کی طرفدار هیتلره؟

ئشقثشئس32ض

عضو جدید
خوب حالا شما این تاپیک رو زدی و ما هم اومدیم بحث کردیم و بررسی کردیم.
حالا شما چی فکر میکنی و کلا دلیل ای تاپیک چی بود.
بره این میگم که آخه اگر یه نفر یه تاپیک دری وری بزنه خوب معلومه بره چی بوده ولی یه نفر که میاد این تاپیک رو میزنه حتما یه دلیلی داشته و یه نتیجه ای میگیره دیگه.
من بیشتر سعی میکنم نظر دیگران رو بدونم و استفاده ببرم (خوشبختانه به جوابم رسیدم)
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیتلر اصلاً اطریشی بود. پدرش اوائل کفاش و بعداً کارمند گمرک بود. هیتلر تحصیلاتی نداشت و فقط چند کلاس از دبیرستان را گذرانده بود. برای ادامه تحصیل در قسمت نقاشی به وین رفته و تقاضای ورود به آکادمی صنایع را نمود. ولی در خواست او مورد قبول واقع نشد.
در سال 1912 یعنی در سن 23 سالگی در مونیخ در قسمتهای ساختمانی بعنوان کارگر مشغول شد. او شروع به ترقی نمود که استعداد سخنرانی را خود کشف کرد. بعد از جنگ بین المللی اول و شکست آلمان انقلاب چپگرایان در اغلب شهرها شروع شد و شوراهای کارگری امور این شهرها را در دست گرفتند. ولی مردم که مخالف این تشکیلات چپگرا بودند دور هم جمع شده و تشکیلاتی برای مقابله با آنها بوجود آوردند. هیتلر در سال 1919 در شهر مونیخ وارد یکی از دسته ها شد و قدرت سخنرانی او باعث پیشرفت او گردید. با تلقین افکار « برتری نژادی » و « تشکیل آلمان بزرگ » احساسات جوانان خوش باور را تحریک کرده آنها را دور هم جمع میکرد و روزبروز تشکیلات خود را توسعه میداد.
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
در اواخر سال 1923 در شهر مونیخ اقدام بیک کودتای نافرجام نمود و پس از فرار گرفتار و محکوم به 5 سال زندان گردید ولی بعد از یکسال آزاد شد. هیتلر در تمام این سالها تبعه اطریش بود و فقط در سال 1932 توانست تبعیت آلمان را بدست بیاورد.
پس از آزادی با طبقات راستگرا تماس گرفت و شروع به دسته بندی کرد. هیتلر استعداد زیاد در جلب مردم داشت و از سال 1929 که اوضاع اقتصادی دنیا روبه وخامت رفت در جلب مردم موفقیت زیاد پیدا کرد. موقعیکه در سال 1932 تبلیغات خود را با پرواز شهر بشهر ادامه میداد صدها هزار نفر از او استقبال میکردند و به سخنرانیهای او گوش میدادند.
حزب نازی که بنا به اسمش « حزب سوسیالیست ملی گرای آلمان » میبایستی حامی و طرفدار کارگر و طبقات بی بضاعت باشد عملاً پشتیبان و متحد سرمایه داران بود چنانکه بنوشته کتاب فاشیسم (1) در سال 1932 عده ای از سرمایه داران بزرگ و صاحبان کارخانجات نامه ای به هیندنبورگ رئیس جمهور آلمان نوشته و به او توسعه کردند حزب نازی را در تشکیل حکومت شرکت بدهد. ضمناً در انتخابات 1933 سه میلیون مارک در اختیار این حزب گذارند.
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیتلر بالاخره توانست نظر هیندنبورگ رئیس جمهور آلمان را جلب کند. در ژانویه 1933 به ریاست حکومت تعین گردید و کابینه خود را با همکاری حزب دست راستی آلمان تشکیل داد. در اینموقع ساختمان مجلس شورای آلمان به آتش کشیده شد و هیتلر تقصیر را بگردن کمونیستها انداخته شروع به توقیف رؤسای آنها کرد. میگویند آتش زدن مجلس آلمان به دستور خود او انجام گرفت تا بتواند به این بهانه رؤسای کمونیستها را توقیف کند. موقع افتتاح مجلس نماینده ای از چپگراها حضور نداشت چون کمونیستها توقیف بودند و سوسیالیستها دعوت نشده بودند.
هیتلر بعد از فوت هیندنبورگ مقام ریاست جمهوری را نیز اشغال کرد. هیتلر با یهودیها سخت دشمن بود و تمام اشکالات اقتصادی آلمان را بگردن آنها می انداخت. خرید از مغازه های آنها و معاملات با آنها را تحریم کرد. در نتیجه این فشارها یهودیها شروع به خروج و فرار از آلمان کردند و در سال 1933 بیش از 60000 یهودی آلمان را ترک کردند. برای تشکیل « آلمان بزرگ » هیتلر اول قشون نازی را به اطریش فرستاد و این مملکت را جزو آلمان کرد و بعد به چک و سلواکی حمله کرده سرزمین سورت را که قسمتی از اهالی آن آلمانی زبان میباشند ضمیمه آلمان نمود و بالاخره به بهانه های دیگر به لهستان حمله کرد.
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما برای اشغال لهستان احتیاج به موافقت روسیه داشت. لذا با استالین سازش کرده لهستان را بین خود تقسیم کردند بطوریکه قسمت اعظم آن به تصرف آلمان در آمد. در عوض روسیه ممالک کنار دریای بالتیک یعنی لتونی، لیتوانی و استونی را اشغال نمود. بواسطه معاهداتی که بین لهستان با فرانسه و انگلیس وجود داشت این دو دولت به پشتیبانی از لهستان وارد جنگ شدند. با شرکت دادن روسیه در ربودن سرزمینهای ملل دیگر فعلاً خیال هیتلر از طرف همسایه شرقی خود آسوده بود. اما بعد از شکست و اشغال فرانسه نوبت روسیه رسید چون راجع به روسیه هم هیتلر قبلاً برنامه ای تهیه کرده بود.
بدین ترتیب جنگ بین الملل دوم آغاز شد. در این جنگ جنایتی نبود که طرفین مرتکب نشده باشند. هیتلر به لهستان، دانمارک، نروژ، بلژیک، فرانسه، ممالک بالکان، شمال آفریقا و بالاخره به روسیه حمله کرد. بمباران شهرها ویرانی خانه ها سرگردانی مردم فراری از زن و بچه ادامه داشت.
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعد از تصرف فرانسه بوسیله قشون آلمان فرانسوی ها تکیلات « مقاومت » را بوجود آوردند. چریکهای فرانسه دائماً برای آلمانها تولید دردسر و ناامنی میکردند. این تشکیلات برای قشون متفقین نیز در موقع پیاده شدن در سواحل فرانسه کمک های مفیدی انجام داد. تلفات فرانسوی ها در این تشکیلات خیلی سنگین بود.23هزار نفر در زد و خورد کشته شدند، 12 هزار نفر بدست آلمانها اعدام شدند و 23هزار نفر را آلمانها تبعید کردند که از این عده 200هزار نفر هرگز بر نگشتند.
در روسیه نیز مقاومت چریکی بوجود آمد. ولی این تشکیلات ضعیف بود زیرا مردم خیال میکردند آلمانها حکومت کمونیستی را نابود کرده و آنها را نجات خواهند داد. اگر آلمانها با مردم روسیه رفتار بهتری کرده بودند شاید عاقبت جنگ دوم بشکل دیگری در می آمد.
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این حال چریکهای روسیه در طول جنگ به آلمانها خسارت زیادی وارد آوردند. جمعاً 2500 کیلومتر از خطوط آهن را از جا کندند و 6000 لوکوموتیو را ناقص کردند.22هزار کامیون را آتش زدند، 5500 پل را منفجر کردند و 6000 ترن را از خط خارج نمودند. آلمانها هم در مقابل 150 آبادی را ویران کردند، صدها زن و بچه را کشتند، در عوض هر یکنفر آلمانی 50 الی صد نفر را اعدام کردند و هزارها از اهالی را برای کار اجباری به آلمان بردند. تلفات روسها بسیار سنگین بود.
تنها در محاصره لنین گراد بیش از یک میلیون مردم جان خود را از دست دادند. در موقع عقب نشینی از روسیه هیتلر دستور داده بود همه چیز را نابود کرده و آبادی باقی نگذارند. جنگ بین المللی دوم 55 میلیون تلفات داشت.
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه شو یه شب دیگه میگم فقط برای اقایون شیفته هیتلر یه چیزی بگم که برای یکی بمیر که برات تب کنه اقای هیتلر پاش به ایران میرسید خیلی هم که میرفتی کفشاشو ماچ میکردی تو رو نمیذاشت فرمانده لشکرش ماکزیمم اگه نمی کشتت میذاشتت توالت شوری
یه مطلبی هم راجع به سیاست دفاعی ایران دیدم تو بحثا انشالله اگه شد یه تاپیک به این عنوان بزنیم مبحث جالبیه فقط همین قدر بگم که سیاستهای دفاعی ایران جزء برترین سیاستهای دفاعی دنیا محسوب میشه حالا بحثش بماند در وقت خودش
 

samira_3001

عضو جدید
کاربر ممتاز
ازش متنفرم!!!!!!!!!!! خیلی از بدبختیا زیر سر همون دیوونه ست.......
 

samira_3001

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه شو یه شب دیگه میگم فقط برای اقایون شیفته هیتلر یه چیزی بگم که برای یکی بمیر که برات تب کنه اقای هیتلر پاش به ایران میرسید خیلی هم که میرفتی کفشاشو ماچ میکردی تو رو نمیذاشت فرمانده لشکرش ماکزیمم اگه نمی کشتت میذاشتت توالت شوری
...........


تشکرام ته کشیده!
ولی تشکر.......:redface::gol:
 

joker1

عضو جدید
هي

هي

من ..
اين نكته ها رو فراموش نكنين
تاريخ رو هميشه فاتحان نوشتن كه اغلب كليش دروغ درهمه اوايل جنگ جهاني دوم كه المانا با روسا در افتادن اين انگليسييا داشتن از خوشي خر كيف مي شدن بعدا حساب كار دسشون اومد

توجه كردين كه چقدر روي اين كاراي هيتلر مانور ميدن اصلا نمي خوان فراموش بشه چون دارن ازش نون ميخورن
فيلماي مربوط روببينين هر چند وقت يه فيلم داستان بخصوص فيلم ميسازن تا مردم يادشون نره
نميدونم فيلم حرومزاده هاي بي ابرو رو ديدين يا نه
اما تو فيلم هيتلر گوبلز رو احمق نشون ميدن اونم هيتلري كه المان داغونو سرپا كرد
تو فيلم افسانه هاي خزان 1994؟ دو تا الماني يه سرباز امريكايي رو كه تو سيما گير كرده به مسلسل ميبندن اينقدر غير واقعيه كه نگو
اي كاش ميشد ليست و تاريخ ساخت اينا رو ادم ميداشت و با حوادث سياسي اجتماعي تطبيق مي داد؟
منتظر فيلماي جديدتر تو دهه هاي بعد باشين كه با نوه هاتون ببينيد

;););););)
 

hamid15

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه چیز جالب
مستخدمه هیتلر:من در تمام دوران خدمتم به او هر روز صبح اتاق او را مرتب میکردم با این که بسیاری از شبها با معشوقه اش میخوابید هرگز و هرگز از مسایل آمیزشی اثری ندیدم
منبع bbcpersia

خوب یعنی چی ؟ یعنی آمیزش نمیکرده ؟ این که هنر نیست یا بعد از آمیزش اثر مسائل امیزشی شو جمع میکرده؟ خوب همه اینکارو میکنن حالا ما باید بگیم به به هیتلر جون تو چقد خوبی که مستخدمه ات اثر امیزشی ازت ندیده ؟:w41:
 
بالا