا کردیم و به احتمال فراوان گروه شهرام غلامی بعد از برگزاری کنسرت در تهران به چند فستیوال اروپایی نیز خواهد رفت.

شهرام غلامی سال 70 نزد منصور نریمان فراگیری عود را آغاز کرد. وی که در ضبط استودیویی نوارهای کنج صبوری، شرح شوق، ناشکیبا، روژ به عنوان نوازنده عود حضور داشته است، تا کنون کنسرت هایی را همراه گروه‌های رومی، شیوا، داوود آزاد، اسماعیل تهرانی، مهرداد دلنوازی، ارکستر ملی و ارکستر تلویزیون داشته است. او علاوه بر عود با نواختن سه تار نیز آشنایی کامل دارد. از او طی سال‌های اخیر آلبوم‌هایی در قالب دونوازی و تکنوازی عود منتشر شده است.

منبع:سایت رادیو جوان
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
کنسرت گروه"مهوار"

کنسرت گروه"مهوار"

گروه"مهوار"ویژه بانوان بر روی صحنه می رود









کنسرت ویژه بانوان گروه"مهوار" به سرپرستی و خوانندگی مهناز روستا 26 دیماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

در بخش اول این کنسرت به آواز دشتی اختصاص دارد و تصنیف های آتش دل، دیدی که رسوا شد دلم، چو مرغ شب، خدا کنه که خوابم نبره، من امشب شکنم ساغر و آمان به همراه چند تکنوازی باجرا می شود.

بخش دوم برنامه هم که در آواز اصفهان اجرا می شود به تصنیف های راز دل، باز آمدی ای آشنا، خداوندا چه می شد، جلوه بستان، مجنون تو، رفته از ساخته های همایون خرم و انوشیروان روحانی و نارگیله(محلی) و آمان اوچوو(محلی) اختصاص دارد.

اعضای گروه مهواره در این کنسرت عبارتند از مهناز روستا(خواننده و سرپرست گروه)، غزل مهدوی(پیانو)، نیوشا بریمانی(کمانچه) و عسل ملک زاده(دف)
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
کنسرت گروه موسیقی «روژآوا»

کنسرت گروه موسیقی «روژآوا»



کنسرت گروه موسیقی بانوان «روژآوا» به سرپرستی و خوانندگی پروین جاودان اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، در فرهنگسرای نیاوران به اجرا در می آید.




در این کنسرت که در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران (سالن خلیج فارس) به روی صحنه می رود، مجموعه قطعاتی ساخته شده در دو دستگاه همایون و ماهور بر روی اشعاری از حافظ، مولانا و هوشنگ ابتهاج تقدیم مخاطبان می گردد.

قطعات در نظر گرفته شده در دستگاه همایون شامل چهار مضراب (از ساخته های ابوالحسن صبا)، ساز و آواز، تصنیف «تربناک»، ساز و آواز شوشتری، تصنیف «سیل دمادم» و چهار مضرابی به آهنگسازی سیامک آقایی می باشد. در دستگاه ماهور نیز قطعاتی به آهنگسازی و تنظیم پدیده احرار نژاد اجرا می گردد که شامل ساز و آواز، ساقینامه، قطعه ضربی، ساز و آواز و تصنیف «دست افشان» خواهد بود.

شایان ذکر است که پدیده احرارنژاد (تار)، آوا ایوبی (تارباس)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، نازنین پدرثانی (تنبک) و مژگان ابوالفتحی (دف،دایره و کوزه) به عنوان نوازندگان این گروه در کنار پروین جاودان به هنرنمایی خواهند پرداخت.

پروین جاودان از شاگردان شهرام ناظری و نصرالله ناصح پور است که در آلبوم «لیلی و مجنون» استاد ناظری به عنوان همخوان، همکاری داشته است.

منبع: موسیقی ایرانیان
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته»

آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته»

آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته» تازه ترین اثر «پیام فخاریان» از سوی مؤسسه ی فرهنگی- هنری «ماهور» منتشر شد.






این اثر شامل ۱۴ قطعه به نام های درمیان دوغم (به فرانسیس کلینژانس)، رویای مبهم (به احسان صبوحی)، در مقابل باد (به سهیل بختیاری)، مرثیه ای برای یک فرشته (به یاسمین وزیری)، به سوی نور (به اندرو یورک)، پیام دشت(به بنفشه رحیمی)، لامنتو۲ (به ویکتور ویادنگوس)، به هوشیار خیام، تصویر تو در من(به پ ن)، میلونگا (به برنارد پیرس)، به مارک سا لمبرگ، سرگردانی ۲ (به فرزین تهرانیان)، مازورکا و رقص (به کیوان میرهادی) و طرح باروک (به باقر موذن) که همگی از ساخته های پیام فخاریان و کوشا صرافی گوهری نیز در این مجموعه به نوازندگی کمانچه و ویولون پرداخته است.

فخاریان در توضیح و معرفی بیشتر برخی قطعات عنوان کرده : «مجموعه ی پیش رو همچون کارهای گذشته، تلفیقی است از فضای موسیقی لاتین و تم های ایرانی بعلاوه ی رنگ آمیزی موسیقی معاصر. همیشه سعی کردم از تمامی عناصر ممکن موسیقی در جهت بیان یک حالت یا موقعیت استفاده کنم بدون توجه به اینکه تم یا هارمونی به چه ملیت یا دوره ای مربوط باشد. مثلا در قطعه «مرثیۀ ای برای یک فرشته»، (با لگاتوهای سریع) حالت زخمه زدن در موسیقی ترکمن را به ذهن متبادر نموده ام تا فضایی برای هق هق و گریه خلق شود، یا در قطعۀ ی «پیام دشت» برای اولین بار سعی کرده ام گیتار و کمانچه را کنار یکدیگر قرار داده تا لحظه های آرام و طوفانی دشت را به تصویر بکشم. در قطعۀ ی «تصویر تو در من» بار تلاطم های یک رابطۀ عاطفی را به عهدۀ ی ویلن گذاشته ام تا اوج و فرودهای احساس را به تصویر بکشیم. قطعه «به سوی نور» نیز وقتی شکل گرفت که کاری از اندرو یورک با عنوان «به سوی تاریکی» به دستم رسید و وقتی میزان اول این قطعه را به شکل معکوس نواختم تم قطعه ی من شکل گرفت که در واقع به سمت نور می رفت. در قطعه ای که به هوشیار خیام تقدیم کرده ام از استکاتوی باس در موسیقی جز استفاده نموده تا با ترکیبی از تم ایرانی، فضایی فانتزی گونه را شکل دهم و …»

منبع: موسیقی ایرانیان
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
کنسرت مشترک «بیژن کامکار» و «امیر اثنی عشری» برگزار می‌شود

کنسرت مشترک «بیژن کامکار» و «امیر اثنی عشری» برگزار می‌شود

کنسرت مشترک «بیژن کامکار» و «امیر اثنی عشری» برگزار می‌شود








گروه موسیقی «فروزان» به سرپرستی «سیاوش عبدی» و به خوانندگی «بیژن کامکار» و «امیر اثنی‌عشری» در تالار وحدت شهر تهران به روی صحنه می رود، در این برنامه «میلاد کیایی» نیز به عنوان نوازنده میهمان حضور خواهد داشت.






امیر اثنی عشری خواننده موسیقی ایرانی درباره جزئیات این کنسرت گفت: «کنسرت با گروه فروزان به سرپرستی و آهنگسازی دوست گرامی آقای سیاوش عبادی، ۲۹ اردبیهشت و در سه بخش در تالار وحدت برگزار می شود. بخش اول به قطعات فارسی اختصاص دارد که خواننده این بخش بنده هستم. بخش دوم ساز و آوازی است در دستگاه شور که بنده به همراه هنرمند گرامی جناب میلاد کیایی نوازنده با سابقه سنتور، اجرای برنامه خواهیم داشت. بخش سوم نیز به موسیقی کردی اختصاص دارد که هنرمند گرامی جناب بیژن کامکار خوانندگی این بخش را بر عهده خواهند داشت.»

مینو اصحابی (کمانچه)، مرجان سروریان (ویلنسل)، مریم شهریاری (دهل و بندیر)، سجاد سقایی (عود)، پیام امیر باهنر و فرخ حقیقی (تار)، مهدی مرتضایی (سنتور) شهباز رضایی (بم تار) فرشاد چمنی و محمد رضا افشاری (دف)، سیاوش عبدی (تمبک) و سیاوش حیدری (کاخن) به عنوان نوازنده های گروه موسیقی «فروزان» در این برنامه حضور خواهند داشت.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنسرت همای در تهران بعد از هشت سال انتظار

کنسرت همای در تهران بعد از هشت سال انتظار

بالاخره «پرواز همای» خواننده موسیقی ایرانی توانست مجوز اجرای زنده در داخل ایران را دریافت کند و به زودی می‌تواند پس از هشت سال در تهران به اجرای کنسرت بپردازد.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت به همت موسسه فرهنگی و هنری «آوای هنر»، طی تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه سال جاری، با عنوان «سرزمین بیکران» و همراهی ارکستر «پرواز» در تالار بزرگ وزارت کشور به روی صحنه خواهد رفت.
به گفته روابط عمومی «آوای هنر»، اجرای تصنیف و غزل از اشعار شاعران سر‌شناس ایرانی با ارکستر بزرگ محتوای اصلی این برنامه هستند که در این بین برخی غافلگیری‌ها نیز برای این کنسرت در نظر گرفته‌ شده است.
«پرواز همای» جزو معدود خواننده هایی است که خیلی زود به شهرت رسید و توانست با اجرای کنسرت های متعدد در ایران و خارج از کشور با همراهی گروه موسیقی «مستان»، طرفداران زیادی را به خود و موسیقی و اشعار نوی خود جذب کند، البته در این بین محتوای برخی از اشعار استفاده شده در آثار و کنسرتهای خارج از کشور این خواننده باعث شد به مدت هشت سال «همای» در ایران اجازه برگزاری کنسرت نداشته باشد،شایان ذکر است که بلیت فروشی کنسرت «پرواز همای» از ساعت ده صبح روز چهارشنبه ۶ خرداد ماه از طریق سایت ۸۴۲۰۰ آغاز خواهد شد.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir




پارس کنسرت : به دلیل استقبال بی نظیر هنردوستان از این کنسرت : اولین کنسرت «پرواز همای» خواننده موسیقی ایرانی در ایران ، دو روز (۲سانس) تمدید شد .

چهارشنبه ۲۰ و پنجشنبه ۲۱ خرداد ۹۴
ساعت ۲۱:۰۰
تالار بزرگ کشور


خرید بلیت




 

Similar threads

بالا