وضعيت درآمد رشته مكانيك

just mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
مکانیک خیلی گستردست و میشه تو هر قسمتی کار کرد
همه کاراخانه جات
خودرو سازی
پالایشگاه ها
تاسیسات( که خود تاسیسات یه دنیایه )
.
.
.
و...
تو هر قسمتش میتونی موفق باشی به شرط اینکه تو اون قسمت واقعا" کار بلد باشی
و حتی الامکان با نرم افزارهای مرتبط هم تسلط ویا حداقل آشنایی داشته باشی
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دو جور مهندس مکانیک داریم:
1- مهندسی که پشت کامپیوتر نشسته، کتیا و فلوئنت و انسیس و باقی برنامه ها رو بلده و با این ها طراحی انجام میده.
2- مهندسی که هم تا حدودی کار کامپیوتری بلده انجام بده و هم علم کارگاهی داره. می تونه خودش وسیله بسازه. می تونه، طراحی کنه، بسازه و ثبت کنه.

هم اولی و هم دومی اوضاع کاریشون خوبه اما دسته دوم موفق ترن هم در کسب درآمد، هم در رشته مکانیک.

ممنونم مهندس جان

به نظرم تمام توضیحاتی شما دوست عزیز لازم دارین در همین 5 سطر بالا گنجانده شده .
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببینید مهندسی مکانیک تنها رشته ی مادر در جهانه

یعنی چی ؟

یعنی شما نمیتونید روی علمی و تکنولوژی دست بزارید و در اون اثری از مکانیک نبینید ...

از صنایع ریسندگی گرفته تا هوافضا

از طراحی سازه تا رباتیک ...

همه ی اینها بدون کمک گرفتن از علم مکانیک نمیتونن کاری کنن ...

تنها نقطه ضف مهندسی مکانیک در مدیریته

یعنی یه مهندس مکانیک هیچوقت در کارخانجات و صنایع بزرگ اجازه ی مدیریت نداره چون همونطور که مدیریت محترم تالار هوافضا فرمودند کارش یا در دفتر فنی و یا در سالن و پای ماشن الاته ...

به هر حال مطمئنا هیچکدوم از دوستانی که امروز موفق به گذراندن مهندسی مکانیک شده اند در زمانی که ابتدای راه بودند مثل شما نمیدانستند عاقبت چه خواهد شد .

ولی اینو بدونید که اگر قصد ورود به این رشته ( هر گرایشی ) رو دارید باید عزمتون رو جزم کنید چون با رشته ای سراسر مبتنی بر ریاضیات و تحلیل رو برو هستید ...
 

just mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید مهندسی مکانیک تنها رشته ی مادر در جهانه

یعنی چی ؟

یعنی شما نمیتونید روی علمی و تکنولوژی دست بزارید و در اون اثری از مکانیک نبینید ...

از صنایع ریسندگی گرفته تا هوافضا

از طراحی سازه تا رباتیک ...

همه ی اینها بدون کمک گرفتن از علم مکانیک نمیتونن کاری کنن ...

تنها نقطه ضف مهندسی مکانیک در مدیریته

یعنی یه مهندس مکانیک هیچوقت در کارخانجات و صنایع بزرگ اجازه ی مدیریت نداره چون همونطور که مدیریت محترم تالار هوافضا فرمودند کارش یا در دفتر فنی و یا در سالن و پای ماشن الاته ...

به هر حال مطمئنا هیچکدوم از دوستانی که امروز موفق به گذراندن مهندسی مکانیک شده اند در زمانی که ابتدای راه بودند مثل شما نمیدانستند عاقبت چه خواهد شد .

ولی اینو بدونید که اگر قصد ورود به این رشته ( هر گرایشی ) رو دارید باید عزمتون رو جزم کنید چون با رشته ای سراسر مبتنی بر ریاضیات و تحلیل رو برو هستید ...
بعضی از حرفات قبول دارم اما در مورد مدیریت نه
به نظر من تونایی مهندسای مکتنیک تو مدیریت خیلی بالاست و میتونن مدیرای موفقی باشن
 

m.e.a.r

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعضی از حرفات قبول دارم اما در مورد مدیریت نه
به نظر من تونایی مهندسای مکتنیک تو مدیریت خیلی بالاست و میتونن مدیرای موفقی باشن
به نظر من هم مکانیک میتونه مدیر خوب بشه!یک دلیلش هم اینکه تقریبا با همه کارای کارخونه یا شرکت آشنایی داره!
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان عزیز من نگفتم مهندس مکانیک مدیر خوبی نیست بلکه باید اینو بدونید که از نظر چارت سازمانی یک مهندس مکانیک بدلیل اینکه دروس مدیریتی رو نگذرونده نمیتونه مدیر باشه

منظور من از مدیریت معنای عام کلمه هست وگرنه مهندس مکانیک میتونه مدیر فنی کارخونه باشه ولی هیچوقت نمیتونه مدیر تولید باشه ...

من هم مثل شما به رشته ی مکانیک تعصب دارم ولی دعا میکنم وارد کار بشید تا ببینید واقعا مهندس مکانیک حتی در مقاطع بالای تحصیلی هم که باشه نمیتونه پست مدیریت بگیره چون استاندارد ایز این اجازه رو نمیده ...

به هر حال تا وارد کار نشید نمیتوند به حرف من برسید ....

موفق باشید
 

just mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز
درسته که مکانیکیا یه درس مدیریتی بیشتر ندارن ولی همین استاندارد های ایزویی که میگی رو میشه از بیرون یا خود دانشگاه گرفت
مهندسای صنایعم واسه اینکه بتونن مدیر بشن لازمه که این دوره ها رو بلد باشن که کاملا" مجزا از دروس دانشگاهیه
من رو رشتم تعصب دارم اما حرف غیر منطقی نمیزنم و واقعیتو انکار نمی کنم
من خودم به عینه دیدم زمانی که یه مهندس مکانیکو به عنوان مدیریت خط تولید گذاشتن خیلی بهتر جواب داده
و تو بازار کار هم بودم و می دونم چه خبره
 

zebel 619

عضو جدید
سلام

من در انتخاب رشته دانشگاه می خوام شرکت کنم.
آیا در مکانیک فقط میتوانی کارمند شوی؟ یا در تعمیرگاه - کارخانجات پر سرو صدا و دورر از شهر کار کنی؟
لطفا برام روشن کنید که به طور آزاد چکار میتوانی انجام بدی؟
سلام
بستگی داره چه گرایشی انتخاب کنی. گرایش من ساخت و تولیده. اگر بیای ساخت و تولید میتونی تو هر زمینه ای که واحد هاشو پاس می کنی، کار کنی.
مهم ترین و پرطرفدارترین زمینه ماشینکاریه (تراشکاری و ..) تو این زمینه میتونی خودت یه کارگاه راه بندازی و قطعه تولید کنی ولی باید پول زیادی برای خرید دستگاه بدی (شاید تا 100 میلیون!!! یا بیشتر)
یا اینکه میتونی توی کارخانجات بزرگ یا ارگان های دولتی هم کار کنی
در مورد بقیه گرایشها دوستان با تجربه تر از من هستند که میتونی ازشون سوال کنی.
 

reza.hasanzad

عضو جدید
اگه یک مهندس مکانیک که کارشناسیش رو گرفته بخواد مستقل برای خودش کار کنه چه کار میتونه انجام بده؟؟؟؟:que:
هیچ هیچ هیچ
مگر چند کار بی ربط
من مهندس مکانیک میشناسم که کار طراحی قالب انجام میده همچنین کس دیگری هست که طراح ماشین الات صنایع سیم و کابل هست هر دو هم شخصی کار میکنند. فقط یک نکته حیاتی: به هیچ وجه در شروع کار نگین میخام برای خودم کار کنم. حداقل باید 3 سال برای دیگران کار کرده باشید تا بتونید خودتون استارت بزنید.
 

alirava2

عضو جدید
داداش اگه بند پ محکمی داشته باشی با سیکل هم بالای 10 تا درآمد داری . اگه بند پ نداشته باشی با دکترا هم بیش از 2،3 تا نداری.
برو دنبال بند پ قوی!
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
یعنی چی میزنی تو ذوق ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوشم نیومد....به نظر من هرکی تو هدفش محکم باشه و با اراده و انگیزه ی بالا کار کنه همیشه موفقه
:heart:واسه موفقیت ایمان و پشتکار لازمه...محکم نبودن بند پ نمیتونه باعث شه یه آدم پر تلاش نتیجه ی زحمتشو نبینه....مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟موافقا تشکر بدن دیگههههههههههههههههههه;)
 

deljavan

عضو جدید
مخلص همه برو بچه های تبریزم هستیم. منتها با توجه به وضعیت جامعه ماalirava2 هم خیلی بیراه نمیگه;)
 

guneyli

عضو جدید
در مورد پست مدیریت رشته مکانیک باید بگم که یه مهندس مکانیک با گرفتن یه مدرک از موسسات خصوصی طی چند روز ( 6 سیگما و مدرک های مشابه ..) می تونه پست مدیریت داشته باشه.
یکی از اساتید ما ( که خودش شاهد عینی بوده) می گفت که توی یکی از کارخونه ها یکی از کارگر ها یه پیچ رو بدون واشر بسته بود و یه مهندس صنایع (با پست مدیریت) اینو دیده بود و از اون کارگر پرسیده بود که چرا واشر نگذاشتی ؟ کارگر در جواب گفته بود که برای پیچ (ام 16 ) واشر نمی گذارند!!!!!!!! و مهندس صنایع بیچاره هم باورش شده بود!!
در حالی که اگه یه مهندس طراحی اجزا گذرانده باشه هیچ وقت همچین بلایی سرش نمیاد.
اینم بگم یکی از آشناهای ما تو یکی از همین کارخونه های اطراف رفته بود برا تعمیر بویلر و حدود 3 ساعت کارکرده بود و 2.5 میلیون دستمزد گرفته بود ( فقط برا 3 ساعت کار)!!!
 

bladder buster

عضو جدید
سلام دوست عزیز.
از من میشنوی بی خیال این رشته شو.به هیچ وجه گول کلمه مهندسی رو نخور.من خودم تازه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با معدل بالای 17 شدم و حتی کارشناسی ارشد رو هم می تونم بدون کنکور ادامه بدم ولی هیچ وقت این کارو نمی کنم.من هم وقتی میخواستم تو این رشته ثبت نام کنم چه فکر های رویایی می زد به کلم،نمی دونم فلانی واسه یه ساعت کار 5 ملیون گرفته،سه تا کارخونه رو می گردونه و از این جور حرفا.بعد از چهار سال الافی تو دانشگاه و درسای بی ارزش رو پاس کردن، رفتم تو یه شرکت واسه کار آموزی.آقا اونجا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم اومدم تو این رشته.مهندس ساخت تولید رو دستگاه تراش کار می کرد و مهندس طراحی جامدات رو دستگاه فرز و یه کارشناسی ارشد رو هم گذاشته بودند واسه ناظر،تازه کاردانی مکانیک راننده لفتراک بود و نکته ی جالب توجه اینکه همه ی این عزیزان به شغلشون می بالیدند و افتخار می کردند که مهنس مکانیک هستند و واسه خودشون قیافه می گرفتند.به عنوان یه برادر بزرگتر اگر از من میشنوی بهتره خودت بری و یه سری به یکی از کارخونه ها ی به اصطلاح کله گنده ای بزن ببین اوضاع اونجا چطوره.تا خودت محیط کارخونرو نبینی هر چقدر هم بگم بی فایدست.بقدر سر و صد زیاده که شب موقع خواب همه ی این سرو صدا ها تو کلت می پیچه.نیم ساعت واسه استراحت،غذا و نماز وقت میدن.اگر خیلی عاشق رشته ی مهندسی هستی و به قول این دوستان مهندسی مکانیک مادر همه ی علوم و مهندسی هست برو مکانیک اما از من می شنوی برو یه رشته ترو تمیزی که بتونی کار دولتی که حقوقش هم خیلی از حقوق مهندسی مکانیک خوبتره پیدا کنی آخه من خودم مدیریت بازرگانی قبول شده بودم و الان روزی صد هزار بار به خودم لعنت می فرستم که چرا چهار سال عمرم رو تو دانشگاه واسه کارگر دستگاه تراش شدن تلف کردم.ای کاش من میتونستم کارمند ساده ی بانک بشم تا مهندس مکانیکی که بخواد تو اون سرو صدا و هوای کثیف کار کنه و به خودش افتخار کنه.زیاد رویایی و بلند پرواز نباش.ارادتمند
 
  • Like
واکنش ها: ?Why

Petram

کاربر فعال
سلام دوست عزیز.
از من میشنوی بی خیال این رشته شو.به هیچ وجه گول کلمه مهندسی رو نخور.من خودم تازه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با معدل بالای 17 شدم و حتی کارشناسی ارشد رو هم می تونم بدون کنکور ادامه بدم ولی هیچ وقت این کارو نمی کنم.من هم وقتی میخواستم تو این رشته ثبت نام کنم چه فکر های رویایی می زد به کلم،نمی دونم فلانی واسه یه ساعت کار 5 ملیون گرفته،سه تا کارخونه رو می گردونه و از این جور حرفا.بعد از چهار سال الافی تو دانشگاه و درسای بی ارزش رو پاس کردن، رفتم تو یه شرکت واسه کار آموزی.آقا اونجا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم اومدم تو این رشته.مهندس ساخت تولید رو دستگاه تراش کار می کرد و مهندس طراحی جامدات رو دستگاه فرز و یه کارشناسی ارشد رو هم گذاشته بودند واسه ناظر،تازه کاردانی مکانیک راننده لفتراک بود و نکته ی جالب توجه اینکه همه ی این عزیزان به شغلشون می بالیدند و افتخار می کردند که مهنس مکانیک هستند و واسه خودشون قیافه می گرفتند.به عنوان یه برادر بزرگتر اگر از من میشنوی بهتره خودت بری و یه سری به یکی از کارخونه ها ی به اصطلاح کله گنده ای بزن ببین اوضاع اونجا چطوره.تا خودت محیط کارخونرو نبینی هر چقدر هم بگم بی فایدست.بقدر سر و صد زیاده که شب موقع خواب همه ی این سرو صدا ها تو کلت می پیچه.نیم ساعت واسه استراحت،غذا و نماز وقت میدن.اگر خیلی عاشق رشته ی مهندسی هستی و به قول این دوستان مهندسی مکانیک مادر همه ی علوم و مهندسی هست برو مکانیک اما از من می شنوی برو یه رشته ترو تمیزی که بتونی کار دولتی که حقوقش هم خیلی از حقوق مهندسی مکانیک خوبتره پیدا کنی آخه من خودم مدیریت بازرگانی قبول شده بودم و الان روزی صد هزار بار به خودم لعنت می فرستم که چرا چهار سال عمرم رو تو دانشگاه واسه کارگر دستگاه تراش شدن تلف کردم.ای کاش من میتونستم کارمند ساده ی بانک بشم تا مهندس مکانیکی که بخواد تو اون سرو صدا و هوای کثیف کار کنه و به خودش افتخار کنه.زیاد رویایی و بلند پرواز نباش.ارادتمند

سلام
ایران داره قدم بر میدار به سو‌ی دنیای سرمایه داری ، دوران اینکه نفت بفوریشیم بدین مردم بخورن دیگه داره تموم
می‌شه ، باید تولید کرد ، تولید هم از همین کارگا‌های پر سرو صدا و کثیف شروع می‌شه ، شما اگر بازرگانی میخوندی ،
حتما با زرگان پسته ، قالی ، زعفران می‌شدی ،چون ایران به غیر از این ۳ قلم کالایی تولید نمی‌کنه که شما
با زرگا نیشو بکنی‌ ،
بعد هم می‌فهمیدی که برای بازرگانی این کالاها احتیاج به درس خوندن نبود ،
اینکه در دانشگاه چیزی یاد نگرفتی‌ حق با شماست ، ولی‌ باید استارت زد ، خیلی‌ دیر شده ولی‌ هنوز هم
فرصت هست ، که حداقل بشه نیازهای داخلی‌ را تامین کرد ،
بله آقایون مهندسین ،دوران پشت میز نشینی تموم شده ، بخش خصوصی داره با سرعت زیاد میاد ،
باید آستین بالا زد و کار مفید کرد ،
،،،،،مثل همهٔ کشورهای صنعتی اول باید از همین کارگاهای کثیف شروع کرد ،،،،،
در آخر هم دم همهٔ بچه‌های زحمت کشی‌ که در همین کارگاهای به قول شما کثیف کار می‌کنن ،،، گرم،،،
 

gharibistudent

عضو جدید
سلام دوست عزیز.
از من میشنوی بی خیال این رشته شو.به هیچ وجه گول کلمه مهندسی رو نخور.من خودم تازه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با معدل بالای 17 شدم و حتی کارشناسی ارشد رو هم می تونم بدون کنکور ادامه بدم ولی هیچ وقت این کارو نمی کنم.من هم وقتی میخواستم تو این رشته ثبت نام کنم چه فکر های رویایی می زد به کلم،نمی دونم فلانی واسه یه ساعت کار 5 ملیون گرفته،سه تا کارخونه رو می گردونه و از این جور حرفا.بعد از چهار سال الافی تو دانشگاه و درسای بی ارزش رو پاس کردن، رفتم تو یه شرکت واسه کار آموزی.آقا اونجا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم اومدم تو این رشته.مهندس ساخت تولید رو دستگاه تراش کار می کرد و مهندس طراحی جامدات رو دستگاه فرز و یه کارشناسی ارشد رو هم گذاشته بودند واسه ناظر،تازه کاردانی مکانیک راننده لفتراک بود و نکته ی جالب توجه اینکه همه ی این عزیزان به شغلشون می بالیدند و افتخار می کردند که مهنس مکانیک هستند و واسه خودشون قیافه می گرفتند.به عنوان یه برادر بزرگتر اگر از من میشنوی بهتره خودت بری و یه سری به یکی از کارخونه ها ی به اصطلاح کله گنده ای بزن ببین اوضاع اونجا چطوره.تا خودت محیط کارخونرو نبینی هر چقدر هم بگم بی فایدست.بقدر سر و صد زیاده که شب موقع خواب همه ی این سرو صدا ها تو کلت می پیچه.نیم ساعت واسه استراحت،غذا و نماز وقت میدن.اگر خیلی عاشق رشته ی مهندسی هستی و به قول این دوستان مهندسی مکانیک مادر همه ی علوم و مهندسی هست برو مکانیک اما از من می شنوی برو یه رشته ترو تمیزی که بتونی کار دولتی که حقوقش هم خیلی از حقوق مهندسی مکانیک خوبتره پیدا کنی آخه من خودم مدیریت بازرگانی قبول شده بودم و الان روزی صد هزار بار به خودم لعنت می فرستم که چرا چهار سال عمرم رو تو دانشگاه واسه کارگر دستگاه تراش شدن تلف کردم.ای کاش من میتونستم کارمند ساده ی بانک بشم تا مهندس مکانیکی که بخواد تو اون سرو صدا و هوای کثیف کار کنه و به خودش افتخار کنه.زیاد رویایی و بلند پرواز نباش.ارادتمند

مهندسی مکانیک باید کار بلد باشه نه .....
حرفت منطقی نیست
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
سلام دوست عزیز.
از من میشنوی بی خیال این رشته شو.به هیچ وجه گول کلمه مهندسی رو نخور.من خودم تازه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با معدل بالای 17 شدم و حتی کارشناسی ارشد رو هم می تونم بدون کنکور ادامه بدم ولی هیچ وقت این کارو نمی کنم.من هم وقتی میخواستم تو این رشته ثبت نام کنم چه فکر های رویایی می زد به کلم،نمی دونم فلانی واسه یه ساعت کار 5 ملیون گرفته،سه تا کارخونه رو می گردونه و از این جور حرفا.بعد از چهار سال الافی تو دانشگاه و درسای بی ارزش رو پاس کردن، رفتم تو یه شرکت واسه کار آموزی.آقا اونجا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم اومدم تو این رشته.مهندس ساخت تولید رو دستگاه تراش کار می کرد و مهندس طراحی جامدات رو دستگاه فرز و یه کارشناسی ارشد رو هم گذاشته بودند واسه ناظر،تازه کاردانی مکانیک راننده لفتراک بود و نکته ی جالب توجه اینکه همه ی این عزیزان به شغلشون می بالیدند و افتخار می کردند که مهنس مکانیک هستند و واسه خودشون قیافه می گرفتند.به عنوان یه برادر بزرگتر اگر از من میشنوی بهتره خودت بری و یه سری به یکی از کارخونه ها ی به اصطلاح کله گنده ای بزن ببین اوضاع اونجا چطوره.تا خودت محیط کارخونرو نبینی هر چقدر هم بگم بی فایدست.بقدر سر و صد زیاده که شب موقع خواب همه ی این سرو صدا ها تو کلت می پیچه.نیم ساعت واسه استراحت،غذا و نماز وقت میدن.اگر خیلی عاشق رشته ی مهندسی هستی و به قول این دوستان مهندسی مکانیک مادر همه ی علوم و مهندسی هست برو مکانیک اما از من می شنوی برو یه رشته ترو تمیزی که بتونی کار دولتی که حقوقش هم خیلی از حقوق مهندسی مکانیک خوبتره پیدا کنی آخه من خودم مدیریت بازرگانی قبول شده بودم و الان روزی صد هزار بار به خودم لعنت می فرستم که چرا چهار سال عمرم رو تو دانشگاه واسه کارگر دستگاه تراش شدن تلف کردم.ای کاش من میتونستم کارمند ساده ی بانک بشم تا مهندس مکانیکی که بخواد تو اون سرو صدا و هوای کثیف کار کنه و به خودش افتخار کنه.زیاد رویایی و بلند پرواز نباش.ارادتمند

سلام
به نظر من شما هم مثل خیلی های دیگه همون اول که انتخاب رشته می کردی تکلیفتون با خودتون مشخص نبود
نمی دونم هدفتون از ادامه تحصیل چی بوده و یا الان توی رشته خودتون به چه مشکلی برخوردین که بعد از 4 سال ادامه تحصیل به همچین نتیجه ای رسیدین ؟
اما برای منی که رشته مکانیک رو با علاقه انتخاب کردم حتی همون اولش که با توجه اولویت بندی انتخاب رشته دوران دبیرستان می تونستم از ریاضی فیزیک که اولویت اولم بود وارد بشم رفتم از فنی حرفه ای و رشته مکانیک خودرو وارد شدم ، چرا ؟ چون به قول تو میدونستم مکانیک جاش پشت میز نیست ، به نظر من این رشته پایه و اساس صنعت هستش و مشکل از ماست که نمیتونیم توی این رشته یک متخصص واقعی بشیم ...
همون مهندسین گلی که گفتین سر اون پست هاشون بودن و به رشته خودشون می بالیدند چون سطح دیدشون بیشتر از نوک دماغشون (حرفم مربوط به شخص خاصی نیست و قصد بی احترامی ندارم) بوده و ...
دوست عزیزی که میدونم تا الان انتخاب رشته کردی اگه این رشته یا هر رشته دیگه ای رو انتخاب کردی ورودت به دانشگاه رو تبریک می گم ما یه یک توصیه برادرانه بهت می کنم :
انشاالله بعد از فارالتحصیلی این انتظار رو نداشته باش که همون اول راه بهترین سمت رو توی رشتت و بازار کار داشته باشی که این تجربه به زودی بدست میاد که بهترین موفقیت ها بعد از بالاترین سختی ها بدست میان
 

hughes

عضو جدید
سلام دوست عزیز.
از من میشنوی بی خیال این رشته شو.به هیچ وجه گول کلمه مهندسی رو نخور.من خودم تازه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با معدل بالای 17 شدم و حتی کارشناسی ارشد رو هم می تونم بدون کنکور ادامه بدم ولی هیچ وقت این کارو نمی کنم.من هم وقتی میخواستم تو این رشته ثبت نام کنم چه فکر های رویایی می زد به کلم،نمی دونم فلانی واسه یه ساعت کار 5 ملیون گرفته،سه تا کارخونه رو می گردونه و از این جور حرفا.بعد از چهار سال الافی تو دانشگاه و درسای بی ارزش رو پاس کردن، رفتم تو یه شرکت واسه کار آموزی.آقا اونجا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم اومدم تو این رشته.مهندس ساخت تولید رو دستگاه تراش کار می کرد و مهندس طراحی جامدات رو دستگاه فرز و یه کارشناسی ارشد رو هم گذاشته بودند واسه ناظر،تازه کاردانی مکانیک راننده لفتراک بود و نکته ی جالب توجه اینکه همه ی این عزیزان به شغلشون می بالیدند و افتخار می کردند که مهنس مکانیک هستند و واسه خودشون قیافه می گرفتند.به عنوان یه برادر بزرگتر اگر از من میشنوی بهتره خودت بری و یه سری به یکی از کارخونه ها ی به اصطلاح کله گنده ای بزن ببین اوضاع اونجا چطوره.تا خودت محیط کارخونرو نبینی هر چقدر هم بگم بی فایدست.بقدر سر و صد زیاده که شب موقع خواب همه ی این سرو صدا ها تو کلت می پیچه.نیم ساعت واسه استراحت،غذا و نماز وقت میدن.اگر خیلی عاشق رشته ی مهندسی هستی و به قول این دوستان مهندسی مکانیک مادر همه ی علوم و مهندسی هست برو مکانیک اما از من می شنوی برو یه رشته ترو تمیزی که بتونی کار دولتی که حقوقش هم خیلی از حقوق مهندسی مکانیک خوبتره پیدا کنی آخه من خودم مدیریت بازرگانی قبول شده بودم و الان روزی صد هزار بار به خودم لعنت می فرستم که چرا چهار سال عمرم رو تو دانشگاه واسه کارگر دستگاه تراش شدن تلف کردم.ای کاش من میتونستم کارمند ساده ی بانک بشم تا مهندس مکانیکی که بخواد تو اون سرو صدا و هوای کثیف کار کنه و به خودش افتخار کنه.زیاد رویایی و بلند پرواز نباش.ارادتمند
باید اعتراف کنم یه جورایی حق با شماست.دلیلش هم اینه که کلا صنعت ما از دانشگاه جداست (به عنوان مثال در دوران انقلاب فرهنگی صنعت تعطیل نشد چون صنعت کاملا از دانشگاه جدا بود) و درسایی که تو دانشگاه می خونیم و یا بهتر بگم اراجیفی که واسه نمره گرفتن تو امتحان حفظ می کنیم هیچ ربطی به صنعت نداره و نتیجش هم همین میشه که مهندس مکانیک باید رو دستگاه تراش کار کنه.من کشور های دیگه رو خبر ندارم اما بعید می دونم تو کشور های دیگه درس های مهندسی رو عین ما پاس کنند.دوست عزیز و گرامی من خودم دهها مهندس مکانیک رو دیدم که تو کارخونه ها کار کارگر ساده رو انجام میدن یکیش همین دستگاه تراش که هیچ ربطی به درسایی که ما پاس کردیم نداره و نکته ی جالب توجه تر که مهندس طراحی جامداتی که رو دستگاه تراش کار میکرد و اون هم به خودش می بالید که به عنوان مهندس تونتسه یه همچین شغل دهن پر کنی بدست بیاره.در این مورد من هم با شما موافقم کلمه مهندسی تو ایران زیاد از حد اسم درآورده و هر ساله به تعداد مهندسان افزوده می شه که از دست من و شما کاری بر نمیاد.مقصر دانشگاه ها هستند که روز به روز ظرفیت پذیرش رو افزایش می دهند و داوطلبان مشتاقی که فکر می کنند با مدرک مهندسی می شه با یک ساعت کار 3 ملیون پول درآورد.مدرک مهندسی الان شبیه راننده تاکسی شده که قدیم ندیما این شغل اسم دهن پر کنی داست ولی الان .. .. .. .
ارادتمند
 

Petram

کاربر فعال
شما درست میفرماید که دانشگاه‌ها و صنعت در ایران مسیرشون از هم جداست ،
در آلمان دو جور مدرک مهندسی‌ وجود داره ، مهندسینی که از مدارس عالی‌ مدرک فنی‌ دارند ، و مهندسینی که از دانشگاههای فنی‌ مدرک دارند ،
کسانی‌ که از مدارس عالی‌ ،،، Fahhochschule،،،، مدرک دارند ، خیلی‌ بصورت تجربی بهشون آموزش داده می‌شه،
ولی‌ موضوع اصلی‌ اینه که سیستم آموزش و صنعت در کشورهای صنعتی با هم گام به گام در حرکت هست ، آن چیزی که صنعت بهش احتیاج داره مستقیماً به سیستم آموزشی منتقل می‌شه ،
مهمترین عامل برای رشد اقتصادی حمایت دولت از کسانی که در کار تولید هستند ،و یا میخوان تازه شروع به
یک کار تولیدی بکنند ، و اشتغال کار بکنند، میتون خدماتی هم باشه ،
در آلمان بانکها به سپردههای بانکی‌ فقط ۳ درصد سود سالیانه میدن ، تازه از این سود باید دوباره به دولت هم
مالیات داد ، دولت سیستمی‌ پیاده کرده که کسی‌ پولشه نتونه توی بانک بخوابونه ،
ولی‌ در قبالش اگر کسی‌ سرمایشو به کار بندازه دولت خیلی‌ امتیازات دیگه بهش میده ،
مثلا اگر شما یه دستگاه تراش بخری ۳۰۰،۰۰۰ یورو میتونی‌ در مدت ۵ سال از مالیاتی که به دولت میدی کسر کنی‌،
می‌شه ۳۰۰،۰۰۰ تقسیم بر ۶۰ ماه ، ماهی‌ ۵۰۰۰ یورو مالیات به دولت ندین، پس شما تشویق میشی‌ که دوباره بری یک
دستگاه دیگه بخری و یک نفر هم استخدام بکنید ،و شما میبینی
که در عرضه چند سال با یک دستگاه تراش شروع کرده بودی و الان ۵۰ دستگاه داری و ۵۰ نفر هم
برات کار می‌کنن ، مهندس تکنسین و اپراتور ،
این داستان شرکت ما در آلمان ، رئیس ما که الان خودشو باز نشست کرده ، ۲۵ سال پیش از توی گاراژ خونش
با یک دستگاه تراش شروع کرد ، نه مهندس بود نه تکنسین ، یک تراشکار ساده بود،
مثل شرکت ،، Haimmer،، که بهترین ،،، Holder،،، ماشینهای افزار در دنیا رو تولید می‌کنه ،
و هزاران هزار شرکت دیگه ،
 

bladder buster

عضو جدید
اگر پول می خوای باید بزنی تو کار دلالی،بنداز و بفروش.والا از مدرک مهندسی مکانیک ، برقو کاری و مرغک دستگاه تراش پول در نیماد.مملکت رو دلالی می چرخه.فکرشو بکن اگر جلوی این مغازه داران (دلالان بی کفایت) وایسن،همشون از گرسنگی می میرند.
ارادتمند
 

mohammad moein

عضو جدید
آيا مي توان با مدرك دكتراي رشته مكانيك درآمدي در حدود ماهي 10 ميليون تومان داشت؟

اگر جواب منفي است.پس خودتان بر چه اساس اين رشته را انتخاب كرديد؟
به نظر من فقط به خود طرف بستگی داره !
برای روشن شدن موضوع فقط یه مثال می زنم .یکی از بچه ها می گفت:
در شرکتی که من کار می کنم دو تا مهندس مکانیک هستند هر دو فارغ التحصیل جامدات/در یه سال/یه سن /از یه دانشگاه/با معدل های مختلف یکی 14 اون یکی.16.5
معدل 14به نوعی مدیر تولید با حقوق4000000 معدل 16ناظر تولید با حقوق550000 تازه هر 3ماه به 3ماه حقوق بهش میدن شاید ول کنه بره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

shanim

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
در آمد یک طراح لوله کشی‌ نفت و گاز ( Piping Designer ) با ۹ تا ۱۰ سال سابقه الان
در ماه چقد هست اگر توی یک شرکت مشاوره بخوای کار کنی‌ ?
 

smmoosavian

عضو جدید
از قدیم گفته اند چاه باید از خودش آب داشته باشه
حالا چه کارمند باشی چه کارفرما . در هر صورت باید کارها رو خوب انجام بدی تا ارزشمند باشی .
همه چیز بستگی به توانایی و عرضه خود فرد داره.
 

H4M3D

عضو جدید
سلام
در آمد یک طراح لوله کشی‌ نفت و گاز ( Piping Designer ) با ۹ تا ۱۰ سال سابقه الان
در ماه چقد هست اگر توی یک شرکت مشاوره بخوای کار کنی‌ ?
اخراج موقت شدي كه :confused:
بستگي داره چقدر بلد باشه ،‌ بايد ديد منظور از طراح پايپينگ چي هست، فقط به PDMS ‌آشنايي داره؟؟
يا نه يه مدت هم تو سايت بوده و تجربه عملي هم داشته؟
يا به كليه مباحث تسلط داره؟
يا به مباحث مربوط به مناقصه هم آگاه هستش؟
بايد ديد چقدر بار علمي دارن.
 

fullclassic

عضو جدید
همه چیزم بند پ نیست.مگه اونایی که آزمون میدن یامصاحبه میرن وقبول میشن همشون ازبندپ استفاده کردن؟؟
 

hamed_eng198

عضو جدید
دوستان چند نکته را باید در نظر داشت:
1- در آمد عمومی مهندسی مکانیک در ایران زیر 1 میلیون در کارخانجات است و در بهترین حالت به 2 میلیون می رسه. ( کارخانجات خصوصی)
2- بخش دولتی که وضعیتش مشخصه و درآمدش بالاتر و رفتن توش بیشتر پارتی می خواد تا سواد. هرچند آدمهای فوق العاده باسواد رو صنایع پیشرفته و نفتی روی هوا می برند ولی این برای همه عمومیت نداره.
3- دوستی که گفت مدیر تولید 4 میلیون میگیره به یک نکته توجه نداره ، اون به عنوان مهندس فنی این حقوق رو نمی گیره به عنوان مدیریت میگیره. مدیر بخش خصوصی میشناسم که بالای 10 میلیون در ماه میگیره و مدرکش مهندسی مکانیکه ولی کارش ربطی به مدرکش نداره. معمولا مهندس های مکانیکی که وارد فاز مدیریتی می شن موفق هم هستن. البته وارد شدنش هم آسون نیست ...
4- کلا برای درآمد بالا حقوق بگیری بدرد نمیخوره و باید کارآفرین بود و برای خودت کسب و کار راه بندازی که خودش حکایتی داره ...
برای همه آرزوی موفقیت می کنم
 

hamed_eng198

عضو جدید
سلام دوست عزیز.
از من میشنوی بی خیال این رشته شو.به هیچ وجه گول کلمه مهندسی رو نخور.من خودم تازه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با معدل بالای 17 شدم و حتی کارشناسی ارشد رو هم می تونم بدون کنکور ادامه بدم ولی هیچ وقت این کارو نمی کنم.من هم وقتی میخواستم تو این رشته ثبت نام کنم چه فکر های رویایی می زد به کلم،نمی دونم فلانی واسه یه ساعت کار 5 ملیون گرفته،سه تا کارخونه رو می گردونه و از این جور حرفا.بعد از چهار سال الافی تو دانشگاه و درسای بی ارزش رو پاس کردن، رفتم تو یه شرکت واسه کار آموزی.آقا اونجا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم اومدم تو این رشته.مهندس ساخت تولید رو دستگاه تراش کار می کرد و مهندس طراحی جامدات رو دستگاه فرز و یه کارشناسی ارشد رو هم گذاشته بودند واسه ناظر،تازه کاردانی مکانیک راننده لفتراک بود و نکته ی جالب توجه اینکه همه ی این عزیزان به شغلشون می بالیدند و افتخار می کردند که مهنس مکانیک هستند و واسه خودشون قیافه می گرفتند.به عنوان یه برادر بزرگتر اگر از من میشنوی بهتره خودت بری و یه سری به یکی از کارخونه ها ی به اصطلاح کله گنده ای بزن ببین اوضاع اونجا چطوره.تا خودت محیط کارخونرو نبینی هر چقدر هم بگم بی فایدست.بقدر سر و صد زیاده که شب موقع خواب همه ی این سرو صدا ها تو کلت می پیچه.نیم ساعت واسه استراحت،غذا و نماز وقت میدن.اگر خیلی عاشق رشته ی مهندسی هستی و به قول این دوستان مهندسی مکانیک مادر همه ی علوم و مهندسی هست برو مکانیک اما از من می شنوی برو یه رشته ترو تمیزی که بتونی کار دولتی که حقوقش هم خیلی از حقوق مهندسی مکانیک خوبتره پیدا کنی آخه من خودم مدیریت بازرگانی قبول شده بودم و الان روزی صد هزار بار به خودم لعنت می فرستم که چرا چهار سال عمرم رو تو دانشگاه واسه کارگر دستگاه تراش شدن تلف کردم.ای کاش من میتونستم کارمند ساده ی بانک بشم تا مهندس مکانیکی که بخواد تو اون سرو صدا و هوای کثیف کار کنه و به خودش افتخار کنه.زیاد رویایی و بلند پرواز نباش.ارادتمند
در حالت کلی این دوستمون درست میگه ولی چند نکته رو اشاره می کنم:
1- 90 درصد مواقع فارغ التحصیلان این رشته این نظرو دارند. حداقل اگه بیان هم نکنند بهش اعتقاد دارند که این رشته با وجود همه زیبایی ها و کاربردی بودنش ، ارزش این همه زحمت رو برای خوندنش نداشت زیرا ارزش واقعی خودش را در بازار کار نداره
2- دوستانی که از صنعتی شدن و ... حرف می زنن، حرفشون درسته ولی با واقعیات فعلی جامعه ما همخونی نداره. بالاخره باید در آمد با رشته همخونی مناسب داشته باشه
3- برای کار توی کارخونه ها مهندسی صنایع بهتره و کاربردی تره ( 90 درصد کارخونه ها مونتاژین و نیاز به دانش بالای طراحی ندارند.)
4- برای استخدام دولتی فقط رشته حرارت و سیالات بخون
3 این تاپیک رو بخونید برای وضع درآمدی و شغلی حرفهای جالبی توش زدن
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/272790-وضعيت-درآمد-رشته-مكانيك
برای همه آرزوی موفقیت دارم و فراموش نکنید هرچقدر تلاش کنید به همون اندازه بهره می برید و هرگز ناامید نباشید
 

amin dd

عضو جدید
دوستان چند نکته را باید در نظر داشت:
1- در آمد عمومی مهندسی مکانیک در ایران زیر 1 میلیون در کارخانجات است و در بهترین حالت به 2 میلیون می رسه. ( کارخانجات خصوصی)
2- بخش دولتی که وضعیتش مشخصه و درآمدش بالاتر و رفتن توش بیشتر پارتی می خواد تا سواد. هرچند آدمهای فوق العاده باسواد رو صنایع پیشرفته و نفتی روی هوا می برند ولی این برای همه عمومیت نداره.
3- دوستی که گفت مدیر تولید 4 میلیون میگیره به یک نکته توجه نداره ، اون به عنوان مهندس فنی این حقوق رو نمی گیره به عنوان مدیریت میگیره. مدیر بخش خصوصی میشناسم که بالای 10 میلیون در ماه میگیره و مدرکش مهندسی مکانیکه ولی کارش ربطی به مدرکش نداره. معمولا مهندس های مکانیکی که وارد فاز مدیریتی می شن موفق هم هستن. البته وارد شدنش هم آسون نیست ...
4- کلا برای درآمد بالا حقوق بگیری بدرد نمیخوره و باید کارآفرین بود و برای خودت کسب و کار راه بندازی که خودش حکایتی داره ...
برای همه آرزوی موفقیت می کنم
حکایتش چیه؟
 

chemblog

عضو جدید
آيا مي توان با مدرك دكتراي رشته مكانيك درآمدي در حدود ماهي 10 ميليون تومان داشت؟

اگر جواب منفي است.پس خودتان بر چه اساس اين رشته را انتخاب كرديد؟
من رشتم مکانیک نیست و از درامد بازار کار اون خبر ندارم ولی بهت پیشنهاد می کنم اگه واقعا برای پول وارد این رشته و در کل دانشگاه شدی همین الان بری انصراف بدی چون با شغل ازاد و تجارت خیلی بیشتر میشه پول بدست اورد
من خودم وارد دانشگاه شدم و مهندسی شیمی رو انتخاب کردم چون به این رشته علاقه داشتم و می خواستم سطح سوادمو بالاتر ببرم
تو 6-7 دلیلی که برای دانشگاه اومدن داشتم میزان درامد تقریبا اون اخراست
 

Similar threads

بالا