تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام و سپاس از شما،جعبه فیوز رو چک کردم در مورد تست فن (دوتا سیم به رنگهای ابی قرمز و ابی سیاه که از فن خارج شده بود را هر دو به باطری زدم اما کار نکرد ولی وقتی یکیش به پایه مثبت و منفی میزدم روشن شد،دو سیمی که به سیمهای فن وصل میشود یکیشون برق داشت) منظورت از مقاومت چی بود؟ رله فن کجا قرار داره ؟ چجوری باید تستش کرد؟ از دیاگ اطلاعی ندارم ؟ سپاس از شما .:gol::gol::gol:

سلام/
اگه شما مثبت رو از رله فن دارین،پس شما به سیم مشکی رنگ از اون سه سیمی که به فن میره،یه منفی بدید کارتون حل میشه/
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام و سپاس از شما،جعبه فیوز رو چک کردم در مورد تست فن (دوتا سیم به رنگهای ابی قرمز و ابی سیاه که از فن خارج شده بود را هر دو به باطری زدم اما کار نکرد ولی وقتی یکیش به پایه مثبت و منفی میزدم روشن شد،دو سیمی که به سیمهای فن وصل میشود یکیشون برق داشت) منظورت از مقاومت چی بود؟ رله فن کجا قرار داره ؟ چجوری باید تستش کرد؟ از دیاگ اطلاعی ندارم ؟ سپاس از شما .:gol::gol::gol:

مقاومت فن در قسمت تحتانی رادیاتور قرار داره/
ولی رله های فن ،پشت باتری و قاب آب رادیاتوره/
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
این هم یه اطلاعیه فنی/خدمت دوستان.

این هم یه اطلاعیه فنی/خدمت دوستان.

سلام/
اگه شما مثبت رو از رله فن دارین،پس شما به سیم مشکی رنگ از اون سه سیمی که به فن میره،یه منفی بدید کارتون حل میشه/

این هم یه اطلاعیه فنی/خدمت دوستان.
 

پیوست ها

  • fane pride.pdf
    1,012.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
درود.از این به بعد میخوام اطلاعیه های فنی رو اینجا بذارم.
 

پیوست ها

  • اطلاعات اوليه ايمو بلايزر ويرايش.pdf
    154.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • اصلاح سويچ اينرسي x100.pdf
    527.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

saaeghe

عضو جدید
سلام/
اگه شما مثبت رو از رله فن دارین،پس شما به سیم مشکی رنگ از اون سه سیمی که به فن میره،یه منفی بدید کارتون حل میشه/

سپاس فراوان،از فن فقط دو سیم خارج شده بود(ابی قرمز و ابی سیاه) که به اون دو سیم( زرد و سبزقرمز (یکیشون برق داره)وصل میشود (یعنی فن تک دور) یا سیم مشترکش از زیر به بدنه وصلن ؟ من این کارو هم انجام میدم اطلاع میدم بازم از شما ممنونم .IMG_6098.jpg
 
آخرین ویرایش:

saaeghe

عضو جدید
سپاس فراوان،از فن فقط دو سیم خارج شده بود(ابی قرمز و ابی سیاه) که به اون دو سیم( زرد و سبزقرمز (یکیشون برق داره)وصل میشود (یعنی فن تک دور) یا سیم مشترکش از زیر به بدنه وصلن ؟ من این کارو هم انجام میدم اطلاع میدم بازم از شما ممنونم .مشاهده پیوست 223563

روشن نشود .الان که چک کردم سیم[ زرد و سبزقرمز که گفته بودم یکیشون برق داره ] فقط لحضه ی بود بار دوم که تست کردم دیگه برق نداشت .
 
آخرین ویرایش:

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
حل مشکل موتور فن پراید/

حل مشکل موتور فن پراید/

حل مشکل موتور فن پراید/
 

پیوست ها

  • HALE MOSHKELE DOR MOTOR FANE PRID.PDF
    67.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
اطلاعيه سوخت رساني بوش

اطلاعيه سوخت رساني بوش

اطلاعيه سوخت رساني بوش
 

پیوست ها

  • اطلاعيه سوخت رساني بوش.pdf
    530.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
فرآيند تعريف ريموت خودرو كاپرا

فرآيند تعريف ريموت خودرو كاپرا

فرآيند تعريف ريموت خودرو كاپرا/
 

پیوست ها

  • capra-remote_2.pdf
    61.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
راهنمای شناخت اجزای سیستم های انژکتوری

راهنمای شناخت اجزای سیستم های انژکتوری

راهنمای شناخت اجزای سیستم های انژکتوری
 

پیوست ها

  • راهنمای شناخت اجزا سیستم های انژکتوری.rar
    6 مگایابت · بازدیدها: 0

l3ehi

عضو جدید
آقای جعفری عزیز ممون بابت فایل ارزشمندتون راجع به فن دو دور.
تو مغازه این مشکل خیلی برام پیش اومده بود ولی نمی دونستم چجوری حل اش کنم
اگه باز اطلات این چنین داشتین ممنون میشم بزارین
من تو کار تعمیر ایسیو هستم. اگه تو این زمینه سوالی داشتین و بلد بودم خوشحال می شم جبران کنم
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
آقای جعفری عزیز ممون بابت فایل ارزشمندتون راجع به فن دو دور.
تو مغازه این مشکل خیلی برام پیش اومده بود ولی نمی دونستم چجوری حل اش کنم
اگه باز اطلات این چنین داشتین ممنون میشم بزارین
من تو کار تعمیر ایسیو هستم. اگه تو این زمینه سوالی داشتین و بلد بودم خوشحال می شم جبران کنم
یاشا تبریزلی قارداش/
 

ahad-sanobary

عضو جدید
سلام دوستان
من حدود شیش ماهه یک خودروی سمند موتور ملی مدل 89 خریدم
در کل ازش راضی هستم
ولی جدیدا مشکلی پیدا کرده که بد جوری اذیتم میکنه
اول اینکه هم تو گاز هم تو بنزین در حرکت اولیه شدید کپ میکنه و تا دور موتور سه هزار
میشه گفت ریپ میزنه
اما بعد سه هزار تبدیل به موشک میشه
شمع ها عوض شده
کویل ها بررسی شده
ECUفلش شده
و خطایی هم مشاهده نمیشه تو دستگاه تست
دوم اینکه وقتی کولر میگیرم موتور تا مرض خاموشی خاموشی میره و مشکل کپ کردنش خیلی شدید تر میشه
سوم اینکه میخواستم بدونم تا چه میزان این موتور روغن کم میکنه
ممنون میشم کمکم کنید
 

ahad-sanobary

عضو جدید
سلام دوستان
من حدود شیش ماهه یک خودروی سمند موتور ملی مدل 89 خریدم
در کل ازش راضی هستم
ولی جدیدا مشکلی پیدا کرده که بد جوری اذیتم میکنه
اول اینکه هم تو گاز هم تو بنزین در حرکت اولیه شدید کپ میکنه و تا دور موتور سه هزار
میشه گفت ریپ میزنه
اما بعد سه هزار تبدیل به موشک میشه
شمع ها عوض شده
کویل ها بررسی شده
ECUفلش شده
و خطایی هم مشاهده نمیشه تو دستگاه تست
دوم اینکه وقتی کولر میگیرم موتور تا مرز خاموشی خاموشی میره و مشکل کپ کردنش خیلی شدید تر میشه
سوم اینکه میخواستم بدونم تا چه میزان این موتور روغن کم میکنه
ممنون میشم کمکم کنید
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام دوستان
من حدود شیش ماهه یک خودروی سمند موتور ملی مدل 89 خریدم
در کل ازش راضی هستم
ولی جدیدا مشکلی پیدا کرده که بد جوری اذیتم میکنه
اول اینکه هم تو گاز هم تو بنزین در حرکت اولیه شدید کپ میکنه و تا دور موتور سه هزار
میشه گفت ریپ میزنه
اما بعد سه هزار تبدیل به موشک میشه
شمع ها عوض شده
کویل ها بررسی شده
ECUفلش شده
و خطایی هم مشاهده نمیشه تو دستگاه تست
دوم اینکه وقتی کولر میگیرم موتور تا مرز خاموشی خاموشی میره و مشکل کپ کردنش خیلی شدید تر میشه
سوم اینکه میخواستم بدونم تا چه میزان این موتور روغن کم میکنه
ممنون میشم کمکم کنید

سلام احد قارداش نیه به ایکی سری یوللامیسان؟
میخوام فارسی جوابتونو بدم تا بقیه دوستا هم بدونن/
دوست عزیز،شما ابتدا،شیر cvvt رو دربیارین و سرویسش کنین،درست میشه/
 

sm.yousefi

عضو جدید
سلام پرایدها با موتور های جدید شتاب کمی دارن و دیر دور میگیرن مخصوصا اگر دنده مرده بری . چیکار باید کرد
 
سلام امین جان یک پرایدی زیمنس استپر نو انداختیم گاز خورش پایین اومده تعمیرکار گفته بود استپر خرابه و عوض کردیم درست نشده
 

imankhodro

عضو جدید
سلام خودروی تندر 90 دارم تسمه تایمشو به تازگی عوض کردم بعد از اون شتاب ماشین نسبت به قبلا کم شده علتش چیه؟
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام خودروی تندر 90 دارم تسمه تایمشو به تازگی عوض کردم بعد از اون شتاب ماشین نسبت به قبلا کم شده علتش چیه؟

سلام دوست عزیز،اگه دیاگ داری،دیاگ بزن ببین فشار منیفولدش چنده؟تقریبا باید بین 370 و 390 میلی بار باشه(چون امکان داره تایمش درست نباشه) و زمان پاشش بین 3 تا 3.3 باشه/
دور موتور رو در دور 2000 ثابت نگه دارید.ببینید دل میزنه یا نه؟
 
آخرین ویرایش:

ahad-sanobary

عضو جدید
سلام احد قارداش نیه به ایکی سری یوللامیسان؟
میخوام فارسی جوابتونو بدم تا بقیه دوستا هم بدونن/
دوست عزیز،شما ابتدا،شیر cvvt رو دربیارین و سرویسش کنین،درست میشه/

داداش من اینکارو کردم ولی جواب نداد
بعد از چند وقت که همه جای موتور رو بررسی کردم
با تعویض یکی از کویل ها مشکل حل شد
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
داداش من اینکارو کردم ولی جواب نداد
بعد از چند وقت که همه جای موتور رو بررسی کردم
با تعویض یکی از کویل ها مشکل حل شد
"سلام دوستان
من حدود شیش ماهه یک خودروی سمند موتور ملی مدل 89 خریدم
در کل ازش راضی هستم
ولی جدیدا مشکلی پیدا کرده که بد جوری اذیتم میکنه
اول اینکه هم تو گاز هم تو بنزین در حرکت اولیه شدید کپ میکنه و تا دور موتور سه هزار
میشه گفت ریپ میزنه
اما بعد سه هزار تبدیل به موشک میشه
شمع ها عوض شده
کویل ها بررسی شده
ECUفلش شده

و خطایی هم مشاهده نمیشه تو دستگاه تست
دوم اینکه وقتی کولر میگیرم موتور تا مرز خاموشی خاموشی میره و مشکل کپ کردنش خیلی شدید تر میشه
سوم اینکه میخواستم بدونم تا چه میزان این موتور روغن کم میکنه
ممنون میشم کمکم کنید
"
مگر شما نگفته بودین،کویل بررسی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چوخ شوکور کی جورلندی/
 
آخرین ویرایش:

Taynoush

عضو جدید
سلام میدونم ربطی به تاپیک نداره، من فیزیک خوندم و الان برای مستر میخوام مکانیک خودرو بخونم البته تو لندن میخواستم بدونم برای پیش زمینه از چه کتابهایی میتونم شروع کنم. میشه لطفا راهنماییم کنید
 

ahad-sanobary

عضو جدید
سلام دوستان و مهندسین گرامی
من حدود یک سال هست خودروی سمند ef7 دارم که حدود یک هفته هست مشکل جالب پیدا کرده که خیلی اذیتم میکنه
وقتی در حالت گاز پدال گاز رو فشار میدم و در یک دور ثابت نگه میدارم تقریبا حالتی مثل کات آف پیش میاد دور موتور هزارتا میاد پایین دوباره دور میگیره
موقع حرکت هم یه لحظه موتور افت میکنه دوباره نرمال میشه
البته تو خیلی از موارد خودرو از حالت گاز خارج میشه لطفا کمک کنید
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
ملیونها تومن صرفه جوئی در هزینه های خودرو

ملیونها تومن صرفه جوئی در هزینه های خودرو

سلام دوستان و مهندسین گرامیمن حدود یک سال هست خودروی سمند ef7 دارم که حدود یک هفته هست مشکل جالب پیدا کرده که خیلی اذیتم میکنهوقتی در حالت گاز پدال گاز رو فشار میدم و در یک دور ثابت نگه میدارم تقریبا حالتی مثل کات آف پیش میاد دور موتور هزارتا میاد پایین دوباره دور میگیرهموقع حرکت هم یه لحظه موتور افت میکنه دوباره نرمال میشه البته تو خیلی از موارد خودرو از حالت گاز خارج میشه لطفا کمک کنید
سلام
ممکنه سنسور دریچه ی گاز معیوب باشه
باید با اهم متر تست بشه
بذارینش روی 12 ولت DC و سیم منفی ولتمتر به منفیِ فیش و یا بدنه و مثبت ولتمتر رو از تهِ فیش وارد کنین تا بخوره به سیمی که برق رو از سنسور میبره برای کامپیوتر
مثل این عکس
http://www.enduringautomotive.com/wp-content/uploads/2012/04/Back-probed-TPS.jpg
سوئیچ باز , بدون استارت زدن
دریچه ی گاز رو با دست خیلی آروم بچرخونین
باید عقربه ی ولتمتر میلیمتر میلیمتر بره بالا
اگر یک جا پرش داره پس سنسور مشکل داره



بازش کنین و از کنارش مقداری الکل طبی یا صنعتی بریزین توش چند بار بچرخونین
بعدش دوباره تست کنین
معمولا درست میشه حداقل موقتاً چون این سنسور مثل ولوم صدا هست که گاهی کثیف میشه و خش خش میکنه
اطلاعات بیشتر برای ملیونها تومن صرفه جوئی در هزینه های خودرو
http://www.centralclubs.com/topic-t107118-300.html
 
آخرین ویرایش:

khoyboy

عضو
سلام ببخشید ریموت قفل ماشینم کار نمیکنه باتری هاشم سالمه این گیرنده فرستندش کجاس چجور میشه امتحان کرد
ماشینمم روا سال هس با ایموبلایزر
 

buddy

کاربر بیش فعال
سلام دوستان
من حدود شیش ماهه یک خودروی سمند موتور ملی مدل 89 خریدم
در کل ازش راضی هستم
ولی جدیدا مشکلی پیدا کرده که بد جوری اذیتم میکنه
اول اینکه هم تو گاز هم تو بنزین در حرکت اولیه شدید کپ میکنه و تا دور موتور سه هزار
میشه گفت ریپ میزنه
اما بعد سه هزار تبدیل به موشک میشه
شمع ها عوض شده
کویل ها بررسی شده
ECUفلش شده
و خطایی هم مشاهده نمیشه تو دستگاه تست
دوم اینکه وقتی کولر میگیرم موتور تا مرز خاموشی خاموشی میره و مشکل کپ کردنش خیلی شدید تر میشه
سوم اینکه میخواستم بدونم تا چه میزان این موتور روغن کم میکنه
ممنون میشم کمکم کنید
سلام دوستان عزیز
میدونم این پست قدیمی
ولی خوبه بدونید تو این مورد باید اتصال بدنه و اتصال موتور تقویت بشه
 

BEKco

عضو جدید
بنام خدا
پراید زیمنس مدل 88 دارم
از چند ماه پیش یکی دوبار پیش آمد ماشین را که خاموش کردم و زود دوباره سوییچ را باز کردم ( استارت نزدم ) استارت شروع کرد به کار کردن . حتی سوییچ ر درآوردم اما استارت روشن ماند . رفتم سر باتری را در آوردم و دوباره جا زدم درست شد .
چندی پیش صبح ماشین را روشن کرددم هنگامیکه راه افتادم استارت دوباره شروع کرد کار کردن و دوباره سر باتری را باز کردم و درست شد . رفتم تا مقصد رسیدم ماشین را خامئوش کردم . چون ماشین گرم بود احساس کردم فن داره کار میکنه .
رفتم چند ساعت دیگه اومدم استارت زدم دیدم ماشین اصلا برق نداره . باتری خوابیده بود . از بس که استارت کار کرده بود باتری خالی شده بود و اتومات استارت هم یک سره شده بود .
اتومات را درست کردیم اما الان یک مشکل دیگر پیش آمده . استارت که میزنم استارت کار میکنه اما ماشین گاهی روشن میشود گاهی روشن نمیشود . گویی که برق سر شمعها نمیرود . ( چراغ چک هم روشن میشود و پمپ بنزین هم کار میکند )
1- مشکل اولیه که گاهی ماشین بی خودی استارت میخورد از کجا بود ؟
2- مشکل فعلی از کجا است ؟
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بنام خدا
پراید زیمنس مدل 88 دارم
از چند ماه پیش یکی دوبار پیش آمد ماشین را که خاموش کردم و زود دوباره سوییچ را باز کردم ( استارت نزدم ) استارت شروع کرد به کار کردن . حتی سوییچ ر درآوردم اما استارت روشن ماند . رفتم سر باتری را در آوردم و دوباره جا زدم درست شد .
چندی پیش صبح ماشین را روشن کرددم هنگامیکه راه افتادم استارت دوباره شروع کرد کار کردن و دوباره سر باتری را باز کردم و درست شد . رفتم تا مقصد رسیدم ماشین را خامئوش کردم . چون ماشین گرم بود احساس کردم فن داره کار میکنه .
رفتم چند ساعت دیگه اومدم استارت زدم دیدم ماشین اصلا برق نداره . باتری خوابیده بود . از بس که استارت کار کرده بود باتری خالی شده بود و اتومات استارت هم یک سره شده بود .
اتومات را درست کردیم اما الان یک مشکل دیگر پیش آمده . استارت که میزنم استارت کار میکنه اما ماشین گاهی روشن میشود گاهی روشن نمیشود . گویی که برق سر شمعها نمیرود . ( چراغ چک هم روشن میشود و پمپ بنزین هم کار میکند )
1- مشکل اولیه که گاهی ماشین بی خودی استارت میخورد از کجا بود ؟
2- مشکل فعلی از کجا است ؟

ته سوویچ ماشینت خراب نیست؟؟

یا اتصالی داری که سوویچ رو درگیر می کنه
 

Similar threads

بالا