سلام، قصد جواب دادن ندارم، اما جواب سؤالتون برای من هم جالبه(هرچند خود سؤالا رو درست نگرفتم!)
البته مکانيزمهاي مکانيکي هم در اي بي اسهاي ابتدايي مورد استفاده قرار گرفته مثلا در مکسارت ومحصولات لاکهید و...
مطمئنید اینهایی که اسم بردید واقعاً ABS هستند و مکانیکی کار میکنند؟ خیلی دلم میخواد بدونم چطوری. اگه اطلاعات دارید خوشحال میشم دراختیار ما هم قرار بدید.
...وفقط همون مکانيزم شل وسفت کننده باقي بمونه، آيا عملکرد ضد قفليش رو حفظ ميکنه؟
سؤال: این سیستم به قول شما شل و سفت کننده بعد از حذف سیستم الکترونیک از کجا باید فرمان بگیره؟
و ايا ميشه نسبت مدت زمان فشار بالاي پيستون هيدروليک به فشار پايين رو(بدون کنترل کننده وصرفا یه مقدار ثابت) طوري انتخاب کرد که براي تمام جاده ها
مثلا يخي واسفالته به طور نسبي مناسب باشه؟
چیزی که قصد دارید انتخاب کنید رو متوجه نشدم چیه، اما میدونم (در سیستمهای بدون ABS)نسبت فشار روغن ترمز در اکسل عقب و جلو طوری انتخاب میشه تا
اولاً: در اکثر شرایط اول چرخهای جلو قفل کنند. ثانیاً: چرخهای جلو هم خیلی زود قفل نکنند تا حداکثر نیروی ترمزی قابل دستیابی باشه.
ايا اين مکانيزم به نسبت منفعتي که داره ارزش بالاتري هم به ترمزهاي عادي که به طور پيوسته نيرو را وارد ميکنن داره؟
اینم نفهمیدم: کدوم مکانیزم؟ چه منفعتی؟ ارزش=قیمت؟
خوشحال میشم اگه به جای خوبی برسیم.(و اگه یکی بیاد مادوتا رو نجات بده!)