✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

  • بله

    رای: 0 0.0%
  • خیر

    رای: 6 100.0%
  • با ایمیلتان تماس می گیریم

    رای: 0 0.0%
  • با AEEW.blogfa

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    6

*Ertebat*

عضو جدید
بهای سیمکارتهای غیرقانونی ام.تی.ان در بازار افزایش یافت

بهای سیمکارتهای غیرقانونی ام.تی.ان در بازار افزایش یافت

شرکت چندملیتی ام .تی. ان. که در ایران، خودش را ایرانسل معرفی می‌کند، با وجود اینکه در سال گذشته میلادی محکوم به پرداخت جریمه بیش از پنج میلیارد دلاری در کشور آفریقایی نیجریه، بدلیل عرضه سیمکارتهای فعال ثبت نام نشده گردید، به این شیوه غیرقانونی فروش سیمکارت در جمهوری اسلامی ایران همچنان با فراز و نشیب هایی ادامه می دهد.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران مجله تلفن همراه و پایگاه اطلاع رسانی موبنا، بررسی‌های صورت گرفته از دکه‌های روزنامه‌فروشی و دستفروشان فعال در مقابل مراکز بزرگ خرید و فروش، از افزایش ۱۰ هزار تومانی بهای سیمکارتهای فعال این شرکت چندملیتی در بازار طی یکماه گذشته حکایت دارد.
براین اساس هم‌اکنون سیمکارتهای فعال ثبت نام نشده این اپراتور بطور متوسط با دو نرخ ۲۰ و ۳۰ هزار تومانی بوسیله این دستفروشان عرضه می‌شود که سیمکارتهای ۲۰ هزار تومانی پس از یک هفته تماس غیرقابل ردیابی و شناسایی مشترک، قطع و از شبکه خارج می‌شوند، ولی سیمکارتهای ۳۰ هزار تومانی که تا ماه پیش، به نرخ ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شدند، با ضمانت فروشندگان این نوع سیمکارت، قابل شناسایی استفاده‌کنندگان، ردیابی و یا قطع دسترسی بدلیل نقص پرونده، دچار نخواهند شد.
وزیر ارتباطات و معاون به ارث مانده از دولتهای نهم و دهم‌اش، تمام قد از خدمات این شرکت در حوزه ارتباطات کشور قدردانی، حمایت و حاضر به پذیرش هیچ یک از اقدامات غیرقانونی این مجموعه و حتی اخطار کتبی و یا شفاهی به این اپراتور چند ملیتی نشده و حتی از اعمال قانون و اجرای احکام قضایی درخصوص مدیران متخلف این پروژه هم تاکنون جلوگیری کرده‌اند.
شرکت چندملیتی ام.تی.ان- ایرانسل که براساس قرارداد اولیه‌اش در سال ۱۳۸۳ مجاز بود تا سقف ۱۰ میلیون مشترک طی یک دوره ۱۰ ساله در کشور خدمات‌رسانی کند، با ارتباطاتی خاص! توانسته ضمن اصلاح قرارداد اولیه این شرکت با دولت ایران، زمان قراردادش را تا ۱۵ سال افزایش داده و به گفته مدیرعاملش اکنون حدود ۴۰ میلیون سیمکارت فعال در کشور دارد.
براساس قراردادهای اولیه‌ای که در دولت هشتم بسته شده، ۳۰ درصد از سهام این شرکت بطور مساوی متعلق به دو شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت دفاع بوده و ۴۹ درصد هم متعلق به یک شرکت ثبت شده در خاک آفریقای جنوبی است، اما پس از یک دهه فعالیت این شرکت درایران، وزارت ارتباطاتی‌ها ، بنابدلایلی! هنوز مالک ۲۱ درصد بقیه سهام این شرکت چندملیتی را مشخص نکرده و حاضر به نظارت و برخورد با تخلفات اقتصادی– فرهنگی و امنیتی این شرکت نیستند.


 

*Ertebat*

عضو جدید
Galaxy Note 5 سامسونگ دو سیم‌کارته شد

Galaxy Note 5 سامسونگ دو سیم‌کارته شد



شرکت سامسونگ در نظر دارد گوشی هوشمند پیشرفته و پرقدرت خود موسوم به Galaxy Note 5 را با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت وارد بازار هند کند.

به گزارش موبنا، مدل ۳۲ گیگابایتی این گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت ۵۱ هزار روپیه معادل ۷۶۰ دلار قیمت گذاری شده و مدل ۶۴ گیگابایتی آن نیز با قیمت ۵۷ هزار روپیه معادل ۸۴۵ دلار به دست کاربران می‌رسد.

«مانو شارما» مدیر بازاریابی سامسونگ در هند گفت: «در بخش گوشی‌های هوشمند پیشرفته، ما شاهد درخواست قابل ملاحظه کاربران برای خرید گوشی‌های دو سیم کارته هستیم و به همین دلیل قصد داریم به نیاز کاربران پاسخ دهیم. کاربران می‌خواهند یک دستگاه پیشرفته در اختیار داشته باشند که بتوانند به صورت همزمان دو سیم کارت خود را در آن جا دهند. ما این نیاز را برای آنها پاسخ می‌گوییم».

شرکت کره‌ای سامسونگ پیش‌بینی کرده است که در آینده نزدیک مدل‌های دو سیم کارته از دیگر گوشی‌های پرقدرت خود را هم روانه بازار کند که از جمله آنها می‌توان به Galaxy S6 و Galaxy S6 edge+ اشاره کرد.

شرکت سامسونگ پیش‌بینی کرده است که با عرضه گوشی‌های پرقدرت دو سیم کارته در بازارهای نوظهور می‌تواند تعداد بیشتری از کاربران را به سمت خود بکشاند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
چگونه باتری گوشی خود را در کمتر از یک دقیقه شارژ کنیم؟

چگونه باتری گوشی خود را در کمتر از یک دقیقه شارژ کنیم؟

آیا این امکان وجود دارد صفر تا 100 درصد باتری گوشی هوشمند خود را در کمتر از یک دقیقه شارژ کرد؟

به گزارش موبنا، کارشناسان می‌گویند که می‌توان این کار را انجام داد. ولی برای آن باید از یک باتری ویژه در گوشی خود استفاده کنید که به صورت مستقیم از طریق سوراخ‌هایی باتری به بدنه گوشی متصل شود. در دو سر این سوراخ‌ها سیم‌های مسی متصل می‌شوند تا ارتباط را برقرار کنند و سرانجام از یک شارژر با توان ۲۰۰ وات استفاده می‌شود.

برای آسان‌تر شدن این کار شرکت StoreDot هم فناوری جدیدی ارایه کرده است. این شرکت یک سیستم شارژ مخصوص دارد که باعث می‌شود باتری گوشی هوشمند شما ۲۰۰ برابر سریع‌تر شارژ شود.

این شرکت در حالت آزمایشگاهی نشان ملکول‌های جدیدی را ارایه کرده است که می‌توانند یک نوع ویژه از باتری‌های لیتیوم-یونی را با سرعت بسیار بالا شارژ کنند. با این فرآیند حتی می‌توان باتری گوشی که کاملا خالی شده است را در ۳۰ ثانیه به طور کامل شارژ کرد که البته این اتفاق بسته به نوع شارژی که استفاده می‌کنید تغییر می‌کند.

شرکت StoreDot برای انجام این کار از شارژر ۵۰ آمپری استفاده می‌کند که این شارژر به طور معمول می‌تواند همه باتری‌ها را در کمتر از ۶ دقیقه شارژ کند. سرعت این شارژر نسبت به مدل‌های کنونی ۲۰ برابر بیشتر است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
رایانه کوچک و قابل حمل ۱۰۰ دلاری عرضه شد

رایانه کوچک و قابل حمل ۱۰۰ دلاری عرضه شد


شرکت تولیدکننده محصولات فناوری InFocus از رایانه‌ای رونمایی کرده که به اندازه یک دستگاه هارددیسک ساخته شده است و با نام Kangaroo شناخته می‌شود.

به گزارش موبنا، رایانه Kangaroo نسبت به آنچه که تاکنون دیده‌اید متفاوت است و از مهم‌ترین مشخصات آن می‌توان به باتری داخلی با قابلیت ذخیره انرژی به مدت ۴ ساعت اشاره کرد.

کاربران می‌توانند از طریق خروجی HDMI این رایانه شخصی را به مانیتور متصل کنند. برای این محصول همچنین دو سیستم ورودی USB هم در نظر گرفته شده است.

این رایانه کوچک به پردازنده Atom X5، دو گیگابایت رم و سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه و حسگر تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.

یکی از قابلیت‌های کابردی این رایانه کوچک این است که به صورت بی‌سیم به دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌های عامل iOS و اندروید متصل می‌شود و امکان اجرای ابزارهای مخصوص آنها را هم فراهم می‌آورد.

رایانه کوچک و کاربردی Kangaroo که به زودی وارد بازار جهانی می‌شود ۹۹ دلار قیمت دارد و می‌تواند جایگزین رایانه‌های امروزی شود.
 
بالا