✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

  • بله

    رای: 0 0.0%
  • خیر

    رای: 6 100.0%
  • با ایمیلتان تماس می گیریم

    رای: 0 0.0%
  • با AEEW.blogfa

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    6

*Ertebat*

عضو جدید
توهم اکثریت در شبکه‌های اجتماعی، عاملی برای القای ایده‌‌ها و رفتارها در جوامع مجازی

توهم اکثریت در شبکه‌های اجتماعی، عاملی برای القای ایده‌‌ها و رفتارها در جوامع مجازی

این روزها شبکه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند و تحلیل رفتار کاربران در این شبکه‌ها حقایق جالب توجهی را در مورد قدرت شبکه‌های اجتماعی مجازی روشن می‌کند. برای مثال محققان شبکه به این نتیجه رسیده‌اند که چگونه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند توهمی را مبنی بر داشتن یک ویژگی‌ مشترک رواج دهند، در حالی که چنین چیزی در واقعیت صادق نیست.

یکی از مواردی که سوال بسیاری را نزد محققان ایجاد کرده، چگونگی به اشتراک گذاشته شدن شماری از پیام‌ها، تصاویر و عقاید به طرز گسترده‌ است، در حالی که شمار دیگری از مفاهیم و محتوای موجود در این شبکه‌ها که جذابیت بالایی نیز دارند، آنچنان مورد استقبال واقع نشده و بعضا اصلا دیده نمی‌شوند؛ از این‌رو به نظر می‌رسد خود محتوا و پیامی که انتقال داده می‌شود، دلیل تفاوت در میزان اشتراک‌گذاری یک پیام نیست. بنابراین عامل دیگری وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی منجر به اشتراک گذاری گسترده‌ی یک ایده یا پیام می‌شود.

کریستینا لرمن و جمعی از محققان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مطالعاتی را در این خصوص به انجام رسانده‌اند تا علت اشتراک‌گذاری گسترده‌ی برخی از محتویات را بررسی کنند. این تیم به این نتیجه رسیده‌اند که القای یک توهم فوق العاده قوی توسط شبکه‌های اجتماعی در ذهن کاربران می‌تواند نقش پررنگی داشته و همه چیز را در مورد محبوب شدن یک موضوع یا اشتراک گذاری یک ایده با سرعت برق آسا توجیح کند.

دانشمندان اخیرا به مفهوم جدیدی از شبکه‌های اجتماعی پی برده‌اند که با عنوان طبیعت متناقض شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. بهترین مثال در این خصوص را می‌توان در مورد تناقض موجود در دوستی‌های شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد؛ برای مثال به طور میانگین تعداد ارتباطات دوستی دوستان یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی از میزان دوستان وی بیشتر خواهد شد.

دوستی‌ها در شبکه‌های اجتماعی از قانون خاصی تبعیت می‌کند که بسیاری آن را با عنوان قانون قدرت می‌شناسند. اگر توجه کرده باشید، اغلب افراد در شبکه‌های اجتماعی گروه‌های دوستی کم تعدادی دارند، در حالی که در این بین شماری از افراد خاص دارای خیل عظیمی از دوستان هستند که همین افراد تعداد میانگین دوستان را افزایش می‌دهد.

بهتر است این مفهوم را با مثال دیگری تشریح کنیم. فرض کنید که میانگین قد تمام دوستان مذکرتان اندازه‌گیری شده و متوسط قد دوستان شما ۱۷۰ سانتی‌متر تعیین شده است. در صورتی که شما نیز مذکر باشید، پس شما نیز قدی در حدود همین ۱۷۰ سانتی‌متر خواهید داشت. از نظر ریاضی، میانگین یک روش استاندارد برای درک طبیعت یک مجموعه از داده‌ها است.

اما این سناریو را در حالت دیگری نیز بررسی می‌کنیم. فرض کنید یکی از افرادی که جزو دوستان شما است، قد بلندی دارد، بطوریکه قد وی یک یا ده کیلومتر است! با احتساب قد این فرد، میانگین قد دوستانتان بسیار افزایش خواهد یافت و از این‌رو قد دوستانتان بیشتر از شما تصور خواهد شد. در این حالت میانگین معیار ضعیفی برای سنجش طبیعت داده‌ها است.

این موضوع را می‌توان نه‌تنها در مورد تعداد دوستان، بلکه در تمام جنبه‌های شبکه‌های اجتماعی به عینه دید. برای مثال تعداد میانگین پست‌های دوستانتان بیشتر از شما بوده و نام آن‌ها نیز بطور میانگین بیش از شما ذکر خواهد شد.

حال لرمن و تیم تحقیقاتی وی تناقضی را در این رابطه یافته‌اند که از آن با عنوان توهم اکثریت یاد می‌کنند. به بیان بهتر، یک فرد در شبکه‌های اجتماعی رفتار یا ویژگی مشترکی را در اغلب دوستان خود مشاهده می‌کند که این موضوع تاحدودی غیرممکن است.

لرمن و تیم تحقیقاتی وی برای نمایش بهتر این مفهوم از گراف استفاده کرده‌اند که هر یک از گراف‌ها ۱۴ نقطه دارند. همانطور که در شکل فوق نیز مشاهده می‌کنید، دو گراف در سمت راست و چپ وجود دارند که در نگاه اول این دو گراف شبیه به نظر می‌رسند. در هر دو گراف سه گره با استفاده از رنگ قرمز مشخص شده‌اند. این تیم پس از رنگ آمیزی سه نقطه در مرحله‌ی اول به شمارش تعداد ارتباطات موجود بین نقاط رنگی و غیررنگی پرداخته‌اند.

همانطور که در گراف سمت چپ مشاهده می‌کنید، بیش از نیمی از ارتباط‌های نقاط غیررنگی با نقاط رنگی است، در حالی که این موضوع در گراف سمت راست صادق نیست. با دقت در گراف‌های مورد نظر می‌توان دید که ساختار گراف‌ها تفاوتی با هم ندارند، اما نقاط متفاوتی در دو گراف رنگ‌آمیزی شده‌اند.

این همان مفهوم توهم اکثریت است. در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان مصداق‌های بارز این رفتار را مشاهده کرد، بطوریکه یک ویژگی خاص در بین همه بصورت مشترک مشاهده می‌شود، در حالی که در دنیای واقعی این چنین نیست.

توهم اکثریت زمانی روی می‌دهد که نقاط رنگی همان نقاطی باشند که ارتباط بیشتری دارند. با توجه به تعداد بالای ارتباط این نقاط، مفهوم میانگین بصورت ناخواسته برای گره‌های غیررنگی افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اهمیت ارتباط یا همان رابطه‌ی دوستی مجازی، ارتباط توهم اکثریت با تناقص دوستی‌ها رابطه‌ی مستقیم دارد.

لرمن و تیم تحقیقاتی وی در ادامه به سراغ بهبود پارامترهای شبکه رفته و توزیع‌ لینک‌ها را تغییر داده‌اند تا وابستگی توهم اکثریت را در حالت‌های مختلف به ارتباطات مشاهده کنند. در نهایت این تیم نتیجه گرفته که تعداد حالاتی که می‌تواند منجر به ایجاد توهم شود، بسیار زیاد است.

اما این موضوع در دنیای واقعی به چه گونه است؟ برای بسط دادن این مفهوم به دنیای واقعی، لرمن و تیم تحقیقاتی وی به رصد شبکه‌های اجتماعی واقعی پرداخته‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان دنبال کنندگان شبکه‌ی اجتماعی Digg و شبکه‌ی موجود بین وبلاگ‌های سیاسی اشاره کرد.

لرمن به این نتیجه رسیده که توهم اکثریت را می‌توان در تمام موارد فوق مشاهده کرد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

اثر این پدیده در وبلاگ‌ها با تم سیاسی محسوس‌تر است، بطوریکه در حال فعال بودن ۲۰ درصد از گره‌ها، ۶۰ تا ۷۰ درصد از گره‌ها دارای ارتباط با دوستان بسیار فعال هستند.

توهم اکثریت می‌توان حقایق و باورهایی را در شبکه‌های اجتماعی اشاعه دهد که در واقعیت صحت ندارند.

با استفاده از این قابلیت می‌توان حقایق و باورهایی را در شبکه‌های اجتماعی اشاعه داد که در واقعیت صحت ندارند. با درک بهتر این مفهوم، می‌توان دلیل اشتراک گذاری و مقبولیت برخی مفاهیم در شبکه‌های اجتماعی را درک کرد. کلید موفقیت در پخش یک ایده در دستیابی به گره‌هایی با ارتباط بالا برای پخش در موج اول نهفته است، این گره‌ها بصورت خودکار منجر به گسترش مخاطبان خواهند شد. هرچند شاید در ظاهر این موضوع چندان اهمیتی نداشته باشد، اما می‌توان از این مفهوم برای اشاعه‌ی طرز فکر اقلیت و القای محبوب بودن آن استفاده کرد.

یقینا نیم نگاهی به جامعه‌ی هموطنان در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پاسخ بسیاری از سوالات را با خود به همراه داشته باشد. این روزها شاهد همه‌گیر شدن رفتارها، خصوصیات و روش‌هایی هستیم که پیش از این شاید در صورت مشاهده‌ی آن‌ها در جامعه‌ی ایرانی، این رفتارها را نوعی هنجارشکنی می‌پنداشتیم، اما با توجه به مفهوم توهم اکثریت، بسیاری از کاربران به جای توجه به جامعه‌ی پیرامون خود، به آنچه که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند، توجه بیشتری کرده و حقایق موجود در فضای مجازی را ارجح‌ می‌دانند که همین موضوع باعث همه‌گیر شدن یک رفتار می‌شود، چراکه دنبال کنندگان با دیدن این رفتار‌ها در اشخاصی که مصداق گره‌های رنگی در گراف اول هستند، چنین خصوصیاتی را ویژگی‌های غالب جامعه تصور می‌کنند.

از این رو است که باید با چشمان بازتری در شبکه‌های اجتماعی به گشت و گذار پرداخت، چراکه این روزها استفاده از همین قابلیت کلید موفقیت در بسیاری از زمینه‌ها نظیر بازاریابی و تبلیغات نیز شده است.

تلفن سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
چرا تگلرام مجاز به فعالیت، اما وایبر محدود شد؟ ایراد وایبر کجاست؟

چرا تگلرام مجاز به فعالیت، اما وایبر محدود شد؟ ایراد وایبر کجاست؟


چندی پیش بود که وزیر ارتباطات درباره‌ی عدم فیلترینگ تلگرام به کاربران اطمینان داد و گفت «تنها، بخش استیکرهای تلگرام غیر فعال خواهد شد». حال با توجه به این گفته، برای بسیاری از کاربران چنین سوالی پیش خواهد آمد که تفاوت تلگرام و وایبر در چیست که تلگرام مجاز به ادامه، اما وایبر محدود شده است. با زومیت همراه باشید.

روزهای ابتدایی سال ۹۴ بود که کاربران اپلیکیشن وایبر، با کندی‌های شدیدی رو به رو شدند به طوری که رد و بدل کردن پیام‌ها به قدری کند شده بود که عملا استفاده از وایبر را غیر ممکن ساخته بود. در این بین بارها با پشتیبانی وایبر تماس گرفته شد و این شرکت نیز به طور کامل هرگونه نقص فنی از جانب خود را تکذیب کرد. پیش از این اپلیکیشن‌هایی نظیر وی چت شامل حال فیلترینگ داخلی شده بودند اما اینکه چرا برای محدود کردن اپلیکیشن وایبر هیچگونه اعلام رسمی صورت نگرفت هنوز جای سوال دارد. ضمن آنکه بر اساس آخرین گفته‌ی وزیر ارتباطات که خبر از عدم فیلترینگ تلگرام داشت این سوال در ذهن کاربران به وجود می آید که تفاوت وایبر و تلگرام در چیست که یکی باید محدود شود، و یکی آزادانه به فعالیت خود ادامه دهد؟

اگر بنا به بررسی روی کاغذ باشد، می توان اپلیکیشن وایبر را کم حاشیه تر از تلگرام دانست. وایبر Username ندارد، هنگام فورارد کردن پیام ها نامی قابل انتفال به پروفایل از کاربر ثبت نمی کند و برای استفاده از آن مستقیما از شماره تلفن شما استفاده خواهد شد که این امر مانع از جستجو‌های تصادفی و مزاحمت‌های احتمالی می شود.این حرف به این معنا نیست که در وایبر امکان مزاحمت وجود ندارد بلکه اشاره ای به علاقه ی کاربران برای دیده شدن یا نشدن در ایپلیکیشن های پیام رسان است. همچنین وایبر استیکرهای شخصی ندارد که همین موضوع باعث عدم وجود کوچکترین نکته‌ی غیر اخلاقی یا نامناسب در آن شده است. پس با توجه به این موارد، دلیل آن که وایبر باید محدود می شد چیست؟ از سخن وزیر ارتباطات می توان نتیجه گرفت که مشکل تنها بخش استیکرهای تلگرام است آن هم به دلیل امکان آزادانه‌ی ساخت استیکر. حال که بخش استیکر آن حذف خواهد شد، چه تفاوتی بین امکانات وایبر و تلگرام می ماند؟

آیا فکر می کنید وایبر نیز به زودی به عرصه ی رقابت بازخواهد گشت؟ نظر خود را با کاربران زومیت در میان بگذارید.

تعمیر سانترال

 

*Ertebat*

عضو جدید
10 راه حل ساده برای ایمن ماندن در شبکه های اجتماعی

10 راه حل ساده برای ایمن ماندن در شبکه های اجتماعی



حدود ده سال پیش، شما با خیال راحت می توانستید درخواست های دوستی را قبول کنید. اما امروزه، حتی برای به اشتراک گذاری یک عکس باید کمی بیشتر درباره آن فکر کنید. در اینجا شما می توانید با انجام دادن این 10 روش ساده، علاوه بر اینکه می توانید تجربه خوبی را از حضور در شبکه های اجتماعی داشته باشید، از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی‌تان جلوگیری کنید.

1. گمنام ثبت نام کنید

اول از همه یک ایمیل جدید درست کنید. از هیچ یک از مواردی که باعث شناختن هویت شما می شود (از جمله نام و نام خانوادگی، سال تولد یا کد پستی) در آدرس ایمیل جدید یا پروفایل تان استفاده نکنید. با استفاده از این آدرس ایمیل جدید، صفحات رسانه‌ای اجتماعی را ایجاد کنید و فقط افرادی را که واقعا به آنها اعتماد دارید اضافه کنید. همچنین از گذاشتن عکس های شخصی که به شناسایی شما کمک می‌کند اجتناب کنید.
2. از رمز عبورهای قوی استفاده کنید

پسورد هایتان را برای اکانت هایی که دارید به روز رسانی کنید و مطمئن شوید که برای هر کدام از اکانت هایی که دارید پسورد قوی استفاده کرده‌اید. برای ساختن یک پسورد قوی می توانید از ترکیب حروف (حداقل یک حرف بزرگ) و عدد استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که می توانید از کاراکتر های خاص (از جمله @ # $ % !) نیز استفاده کنید. از رمز عبورهایی که به راحتی قابل حدس زدن هستند به هیچ وجه استفاده نکنید.
3. تنظیمات حریم خصوصی خودتان را ارتقاء دهید

هر رسانه‌ی اجتماعی، گزینه ای برای تنظیمات دارد که در آن به شما اجازه می‌دهد امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید. بنابراین با استفاده از آن شما می‌توانید فقط به دوستانتان یا افراد خاصی اجازه بدهید که پست های شما و اطلاعات شخصی‌تان را ببینند. هیچ وقت تصور نکنید که تنظیمات پیش‌فرض، به صورت محرمانه تنظیم شده است.
4. از شناسه‌های مکان‌یابی استفاده نکنید

تنظیمات مکان‌یابی را خاموش کنید و هرگز اطلاعات مکانی را که در آن می خواهید باشید (مثلا هنگام خارج شدن از شهر برای تعطیلات) را به اشتراک نگذارید. حتی مشخصات مکانی که معمولاً برای خرید کردن به آنجا می روید را با دیگران در میان نگذارید. این کار باعث می شود که مردم کارهای روزمره ای را که انجام می دهید پیدا کنند و درنتیجه می توانند مکانی را که شما قرار است به آنجا بروید پیش‌بینی کنند.
5. افرادی را که به عنوان دوست قبول می کنید، با دقت انتخاب کنید

مطمئن شوید افرادی که شما را به عنوان دوستی اضافه می‌کنند را می شناسید. قبل از اینکه درخواست دوستی را قبول کنید یک پیام خصوصی برای آن شخص بفرستید و از او چیزی را درخواست کنید که به شما در شناساندن هویتش کمک می کند. حتی اگر شما فرض کنید که می توانید او را از روی عکس یا نام تشخیص دهید، در این صورت برای شما راحت تر خواهد بود که بفهمید این فرد همان شخصی است که می شناسید یا اینکه نقش او را بازی می کند ( این روش، یکی از روش های مرسوم برای جعل هویت است).
6. اطلاعات شخصی‌تان را به اشتراک نگذارید

منظور از این اطلاعات، مواردی همچون شماره‌های بیمه اجتماعی، تاریخ تولد، شماره تلفن واطلاعات بانکی است. سارقین هویت می توانند از این اطلاعات شما استفاده کنند. اگر فردی از لحاظ قانونی به این اطلاعات شما نیاز داشته باشد، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می تواند با استفاده از آنها با شما تماس بگیرد.
7. ارسال کردن ، دوباره ارسال کردن، لایک کردن

هیچ چیزی بر روی اینترنت به طور کامل امن نیست. هر کسی می تواند آنچه را که شما پست کرده‌اید ذخیره کند و یا اینکه آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. پس به خاطر داشته باشید چیزی را که می خواهید ارسال کنید با دقت بیشتری انتخاب کنید. همیشه فرض کنید چیزی را که ارسال می کنید باقی خواهد ماند و حذف نمی شود. هیچ وقت چیزی را درمورد خودتان،خانواده تان یا دوستان تان، که خود شما یا آنها دوست ندارند عمومی شود را ارسال نکنید. همیشه از ارسال چیزهایی که لحظه ای به ذهنتان خطور می‌کند اجتناب کنید، و اینکه از ارسال چیزی که باعث پشیمانی و تأسف خوردن شما می شود خودداری کنید.
8. از عکس‌ها و آبروی‌تان محافظت کنید

اگر شخصی چیزی را ارسال کرده است که شما آن را دوست ندارید به آنها اجازه بدهید که بدانند این برای شما ناخوشایند است و از آنها درخواست کنید که آن را بردارد. به صورت منظم بخش "عکس هایی مربوط به خود" را چک کنید و ببینید که چه کسی آن را ارسال کرده است، همچین دیوار (wall) خودتان را بررسی کنید و چیزهایی که در آن برچسب خورده‌اید را ببینید. اگر فردی از حذف کردن چیزی که برای شما ناخوشایند است امتناع می کند، پس ضروری است تا او را بلاک کنید و یا اینکه آن را گزارش (report) کنید.
9. مراقب چیزی که بر روی آن کلیک می کنید باشید

اگر بر روی لینک هایی که از محتوای آن خبر ندارید کلیک کنید، آگاه باشید که هکرها می توانند با استفاده از این روش وارد اکانت شما شوند و یا اینکه می توانند ویروسی را از طریق آن پخش کنند. اگر فردی چیزی را برای شما ارسال کرد و این فایل غیر طبیعی به نظر برسد و یا اینکه برای شما ناآشنا باشد، یک پیام برای آنها ارسال کنید و از آنها در مورد این فایل توضیح بخواهید و به آنها این فرصت را بدهید که فکر کنند که شما می دانستید آنها قصد هک کردن شما را داشتند.
10. شناخت کامل از کاری که می‌خواهید انجام دهید را داشته باشید

اگر شما توسط کسی اذیت شدید، مکالمه یا پست آزارگر را ذخیره کنید و یا از آن یک عکس (اسکرین شات) بگیرد و آن را به سایت مربوطه و یا هر شخصی که با چنین موقعیت هایی سرو کار داشته باشد (مانند وکیل، مشاور، و یا مددکار اجتماعی) گزارش دهید.

توانمند‌سازی به معنی این است که واقعیت ها را بدانید و آنچه را که برای شما بهترین است، انتخاب کنید. اگر شما احساس خوبی از رسانه‌های اجتماعی ندارید، این برای شما بهتر است و خود را تحت‌فشار قرار ندهید که در هر سایتی ثبت‌نام کنید. اگر احتیاج به کمک دارید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب‌تر است با یک مشاور حرفه‌ای صحبت کنید.

تلفن سانترال هایبرید
 

*Ertebat*

عضو جدید
تماشا کنید: شاید با این روش ساده ایمیل شما هم هک شود

تماشا کنید: شاید با این روش ساده ایمیل شما هم هک شود

احتمالاً در مورد حملات فیشینگ چیزهایی شنیده‌اید؛ ولی به تازگی روشی شکل گرفته که با استفاده از آن افراد با استفاده از اطلاعات موجود از شما در شبکه‌های اجتماعی و البته کمی زیرکی به حساب شما نفوذ می‌کنند. در ادامه ویدیویی از این روش را با هم می‌بینیم.

آیا تابحال افاق افتاده که رمز عبور ایمیل خود را فراموش کنید یا از یک رایانه جدید وارد حساب کاربری ایمیل خود شوید؟ در چنین شرایطی معمولاً یک کد تایید به شماره موبایل شما ارسال می‌شود تا از طریق آن هویت شما تایید شده و بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید (البته اگر از قبل روش احراز هویت دوگانه را برای افزایش امنیت حساب خود فعال کرده باشید).

این یک راه متداول و البته مطمئن است؛ ولی هنوز هم در صورتی که یک نفر شماره موبایل و ایمیل شما را داشته باشد خطر آسیب‌پذیری برای شما وجود دارد. تنها کاری که نیاز است تا انجام شود این است که فرد مورد نظر ایمیل شما را وارد کرده و اعلام کند که رمز عبور این ایمیل را فراموش کرده است در این صورت سرویس ایمیل یک کد را به موبایل شما ارسال می‌کند. در همین هنگام او که قصد نفوذ به ایمیل شما را دارد متنی مشابه متن زیر را از یک شماره ناشناس به شماره موبایل شما ارسال می‌کند:
سلام، این متن از طرف گوگل ارسال شده است. ما یک کد فعال‌سازی برای محافظت از ایمیلتان برای شما ارسال کرده‌ایم، لطفا این کد را مجدد برای ما ریپلای (Reply) کنید تا از دسترسی غیر مجاز دیگران به حساب کاربری شما جلوگیری کنیم.

وقتی شما این کد را برای فرد مورد نظر ارسال کنید در این صورت او همه چیز مورد نیاز برای دسترسی به ایمیل شما را در اختیار دارد. سیمانتک در ویدیویی این موضوع را بدون این که تبلیغی از محصولات خود کرده باشد، به روشنی توضیح داده است.

ذکر دو نکته در این جا ضروری به نظر می‌رسد. اول این که تصور نکنید که شماره‌ای که اینگونه افراد استفاده می‌کنند شماره‌ای تبلیغاتی است؛ بلکه امروزه امکان این که اس ام اسی دریافت کنید که نام فرستنده آن گوگل است هم وجود دارد. پس صرفاً نام ارسال‌کننده پیام نباید باعث شود که به آن اعتماد کنید.

دوم این که اگر از شماره‌ای پیغامی دریافت کردید که از شما رمز عبور، کد فعال‌سازی، اطلاعات شخصی و موارد این‌چنینی را می‌خواست، توصیه ما به شما این است که پاسخ ندهید، معمولاً دلیلی وجود ندارد که شرکت‌ها چنین اطلاعاتی را از طریق پیام کوتاه از شما درخواست کنند!

دستگاه سانترال پاناسونیک
 

ali2k5

عضو جدید
معرفی سایت فایل سل (فروشگاه ساز فایل)

معرفی سایت فایل سل (فروشگاه ساز فایل)

"فایل سل" فروشگاه ساز اینترنتی است که به رایگان یک فروشگاه اختصاصی با مدیریت کامل به شما ارائه می کند ، این فروشگاه قابلیت دسته بندی و ایجاد محصول دارد و اجازه اپلود فایل های مجاز و قانونی شما جهت فروش را می دهد بدین ترتیب شما بدون هیچ هزینه ای صاحب یک کسب و کار اینترنتی می شوید و می توانید فایل های ارزشمند خود را برای عرضه به خریداران ارائه کنید ، همه کارها در سایت فایل سل انجام می شود و شما نیاز به هیچ دانش فنی یا تهیه ملزومات اولیه ندارید.

http://filesell.ir
 

nedasadat

عضو جدید
معرفی سایت سوال ازپزشک داتکام

معرفی سایت سوال ازپزشک داتکام

سایت سوال ازپزشک داتکام در نظر دارد به پرسش های پزشکی هموطنان در تمامی تخصص های پزشکی بخصوص پوست و مو،زنان و زایمان،سوالات جنسی و خانوادگی بصورت آنلاین پاسخ دهد

http://soalazpezeshk.com
 

*Ertebat*

عضو جدید
نگاهی به بازی Mafia III، سربازی که بازهم به یک خرابکار تبدیل شد!

نگاهی به بازی Mafia III، سربازی که بازهم به یک خرابکار تبدیل شد!



شرکت 2K Games به تازگی جزییات، تصاویر و تریلر جدیدی از بازی Mafia III منتشر کرده است.

بازی Mafia III اتفاقات شهر New Orleans آمریکا در سال ۱۹۶۸ که به عنوان سال پر همهمه و پرآشوبی در تاریخ آمریکا شناخته می شود را به تصویر می کشد. محیط این بازی، شهر New Orleans را با هیاهوی بسیار، مدهای لباس گوناگون و همچنین موسیقی ها و ماشین های بسیار مختلفی نشان می دهد.جزییات بیشتر، تصاویر و تریلرهای این بازی را در ادامه مطلب در دسترس خواهند بود.

داستان بازی Mafia III نشان می دهد که شهر New Orleans چگونه در سال ۱۹۶۸ به عنوان پناهگاهی امن برای گروه های منحرف و خرابکار شناخته می شود و چگونه خلافکاران ایتالیایی کنترل شهر را بر عهده دارند. در این بین پلیس و سیاستمداران شهر نیز با همدستی با این نیروهای خلافکار در بهم ریختگی هرچه بیشتر آن دست دارند.

بازی Mafia III داستان شخصی به نام لینکلن کلی را دنبال می کند که پس از بازگشت از جنگ ویتنام به دنبال یک زندگی جدید می گردد. لینکلن که از بچگی یتیم بوده است پس از یافتن وکیل پدر و برادرش همچون خانواده اش به یکی از خلافکاران سیاه پوست شهر تبدیل می شود. پس از آنکه خانواده جدید لینکلن توسط دسته ای از خرابکاران ایتالیایی مورد خیانت قرار می گیرد او برای گرفتن انتقام وارد یک جنگ بزرگ و خطرناک می شود تا آشوب جدیدی در شهر ایجاد شود و توازن قدرت میان گروه های خلافکار از بین برود. در ادامه داستان لینکلن با دیگر خلافکاران شهر متحد می شود تا یک امپراطوری و یک خانواده جدید را تشکیل دهد.

در میان روایت داستانی این بازی، بازیکنان برای انتخاب مسیر انتقام و تاسیس امپراطوری باید از زیرکی، احتیاط و فریب استفاده کنند و یا به زور و قدرت نمایی متوسل شوند. Mafia III ترکیبی از روایت سینمایی و قصه گویی است که با توجه به انتخاب های بازیکنان این رویه تغییر پیدا می کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
ساخت باتری انعطاف پذیر و ظرفیت بالا از چوب با معماری سه بعدی

ساخت باتری انعطاف پذیر و ظرفیت بالا از چوب با معماری سه بعدی

تکنولوژی با سرعت شگفت‌انگیزی درحال پیشرفت است، اما باتری‌ها همیشه از غافله عقب هستند! باتری‌ها به دلیل محدودیت در ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی و در نتیجه‌ی آن، به خاطر اندازه‌ی بزرگی که دارند، مانع بزرگی برای توسعه‌ی دستگاه‌های جدید و گجت‌ها هستند. اما انگار، آرام آرام پیشرفت‌هایی در شرف وقوع است.

با وجود سیر صعودی و رشد هندسی پیشرفت تکنولوژی، هنوز باتری‌ها رشد چندانی نکرده‌اند و باعث ایجاد محدودیت زیادی در تکنولوژی‌ها هستند. اما چندان دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نه چندان دور دانشمندان تنها با برداشتن یک گام قابل توجه در زمینه‌ی ذخیره‌سازهای انرژی و بهره‌مندی از مواد ارزان و تجدید‌پذیری همچون خمیر چوب، قادر به توسعه‌ی دو دستگاه ذخیره‌ساز انرژی با ظرفیت بالا(باتری و خازن) باشند.

خبر خوش این است که هم‌اکنون پیشرفت قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است. دستگاه اسفنجی مستحکم و در عین حال انعطاف پذیری با استفاده از چوب ساخته شده که در برابر هر دو عامل شوک و فشار، کاملا مقاوم است. قابلیتی که بیشتر لوازم الکترونیکی قادر به تحمل این دو عامل نیستند.

علاوه بر این مورد، از ماده‌ی جدید بسیار سبکی تحت عنوان هواژل (ایروژل) برای ساخت آن‌ها استفاده شده که ایجاد ساختاری با معماری سه بعدی را هم ممکن کرده است؛ دقیقا همان چیزی که دانشمندان بیش از یک دهه به دنبال آن بوده‌اند. اگرچه تعدادی از ابزارهای ذخیره‌ساز انرژی سه بعدی در گذشته ساخته شده‌اند، اما ایجاد معماری پیچیده و سه بعدی در آن‌ها، محدود به فرآیندهای تولید کارخانه‌ای بوده‌ است.

پژوهشگر ارشد ایرانی، آقای مهیار (مَکس) حامدی از موسسه‌ی فناوری KTH رویال در بیانیه‌ای اظهار کرد: کاهش ضخامت باتری‌های معمولی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است اما این محدودیت‌ها در باتری‌هایی با معماری سه بعدی به شدت کاهش می‌یابد. آقای حامدی در ادامه توضیح داد که ما دیگر محدود به دو بعد نیستیم. هم‌اکنون می‌توانیم باتری‌هایی با معماری سه بعدی بسازیم که تناسب بیشتری با دستگاه‌های الکترونیکی کوچک دارند.

پرشدگی و فشردگی بیشتر الکترولیت در باتری‌ها با وجود معماری سه بعدی به این معنی است که می‌توان انرژی الکتریکی زیادی را در فضای به مراتب کمتری نسبت به باتری‌های معمولی ذخیره کرد.

برای ساخت ماده‌ی نوآورانه‌ی هواژل مبتنی بر چوب، دانشمندانی از موسسه‌ی فناوری KTH رویال و دانشگاه استنفورد آمریکا شروع به تجزیه‌ی سلولز موجود در چوب کرده و زنجیره‌ای بلند از مولکول‌های قندی که در دیواره‌ی سلولی گیاهان یافت می‌شود را از آن استخراج کردند تا به استحکام بیشتری دست یابند. سپس بعد از کاهش ۱ میلیون برابری ضخامت سلولزها نسبت به ضخامت اولیه‌ی آن‌ها، نانو سلولز بدست آمده را در حلال ویژه‌ای حل کرده و با فرآیند خشک کردن در خلا با اعمال سریع سرمای فراوان برای افزایش ماندگاری ماده‌ی نهایی، رطوبت منجمد درون ماده‌ی مورد نظر را به طور مستقیم به بخار تبدیل کرده (تصعید) و آن را کاملا از بین بردند. درنهایت، با تکنیک پردازش ویژه‌ای که باعث پایداری بیشتر مولکول‌ها می‌شود، از لهیدگی و فروپاشی مواد فوم مانند جلوگیری کرده و ماده‌ی نهایی را به دست آوردند. در نتیجه‌ی کار، ماده‌ای مستحکم، سبک و انعطاف پذیر حاصل شد.

اگرچه ماده‌ی فوم مانند در یک لایه، اندکی سخت بوده و سبکی و تخلخل بیشتری دارد، اما می‌توان بدون آسیب رساندن آن را لمس کرد.
مهیار حامدی

در ادامه، تیم دانشمدان ماده‌ی اسفنجی نهایی را با جوهری که هواژل را تبدیل به رسانای الکتریسیته می‌کند آغشته کردند. با انجام این کار، سرانجام دانشمندان قادر به تولید دو دستگاه، باتری هیبریدی و ابر خازن با معماری سه بعدی شدند. این دو دستگاه جدید به سرعت شارژ (در باتری) و دشارژ (در خازن) شده و توانایی ذخیره‌ی مقدار بسیار زیادی از شارژ الکتریکی را دارند؛ به طور موثر توانایی ذخیره‌ی انرژی زیاد و کارایی پایداری در فشردگی تا میزان ۷۵ درصد داشت. می‌توانید مقاله‌ی کامل این تحقیق را در مجله‌ی Nature مطالعه کنید.

اگرچه باید کارهای بسیار زیادی قبل استفاده از این مواد انجام شود، اما پژوهشگرها انتظار دارند که در آینده‌ای نه چندان دور دو دستگاه مذکور در خودروهای الکتریکی یا لباس‌هایی که برای شارژ گجت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بکار گرفته شوند.

قیمت سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
مجلس معضل پیامک‌های مزاحم را پیگیری می‌کند

مجلس معضل پیامک‌های مزاحم را پیگیری می‌کند



رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مخابرات مجاز به واگذاری شماره تلفن های همراه به شرکت تبلیغاتی جهت ارسال پامک ها تبلیغی نیست.

رضا رحمانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی که برای مشترکین تلفن همراه ایجاد مزاحمت کرده گفت: توسعه تکنولوژی و فضای مجازی در زندگی های امروزی باعث ایجاد راهی برای ورود شرکت های تبلیغاتی در کشور شده است.
وی افزود: از نظر شخصی ورود بی اجازه به حریم خصوصی مردم جایز نیست، با این حال قانونی وجود ندارد که در آن صراحتاً مشخص شود که شرکت مخابرات مجاز به انتشار شماره مشترکین خود نیست.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گروهی از نمایندگان پیگیرند که برای حفظ حریم خصوصی شهروندان قانون یا دستورالعملی تصویب کنند.
قانون اجرا نشده ای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی
رضا تقی پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: در رابطه با پیامک های تبلیغاتی مزاحم، قانون وجود دارد اما خیلی جدی گرفته نشده است.
وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید این قانون را به صورت جدی اجرایی کنند و شیوه های غیرفعال کردن دریافت پیامک را بیشتر اطلاع رسانی کنند.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ساماندهی پیامک های تبلیغاتی شاید از سوی شرکت های مخابراتی انجام شود و ادعا کنند.
وی گفت: چنین اقدامی در حال انجام است اما به صورت جدی دنبال نمی شود در صورتی که حقوق مشترکان تلفن همراه باید رعایت شود و برابر قانون اپراتور باید به مردم راهکار را نشان دهد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
الزام خرید اینترنتی از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی

الزام خرید اینترنتی از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی

پلیس فتا با بیان اینکه فروشگاه های معتبر مشخصات واقعی را به طور دقیق در وب سایت خود درج می کنند از کاربران خواست از سایت هایی خرید کنند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار موبنا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از شهروندان خواست در زمینه حراجی های اینترنتی توصیه های پلیس را جدی بگیرند تا از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری به عمل آید.
از سوی دیگر فروشگاههای معتبر معمولا نحوه دریافت و پرداخت وجه مختلفی مانند پرداخت آنلاین، از طریق پست و غیره دارند؛ همچنین به کاربران توصیه شده علاوه بر خرید از وبسایت های قابل اعتماد، از امنیت سیستم یا رایانه ای که از آن خرید آنلاین خود را انجام می دهند نیز مطمئن باشند.
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با اعلام توصیه های انتظامی و پیشگیرانه از جرائم در فضای سایبری، در مورد کلاهبرداری از طریق حراجی‌های اینترنتی به کاربران هشدار داد.
کاربران باید در پرداخت های آنلاین از طریق درگاههای بانکی به دستورالعمل های امنیتی آن توجه کنند و قبل از اینکه پولی پرداخت کنند با فروشنده تماس گرفته و هر سوالی که دارند را بپرسند.
در همین حال کاربران باید اطلاعاتی راجع به سابقه فروشنده به دست آورده و آن را بررسی کنند و باید اطمینان حاصل کنند که روش های گارانتی کردن، پس دادن کالا و بازپرداخت پول برایشان قابل درک و واضح است؛ اگر فروشنده فقط پرداخت پول به صورت نقدی و یا از طریق خطوط مخابراتی را می پذیرد، کاربران باید با احتیاط بیشتری عمل کنند.
پلیس فتا از هموطنان خواسته در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

سانترال تلفن
 

*Ertebat*

عضو جدید
افزایش سرعت وای فای منزل

افزایش سرعت وای فای منزل

مجله انلاین دوستان : اگر سرعت وای فای منزل شما کاهش پیدا کرده است, شاید با انجام تغییرات کوچکی, بتوانید به سرعت دلخواه خود دست یابید.

این روزها افراد زیادی از کندی وای فای WiFi منزل و کاهش کارایی آنها اعتراض می کنند ما در این گزارش قصد داریم ترفندهایی در این خصوص را به شما ارائه کنیم.

از جدید ترین نرم افزار ها استفاده کنید

در دنیای امروز اکثریت برنامه های موجود همه روزه به روز رسانی می شوند و ما با استفاده از نرم افزار های به روز شده می توانیم از سرعت مطلوبی در دنیای وب بهرمند شویم و استفاده از ویراست های جدید و رفع عیب های این نرم افزارها اغلب در سریعتر و بهتر شدن این وای فای ها کمک چشمگیری می کند.

هرچه موبایل و تبلت بیشتر سرعت نت کمتر

هرچقدر تعداد دستگاه های بی سیم موجود برای اتصال به وای فای بیشتر باشد سرعت استفاده از اینترنت و انتقال داده در گوشی ها کاهش می یابد پس دستگاه های غیر ضروری از اتصال به وای فای خودداری کنند.

جای مناسب مسیریاب را آماده کنید

اگر دستگاه مودم خود را بر روی زمین یا زیر میز قرار داده اید؛ برای آنتن دهی بهتر باید در ارتفاعات بیشتری قرار داده شود و حداقل باید یک و نیم متر از زمین ارتفاع داشته باشد و اگر دستگاه وای فای خود را روی سقف نصب کرده اید باید آنتن های آن رو به پایین و در جهات مختلف قرار گیرد.

سیگنال های وای فای به صورت دایره ای ارسال می شوند؛ بنابراین باید در وسط خانه قرار گرفته و مانعی بر سر راه مسیر آنتن آن وجود نداشته باشد که برای این کار یا باید موقعیت اثاثیه منزل را تغییر داد یا دستگاه وای فای را در منزل حرکت دهیم.

هر بار که جای اثاثیه و مبلمان را عوض کنیم، بر موج ارسالی از مسیریاب وای فای اثر می گذارد. اگر بعد از جابجایی اثاثیه سیگنال افت داشت باید جای مسیریاب را تغییر دهیم یا جای اثاثیه را دوباره تعویض کنیم. بررسی ها نشان داده که حتی جابجایی های اندک در حد چند سانتیمتر هم می تواند به میزان ۳۰ تا ۶۰ درصد بر دریافت سیگنال وای فال اثر منفی یا مثبت بگذارد.
موانع فیزیکی را حذف کنید

گاهی وسایلی همچون در، دیوار، آینه، قاب عکس و یا قفسه کتاب می توانند سیگنال بی سیم ارسالی از مسیریاب را بازتاب دهند و گاهی حتی کف یا سقف اتاق هم تاثیر بسزایی دارد به طوری که اگر گذردهی یا پوشش دهی شبکه خوب نباشد باید مسیریاب را بالا پایین کرد تا بلکه مشکل حل شود.

از یاد نبرید که ابزارهای بی سیم دیگری هم سیگنال های بی سیم پخش می کنند. تلفن همراه، گوشی های بی سیم خانگی، مایکروفر، تلویزیون، دستگاه های دارای بلوتوث و برخی از دستگاه های پایشگر کودکان می توانند بر سیگنال وای فای خانگی تاثیر بگذارند و بهترین راهکار آن این است که آنها از دستگاه وای فای دور باشند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
معرفی هکری که قفل انواع خودروها را باز می کند

معرفی هکری که قفل انواع خودروها را باز می کند

خودروسازان برای ممانعت از این امر، استراتژی جدیدی را در پیش گرفتند که براساس آن هر بار که ریموت برای باز کردن قفل فعال می‌شود.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، شاید وجود سیستم‌های امنیتی روی خودروها قوت قلب رانندگان برای جلوگیری از سرقت خودروهایشان باشد. اما با وجود افرادی نظیر سامی کامکار، حتی جدیدترین سیستم‌های امنیتی نیز حرفی برای گفتن ندارند؛ چراکه وی یک با یک ابزار ۳۰ دلاری قادر است از سد خودروهای مجهز به ریموت بی سیم عبور کند.

سامی کامکار، نام هکر شناخته شده‌ی ایرانی الاصل است که سابقه‌ی بلند بالایی در حوزه‌ی امنیت دارد.

وی در یکی از آخرین اقدامات خود ابزاری را با نام Rolljam معرفی کرده که قادر است از سد سیستم‌های امنیتی مورد استفاده در خودورها و در گاراژ‌ها گذشته و آن‌ها را باز کند.

وی ابزار جدید خود را در جریان Defcon 2015 به عموم نمایش داد. سوژه‌ای که هدف رول‌جم قرار گرفته باشد، با فشردن کلید به منظور باز کردن قفل خودرو یا در پارکینگ ناموفق خواهد بود؛ اما تلاش دوم وی نتیجه داده و قادر خواهد بود تا در خودرو یا پارکینگ را باز کند. اما نکته اینجا است که رول جم در این حالت اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده است.

پس از آنکه هکرها موفق به سرقت کد‌های رد و بدل شده بین ریموت و گیرنده شدند، خودروسازان برای ممانعت از این امر، استراتژی جدیدی را در پیش گرفتند که براساس آن هر بار که ریموت برای باز کردن قفل فعال می‌شود، یک کد جدید تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کامکار راهکاری بسیار فنی و در عین حال زیرکانه را برای عبور از سد این سیستم به کار گرفته است.

در زمان استفاده از رول‌جم، سوژه برای فعال کردن سیستم امنیتی کلید ریموت را فشار خواهد داد؛ اما شاهد کارکرد سیستم نخواهد بود. بنابراین دوباره اقدام به فشردن کلید خواهد کرد که کدهای ارسال شده در هر دو نوبت توسط رول‌جم به سرقت خواهند رفت.

رول جم سپس با استفاده از کد اول سرقت رفته، در خودرو را قفل کرده و کاربر را از کارکرد صحیح سیستم مطمئن خواهد کرد. حال کد دوم نیز در اختیار رول‌جم است، بنابراین می‌توان با ارسال آن خودرو را باز کرد.

سیستم توسعه یافته توسط کامکار قادر است روی انواع خودروها کار کند که از جمله‌ی آن می‌توان به محصولات نیسان، فورد، تویوتا، فولکس واگن و سایرین اشاره کرد. کمپانی‌های خودورسازی در پاسخ به اقدام کامکار، در خودروهای‌ جدید اقدام به استفاده از کدهای دارای تاریخ مصرف کرده‌اند. کامکار در گفتگو با وایرد بروزسانی خودروهای قدیمی را هدف خود برای اعلام عمومی این مشکل کرده است.


قیمت فروش سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
ای داد از دست این تلگرام!

ای داد از دست این تلگرام!

محمدرضا نیک‌نژاد آموزگار: در آغاز از وایبر و واتس‌آپ و لاین و... پرهیز می‌کردم. آنها را هدردهنده زمان و انرژی می‌دانستم. اما اگر کسی معلم باشد و کمی پیگیر خواسته‌های صنفی خویش، می‌داند که در یک‌سال گذشته تلگرام چه شگفتی‌ها که نیافریده است!

فرهنگیان به‌عنوان یک گروه اجتماعی با میانگین سواد بالا، تماس همیشگی با نسل جوان و البته آسانیِ کار با گوشی‌های هوشمند و... توانسته‌اند در راستای خواسته‌های صنفی خویش از این ابزارهای نوین بهترین بهره را ببرند. من نیز معلمم و برای جا نماندن از قافله تلاش‌های صنفی، گوشی هوشمندی خریدم و جان و اندیشه‌ام را با تلگرام آلودم! گرچه با بهره‌گیری از آن توانسته‌ام دلنگرانی‌های صنفی و اندیشگی‌ام را بیش از گذشته به آگاهی همکارانم برسانم اما بی‌گمان چیزهایی را نیز از دست داده‌ام. برای نمونه، پسر اولم در خانواده‌ای بزرگ شد که هر ماه بخشی از حقوق ناچیز معلمی و بخش زیادی از وقت، برای کتاب هزینه می‌شد. می‌گفتم باید در همه چیز صرفه‌جویی شود جز خرید و خواندن کتاب! و واقعاً هم هیچگاه در خانواده برای این دو منعی وجود نداشت. از این رو پسر، کتابخوان شد. اما پسر دوم زمانی چشم به جهان گشود که همه خانواده به نوعی سر در تکنولوژی‌های نوین داشتند. مادر به‌دنبال داده‌هایی درباره نیازهای خویش و خانواده، پدر در پی خبرهای وابسته به دلنگرانی‌های صنفی و آموزشی و به اشتراک‌گذاری یادداشت‌هایش و برادر نیز درگیر پیامک و اینستاگرام و بازی‌های اینترنتی‌اش.
ای داد از دست تلگرام و جذابیت‌هایش! گفت‌و‌گوهای ٢ یا چند نفره، بلای جان کتاب و مجله خواندنم و نوشتن یادداشت‌هایم شده است. چند روز پیش همسرم گفت تو در زمان پسر بزرگمان همیشه کتاب دستت بود و کتاب می‌خواندی، ولی اکنون همیشه سرت در گوشی‌ات است. با این‌که همیشه کتاب با خودت می‌بری! اما مدت‌هاست که ندیده‌ام کتاب بخوانی. گفتم در اتوبوس و مترو و یا زمان بیکاری بیرون از خانه کتاب می‌خوانم! گفت این بچه که نمی‌بیند! می‌ترسم او اهل کتاب نشود! آن روز تا شب درگیر این موضوع بودم. شب تا به خانه رسیدم پس از رایزنی با همسرم، کتابم را از کیفم درآوردم و خواندم. دمی پس از آن همسرم کتابی را از کتابخانه آورد و خواند. پسرم نیز پس از کمی بازی، دفتر نقاشی‌اش را آورد و نقاشی کشید. اکنون بر خود فشار می‌آورم تا کمتر در خانه گوشی به دست بگیرم. دستکم تا هنگامی که پسرم بیدار است. با این همه هنوز نمی‌توانم بر خوبی‌های تلگرام چشم بپوشم. این نرم‌افزار با صد‌ها گروه گوناگون معلمی توانسته است بسیاری از همکارانِ سراسر کشور را به هم بپیوندد و همه را از حال و روز همدیگر باخبر کند. تلگرام برای ما فرهنگیان ابزاری برای با هم بودن شده است. نمی‌دانم آیا می‌شود برای بهره‌گیری از آن و مدیریت زمان، برنامه‌ریزی کرد!؟ آیا می‌شود هم در خانواده بود و در کنارشان شاد بود و هم از توانایی‌های ابزارهای نوین بهره برد!؟ بی‌گمان پاسخِ عملی به این پرسش‌ها بسیار دشوار است! اما هر چه هست «انسان پویا، باید فرزند زمان خویش باشد» و در این زمان، انسان بی‌ارتباط با کامپیو‌تر و تبلت و گوشی هوشمند و شبکه‌های اجتماعی و... گُنگ خواب دیده‌ای را می‌ماند که از زمین و زمان و خبرهایی که ارزش‌های لحظه‌ای دارند، دورمانده و جهان شتابان درحال دگرگون ساختن بخش‌های ناپیدای زندگی اوست. چه با این دگرگونی‌ها همراه باشیم و چه مخالف، پیش از هر چیز باخبری و آگاهی از آنها مهم است! آیا این آگاهی بدون ابزارهای تازه امکان‌پذیر خواهد بود!؟


تلفن سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
ایرانی‌ها سوءاستفاده کردند، «تلگرام» عذر خواست

ایرانی‌ها سوءاستفاده کردند، «تلگرام» عذر خواست

ایرانی‌ها سوءاستفاده کردند، «تلگرام» عذر خواست

یک بخش ماجرا اما تکراری نیست: استفاده ایرانی‌ها از یک امکان جهانی که حالا آنها را در رتبه یک جهان قرار داده؛ ساخت استیکر یا همان شکلک‌های گرافیکی در نرم‌افزار ارتباطی تلگرام، البته نه به آن شکلی که کاربران همه کشورهای دنیا این استیکرها را می‌سازند. حالا چند ماهی می‌شود که کاربران ایرانی که گفته می‌شود تعدادشان در تلگرام به پنج‌میلیون نفر می‌رسد، در چت‌های خصوصی و گروهی، استیکرهایی را می‌بینند که با مفاهیم جنسی و نوشته‌هایی مربوط به این موضوع طراحی شده‌اند. موضوعی که حالا به نظر می‌رسد پا را از مرزهای ایران فراتر گذاشته و بعد از واکنش‌های مسئولان ایرانی در این‌باره، مسئولان شرکت تلگرام را به عذرخواهی از ایرانی‌ها واداشته است؛ عذرخواهی از در اختیار قرار دادن امکان ساخت رایگان استیکر برای کاربران تلگرام و سوءاستفاده ایرانی‌ها از این امکان.
خبر عذرخواهی شرکت تلگرام از مقامات ایرانی برای انتشار استیکرهای غیراخلاقی را دیروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد. «محمود واعظی»، دراین‌باره گفته، مدیریت نرم‌افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیراخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرده است: «مدیریت این شبکه مجازی در ایمیلی که برای وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات ارسال کرده است متعهد شده براساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشد و این استیکرهای غیراخلاقی را از شبکه خود برای کاربران ایرانی حذف کند.»
واعظی گفته است که مدیریت تلگرام به صورت مستقیم در استیکرهایی که «غیراخلاقی» دانسته، نقشی نداشته است و آنچه طراحی و در فضای آن توزیع شده، توسط کاربران انجام شده است: «تلگرام در ابتدای فعالیت در ایران به کاربرانش اجازه داد با اختیار خودشان استیکرهایی طراحی و از آن استفاده کنند و برخی از کاربران ایرانی هم با استفاده از این ظرفیت، استیکرهای غیراخلاقی را انتشار دادند که باعث نارضایتی هم شده بود.» وزیر ارتباطات ادامه داده است: «دولت یازدهم با نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی کار کنند، مشکلی ندارد و فقط با فعالیت شبکه‌هایی که بخواهند این چارچوب را رعایت نکنند، برخورد می‌شود. کاربران شبکه‌های مجازی باید بدانند که اگر در چارچوب قوانین کشورمان در این فضا کار نکنند، ممکن است دستگاه‌های نظارتی این شبکه‌ها را فیلتر کنند. پس از تذکر ما نسبت به استیکرهای غیراخلاقی در تلگرام و پیگیری این شبکه مجازی، وضع خوبی در این شبکه ایجاد شده و از انتشار استیکرهای غیراخلاقی جلوگیری شد.» او بعد از آن، از عذرخواهی «تلگرام» از ایران خبر داده که پیش از این گفته بود: «برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند براساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم. سیاست ما برخورد با عواملی است که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد و علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر هم محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند. با منتشرکنندگان محتواهای خلاف اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی یا مباحثی که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند، برخورد می‌شود.»
تلگرام امکان جهانی داد، ایرانی‌ها سوءاستفاده کردند
نرم‌افزار «تلگرام» که تقریبا سه‌سال از عمر آن می‌گذرد، برنامه‌ای پیام‌رسان است که توسط دو برنامه‌نویس روس در آلمان تهیه شده است. رایگان بودن و سرعت بالای ارسال پیام در این شبکه باعث شده ایرانی‌ها هم مثل خیلی از مردم جهان، از آن استقبال زیادی کنند؛ استقبالی که حالا البته به گفته مسئولان شرکت تلگرام، ایرانی‌ها را در رتبه دوم استفاده از این شبکه پیام‌رسان قرار داده است.
این استقبال ایرانی‌ها از تلگرام بعد از آن اتفاق افتاد که استفاده از نرم‌افزار موبایلی «وایبر» در ایران با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد؛ محدودیت‌هایی مانند کندی ارتباط و... که به گفته خیلی‌ها، نشان از فیلترینگ هوشمند این شبکه بود. ماجرای ساخت و استفاده از استیکرهای جنسی و شکلک‌هایی که در آن به مسئولان ایرانی توهین شده بود اما چندماه بعد از مهاجرت چند‌میلیون نفری ایرانی‌ها از وایبر به تلگرام اتفاق افتاد؛ ماجرایی که به خرداد گذشته برمی‌گردد. وقتی ماجرای استیکرهای ایرانی در تلگرام که در سایت‌های زیادی هم نحوه ساخت آنها به صورت گام به گام آموزش داده شده بود، زیادی شور شد. انتشار و استفاده زیاد ایرانی‌ها از این استیکرها که مخالف موازین اخلاقی حاکم بر ایران است، باعث شد مسئولان به آن واکنش نشان دهند تا جایی که باعث شد وزیر ارتباطات در یک اظهارنظر از فیلتر تلگرام سخن بگوید.
این ماجرا ادامه داشت تا در هفته اول مرداد امسال، وزیر ارتباطات گفت مسئولان تلگرام درباره ساخت استیکرهای جنسی و توهین‌آمیز به مسئولان ایرانی، اظهارنظر کرده‌اند؛ اظهارنظری که خیلی‌ها را آن زمان به فکر فرو برد: «ما سیستمی برای همه کاربران دنیا طراحی کردیم که استیکر بسازند اما نمی‌دانستیم برخی کاربران ایرانی از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند؛ بنابراین امکان استیکر را در ایران مسدود می‌کنیم.» محمود واعظی آن زمان با اعلام این خبر گفت که او هم جواب مسئولان تلگرام را اینطور داده است: «در پاسخ آنان عنوان کردم که در صورت عدم تکرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.» او گفت که «هر شبکه اجتماعی که در ایران درحال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیراخلاقی در آن انتشار یابد، قطعا تحمل نمی‌کنیم.»
عذرخواهی مسئولان تلگرام از ایران به دلیل سوءاستفاده ایرانی‌ها از یک امکان رایگان اما حالا با واکنش‌هایی در ایران روبه‌رو شده است. بعضی‌ها می‌گویند که از همان اول این شرکت نباید این امکان را در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌داد و بعضی‌ها معتقدند این امکان باعث شده که پشت صحنه جامعه ایرانی به سطح بیاید. «اصغر مهاجری»، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران جزو دسته دوم است. او در گفت‌وگو با «شهروند» دراین‌باره می‌گوید: «اگر ما استفاده از این امکان و ابزار در ایرانی‌ها را یک موضوع افراطی بدانیم، باید این را هم بدانیم که حتما در جای دیگری دراین‌باره تفریط کرده‌ایم. ساخت استیکرهای جنسی در تلگرام واکنش طبیعی اجتماعی آن تفریط است. به نظر من به جای عذرخواهی از دیگران، ما باید حتی از این موضوع استقبال کنیم تا کار به عذرخواهی این شرکت نرسد چون این شرایط بستری فراهم آورد تا ببینیم در جامعه ما چه خبر است. باید از تلگرام ممنون باشیم که بستری را فراهم کرد که پشت صحنه جامعه ما به روی صحنه بیاید. پشت صحنه جامعه ما همین است که دیدیم. جای تقدیر دارد، مسئولان به جای این‌که به جلوگیری از آن بپردازند به از بین بردن بسترها و شرایط این موضوع فکر کنند.» او معتقد است: «بر اساس تغییرهای جامعه‌شناختی، جامعه ایرانی چندلایه است و مصداق بارز و روشن و مشخصی از روی صحنه و پشت صحنه است. آن چیزی که روی صحنه می‌بینیم واقعیت جامعه ما نیست، ما روی صحنه را بزک کرده‌ایم و مشاهده‌گر فکر می‌کند که این شخصیت واقعی ما است ولی واقعیت ما پشت صحنه است که پنهانش کرده‌ایم. حالا تلگرام بستری فراهم کرده که پشت صحنه رو شده است. البته باید دراین‌باره هم تامل شود که چند‌درصد مردم ما استیکر جنسی ساخته و از آن استفاده کرده‌اند. فرض کنید براساس بررسی‌ها نشان داده شد که پشت صحنه ما مسائلی وجود دارد که ما در حوزه جنسی و جنسیتی درست تعامل نکرده‌ایم یعنی در یکی از مقدس‌ترین حوزه‌های آفرینش و انسانی، در ایران به دلیل وجود نداشتن جامعه‌پذیری این موضوع، این حوزه به یک حوزه حیوانی تبدیل شده است درحالی‌که هم در ادبیات سنتی ما این موضوع به‌عنوان یک عمل مورد احترام جایگاه ویژه‌ای دارد و هم یکی از متعادل‌ترین واژه‌های عشق ورزیدن است؛ اما در ایران تبدیل به ابزار توهین شده است. رابطه جنسی یکی از مقدس‌ترین مخلوقات خداوند است که محل زایش و رویش و مباحث مربوط به عشق است و نتیجه‌اش زایش انسانی است که می‌تواند به معراج برود.» این جامعه‌شناس می‌گوید: «نکته سوم این است که ما چون شناخت کافی از واقعیت‌های جامعه نداریم و درست با آن برخورد نمی‌کنیم مجبوریم صورت مسأله را یا جا به جا کنیم یا پاکش کنیم غافل از این‌که با پاک کردن صورت مسأله، مسأله حل نخواهد شد. فرض کنیم که فشار آوردیم و تلگرام امکان استیکر جنسی ساختن را از ما گرفت، آیا مسأله حل شده؟ ما یک مسأله خیلی مهم داریم که بسیاری از مسائل اجتماعی ما زاییده آن است: مسأله جنسی و جنسیتی در ایران. این یک واقعیت است. راهکارش در پاک کردن صورت مسأله نیست، در حل آن است. نکته چهارم این است که حالا که مشخص شده پشت صحنه ما چطور است می‌توانیم ارزیابی کنیم بقیه مسائل پشت صحنه ما چیست. مثلا در روابط یواشکی، اتفاق‌هایی که در خانواده رخ می‌دهد و باعث طلاق می‌شود و... که خودش یک واحد پایه برای تحلیل و ارزیابی مسائل جنسی در ایران است.»
قانون چه می‌گوید
کسانی که ساخت شکلک‌های جنسی یا توهین‌آمیز را در ایران غیرقانونی می‌دانند و به همین دلیل هم دراین‌باره به شرکت تلگرام انتقاد کرده‌اند، دلیل‌شان دراین‌باره فصل چهارم قانون جرایم رایانه‌ای است که به بحث عفت عمومی می‌پردازد. در ماده‌ ۱۴ این قانون، مجازات افرادی که به این کار اقدام می‌کنند ۹۱ روز حبس ذکر شده است. در تبصره ۴ این ماده هم آمده است: «محتویات مستهجن به تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیرواقعی یا متنی اطلاق می‌شود که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش یا عمل جنسی انسان است.» در ماده‌های ۱۶ و۱۷ فصل پنجم هم این قانون به هتک حرمت و حیثیت افراد در فضای مجازی می‌پردازد: «هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو‌سال یا جزای نقدی از پنج‌میلیون ریال تا چهل‌میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.» در تبصره‌ دیگری از این قانون هم آمده است: «چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتکب به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.»
اما ایرانی‌ها جدا از قانون، در چندماه گذشته در ماجرای ساخت استیکرهای جنسی در تلگرام، راه خودشان را رفته‌اند؛ راهی که به اعتقاد خیلی‌ها ریشه در موضوعات اجتماعی ایران دارد. «حسن موسوی چلک»، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران هم در گفت‌وگو با «شهروند» همین اعتقاد را دراین‌باره دارد: «موضوع فضای مجازی به دلیل پیشرفتی که ما در این حوزه‌ها از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داریم، شرایطی را در جامعه فراهم کرده که بیش از آن‌که استفاده مفید و مناسب در این ظرفیت‌ها انجام شود، استفاده نا بجا از این ظرفیت‌ها داریم. یکی از دلایلش این است که این فضا فرصتی است که ما به یکسری عقده‌ها بپردازیم. حوزه جنسی یک تابو در ایران است و فضای مجازی را برای یک فرصت برای تخلیه خودمان می‌دانیم و در فضای مجازی این کنترل کمتر است، بنابراین چنین اتفاقاتی در این موضوع افتاده است.» او معتقد است در ایران در فضای مجازی سواد استفاده صحیح از فضای مجازی جا نیفتاده است: «استفاده بی‌رویه از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را در وایبر و اینستاگرام و ... هم داریم. نکته بعدی برای ابراز وجود و تخلیه روانی است. ما بلوغ کامل برای استفاده نداریم و این را نوعی تخلیه روانی می‌دانیم. این نوع فضای مجازی و این نوع فرصت‌ها در کشورهای دیگر زودتر از ما شناسایی شده و استفاده می‌شود. مسأله بعدی این است که یک جور احساس لذت می‌کنیم وقتی حرف نامربوطی را در جایی می‌زنیم و منتشر می‌کنیم، این حرف نامربوط وقتی مورد استقبال قرار می‌گیرد لذت ما بیشتر می‌شود.» موسوی چلک ادامه می‌دهد: «وقتی در ایران چنین استقبالی می‌شود، بیشترین کاربران کسانی‌اند که در سنین نوجوانی و جوانی و سن بلوغ‌اند و مسائل جنسی برایشان بیشتر از سایر سنین مهم است. عموما ما اتفاقات مربوط به امور جنسی را از مجاری غیررسمی می‌گیریم، رسمی‌اش مدرسه و رسانه و خانه است. ما در این مجاری اطلاعات درست نمی‌گیریم، طبیعتا جایش را مجاری غیررسمی می‌گیرد.»
«هادی حیدری»، کارتونیست، هم که یکی از طراحان استیکرهای اپلیکیشن «بیسفون» است، استیکر با موضوع‌های جنسی را ریشه در ناهنجاری‌های اجتماعی می‌داند. او درباره استیکرهای خاص ایرانی‌ها در تلگرام، به «شهروند» می‌گوید: « از وقتی تلگرام این امکان را برای کاربرانش ایجاد کرد تا استیکر بسازند، خیلی‌ها به این سمت رفتند، حتی حالا برخی سایت‌ها نحوه ساخت استیکر را آموزش می‌دهند.» او معتقد است که شرایط به گونه‌ای شده تا هر کس می‌تواند برای خودش یک رسانه باشد. نمونه آن را هم قبلا در وبلاگ‌ها و فیس بوک و بعد در اینستاگرام و حالا هم در نرم‌افزارهای تلفن همراه شاهد هستیم. او ادامه می‌دهد: «دوربین‌های دیجیتالی که آمد، امکان عکاسی را برای بسیاری ایجاد کرد اما نمی‌توان گفت که آنها عکاسان حرفه‌ای هستند، در این مورد هم همین‌طور است، یعنی کسانی که با این روش استیکر می‌سازند، گرافیست نیستند و تنها با استفاده از تصاویر و نوشته‌هایی، به سادگی، می‌توانند استیکر بسازند و آنها را منتشر کنند. یعنی هر چیزی را می‌شود تبدیل به استیکر کرد.» این کارتونیست درباره ماجرای استیکرهای خاصی که ایرانی‌ها با موضوع‌های جنسی ساخته اند، هم می‌گوید: «متاسفانه ایرانی‌ها آن‌قدر در حوزه‌های مختلف محدودیت داشتند که حالا با شرایطی که آنها را به دنیای آزاد ارتباط داده، واکنش‌های هیجانی نشان می‌دهند، شاید اینها در قدم اول ناخوشایند باشد، اما به‌هرحال گذر از یک به مرحله به مرحله دیگر است و آفت‌های خودش را دارد.» به اعتقاد حیدری، نباید این مسائل را به موضوع‌های ایدئولوژیک ارتباط داد و با مجازات و فیلتر کردن و ... با آن برخورد کرد بلکه در مقابل باید با تولید استیکرهای بهنجار، برای قرار دادن آن در مسیر درست اقدام کرد: «این اتفاق، موجی است که ایجاد شده، نمی‌توان هم مقابل آن را گرفت، به‌هرحال اینها نشات گرفته از واکنش‌های هیجانی است و ریشه‌های اجتماعی دارد.» به گفته این کارتونیست، امکان ساخت و انتشار رایگان این استیکرها، حتی منجر شده تا تلگرام از استیکرهایی که قبلا تولید و هزینه آن هم پرداخت شده، بدون رعایت حق کپی رایت استفاده کند.
 

Behzad.Maleki

عضو جدید
آموزش کسب درآمد نوین سرمایه نت

آموزش کسب درآمد نوین سرمایه نت

با سلام و تشکر از توجه کاربران عزیز انجمن ایران انجین

من قصد دارم سایتی رو براتون معرفی کنم که می تونید با توجه به بسته اموزشیش برا خودتون کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و درآمد زایی داشته باشید

فقط می خواستم معرفی کنم لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت مرجع مراجعه کنید



 

*Ertebat*

عضو جدید
راهکار های افزایش سرعت لود سایت

راهکار های افزایش سرعت لود سایت

راهکار های افزایش سرعت لود سایت

سرعت لود سایت یا وب لاگ مسئله ای بسیار مهمی است که هم موتور های جستجو نظیر گوگل و هم کاربران و بازدید کنندگان سایت به آن اهمیت زیادی می دهند.

سرعت لود سایت یا وب لاگ مسئله ای بسیار مهمی است که هم موتور های جستجو نظیر گوگل و هم کاربران و بازدید کنندگان سایت به آن اهمیت زیادی می دهند.خب طبیعی است ، هیچ کس دوست ندارد تا برای بارگزاری یک سایت بیشتر از ۱۲ ثانیه زمان بگذارد.در این مطلب به صورت اختصاصی به معرفی چند راه کار مفید و کاربردی برای افزایش سرعت لود سایت پرداخته ایم .پس اگر شما هم صاحب یک سایت یا وبلاگ در دنیای اینترنت هستنید ، بهتر است در ادامه همراه باشید.

راه کار اول:سرور رویایی خود را پیدا کنید

هاست شما تاثیر بسزایی در سرعت لود وب سایت یا وبلاگ شما دارد. پیشنهاد ما انتخاب یه میزبان مناسب برای سایت شماست.اگر خودتان سرور دارید سعی کنید اندکی براش هزینه کنید و از درایو های SSD و CPU های قوی اینتل مانند زئون و حافظه رم زیاد استفاده کنید.

راه کار دوم:نیترو رو فعال کنید !

قابلیت Gzip رو روی وب سایت خود فعال کنید با اینکار شما سایز سایت رو کم کردید در نتیجه HTTP هم سریعتر پاسخگو هست.برای فعال کرد Gzip باید کد زیر رو به . htaccess خود اضافه کنید:

# compress text, html, javascript, css, xml:
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
# Or, compress certain file types by extension:
SetOutputFilter DEFLATE

همچنین می‌توانید از کد PHP زیر در ابتدای صفحه PHP یا HTML سایتتان استفاده کنید:

اگر از سیستم مدریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا استفاده میکنید افزونه هایی برای انجام این کار ساخته شده که با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید آنها را پیدا کنید.

راه کار سوم:انقلاب را آغاز کنید

کد های سایت خود را کوتاه کنید. برای مثال کامنت ها را از کد هایتان حذف کنید اگر فریم ورک استفاده میکنید سعی کنید از نسخه minfy آن استفاده کنید و سعی کنید لینک های css و javascript را تا حد ممکن کاهش دهید.همچنین اگر از سیستم مدریت محتوا استفاده میکنید میتوانید از افزونه های موجود استفاده کنید.
فایل های css باید در head و فایل های javascript را قبل از بسته شدن body قرار دهید.اینکار نیز تاثیر بسیاری در سرعت لود سایت شما دارد.
همیشه عکس ها رو قبل از آپلود کردن بهینه کرده و این ذهنیت خراب افت کیفیت رو از ذهنتون محو کنید زیرا اگر عکس مناسب انتخاب کنید تا میزان بسزایی میتوانید حجم آن را کم کنید.همچنین پیشنهاد می کنیم از فرمت JPG برای عکس های خود استفاده کنید.
هرگز از سرویس های اشتراک عکس استفاده نکنید زیرا امکان فیلتر شدن عکس شما زیاد است تا حد ممکن عکس ها رو در سرور خودتان آپلود کنید و یا اگر تعداد زیادی عکس دارید و یا بخش گالری برای وب سایت خود دارید یک سرور جدا برای عکس هایه خودتان تهیه کنید.همچنین بهتر است طول و عرض عکس رو تعیین کنید با این کار مرورگر اول سایت رو لود میکند و نیازی به محاسبه اندازه تصویر ندارد.

راه کار چهارم:لینک هایتان را تربیت کنید

لینک های شکسته خطای ۴۰۴ و یا ۴۱۰ به ارمغان می آورد که اتفاق خوبی نیست.این لینک های خراب و شکسته فقط درخواست های زمانبر را افزایش میدهد،برای حل مشکل باید خودتان دست به کار شوید و یک بار برای همیشه آنها را به قتل برسانید برای کمک میتوانید از چک کننده لینک خراب استفاده کنید یا افزونه مناسب این کار را برای سیستم مدریت محتوای خود دانلود کنید.

راه کار پنجم:سایتتان رو مرتب کنید

اگر از سیستم مدریت محتوا مانند جوملا،دروپال،وردپرس و… استفاده میکنید افزونه های اضافه رو پاک کنید اگر نیازی به نسخه موبایل ندارید پس از برنامه خود حذف کنید از افزونه های بهینه سازی برای سایت خود استفاده کنید.
امیدرواریم با این چند نکته ساده اما کاربردی ، سرعت لود سایت خود را بهینه کنید.

خرید سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
مخابرات دوباره فراخوان مجمع فوق‌العاده زد

مخابرات دوباره فراخوان مجمع فوق‌العاده زد

مخابرات دوباره فراخوان مجمع فوق‌العاده زد
شرکت مخابرات ایران برای دومین بار فراخوان شرکت در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده را برای سهامدارانش منتشر کرد.

به گزارش موبنا به نقل از تسنیم، شرکت مخابرات ایران طی اطلاعیه‌ای عمومی به سهامداران خود گفته است که مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده رأس ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۴/۶/۱۰ در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی واقع در تهران خیابان شیخ‎ بهایی جنوبی خیابان ایران‎شناسی خیابان نهم، تشکیل می‌شود.
این شرکت از سهامداران یا وکلای قانونی آنان خواسته به منظور اخذ برگ حضور در جلسه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ روز ۱۳۹۴/۶/۸ و ۱۳۹۴/۶/۹ با در دست داشتن اصل برگ سهام، وکالتنامه یا برگ نمایندگی معتبر و کارت ملی به اداره سهام این شرکت واقع در بزرگراه همت، ابتدای سردار جنگل، ساختمان شرکت مخابرات ایران مراجعه یا از طریق سایت اینترنتی www.tci.ir اقدام نمایند.
دستور جلسه این مجمع تکمیل اعضای هیأت مدیره و مواردی که در صلاحیت این مجمع است، خواهد بود.
به گزارش تسنیم، مخابرات هفته اول مرداد ماه بود که فراخوان شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده را منتشر و زمان برگزاری این مجمع را ۱۹ مرداد ماه اعلام کرد که البته بعدا لغو شد.



خدمات سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
از اپراتورهای موبایل راضی نیستیم

از اپراتورهای موبایل راضی نیستیم


به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای موبایل تمامی مولفه‌های مد نظر در ارزیابی را به دست نیاورده‌اند و آنچه در مورد ارزیابی‌ها عنوان شده، مطلوب ما نبوده است.



به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی امروز در حاشیه همایش خدمات عمومی مخابراتی روستایی در نشست خبری با اشاره به ارزیابی این وزارتخانه از وضعیت اپراتورهای تلفن همراه نیز گفت: زمانی می‌توان یک اپراتور را برتر عنوان کرد که به رقم مورد نظر در ارزیابی رسیده باشد، اما بررسی اپراتورهای موبایل نشان داد که آنها با شاخص‌های در نظر گرفته از سوی ما فاصله بسیاری دارند.
وی در مورد بدهی شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: مخابرات بابت خرید پهنای باند اینترنت، ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت بدهکار است و این در حالی است که شرکت ارتباطات زیرساخت نیز باید بابت خرید پهنای باند بین‌الملل به اپراتورهای بین‌المللی همین مقدار پول را پرداخت کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت باید طلب خود را از بدهی‌های مخابرات بپردازد و در صورتی که مخابرات این بدهی را پرداخت نکند، ارتباط کل کشور قطع خواهد شد و این موضوع به ضرر همه مردم خواهد شد.
واعظی گفت: ما با بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل از هم‌کدسازی مخابرات موافقیم و در صورتی که مخابرات این پیشنهاد را به صورت مکتوب به ما ارائه دهد، این پیشنهاد را قبول می‌کنیم.
همچنین وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اگر مخابرات بدهی خود را به شرکت زیرساخت پرداخت نکند، افزود: اگر چنین موردی صورت گیرد، نمی‌توانیم بدهی بین‌المللی در زمینه خرید پهنای باند را پرداخت کنیم و این به معنای قطع ارتباطات کل کشور خواهد بود.
وی همچنین در مورد اختلافات اخیر دولت با شرکت مخابرات ایران، گفت: سال گذشته به دلیل اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی، نرخ آبونمان تلفن ثابت را از ۳۳ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش دادیم تا مخابرات ضرر نکند. در این بین اما تعرفه تلفن ثابت بین استانی کاهش محسوسی داشت. با این وجود پیش‌بینی شده بود که درآمد شرکت مخابرات ایران ۲۲ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینکه امروز مخابرات با مشکل مالی مواجه است، ارتباطی به تعرفه‌های مخابراتی ندارد و این شرکت باید بداند که با سیستم‌های قدیمی نمی‌تواند سرویس خوبی به مردم ارائه دهد.
واعظی ادامه داد: مخابرات باید به فکر توسعه باشد و نباید در هر سال این مقدار سود را برای سهامدارانش هزینه کند، بلکه باید توجه خود را معطوف به توسعه کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما مطمئن باشیم که مخابرات پولی که از مردم می‌گیرد را تبدیل به توسعه و خدمات می‌کند، موضوع تغییر تعرفه‌های مخابراتی را در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درخواست مخابرات برای تغییر تعرفه‌های مخابراتی، گفت: با وجود اینکه بدون اجازه دولت و بدون داشتن استدلال قوی، نمی‌توانیم از افزایش تعرفه‌ها دفاع کنیم، اما در صورتی که مخابرات بسته توسعه‌ای خود را با دلیل و استدلال ارائه دهد، امکان بازنگری در نرخ خدمات مخابراتی وجود خواهد داشت.
واعظی گفت: ضرر درآمدی تنها با اصلاح ساختاری تبدیل به سود می‌شود و مخابرات نباید مخارج دستگاه عریض و طویل خود را از مردم دریافت کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نباید تخلف معدود شرکت‌های اینترنتی را به کل شرکت‌ها تعمیم دهیم، اظهار داشت: در مورد کیفیت خدمات اینترنت، مطالبات مردم بالا رفته است.
واعظی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون کاربر ADSL در کشور داشتیم و هم‌اکنون این تعداد به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت موبایل استفاده می‌کردند و هم‌اکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل هستند که این یک تحول بزرگ در مدت زمان کوتاه به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه قرار است سامانه نظارت آنلاین بر عملکرد خدمات اینترنتی راه‌اندازی کنیم، افزود: می‌دانیم تمامی مردم از خدمات راضی نیستند اما تمامی تلاش بر این است که سرویس‌های بهتری به مردم ارائه شود و نظارت به صورت سیستماتیک و آنلاین باشد که البته این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی است که در حال تلاش برای انجام آن هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کاربران اینترنت باید انتظارشان از سرعت و کیفیت این خدمات در حد قراردادشان باشد، در مورد نرخ خدمات اینترنت گفت: سال گذشته نرخ اینترنت ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و در زمینه بسته‌های اینترنت موبایل نیز به بیش از یک دهم قیمت قبلی رسیدیم. تمامی این موضوعات علاوه بر افزایش پهنای باند می‌تواند به ارائه خدمات بهتر در این حوزه بیانجامد.
واعظی گفت: هم‌اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت ۲۴۰۰ گیگابیت در ثانیه است که تا پایان سال به ۴۰۰۰ گیگابیت خواهد رسید.
وی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای تحول در حوزه تلفن همراه و تلفن ثابت، گفت: در حوزه ارتباطات ثابت به شرکت‌های جدیدی پروانه فعالیت خواهیم داد و در زمینه تلفن همراه نیز از سال آینده آیین‌نامه‌ای را اجرایی می‌کنیم که به مردم اجازه می‌دهد سالی دو بار با حفظ شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی تهیه شد

سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی تهیه شد


کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی را تهیه و تدوین کرد.



به گزارش خبرنگار موبنا ، "علیرضا محمودیان" مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان با اعلام این خبر گفت: کمیسیون تجارت الکترونیکی با حضور بزرگترین بازیگران این حوزه، مشکلات پیش روی حوزه تجارت الکترونیکی را شناسایی و مورد بررسی قرار داد و در نهایت پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی، مسائل و چالش های فعالیت در این فضا رادر قالب سندی آماده کرد.
محمودیان با اشاره به تدوین این سند در سایه قانون تجارت الکترونیکی ادامه داد: سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی شامل طرح و بررسی تمام معضلات و چالش هایی است که فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت و یا توسعه کسب و کارشان با آن روبه رو هستند.
او در تشریح مشکلات کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی به موضوع فقدان به روزآوری قوانین تجارت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون تجارت الکترونیکی درکشور مصوب سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی است و از آن زمان تاکنون با وجود تغییر و تحولات بسیار در فضای تجارت الکترونیکی این قوانین به روزآوری نشده اند.
مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره تعدد متولیان این حوزه و مشکلات حاصل از این سردرگمی برای فعالان گفت: متاسفانه با وجود اینکه قانون تجارت الکترونیکی، صراحتا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان تنها هماهنگ کننده این حوزه معرفی می کند اما تعدد متولیان دولتی و دستگاه های مختلف نظارتی و انتشارآئین نامه ها و قوانین مختلف از سوی این دستگاه ها که بعضا درموارد مختلف با یکدیگر موازی هستند، باعث شده تناقض های رفتاری بسیاری در حوزه فعالیت تجارت الکترونیکی ایجاد شود.
محمودیان در این رابطه ادامه داد: متاسفانه هرسال متولیان مختلفی همچون وزارت ارشاد و اتاق اصناف ایران، آئین نامه های مختلف و بعضا متعارضی با قوانین تجارت الکترونیکی وضع و ارائه می کنند که این موضوع عرصه را برای توسعه کسب و کار فعالان حوزه تجارت الکترونیکی محدودتر از گذشته می کند.
او با اشاره به تعامل دوسویه کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت گفت: خوشبختانه درحال حاضر ارتباط مستمر و جلسات مختلف کارشناسی با مسئولان این مرکز داریم و خواسته صنف تجارت الکترونیکی این است که مطابق قانون، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان یگانه هماهنگ کننده و متولی حوزه تجارت الکترونیکی در کشور باشد تا ضمن اجرای صحیح قوانین حوزه تجارت الکترونیکی، فعالیت در این حوزه زیر نظر چتر واحد مرکز باشد.
مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ضمن تاکید براینکه سند پیش روی مشکلات تجارت الکترونیکی ، نیازمند بررسی و پیگیری نهادهای مختلف حاکمیتی افزود: سند جامع بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی که قطعا می تواند بازوی مشورتی برای به روزآوری قانون تجارت الکترونیکی در کشور باشد، درحال حاضر نیازمند بررسی و پیگیری از سوی نهادهای مختلف همچون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی است تا بتوان در این حوزه مطابق با تغییرات، شرایط و نیازمندی های تجارت الکترونیکی، این قوانین را بهبود بخشید.
محمودیان، کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را بازوی مشورتی این حوزه خواند و تاکید کرد: این کمیسیون با هدف فرهنگ سازی در حوزه تجارت الکترونیکی از بدو تاسیسش تلاش کرده خود را به عنوان نماینده بخش خصوصی به نهادهای حاکمیتی معرفی کند و با حضور مدیران و کارشناسان خبره حوزه تجارت الکترونیکی در سازمان نظام صنفی رایانه ای می کوشد فعالیت های تخصصی خود را برای بهبود، تسهیل وتوسعه فعالیت در حوزه تجارت الکترونیکی پیگیری کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
هوشمندهای محبوب در میان کاربران دیجیتالی

هوشمندهای محبوب در میان کاربران دیجیتالی

هوشمندهای محبوب در میان کاربران دیجیتالی

لیلا محمدنظامی- در حالی که بازار گوشی های هوشمند در این روزها با بی میلی مشتریان و کم فروشی روبرو شده، اما در این میان برخی از هوشمندهای برندهایی همچون آی فون، ال جی، سونی و سامسونگ در لیست گوشی های محبوب و پرفروش قرار گرفته است.

LG G3 Beat Dual SIM D724
ال جی مدل G3 Beat Dual یکی از محبوب ترین گوشی های این برند کره ای دربازار است که با قیمت ۵۷۹ هزار تومان در سطح بازار تلفن همراه عرضه می شود.
از مزایای این گوشی محبوب می توان به پشتیبانی از دو سیمکارت به طور همزمان، کیفیت ساخت عالی با وجود بدنه‌ی پلاستیکی،
صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت HD، پردازنده‌ی چهار هسته ای، اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ (KitKat)، مجهز به جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری LG، قابلیت Knock code، دوربین با کیفیت مطلوب با فوکوس خودکار به کمک لیزر، سنسور IRو پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا ۶۴ گیگابایت است.
همچنین از معایب این گوشی می توان به عدم وجود سنسور نور محیط اشاره کرد.

HTC Desire 626G Plus Dual SIM
Desire 626 از جمله گوشی محبوب و پرفروش این برند تایوانی است که که با قیمت ۶۳۹ هزار تومانی توانسته شمار بالایی از تقاضا مشتریان را از آن خود کند.
از مزایای این گوشی پرفروش و محبوب می توان به پشتیبانی از دو سیمکارت به طور همزمان، نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت HD، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای قدرتمند و دوربین اصلی و سلفی باکیفیت اشاره کرد.
همچنین از معایب مدل فوق می توان به شارژدهی متوسط اشاره کرد.

Samsung Galaxy S6 Edge 32GB SM-G925F
این گوشی با قیمت دو میلیون و ۲۹۹ هزار تومانی در لیست گوشی های محبوب قرار گرفته است.
«سامسونگ گلکسی اس۶ اج» (Samsung Galaxy S6 Edge) یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط سامسونگ به‌شمار می‌رود.
از مزایای این گوشی محبوب می توان به بدنه‌ی تمام فلزی با روکش لایه‌ی محافظ گوریلا گلس۴، نمایش‌گر ۵٫۱ اینچی با بیشترین شارژ بی‌سیم و قابلیت شارژ سریع، حسگر اثر انگشت دقیق و سریع،رابط کاربری بهینه شده،دوربین ۱۶ مگاپیکسلی باکیفیت با فاصله‌ی کانونی ۱٫۹ و عملکرد یکپارچه ۶۴ بیتی از امکانات و مزایای این گوشی محبوب سامسونگ محسوب می شود.
همچنین از معایب این گوشی لنز دوربین برجسته و شارژدهی متوسط باتری است

Apple iPhone 6 - 64GB
iPhone 6 اپل که توانسته در میان کاربران ایرانی از جایگاه قابل قبولی برخوردار شود با قیمت دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی
در اختیار افراد قرار می گیرد.
همچنین از مزایای این گوشی می توان به صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی با کیفیت عالی، کامل‌ترین مجموعه راه‌های ارتباطی بی‌سیم، کیفیت ساخت شگرف و مثال‌زدنی، عملکرد بی‌نقص TouchID، وزن و قطر بسیار کم، کیفیت عکس‌های بسیار خوب و قابلیت فیلم‌برداری HD با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه، عملکرد سخت‌افزاری بی‌نظیر، اضافه شدن امکانات بسیار خوب به سیستم‌عامل iOS نسخه ۸ و بهبود شارژدهی باتری با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش اشاره کرد.
همچنین از معایب این گوشی می توان به طراحی خارج از بدنه دوربین و قاب نسبتا بزرگ اطراف صفحه‌نمایش، عدم پشتیبانی از کارت حافظه، محدودیت عملکرد NFCو عدم وجود لرزشگیر اپتیکال تصویر اشاره کرد.


Sony Xperia Z3 Plus Dual SIM
Sony Xperia Z3 Plus Dual SIM که با قیمت دو میلیون و ۲۳۹ هزار تومانی در بازار به فروش می رسد با برخورداری از امکانات بالا توانسته در لیست محبوب های بازار قرار گیرد.
از مزایای این گوشی پرفروش و محبوب می توان به گواهینامه IP68 مبنی بر مقاومت در برابر آب به عمق ۱ متر و مدت ۳۰ دقیقه و گرد و غبار، دوربین سلفی باکیفیت، قابلیت شارژ سریع، بلندگوهای استریوی با کیفیت در بالا و پایین نمایشگر، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی قدرتمند، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین فوق‌العاده در شرایط نوری ضعیف، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا ۱۲۸ گیگابایت، پشتیبانی از شبکه‌ی پر سرعت ۴G، رادیوی FMاشاره کرد.
همچنین از معایب این گوشی می توان به جذب اثر انگشت زیاد بر روی قاب پشتی و صفحه نمایش اشاره کرد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
اخبار شنیده‌ها و شایعات!

اخبار شنیده‌ها و شایعات!

شنیده شد که ...

انتقاد معنادار میناوند از فغانی
شنیده شد که مهرداد میناوند پس از شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل ذوب آهن در ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران گفت: بازی فوق‌العاده‌ای بود پرسپولیس عالی بازی کرد. آنها موقعیت‌‌های گلزنی فراوانی به دست آوردند حتی در فوتبال اروپا هم من این همه موقعیت گل را ندیده بودم. وی گفت: ‌زیباترین بازی چند سال اخیر پرسپولیس را شاهد بودم اما داور بازی را خراب کرد. برای کمیته داوران متاسفم این داور را باید به تیمارستان ببرند.

هنوز کسی با من حرف نزده
شنیده شد که احمد مسجدجامعی در جمع خبرنگاران تهرانگردی گفت: در صورتی که جلسه‌ای برای ریاست شورا میان اصلاح‌طلبان برگزار شود قطعاً تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهم داد. وی درباره اینکه تعدادی از اعضای اصلاح‌طلب شورا وی را به عنوان گزینه اصلی معرفی کرده‌اند، افزود: بنده هنوز به جمع‌بندی در شرکت در انتخابات نرسیده‌ام و اصلاح‌طلبان شورا نیز در این خصوص با من صحبتی انجام نداده‌اند.

بازداشت مرد سعودی که مرده زنده می‌کرد!
شنیده شد که سخنگوی پلیس مکه مکرمه، از بازداشت شخصی خبر داد که مدعی زنده کردن مردگان بود. تابناک نوشت: سروان فهد بن سالم المالکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: شخصی حدوداً ۴۰ ساله که مدعی بود می‌تواند مردگان را زنده کند، سه شنبه گذشته در منطقه «اجیاد» مکه بازداشت شده است. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که این شخص از اختلال روانی رنج می‌برد و به زودی برای تعیین تکلیف، از سوی پلیس به مراجع ذی صلاح تحویل داده خواهد شد.

دستگیری بازیکن فولاد تکذیب شد
شنیده شد که مدیرعامل فولاد خوزستان در واکنش به شایعه دستگیری بازیکنان این تیم‌ از جمله جماعتی در هفته اخیر، با بیان این که این موضوع صحت ندارد، خاطرنشان کرد: این مسائل به زندگی شخصی افراد برمی‌گردد خود اهالی رسانه که این مسائل را مطرح می‌کنند شاید در ماه هزار و یک مشکل از این دست داشته باشند اما کسی به آنها ورود نمی‌کند چون این مسائل شخصی است. من می‌گویم بگذاریم هرچه قانون می‌گوید به آن احترام بگذاریم. البته درباره شایعه دستگیری جماعتی و سایر بازیکنان فولاد می‌توانم قاطعانه بگویم این موضوع صحت ندارد. اما اینکه این مسائل رسانه‌ای شده را اصلا نمی‌پسندم چون نباید آبروی یک فرد را به هر قیمتی برد.

۹ وزیر ‌میهمان این هفته مجلس شدند
شنیده شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی خواهند داشت. ایرنا نوشت؛ وزرای ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی در جلسات هفته آینده در کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی، اقتصادی و آموزشی مجلس حضور پیدا می‌کنند. همچنین سوال ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و فامنین از وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سوال محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان از وزیر کشور در دستور کار جلسه علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

ازدواج زوج ماه عسلی با حضور فریدون
شنیده شد که در مراسمی که آخوندی وزیر راه وشهرسازی پدرمعنوی داماد و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور پدر معنوی عروس بودند عاطفه علی نیا وحامد محمدی رعنا از فرزندان موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا در مشهد به عقد یکدیگر در آمدند. این دو زوج ازفرزندان ترخیصی بهزیستی هستند. فرزندان ترخیصی آن دسته از جوانانی هستند که پس از۱۸ سالگی ازبهزیستی ترخیص می‌شوند اما این خیریه با کمک به تحصیل، اشتغال وازدواج فرزندان بالای ۱۸ سال این خلأ قانونی را برطرف کرده است. حامد محمدی چندی پیش در برنامه زنده ماه عسل ازاین خانم خواستگاری کرده بود ودر حقیقت رسانه ملی زمینه این ازدواج را فراهم نمود.

درآمد میلیاردی تلگرام!
شنیده شد که بر اساس آخرین گزارش‌ها در تلگرام روزانه ۱۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تلگرام که یک پروژه‌ی متن‌ باز است خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. نیکولای و پاول دوراو توسعه‌دهندگان و پایه‌گذاران این اپلیکیشن امروز اعلام کرده‌اند که ترافیک روزانه‌ تلگرام به ۱۰ میلیارد پیام رسیده است. این رقم بسیار جالب توجه است چرا که تا ۸ ماه پیش روزانه اندکی بیش از یک میلیارد پیام در سرورهای این اپلیکیشن پیامرسان رد‌ و‌ بدل می‌شد. با عرضه‌ تلگرام سیل عظیمی از کاربران فیسبوک، واتس‌آپ و وایبر به این اپلیکیشن کوچ کردند که این نیز عاملی برای افزایش کاربران و ترافیک تلگرام است. اپلیکیشن واتس‌آپ تا ماه ژانویه روزانه ۳۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کرد.

خارجی‌ها چند روزه ویزای ایران را می‌گیرند؟
شنیده شد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس‌های ایرانی در حالی از افزایش تقاضا برای سفر به ایران پس از توافق هسته‌ای خبر می‌دهند که اصلی‌ترین پرسش این گردشگران درباره چگونگی دریافت ویزای ایران است. بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند می‌توانند ویزای ایران را ۴۸ ساعته بگیرند. با آنکه دولت ایران اخیرا با صدور مصوبه‌ای درباره ویزای فرودگاهی ۳۰ روزه، راه ورود گردشگران خارجی را به کشور آسان‌تر کرده، اما گردشگرانی هستند که همچنان از طریق کنسولگری‌های ایران برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند‌، اما از مدت زمانی که باید انتظار بکشند هیچ اطلاعی ندارند. مجتبی کریمی، رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه در این باره گفت: مدت زمان لازم برای صدور ویزای ایران بین ۴۸ تا ۹۶ ساعت است، صدور مجوز ویزا معمولا تا ۷۲ ساعت و صدور قطعی آن تا ۲۴ ساعت زمان می‌برد. این مدت برای همه اتباع خارجی به جز آمریکایی‌ها یکسان است.

ترک تحصیل یک چهارم مهاجران در اروپا
شنیده شد که اداره آمار اروپا اعلام کرد: یک چهارم مهاجران غیر اروپایی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، تحصیلات خود را ناتمام رها می‌کنند. اداره آمار اروپا (یورو استات) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهاجران غیر اروپایی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، تحصیلات خود را ناتمام رها می‌کنند. خودداری این مهاجران از ادامه تحصیل باعث می‌شود احتمال یافتن شغل برای آنها در آینده کاهش پیدا کند و در مقایسه با اتباع اروپایی از لحاظ اجتماعی در انزوا قرار گیرند. بر اساس این گزارش، نسبت مهاجران غیر اروپایی در فاصله سنی ۱۸ تا ۲۴ سال که تحصیلات مدرسه را در سال‌های اولیه رها کرده‌اند، در مقایسه با اتباع اروپایی بیش از دو برابر است. این آمارها همچنین نشان می‌دهند احتمال اینکه مهاجران مرد از ادامه تحصیل منصرف شوند، بسیار بیشتر از زنان است.

فروش سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
گوشی هوآوی با دوربین چرخشی +عکس

گوشی هوآوی با دوربین چرخشی +عکس

گوشی هوآوی با دوربین چرخشی +عکس


هوآوی در حالی محصول جدید خود را معرفی کرده که از قابلیت ویژه و منحصر به فرد چرخش ۱۸۰ درجه ای دوربین برخوردار است.


محصول جدید هوآوی با نام Honor ۷i عرضه خواهد شد. این اسمارت فون از ظاهری همانند محصولات میان رده هوآوی برخوردار است. اما وجه تمایز این اسمارت فون نسبت به سایر محصولات هوآوی را می توان در چرخش ۱۸۰ درجه ای دوربین سلفی آن دانست.


این اسمارت فون مجهز به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سونی Exmor با دیافراگم F/۲.۰ و چرخش ۱۸۰ درجه ای دوربین شده تا تجربه متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.


اسمارت فون های هوشمند معمولا با سنسوری ضعیف تر برای دوربین سلفی وارد بازار می شوند اما هوآوی در محصول جدید خود روش متفاوتی را در پیش گرفته تا دوربین سلفی متفاوتی را عرضه کند.


هوآوی از مقاومت بالای لولای چرخشی دوربین Honor ۷i به عنوان یکی از مزیت های مهم این اسمارت فون نام برده که در صورت باز و بسته شدن این لولاها برای ۱۳۲ بار در روز نیز هیچ اختلالی در کار آن بروز نمی کند.


گوشی هوآوی با دوربین چرخشی +عکس


اما باید گفت هوآوی اولین کمپانی نیست که چنین محصولی را تولید می کند، کمپانی چینی Oppo نیز چندی پیش اسمارت فون هوشمندی را با نام N۱ و دوربین چرخی وارد بازار کرده بود.


از دیگر مشخصات فنی این اسمارت فون می توان به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی ، تراشه اسنپدراگون ۶۱۶ و هشت هسته ای و باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری را اشاره کرد.


حافظه رم این اسمارت فون ۲ یا ۳ گیگابایت خواهد بود و با توجه به انتخاب مدل ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی متغیر است. سنسور اثر انگشت این دوربین نیز بر خلاف سایر اسمارت فون ها در حاشیه آن قرار گرفته است.

دستگاه سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
مایکروسافت، نوکیا را تعطیل کرد

مایکروسافت، نوکیا را تعطیل کرد



شرکت مایکروسافت تایید کرد که کارخانه ساخت گوشیهای نوکیا در شهر سالو فنلاند را تعطیل و تعداد نیروهای خود را در این کشور 2300 نفر کاهش خواهد داد.

شرکت مایکروسافت تایید کرد که کارخانه ساخت گوشیهای نوکیا در شهر سالو فنلاند را تعطیل و تعداد نیروهای خود را در این کشور ۲۳۰۰ نفر کاهش خواهد داد.

این کاهش نیرو که ابتدا در ماه ژوئیه اعلام شد، بخشی از برنامه مایکروسافت برای کاهش ۷۸۰۰ نیرو در سطح جهان و عمدتا از بخش تجارت سخت‌افزاری تلفن همراه است که مایکروسافت سال گذشته آن را از نوکیا خریداری کرد.

مایکروسافت افزود: کارخانه‌های نوکیا در اسپو و تامپر همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.

تلفن سانترال هایبرید پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
ترفند سامسونگ برای جذب کاربران آیفون

ترفند سامسونگ برای جذب کاربران آیفون



سامسونگ برای جلب نظر کاربران گوشی آیفون به ترفند جدیدی متوسل شده و به این افراد امکان داده تا به مدت سی روز یکی از مدل های گوشی گلکسی را امتحان کنند.

علاقمندان به شرکت در این طرح می توانند به سایت promo که سامسونگ به همین منظور طراحی کرده مراجعه کنند. البته این مراجعه باید از طریق گوشی آیفون صورت بگیرد.

پس از مراجعه کاربران می توانند یکی از سه مدل گوشی Galaxy S6 edge، the S6 edge+ و Galaxy Note5 را برای آزمایش و بررسی انتخاب کنند. پس از ثبت نام سامسونگ، گوشی منتخب کاربران را به همراه یک سیم کارت و یک راهنما برای استفاده از گوشی در دوره آزمایش در اختیار آنان قرار می دهد.

این ابتکار عمل سامسونگ در شرایطی رخ می دهد که این شرکت در حال از دست دادن سهم خود در بازارهای جهانی است و با تشدید رقابت اپل و همین طور رقبای نوظهوری همچون شیائومی مواجه شده است.

بررسی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که سهم سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ از ۲۶ درصد به ۲۱٫۹ درصد کاهش یافته است. اما سهم اپل در این مدت به ۱۴٫۶ درصدافزایش یافته است.

سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
هوشمندهای محبوب در میان کاربران دیجیتالی

هوشمندهای محبوب در میان کاربران دیجیتالی



لیلا محمدنظامی- در حالی که بازار گوشی های هوشمند در این روزها با بی میلی مشتریان و کم فروشی روبرو شده، اما در این میان برخی از هوشمندهای برندهایی همچون آی فون، ال جی، سونی و سامسونگ در لیست گوشی های محبوب و پرفروش قرار گرفته است.

LG G3 Beat Dual SIM D724
ال جی مدل G3 Beat Dual یکی از محبوب ترین گوشی های این برند کره ای دربازار است که با قیمت ۵۷۹ هزار تومان در سطح بازار تلفن همراه عرضه می شود.
از مزایای این گوشی محبوب می توان به پشتیبانی از دو سیمکارت به طور همزمان، کیفیت ساخت عالی با وجود بدنه‌ی پلاستیکی،
صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت HD، پردازنده‌ی چهار هسته ای، اندروید نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ (KitKat)، مجهز به جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری LG، قابلیت Knock code، دوربین با کیفیت مطلوب با فوکوس خودکار به کمک لیزر، سنسور IRو پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا ۶۴ گیگابایت است.
همچنین از معایب این گوشی می توان به عدم وجود سنسور نور محیط اشاره کرد.

HTC Desire 626G Plus Dual SIM
Desire 626 از جمله گوشی محبوب و پرفروش این برند تایوانی است که که با قیمت ۶۳۹ هزار تومانی توانسته شمار بالایی از تقاضا مشتریان را از آن خود کند.
از مزایای این گوشی پرفروش و محبوب می توان به پشتیبانی از دو سیمکارت به طور همزمان، نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت HD، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای قدرتمند و دوربین اصلی و سلفی باکیفیت اشاره کرد.
همچنین از معایب مدل فوق می توان به شارژدهی متوسط اشاره کرد.

Samsung Galaxy S6 Edge 32GB SM-G925F
این گوشی با قیمت دو میلیون و ۲۹۹ هزار تومانی در لیست گوشی های محبوب قرار گرفته است.
«سامسونگ گلکسی اس۶ اج» (Samsung Galaxy S6 Edge) یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط سامسونگ به‌شمار می‌رود.
از مزایای این گوشی محبوب می توان به بدنه‌ی تمام فلزی با روکش لایه‌ی محافظ گوریلا گلس۴، نمایش‌گر ۵٫۱ اینچی با بیشترین شارژ بی‌سیم و قابلیت شارژ سریع، حسگر اثر انگشت دقیق و سریع،رابط کاربری بهینه شده،دوربین ۱۶ مگاپیکسلی باکیفیت با فاصله‌ی کانونی ۱٫۹ و عملکرد یکپارچه ۶۴ بیتی از امکانات و مزایای این گوشی محبوب سامسونگ محسوب می شود.
همچنین از معایب این گوشی لنز دوربین برجسته و شارژدهی متوسط باتری است.

Apple iPhone 6 - 64GB
iPhone 6 اپل که توانسته در میان کاربران ایرانی از جایگاه قابل قبولی برخوردار شود با قیمت دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی
در اختیار افراد قرار می گیرد.
همچنین از مزایای این گوشی می توان به صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی با کیفیت عالی، کامل‌ترین مجموعه راه‌های ارتباطی بی‌سیم، کیفیت ساخت شگرف و مثال‌زدنی، عملکرد بی‌نقص TouchID، وزن و قطر بسیار کم، کیفیت عکس‌های بسیار خوب و قابلیت فیلم‌برداری HD با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه، عملکرد سخت‌افزاری بی‌نظیر، اضافه شدن امکانات بسیار خوب به سیستم‌عامل iOS نسخه ۸ و بهبود شارژدهی باتری با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش اشاره کرد.
همچنین از معایب این گوشی می توان به طراحی خارج از بدنه دوربین و قاب نسبتا بزرگ اطراف صفحه‌نمایش، عدم پشتیبانی از کارت حافظه، محدودیت عملکرد NFCو عدم وجود لرزشگیر اپتیکال تصویر اشاره کرد.

Sony Xperia Z3 Plus Dual SIM
Sony Xperia Z3 Plus Dual SIM که با قیمت دو میلیون و ۲۳۹ هزار تومانی در بازار به فروش می رسد با برخورداری از امکانات بالا توانسته در لیست محبوب های بازار قرار گیرد.
از مزایای این گوشی پرفروش و محبوب می توان به گواهینامه IP68 مبنی بر مقاومت در برابر آب به عمق ۱ متر و مدت ۳۰ دقیقه و گرد و غبار، دوربین سلفی باکیفیت، قابلیت شارژ سریع، بلندگوهای استریوی با کیفیت در بالا و پایین نمایشگر، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی قدرتمند، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین فوق‌العاده در شرایط نوری ضعیف، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا ۱۲۸ گیگابایت، پشتیبانی از شبکه‌ی پر سرعت ۴G، رادیوی FMاشاره کرد.
همچنین از معایب این گوشی می توان به جذب اثر انگشت زیاد بر روی قاب پشتی و صفحه نمایش اشاره کرد.

سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
موبایل‌های قاچاق از مهرماه غیرفعال می‌شوند

موبایل‌های قاچاق از مهرماه غیرفعال می‌شوند




معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه طرح رجیستری (کدینگ) موبایل از مهرماه درکشور اجرایی می شود.

به گزارش موبنا، سید علیرضا گلستانی زاده افزود: با هماهنگی به عمل آمده و برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور مبارزه با قاچاق موبایل، طرح رجیستری تلفن همراه توسط دستگاه های مسوول اجرا می شود.
وی افزود: سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از افزایش واردات غیر قانونی موبایل، رجستر شدن تلفن های همراه را پیشنهاد کرده بود. در این پیشنهاد مطرح شد که واردکنندگانی که اقدام به ورود قانونی موبایل به داخل کشور می‌کنند، شماره سریال‌ کالاهای وارداتی توسط آنها ثبت و در اختیار گمرک قرار گیرد.
او خاطرنشان کرد: بر اساس این پیشنهاداین شماره سریال‌ها علاوه بر گمرک، در سازمان تنظیم مقررات نیز ثبت می شوند. با اجرای ثبت سریال دررگولاتوری اگر موبایل غیر قانونی وارد شد، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی‌شود.
گلستانی زاده گفت: با اجرای این طرح اپراتورهای تلفن همراه به دستگاه های تلفن همراهی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده باشند خدمات ارایه نخواهند داد.
معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز با اشاره به حجم گسترده قاچاق موبایل در کشور گفت: با اجرای کامل این طرح قاچاق موبایل از بین می رود.

خدمات سانترال پاناسونیک
 

BarsamTech

عضو جدید
اگه اینطوری باشه زمینه برای گرون شدن موبایل ایجاد میشه. مثل خودرو که معمولا بیشتر از قیمت خودش، باید هزینه گمرک کرد.
 
میزبانی وب و طراحی سایت اروند وب

میزبانی وب و طراحی سایت اروند وب

میزبانی وب و طراحی انواع سایت های داینامیک و استاتیک با قیمت مناسب
هاست لینوکس و سرور مجازی
ثبت دامنه های بین المللی با قیمت مناسب
دریافت نمایندگی هاست همراه با آموزش







اروند وب:
www.arvandweb.net



ارسال تیکت مشاوره و سوالات قبل از خرید




ثبت نام
----------------------------------- ورود به کنترل پنل کاربری


شرکت راهبرد اقتصاد سپهر اروند
 
بالا