اینم جرثقیل کارگاه خودمون که درآستانه چپ شدن با افتادن بار به زمین نجات پیدا کرد.
هر جرثقیلی بار واژگونی داره که بار مجاز درصدی از بار واژگونیه.باید سعی کنیم باری که جرثقیل بلند میکنه از بار مجاز بیش تر نشه
جواب این پس چی میشه؟
من صبر کردم تا شاید کسی یه چیزی جواب بده که نگفت امیدوارم درست باشه مقدار a/2.
درود ب همه مهندسین.
این تاپیک رو ایجادکردم تامسائل ساده ای که روزانه اغلب مادرکارگاه بااونا برخورد داریم ولی دلیلش رو یا نمیدونیم یا توجه نمی کنیم بصورت سوال مطرح بشه.
امیدوارم با این روش هم فعالیت بخش عمران بیشتربشه،هم اطلاعاتمون بالا بره.(اگرمدیران هم به دوستانی که پاسخ صحیح میدن امتیازبدن چه بهترمیشه)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
اولی رو خودم شروع میکنم.
همه با متر زیاد سروکار داریم
دلیل خلاصی لبه ی ابتدای متر چیست؟
مشاهده پیوست 187104
درود ب همه مهندسین.
این تاپیک رو ایجادکردم تامسائل ساده ای که روزانه اغلب مادرکارگاه بااونا برخورد داریم ولی دلیلش رو یا نمیدونیم یا توجه نمی کنیم بصورت سوال مطرح بشه.
امیدوارم با این روش هم فعالیت بخش عمران بیشتربشه،هم اطلاعاتمون بالا بره.(اگرمدیران هم به دوستانی که پاسخ صحیح میدن امتیازبدن چه بهترمیشه)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
اولی رو خودم شروع میکنم.
همه با متر زیاد سروکار داریم
دلیل خلاصی لبه ی ابتدای متر چیست؟
مشاهده پیوست 187104
سلام
معمولا مقدار این خلاصی به اندازه ضخامت لیه متر هست که در بعضی مواقع با توجه به نحوه قرار گرفتن لبه متر در محل این ضخامت که معمولا در حد 2 - 3 میلیمتره جز متر کشی بحساب نیاد و متراژدقیق تر باشد .
پیشاپیش جشن سده خوبی داشته باشید
شرمنده من اول جواب دادم بعد کل کامنت ها رو خوندم که ظاهرا جواب قبلا مشخص شده بود
حالا برای اینکه شرمنده شما نشم
معنی سه تا اصطلاح رو دوستان اگه میدونن بگن
تونان
گابیون
ویدیچ
درود برشما
بازم راهنمایی میکنم!
شکل رو درنظربگیرید،جک های دستگاه رو به هم وصل کردم که مستطیل تشکیل شد.
حال از مرکز به جهت های مختلف،کدوم راستا بیشترین طول رو میده؟
مشاهده پیوست 191771
سلام.ممنونم ازتون . جوابتون باز غیر مستقیم بود. اگه باز اشتباه نکنم میشه جذر (a/2)^2+(b/2)^2
درود ب همگی
مسئله بعد رو باز سوالی مطرح میکنم.
خطوطی که بصورت ضربدری روی کانال های هوا ایجاد میشه به چه دلیل است؟
مشاهده پیوست 194599
درود ب همگی
مسئله بعد رو باز سوالی مطرح میکنم.
خطوطی که بصورت ضربدری روی کانال های هوا ایجاد میشه به چه دلیل است؟
مشاهده پیوست 194599
درود ب همگی
مسئله بعد رو باز سوالی مطرح میکنم.
خطوطی که بصورت ضربدری روی کانال های هوا ایجاد میشه به چه دلیل است؟
مشاهده پیوست 194599
با سلام .......و با اجازه ......بنده هم نظر مون بدم.............
....فکر می کنم .........هدف از ایجاد این خطوط رو ورق ...........رسیدن به یک مقاومت نسبی ........... در روی ورق هستش .................. مثل یک برگه کاغذ هستش ............... که وقتی چند تا تاش بزنی .............. مقاومت بیشتر از خودش نشون میده ................. این خطوط ضرب دری هم ..............بایستی برای رسیدن به همین............. نیاز باشه .............. البته ................... شهرام عزیز ............شاید بهتر توضیح داده باشند...........
میشه بیش تر توضیح بدید قسمت قرمزو ;کانال کولر که تا نخورده!.ممنون میشم.
توضیحی .............خاصی نداره............... مثال زدم از کاغذ ............. حالا این حالت ضربدری ....................... هم می تونه ................. یک جور باعث بشه ............... که این ورق ..............ایستایی بیشتری داشته باشه .................. و به راحتی .......... به داخل فرو نره ................ یا باز نشه .................... این حدس منه..............
سلام
شرمنده چند تا سوال که خیلی واسم ضروری هست رو اینجا مطرح میکنم.البته باید بگم ربطی به عنوان تاپیک نداره و فقط به این خاطر که اینجا بروز هست و امکان خونده شدن سوالاتم وجود داره تو این تاپیک مطرح کردم1-در ساختمان مصالح بنایی اگه در هال و در ورودی به حیاط خلوت کنار ستون بخوره واسه اجرای نعل درگاه به چه صورتی باید انجام بشه؟فنی و اصولی ترین روش چی هستش؟
2-در ساختمان مصالح بنایی دیوار نسبی چطور محاسبه میشه؟
بازم عذر میخوام.
ممنون از توضیحاتتونروش گذاشتن صفحه تو شناژ رو آشنایی داشتم.اما نعل درگاه از شناژ افقی آویزون باشه رو لطف میکنید بیشتر توضیح بدین؟روش اجراش چه طوریه؟
یا از شناژ افقی بالاییش ساپورت بگیری و یجورایی نعل درگاه از شناژ افقیت آویزون بشه
نعل درگاه از شناژ افقی آویزون باشه رو لطف میکنید بیشتر توضیح بدین؟روش اجراش چه طوریه؟
یه سوال دیگه هم دارم:
میتونیم به جای کلاف افقی از تیرچه ی دوبل استفاده کنیم؟
میشه اگه از اجرای اینایی که گفتید عکس دارید بذارید تا ملموس تر باشهبااجازه آقاشهرام
دوست عزیز ازشناژ افقی آویز میگیرید ونعل درگاه به آویزها جوش میشه.
دیوار نسبی = مساحت افقی دیوار درهر راستا تقسیم بر مساحت زیربنای آن طبقه.
تیرچه به دلیل اینکه ذاتاً مفصلی هست نمیشه بجای کلاف استفاده کرد.میتوان از تیرآهن بهره برد،مشروط به اینکه با کلاف های دیگه درگیر بشه.
درود و نوروز همگی مبارک
حتما برای شماپیش اومده ومشاهده کردین که درساختمان های صنعتی به دلیل عبورماشین آلات سنگین،کفسازی بتنی درلبه ژوئن ها دچار نشست شده.
سوال:
1- دلیل نشست؟
2- راه حل ؟
با سلام .....
- - به نظر بنده یکی از دلایل رو می توان ...
- - مورد دوم رو می توان عدم یک پارچه گی ...
- - مورد سوم هم می تونه وجود داشته باشه ...
مورد دیگه ای به نظر بنده نمیرسه .............. تا ببنیم نظر سایر دوستان چیه........
.بله زیرسازی نامناسب علت نشست میباشد.
حال بافرض اینکه زیرسازی نامناسب هست،چه کنیم مسئله نشست اتفاق نیافته یا به حداقل برسه و ناخن ایجاد نشه؟
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
B | [شیلنگ تراز و کاربرد آن]► | روش های اجرا | 1 | |
A | [ نمای آجری ] ► آجر سفال | روش های اجرا | 0 | |
عکس اجرا [ پروژه قطار شهری] ► | روش های اجرا | 2 | ||
عکس اجرا [عدم مهار دیوارهای ساختمان] ► | روش های اجرا | 3 | ||
[مقاوم سازی اسکلت فلزی] ► | روش های اجرا | 1 |