سانحههای هوایی در ایران
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
از زمان دوره پهلوی که ایران نخستین تاسیسات هوانوردی خود را گشود، سانحههای متعدی گاه ناگاه گریبانگیر این صنعت گردیده، و امروزه این صنعت در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث را در جهان داراست.
از دلایل ارائه شده برای تحلیل میزان بسیار بالای تعداد سوانح هوایی در ایران میتوان تحریمهای اقتصادی غرب علیه ایران، عدم آموزش استاندارد خلبانان و کنترل کیفی میزان خطای آنان، ضعف در عمل به معیارهای ایمنی هواپیماها، و سو مدیریت و برنامه ریزی نادرست دانست.
فهرست سانحههای هوایی مهم ایران پس از انقلاب
به آمار توجه کنین: تقریبا هر سال یه سقوط داشتیم......
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
از زمان دوره پهلوی که ایران نخستین تاسیسات هوانوردی خود را گشود، سانحههای متعدی گاه ناگاه گریبانگیر این صنعت گردیده، و امروزه این صنعت در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث را در جهان داراست.
از دلایل ارائه شده برای تحلیل میزان بسیار بالای تعداد سوانح هوایی در ایران میتوان تحریمهای اقتصادی غرب علیه ایران، عدم آموزش استاندارد خلبانان و کنترل کیفی میزان خطای آنان، ضعف در عمل به معیارهای ایمنی هواپیماها، و سو مدیریت و برنامه ریزی نادرست دانست.
فهرست سانحههای هوایی مهم ایران پس از انقلاب
- ۲.۱ سال ۱۳۸۹
- ۲.۲ سال ۱۳۸۸
- ۲.۳ سال ۱۳۸۷
- ۲.۴ سال ۱۳۸۶
- ۲.۵ سال ۱۳۸۵
- ۲.۶ سال ۱۳۸۴
- ۲.۷ سال ۱۳۸۳
- ۲.۸ سال ۱۳۸۲
- ۲.۹ سال ۱۳۸۱
- ۲.۱۰ سال ۱۳۸۰
- ۲.۱۱ سال ۱۳۷۸
- ۲.۱۲ سال ۱۳۷۶
- ۲.۱۳ سال ۱۳۷۵
- ۲.۱۴ سال ۱۳۷۳
- ۲.۱۵ سال ۱۳۷۲
- ۲.۱۶ سال ۱۳۷۱
- ۲.۱۷ سال ۱۳۷۰
- ۲.۱۸ سال ۱۳۶۷
- ۲.۱۹ سال ۱۳۶۵
- ۲.۲۰ سال ۱۳۶۲
- ۲.۲۱ سال ۱۳۶۰
- ۲.۲۲ سال ۱۳۵۹
به آمار توجه کنین: تقریبا هر سال یه سقوط داشتیم......
آخرین ویرایش: