آخرین اخبار موسیقی و کنسرت های موسیقی ایران و جهان

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مهرداد هویدا اواسط بهار به صحنه می‌رود[/h]


کنسرت مهرداد هویدا به همراه گروه ˝جم˝ اواسط بهار در تهران برگزار می‌شود.
۱۳۹۳ جمعه ۸ فروردين ساعت 11:33

مهرداد هویدا، خواننده و سرپرست گروه "جم" در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در حال تمرین با اعضای گروه هستیم و قرار است اواسط بهار در تهران به صحنه برویم.
هویدا تاکید کرد: در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "حیرت" اجرا می‌شود که نام بعضی از قطعات آن سراب، نگار، دریغ، فریاد بی‌حاصل، نوائی، صبح است، مدعی، حسرت و... است. همچنین قطعات جدیدی به همراه گروه "جم" برای مخاطبان اجرا می‌شود.
هویدا در ادامه درباره اعضا و نوازندگان گروه خاطرنشان کرد: در این کنسرت علی ابهری (گیتار الکتریک و آکوستیک)، اردوان انزابی پور (گیتار باس) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند، همچنین من به عنوان خواننده با این گروه همکاری می‌کنم.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]سهیلا پورگرامی در تهران می‌خواند[/h]
سهیلا پورگرامی به همراه یک گروه مقامی اوایل تابستان به اجرای برنامه می‌پردازد.
۱۳۹۳ شنبه ۹ فروردين ساعت 11:40


سهیلا پورگرامی، خواننده و سرپرست گروه "آوای مهربانی" در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است اوایل تابستان به صحنه رویم.
پورگرامی تاکید کرد: این کنسرت شامل دو بخش است که قرار است به همراه یگ گروه مقامی به اجرای برنامه بپردازیم، همچنین بخش دیگر این کنسرت به اجرای قطعات سنتی اختصاص دارد.
سرپرست گروه "آوای مهربانی" در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی قطعات توسط محمدرضا نوری آهنگسازی شده است و بیشتر آن‌ها در دستگاه چهارگاه، شور و... است.
این خواننده افزود: در این کنسرت هشت قطعه اجرا می‌شود که نام آن‌ها؛ ای دل من، سرمگوی، آوای عشق، یاران مستین، آیین مستان، سرو خرامان و... است.
سهیلا پورگرامی درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت آذر مرزبان، آویشا جلال‌الدین، رویا احدی، چشمه اخوت، ماندانا فرمانی و.... از اعضا و نوازندگان گروه هستند، همچنین من به عنوان خواننده و سرپرست با این گروه همکاری می‌کنم.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]کامران منتظری در شهرستان‌ها به صحنه می‌رود[/h]


کامران منتظری و سیامک آقایی اوایل سال جاری در تهران و شهرستان‌ها به صحنه می‌روند.
۱۳۹۳ شنبه ۹ فروردين ساعت 11:37

کامران منتظری، نوازنده تنبک در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که قرار است به زودی در تهران و شهرستان‌ها به اجرای برنامه بپردازیم.
این نوازنده در ادامه بیان کرد: این کنسرت‌ها شامل دو بخش است و پنج قطعه در این کنسرت اجرا می‌شود که بیشتر قطعات در آواز ابوعطا و بیات ترک است.
منتظری تاکید کرد: در این کنسرت‌ها به همراه سیامک آقایی (سنتور) به اجرای برنامه می‌پردازم، همچنین این کنسرت به دونوازی تنبک و سنتور اختصاص دارد که من به عنوان نوازنده تنبک با این گروه همکاری می‌کنم.
گفتنی است، کامران منتظری متولد ۱۳۵۹ است و تنبک نوازی را از سال ۱۳۶۷ شروع کرده و تحت نظر "نوید افقه" به فراگیری شیوه نوین تنبک نوازی پرداخت. کنسرت‌های مختلف تک‌نوازی و گروه‌نوازی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.
از جمله اجراها او می‌توان به فستیوال مورگن لند در شهر ازنابروک آلمان‌، کنسرت در شهر وایمار آلمان در برنامه بزرگ‌داشت حافظ و گوته، کنسرت به همراه گروه کر رادیو برلین‌ به رهبری "دیوید جونز" تور 2010 در کانادا و آمریکا، کنسرت در کشورهای قطر، امارات، روسیه،بلاروس، اتریش، چک و هم‌کاری با گروه کامکارها در موسیقی فیلم مستند ایران و هم‌چنین هم‌کاری با گروه‌های راز و نیاز، قمر و سواران اشاره کرد. او همچنین از سال 1390 گروه کوبه ای پژواک را با چند تن از هنرجویان خود تشکیل داد که هم اکنون مشغول ضبط آثار خود با این گروه است.
دو‌نوازی تار و تمبک در آلبوم کوک سکوت به هم‌راه حامد فکوری، "هوای آفتاب" و "یار و دیار"، به هم‌راه گروه قمر با صدای سالار عقیلی، " طغیان"، "خواب خورشید" و "بادآباد" به همراهی میدیا فرج نژاد و البوم گاهی سه گاهی به آهنگسازی پویا سرایی با صدای محمد معتمدی از آثار این نوازنده تنبک است.

 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] هنرنمایی موسیقیدانان ایرانی در مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان[/h] [h=3] باکو- ایرنا- گروه موسیقی ˈاخوانˈ که در ایام نوروز به جمهوری آذربایجان سفر کرده است ، در ادامه برنامه های فرهنگی خود در این کشور ، در مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان حضور یافت و به اجرای برنامه پرداخت.[/h]


به گزارش ایرنا، در این برنامه فرهنگی که با حضورˈ سید ابراهیم ابراهیمیˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو، ˈآقاوردی پاشایفˈ رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان، ˈسیاوش کریمیˈ مدیر کنسرواتوار ملی جمهوری آذربایجان، اساتید مشهور موسیقی آذری و جمعی از دانشجویان موسیقی این کشور برگزار شد. هنرمندان موسیقی کشورمان برای نخستین بار قطعاتی از آهنگ های آذری را با سازهای اصیل ایرانی اجرا کردند که با استقبال حاضرین روبه رو شد.

سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در باکو ، هدف از اجرای این ویژه برنامه فرهنگی را شناساندن سازهای اصیل ایرانی به علاقه مندان موسیقی ایرانی در جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

وی در معرفی ساز سنتی سنتور گفت : قدمت این ساز اصیل ایرانی به حدود 600 سال قبل از میلاد بر می گردد و با توجه به الگو برداری پیانو از این ساز ، آن را مادر پیانو نیز می نامند.

سیاوش کریمی مدیر کنسرواتوار ملی جمهوری آذربایجان نیز به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و اجرای این گونه برنامه های فرهنگی از سوی هنرمندان ایران و جمهوری آذربایجان را در تقویت مناسبات دو کشور موثر دانست.

وی از آمادگی مدرسه موسیقی جمهوری آذربایجان برای هرگونه همکاری با هنرمندان ایرانی خبر داد.









.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] پیانیست فرانسوی آثار مرتضی شیرکوهی را می‌نوازد

[/h]
نیکلاس هروات، پیانیست فرانسوی آثار مرتضی شیرکوهی را می‌نوازد.
به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بزرگداشت « فیلیپ گلاس » بزرگ‌ترین آهنگساز معاصر که قرار است در « palais de Tokyo» شهر پاریس برگزار شود، قطعاتی از آهنگسازان کشورهای مختلف جهان در تقدیر از این آهنگساز بزرگ اجرا خواهد شد.

در این مراسم، « نیکلاس هروات » پیانیست شهیر فرانسوی یکی از قطعات شیرکوهی با نام «پژواک، موومان دوم سونات» از آلبوم «آکادمیک» را اجرا خواهد کرد.


این قطعه پیشتر در آلبوم آکادمیک و به همت انتشارات راوی آذر کیمیا منتشر شده بود.

پیش از این قطعاتی از آلبوم «آرتیمان»؛ آلبوم دیگر شیرکوهی، در کشور فرانسه اجرا شده بود. هم چنین چندی پیش کلیه قطعات این آلبوم در کنسرت شب مینیمال در کی یف پایتخت اوکراین توسط « نیکلاس هروات » اجرا شد.

قرار است بزرگداشت فیلیپ گلاس، پیانیست فرانسوی در یازدهم آوریل 2014 برابر با 22 فروردین 1393 در شهر پاریس برگزار شود.








.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]عود نوازی مجید ناظم پور در فستیوال شب‌های تکنوازی تونس[/h]


مجید ناظم پور اواخر فروردین ماه سال جاری در فستیوال شب های تکنوازی در تونس به صحنه می‌رود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ فروردين ساعت 07:48

مجید ناظم پور، خواننده و نوازنده عود در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستم و قرار است 28 فروردین در فستیوال شب‌های تکنوازی در تونس به اجرای برنامه بپردازم.
ناظم پور در ادامه بیان کرد: این کنسرت به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در کشور تونس برگزار می‌شود و لازم می‌دانم از مسئولین تشکر و قدردانی کنم زیرا هماهنگی ها به خوبی انجام شد.
این نوازنده تاکید کرد: فستیوال شب‌های تکنوازی میزبان هنرمندانی از کشورهای مصر، لبنان، ایتالیا، فرانسه، برزیل و.... است و قرار است تمامی هنرمندان در این فستیوال به تکنوازی سازهای مختلف بپردازند.
مجید ناظم پور در ادامه افزود: در این کنسرت 45 دقیقه به تکنوازی عود می‌پردازم و منتخبی از ساخته‌های خودم را اجرا می‌کنم که شامل تابلوهای زندگی، شروع دوباره، جست و خیز، رهگذر و... است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
نشست خبری کنسرت ˝سایه روشن˝ برگزار شد[h=1]بداهه نوازی داریوش طلایی پس از 12 سال / موسیقی را دریابیم و به دنبال حاشیه نرویم[/h]


داریوش طلایی گفت: ما باید به هنر موسیقی بپردازیم و نباید از آن دور شویم یعنی اینکه نباید به دنبال حواشی برویم در این صورت است که می توانیم موسیقی را به اوج خود برسانیم.
۱۳۹۳

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت بداهه‌نوازی داریوش طلایی و مجید خلج با عنوان "سایه روشن" صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این نشست فرزین مسئول برگزاری این کنسرت گفت: این جلسات و نشست‌های خبری برای ما که در زمینه موسیقی هنری کار می کنیم فرصتی برای انتقاد از شرایط موجود است زیرا در چند سال اخیر شرایطی مهیا بوده است که خوشایند نبوده و نیست؛ زیرا هنرمندان با محدودیت‌های اجتماعی و محدودیت‌هایی از سوی دولت روبه رو بودند که این شرایط سبب شده است امنیت شغلی وجود نداشته باشد. همچنین رسانه ملی اصلا به موسیقی نمی‌پردازد و این موضوع سبب شده است به مشکلات دامن زده شود.
این برگزارکننده کنسرت افزود:‌عدم امنیت‌ها هر روز خطرناک‌تر می‌شود زیرا همه هنرمندان لبه پرتگاه راه می‌روند، همچنین از انجمن موسیقی ایران تشکر می‌کنم زیرا شرایط برگزاری کنسرت را فراهم کرده است و تنها هدف این انجمن ارتقا برگزاری این کنسرت‌ها است و اصلا نمی‌خواهند با بخش خصوصی رقابت کنند. همچنین بخش خصوصی برای برگزاری این کنسرت‌ها ریسک نمی‌کند و همه ما امیدواریم حمایت از موسیقی ایرانی ادامه یابد.
فرزین خاطرنشان کرد: همه ما باید در شهرستان‌ها نیز کنسرت برگزار کنیم البته شرایط برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها بسیار سخت و دشوار است و تشنگی افراد به موسیقی و کنسرت در شهرستان‌ها به وضوح دیده می‌شود. به عنوان مثال ما قبل از عید در بوشهر و اهواز کنسرت برگزار کردیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان‌ها مشکلاتی را به وجود آورد و همه ما امیدواریم در دوره جدید به موسیقی بیشتر توجه شود.
در ادامه داریوش طلایی گفت: من در این جلسه قصد صحبت کردن درباره مشکلات را ندارم و بیشتر امیدوارم بتوانیم برای موسیقی ایرانی کاری انجام دهیم. همچنین 12 سال است که در ایران کنسرتی برگزار نکردم زیرا از شرایط راضی نبودم و ترجیح دادم به صحنه نروم. من همیشه آماده برگزاری کنسرت بودم ولی به دلیل مشکلات از صحنه کناره‌گیری کردم. به نظر من موسیقی به سمتی هدایت شده است که فقط یک نوع موسیقی رشد کرده است.
طلایی تاکید کرد: امروزه شرایط و وضعیت بدی برای موسیقی به وجود آمده است و تنها هدف من ایجاد حرکت جدیدی در موسیقی است و بیشتر ارائه موسیقی مدنظر است. می‌خواهم هنر موسیقی ایرانی را ارائه دهم و امبدوارم بتوانم در تمام ایران این کنسرت را برگزار کنم. در دوسال گذشته نسل جوان با موسیقی ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و اتفاق مهمی در حال وقوع است زیرا درک و شناختی از موسیقی در جوانان دیده می شود که بی سابقه بوده است. این جوانان زمانی که به سنین بالاتر می ‌سند باید شکوفا شوند اما دچار سردرگمی می شوند زیرا الگو ندارند و نسل‌های گذشته باید این الگو را به جوانان بدهند تا آن ها بتوانند راه خود را پیدا کنند و من فراخوان می‌دهم که تجربه خودم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهم.
این نوازنده بیان کرد: در این کنسرت از تم "سایه روشن" استفاده کردیم و این کنسرت را با مجید خلج 18 سال پیش در هلند اجرا کردیم. این کنسرت بر مبنای ایده‌های من از موسیقی ایرانی است. موسیقی ما دارای الگوهای منظم به نام ردیف هستند که این الگوها باید فراگرفته شود و زمانی که به مراحل دیگر می‌رسد باید از آن‌ها بهره برداری کنیم.
داریوش طلایی در ادامه افزود: زمانی که ما طراحی می‌کنیم با سایه و روشن حجم‌ها را نمایش می‌دهیم و چون موسیقی ایرانی حجم ایجاد می‌کند از این عنوان استفاده کردیم. این کنسرت بر مبنای بداهه نوازی است و قطعه از پیش ساخته شده را ارائه نمی دهم. این کنسرت براساس الگوها با آرایش شخصی و لحظه‌ای ارائه می شود.
این نوازنده در پایان گفت: ما باید به هنر موسیقی بپردازیم و نباید از آن دور شویم یعنی اینکه نباید به دنبال حواشی برویم.
گفتنی است، کنسرت بداهه‌نوازی داریوش طلایی و مجید خلج 28 و 29 فروردین در شیراز و چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

پایان پیام/46
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]گروه ˝موغام˝ در آلمان به صحنه می‌رود[/h]


گروه ˝موغام˝ به سرپرستی ناصرعطاپور اوایل خردادماه سال جاری در آلمان به صحنه می‌رود.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۸ فروردين ساعت 08:25

ناصر عطاپور، خواننده و سرپرست گروه موغام در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: گروه "موغام" اوایل خرداد ماه سال جاری در آلمان به اجرای برنامه می‌پردازد.
عطاپور تاکید کرد: این کنسرت‌ شامل دو بخش است و قطعاتی از آلبوم جدید این گروه برای مخاطبان اجرا می‌شود، همچنین بخشی از این کنسرت‌ به اجرای قطعات قدیمی اختصاص دارد.
این خواننده افزود: در این کنسرت 10 قطعه با نام‌های آیریلیق، آرمان تک لیک الیمدن، آق لادم، پریشان حال، تصنیف صلح، ماه نیسی، امواج و … توسط اعضای گروه اجرا می‌شود.
سرپرست گروه "موغام" درباره اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این کنسرت اعتبار کلیف و اختای شالی (تار)، یاشار جوادپور (کمانچه)، جلال حمیدی (بالابان)، رضا نباهت (نقاره) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند، همچنین من به عنوان خواننده و سرپرست با این گروه همکاری می‌کنم.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]حمید بهروزی نیا از ˝فرزند ایران˝ می‌گوید[/h]
حمید بهروزی نیا به همراه گروه ˝لوتوس˝ اواسط بهار در تهران به صحنه می‌رود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ فروردين ساعت 08:23

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، گروه ˝لوتوس˝ به سرپرستی حمید بهروزی نیا اواسط بهار در تهران به اجرای برنامه می‌پردازد که این گروه در حال تمرین برای برگزاری این کنسرت هستند.
در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "فرزند ایران" اجرا می‌شود، همچنین بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات جدید اختصاص دارد. این کنسرت شامل دو بخش است که در هر بخش چهار تصنیف و سه قطعه ضربی اختصاص دارد و قرار است نوازندگان گروه لوتوس به گروه‌نوازی و تکنوازی بپردازند.
در این کنسرت سینا سرلک به عنوان خواننده حضور دارد و بابک غسالی (بربط)، کامران منتظری (تنبک) و.... از اعضا و نوازندگان گروه لوتوس هستند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آوای سنتور آلمانی‌ها را به هیجان درآورد[/h]
آوای سنتور ˝رضا برون˝ نوازنده و آهنگساز موسیقی ایران در کنار دیدن مراسم ˝نوروز˝ مخاطبان آلمانی را به هیجان درآورد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ فروردين ساعت 10:45

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از رضا برون، همزمان با نوروز امسال و فراخوان انجمن فرهنگی دیوان در شهر هامبورگ آلمان و همچنین همکاری مرکز "ایران شناسی" دانشگاه این شهر، مراسم باشکوهی به مناسبت بزرگداشت نوروز و سال نو ایرانی برگزار شد و این مراسم که در ابتدا با نشان دادن آیین‌های نوروزی توسط برگزارکنندگان آغاز شده بود، با سخنرانی پروفسور دکتر لودویگ پاول (Ludwig Paul) استاد ارشد مرکز ایران شناسی دانشگاه هامبورگ ادامه یافت.
پروفسور پاول در این سخنرانی به اهمیت جشن نوروز به طور خاص در شاهنامه و همچنین جایگاه این جشن بزرگ در فرهنگ ایرانیان پرداخت و از فرهنگ و ملت ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری به نیکی یاد کرد.
پس از آن رضا برون آهنگساز و نوازنده سنتور ایرانی مقیم آلمان به روی صحنه دعوت شد، او با شادباش گفتن نوروز به همه جهانیان به ویژه ایرانیان و پارسی زبانان،قطعاتی از ساخته‌های خود را به همراهی تنبک بابک ماسالی در دستگاه ماهور نواخت که با استقبال شرکت کنندگان در مراسم رو به رو شد.
شایان ذکر است که رضا برون از شهر برلین برای اجرای برنامه به هامبورگ دعوت شده بود تا جنبه‌ای از موسیقی ایران را به مخاطبان معرفی کند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]کنسرت طلایی و خلج در شیراز و تالار وحدت تهران[/h]


داریوش طلایی ، نوازنده تار و سه‌تار ،ردیف‌دان و استاد موسیقی در دانشگاه بعد از سال‌ها دوری از صحنه اجرای موسیقی در دو شهر شیراز و تهران به همراه مجید خلج به اجرای بداهه نوازی خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا نشست خبری کنسرت مشترک داریوش طلایی و مجید خلج با حضور کیوان فرزین (مدیر برگزاری سرت) و داریوش طلایی در تالار وحدت برگزار شد.این کنسرت که با عنوان «سایه روشن» بعد از 12 سال اولین اجرای داریوش طلایی در ایران به حساب می‌آید اوایل اردیبهشت ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.
داریوش طلایی در طول این 12 سال از شرایط حاکم بر موسیقی ناراضی بوده و دلیل کناره‌گیری‌اش از صحنه موسیقی را همین مساله می‌داند.
داریوش طلایی با اشاره به اینکه انگیزه‌اش برای اجرای این کنسرت ایجاد حرکتی جدید در حوزه موسیقی است، گفت: «الان فرصت این است که در صحنه باشیم و من قدم پیش گذاشته‌ام تا علاوه بر این اجرا کنسرت‌های دیگری را نیز در آینده روی صحنه برم چون فکر می‌کنم چنین اجراهایی می‌توانند هنر موسیقی را به عنوان فرهنگ ایرانی ارائه دهند.»
داریوش طلایی در این نشست در پاسخ به سوال یکی از روزنامه‌ها مبنی بر همراهی مجید خلج به عنوان نوازنده تمبک و نگاه متفاوت او نسبت به کارهای طلایی به موسیقی ایرانی، گفت: «من زمانی که در فرانسه بودم کارهای متنوعی را تجربه کردم که یکی از این کارها اجرای کنسرت «سایه روشن» به همراهی مجید خلج بود که به صورت سی دی منتشر شده است.
خصلت موسیقی بداهه و مدال هم در این است که آهنگساز نوع کار را تعیین نمی‌کند و نوازنده‌ها می‌توانند هر فضای موسیقایی را تجربه کنند.» کنسرت بداهه‌نوازی «سایه روشن» به نوازندگی داریوش طلایی و مجید خلج 29 و 29 فروردین ماه در تالار احسان شیراز و 4 و 5 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]رشت میزبان فرزاد فرزین می‌شود[/h]


فرزاد فرزین اواخر فروزدین ماه سال جاری در رشت به صحنه می‌رود.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 08:18

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، فرزاد فرزین 29 فروردین ماه سال جاری در دو سانس 18 و 21:30 در سالن ورزشی گیلان به اجرای برنامه می‌پردازد.
قرار است این خواننده پاپ قطعاتی از آلبوم "شلیک" و چند قطعه قدیمی اجرا کند. در این کنسرت فرزاد فرزین به همراه گروه "شوک" به اجرای برنامه می‌پردازد.
همچنین فرزاد فرزین قطعاتی از آلبوم "شخصی" را برای هواداران خود اجرا می‌کند. در این کنسرت حمید امین پور (پرکاشن)،‌ مهرداد معافی (گیتار الکتریک)، عباس لطیفی (کیبورد)، احسان نیزر (ویولن)، یاشار خسروی (ساکسیفون)، پیمان لطیفی (درامز)، آئین احمدی (گیتار اسپانیش) و نوید یغما به عنوان نوازنده گیتار باس از اعضا و نوازندگان گروه هستند.
این کنسرت به تهیه‌کنندگی "مهران مسگری" و به همت موسسه فرهنگی هنری "اندیشه مدرن گیل" برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات در خصوص این کنسرت می‌توانند با تلفن‌های 09115550400 و 01317275555 تماس حاصل نمایند.
گفتنی است، فرزاد فرزین زاده به جز خوانندگی در آلبوم هایش ترانه‌سرایی و تنظیم هم کرده است. او کار موسیقی را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است و چهارآلبوم رسمی دارد. همچنین سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی از جمله "پسران آجری" و "کنسرت روی آب" را دارد.
پایان پیام/46
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
درباره ی کلیپ˝چرا رفتی؟˝ و تصویرهایی که ساده است[h=1]وقتی موسیقی به خورد جان آدمی می رود[/h]
محمود توسلیان: موسیقی ایرانی به واسطه ی فخامت و گاه پیچیدگی های منطقی ای که دارد،شاید سخت بتواند با جهان راحت پسند راحت ساز امروز به همنشینی و توافقی ماندگار برسد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۳ فروردين ساعت 11:32

به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین
اما این ناسازگاری نه از آن روست که این موسیقی را یارای همسویی با دنیای امروز نیست که عصر ارتباطات از هر آنچه که در سطح و قابل دسترسی آسان نباشد، رویگردان است. در واقع به نظر می رسد که جهان معاصر تمام تلاش خودش را می کند که بشر رنج دیده به سادگی بتواند همه ی آنچه می خواهد را در اختیار داشته باشد.تفکر و لابیرنت های هزار تویش هم از این قاعده مستثنا نیست.اینجاست که هر پدیده ای یک کالای مصرفی می شود و کالای مصرفی هم باید به سهولت هرچه تمام تر در دسترس مصرف کننده اش باشد.
در این شرایط می توان پرسید که موسیقی ایرانی(موسیقی ایرانی منطبق بر تفکر مُدال) در چه حالتی می تواند پاسخگوی نیازهای یک ایرانی معاصر باشد؟ تصنیف"چرا رفتی؟" با آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی همایون شجریان یکی از آن معدود آثاری است که ضمن رعایت قواعد حاکم بر موسیقی دستگاهی و برخورداری از یک تنظیم با سلیقه و هوشمندانه توانسته است با طیف وسیعی از مخاطبانش ارتباطی فارغ از نگاهی مصرفی پیدا کند.
این تصنیف در کنار کلیپی که باران کوثری با نگاهی ساده و صادقانه برای آن ساخته و پرداخته است به یک بسته ی آماده تحویل در منزل بدل گشته که به هنگام اضطرار می تواند انیس و مونس جان خسته ای وامانده در تب تند روزگار باشد.
موسیقی به عنوان یک هنر تجریدی و منتزع، اگر چه قابل تبیین و تفسیر نیست اما به همان میزان می تواند راه به درون آدمی برده و به تناسب کیفیت حال افراد قابل بسط و تعمیم باشد.حالا اگر در چنین مواقعی کلام(شعر) وارد این ساحت شود، کمی از آن تجرید کاسته و جهان مخاطبانش را محدود می کند،اما قابل بحث است.
"چرا رفتی؟" بر روی شعری به ظاهر ساده از سیمین بهبهانی،بیانگر نوستالژی های جهان تغزلی ما ایرانی هاست که طبق سنتی قدیمی همچنان بر فضای موسیقی ما سایه افکن است.اما نقطه قوت این اثر علاوه بر خط ملودی زیبایی که دارد،روند گسترش ملودی و تقویت حجم صدا موسیقایی از ابتدا تا انتهاست.یک پیانو آغاز گر این مغازله است که با افزودن صدای خواننده و بعد افزایش حجم ارکستر و کر،به اوج می رسد و در شکلی منطقی پایان می گیرد.در کنار این بسته ی صوتی،تصاویر ساده و در عین حال بکر باران کوثری از واکنش شنوندگان جوانش به موسیقی می تواند همسوی صمیمیتی باشد که در موسیقی وجود دارد.با این پیش که حتی اگر کسانی که مقابل دوربین کوثری رفته اند،مشغول بازیگری هستند،باز همی می توان پذیرفت که کارگردان ایده اش را بر اساس انتقال سادگی و صمیمیت موجود در موسیقی پرورش داده است و این همسویی می تواند یک موفقیت تلقی شود.
این مجموعه(موسیقی و تصاویر) من باب اینکه بتواند جذب کننده مخاطب آسان پسند امروز باشد،با بهره گیری از عناصر سادگی در هنر کار خودش را انجام داده و در فضای مجازی دست به دست می چرخد و اگر سخت گیری های بیهوده ی روشنفکرمآبانه برخی از کسانی که دمادم برکوس مخالفت با هر آنچه هست می کوبند،نباشد،خودش را منتشر کرده و لا اقل مدتی را در تاریخ موسیقی این مملکت زندگی خواهد کرد.
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]کنسرت مشترک هادی منتظری و خواجه نوری در تالار وحدت[/h]


کنسرت مشترک هادی منتظری و داریوش خواجه نوری یکم و دوم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.


۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ فروردين ساعت 12:33



هادی منتظری، نوازنده کمانچه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که قرار است این کنسرت اول و دوم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شود.
این نوازنده کمانچه در ادامه بیان کرد: در این کنسرت به همراه داریوش خواجه نوری به اجرای برنامه می‌پردازیم که من به عنوان نوازنده کمانچه در این کنسرت حضور دارم. این کنسرت به اجرای قطعاتی از موسیقی پاپ و فلامنکو اختصاص دارد.
منتظری در ادامه درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت محمد علی خواجه نوری (گیتار)، نوید ایزد گشسب (گیتار)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، رامین اتابکی (کی بورد، پیانو، ساکسیفون)، بهنام سماواتی (پرکاشن)، صابر جعفری (پرکاشن)، فرید حسین‌پور (گیتار الکتریک)، آشور مرادیان (درام)، کیانا کیارس، سحر می‌رهاشمی، فروغ فضلی و مارال گشتی فرد (کر) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
این نوازنده درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، خاطرنشان کرد: در این کنسرت ۱۶ قطعه موسیقی از موسیقی پاپ و فلامکنو اجرا می‌شود که نام بعضی از قطعات با تو بی‌تو، بارن، ساز بارون، مرغ زخمی، آبی، پرنده، رقص کولی ۲، دنیای رنگی، کلبه، رقص کولی ۱، افق، حکومت نظامی، مرغ پنهان، تکنوازیر، رقص آتش و رومبا است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
به آهنگسازی حمید متبسم
[h=1]زمزمه‌ها منتشر می‌شود[/h]



آلبوم موسیقی ˝زمزمه‌ها˝ تازه‌ترین اثر حمید متبسم به خوانندگی سالار عقیلی به زودی توسط موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار در بازار موسیقی منتشر می‌شود.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 10:25


به گزارش هنرآنلاین، این اثر که در ۵ پرده توسط حمید متبسم طراحی شده روایت‌گر زمزمه‌های عاشقانه شفیعی کدکنی است.
در این اثر قطعاتی چون به رنگ خواب، از آیینه خورشید، با چشمه ساران، در شبی خزانی، تا دریای نو و نوای دریا به چشم می‌خورد.
در آلبوم "زمزمه‌ها" نوازندگانی چون آرمان سیگارچی، نغمه فره‌مند، پژمان زاهدیان و رامین عظیمیان، حمید متبسم و سالار عقیلی را در قالب گروه مضراب همراهی کرده‌اند.
آلبوم موسیقی "زمزمه‌ها" اردیبهشت ماه رونمایی و در سراسر کشور پخش خواهد شد.
گفتنی است اثر "زمزمه‌ها" ۲۶ تا ۲۸ دیماه ۹۲ در تالار وحدت در قالب کنسرت توسط گروه مضراب اجرا شد.
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آلبوم ˝تکنوازی سه تار˝ به بازار موسیقی رسید[/h]

آلبوم موسیقی ˝تکنوازی سه تار˝ با نوازندگی حسین مهرانی روانه بازار موسیقی شد.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 10:36


به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم حسین مهرانی با عنوان "تکنوازی سه تار" منتشر شد. این نوازنده در این اثر به اجرای ردیف دستگاه شور پرداخته‌ است و این آلبوم از سوی انتشارات ماهور روانه بازار موسیقی شده است.
این آلبوم شامل تکنوازی‌ با سه تار در دستگاه شور است. در این آلبوم قطعات ضربی ردیف دستگاه شور با تنبک آرش فرهنگ‌فر اجرا شده است.
محوریت اجرای این آلبوم بر روی گوشه‌های دستگاه ماهور است. رنگ اصول، گریلی و رنگ شهرآشوب عنوان سه قطعه اجرا شده در این آلبوم هستند.
در بروشور این آلبوم آمده است: در این اثر، دستگاه شور، ردیفِ میرزاعبدالله در شور لا اجرا شده است. اگرچه در موسیقی اروپایی نیز اجرای یک قطعه در تُنالیته‌های مختلف بر فضای عاطفی موسیقی اثر می‌گذارد، اما در سازهای ایرانی، به‌خصوص تار و سه‌تار، اجرای یک دستگاه از پرده‌ای متفاوت به خاطر سازوکارهای مربوط به صدادهی ساز و تناسب واخوان‌ها، تغییرات چشمگیری در محتوای عاطفی موسیقی ایجاد می‌کند. به علاوه از آنجا که در تار و سه‌تار، یک دستگاه را حتا می‌توان از پردهٔ واحد نیز با کوک‌های متفاوت اجرا کرد، در هر اجرا می‌توان زیبایی‌شناسی متفاوتی را جست. این زیبایی‌شناسی متفاوت از آن رو جلوه می‌‌کند که اجرای یک دستگاه چه از پرده‌های مختلف و چه با کوک‌های گوناگون، بر کلیت روابط مدال دستگاه اثر می‌گذارد و به تناسب موقعیت، نت‌ها یا مدهای اصلی و فرعی خاصی را تقویت و برجسته می‌کند. در این اجرا، سه‌تار دو سُل لا رِ کوک شده است.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]فروش بلیت کنسرت داریوش طلایی و مجید خلج آغاز شد[/h]




بلیت کنسرت دونوازی داریوش طلایی و مجید خلج به صورت اینترنتی و گیشه‌ای به فروش می‌رسد.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 12:01


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، کنسرت بداهه نوازی داریوش طلایی و مجید خلج با عنوان "سایه روشن" ۴ و ۵ اردیبهشت ماه توسط انجمن موسیقی ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود بر این اساس بلیت‌های این کنسرت از هم اکنون به صورت اینترنتی در سایت سی گذر و گیشه‌ای به فروش می‌رسد.
علاقمندان می‌توانند به صورت اینترنتی بلیت‌های این کنسرت را از سایت www. sigozar. com و نیز مراکزی چون پرشیا (۸۳۸۸۰)، پاز (۲۲۵۸۷۸۴۶)، دل پخش (۲۲۲۰۴۱۱۹)، دارینوش (۲۲۰۰۰۴۰۰)، کافه کهن (۲-۸۸۵۹۲۷۷۱)، سورنا (۴۴۶۹۷۹۰۵)، دنیا (۲۲۷۴۷۶۱۶) و تالار وحدت (۷-۶۶۷۰۵۱۰۱) تهیه نمایند.
کنسرت بداهه نوازی "سایه روشن" ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت تهران و ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه نیز در سالن احسان شیراز برگزار می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
به خوانندگی و آهنگسازی ˝سیامک صالحی˝

[h=1]˝ آسمان چشمان تو˝ منتشر شد[/h]





آلبوم ˝آسمان چشمان تو˝ به خوانندگی، آهنگسازی و نوازندگی ˝سیامک صالحی˝ توسط موسسهٔ فرهنگی هنری ˝رهگذر هفت اقلیم˝ در بازار موسیقی کشور منتشر شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 11:24


به گزارش هنرآنلاین، این اثر ده قطعه به نام‌های "تکنوازی سه تار"، "جدایی"، "سرمستی، قسمت اول"، "تکنوازی سه تار"، "آسمان چشمان تو"، "سرمستی، قسمت دوم"، "تکنوازی عود"، "آمد خزان"، "هفت شهر، قسمت اول" و "هفت شهر، قسمت دوم" دارد که برگرفته از آثار شاعران کلاسیک مولوی، حافظ و همچنین شاعران معاصر فریدون مشیری و سیما یاری است، همچنین آهنگسازی و فرم این آلبوم را می‌توان در زمرهٔ آثاری دانست که در دنیای موسیقی امروز مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در ایران نیز به نام "نسلی دیگر" ترجمه شده است که از پیشروان این سبک می‌شود به پیترگابریل و لورینا مک کنت اشاره کرد.
در آلبوم "آسمان چشمان تو" آهنگساز کوشیده تا با نگاه به موسیقی کشورهایی که دارای ریشهٔ مشترک باستانی با موسیقی ایران هستند (مانند هندوستان و اسپانیا) و همچنین با استفاده از سازهایی نظیر ویولنسل و هارپ (چنگ) به فضایی کاملا نو اما در عین حال اصیل دست یابد.
در آلبوم "آسمان چشمان تو" نوازندگان توانا و مطرحی از جمله ارسلان کامکار (ویلن و عود)، آیدین احمدی (ویلنسل)، بهرام آقاخان (گیتار)، بهار ایلچی (هارپ)، درشن آنند (طبلا) و همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای) در کنار سیامک صالحی (سه تار و آواز) به هنرنمایی پرداخته‌اند.
شایان ذکر است که سیامک صالحی خواننده و آهنگساز این آلبوم، موسیقی را با نواختن تنبک از هفت سالگی آغاز کرده و در ده سالگی به یاد گیری سه تار پرداخت که در این راه از دانش و تجربیات اساتید مختلفی نیز بهره برد. از جملهٔ آن‌ها آشنایی با مسعود شعاری و عضویت او در گروه "همساز" و همنوازی در آلبومهای "در سایهٔ باد" و "غروب" است.
علاقه مندان می‌توانند برای تهیه نسخه اصلی آلبوم "آسمان چشمان تو" به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]کنسرت حمید عسگری برگزار می‌شود[/h]


حمید عسگری اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 08:42


به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، حمید عسگری 26 اردیبهشت ماه ساعت 18 و 21 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به اجرای برنامه می‌پردازد که قرار است در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "خوشبختی" را برای مخاطبان اجرا کند.
در این کنسرت 10 قطعه اجرا می‌شود که نام قطعات آن خیلی دوست دارم، خداحافظ عشق من، هوای گریه، بزن بارون، خوشبختب، تقاص، آهنگی که دوست داشتی، روزگار، بگو دوسم داری، سوظن، عشق یه طرفه، خیلی دوست دارم است، همچنین قطعه خیلی دوست دارم بی‌کلام است.
فیروز ویسانلو (گیتار کلاسیک و آکوستیک)، پیام طونی (ویُلُن سُلو و ارکستر)، همایون نصیری (پرکاشن)، هومن نامداری (ساکسفون آلتو و سوپرانو)، شهاب اکبری، پوریا حیدری، کوشان حداد و محمد مجرلو (کیبورد و سینتی‌سایزر) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
گفتنی است،سال گذشته آلبوم "خوشبختی" با صدای این خواننده روانه بازار موسیقی شد که این اثر با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]بابک جهانبخش در تهران می‌خواند[/h]


کنسرت بابک جهانبخش 17 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 10:28



به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، بابک جهانبخش 17 اردیبهشت ماه سال جاری در دو سانس 18:30 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه می‌رود.
در این کنسرت این خواننده پاپ قطعاتی از آلبوم "اکسیژن" را برای هواداران خود اجرا می‌کند، همچنین قطعاتی از آلبوم‌های قبلی این خواننده توسط اعضای گروه اجرا می‌گردد.
این خواننده پاپ به همراه اعضای گروهش در این کنسرت قطعاتی مانند آنقدر خالم خرابه، چی شده، منو نگاه کن، روزمرگی، ای دل، چه حس خوبیه را برای هواداران اجرا می‌کنند.
"رضا تاجبخش" هم‌چون اجراهای قبلی این خواننده وظیفه رهبری ارکستر را بر عهده خواهد داشت و نوازندگانی چون بابک ریاحی‌پور، یاشار خسروی، بهنام حکیم و… نیز در این کنسرت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت برای این کنسرت می‌توانند به پایگاه اینترنتی ایران کنسرت مراجعه نمایند. همچنین قیمت بلیت‌های این کنسرت 40، 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 90 و 100 هزار تومان است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]پیشنهاد هنرمندان برای آخر هفته هنری[/h]


پیشنهاد یک صاحب نظر همواره می‌تواند ما را برای انتخاب آثار هنری راهنمایی کنند، بر همین اساس از هنرمندان عرصه‌های مختلف پیشنهادهایی را برای داشتن آخر هفته هنری گردآوری کردیم.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ فروردين ساعت 11:57


به گزارش هنرآنلاین// بار‌ها برای همه ما پیش آمده که در تعطیلات و اوقات فراغت که داریم به فکر این موضوع باشیم تا در دنیای هنر پرسه بزنیم و از فیلم‌ها، نمایش‌ها، کنسرت‌ها و آلبوم‌های موسیقی و یا نمایشگاه‌های هنری استفاده کنیم. اما معمولا برای انتخاب دچار مشکل می‌شویم و این تجربه را قطعا داریم که یا از دوستانی که سلیقه‌شان بیشتر با ما همخوان است و یا تجربه‌ای در زمینه هنر دارند در مورد انتخاب آثار پیشنهاد بگیریم و یا بدهیم.
اما بدون شک همه ما به تخصص احترام می‌گذاریم و اگر صاحب نظری پیشنهادی را برای انتخاب مطرح کند، می‌تواند در اولویت پرکردن اوقات فراغت ما قرار بگیرد. بر همین اساس از جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف پیشنهادی برای آخر هفته گردآوری کرده‌ایم تا دست شما را برای انتخاب بازگذاریم. با توجه به فرا رسیدن ایام محرم همه هنرمند با لحاظ کردن این ایام پیشنهاداتی را ارائه دادند که در ادامه می‌خوانید.
پیشنهاد حسین پاکدل، نمایش˝ مرداب روی بام˝
حسین پاکدل برای تعطیلات پایان هفته دیدن نمایش˝ مرداب روی بام˝ به نویسندگی و کارگردانی رضا گوران را پیشنهاد می‌کند.
حسین پاکدل درباره نمایش " مرداب روی بام" گفت: بازخوانی که کارگردان از متن اصلی "لورکا" انجام داده بسیار خوب است و نشان از این دارد که رضا گوران زمانه لورکا را به درستی شناخته و توانسته این متن را آداپته کند. بدون این که بخواهد شعار سیاسی بدهد، مفهوم دوارن جمهوری و فاشیسم در اسپانیا را به خوبی هرچه تمام‌تر نشان داده است. این اثر در راستای آثار لورکا است که با زبان رضا گوران بیان می‌شود.
او ادامه داد: به نظرم کسانی که به ادبیات اسپانیا و بخصوص نوشته‌های لورکا علاقه دارند حتما این را ببینند چرا که رضا گوران نمایندگی خوبی از این ادبیات می‌کند و توانسته آن را به صحنه بیاورد. مخصوصا تماشای این نمایش را به دانشجویان تئاتر توصیه می‌کنم چون نکات زیادی در اجرا و کارگردانی هست و حرف زیادی برای گفتن دارد.
نمایش " مرداب روی بام" به نویسندگی و کارگردانی رضا گوران تا 13 اردیبهشت هرشب ساعت 19:30در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، بهناز جعفری، ندا مقصودی، عبد آبِست، دایانا فتحی، بیتا معیریان، جواد پولادی، پانیذ فریوسفی بازیگران این نمایش هستند.
پیشنهاد ژیوار شیخ‌الاسلام؛ قطعات ماندگار همایون خرم، جلیل شهناز، حسن کسایی
ژیوار شیخ‌الاسلام معتقد است، قطعات پیشکسوتان موسیقی بسیار شنیدنی و تداعی‌گر خاطره‌ها است که بهتر است مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی این قطعات را گوش کنند.
ژیوار شیخ الاسلام گفت: به طور کلی آثار بزرگان بر دل و جان انسان نفوذ می‌کند و آدمی می‌تواند با این آثار روح خود را به آرامش برساند.
این خواننده تاکید کرد: من همیشه قطعات زنده یاد همایون خرم، جلیل شهناز، حسن کسایی را گوش می‌کنم و بهتر است مخاطبان آثار این پیشکسوتان را گوش کنند زیرا به راحتی می‌توانند با این آثار موسیقایی ارتباط برقرار کنند.
ژیوار شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: آثار بزرگان موسیقی درهای زیباتری از زندگی را به روی ما باز می کند که هنرجویان موسیقی نیز باید در ابتدا آثار این عزیزان را گوش کنند زیرا این موضوع سبب می شود درک بهتری از موسیقی داشته باشند.
پیشنهاد کورش ادیم؛ نمایشگاه کیارنگ علایی و ایران
کورش ادیم از جمله هنرمندانی است که هر هفته برنامه خاصی برای گالری گردی دارد؛ او برای جمعه 29 فروردین ماه نمایشگاه عکس‌های مهرداد عمرانی و نمایشگاه گروهی ایران که در گالری هما برگزار می شود را پیشنهاد می کند.
کورش ادیم گفت:با توجه به این که یکی از دغدغه های اصلی من عکاسی است؛ در میان انتخاب‌هایم همواره اگر نمایشگاه عکسی باشد ترجیح می دهم آن را دربرنامه گالری گردی‌ام بگذارم. این هفته نیز نمایشگاه عکس‌های مهرداد عمرانی در گالری طراحان آزاد را افتتاح می‌شود. من تاکنون از مهرداد عمرانی عکس کم دیده ام و برپایی نمایشگاهش فرصت مغتنمی است تا عکس های او را ببینم.
او همچنین یکی دیگراز نمایشگاه هایی که به آن سر خواهد زد را نمایشگاه گروهی "ایران" در گالری هما عنوان کرد. ادیم گفت: همواره نام "ایران" و رویدادهای که پیرامون این نام رخ می‌‎دهد برای من از جذابیت خاصی برخوردار است و علاقمند ببینم این بارهنرمندان با ایران چه برخوردی کرده اند.
لازم به یادآوری است، گالری طراحان آزاد روز 29 فروردین‌ماه نمایشگاه عکس‌های مهرداد عمرانی در گالری طراحان آزاد افتتاح خواهد شد و تا سوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت. گالرى طراحان آزاد در مـیدان فاطـمی، مـیـدان گلها، مــیدان سلمــاس ، پـلاک ٥ واقع است.
گالری هما نیز تا دوم اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی با عنوان ایران خواهد بود. در این نمایشگاه مجموعه ای از نقاشی، طراحی و مجسمه از پورنگ پیرعطایی، امین روشن، علیرضا آستانه، علی ملک، لادن بروجنی به نمایش گذاشته شده . گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8 واقع شده است.
پیشنهاد مهدی قاسمی ،نمایشگاه عکس های کامران عدل
مهدی قاسمی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این روزها نمایشگاه عکس های کامران عدل در گالری اعتماد برپا شده است و درباره اهمیت و ویژگی های این نمایشگاه در میان جامعه عکاسان صحبت های بسیار ارزشمندی می شود و من هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه عکاسان به مخاطبان هنری های تجسمی بازدید از نمایشگاه کامران عدل را پیشنهاد می کنم.
او افزود: کامران عدل نام شناخته شده ای در جامعه عکاسی ایران که در عرصه بین المللی هم بسیار شناخته شده است و او هر بار که نمایشگاهی برپا می کند، ایده های متنوعی برای به نمایش گذاشتن دارد. در این نمایشگاه نیز او مجموعه ای از عکس های که در 6 دهه اخیر عکاسی کرده است را به نمایش گذاشته است و همراه با این عکس ها مجموعه ای هم یاداشت خواندی و جذاب پای هر عکس نصب کرده است که برای مخاطبان بسیار جذاب است.
این عکاس مطبوعاتی ادامه داد: اصولا مخاطب عکس های اجتماعی مردم عادی هستند؛ مردمی که در کف جامعه زندگی می کنند و اگر قرار باشد که نمایشگاهی از عکس های اجتماعی برپا شود این نمایشگاه باید خیابانی باشد چون اصولا مردم عادی به گالری نمی روند.
او افزود: اما عکاس پر ایده ای چون کامران عدل وقتی عکس های اجتماعی اش را به نمایش می گذاردحتما راهکاری دارد که مردم عادی را نیز به گالری بکشاند.
عکس های کامران عدل تا دوم اردیبهشت ماه در گالری اعتماد برپاست.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]چه آلبوم‌هایی منتشر شده‌اند؟[/h]


این هفته آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون منتشر شده که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است، موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ فروردين ساعت 10:31


به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم‌هایی که در این هفته منتشر شده بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.
آلبوم "مردمک" با آهنگسازی بهزاد عبدی
˝مردمک˝ عنوان آلبوم موسیقایی بی‌کلام در ژانر موسیقی فیلم به کوشش موسسه فرهنگی هنری راوی آذرکیمیا منتشر شد.
مردمک برگرفته از مجموعه آثار کوتاه موسیقی فیلم بهزاد عبدی در فیلم‌های "دهلیز"، "هیچ کجا هیچکس"، "خانه پدری"، "برف روی شیروانی داغ" و "چشم" است که در سالیان گذشته به نمایش درآمده است.
بهزاد عبدی آهنگساز مطرح ایرانی که در کنار تحصیلات مهندسی از دانشگاه شریف برای تکمیل معلومات موسیقایی خود در کشور اوکراین به درجات عالی در زمینه موسیقی رسیده آثار قابل توجهی را قبلا در حوزه هنری تولید و عرضه کرده است.
آلبوم مردمک دارای 29 شیار (تراک) با عناوین متنوع از قسمت‌های فیلم‌های مورد اشاره است که با صدابرداری آندری موکرینسکی و در خانه صدای کیو اوکراین ضبط و با طراحی گرافیک سهیل حسینی و مدیریت تولید رضا مهدوی به کوشش موسسه راوی آذر کیمیا تولید و عرضه شده و رسما توسط پخش‌های آوای باربد، آوای گلچین شرق، رها، نیما جوان و هنرشهر به سراسر کشور در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی هنری عرضه شده است.
آلبوم "مکث" با صدای کیارش حسن زاده
آلبوم "مکث" با صدای کیارش حسن‌زاده و با دکلمه کامران تفتی از سوی انتشارات آوای مهر میهن منتشر شد. ترانه‌سرایان این آلبوم بهزاد گرجی، مهدیه فراهانی، عبدالجبار کاکایی، شاهین خسروآبادی، بهزاد مهدوی‌بخش، هستی رعیت، مرجان زنگنه، بهادر ابراهیمی، شیوا پرندی، محسن اشرفی، سهیلا شکرآبادی هستند.
در این اثر موسیقایی بهزاد گرجی، کیارش حسن‌زاده، امیر طبری، عرفان جهانگیر آهنگسازی قطعات را بر عهده داشته‌اند و تنظیم قطعات توسط بهزاد گرجی، علی ملک‌پور، شاهین خسروآبادی، شهاب مقدم، مهدی سفیدگر انجام شده است.
همچنین در این آلبوم علی ملک‌پور، بهزاد گرجی، شاهین خسروآبادی، مهدی سفیدگر (پیانو،کیبورد و سازهای الکترونیک)، علی ملک پور، شاهین خسروآبادی، امیر طبری، مهدی سفیدگر (گیتار کلاسیک)، میثم مروستی (ویلن و آلتو)، ایمان جعفری پویان (ساکسفون) و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
ضبط این اثر توسط علی ملک‌پور، بهزاد گرجی، حامد مهدوی، عرفان جهانگیر، امین لسانی انجام شده است و میکس و مسترینگ به عهده کیارش حسن زاده و بیژن گرجی بوده است.
این اثر موسیقایی شامل 13 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن با تو خوشحالم، تظاهر، بذار امشب بخوابم، ثانیه‌ها، عذاب، انقدر دوست دارم، رویایی می‌شه، نگاهم کن، مهمون، تو نیستی و... است.
آلبوم بی‌کلام ˝8 بی‌تی˝ اثری از مارتین شمعون پور
آلبوم بی‌کلام "8 بی‌تی" اثری از مارتین شمعون پور از سوی انتشارات آوا خورشید منتشر شد.
در این اثر موسیقایی آهنگسازی قطعات به عهده سیامک خواهانی، اکبر محسنی، مرتضی نی داوود، کامبیز مژدهی، علینقی وزیری، پیتر سلیمانی‌پور، عطاالله خرم، روح الله خالقی، جواد معروفی، جواد بدیع زاده، درویش خان بوده است.
تنظیم قطعات توسط مارتین شمعون پور انجام شده است و میکس و مسترینگ به عهده رضا فرهادی بوده است.
این اثر موسیقایی شامل 28 قطعه است که نام بعضی از قطعات آن سایه کمر، پرواز، الهه ناز، پیش درآمد اصفهان، جان مریم، محلی آذری، سوز و گداز، رنگ قدیمی، بندباز، بوی کودکی، مرغ سحر، بارون، تکنوازی دف، بهار دلنشین، دختر بویر احمدی، خواب های طلایی، دخترک ژولیده، گل پامچال، خزان عشق، خوشحال و شاد و خندان، رشید خان، رنگ پریچهر و پریزاد، آها بوگو و.... است.
آلبوم "تکنوازی سه تار" با نوازندگی حسین مهرانی
آلبوم موسیقی "تکنوازی سه تار" با نوازندگی حسین مهرانی روانه بازار موسیقی شد.
آلبوم حسین مهرانی با عنوان "تکنوازی سه تار" منتشر شد. این نوازنده در این اثر به اجرای ردیف دستگاه شور پرداخته‌ است و این آلبوم از سوی انتشارات ماهور روانه بازار موسیقی شده است.
این آلبوم شامل تکنوازی‌ با سه تار در دستگاه شور است. در این آلبوم قطعات ضربی ردیف دستگاه شور با تنبک آرش فرهنگ فر اجرا شده است.
محوریت اجرای این آلبوم بر روی گوشه‌های دستگاه ماهور است. رنگ اصول، گریلی و رنگ شهرآشوب عنوان سه قطعه اجرا شده در این آلبوم هستند.
در بروشور این آلبوم آمده است: در این اثر، دستگاه شور، ردیفِ میرزاعبدالله در شور لا اجرا شده است. اگرچه در موسیقی اروپایی نیز اجرای یک قطعه در تُنالیته‌های مختلف بر فضای عاطفی موسیقی اثر می‌گذارد، اما در سازهای ایرانی، به‌خصوص تار و سه‌تار، اجرای یک دستگاه از پرده‌ای متفاوت به خاطر سازوکارهای مربوط به صدادهی ساز و تناسب واخوان‌ها، تغییرات چشمگیری در محتوای عاطفی موسیقی ایجاد می‌کند. به علاوه از آنجا که در تار و سه‌تار، یک دستگاه را حتا می‌توان از پردهٔ واحد نیز با کوک‌های متفاوت اجرا کرد، در هر اجرا می‌توان زیبایی‌شناسی متفاوتی را جست. این زیبایی‌شناسی متفاوت از آن رو جلوه می‌‌کند که اجرای یک دستگاه چه از پرده‌های مختلف و چه با کوک‌های گوناگون، بر کلیت روابط مدال دستگاه اثر می‌گذارد و به تناسب موقعیت، نت‌ها یا مدهای اصلی و فرعی خاصی را تقویت و برجسته می‌کند. در این اجرا، سه‌تار دو سُل لا رِ کوک شده است.
پایان پیام/46
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرهاد فخرالدینی در گفت و گو با هنرآنلاین/[h=1]هر چه زودتر تکلیف ارکستر ملی مشخص شود[/h]


فرهاد فخرالدینی گفت: هنرمندان در کنار علی مرادخانی هستند و بهتر است هر چه زودتر تکلیف ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک مشخص شود.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 10:41


فرهاد فخرالدینی، رهبر ارکستر و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: خوشبختانه مراحل اولیه برای احیای ارکستر ملی انجام شده است و من بنا به دلایلی موافقت خودم را برای رهبری ارکستر ملی اعلام کردم و منتظر هستم جلسه‌ای برگزار شود تا ما کارمان را شروع کنیم.
این رهبر ارکستر خاطرنشان کرد: هنوز کار به صورت رسمی آغاز نشده است یعنی اینکه به صورت رسمی از ما دعوت نشده اما ما تمامی کارها را انجام دادیم . هر دو ارکستر نیاز به فراخوان دارند و باید با نظر مستقیم مسئولین کار خود را شروع کنند.
این آهنگساز تاکید کرد: متاسفانه هنوز چهارچوب‌ها مشخص نشده است و ما نیاز داریم فراخوان اعلام شود تا یاران ارکستر ملی را انتخاب کنیم و به زودی کار را شروع کنیم و باید به سرعت دست به کار شویم.
فخرالدینی در ادامه افزود: ما برنامه ریزی‌ها را تا حدودی انجام دادیم و قرار است فعالیت ارکستر را با قطعات جدید آغاز کنیم، همچنین این قطعات برای اولین بار اجرا می‌شود که هماهنگی‌ها در این زمینه انجام شده است و با آهنگسازانی که با من همکاری نزدیک داشتند در حال آماده سازی قطعات هستیم.
فرهاد فخرالدینی بیان کرد: باید همین جا اعلام کنم که هنرمندان در کنار علی مرادخانی هستند و بهتر است هر چه زودتر تکلیف ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک مشخص شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]دو اثر جدید حسام الدین سراج منتشر می‌شود[/h]


دو اثر جدید حسام الدین سراج با عنوان ˝مسیحا˝ و ˝لب‌خوانی باران˝ به زودی منتشر می‌شود.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 10:19


حسام الدین سراج، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و ‌برنامه‌ریزی برای انتشار یک اثر موسیقایی با عنوان "مسیحا" هستم، قرار بود این اثر سال گذشته منتشر شود که بنا به دلایلی این آلبوم امسال از سوی حوزه هنری منتشر می‌شود.
سراج در ادامه افزود: این اثر موسیقایی شامل دو سی دی و در مجموع 14 قطعه است، در این اثر از ارکستر زهی ایرانی استفاده شده است که به احتمال زیاد به زودی در تهران و شهرستان‌ها این آلبوم را اجرا می‌کنیم.
این خواننده خاطرنشان کرد: همچنین اثر دیگری با عنوان "لب‌خوانی باران" در دست انتشار دارم که این اثر در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.
حسام الدین سراج تاکید کرد: این اثر شامل 10 قطعه است که با همکاری ارکستر زهی ایرانی ضبط شده است. همچنین تنظیم این آلبوم ویژه است یعنی اینکه براساس فکر نو جوانان تنظیم شده است.
این خواننده در پایان گفت: در این اثر موسیقایی از سازهای عود، کمانچه، سازهای کوبه ای، کوزه، دهل، تنبک، سازهای بادی و.... استفاده شده که به زودی اخبار دقیق برای انتشار این اثر انعکاس می‌یابد.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]شیراز میزبان رضا صادقی می‌شود[/h]
رضا صادقی اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد.


۱۳۹۳ دوشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 08:41


پویا نیک پور، خواننده و رهبر ارکستر رضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت رضا صادقی در شیراز هستیم که این کنسرت 4 و 5 اردیبهشت در شهر شیراز و تالار حافظ برگزار می‌شود.
رهبر ارکستر رضا صادقی در ادامه بیان کرد: سال گذشته کنسرت‌های این خواننده پاپ در شهرستان‌ها با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، همچنین تور موسیقی این خواننده به همراه اعضای گروهش در شهرستان‌ها ادامه دارد.
نیک پور خاطرنشان کرد: در این کنسرت قطعات خاطره‌انگیز برای مخاطبان اجرا می‌شود، همچنین قرار است مانند کنسرت‌های قبلی قطعاتی از آلبوم "همین" برای مخاطبان ترانه‌هایی را اجرا کنیم.
پویا نیک پور در ادامه درباره اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این کنسرت میلاد عالمی، امیر شهابی، آرش مقدم، سعید صارمی، دارا دارایی و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند، همچنین من به عنوان رهبر ارکستر با این گروه همکاری می‌کنم.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اولین آلبوم رسمی محسن فرهمندی منتشر شد[/h]
آلبوم ˝تندیس˝ با صدای محسن فرهمندی روانه بازار موسیقی شد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 09:39

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، اولین آلبوم رسمی محسن فرهمندی با عنوان "تندیس" روانه بازار موسیقی شد. کار آهنگسازی قطعات این اثر به عهد مرتضی پاشایی، فرشاد یزدی، معین طیبی، حسین غفاری، سعید تاج و حمید رهنورد بوده است و تنظیم‌ها توسط مرتضی پاشایی، فرشاد یزدی، حمید رهنورد و سعید تاج انجام شده است.
ترانه‌های این اثر موسیقایی توسط مهرزاد امیرخانی، حمید فریزند و شقایق میرزایی سروده شده است. این اثر شامل ۱۳ قطعه است و نام قطعات آن آخر یک روز، بیا بیا، تمنا، دنبال تو، شمع، قسم، تندیس، لحظه‌های رویا، گریه نکن، فال و فنجان، جدایی، بن بست و یک شاخه گل است.
در این اثر یاشار خسروی، مسعود همایونی، فیروز ویسانلو، بهنام حکیم، دارا دارایی، میثم مروستی، ایمان جعفری پویان، محمد عارف، فرشاد یزدی و فرید کریمیان فر از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
همچنین ژانر این آلبوم پاپ، هاوس، کانتری و راک است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝بوم˝ حمیدرضا دیبازر در تالار وحدت[/h]
حمیدرضا دیبازر به همراه ارکستر فوژان 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 11:39


حمیدرضا دیبازر، آهنگساز و رهبر گروه موسیقی فوژان در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در حال تمرین با اعضای گروه فوژان هستیم و قرار است 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه رویم.
این آهنگساز افزود: این کنسرت به مناسبت سالگرد تولد آلبوم "بوم" برگزار می‌شود که قرار است به همراه یک خواننده، گروه کر و ارکستر فوژان به اجرای برنامه بپردازیم.
دیبازر در ادامه خاطرنشان کرد: علی زندوکیلی به عنوان خواننده در این کنسرت حضور دارد و پیام این کنسرت صلح جهانی است. همچنین در سازبندی از سازهای ایرانی، سازهای الکترونیک، سازهای زهی و سازهای آکوستیک استفاده شده است.
رهبر گروه موسیقی فوژان تاکید کرد: در این کنسرت قطعات آلبوم "بوم" اجرا می‌شود که نام بعضی از قطعات آن کوبان، سور بانگ، جنون، به سپیدی صلح و.... است.
حمیدرضا دیبازر در ادامه گفت: آلبوم "بوم" با توجه به میل ترکیب سازهای گوناگون و المان‌های متنوع موسیقی از فرهنگ‌های مختلف آهنگسازی شده و در این اثر موسیقی سازی و باکلام در کنار هم قرار گرفته و به ارتباط انسان با هستی و انسان با انسان پرداخته است.
این آهنگساز در پایان بیان کرد: تور موسیقی ارکستر فوژان از تالار وحدت آغاز می‌شود و کنسرت بعدی در شیراز است که قرار است در شهرستان‌های دیگر به صحنه رویم و به زودی اخبار دقیق آن اطلاع رسانی می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
با حضور هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای[h=1]کنسرت گروه موسیقی تلفیقی ˝آواز˝ در ترکیه برگزار می‌شود[/h]
گروه موسیقی تلفیقی ˝آواز˝ که متشکل از هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای است کنسرت‌هایی را در چند شهر ترکیه اجرا می‌کند.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 12:12


به گزارش هنرآنلاین، هادی سپهری سرپرست گروه موسیقی "آواز" با بیان این خبر، گفت: کنسرت های ما در پایان اردیبهشت ماه سال جاری با اجرا در دانشگاه تکنیک خاورمیانه و به دعوت این دانشگاه که در آنکارا است، آغاز می‌شود، سپس یک اجرای عمومی در شهر آنکارا خواهیم داشت، در ادامه نیز در بخش آسیایی شهر استانبول در سالن ناظم حکمت برای دومین سال کنسرت خواهیم داشت، همچنین یک اجرا در بخش اروپایی این شهر و سالن معتبر "themekan" برگزار می‌کنیم، ضمن کنسرت‌های زنده که روی صحنه می‌بریم، اجرایی هم در کانال تلوزیونی حیات تی وی ترکیه خواهیم داشت، در انتهای این برنامه‌ها نیز گروه آواز به دعوت دانشگاه شهر آغری کنسرتی را در این دانشگاه روی صحنه می‌برد.
سپهری در ادامه با انتقاد از شرایط اجرای کنسرت در داخل ایران افزود: ما دو سال است که با تهیه کننده‌های موسیقی تماس گرفتیم تا در ایران هم کنسرت‌هایی اجرا کنیم، اما متاسفانه دراینجا برنامه گزار‌ها فقط با تعداد مشخصی از هنرمندان کار می‌کنند و حاضر نیستند با اشخاص دیگری همکاری داشته باشند، در ضمن ما در خارج ایران تنها تاریخ اجرا را با سالن هماهنگ می‌کنیم و سپس کنسرت برگزار می‌شود، اما اینجا جدای مجوز از وزارت ارشاد که پروسه‌ای طولانی دارد، باید موافقت حراست سالن یا ارگان مربوطه، نیروی انتظامی و نهادهای دیگر را هم گرفت. پس اجرای کنسرت بسیار سخت و زمانبر است و با درنظر گرفتن مسایل مالی و نداشتن اسپانسر، ما تاکنون موفق به برگزاری کنسرت عمومی در کشور خودمان نشده‌ایم.
کمال بینیجی (عود، گیتار، باغلاما، آواز)، مهران قهرمان‌زاده (تمبک، بندیر، کاخن) بتول دمیر (همخوان)، بهرنگ نیک آئین (دف، دهل، بندیر)، علی فواد آیدین (کلارینت، کاوال)، هادی سپهری (آواز، باغلاما، تار و سه تار) و امیر سید احمد (سنتور) موسیقیدانان عضو این گروه هستند که در این کنسرت‌ها به هنرنمایی خواهند پرداخت.
شایان ذکر است هادی سپهری در سال ۱۳۸۹ به همراه آقای کمال بینیجی از کشور ترکیه گروه موسیقی تلفیقی به نام آواز را تشکیل دادند که موسیقی ایرانی، آذری، ترکی اجرا می‌کند، و این گروه از بدو تاسیس اجراهائی را در کرج وشهر‌های مختلف ترکیه داشته است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]گروه ایستگاه، موسیقی متن فیلم های کیمیایی را در ایوان شمس می‌نوازند[/h]
هادی منبتی از برگزاری یک کنسرت تمام عیار سینمایی در سوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.


۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 12:38


سید هادی منبتی در گفت‌وگو با خبرنگار سینماییهنرآنلاین درخصوص برگزاری کنسرت گروه ایستگاه در تالار ایوان شمس گفت: گروه ایستگاه یک گروه دانشجویی است که سال گذشته به همین نحو کنسرتی در ایوان شمس برگزار کردند. امسال با تغییراتی که در این گروه اعمال شد بار دیگر روی صحنه خواهند آمد و به اجرای زنده موسیقی متن فیلم های شاخص سینمای ایران و جهان می پردازند.
او ادامه داد: تصمیم ما بر این بود که از گروه های دانشجویی که کمتر فرصت دیده شدن برای آن ها میسر می شود و امکانات مناسبی را در اختیار ندارند استفاده کنیم. از این بعد هم از طرح های این چنینی استقبال خواهیم کرد.
منبتی درباره نحوه اجرای این گروه گفت: نحوه اجرا به این گونه است، هنگامی که موسیقی نواخته می شود، تصاویری از فیلم هایی که موسیقی های آن اجرا می شود روی پرده سینما پخش خواهد شد.
هادی منبتی ادامه داد: بلیت فروشی این کنسرت از طریق سایت سی گذر انجام خواهد شد و تا به امروز تعداد زیادی از بلیت های این کنسرت به فروش رفته است. ظرفیت سالن ایوان شمس 400 نفر است.
منبتی یاد آور شد: موسیقی هایی که در این کنسرت اجرا خواهند شد، از موسیقی فیلم های ایران و جهان خواهد بود. موسیقی آثار مسعود کیمیایی یکی از اصلی ترین محورهای این کنسرت می باشد.
این کنسرت از تاریخ چهارشنبه سوم اردیبهشت به مدت سه روز در تالار ایوان شمس برگزار می شود.
در این کنسرت موسیقی متن فیلم های "دست های آلوده"، "تب"، "مرسدس"، "سام و نرگس"، "قیصر و رضا موتوری" و همچنین فیلم های "پدر خوانده"، "پاپیون"، "تایتانیک" و "سینما پارادیزو" اجرا می شود.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]گروه هم‌آوایان تاسیان و اجرای موسیقی گیلکی در تالار اندیشه[/h]


گروه موسیقی گیلکی «هم آوایان تاسیان» اوایل خرداد‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه خواهد رفت.

به گزارش سایت موسیقی ایرانیان این کنسرت به سرپرستی حسین تقی‌نژاد، تاریخ دوم خرداد ماه سال جاری در تالار اندیشه شهر تهران (ساعت ۸ شب) برگزار خواهد شد و این گروه با ترکیبی از هنرمندان جوان و با تجربه گیلانی به اجرای ترانه‌های نمایشی و داستانی با مضامین اجتماعی و عاشقانه می‌پردازد.«هم آوایان تاسیان» از سال ۱۳۸۷ تشکیل شده و در طول ۵ سال گذشته کنسرت‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه حفظ و اشاعه فرهنگ و هنر گیلان داشته است و اگویه خوانی و هم‌آوایی در ارائه ترانه‌های گیلکی و ساخت آثار جدید و احیای آثار بومی در طول سالهای فعالیت این گروه مورد استقبال زیادی قرار گرفته و هم اکنون نیز این گروه از پرطرفدار‌ترین گروههای موسیقی محلی در گیلان محسوب می‌شود؛ همچنین این گروه محلی تاکنون در کنسرت‌ها و جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی حضور داشته و اجرای ترانه‌های نمایشی و داستانی با مضامین اجتماعی و عاشقانه و خوانندگی همه اعضای گروه توامان با نوازندگی از نقاط برجسته آثار این گروه موسیقی محلی است که در سالهای اخیر مورد استقبال عموم قرار گرفته و حاصل سال‌ها فعالیت این گروه اجرای بیش از چهل ترانه گیلکی است که عمدتا از ساخته‌های اعضای گروه می‌باشد.در این کنسرت آرین قلی‌پور (سازهای کوبه‌ای)، ملاحت حداد (هم خوان)، علی شرفی‌نژاد (سازهای کوبه‌ای)، امیر ادراکی (کمانچه)، سروش شجاع طلب (کمانچه آلتو)، رامتین روبنشه (سازهای کوبه‌ای)، حمید سماعی (تار. بمتار)، کیارش عشقی (سازهای کوبه‌ای)، فرهاد یحیی‌پور (نی)، مریم پوریا (سه تار) و سحر یوسفی (هم خوان) به عنوان اعضای گروه هم آوایان تاسیان در کنار حسین تقی‌نژاد (سنتور و سرپرست گروه) به هنرنمایی خواهند پرداخت.علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی iranconcert.com مراجعه کنند
 

Similar threads

بالا