اطلاعات در مورد خودرو خواستید من هستم.

mohan

عضو جدید
جواب

جواب

سلام
به علت طراحی موتوره و طراحی و ساخت شاتون خارج از مرکز می باشدو همچنین به علت جهت چرخشی است که هنگام استارت زدن توسط استارتر ایجاد میشود.
 

JamesWatt

عضو جدید
سلام دوستان

سوالي داشتم که چون اطلاعاتم در زمینه خودرو زیاد نیست از دوستانی که میتونن اطلاعاتی در اختیارم بگذارن خواهش میکنم دریغ نکنن..
در ترمزهاي اي بي اس همونطور که ميدونيد يک مکانيزم کنترل کننده داريم
که عمدتا الکترونيکي است البته مکانيزمهاي مکانيکي هم در اي بي اسهاي ابتدايي مورد استفاده قرار گرفته مثلا در مکسارت ومحصولات لاکهید و..
حالا سوال من اينه که اگه اين سيستم کنترل کننده رو حذفش کنيم وفقط همون مکانيزم شل وسفت کننده باقي بمونه
ايا عملکرد ضد قفليش رو حفظ ميکنه؟
و ايا ميشه نسبت مدت زمان فشار بالاي پيستون هيدروليک به فشار پايين رو(بدون کنترل کننده وصرفا یه مقدار ثابت) طوري انتخاب کرد که براي تمام جاده ها
مثلا يخي واسفالته به طور نسبي مناسب باشه؟
و ايا اين مکانيزم به نسبت منفعتي که داره ارزش بالاتري هم به ترمزهاي عادي که به طور پيوسته نيرو را وارد ميکنن داره؟
 

jimmi

عضو جدید
سلام، قصد جواب دادن ندارم، اما جواب سؤالتون برای من هم جالبه(هرچند خود سؤالا رو درست نگرفتم!)
البته مکانيزمهاي مکانيکي هم در اي بي اسهاي ابتدايي مورد استفاده قرار گرفته مثلا در مکسارت ومحصولات لاکهید و...
مطمئنید اینهایی که اسم بردید واقعاً ABS هستند و مکانیکی کار میکنند؟ خیلی دلم میخواد بدونم چطوری. اگه اطلاعات دارید خوشحال میشم دراختیار ما هم قرار بدید.
...وفقط همون مکانيزم شل وسفت کننده باقي بمونه، آيا عملکرد ضد قفليش رو حفظ ميکنه؟
سؤال: این سیستم به قول شما شل و سفت کننده بعد از حذف سیستم الکترونیک از کجا باید فرمان بگیره؟
و ايا ميشه نسبت مدت زمان فشار بالاي پيستون هيدروليک به فشار پايين رو(بدون کنترل کننده وصرفا یه مقدار ثابت) طوري انتخاب کرد که براي تمام جاده ها
مثلا يخي واسفالته به طور نسبي مناسب باشه؟
چیزی که قصد دارید انتخاب کنید رو متوجه نشدم چیه، اما میدونم (در سیستمهای بدون ABS)نسبت فشار روغن ترمز در اکسل عقب و جلو طوری انتخاب میشه تا
اولاً: در اکثر شرایط اول چرخهای جلو قفل کنند. ثانیاً: چرخهای جلو هم خیلی زود قفل نکنند تا حداکثر نیروی ترمزی قابل دستیابی باشه.
ايا اين مکانيزم به نسبت منفعتي که داره ارزش بالاتري هم به ترمزهاي عادي که به طور پيوسته نيرو را وارد ميکنن داره؟
اینم نفهمیدم: کدوم مکانیزم؟ چه منفعتی؟ ارزش=قیمت؟

خوشحال میشم اگه به جای خوبی برسیم.(و اگه یکی بیاد مادوتا رو نجات بده!)
 

JamesWatt

عضو جدید
مطمئنید اینهایی که اسم بردید واقعاً ABS هستند و مکانیکی کار میکنند؟ خیلی دلم میخواد بدونم چطوری. اگه اطلاعات دارید خوشحال میشم دراختیار ما هم قرار بدید.
بله اینها اجداد ای بی اسهای امروزی هستند که هنوز در ترمز برخی هواپیماها وجود دارند
مکانیزمهای کاملا متفاوتی دارند مثلا یک نوع ان از یک والو و سچمه با زاویه حساب شده
وقتی شتاب چرخ بیشتر از 1g بشه باعث میشه فشار روکم کنه و وقتی به حالت عادی برگشت دوباره زیادش میکنه یه نوع دیگش که همون مکسارت هست از یک فلایول با دور بالا که به گاردان وصل میشه کنترل میکنه و...

سؤال: این سیستم به قول شما شل و سفت کننده بعد از حذف سیستم الکترونیک از کجا باید فرمان بگیره؟
در واقع ما سیستم کنترل رو حذفش میخاهیم بکنیم و اون شل وسفت شدن رو میتونیم مثلا با یک شیر PWM یا یه مکانیزم بادامکی یا یه موتور الکتریکی دور ثابت ..که مسئله مهمی نیست


اینم نفهمیدم: کدوم مکانیزم؟ چه منفعتی؟ ارزش=قیمت؟
منظورم همون حذف قسمت الکترونیکی ای بی اس هست
یعنی اینکه ایا این ترمز اونقدر مفید هست تا بخواهیم به جای ترمزهای فعلی از این روش استفاده کنیم
به عبارت دیگه ترمزهای معمولی فعلی مکانیزمی ممتد دارند صد در صد فشار بالا و ما بدون کنترل میخواهیم اون رو از این حالت درش بیاریم و مثلا نود درصد دور را فشار بالا و10 درصد را فشار پایین کنیم واین کارو مثلا 15 بار در ثانیه تکرار کنیم
 

Shadmehr1

عضو جدید
اطلاعات در مورد طراحی موتور

اطلاعات در مورد طراحی موتور

سلام اطلاعاتی در مورد شیوه طراحی موتور می خواستم
ضمنا نرم افزارهای مربوطه را نیز بگویید
 

jimmi

عضو جدید
وقتی شتاب چرخ بیشتر از 1g بشه باعث میشه فشار روکم کنه و وقتی به حالت عادی برگشت دوباره زیادش میکنه یه نوع دیگش که همون مکسارت هست از یک فلایول با دور بالا که به گاردان وصل میشه کنترل میکنه و...
تا جایی که من میدونم ABS فقط به سرعت چرخش چرخ کار داره و براش مهم نیست شما چه شتاب طولی ای رو دارید ایجاد میکنید(امیدوارم منظورتونو از 1g درست فهمیده باشم)... البته ترجیح میدم راجع به سیستمهایی که شما ظاهراً تسلط کامل بهشون دارید حرفی نزنم! ترجیح میدم اول یه جایی توضیحی راجع بهشون بخونم، بعد. اگه منبع دارید، ممنون میشم در اختیار ما هم بگذارید.

در واقع ما سیستم کنترل رو حذفش میخاهیم بکنیم و اون شل وسفت شدن رو میتونیم مثلا با یک شیر PWM یا یه مکانیزم بادامکی یا یه موتور الکتریکی دور ثابت ..که مسئله مهمی نیست
توضیح: توی سیستمای کنترلی، یه سنسور داریم، یه کنترلر و یه عملگر، سؤال من راجع به سنسور و کنترلر بود که برای عملگر تعیین تکلیف می کنند. اگه اشتباه نکنم شما راجع به عملگر توضیح دادید(البته باز نقص اطلاعات دارم PWM؟...)

به عبارت دیگه ترمزهای معمولی فعلی مکانیزمی ممتد دارند صد در صد فشار بالا و ما بدون کنترل میخواهیم اون رو از این حالت درش بیاریم و مثلا نود درصد دور را فشار بالا و10 درصد را فشار پایین کنیم واین کارو مثلا 15 بار در ثانیه تکرار کنیم
بازم نمیفهمم!! ظاهراً که ایده ی زیبایی دارید اما... امیدوارم با اصول کنترل و سیستمهای دینامیکی آشنا باشید.
فکرکنم اگه بحثمون کش پیدا کنه شاید لازم باشه بریم یه جای دیگه!! حالا... فعلاً که کسی گیر نداده!!!
 

طوسی

عضو جدید
سلام دوست عزیز من میخواستم بدانم که میزان فیلر ورودی و خوروجی سوپاپ های موتور لوگان چه اندازه است و آیا این اندازه در اکسر موتور های انژکتوری 1600 سی سی یکیست متشکرم.
 
آخرین ویرایش:

سمیه نوروزی

عضو جدید
از همگي به خاطر مطالب خوبي که مي ذارن ممنونم.کسي مي دونه
توي يه ريديزاين چه ويژگي هايي از طرح اوليه بايد حفظ بشه ؟
و
يه فيس ليفت چه چيزايي از طرح اوليه رو بايد دارا باشه؟

پيشاپيش مرسي.
 

ali.mehrkish

عضو جدید
طراحی مجدد

طراحی مجدد

سلام...
در مورد یک طراحی مجدد....
باید به 2 نکته ی اساسی توجه کرد:
1-هدف 2-وسعت طراحی
البته پارامترهای دیگه ا ی هم هست.
لذا وسعت تغییرات بسته به این عوامل متغیره.مثلا اگه بخواهیم سیستم تعلیق رو بهینه کنیم با ثابت موندن وزن و ابعاد شاید نیازی به تغییر قدرت موتور نباشه ولی در یک طراحی دیگه لازم باشه کلا موتور بهینه بشه.....
پس همیشه ثابت نیستند.
 

ali.mehrkish

عضو جدید
فیس لیفت

فیس لیفت

در مورد فیس لیفت:
ايجاد تغييرات بر روي بدنه خودرو و تزئينات داخلي خودرو را فيس ليفت مي‌گويند، اين تغييرات در دنيا رواج چشمگيري داشته به صورتي كه شركت‌هاي بزرگ خودروسازي دو تا سه سال پس از آغاز توليد و عرضه يك محصول جديد اقدام به ايجاد تغييرات بر روي ظاهر خودرو مي‌كنند و به اين طريق خودرو با پلت‌فرم قبلي اما با ظاهري جديد روانه بازار مي‌شود.
توليد فيس ليفت‌ها طي مدت 10 سال به طول مي‌انجامد و در اين مدت شركت‌هاي خودروساز دو تا سه محصول با فيس‌ليفت جديد را به بازار عرضه مي‌كنند، اما پس از گذشت 10 سال پلت‌فرم خودرو به طور كلي تغيير مي‌كند و يك محصول جديد با نام جديد به بازار عرضه مي‌شود.
با توجه به این نکات می توان گفت: بسته به این که چندمین فیس لیفت از طرح اولیه مد نظر است /تغییرات متفاوت اند.
مثلا در ایران در حال حاضر شركت ايران‌خودرو چندين فيس ليفت بر روي سمند، توليد و به بازار عرضه كرده و سايپا نيز با طراحي سايپا 141 و 132 و هم‌اكنون با توليد زانتياي فيس ليفت پا به اين عرصه گذاشته است.
فيس‌ليفت سبك :
خودروي فيس‌ليفت با ايجاد تغييراتي بر روي مجموعه چراغ، سپر عقب و جلو، تغييرنماي مجموعه درب خودرو، حذف زه‌هاي زير چراغ و ايجاد تغييراتي بر روي مه شكن طراحي و توليد شده و در مجموع مي‌توان اين خودرو را يك فيس‌ليفت سبك ناميد.
امید وارم راضی کننده باشه.
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام
در مورد Active Suspension Sys. چیزی داری؟
مقاله یا سایت و یا هر چی ...... ؟؟؟!!!!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!
 

آتراد

عضو جدید
سلام.من یه سوال دارم:

ماشین ما مدل 86 است.یک ماهی سراغش نرفته بودم الان که رفتم روشن نمیشد.فهمیدم باطری خالی کرده.تعمیرکار آوردم گفت باید شارژ کنم.دادم برد بعد گفت باطریت خرابه شارژ نمیشه.بیا یکی بخر!!

ولی من فک کنم شگردشه میخواد باطری ازش بخرم...

حالا میخواستم بدونم آیا ممکنه خودش بلایی سر باطری من آورده باشه که شارژ نشه؟؟؟آیا میشه متوجه شد؟؟؟

حالا من باید چیکار کنم؟؟یه باطری بخرم؟؟آخه دیگه فابریک ماشین نیست که...

ممنون از لطفتون
 

mohan

عضو جدید
کاهش آلودگی

کاهش آلودگی

دوست عزیز
کاهش آلودگی در خودرو راه های زیادی داره:
از کاهش وزن خودرو گرفته تا طراحی موتور.
اما مهمترین بخش در کاهش آلودگی در خودرو شامل:
1- نوع سوخت مصرفی
2-سیستم های vvt-i
3-قرار دادن کاتالیزور برروی اگزوز
4-نوع سیستم سوخت رسانی
5- برنامه ریزی سیستم ECU
و,..........
 

hamid mohammadi

عضو جدید
کمک اظطراری

کمک اظطراری

سلام اطلاعات جامع وکاملی در مورد سوزن انژکتور موتورهای دیزلی ( مثلا انواع و نحوه ساخت ان ... ) اگه ممکنه عکسم داشته باشه
 

mohan

عضو جدید
diesel enjector

diesel enjector


 

m_ensafi

عضو جدید
اگه لطف كني يه چيزايي در مورد طراحي مفهومي و اينكه شامل چه مواردي ميشه يه اطلاعاتي بدي ممنون ميشم
 

mohan

عضو جدید
سلام

سلام

طراحی مفهومی یعنی تعریف کلیت طرح و اینکه در طرح خود از چه سیستم ها و مواردی استفاده میشود بدون اینکه مراحل طراحی آنها و یا محاسبات لازمه مد نظر باشد.
 

mohan

عضو جدید
اتاقهای احتراق موتور دیزل

اتاقهای احتراق موتور دیزل



اتاقهای احتراق موتور دیزل


مراحل احتراق سوخت در موتورهای دیزل به نحوی طراحی می شود که افزایش فشار به طور
ناگهانی جلوگیری شود در ضمن عملیات شیمیایی احتراق باید کامل و به سرعت پیشرفت کند
به این منظور طرح های مختلفی برای اتاق احتراق موتور دیزل در نظر گرفته شده است
1- موتور دیزل با اتاق احتراق باز یا تزریق مستقیم
2- موتور دیزل با اتاق احتراق تقسیم شده یا تزریق غیر مستقیم
موتور دیزل با اتاق احتراق باز
در این نوع محفظه احتراق در یک جا بوده , انقدر کوچک است که در موقع تراکم فشار نسبی
زیادی همراه با درجه حرارت بالا تولید کرده , سوخت تزریق شده را به سرعت محترق می کند
در این اتاق ها هوا با چرخش زیاد که از طریق مجراهای مارپیچی و یا سوپاپ های لبه دار می گذرد
وارد شده حرکت گرد بادی را به وجود می اورد
موتور دیزل با اتاق احتراق باز یا تزریق مستقیم که در موتورهای سنگین و صنعتی مصرف
گسترده ای دارد و کیفیت احتراق در این روش به موارد زیر بستگی دارد
1- حرکت چرخشی هوا در زمان تراکم
2- نحوی پاشیدن سوخت از نظر شکل , ذرات و فشار
3- اختلاط سوخت , هوا و سرعت تبخیر سوخت
در موتور دیزل سوخت با تزریق مستقیم روی پیستون پاشیده می شود لذا حساسیت احتراق
نسبت به نحوی پودر شدن بسیار شدید است بنابراین لازم است از سوخت پاش هایی استفاده
شود که سوخت را به صورت کاملا پودری شکل تزریق می کنند به علاوه چون حرکت چرخشی
هوا برای سرعت اختلاط ان با سوخت الزامی است برای انجام این کار طرح های مختلفی به کار
می برند
روش مان
روش مان طرح جدیدتری در نوع اتاق احتراق باز محسوب می شود که از سال 1924 در کشور
المان برای موتورهای کوچک که سرعت نسبتا زیادی دارند ساخته شده است این طرح با انواع
دیگر تفاوت های بسیاری دارد یعنی سوخت به طور مماسی در سطح کروی پیستون پاشیده
شده , بلافاصله پخش می شود در این طرح تاخیر احتراق عادی است و مصرف سوخت کم و
بازده حرارتی نسبتا زیاد است سوخت به طور مماسی به سطح کروی پیستون پاشیده شده
با هوای چرخشی به وسیله ی سوپاپ لبه دار به موتور هدایت شده مخلوط می گردد

موتور دیزل با اتاق احتراق تقسیم شده
موتوری است که محفظه ی احتراق ان به چند قسمت تقسیم شده است و بین هر قسمت
گلوگاه محدود کننده به وجود امده است به طوری که در مرحله ی احتراق بین قسمت ها اختلاف
فشار به وجود می اید در این طرح ها احتراق از محفظه ی فرعی یا قبلی شروع شده به علت
کوچکی محفظه اولیه با سرعت زیاد از گلوگاه به محفظه ی اصلی در روی پیستون دمیده می شود
موتور دیزل با محفظه ی احتراق تقسیم شده در موتورهای کوچک با دور زیاد کاربرد دارد
خصوصیات این اتاقها به این صورت می باشد
1- افزایش سرعت چرخشی هوا در زمان تراکم به دلیل داشتن گلوگاه بین محفظه های احتراق
2- مرحله ی اول و دوم احتراق به سرعت انجام گرفته , فشار احتراق به شدت بالا می رود
3- اختلاط سوخت و هوا در دو مرحله انجام می گیرد
الف احتراق مقدماتی و ناقص , سوخت چند درجه قبل از نقطه ی مرگ بالا به محفظه قبلی
تزریق گردیده عمل احتراق شروع می شود به این دلیل که حجم محفظه ی قبلی کوچک است
فشار به سرعت و تا حدودpsi 1000 یا 70 اتمسفر بالا می رود
ب در اثر بالا رفتن فشار محفظه ی اولیه سوخت ناقص همراه گازها با سرعت زیاد از گلوگاه
وارد محفظه ی اصلی می شود به علت سرعت زیاد هوای چرخشی عملیات شیمیایی احتراق
به سرعت تحقق پذیرفته احتراق اصلی تکمیل می شود
4-به دیل گرم بودن قسمتی از محفظه اولیه شروع احتراق به سرعت انجام پذیرفته تاخیر احتراق
کاهش می یابد قطعات بکار برده شده معمولا از فولاد سخت و مقاوم در برابر حرارت و ضد زنگ
در مقابل عناصر شیمیایی ساخته شده اند و به نحوی در سرسیلندر جا سازی می شوند که
انتقال حرارت کم تری با انها انجام گیرد در نتیجه قسمت داخلی محفظه ی اولیه گرم مانده سرعت
شروع احتراق افزایش می یابد در شروع کار به علت سرد بودن دیواره محفظه ی اولیه موتور
روشن نمی شود که با طرح شمع گرم کن می توان این مشکل را برطرف نمود شمع گرم کن در
موقع استارتر زدن برای مدت کوتاهی روشن شده موضع سرخی را در مقابل مسیر پاشیده شدن
به وجود می اورد و باعث روشن شدن سریع موتور می گردد
انواع محفظه احتراق تقسیم شده یا غیر مستقیم
الف موتور با محفظه احتراق قبلی
در زمان تراکم قسمتی از هوا از گلوگاه وارد محفظه اولیه می شود کمی قبل از پایان زمان تراکم
سوخت در محفظه ی اولیه تزریق می گردد اما به علت کمی هوا تمام سوخت نمی تواند با اکسیژن
مورد نیاز مخلوط شده احتراق کامل به وجود اورد بنابراین قسمتی از سوخت های اولیه که به
دیواره داغ برخورد کرده اکسیژن کسب نموده , می سوزد و به علت کوچکی محفظه ی اولیه
فشار ان بالا می رود در نتیجه محتویات محفظه از گلوگاه کوچک با سرعت زیاد وارد محفظه ی
اصلی گردیده باعث اختلاط سریع و احتراق کامل کلیه ی ذرات سوخت می شود
معایب
1- به علت بزرگی ساختمان محفظه ها مقدار انرژی تبادل شده زیاد است و در نتیجه بازده حرارتی
کاهش یافته و مصرف سوخت بالا می رود
2- در زمان کار به علت فشار هوا به محفظه ی اولیه از قدرت موثر کاسته می شود
3- نسبت تراکم موتور باید خیلی بیشتر از تزریق مستقیم باشد تا فشار لازم در انتهای زمان تراکم
به وجود اید
4- در ابتدای کار به علت گرم نبودن محفظه اولیه حرارت اشتعال کافی نیست و به گرمکن نیاز
است
ب موتور با محفظه احتراق گرد بادی
محفظه ی احتراق گرد بادی برای برطرف نمودن معایب روش تزریق مستقیم و موتور با محفظه
قبلی طراحی و ساخته شده است محفظه ی گردبادی ممکن است در سرسیلندر و یا در بلوکه ی
سیلندر باشد این محفظه در زمان تراکم هوا در جهت مماس با محفظه کروی چرخیده با بالا امدن
پیستون به سرعت چرخش ان افزایش می یابد کمی قبل از رسیدن پیستون به نقطه ی مرگ بالا
سوخت در هوای متلاطم تزریق شده و به سرعت عملیات اختلاط و تبخیر تکمیل شده , اشتغال
سوخت اغاز می شود تفاوت این قسمت با محفظه ی احتراق قبلی عبارت است از
1- سرعت اشتعال بیشتر
2- شروع تزریق دیرتر است یعنی اوانس کمتری لازم دارد
ج موتور با محفظه ذخیره هوا
در این طرح هنگام تراکم مانند دو روش قبلی در محفظه کوچک ذخیره هوا نفوذ کرده کمی قبل از
نقطه ی مرگ بالا , انژکتور سوخت را به دیواره داغ ان می پاشد بقیه عملیات مانند اتاق احتراق
قبلی تکمیل می شود
د موتور با محفظه مرکب مانند پرکینز
محفظه ی احتراق این موتور ترکیبی از دو روش گردبادی و مستقیم است قسمت سرسیلندر
قابل جدا شدن می باشد و مشخصه ی مخصوص ان پاشیده شدن سوخت در دو جهت است
یکی در محفظه گردبادی و دیگری روی پیستون بنابراین مزایای روش تزریق گردبادی یعنی کار
ارام و اختلاط کامل و دیگری تزریق مستقیم یعنی زود روشن شدن موتور را دارا است
سرعت این موتور را می توان به 3000RPM و یا بیشتر رساند و بیش ترین گشتاور موتور را در
2500 دور بر دقیقه به دست اورد از مزایای این موتور ان است که به علت سرعت زیاد می توان
در موتورهای سواری از ان استفاده نمود خاصیت دیگر موتور ان است که گشتاور ان بین 800 تا
2500 دور بر دقیقه نسبتا ثابت می ماند و حداکثر فشار موتور کم تر از 35 اتمسفر است
 

mohan

عضو جدید
phone

phone

اين شماره منه كاري داشتين تماس بگيرين
09163621474 آقاي ترابي
 

hosein 123

عضو جدید
سلام واقعا از این همه مطلب مفید که قرار می دی متشکرم اگه میشه مطالبی در مورد خودرو های الکتریکی بذار
 

vazirdaftar

عضو جدید
با سلام وعرض خسته نباشید
اگر میشه ،در مورد موتورهای توربینی که نمونه اش هم در خودروی "کرایسلر پاتریوت" به صورت هیبریدی به کار رفته و در مورد موترهای هوافشرده ،توضیحاتی میخواستم.
با تشکر
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
اگه ممکنه اطلاعاتی در مورد سیستم انتقال قدرت در خودروهای الکتریکی می خواستم .
 

hosein 123

عضو جدید
اگه ممکنه اطلاعاتی در مورد سیستم انتقال قدرت در خودروهای الکتریکی می خواستم .
سلام من اطلا عاتی به صورت pdf دارم ولی نمی دونم چه جوری برات بذارم راهنمایی کن .
حجم این فایل 1.89 mb است از طریق پیوست ضمیمه هم نشد
 

hossein sadeh

عضو جدید
موهان سلام.معلومه زحمت زیادی کشیدی تا مقاله ها رو جمع کنی.حالا منم 1 سوال مشتی ازت دارم.
دمای احتراق دقیق مخلوط نیترو و هوا قبل و بعد flexible و قبل و بعد هدرز چقدره؟ احتراق بنزین چطور؟
خیلی مهمه ها پس لطفا خیلی ریز جواب بده. ممنون
 

navid_arch

عضو جدید
سلام ECU

سلام ECU

از طریق ECU میشه فرمون داد که به 2 تا از سیلندر ها سوخت وارد نشه؟
لطفا جوابشو به صورت پیام خصوصی برام بفرست.
 

mohan

عضو جدید
از طریق ECU میشه فرمون داد که به 2 تا از سیلندر ها سوخت وارد نشه؟
لطفا جوابشو به صورت پیام خصوصی برام بفرست.
سلام.
این مطلاب به برنامه ریزی ECU و اینکه از این مطلب چه هدفی دنبال میشه بستگی داره.
سیستم مدیریت موتور همیشه سعی داره تا موتور را در بهترین حالت کارکرد قرار بده و چون ECU یک سیستم قابل برنامه ریزی است میشه طبق برنامه ای خاص و در شرایطی خاص که در عملکرد موتور تاثیرمنفی نداشته باشه این حالت ایجاد بشود.
 

mohan

عضو جدید
ادامه ....

ادامه ....

نمونه بارز این سیستم برنامه مگنتی مارلی میباشد. که شامل خودروهای قبل از سال 2000 میباشد.
 

navid_arch

عضو جدید
سلام

سلام

منظورم اینه که از طریق دیاگ میشه کاری کرد که فقط به 2 تا سیلندر سوخت وارد شه؟
دیاگ هایی که تو ایران استفاده میشه چنین قابلیتی داره؟
 

mohan

عضو جدید
سلام دوست عزیز
فعلا مطلبی ندارم.
اگه گوگل سیرچ کنید مطالب زیادی هست.
 

Similar threads

بالا