دلایل اصلی افزایش بی شمار سانحه‌های هوایی در ایران چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دلایل اصلی افزایش بی شمار سانحه‌های هوایی در ایران چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  • مجموع رای دهندگان
    81

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این موضوع در مورد همه مسافران صدق میکنه . چه زمینی چه دریایی چه هوایی. یعنی همه مسافرین اعم از قطار ماشین اتوبوس کشتی هواپیما و................. در سلامت خودشون نقشی ندارن چون راننده اون وسیله کس دیگریه . راننده میخواد خلبان باشه میخواد ناخدا باشه میخواد لوکوموتیو ران باشه یا هر چیزی یک بعد ماجراست. بعد دیگه امنیت و استاندارد و شرایط نگهداری و نعمیر اون وسیله است میخواد کشنی باشه یا هواپیما یا قطار یا ماشین ...........

بعد دیگه مسیرو شرایط مورد استفاده است و هزاران عامل دیگه که دخیل هستن.

شما نمی تونید حکم کلی کنید مسافر هواپیما معصوم و بی تقصیر هست ولی مسافر کشتی و قطار و ماشین گناهکار و خطاکار . همه مسافرین تابع شرایط دیگه هستن
راست میگی. قطار و کشتی یادم نبود. ولی خودرو نه.
شد قطار , هواپیما , کشتی .
سفینه فضایی هم نمیشه. میخواست نره فضا.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
خوبه اتحادیه اروپا این نوع هواپیمارو تحریم کرد ولی بازم مسئولان به پروازش ادامه دادند.
بنظر من اول باید یقه وزیر راه رو گرفت و بعد یقه مسئول هواپیمایی کشور، چون نا امن بودن این هواپیما قبلا مشخص شده بود.
 

webcam

عضو جدید
جهت اطلاع 30 درصد تصادفات جاده ای علتش غیر ایمن بودن جاده است یعنی در تصادفات خودرویی همیشه راننده مقصر نیست.

راست میگی. قطار و کشتی یادم نبود. ولی خودرو نه.
شد قطار , هواپیما , کشتی .
سفینه فضایی هم نمیشه. میخواست نره فضا.
 

webcam

عضو جدید
روزنامه مردمسالاری نوشت: قرار بود رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در پرواز بوئینگ ۷۲۷متعلق به شرکت ایران ایر که از تهران به مقصد ارومیه پرواز کرده بود حضور داشته باشد که به دلیل مشکلات کاری از حضور در این پرواز انصراف داد.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای مسافر بری گفت: به دلیل اینکه باید برای انجام کاری در تهران می‌ماندم پرواز را کنسل کردم.
وی با اشاره به اینکه تنها آرزویم شهادت است و این مسأله باعث یادآوری خاطرات همرزمان شهیدم شد افزود: این دومین بار است که به دلیل انجام ماموریت کاری و رسیدگی به امور مجبور به بازماندن پرواز شده‌ام که هر دو این پروازها منجر به سقوط شده‌اند.
گفتنی است، در پرواز قبل قرار بر این بود که وی همسفر شهید بزرگوار احمد کاظمی باشد ولی با توجه به انجام ماموریت دیگر پرواز را کنسل کرده‌اند.
 

jolie

عضو جدید
کاربر ممتاز
اللهم صل علی محمد و ال محمد
خدایا در جایگاه ابدیشان آرام قرار ده.....


خدایا به بازماندگانشان صبر بده....

ممنون از همه دوستان و نظرات مفیدشون...
سعی کنیم به همه نظرات احترام بذاریم حتی اگه با نظر ما یکی نباشن....خواهشا توهین نکنیم....
همه دوستان به خاطر این سانحه درد ناک ناراحت شدن و با دلسوزی نظرات خودشونو مطرح میکنن.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در صداقت و همدلی شما و سایر کاربران شکی نیست. ولی شما هم قبول میکنید که گفتن حرف در پرده هم سبک و سیاق خودشو میخواد. باید گفتار طنز را طوری بیان کرد که به کسی توهین نشه و یا خدای ناکرده درگذشت این عزیزان اسباب تفریح کسی جلوه نکنه.
اینکه ما بخواهیم این اتفاق تکرار نشه که نمیتونیم موثر باشیم. ولی میتونیم طوری اعتراض کنیم که مسئولین به خودشون بیان. با اون مدل رفتار و گفتاری که این چند نفر داشتند هر کسی هم بخونه فکر میکنه با یه آدم بچه صفت یا بیخیال طرفه و متاثر هم نمیشه. طنز دانش خودش رو داره که هر کاربری نمیتونه اونو ادا کنه. اگه انسان در بیان طنز ناشی باشه مسخره بازی یا توهین جلوه میکنه. با تشکر از شما

منم دقیقا به همین خاطر وارد بحث نشدم هر چند که در این باره در پروفایل استارتر محترم تاپیک مطالبی رو به خصوص در مورد تحریمها و همچنین اینکه کشور ما بر خلاف دروغیات رسانه های غربی در زمینه سقوط آنچنانم اول نیست http://www.www.www.iran-eng.ir/memb...ab=visitor_messaging&page=4#visitor_messaging

از دوستان میخوا م حتما به لینکهای موجود سر بزنن تا این سیاه نمایی رسانه های غرب رسوا تر شود و دقیقا ببینید آیا اون کشورها تحریمن

و اکثر این حرفها سیاه نمایی است

هر چند که بازم معتقدم عمده ترین دلیل این حوادث مدیریت نامطلوب و نداشتن برنامه ریزی صحیح است

بازم به همه خانواده های داغ دیده تسلیت میگوییم

و اعتراض خود رو با قلبی اندوهگین و دردناک از اینگونه حوادث به مسئولین نشان میدهیم
 
آخرین ویرایش:

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه بحث رو سیاسی نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کله ارومیه عذاداره اونوقت شما دارین علت یابی می کنین؟
جونه این همه آدم از دست رفت
چه فرقی داره که دلیلش چی باشه؟
با حرفای شما اونا زنده میشن؟
کسی هم حرفه شما رو نمیشنوه
این دیگه برمی گره به وجدانه اون بالا دستیااا
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
میشه بحث رو سیاسی نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کله ارومیه عذاداره اونوقت شما دارین علت یابی می کنین؟
جونه این همه آدم از دست رفت
چه فرقی داره که دلیلش چی باشه؟
با حرفای شما اونا زنده میشن؟
کسی هم حرفه شما رو نمیشنوه
این دیگه برمی گره به وجدانه اون بالا دستیااا

نمیخوایم برای افراد دیگه این اتفاق بیوفته.
چقدر باید کشته بدیم؟
 

jolie

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه بحث رو سیاسی نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کله ارومیه عذاداره اونوقت شما دارین علت یابی می کنین؟
جونه این همه آدم از دست رفت
چه فرقی داره که دلیلش چی باشه؟
با حرفای شما اونا زنده میشن؟
کسی هم حرفه شما رو نمیشنوه
این دیگه برمی گره به وجدانه اون بالا دستیااا
ما هم عزاداریم...
اگه برامون مهم نبودن مطرحش نمیکردیم...

نمیخوایم برای افراد دیگه این اتفاق بیوفته.
چقدر باید کشته بدیم؟
ممنون....
سوال اصلی همینه.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزییات سقوط هواپیما از زبان یکی از مسافرین

جزییات سقوط هواپیما از زبان یکی از مسافرین

بهنام اسماعیلی که هم‌اکنون در بیمارستان ارتش ارومیه بستری است، در گفتگو با «نسیم» با تشریح جزئیات سقوط این هواپیما گفت: در نزدیکی ارومیه وقتی ارتفاع هواپیما کم شد، تکان‌ها بیشتر شد و یکباره هواپیما اوج گرفت اما مجددا آرام آرام به سمت فرود آمدن بود که تکان ‌های شدیدی خورد و گویا هواپیما با شدت زمین برخورد کرد.

وی با بیان اینکه از ناحیه قفسه سینه و پا دچار شکستگی شده است گفت: در فرودگاه مهرآباد، 2 بار مسافرین پرواز تهران-ارومیه را به پای هواپیما برده و برگرداندند، اما در نهایت با یک ساعت تأخیر، هواپیما پرواز کرد و در نزدیکی‌های ارومیه تکان‌های شدید و غیر عادی داشت.

اسماعیلی افزود: وقتی ارتفاع هواپیما کم شد، تکان‌ها بیشتر شد و یکباره هواپیما اوج گرفت اما مجددا آرام آرام به سمت فرود آمدن بود که تکان ‌های شدیدی خورد و گویا هواپیما با شدت زمین برخورد کرد.

این مجروح سانحه هواپیمایی ارومیه گفت: بعد ازاین تکان‌ها من چیزی متوجه نشدم و یک‌دفعه خود را در میان انبوهی از برف دیدم که به زیر هواپیما افتاده بودم.

بهنام اسماعیلی تصریح کرد: بعد از دقایقی متوجه شدم که بنزین هواپیما به سر و صورت من می‌ریزد:( و خیلی تلاش کردم تا خود را از مهلکه نجات دهم، چراکه فکر می‌کردم هر لحظه امکان انفجار هواپیما وجود دارد.

وی تأکید کرد، با اینکه به شدت مجروح شدم، خود را در میان برف‌ها از هواپیما دور کردم و با موبایلی که همراه داشتم با یکی از بستگانم تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.

این مجروح تصریح کرد: همچنین چراغ موبایل خود را روشن کردم تا مردم عادی که برای امداد رسانی خود را به محل حادثه رسانده بودند متوجه زنده بودن من شوند.

اسماعیلی گفت: 45 دقیقه طول کشید تا مردم به کمک ما آمدند و من فکر می‌کردم که جان خود را از دست می‌دهم اما با کمک مردم زنده ماندم.

این مسافر هواپیمای ارومیه اضافه کرد: احتمالا برخی از مسئولین شهرستان ارومیه و کارمندان دولتی در این هواپیما بوده‌اند.



 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
تخلیه بنزین هواپیما توسط خلبان ما را نجات داد
بهنام اسماعیلی از مصدومانی که در این سانحه جان سالم به در برده است در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات این سانحه می گوید: من در ردیف ۱۹ بغل پنجره نشسته بودم، قرار بود ساعت چهار عصر پرواز صورت بگیرد ولی با وجود اینکه دو بار مسافران به دلیل بدی وضعیت آب و هوای ارومیه پای هواپیما رفتند و برگشتند پس از دو ساعت تاخیر سوار شدیم.
وی که در بیمارستان ارتش ارومیه بستری است ادامه می دهد: با وجود تاخیر دو ساعته پرواز اولیه از فرودگاه تهران به خوبی انجام شد، پنج تا شش دقیقه مانده به فرودگاه ارومیه مهماندار اعلام کرد، کمربندها را ببندید تا دقایقی دیگر در فرودگاه ارومیه به زمین خواهیم نشست.
اسماعیلی می افزاید: ولی چند لحظه بعد از صحبت های مهماندار هواپیما لرزش شدیدی کرد، احساس کردم هواپیما بر زمین نشست و خاموش شد، اما دوباره چند ثانیه بعد هواپیما با سرعت هر چه تمام اوج گرفت به گونه ای که تقریباً همه مضطرب و دچار حالت تهوع شدیم.
وی با تقدیر از تلاشهای نهایی خلبان هواپیما می گوید: خدا رحمت کند خلبان شجاع و کار کشته ای بود چون در لحظه اوج هواپیما تمام بنزین هواپیما را در هوا تخلیه کرد، شاید چون می دانست سقوط خواهیم کرد با این اقدام می خواست بعد از سقوط دچار آتش سوزی نشویم.
اسماعیلی می افزاید: چند ثانیه بعد از اوج گیری هواپیما دچار سقوط شدیم و حس کردم شیئی با سرم برخورد کرد و دیگر چیزی نفهمیدم.
این بازمانده سانحه هوایی ارومیه ادامه می دهد: چند دقیقه بعد از سانحه دچار خونریزی شدید شدم کمی به خودم که آمدم دیدم روی برف ها افتاده ام، متوجه امداد رسانی اولیه اهالی ساکن منطقه شدم، با چراغ موبایلم محل حضورم را به نیروهای امدادی نشان دادم و با آمبولانس ارتش راهی بیمارستان شدم.
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
تلاش روستاییان برای امدادرسانی اولیه قابل قدردانی است
مجروح سانحه هواپیمای بویینگ ۷۲۷ مسیر تهران – ارومیه از تلاش روستاییان که به موقع برای نجات مصدومان این حادثه شتافتند، قدردانی کرد.
مجید باقری فرد نجات یافته سانحه هوایی ارومیه که در بیمارستان عارفیان بستری است در گفتگو با مهر می گوید: روستاییانی که در آن شرایط بد جوی و هوای برفی و کولاک برای نجات مسافران سانحه دیده آمده بودند در امدادرسانی اولیه سنگ تمام گذشتند.
وی یادآور شد: روستاییان در دقایق اولیه وقوع سانحه با تمام سختی هایش و تلاش مضاعف، مجروحان حادثه دیده را از داخل هواپیما خارج کرده و آنها را در یک مسافت طولانی بر دوش خود گرفته و زمینه انتقالشان را به بیمارستان ها فراهم کردند.
این مسافر جان به در برده از سانحه هواپیمای بویینگ ۷۲۷ می افزاید: اگر تلاش روستاییان همجوار حادثه در اولین دقایق سقوط نبود شاید بسیاری از مجروحان نیز به جان باختگان این حادثه افزوده می شدند.
باقری فرد در ادامه همچنین از تلاش های تیم های پزشکی بیمارستان های ارومیه نیز قدردانی کرده و ادامه می دهد: پزشکان و کادر پرستاری در این چند روز، شبانه روز برای نجات مجروحان حادثه دیده تلاش کرده و می کنند.
وی در خصوص جزئیات حوادث قبل از سانحه هوایی می گوید: همه اتفاقات به غیر از تاخیر دو ساعته تا چند دقیقه مانده به فرودگاه ارومیه عادی بود ولی تنها چند دقیقه مانده به فرود در ارومیه احساس کردم در قسمت چپ هواپیما آسیبی رخ داده و حدس زدم موتور هواپیما خراب شده است.
وی با اشاره به تدبیر مناسب خلبان این هواپیما گفت: یک لحظه بدون هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مهماندار مبنی بر بروز مشکل پس از اعلام مهماندار هواپیما برای بستن کمربند هواپیما اوج شدیدی گرفت پس از اوج گیری خلبان خواست هواپیما را بنشاند که به نظرم انتخاب بهتر نیز همین بود که متاسفانه دچار سانحه شدیم.
باقری فرد به حال و هوای مسافران در چند لحظه اضطراب انگیز قبل از سقوط هواپیما اشاره می کند و می افزاید: همه اتفاقات در عرض چند دقیقه رخ داد هیچ کس چیزی متوجه نشد ولی به دلیل لرزش های هواپیما همه در حال دعا بودند.
این مجروح که از مسئولان کارخانه سیمان ارومیه است، می گوید: مجروحان حادثه زنده بودن خود را مدیون خداوند و همه عواملی اعم از روستاییان، امدادگران، تیم پزشکی و مسوولان استان هستند که به موقع به یاری حادثه دیدگان شتافتند و زمینه نجات تعدادی را فراهم کردند.
وی گفت: ما چیزی در مقابل این زحمت ها نداریم جبران کنیم فقط می توانیم از آنها قدردانی نماییم، حتماً اجرشان با خداوند خواهد بود.
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئولان باید این پرواز را مانند پرواز های صبح ارومیه کنسل می کردند
مریم سقا تربتی از مجروحان سانحه هوایی ارومیه که مشهدی ساکن زاهدان است در گفتگو با مهر با چشمان اشک بار می گوید: قرار بود ساعت چهار بعد از ظهر پرواز کنیم اما مسئولان فرودگاه تهران مدام پرواز را به دلیل بدی هوای ارومیه به تاخیر می انداختند.
وی ادامه می دهد: دو بار با اتوبوس فرودگاه پای هواپیما رفتیم و برگشتیم اما بالاخره با بیش از دو ساعت تاخیر پرواز کردیم همه چیز تا لحظه سقوط عادی بود اما چند دقیقه مانده به فرود در ارومیه پس از اعلام بستن کمربند توسط مهماندار هواپیما لرزش های شدیدی به دلیل رگبار هوا خورد من روزنامه می خواندم که در عرض چند ثانیه چراغ ها خاموش شد و دیگر چیزی نفهمیدم.
سقا تربتی می افزاید: وقتی چند دقیقه بعد از سقوط به هوش آمدم دیدم سرم میان دو صندلی و پاهایم در عقب صندلی گیر کرده است، وضعیت واقعا غیرقابل توصیف است. وی می گوید: وقتی مسئولان پرواز های صبح ارومیه را به دلیل بدی آب و هوا کنسل کرده بودند چرا این پرواز را هم کنسل نکردند.
سقا تربتی با چشمان اشک بار نجات یافتن از این سانحه هوایی را تنها معجره و عنایت خداوند دانسته و ادامه می دهد: تنها می توانم به درگاه خداوند شاکر باشم.
وی با تقدیر از تلاشهای پرسنل بیمارستان عارفیان تنها خواستار حضور خواهرش که از زاهدان برای ملاقاتش آمده می شود.
با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی راهی سر بالین مجروح دیگری می شوم غلام پناهی اصانلو دیگر مجروحی است که از سانحه هوایی بویینگ ۷۲۷ جان سالم به در برده است بر اساس اعلام مسئولان پناهی اولین مجروحی است که از هواپیما خارج شده است.
به دلیل مساعد نبودن حال این مجروح موفق به شنیدن حرفایش نمی شوم و تنها در دل برایش آرزوی سلامتی می کنم.
راهی بیمارستان آذربایجان، امام رضا(ع) و امام خمینی (ره) ارومیه می شویم تا جویای حال سایر مجروحان شویم.
حال مجروحان مهدی رضایی، شیرزاد حسن زاده، محمد سنگی، امیر رشگی، رها جبارپور و… بقیه مجروحان گرچه بنا به اعلام پزشکان و مسئولان مساعد است ولی هیچ کدام به جز نسرین فتاح زاده، حسین حقیقی و مریم کمالی نای حرف زدن ندارند.
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
از ۳۰۰ مسافر این پرواز فقط ۹۴ نفر ماندیم/ هواپیما مشکل فنی داشت
سراغ نسرین فتاح زاده می روم هم مثل مجروحان قبلی همان حرف ها را تکرار می کند، بستن کمربند، اوج گیری هواپیما و درایت خلبان اما در عین حال می گوید: با وضعیت بد آب و هوای ارومیه مسئولان نباید ریسک می کردند، باید پرواز کنسل می شد.
وی با ابراز گلایه از خبرهای درج شده از زبان وی توسط یکی از خبرگزاری ها می افزاید: متاسفانه یکی از خبرگزاری ها از زبان من نقل قول کرده من به مسئولان فرودگاه تذکر دادم پرواز نکنید در حالی که من اصلا این حرف را نزده ام چرا که در حوزه اختیار من نیست.
وی با اشاره به اینکه هواپیما نقض فنی داشت ادامه می دهد: از۳۰۰ مسافر این پرواز تنها ما ۹۴ نفر با خدمه پرواز باقی ماندیم شاید آنها از نقض فنی اطلاع داشته و از پرواز منصرف شده بودند.
فتاح زاده در پاسخ به این سوال که آیا از نقض فنی هواپیما اطلاع داشت جواب داد: نه نمی دانستم ولی از شواهد پیداست که هواپیما دچار مشکل است.
این مجروح با مقایسه تدابیر پروازی کشورهای خارجی با ایران می افزاید: مسئولان نباید با جان مردم بازی کنند چون با توجه به تابلوی نصب شده در فرودگاه تهران و اعلام لحظه به لحظه اینکه به دلیل بدی وضعیت آب و هوا پرواز به تاخیر افتاده چرا اجازه پرواز به این هواپیما داده شد
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
کادر امنیت پروازی بویینگ ۷۲۷: از نقض فنی اطلاع نداشتم
بر سر بالین محسن عسگرزاده از کادر امنیت پروازی هواپیمای بویینگ ۷۲۷ حاضر می شوم چیزی برای گفتن ندارد تنها در برابر سوالاتم می گوید: از نقض فنی اطلاع نداشتم.
اما بالین زهرا آهویی خدمه پرواز هواپیمای سانحه دیده ارومیه شلوغ است اعضای خانواده اش حضور دارند به محض دیدن مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از درج خبر فوت وی توسط برخی خبرگزاری ها گلایه دارند.
برادر زهرا آهویی می گوید: داغ جراحات وی برای ما کافی است رسانه ها با این اقدام احساسات ما را بیشتر جریحه دار می کنند.
وی می افزاید: ما شدیدا نگران حال خواهرم هستیم ولی در اثر خبر کذب رسانه ها مداوم دوستان و آشنایان از طریق تماس و پیامک فوت وی را به ما تسلیت می گویند در حالی که خودمان شاهد نفس کشیدن خواهرم هستیم.
وی با ابراز رضایت کامل از روند خدمات رسانی پزشکان می گوید: حال وی رو به بهبودی است و ما امیدواریم با دعای خیر مردم ایران وی هرچه سریعتر به آغوش گرم خانواده بازگردد.
مریم کمالی دانشجوی کارشناسی ارشد بافت جنین در ارومیه ولی اهل اراک، و حامد گنجعلی از دیگر دانشجویان تیزهوش کشور که اولی اهل اراک و دومی دزفول از دیگر مجروحان این سانحه هستند که از حال و روز تقریباً خوبی برخوردار هستند.
حوالی ساعت ۲۱ شب است با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و برخی از خبرنگاران سر بالین تمام مجروحان حاضر شدیم، دیدن حال مجروحان و حال و هوای بیمارستان خستگی چند روز را بر تنم سنگینی می کند، اما از اینکه حال همه ۲۷ نفر از مجروحان خوب و روبه بهبودی است امیدواری توام با خوشحالی را در دلم زنده می کند.
رضایت از روند خدمات رسانی را می شد در حرفها و لبخندهای همراهان و خانواده های این افراد را دید اما برخی از همراهان مجروحان که از نقاط دور کشور آمده بودند از وضعیت اسکان و بی توجهی مسئولان گلایه داشتند.
الان ساعت ۲۲ شب است در راه بازگشت به خانه هستم به همراه انبوهی از سوالات بی جواب درباره این سانحه و وضعیت ناوگان هوایی کشور و تدبیر مسئولان مربوطه در ذهن و اندوه عظیم از جان باختگان این حادثه هوایی…
چیزی که برایم از همه جالب تر بود تقدیر و تشکر مجروحان از خلبان این هواپیما بود اما در طول چند روز حرف های ضد و نقیض از مسئولان کشوری در خصوص اقدام خلبان این هواپیما شنیده بودم و به قول یکی از روزنامه ها در مواقع بروز سانحه هوایی در صورت فوت خلبان اشتباه وی تنها بهانه دم دستی مسئولان برای توجیه کم توجهی هاست
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید توروخدا. اینم از مسئولامون. بیچاره خلبان نیست چیا که پشته سرش نمیگن. مسافرا چی میگن اینا چی شایعه می کنن...

ببینید توروخدا. اینم از مسئولامون. بیچاره خلبان نیست چیا که پشته سرش نمیگن. مسافرا چی میگن اینا چی شایعه می کنن...

جزییات تازه ای از چگونگی سانحه هوایی ارومیه

مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت:‌ نوع حادثه و شکل قرارگیری هواپیمای بویینگ 727 در محل سانحه نشان می دهد خلبان سعی داشته است هواپیما را فرود آورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمد مجیدی در مصاحبه ای رادیویی افزود:‌ در این که سانحه به وجود آمده به علت ‌نقص فنی یا کوتاهی خلبان بوده است هیچ متخصص هواپیمایی نمی تواند اظهار نظر کند مگر این که اطلاعات موجود در جعبه سیاه به دست آید.

وی گفت: ‌این هواپیما در زمان فرود ، دید800 متری داشته و خلبان می توانسته است در فرودگاه ارومیه فرود آید اما در این مواقع اختیار فرود آمدن یا نیامدن با خلبان است و مکالمات برج مراقبت که دیروز مکتوب شد نشان می دهد خلبان به صراحت اعلام کرده است به تهران بر می گردد .

مجیدی افزود: ‌در هر حال11 گروه تخصصی کمیسیون بررسی سوانح مسوول اعلام علل این سانحه اند و این اقدام با بررسی محتویات جعبه های تی بی آر (حاوی مکالمات درون کابین خلبان ‌) و اف دی آر ( حاوی اطلاعاتی شامل حرکات فیزیکی هواپیما ) صورت می گیرد .

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به این که این جعبه ها به تهران منتقل شده است ابراز امیدواری کرد علل حادثه به زودی اعلام شود .

مجیدی درباره تلفات جانی سانحه هم گفت‌: در این سانحه 78 نفر جان باختند و27 نفر هم مجروح شدند .

وی با اشاره به این که اجساد همه جان باختگان به بستگان آن ها تحویل داده شده است ، افزود:‌ دو نفر از این افراد عراقی بودند و یکی از جان باختگان نیز دیروز پس از قطعه قطعه کردن هواپیما از زیر بال آن پیدا شد.

مجیدی گفت: حال یکی از مهمانداران این هواپیما نیز در دو روز گذشته بسیار وخیم بود که دیروز گزارش کردند حال وی بهبود یافته است.

سانحه هواپیمای بویینگ 727 ایران ایر مسیر تهران ـ ارومیه ساعت19 و40 دقیقه یکشنبه در هفت کیلومتری فرودگاه ارومیه اتفاق افتاد.
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقا یکی نیست بهمون بگه دلیل اصلی سقوطش چی بوده؟؟
چرا نتونسته تو فرودگاه بشینه؟؟
 

jolie

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفته های مسافرین هواپیما نکات مبهمی رو مشخص میکنه.
( نقل قول از monrose):
بهنام اسماعیلی از مصدومانی که در این سانحه جان سالم به در برده است در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات این سانحه می گوید: من در ردیف ۱۹ بغل پنجره نشسته بودم، قرار بود ساعت چهار عصر پرواز صورت بگیرد ولی با وجود اینکه دو بار مسافران به دلیل بدی وضعیت آب و هوای ارومیه پای هواپیما رفتند و برگشتند پس از دو ساعت تاخیر سوار شدیم.(برنامه ریزی
مریم سقا تربتی از مجروحان سانحه هوایی ارومیه که مشهدی ساکن زاهدان است در گفتگو با مهر با چشمان اشک بار می گوید: قرار بود ساعت چهار بعد از ظهر پرواز کنیم اما مسئولان فرودگاه تهران مدام پرواز را به دلیل بدی هوای ارومیه به تاخیر می انداختند.
سراغ نسرین فتاح زاده می روم هم مثل مجروحان قبلی همان حرف ها را تکرار می کند، بستن کمربند، اوج گیری هواپیما و درایت خلبان اما در عین حال می گوید: با وضعیت بد آب و هوای ارومیه مسئولان نباید ریسک می کردند، باید پرواز کنسل می شد.
وی با ابراز گلایه از خبرهای درج شده از زبان وی توسط یکی از خبرگزاری ها می افزاید: متاسفانه یکی از خبرگزاری ها از زبان من نقل قول کرده من به مسئولان فرودگاه تذکر دادم پرواز نکنید در حالی که من اصلا این حرف را نزده ام چرا که در حوزه اختیار من نیست.
وی با اشاره به اینکه هواپیما نقض فنی داشت ادامه می دهد: از۳۰۰ مسافر این پرواز تنها ما ۹۴ نفر با خدمه پرواز باقی ماندیم شاید آنها از نقض فنی اطلاع داشته و از پرواز منصرف شده بودند.
فتاح زاده در پاسخ به این سوال که آیا از نقض فنی هواپیما اطلاع داشت جواب داد: نه نمی دانستم ولی از شواهد پیداست که هواپیما دچار مشکل است.
این مجروح با مقایسه تدابیر پروازی کشورهای خارجی با ایران می افزاید: مسئولان نباید با جان مردم بازی کنند چون با توجه به تابلوی نصب شده در فرودگاه تهران و اعلام لحظه به لحظه اینکه به دلیل بدی وضعیت آب و هوا پرواز به تاخیر افتاده چرا اجازه پرواز به این هواپیما داده شد
 
بالا