تولید قرصی برای مقابله با آلرژی به گربه سانان

bahar10

عضو جدید
پزشکان دانشگاه ناتینگهام در تلاش برای تولید دارویی هستند که به مشکلات و ناراحتی های آلرژیک ناشی از حساسیت به گربه سانان حساسیت دارند و در صورت تماس با این حیوانات دچار حالت های شدید آلرژیک مانند عطسه زیاد و یا علائم خطرناک تر مثل حملات شدید آسم می شوند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر امید قائم مقامی که متخصص اصلی در این مطالعه است، می گوید: بیشتر روش های درمانی برای مقابله با این نوع آلرژی معمولا برای تسکین و کاهش علائم پس از بروز حساسیت است اما ما معتقد هستیم که وقتی می دانیم در زمان تعامل ماده محرک با بدن چه اتفاقی می افتد، می توانیم زودتر اقدام کرده و با آن مقابله کنیم.
ذرات میکروسکوپی پوست و موی گربه از طریق هوا و تنفس از روی دیوار یا پوشاک وارد بدن می شود و وقتی سلولهای ناظر در سیستم ایمنی بدن بعنوان یک تهدید آن را شناسایی می کند باعث بروز مشکلاتی می شود سپس این سلولها علائم هشدار می دهند و سیگنال هایی را به سایر سلولهای ایمنی ارسال می کنند تا این سلولها حرکت کرده و به این تهدیدات خارجی حمله ور شوند در نتیجه این اتفاقات و تعاملات علائم آلرژی بروز می کنند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر قائم مقامی درآزمایشات خود پروتئینی را شناسایی کرده است که گیرنده «مانوز» نامیده می شود و درسطح سلولهای دندریتی قرار دارند این گیرنده تمام این پروسه را آغازمی کند.
دکتر قائم مقامی تصریح کرد که این یافته می تواند ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده به تولید قرصی برای مقابله با این نوع آلرژی و کمک به میلیونها نفر منجر شود.
 

Similar threads

بالا