«تا کی باید بنشینیم و بگویم که به به، چقدر ما مشکل نداریم! »

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
«نمی‌دانم چرا برخی از مسئولین ما از روایت مشکلات کشور ترس دارند و نمی‌خواهند کسی این مشکلات را ببینند. مگر اعتیاد بین جوانان ما بیداد نمی‌کند؟ مگر فقر بخشی از جامعه را با خود نبرده است؟ مگر فساد اخلاقی قسمتی از جامعه را با خود همراه نکرده است؟ تا کی باید بنشینیم و بگویم که به به، چقدر ما مشکل نداریم! »


عصرایران؛ اکران ناگهانی فیلم «قصه‌»های رخشان بنی اعتماد طی این روزها تبدیل به غصه بخشی از جریان‌های سیاسی کشور شده است. این افراد بنا به دلایلی قبل و بعد از اکران این فیلم انتقادات شدیدی نسبت به آخرین ساخته رخشان بنی اعتماد داشته، رسانه‌های منتسب به این جربان حملات گسترده‌ای را متوجه وزارت ارشاد و معاونت سینمایی این وزارتخانه کردند.

باید باور کنیم بیان مشکلات کشور، مخالفت با نظام نیست و هنگامی که از سر علاقه باشد عین خدمت و آسیب شناسی است. طی این سال‌ها اما برخی به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که تا کسی از مشکلات کشور حرف بزند،انگار ضد نظام جمهوری اسلامی است یا می‌خواهد به کشور خیانت کند. حال آن که اتفاقا باید استقبال شود چرا که دغدغه دارند و ابراز تعهد اجتماعی در یک فیلم را باید ستود ولو با پاره ای مضامین آن موافق باشی یا نباشی.

****بیخودی پرسه زدیم صبحمان شب بشود
بیخودی حرص زدیم سهم مان کم نشود
ما
خدا را با خود سر دعوا بردیم و قسمها خوردیم
و
حقیقتها را زیر پا له کردیم
و چقدر حظ بردیم که زرنگی کردیم
****


 
بالا