تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
من برای پروژه ی طراحی به مشخصات یک رینگ ساده خودرو با عکس رینگ نیاز دارم اگه ممکنه کمکم کنید.
ممنون
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
پروژه ی طراحی رینگ

پروژه ی طراحی رینگ

من برای پروژه ی طراحی به مشخصات یک رینگ ساده خودرو با عکس رینگ نیاز دارم اگه ممکنه کمکم کنید.
ممنون

من یه سایت مرتبط با خواسته ی شما براتون به نمایش میگذارم اگه خواسته ی شما برطرف نشد بگید که یه فکر دیگه واستون بکنم انشاالله که نتیجه بگیرید
این معروف ترین رینگ های دنیا رو با مشخسات به نمایش میگذاره
http://customwheelsmarket.com/
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
ممنون می شم اگه خودت اطلاعات همراه با عکس رینگ برام بزاری.
اگه ایرانی باشه بهتره
باز هم ممنون
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
به مشخصاتش احتیاج دارم مثل جنس اندازه میزان تحمل بار و ...
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
من یه فایل PDF در مورد با خط تولید رینگ چرخ دارم واسه یه شرکت داخلیه که فکر کنم خوراک کار شما باشه مشکل اینجاست که نمیدونم چطوری به دستتون برسونم .اگه ایمیل بدید میتونم میل کنم و یا اگه از طریق دیگه میشه راهنمایی کنید تا در اختیارتون بگذارم
 

private

عضو جدید
در مورد تهویه مطبوع خودرو

در مورد تهویه مطبوع خودرو

سلام
اکه سوالی در مورد خودرو براتون پیش اومد مطرح کنید انشالله که بتونم کمک کنم
سلام
من پایان نامم در مورد تهویه مطبوع خودرو هستش.به طور کلی مقایسه سیستم سرمایش و گرمایش خودروهای قدیمی وجدید.می تونی توی این مورد کمکم کنی؟
مرسی
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تهویه متبوع

تهویه متبوع

سلام
من پایان نامم در مورد تهویه مطبوع خودرو هستش.به طور کلی مقایسه سیستم سرمایش و گرمایش خودروهای قدیمی وجدید.می تونی توی این مورد کمکم کنی؟
مرسی[/QUOT
سلام
اینکه بتونم به دوستان کمک کنم خیلی منو خوشحال میکنه
منظور تون مقایسه سیستم قدیمی و جدید تهویه ی خودروهاست ؟
منو بیشتر راهنمایی کن جزییات رو بنویس ممنون میشم
 

Arminiya

عضو جدید
Limit 3500 R P M

Limit 3500 R P M

سلام امین جان
یه 206 تیپ 3 دارم که دور موتورش از 3500 بیشتر نمیشه نمایندگی و تعمیرگاههای زیادی رفتم ولی درست نشده چیکارش کنم میتونی کمکم کنی؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
206

206

سلام امین جان
یه 206 تیپ 3 دارم که دور موتورش از 3500 بیشتر نمیشه نمایندگی و تعمیرگاههای زیادی رفتم ولی درست نشده چیکارش کنم میتونی کمکم کنی؟

آرمین خان اینجوری قبول نیست دوراتو زدی حلا اومدی سراغ ما ؟
دلایل اصلی میتونه از معیوب بودن این قطعات باشه
سنسورهای :دریچه ی گاز پتاسیومتر. دورسنج . خرابی رله ی دوبل . کیپ بودن صافی بنزین و یا خرابی پمپ بنزین .نامیزان شدن تایمینگ میل سوپاپ . برهم خوردن یا رسید شدن ECU. کامل توضیح ندادی که چه موقعی اینطور میشه ؟ با دیاگ تست کردی ؟ این هایی که نوشتم رو تست کردی ؟؟
منتظر جوابتم
 

ENG.MOHAMMAD

عضو جدید
آرمین خان اینجوری قبول نیست دوراتو زدی حلا اومدی سراغ ما ؟
دلایل اصلی میتونه از معیوب بودن این قطعات باشه
سنسورهای :دریچه ی گاز پتاسیومتر. دورسنج . خرابی رله ی دوبل . کیپ بودن صافی بنزین و یا خرابی پمپ بنزین .نامیزان شدن تایمینگ میل سوپاپ . برهم خوردن یا رسید شدن ECU. کامل توضیح ندادی که چه موقعی اینطور میشه ؟ با دیاگ تست کردی ؟ این هایی که نوشتم رو تست کردی ؟؟
منتظر جوابتم


سلام. چیزاییکه امین گفته درسته ولی اگه موتورت ایراد کلی یا اساسی نداره ترتیب زیر بهتره:

ف یلتر سوخت و هوا،فشار ریل سوخت،شمعها و مدار جرقه زنی (عدم برق ذزذی و ... سالم بودن همه قطعات،بررسی سنسورها:1.فاصله سنسور دور موتور از دنده های فلایویل(شل نبودنش هنگام نصب)،سنسوردریچه گاز،و.... باقی چیزا که امین گفته.:);)
 

private

عضو جدید
جواب

جواب

سلام
اینکه بتونم به دوستان کمک کنم خیلی منو خوشحال میکنه
منظور تون مقایسه سیستم قدیمی و جدید تهویه ی خودروهاست ؟
منو بیشتر راهنمایی کن جزییات رو بنویس ممنون میشم[/QUOTE]
سلام
بله منظورم مقایسه سیستم قدیمی و جدید تهویه ی خودروهاست. همچنین کارهایی که امروزه برای ارتقا این سیستم در خودروها میشه انجام داد.شما هر مطلب یا منبع یا اطلاعاتی در این زمینه دارید میشه برام بگذارید یا به ایمیلم بفرستید.
atash_malekpur@yahoo.com
 

m_roshan

عضو جدید
سلام امین جان
یه 206 تیپ 3 دارم که دور موتورش از 3500 بیشتر نمیشه نمایندگی و تعمیرگاههای زیادی رفتم ولی درست نشده چیکارش کنم میتونی کمکم کنی؟
سلام وبا كسب اجازه از دوستان گلم اول بايد ببيني تو دور 3500 ماشين ريپ ميزنه يا نه اگر سنسور دريچه گاز باشه دور نوسان داره واز 3500 بالاتر نميره بعد سنسور اكسي‍زن در دور ارام كه ماشين درجا كار كنه لرزش داره و مصرف سوخت بالا ميره و دليل ديگش اگه فيلر هاي ماشين سفت باشند هم اين مشكل پيش مياد
 

Arminiya

عضو جدید
از کمک همه دوستان برای رفع مشکل آرمین متشکرم
انشاالله که مشکلش حل بشه
سلام
بله من خدا رو شاکرم که دوستان به فکر من هستند ازتون ممنونم
امین جان جای دوری نمیره تو نیکی کن و در دجله انداز .... بله اینجوریاست
تایمینگ میل سوپاپ به هم خورده بود که شکر خدا با راهنمایی های شما درست شد
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
بله من خدا رو شاکرم که دوستان به فکر من هستند ازتون ممنونم
امین جان جای دوری نمیره تو نیکی کن و در دجله انداز .... بله اینجوریاست
تایمینگ میل سوپاپ به هم خورده بود که شکر خدا با راهنمایی های شما درست شد
خواهش دارم قابل شما رو نداشت
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آره وقتی تایم میلسوپاپ با میللنگ میزان نباشه (البته مقدار کمی نامیزان باشه ) این مشکل پیش میاد که اگر میزان بر هم خوردن تایم بیش از حد باشه خودرو رو شن نمیشه و یا ممکنه موجب کج کردن سوپاپ یا سوراخ کردن پیستون بشه
 

jatoot_68

عضو جدید
با سلام و عرض تبريك سال نو
من مي خواستم توضيح كامل در مورد كيلومترهاي ديجيتالي و كم كردن تايم آنها و تعميرات (ECU)
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
کیلومتر شمار و ECU

کیلومتر شمار و ECU

با سلام و عرض تبريك سال نو
من مي خواستم توضيح كامل در مورد كيلومترهاي ديجيتالي و كم كردن تايم آنها و تعميرات (ECU)
سلام
سال نو بر شما هم مبارک
طرز کار کیلومتر دیجیتالی هم مثل همون کیلومتر آنالوگ یا عقربه ایست ولی با این تفاوت که نشانگر اونا باهم فرق میکنه دیجیتال به صورت نمایشگر دیجتال و آنالوگ به وسیله ی عقربه نمایش میده
و اما در مورد دستکاری کردن کیلومتر سنج .باور داشته باشیم که هیچ کاری غیر ممکن نیست ، به راحتی میشه این کار رو انجام داد ولی یکم خرج داره ماشین رو میبری به یک استاد کار کیلومتر ساز (تعمیر کار کیلومتر) نشون میدی و با 5000 هزرا تومان برات صفر میکنه. ولی به نظر شما این کار دزدی و غیر اخلاقی نیست ؟؟؟
اگه طرف مقابل شما خبره باشه خیلی راحت میتونه تشخیص بده که این کیلومتر دست کاری شده
بعضا که کیلومتر رو میبندند یادشون میره که بعد از گذشت چند سال اونو به حالت نرمان برگردونن خودرو داغون شده ولی کیلومتر صفره یا یه رقم خیلی پایینی رو نمایش میده نسبت به ظاهر خودرو خنده داره به نظر من این کارا دیگه خواب نمیده مگه یه گاگول به پست شما بخوره .



ECU
Electronic Unit Conterol
واحد کنترل الکتریکی
این یه قطعه ی الکترونیکی با آیسی ها و مدار های بسیاره که از دو بخش که شامل حافظه ی دایم و موقت تشکیل شده که بر اساس شرایط خودرو که از قبل براش تعریف و برنامه ریزی شده در هر زمان کاری تصمیماتی رو برای بهتر کارکردن خودرو میگیره
میشه گفت مخ الکتریکی خورو تشریفدارند
ECU یا میسوزه و یا تنظیمات اون به هم میخوره به هر حال از این دوشکل خارج نیست.
که اگر بسوزه کارش تمومه من ندیدم که کسی اونارو تعمیر کنه !
اگر هم که تنظیمات به هم بریزه یا باید اونو رسیت کرد که حافظه ی موقت پاک و طبق حافظه ی دایم دوباره برگذاری بشه و یا باید آپگرد بشه که معمولا برنامه ی اونو عوض میکنند.
دوستان اگه کم و کثر داره ببخشند و اگه چیزی رو جا گذاشتم اضافه کنند
باتشکر
 

splkhodro

عضو جدید
با سلام و عرض تبريك سال نو
من مي خواستم توضيح كامل در مورد كيلومترهاي ديجيتالي و كم كردن تايم آنها و تعميرات (ECU)
کم کردن کیلومتر خودرو امکان دارد ولی کاملا صفر می شود نه اینکه بتوانیید کم کنید و دوما اگر بر فرض مثال کیلومتر شمار صفر هم شود تمام اطلاعات در داخل ای سی یو موجود است و با تست دیاگ و نمایش پارامتر کیلومتر شمار عدد دقیق کیلومتر پیموده شده نمایش داده میشود .
چون سنسور کیلومتر شمار هم اطلاعات را برای پشت امپر انتقال می دهد و هم برای ecu ;);););)و در مورد سوال دوم بله می توان ecu را تعمیر کرد به این صورت که با پیدا کردن ایراد،آیسی معیوب را تعویض کرده و دوباره برنامه ریزی میشود
 

Arminiya

عضو جدید
سلام
اگه واسکازین گیربکس رو سفت تر یا غلیظ تر داخل گیربکس بریزی چی میشه ؟
 

splkhodro

عضو جدید
سلام
اگه واسکازین گیربکس رو سفت تر یا غلیظ تر داخل گیربکس بریزی چی میشه ؟
چرا می خواهید از واسکازین غلیظ تر استفاده کنید ؟ برای هر یک از قطعات خودرو استانداردی تعریف شده است با توجه به کارایی و حساسیت قطعه و گیربکس نیز همین گونه است و مقدار غلیظ بودن و رقیق بودن واسکازین تاثیر زیادی در تعویض دنده و سایش چرخ دنده ها دارد
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
اگه واسکازین گیربکس رو سفت تر یا غلیظ تر داخل گیربکس بریزی چی میشه ؟
سلام
اینکار چند پیامد داره
1.دنده هات یکم سفت تر جا میره
2.باعث خورگی دنده برنجی ها یا سنکرونیزاسیون (دنده برنجی ) میشه
در کل این کار رو نکن که ضرر داره
من سر خود واسکازین ماشین بابامو عوض کردم دست بر قضا درصد غلظت روغن گیربکس جدیدبیش از واسکازین استاندارد خودرو بود
چشمت روز بد نبینه
اولا دنده ی دو هین جارفتن صدا میده که این نقص رو بعد از مدتی پیدا کرد
 

Similar threads

بالا