خروج توپولوف ها رو باید به فال نیک گرفت اما جایگزین توپولوف ها هواپیمای بویینگ MD در اروپا و امریکا به بمب پرنده معروف است
اتفاقا الان اکثریت هواپیماهای کشور فوکر 100 هستند که از لحاظ فنی واقعا هواپیمای خوبی هستند
بحث تحریم که بحث مرتبط به هواپیماهای مسافربری است .......قطعات این قبیل هواپیماها رو تحریم کردن و کاپیتان شهبازی به خوبی از تریبونی که همینها در اختیارش قرار داده بودن غیرقانونی بودن این تحریمها رو مطرح کردهدف من از اين تايپيك تنها بحث و گفتگو درباره صنعت هواپيمايي كشور و نقش حمل و نقل و مسافربري اون هست كه شما هم بهش اشاره كرديد باز اگه دوستان از مواردي كه شما گفتيد نظراتي داشته باشند ميتونن ذكر كنند وگرنه اينكه ما در هوافضا چقدر پيشرفت كرديم يا تحريم ها عادلانه بود يا نه مد نظر من نيست
از نظر من بحث تحریم تو این زمونه کاملا بی معنی میباشد و هر کشوری حق دارد داشته خود را بفروشد یا نفروشد و همانطور که ایران انتخاب میکند از روسیه یا چین خرید کند یا برخی محصولات استراتژیک خود را به چه کشوری بفروشد غربی ها نیز ازاد هستند هواپیمای خود رو به ایران بفروشند یا نفروشندبحث تحریم که بحث مرتبط به هواپیماهای مسافربری است .......قطعات این قبیل هواپیماها رو تحریم کردن و کاپیتان شهبازی به خوبی از تریبونی که همینها در اختیارش قرار داده بودن غیرقانونی بودن این تحریمها رو مطرح کرد
اگر ازآمار سوانح هوایی سال 90 اطلاعی دارین هم قرار بدین .......من خودم فکر میکنم سال 90 تلفات جانی نداشتیم به خصوص بعد رفتن توپولف هااینم امار سوانح هوایی بعد از انقلاب که نشان میدهد در عرض 30 سال تنها حدود 2000 نفر در سوانح هوایی کشته شده اند که امار بسیار امنی نسبت به 20-30 هزار کشته در سال در سوانح جاده ای است :
بر اساس آمار شبکه ایمنی هوانوردی ایران، یک هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ دادهاست که بین پنجاه تا هفتاد سانحه آن مرگبار بودهاند.۴۰ حادثه هوایی از سال ۱۹۴۴ میلادی تا انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ ثبت شدهاست پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، بیش از هزار و ۴۰۰ صد نفر جان خود را در سوانح هوایی ایران از دست دادهاند و سقوط هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ در پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، بهوسیله ناو جنگی وینسنت آمریکا در خلیج فارس هشتمین حادثه هواپیمائی در دنیا از لحاظ تعداد مسافرین کشته شده می باشد که تمام ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند.
سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با ۲۷۶ کشته بزرگترین سانحه هوایی جهان بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی بودهاست.[۲] اولین حادثه هوایی پس از انقلاب در یکم تیر سال ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰) رخ دادهاست و پس از آن تا خردادماه سال ۱۳۸۳ تعداد ۲۳۳ سانحه غیر نظامی رخ دادهاست. که از میان آنها ۶۷ سانحه مرگبار، منجر به ۹۹۸ کشته و ۹۷ مجروح شدهاست.[نیازمند منبع] بر اساس آمارهای دیگر تعداد کشتههای سانحههای هوایی ایران ۲ اردیبهشت ۱۳۸۴ به ۱۳۴۵ نفر رسیدهاست.[۳] که اگر تعداد ۱۲۸ کشته حادثه ۱۵ آذر ۱۳۸۴ و ۱۱کشته هواپیمای فالکن-۲۰ سپاه را به آن بیافزاییم این آمار تا آغاز شهریور ۱۳۸۵ به ۱۴۸۴ نفر میرسد. همچنین در ظهر روز چهاشنبه ۸۸/۴/۲۴ نیز یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام تهران در حوالی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی ۱۶۹ سرنشین (مسافر و خدمه) این هواپیما شد.
بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، تعداد ۱۷۲۰ نفر تا مرداد ۱۳۸۸ بر اثر سانحههای هوایی در ایران جان خود را از دست دادهاند.
حرفتون رو قبول ندارم و معتقدم چون این تحریمها با جان مردم سرو کار داره و به نحوی بازی میکنه .....نقض کامل حقوق بشر هستاز نظر من بحث تحریم تو این زمونه کاملا بی معنی میباشد و هر کشوری حق دارد داشته خود را بفروشد یا نفروشد و همانطور که ایران انتخاب میکند از روسیه یا چین خرید کند یا برخی محصولات استراتژیک خود را به چه کشوری بفروشد غربی ها نیز ازاد هستند هواپیمای خود رو به ایران بفروشند یا نفروشند
ببینید بحث توپولوف ها رو خیلی تو ایران گنده کردن وگرنه من بارها با امنیت کامل با توپولوف پرواز داشتم و طبق امار هم هر چند این هواپیما بیشترین امار سانحه رو داره ولی این امار به چند سال یک سانحه نیز نمیرسه که در زیر مشاهده میکنید :اگر ازآمار سوانح هوایی سال 90 اطلاعی دارین هم قرار بدین .......من خودم فکر میکنم سال 90 تلفات جانی نداشتیم به خصوص بعد رفتن توپولف ها
نوع هواپیما | تعداد سانحه | تعداد کشتهشدگان |
---|---|---|
لاکهید سی-۱۳۰ | ۵ | ۳۸۲ |
توپولف-۱۵۴ | ۳ | ۴۲۱ |
ایلیوشین-۷۶ | ۳ | ۲۹۷ |
بویینگ ۷۲۷ | ۲ | ۲۰۵ |
فوکر ۵۰ و ۲۸ | ۲ | ۱۰۹ |
آنتونوف-۱۲۴ و ۷۴ | ۲ | ۵۳ |
ایرباس آ-۳۰۰ | ۱ | ۲۹۰ |
آواکس | ۱ | ۷ |
بوئینگ-۷۰۷ | ۱ | ۱ |
بالاخره هر کسی نظری داره امیدوارم اگر روزی همه دنیا نفت و گازشون تموم شد و فقط ایران داشت نیز با همین رعایت حقوق بشر به بقیه ببخشهحرفتون رو قبول ندارم و معتقدم چون این تحریمها با جان مردم سرو کار داره و به نحوی بازی میکنه .....نقض کامل حقوق بشر هست
اره این امار یه ایراداتی داشت به نظرم ولی در کل چندان تغیری در امار و بحث ما ایجاد نمیکنهدر امار سوانح هواپیمای اواکس همون ایلوشین ۷۶ بود
چند تا رو لطف کنید بگید.صنعت هواپیمایی ما با توجه به تحریمهایی که کاملا ناعادلانه و غیر قانونی در خصوص این صنعت شده میشه گفت حتی پیشرفتهایی هم داشته
ایمن ترین وسیله، حمل و نقلی ریلی هست.در همه جای دنیا پرواز با هواپیما ایمن ترین سفر محسوب می شود
تو ایران هوپیمای 50 ساله مسافری نداریم، خارج که...در همه جای دنیا همین هواپیما های داخلی استفاده میشه که شاید عمرش هم ۵۰ سال باشه ولی مسله و تفاوتش اینه که اونا بروز شده ی و شاید فقط اسکلتش همون هواپیما باشه که از کارخونه اومده بیرون
مسلما درثد استفاده نسبت به وسیله های دیگه کمتره ولی مسئله مهم تر اینه که ما ناوگان فرسوده و کمی داریم. منظور من از کم هم تعداد کم هواپیما نسبت به درخواست هست.باید قیمت هواپیما در مقایسه با حمل و نقل زمینی (مخصوصا قطار که بسیار پایین است ) در نظر بگیریم که در استقبال کمتر مردم از هواپیما نقش فراوانی دارد
آمار جدید آتا در ذهنم هست:البته این امار نمیدونم دقیق مال چه تاریخیه ولی با وجود نام برخی شرکتها مثل اتا باید 89 به بعد باشه باز اگه دوستان امار دقیق تری داشته باشند خوشحال میشم قرار بدن
مرسی از نظراتتونچند تا رو لطف کنید بگید.
ایمن ترین وسیله، حمل و نقلی ریلی هست.
تو ایران هوپیمای 50 ساله مسافری نداریم، خارج که...
ولی در کل حرف شما درسته، هواپیماهای مسن تر از طرف کارخانه سازنده حمایت میشه و بروز رسانی هایی در سیستم های هواپیما صورت میگیره.
مسلما درثد استفاده نسبت به وسیله های دیگه کمتره ولی مسئله مهم تر اینه که ما ناوگان فرسوده و کمی داریم. منظور من از کم هم تعداد کم هواپیما نسبت به درخواست هست.
آمار جدید آتا در ذهنم هست:
6 فروند MD 83
3 فروند Airbus A320
لازم به ذکر هست که این ایرلاین جدید که بیس اون تبریز هست به ترجیح اول ترکها تبدیل شده.
در کل:
Gatar ForEver
بله بیشتر این هواپیماها به دلیل اتمام عمر مفید و خطرناک بودن به اروپا ممنوع الورود شدندر ضمن اخیرا ورود بعضی از هواپیماهای ایران ایر و ماهان به فضای هوایی اروپا ممنوع شده. (البته نه به خاطر تحریم) من جمله A320 و B747 ها.
بحث ندادن سوخت هم یه طرف.
بله بالاخره باید از یه جایی شروع کرد ولی ایا ما در شرایطی قرار داریم که شروع کنیم؟دوستان ساخت هواپیمای سجاقک به این دلیل که به عنوان پایه صنعت هوایی محسوب می شود بسیار اهمیت دارد در این زمینه ایران با ساخت موتور مینی جت گام بلندی را برداشته است اما در مورد هواپیمای an140 تمام کشورهای پیشرو در صنعت هوایی از جمله امریکا ابتدا کار خود را با نمونه مشابه این هواپیما اغاز کردند و در خطوط هوایی داخلی هم هواپیماهای فوکر ۵۰ و atr 72 از این نمونه هواپیما هستند و استفاده نکردن ما از این هواپیما به دلیل تفکر و دیدگاه نادرست ما در زمیه صنایع هوایی است ساخت هواپیماهای پهن پیکر نیز فرایند خاصی دارد که ابتدا با ساخت هواپیماهای باریک پیکر(عموما توربوپراپ) اغاز شده با ساخت هواپیماهای متوسط(مثل an148) ادامه می یابد و در نهایت به هواپیماهای پهن پیکر می رسد که ما در ابتدای مرحله دوم قرار داریم
خوشحال میشیم اگه تخصصت در زمینه پرواز بود دوستان رو بیشتر راهنمایی کنیمن عاشق پروازم و چون رشته تحصیلیم مربوط به پرواز بوده دیگه جرات سوار شدن هواپیما رو ندارم مخصوصا در ایران.
بله بالاخره باید از یه جایی شروع کرد ولی ایا ما در شرایطی قرار داریم که شروع کنیم؟