صنعت هواپیمایی کشور

صنعت هواپیمایی کشور


  • مجموع رای دهندگان
    47

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
خروج توپولوف ها رو باید به فال نیک گرفت اما جایگزین توپولوف ها هواپیمای بویینگ MD در اروپا و امریکا به بمب پرنده معروف است
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
خروج توپولوف ها رو باید به فال نیک گرفت اما جایگزین توپولوف ها هواپیمای بویینگ MD در اروپا و امریکا به بمب پرنده معروف است

اتفاقا الان اکثریت هواپیماهای کشور فوکر 100 هستند که از لحاظ فنی واقعا هواپیمای خوبی هستند
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم امار سوانح هوایی بعد از انقلاب که نشان میدهد در عرض 30 سال تنها حدود 2000 نفر در سوانح هوایی کشته شده اند که امار بسیار امنی نسبت به 20-30 هزار کشته در سال در سوانح جاده ای است :
بر اساس آمار شبکه ایمنی هوانوردی ایران، یک هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ داده‌است که بین پنجاه تا هفتاد سانحه آن مرگبار بوده‌اند.۴۰ حادثه هوایی از سال ۱۹۴۴ میلادی تا انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ ثبت شده‌است پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، بیش از هزار و ۴۰۰ صد نفر جان خود را در سوانح هوایی ایران از دست داده‌اند و سقوط هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ در پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، به‌وسیله ناو جنگی وینسنت آمریکا در خلیج فارس هشتمین حادثه هواپیمائی در دنیا از لحاظ تعداد مسافرین کشته شده می باشد که تمام ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند.
سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با ۲۷۶ کشته بزرگترین سانحه هوایی جهان بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی بوده‌است.[۲] اولین حادثه هوایی پس از انقلاب در یکم تیر سال ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰) رخ داده‌است و پس از آن تا خردادماه سال ۱۳۸۳ تعداد ۲۳۳ سانحه غیر نظامی رخ داده‌است. که از میان آنها ۶۷ سانحه مرگبار، منجر به ۹۹۸ کشته و ۹۷ مجروح شده‌است.[نیازمند منبع] بر اساس آمارهای دیگر تعداد کشته‌های سانحه‌های هوایی ایران ۲ اردیبهشت ۱۳۸۴ به ۱۳۴۵ نفر رسیده‌است.[۳] که اگر تعداد ۱۲۸ کشته حادثه ۱۵ آذر ۱۳۸۴ و ۱۱کشته هواپیمای فالکن-۲۰ سپاه را به آن بیافزاییم این آمار تا آغاز شهریور ۱۳۸۵ به ۱۴۸۴ نفر می‌رسد. همچنین در ظهر روز چهاشنبه ۸۸/۴/۲۴ نیز یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام تهران در حوالی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی ۱۶۹ سرنشین (مسافر و خدمه) این هواپیما شد.
بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، تعداد ۱۷۲۰ نفر تا مرداد ۱۳۸۸ بر اثر سانحه‌های هوایی در ایران جان خود را از دست داده‌اند.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
اتفاقا الان اکثریت هواپیماهای کشور فوکر 100 هستند که از لحاظ فنی واقعا هواپیمای خوبی هستند

بیشترین تعداد توپولوف ها در شرکت های هواپیمایی کیش ایر تابان و ایران ایرتور مشغول بودند که اگر الان نگاهی به ناوگان ان ها بیندازید متوجه می شوید که بویینگ MD جایگزین ان ها شده البته سازمان هواپیمایی کشوری برای خروج این هواپیما نیز مهلت تعیین کرده است اما هواپیماهای فوکر ۱۰۰ در میان هواپیماهای هم کلاس خود (متوسط‏)‏ دارای کمترین سانحه می باشد و ایمن ترین محسوب می شوند
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هدف من از اين تايپيك تنها بحث و گفتگو درباره صنعت هواپيمايي كشور و نقش حمل و نقل و مسافربري اون هست كه شما هم بهش اشاره كرديد باز اگه دوستان از مواردي كه شما گفتيد نظراتي داشته باشند ميتونن ذكر كنند وگرنه اينكه ما در هوافضا چقدر پيشرفت كرديم يا تحريم ها عادلانه بود يا نه مد نظر من نيست
بحث تحریم که بحث مرتبط به هواپیماهای مسافربری است .......قطعات این قبیل هواپیماها رو تحریم کردن و کاپیتان شهبازی به خوبی از تریبونی که همینها در اختیارش قرار داده بودن غیرقانونی بودن این تحریمها رو مطرح کرد
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته این امار نمیدونم دقیق مال چه تاریخیه ولی با وجود نام برخی شرکتها مثل اتا باید 89 به بعد باشه باز اگه دوستان امار دقیق تری داشته باشند خوشحال میشم قرار بدن
























http://fadakgasht.blogfa.com/cat-37.aspx
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
شرکت ایمان ایرتور همون ایران ایرتوره‏?‏ هواپیماهای ۷۰۷ ساها هم در اصل سوخترسان بوده اند بعدا تبدیل به مسافری شدند سال ساختشون هم ۱۳۵۵ است
 
آخرین ویرایش:

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث تحریم که بحث مرتبط به هواپیماهای مسافربری است .......قطعات این قبیل هواپیماها رو تحریم کردن و کاپیتان شهبازی به خوبی از تریبونی که همینها در اختیارش قرار داده بودن غیرقانونی بودن این تحریمها رو مطرح کرد
از نظر من بحث تحریم تو این زمونه کاملا بی معنی میباشد و هر کشوری حق دارد داشته خود را بفروشد یا نفروشد و همانطور که ایران انتخاب میکند از روسیه یا چین خرید کند یا برخی محصولات استراتژیک خود را به چه کشوری بفروشد غربی ها نیز ازاد هستند هواپیمای خود رو به ایران بفروشند یا نفروشند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم امار سوانح هوایی بعد از انقلاب که نشان میدهد در عرض 30 سال تنها حدود 2000 نفر در سوانح هوایی کشته شده اند که امار بسیار امنی نسبت به 20-30 هزار کشته در سال در سوانح جاده ای است :
بر اساس آمار شبکه ایمنی هوانوردی ایران، یک هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ داده‌است که بین پنجاه تا هفتاد سانحه آن مرگبار بوده‌اند.۴۰ حادثه هوایی از سال ۱۹۴۴ میلادی تا انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ ثبت شده‌است پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، بیش از هزار و ۴۰۰ صد نفر جان خود را در سوانح هوایی ایران از دست داده‌اند و سقوط هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ در پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، به‌وسیله ناو جنگی وینسنت آمریکا در خلیج فارس هشتمین حادثه هواپیمائی در دنیا از لحاظ تعداد مسافرین کشته شده می باشد که تمام ۲۹۰ سرنشین آن کشته شدند.
سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با ۲۷۶ کشته بزرگترین سانحه هوایی جهان بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی بوده‌است.[۲] اولین حادثه هوایی پس از انقلاب در یکم تیر سال ۱۳۵۹ (۲۱ ژوئن ۱۹۸۰) رخ داده‌است و پس از آن تا خردادماه سال ۱۳۸۳ تعداد ۲۳۳ سانحه غیر نظامی رخ داده‌است. که از میان آنها ۶۷ سانحه مرگبار، منجر به ۹۹۸ کشته و ۹۷ مجروح شده‌است.[نیازمند منبع] بر اساس آمارهای دیگر تعداد کشته‌های سانحه‌های هوایی ایران ۲ اردیبهشت ۱۳۸۴ به ۱۳۴۵ نفر رسیده‌است.[۳] که اگر تعداد ۱۲۸ کشته حادثه ۱۵ آذر ۱۳۸۴ و ۱۱کشته هواپیمای فالکن-۲۰ سپاه را به آن بیافزاییم این آمار تا آغاز شهریور ۱۳۸۵ به ۱۴۸۴ نفر می‌رسد. همچنین در ظهر روز چهاشنبه ۸۸/۴/۲۴ نیز یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام تهران در حوالی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی ۱۶۹ سرنشین (مسافر و خدمه) این هواپیما شد.
بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، تعداد ۱۷۲۰ نفر تا مرداد ۱۳۸۸ بر اثر سانحه‌های هوایی در ایران جان خود را از دست داده‌اند.
اگر ازآمار سوانح هوایی سال 90 اطلاعی دارین هم قرار بدین .......من خودم فکر میکنم سال 90 تلفات جانی نداشتیم به خصوص بعد رفتن توپولف ها
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از نظر من بحث تحریم تو این زمونه کاملا بی معنی میباشد و هر کشوری حق دارد داشته خود را بفروشد یا نفروشد و همانطور که ایران انتخاب میکند از روسیه یا چین خرید کند یا برخی محصولات استراتژیک خود را به چه کشوری بفروشد غربی ها نیز ازاد هستند هواپیمای خود رو به ایران بفروشند یا نفروشند
حرفتون رو قبول ندارم و معتقدم چون این تحریمها با جان مردم سرو کار داره و به نحوی بازی میکنه .....نقض کامل حقوق بشر هست
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر ازآمار سوانح هوایی سال 90 اطلاعی دارین هم قرار بدین .......من خودم فکر میکنم سال 90 تلفات جانی نداشتیم به خصوص بعد رفتن توپولف ها
ببینید بحث توپولوف ها رو خیلی تو ایران گنده کردن وگرنه من بارها با امنیت کامل با توپولوف پرواز داشتم و طبق امار هم هر چند این هواپیما بیشترین امار سانحه رو داره ولی این امار به چند سال یک سانحه نیز نمیرسه که در زیر مشاهده میکنید :
[h=3]سوانح منجر به مرگ بر اساس نوع هواپیما [ویرایش][/h]
نوع هواپیماتعداد سانحهتعداد کشته‌شدگان
لاکهید سی-۱۳۰۵۳۸۲
توپولف-۱۵۴۳۴۲۱
ایلیوشین-۷۶۳۲۹۷
بویینگ ۷۲۷۲۲۰۵
فوکر ۵۰ و ۲۸۲۱۰۹
آنتونوف-۱۲۴ و ۷۴۲۵۳
ایرباس آ-۳۰۰۱۲۹۰
آواکس۱۷
بوئینگ-۷۰۷۱۱
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
حرفتون رو قبول ندارم و معتقدم چون این تحریمها با جان مردم سرو کار داره و به نحوی بازی میکنه .....نقض کامل حقوق بشر هست
بالاخره هر کسی نظری داره امیدوارم اگر روزی همه دنیا نفت و گازشون تموم شد و فقط ایران داشت نیز با همین رعایت حقوق بشر به بقیه ببخشه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقای اوباما، پیام تبریک نوروزت را باور کنیم یا تحریم صنعت هوایی ات را !

آقای اوباما، پیام تبریک نوروزت را باور کنیم یا تحریم صنعت هوایی ات را !

کاپیتان هوشنگ شهبازی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر: غربی ها با تحریم فروش هواپیما های غیرنظامی و قطعات آن جان مسافران ایرانی و خارجی و حق حیات انها را تهدید می کنند


تقریبا همه ما دیگر کاپیتان هوشنگ شهبازی را می شناسیم. اگر کسی هست که هنوز نمی داند درباره کدام کاپیتان صحبت می کنم او را به یاد فرود سالم معجزه آسای پرواز پرواز 742 مسکو به تهران می اندازم.
او همان خلبانی است که توانست در تاریخ 18 اکتبر 2011 این هواپیما را با 80 مسافر از تبعه کشور روسیه و ایران در حالی که با مشکل فنی باز شدن چرخ های جلو مواجه شده بود به سلامت به زمین بنشاند و از خود چهره ای محبوب بسازد. کاپیتان هوشنگ شهبازی مهندس مکانیک و خلبان حرفه ای در شرکت هواپیمای مسافربری ایران(هما) است که 35 سال تجریه فعالیت هواپیمایی دارد. او امسال با یک سازمان غیر دولتی ایرانی به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل آمده تا در شورای حقوق بشر این سازمان شرکت کند و ... بهتر است بقیه ماجرا را از بان خودش بشنوید.


اقای کاپیتان از آن پرواز بگویید
گفتن از آن پرواز برایم سخت است. دیگر هرچه بود را همه دیدند. الان در هرجای اینترنت نام آن پرواز را بزنید فیلمش هست و می توانید ببینید. فکر نمی کنم کسی باشد که بخواهم دوباره ماجرا را برایش توضیح دهم. اما آنچه مهم است و من را به همان دلیل اینجا کشانده این است که بعید نبود این هواپیما نیز از باند خارج می شد و بعلت برخورد بال آن با زمین و پخش سوخت منفجر می شد و الان دیگر من در خدمت شما نبودم.


قطعا از اینکه توانستید آن پرواز را به سلامت روی زمین بنشانید خوشحالید اما این خوشحالی چقدر دیرپاست؟
مساله همین است. بعنوان یک خلبان یکی از تهدیدهای بزرگ در کشورم را استفاده از هواپیماهای مسافربری فرسوده که تکنولوژی 60 سال پیش است می دانم که مرا در انجام درست وظیفه ام و پاسخ به اعتماد مسافرانم ناتوان می سازد. این حسی است که همه خلبان های ایرانی دارند. این یک دغدغه کشنده است که متاسفانه نه تنها من که هیچ خلبانی را یارای مقابله با ان نیست.


مشکل اصلی ساختار هوایی ما در کجاست؟

متاسفانه وضع تحریم صنعت هواپیمایی مسافربری ایران که هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارد، در یک دهه اخیر باعث مرگ صدها نفر در سوانح هوایی ایران براثر نقص فنی هواپیماها شده و این آمار با متوسط قربانیان سوانح هوایی دنیا فاصله چشمگیری دارد. بی شک حق بهره برداری از امکانات حمل و نقل هوایی در دهکده جهانی به یک اصل بدل شده و براین اساس دور از انصاف و جوانمردی است که مردم عادی قربانی تنازعات سیاسی بین دولت ها شوند و اینچنین به سادگی جانشان از دست برود.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
و شما معتقدید که این موضوع ارتباط مستقیمی به مساله حقوق بشر دارد؟
قطعا دارد. شما دارید از جان انسانها سخن می گویید. باید جانی باشد تا حقی برای او قائل شد. اگر انسانها اصلی ترین حق را که همان حق حیات است نداشته باشند که دیگر نمی توان درباره حقوق دیگرشان صحبت کرد. اینجا صحبت از اصلی ترین حق یعنی حق حیات یک بشر است. این تحریم ها حق حیات انسان ها را هدف قرار داده و متاسفانه مغفول واقع شده است.
محروم کردن یک گروه از مردم دنیا از صنعت هوایی ظلم بزرگی در حق انها تلقی می شود و بی شک با چهارچوب های دموکراسی حقوق بشر و امنیت جهانی همخوانی ندارد.نمی توان امنیت جان عده ای از مردم دنیا را بهانه و ابزاری جهت تامین مقاصد سیاسی و فشار بردولتها مورد استفاده قرار داد.


خوب پس چرا تاکنون هیچ یک از این سازمان های عریض و طویل حقوق بشری به این موضوع اشاره نکرده اند؟
اینطور نیست که هیچ کس اشاره نکرده باشد. موضوع این است که آنهایی که جریان رسانه ای و جریان افکار در دستشان است اجازه نمی دهند موضوعی به این مهمی در صدر قرار گیرد. انها موضوعات دیگری را که از اهمیت کمتری برخوردار است در رسانه ها مطرح می کنند و مثلا گاهی حق یک شخص یا یک گروه خاص که تعدادشان در مقایسه با توده مردمی که در خطر هستند بسیار کمتر است را آنچنان بزرگ می کنند که گویی همه دنیا با آن در گیر است آن وقت از سوی دیگر متاسفانه نهادهای بین المللی حقوق بشری در قبال این ظلم بزرگ به مردم مظلوم ایران سکوت اختیار کرده اند. مردمی که ممکن است در همین لحظاتی که با هم هستیم یکی از هواپیماهای مسافربری شان سقوط کند و جز خاکستر اثری از ایشان باقی نماند.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مستند شما برای این ادعا که تحریم ها نقض حقوق بشر ملت هاست چیست؟


طبق ماده 2 اعلامیه حقوق بشر:

انسانها از هر نژاد و هر رنگی فارغ از جنسیت و دین و مذهب و عقاید سیاسی و اجتماعی و حتی کشورشان که مستقل و یا مستعمره باشد از جهت حقوق انسانی با هم برابرند. و دیگر ماده های اعلامیه حقوق بشر و میثاق بین الملی حقوق مدنی و سیاسی نیز بروشنی براحترام به حق حیات و امنیت انسانها شدیدا تاکید می کنند که احدی حق ندارد و نباید حق حیات را از انسان دیگری سلب کند و ایرانیان از هزاران سال پیش براین نکته تاکید داشته اند.
من حقوق دان نیستم و فکر می کنم این موضوع آنقدر طبیعی است که نیازی به توضیح اضافی ندارد من خود شما ، همه انسانهای فرهیخته، سازمانهای حقوق بشری ، صلیب سرخ جهانی و هرکسی که ادعای انساندوستی دارد را به قضاوت می خوانم. آیا تحریم های هوایی که حق حیات و زندگی مسافران بیگناه و بی دفاع را بخطر می اندازد قابل قبول است؟


آنها ادعا می کنند که برای وارد آوردن فشار به دولت های خاص این تحریم ها را اعمال می کنند و قصدشان صدمه زدن به مردم نیست.
این یک حرف گزاف است . یک شوخی است. آمریکا و اتحادیه اروپا برخلاف مفاد اعلامیه حقوق بشر و تمام موازین انسانی و معنوی به بهانه فشار اوردن به دولت ایران بخاطر اختلافات سیاسی و جلوگیری ایران از دست یافتن به دانش انرژی هسته ای با تحریم فروش هواپیما های غیرنظامی و قطعات آن جان مسافران ایرانی و خارجی و حق حیات انها را تهدید می کنند و بسیار روشن است که هزینه این تحریم را مسافران بیگناه و بی دفاع می پردازند. سازمان های حقوق بشری هم در قبال ظلمی که به مردم ایران تحمیل شده سکوت اختیار کرده اند. نهادهای بین المللی هوایی نیز در قبال چنین اتفاق تلخی که سبب از دست رفتن جان بی گناهان می شود سکوت کرده اند.


پیشنهاد شما به بانیان تحریم صنعت هوایی ایران چیست؟
به نظر من باید یک خط حائل میان اختلافات دولت ها و امنیت ها در نظر گرفت و آنچه منجر به آسیب دیدگی مردم صلح طلب و غیر نظامی می شود از منازعات سیاسی به دورنگه داشت.


شما نامه ای هم به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشته اید؟
نامه ای ننوشتم اما در بیانیه ای که در چند پنلی که اینجا در ژنو برگزار شده بود و من در آن شرکت کردم از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستم تا حقوق اولیه مسافران و هموطنان مرا مطالبه کند. الان این حقوق با تحریم صنعت هوایی ایران نقض شده است و مهمتر از این حقوق جان انسان هاست که از همه چیز ارزشش بیشتر است و جان عزیزان من در خطر جدی قرار دارد و این یک نیاز و یک پیام فوری است.


درخواست شما از مدافعان حقوق بشری که در اینجا حاضرند چیست؟
من به عنوان یک خلبان که حفظ جان مسافرانم از اولیت اول برخوردار است از نماینده و مدافعان حقوق بشر می خواهم تا بدور از مسائل سیاسی به وظیفه خود بعنوان یک انسان عمل کرده و در مجامع جهانی از حقوق اولیه مسافران ایرانی و حق حیات آنان دفاع کنند و اجازه ندهند جان انسان ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی شود.


گمان می کنید حضور شما در شورای حقوق بشر سازمان ملل کار ساز باشد؟
من اینجا آمده ام تا حرفم را بزنم. اینکه چقدر می توانم تاثیر گذار باشم یا نه بحث دیگری است. این بستگی به این دارد که وجدان انسان ها تا چه اندازه بیدار و تا چه اندازه به خواب رفته است. من اینجا آمده ام تا به گوش حق طلبان جهان فریاد مردم مظلوم ایران را برسانم که با این تحریم های کشنده به شکل غیر مستقیم حکم قتلشان صادر شده است. من اینجا آمده ام تا پایمال شدن حقوق انسان های بی گناه و بی دفاع که هیچ ارتباطی به دعواهای سیاسی دولت ها ندارند در هر نقطه از جهان و تحت هر عنوانی و توسط هر مرجعی و هر کشوری را محکوم کنم.


آقای کاپیتان برخی از وب سایت های ضد انقلاب نوشته اند که شما را به زور اینجا آورده اند. این درست است؟
به زور آورده اند؟ برای چه به زور بیاورند؟شما نمی دانید در لحظه ای که چرخ های آن هواپیما باز نشد من چه حالی داشتم. شما نمی دانید یک خلبان وقتی احساس می کند یک نقص فنی برای پرنده اش پیش آمده چه حالی پیدا می کند. من اینجا به اختیار خودم آمده ام.

من به عنوان یک خلبان که همچون دیگر همکارانم در سراسر دنیا مهم ترین تکلیفم حفظ جان مردمی است که به ما اعتماد می کنند به واسطه دغدغه عجیبی که در این ایام نسبت به قربانیانی که به خاطر تحریم ها علیه کشورم دارم

واحساس می کنم اگر اقدامی جدی در این خصوص صورت نگیرد در آینده نیز متاسفانه با شمار دیگری از قربانیان روبرو خواهیم شد به اینجا آمده ام. اینجا را محلی دیدم که می توان صدای اعتراض را به گوش تعداد بیشتری از جهانیان و حق طلبان رساند.


شما گویا در بیانه ای که در پنل حقوق بشر و تحریم ها قرائت کردید خطاب به اقای اوباما رئیس جمهور آمریکا هم مطالبی گفتید؟
بله من در پنل "حقوق بشر و تحریم ها" که به همت سازمان دفاع از قربانیان خشونت در شورای حقوق بشر برگزار شد خطاب به اقای اوباما مطالبی گفتم اما روی سخن من فقط با او نبود. من با همه جهانیان صحبت کردم . من با اتحادیه اروپا صحبت کردم. من به همه کسانی که هنوز وجدانشان بیدار است صحبت کردم. در انجا به اقای اوباما و خانم کلینتون و کنگره آنها گفتم شما که در 90 درصد سخنانتان حرف از امنیت و دموکراسی و آزادی می زنید نوید از دهکده نوین جهانی می دهید برای کشف داروی ایدز بودجه کلان تصویب می کنید بفکر سوراخ شدن لایه اوزون هستید و برای حفظ جان فقط یک زندانی سفرها می کنید و برای یک حادثه جنگ های خونین راه می اندازید بیائید دست از استانداردهای دوگانه و تناقض گویی بردارید.
به او گفتم
چگونه باور کنم که شما در عید نوروز به ایرانی ها تبریک می گویید و فردای همان روز تحریم فروش هواپیماهای غیر نظامی و قطعات آن را به ایران تحریم می کنید تا جان ایرانیان را در سوانحی که مشخصا مربوط به این تحریم هاست بگیرید.

ما کدام حرف شما را باور کنیم.


http://www.humanrights-iran.ir/news-24590.aspx
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
صنعت هواپیمایی ما با توجه به تحریمهایی که کاملا ناعادلانه و غیر قانونی در خصوص این صنعت شده میشه گفت حتی پیشرفتهایی هم داشته
چند تا رو لطف کنید بگید.

در همه جای دنیا پرواز با هواپیما ایمن ترین سفر محسوب می شود
ایمن ترین وسیله، حمل و نقلی ریلی هست.

در همه جای دنیا همین هواپیما های داخلی استفاده میشه که شاید عمرش هم ۵۰ سال باشه ولی مسله و تفاوتش اینه که اونا بروز شده ی و شاید فقط اسکلتش همون هواپیما باشه که از کارخونه اومده بیرون
تو ایران هوپیمای 50 ساله مسافری نداریم، خارج که...
ولی در کل حرف شما درسته، هواپیماهای مسن تر از طرف کارخانه سازنده حمایت میشه و بروز رسانی هایی در سیستم های هواپیما صورت میگیره.

باید قیمت هواپیما در مقایسه با حمل و نقل زمینی (مخصوصا قطار که بسیار پایین است ) در نظر بگیریم که در استقبال کمتر مردم از هواپیما نقش فراوانی دارد
مسلما درثد استفاده نسبت به وسیله های دیگه کمتره ولی مسئله مهم تر اینه که ما ناوگان فرسوده و کمی داریم. منظور من از کم هم تعداد کم هواپیما نسبت به درخواست هست.

البته این امار نمیدونم دقیق مال چه تاریخیه ولی با وجود نام برخی شرکتها مثل اتا باید 89 به بعد باشه باز اگه دوستان امار دقیق تری داشته باشند خوشحال میشم قرار بدن
آمار جدید آتا در ذهنم هست:
6 فروند MD 83
3 فروند Airbus A320

لازم به ذکر هست که این ایرلاین جدید که بیس اون تبریز هست به ترجیح اول ترکها تبدیل شده.


در کل:
Gatar ForEver :biggrin:
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند تا رو لطف کنید بگید.


ایمن ترین وسیله، حمل و نقلی ریلی هست.


تو ایران هوپیمای 50 ساله مسافری نداریم، خارج که...
ولی در کل حرف شما درسته، هواپیماهای مسن تر از طرف کارخانه سازنده حمایت میشه و بروز رسانی هایی در سیستم های هواپیما صورت میگیره.


مسلما درثد استفاده نسبت به وسیله های دیگه کمتره ولی مسئله مهم تر اینه که ما ناوگان فرسوده و کمی داریم. منظور من از کم هم تعداد کم هواپیما نسبت به درخواست هست.


آمار جدید آتا در ذهنم هست:
6 فروند MD 83
3 فروند Airbus A320

لازم به ذکر هست که این ایرلاین جدید که بیس اون تبریز هست به ترجیح اول ترکها تبدیل شده.


در کل:
Gatar ForEver :biggrin:
مرسی از نظراتتون
بله اتا الان هواپیماهای بیشتری داره و این امار مربوط به سال پیش هست
 

s.b.r

عضو جدید
سلام به همه
من تازه عضو شدم انشالا که تو جمعتون بتونم باشم....
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاسخ به دوست عزیزم آیس من

پاسخ به دوست عزیزم آیس من

سلام ..... خب طبق روال این تاپیک فکر میکنم منظور شما در قبال صنعت هواپیمایی مسافربری است وگرنه پیشرفتهای ما در سایر زمینه های هوانوردی و هوافضا و به خصوص در عرصه نظامی بر کسی فکر نمیکنم پوشیده باشه به خصوص شما

در قبال موضوع مطرح شده گفتم ......میشه گفت حتی پیشرفتهایی شده به خصوص از زمانی که مشور ما وارد این صنعت شد

نمونه ها
تولیدات شرکت هسا

http://hesa.ir/index.aspx?lang=1&sub=0&back=0

گرفتن استانداردها .......رشد کیفی خلبانان در کشورمون و .......

که توضیح بیشتر میدم

تولید هواپیمای سنجاقک :

این پرنده با موفقیت تستهای اصلی پرواز را پشت سر گذاشته استو به بالاترین استانداردهای بین المللی مورد تائید کشورهای توسعه یافته مانند المان دست یافته است.

سایر مشخصات:
طول:70/5
ارتفاع:95/1
طول دو سر بال:15/10
حد اکثر سرعت:100 کیلو متر در ساعت
حد اکثروزن:465 کیلووگرم
سرعت صعود:3 متر بر ثانیه
وزن خالی:150 کیلوگرم
باند مورد نیاز برای تیک اف:20-80



  • تولید پروانه هواپیما بوسیله کامپوزیت
  • تعمیر انواع هاورکرافت


تعمیر ، نگهداری و اورهال هواپیامهای پهن پیکر

ورود به ساخت بال و بدنه هواپیماها ( البته در زمینه موتور هواپیماها خیلی عقبیم)

تولید هواپیمای ایران-۱۴۰ مسافربری با همکاری اوکراین

( البته ایرادات بسیاری هم بهش وارد بود و هست ولی همینکه ساخته شد یک گام بزرگ بود ..... ضمن اینکه گفته شده سال 2013 جت مسافربری ایران با ظرفیت 150 نفر ....تولید بومی رونمایی خواهد شد

تولید هواپیماهای ملخی و تک سرنشین برای تفریح

.
.
..

به نظرم همین که ایران وارد این صنعت شده و دست از تلاشش برای ساخت هواپیمای پهن پیکر برنمیداره نوید بخش موفقیت های بزرگ کشورمون در این زمینه در اینده است .......فراموش نکنیم که اولین ماهواره ما چگونه ساخته شد و چند سال و با چه ظرفیتهایی .......و حال چه پیشرفت گسترده ای در زمینه ماهواره لیزر یافته ایم
و اینکه هر شکست هم (خدایی نکرده) مقدمه پیروزی است :gol:
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
با تشکر از آقا محمد
بله بحث من در باره مسافری (Civil) بود، چون بحث نظامی کلا فرق میکنه. تولید هواپیمای سنجاقک و یا کامپوزیتی دو نفره ربطی به هواپیماهای مسافری نداره. تنها موفقیت صنعت هواپیمایی ما تعمیر و نگهداری هواپیماها هست.
در مورد هواپیمای An 140 / Iran 140 این هواپیما در بخش مسافری استفاده نمیشه و بیشتر در دست ارگان ها هست، در ضمن هم دارای مشکلات هست و هم اکثرا بر پایه مونتاژ هست. شاید پروژه AN 148 موفق باشه که باید منتظر شروع اون بشیم.

چند سال هست که آقای منطقی به عنوان مدیر پروژه تولید هواپیماهای پهن پیکر منصوب شدن که هنوز کار خاص و جدی ندیدیم.

به غیر از تحریمهای بین المللی به نظر من مشکل اصلی ما در این زمینه سیستم هواپیمایی هست که یه سیستم مریض هست.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
به هر حال باید توجه کرد چین با چنان وضع و قدرتی که همگان استحظار دارند همچنان از ورود به بازار هواپیما دوری کرده (البته شاید در پشت درهای بسته کارهایی میکنند که یه روز ناگهانی اشکار خواهند کرد ولی به صورت علنی در این سالها بیشتر با ایرباس و بویینگ قرارداد خرید می بندند)
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
در ضمن اخیرا ورود بعضی از هواپیماهای ایران ایر و ماهان به فضای هوایی اروپا ممنوع شده. (البته نه به خاطر تحریم) من جمله A320 و B747 ها.
بحث ندادن سوخت هم یه طرف.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ضمن اخیرا ورود بعضی از هواپیماهای ایران ایر و ماهان به فضای هوایی اروپا ممنوع شده. (البته نه به خاطر تحریم) من جمله A320 و B747 ها.
بحث ندادن سوخت هم یه طرف.
بله بیشتر این هواپیماها به دلیل اتمام عمر مفید و خطرناک بودن به اروپا ممنوع الورود شدن
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
دوستان ساخت هواپیمای سجاقک به این دلیل که به عنوان پایه صنعت هوایی محسوب می شود بسیار اهمیت دارد در این زمینه ایران با ساخت موتور مینی جت گام بلندی را برداشته است اما در مورد هواپیمای an140 تمام کشورهای پیشرو در صنعت هوایی از جمله امریکا ابتدا کار خود را با نمونه مشابه این هواپیما اغاز کردند و در خطوط هوایی داخلی هم هواپیماهای فوکر ۵۰ و atr 72 از این نمونه هواپیما هستند و استفاده نکردن ما از این هواپیما به دلیل تفکر و دیدگاه نادرست ما در زمیه صنایع هوایی است ساخت هواپیماهای پهن پیکر نیز فرایند خاصی دارد که ابتدا با ساخت هواپیماهای باریک پیکر‏(عموما توربوپراپ‏)‏ اغاز شده با ساخت هواپیماهای متوسط‏(مثل an148) ادامه می یابد و در نهایت به هواپیماهای پهن پیکر می رسد که ما در ابتدای مرحله دوم قرار داریم
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان ساخت هواپیمای سجاقک به این دلیل که به عنوان پایه صنعت هوایی محسوب می شود بسیار اهمیت دارد در این زمینه ایران با ساخت موتور مینی جت گام بلندی را برداشته است اما در مورد هواپیمای an140 تمام کشورهای پیشرو در صنعت هوایی از جمله امریکا ابتدا کار خود را با نمونه مشابه این هواپیما اغاز کردند و در خطوط هوایی داخلی هم هواپیماهای فوکر ۵۰ و atr 72 از این نمونه هواپیما هستند و استفاده نکردن ما از این هواپیما به دلیل تفکر و دیدگاه نادرست ما در زمیه صنایع هوایی است ساخت هواپیماهای پهن پیکر نیز فرایند خاصی دارد که ابتدا با ساخت هواپیماهای باریک پیکر‏(عموما توربوپراپ‏)‏ اغاز شده با ساخت هواپیماهای متوسط‏(مثل an148) ادامه می یابد و در نهایت به هواپیماهای پهن پیکر می رسد که ما در ابتدای مرحله دوم قرار داریم
بله بالاخره باید از یه جایی شروع کرد ولی ایا ما در شرایطی قرار داریم که شروع کنیم؟
 

mkpr

عضو جدید
من عاشق پروازم و چون رشته تحصیلیم مربوط به پرواز بوده دیگه جرات سوار شدن هواپیما رو ندارم مخصوصا در ایران.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
من عاشق پروازم و چون رشته تحصیلیم مربوط به پرواز بوده دیگه جرات سوار شدن هواپیما رو ندارم مخصوصا در ایران.
خوشحال میشیم اگه تخصصت در زمینه پرواز بود دوستان رو بیشتر راهنمایی کنی
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
بله بالاخره باید از یه جایی شروع کرد ولی ایا ما در شرایطی قرار داریم که شروع کنیم؟

دوست عزیز از سوالتون تعجب می کنم ما ساخت هواپیمای باریک پیکر رو با an140 شروع کردیم او الان تمام مدل های این هواپیما (باری, مسافری,نظامی‏)‏ تولید میشه و گام بعدی افزایش سهم ساخت ایران به ۸۰ درصد است چون بیش از ۸۰ درصد صرفه اقتصادی نداره این هواپیما از سیستم انالوگ استفاده می کنه اما گام دوم ساخت هواپیمای متوسط است که ایران با اوکراین قراردادی برای ساخت an148 امضا کرده است این قرارداد دو فرصت استثنایی رو در اختیار مهندسین هواپیماسازی ایران قرار میده اول اینکه موتور های این هواپیما برخلاف an140 که توربوپراپ بودند توربوفن هستند دوم سیستم این هواپیما برخلاف an140 که انالوگ بود تمام دیجیتال محسوب میشه و این اولین تجربه مهندسین ما در این دو زمینه است
 
بالا