تاپیک مخصوص نمونه کارهای شما

mj7068

عضو جدید
این آخرین نمونه کار منه با سریعترین موتور رندر جهان
مدلینگ: آرشیکد 15
رندر : آرتلانتیس استدیو
زمان رندر : 6 دقیقه

مشاهده پیوست 125676

اگه لطف کنید و نظر بدین کمک بزرگی به من کردین.
مجددا خواهش میکنم ایرادات رندر رو حتما بهم بگین.
خیلی خوبه میتونی بگی مبلمانارو از کجا آوردی مبلمان آرتلانتیس چی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

aref3dsmax

عضو جدید
نما النقاطی ؟ پست مدرن ؟ سنتی ؟

نما النقاطی ؟ پست مدرن ؟ سنتی ؟

سلام.این آخرین کار نمایی که انجام دادم هست.
کارفرما ازم طراحی تو مایه های معماری سنتی میخواست.
منم تا جایی که تونستم سعی کردم به نظرش احترام بزارم.
هرچند خودم زیاد از این سبک تبعیت نمی کنم توی کارام.
این نما بیشتر شبیه سبک التقاطی شده که توسط عناصری سنتی و برخی وام گرفته از عناصر سبک های دوره ناصری ( مثل قوس ها و تاج نماها، ستون های با سر ستونی کربلی شکل و مصالح و متریال دوره خودش ) هست.
امیدوارم نظرتون رو جلب بکنه.
20000.jpg
20003.jpg
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.این آخرین کار نمایی که انجام دادم هست.
کارفرما ازم طراحی تو مایه های معماری سنتی میخواست.
منم تا جایی که تونستم سعی کردم به نظرش احترام بزارم.
هرچند خودم زیاد از این سبک تبعیت نمی کنم توی کارام.
این نما بیشتر شبیه سبک التقاطی شده که توسط عناصری سنتی و برخی وام گرفته از عناصر سبک های دوره ناصری ( مثل قوس ها و تاج نماها، ستون های با سر ستونی کربلی شکل و مصالح و متریال دوره خودش ) هست.
امیدوارم نظرتون رو جلب بکنه.
کجای خونه های ما شبیه خونه سنتی هست که نماش باید باشه؟!!!!!!!!!!...این ریاکاری فرهنگی نمیدونم کی میخواد تموم بشه؟!..مردم ما هنوز یاد نگرفتن در اکنون زندگی کنن..متاسفانه...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

dadashpoor

عضو جدید
 

آرتميس.artmiss

عضو جدید
سلام..خسته نباشید..
موارد گل درشت رو من میگم..استادمون آقا عارف میان جزییات و مقوله های تخصصی رو مطرح میکنن
در مورد کار داخلی شما منبع نور مشخصی رو ارائه نمیدید در کار که این مشکل بزرگیه..چراغ های داخل و یا نور خورشید که از پنجره به داخل بیاد ...که در مورد دوم با گذاشتن یک وی ری لایت در پنجره با جهت داخل کارگشاست..البته در تصویر دوم به نظر میاد نور پنجره رو داریم ولی آنچنان خوب نیست
و مسئله دیگه اینکه عدم وجود بکراند در پشت پنجره هست..یک بکراند خوب در پنجره کاملا میتونه فضای کار رو عوض کنه
در مورد خارجی هم...میدیریت رفلکت خوبی ندارین...ساختن چند باکس و دادن متریال به عنوان ساختمان کار چندان سخت و وقت گیری نیس...حتی میتونید از کارهای قبلی تون در این زمینه استفاده کنید..ولی گذاشتن همین ساختمان های اطراف و رفلکت اونها در پنجره ها کاملا کیفیت کار رو متفاوت میکنه
باز هم اینجا بکراند رها شده به حال خودش..حداقل خروجی آلفا بگیرید و در فتوشاپ بکراند رو اضافه کنید..در فضاهای اکستریور عوامل مقیاسی مانند انسان یا ماشین هم خیلی میتونه در فهم و زیبایی کار مهم و تاثیرگذار باشه..
موفق باشید
توضیحاتتون عالی بود.در مورد رفلکت پنجره ها میشه به رفلکت مپ بدیم؟ممنون میشم در مورد خروجی آلفا گرفتن یه ذره توضیح بدین
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
توضیحاتتون عالی بود.در مورد رفلکت پنجره ها میشه به رفلکت مپ بدیم؟ممنون میشم در مورد خروجی آلفا گرفتن یه ذره توضیح بدین
خواهش میکنم
بله میشه..معمولا یه fall off میدن ولی با توجه به کارتون میتونین متفاوت کار کنین..
خروجی آلفا نوعی از خروجی هست که شما بهمراه رندر اصلی میگیرید..در این خروجی بکراند یا همون آسمون کار نمیفته و فقط ساختمان و عوامل اصلی مشخص هستند...کافیه اون نواری که در پنجره رندر هستو بدین پایین و از حالت RGB به ALFA تغییر بدید...بعد در فتوشاپ از Calcution لایه آلفا رو به عکس اصلی اضافه کنید و بعد با سلکت اون آسمان کار رو به دلخواه جایگزین کنید
 

ha62

عضو جدید
من هردو کار لابی و ویلات رو نگاه کردم . از کار داخلیت خوشم اومد و به نظرم رندرش خیلی خوب شده بود .
اما توی نمای بیرونی واقعا کارت ضعیفه . باور کن کار داخلی و بیرونیت خیلی اختلاف دارن.
ممنون از نظرت
درست میگی ، فکر میکنم real نبودن رندر بخاطر نورپردازی نادرست با hdri هستش ...
توی کارهای جدیدم اصلاح میکنم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ha62

عضو جدید
کار نسبتا خوبی شده..
نورپردازی نسبتا خوب و دارای منبع هست...فقط اون نورها وقتی رو به لنز دوربین هستن یه افکت ستاره تشکیل میدن که باید در فتوشاپ بزارین..
از دوربین وی ری استفاده کنید..مخصوصا واسه داخلی
دیوار سنگی مخصوصا در رندر نزدیک مشخصه که بامپ و دیسپلیس نداره به نوعی
اساسا باید روی متریال سازیتون کار کنید..اون مبل ها شبیه پلاستیک شدن تا چرم...حتی متریال مدل های آماده رو هم تغییر بدید و بهینه کنید
کف بد نیست ولی بهتر هم میتونه باشه..توصیه میکنم از فلور جنریتور استفاده کنید
زاویه دوربین رو هم بیشتر کار داخلی ببینید تا زوایا دستتون بیاد
موفق باشید



خیلی مچکرم مارتین جان
فرصت کنم نکته هایی که گفتی رو حتما اصلاح میکنم و از همین ویو با دوربین وی ری یه رندر دیگه میگیرم
 

ha62

عضو جدید
کارتان خوب شده 2 پیشنهاد:

اگر از فیزیکال کامرا استفاده کنید زیباتر جلوه می کند.
برای یکنواختی نور از تکنیک وی ری لایت اگر استفاده می شد و به مبل ها متریال داده میشد کمی جون دار می شد مبل ها.
subdivide خوبه همین که نویز درست شده زیبایی خودشو به دیوارها داده

اما در کل خدا قوت کار جالبی شده


از شما هم مچکرم jentleman_arch عزیز
درست میفرمائید ، البته مبل ها رو از archinteriors_vol_5 گرفتم و با متریال خودش merge کردم ولی نمیدونم چرا به اینصورت در اومده ؟
ممنون از نظرت
 

parmiss_archi

عضو جدید
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش ها: ha62

ha62

عضو جدید
جالب شده خسته نباشین طراحی سقفش ایده خودتونه ؟ این قراره اجرا بشه ?


مرسی
بله ، طراحیش رو هم خودم انجام دادم البته تمامی نقشه های سازه و معماریش کاره خودمه . این ساختمان توی یکی از روستاهای سمت فشم ساخته شده الان تو مرحله سفت کاریه ، قراره که داخلش هم به اینصورت اجرا بشه
یه طرحی هم از نماش زدم ، نمیدنم که جالب شده یا نه !!!
خوشحال میشم که نظر بدی

3-H.jpg4-H.jpg
 

parmiss_archi

عضو جدید
مرسی
بله ، طراحیش رو هم خودم انجام دادم البته تمامی نقشه های سازه و معماریش کاره خودمه . این ساختمان توی یکی از روستاهای سمت فشم ساخته شده الان تو مرحله سفت کاریه ، قراره که داخلش هم به اینصورت اجرا بشه
یه طرحی هم از نماش زدم ، نمیدنم که جالب شده یا نه !!!
خوشحال میشم که نظر بدی

مشاهده پیوست 127299مشاهده پیوست 127300
فکر کنم اگر از کاراتون توی 3d مش بسازین که فایل سبک بشه بهتر می توانین روی متریال کار کنید من خودم شخصا از این که فقط 15% رندر شفاف باشه خوشم نمی آد همیشه محوش و کم می کنم . مخصوصا توی طراحی داخلی اگر تنظیمات را تغییر بدین که لبه ها را بهتر رندر کنه جالب تر می شه
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ingri

عضو جدید
کار طرح 5 خودم هست..
AutoCad - 3dMax
Vray
PS
AE
دوست عزیز طرح زیبایی را خلق کردید فقط همین طور که دیگر دوستمان هم پرسید کمی در مورد نورپردازی توضیح بدهید چون این دقیقا بزرگ ترین مشکل من است ممنون ;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

aref3dsmax

عضو جدید
سلام.دوست عزیز هر کاری برای خودش دارای ارزش هست.پس برای هر کدوم از کارهای تایپکی مجزا درست کنید.
رندرها بد نشده.اما ترکیب بندی تصویر خیلی خوب شده.ببین دوست من نور پردازی تو کار وجود نداره.یعنی منبع نور معلوم نیست از کجاست.
شیدرها خام هستن.یعنی منظورم این عکس زیر هست.2 تا رو با هم مقایسه کنید



texture.jpg
shader.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

محمد مراغه ای

عضو جدید
مرسی
بله ، طراحیش رو هم خودم انجام دادم البته تمامی نقشه های سازه و معماریش کاره خودمه . این ساختمان توی یکی از روستاهای سمت فشم ساخته شده الان تو مرحله سفت کاریه ، قراره که داخلش هم به اینصورت اجرا بشه
یه طرحی هم از نماش زدم ، نمیدنم که جالب شده یا نه !!!
خوشحال میشم که نظر بدی

مشاهده پیوست 127299مشاهده پیوست 127300
سقف رو حال کردم;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش ها: ha62

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
دست درد نکنه خیلی عالی بود از فرم ماتون خوشم اومد

سلام
عالی بودن;)
میشه در مورد تنظیمات نورهاتون توضیح بدید؟؟؟؟؟؟
ممنون

دوست عزیز طرح زیبایی را خلق کردید فقط همین طور که دیگر دوستمان هم پرسید کمی در مورد نورپردازی توضیح بدهید چون این دقیقا بزرگ ترین مشکل من است ممنون ;)

ممنونم از دوستان..
والا این کار با یک نور دایرکت اسپات نورپردازی شده..کار خاص و عجیبی نیس...بیشتر کارهایی از این دست رو با همون وی ری سان معمولی هم میشه نورپردازی کرد خیلی خوب و حرفه ای..
نکته مهم پست پرو کردن کار در فتوشاپ هست

اگه بخوام نمره بدم 18میشی;)
روش فتوشاپ هم کار کردی:que:

ممنون..
بله مطمئنا ..یه جای دیگه هم گفتم..شاید بخش مهمی از کار رندر در فتوشاپ و در فاز پست پرو انجام میشه
 

ha62

عضو جدید
فکر کنم اگر از کاراتون توی 3d مش بسازین که فایل سبک بشه بهتر می توانین روی متریال کار کنید من خودم شخصا از این که فقط 15% رندر شفاف باشه خوشم نمی آد همیشه محوش و کم می کنم . مخصوصا توی طراحی داخلی اگر تنظیمات را تغییر بدین که لبه ها را بهتر رندر کنه جالب تر می شه


درست میگی ، توی کارای بعدی این موارد رو انجام میدم . ممنون
 

Similar threads

بالا