*.... راز موفقیت آلمان و ژاپن در عرصه ی مدیریت (خودرو ) .... *

$marziyeh67$

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

راز موفقیت آلمان و ژاپن درعرصه مدیریت ( خودرو )






مدیریت در ژاپن

مدیران ژاپنی عادت بسیار خوبی دارند ، عاداتی که آنها را در رسیدن به موفقیت کمک می کند. برای آنان پیروزی مانند شکست یک عادت است و موفقیت و شادمانی واقعی برای مدیران زمانی حاصل می شود که سلسله ای از الگوهای صحیح و امتحان شده ، به صورت کامل و بی وقفه به کار گرفته شود و با درونی کردن آن ، بنیان عادت های تازه را بنا کنند.
البته هستند بسیاری از مدیران که تحت تآثیر بسیاری از الگوهای قدیمی ، تجربه های کهنه را مرتبا تکرار می کنند .....
مدیران ژاپنی یک اصل را رعایت می کنند ، آنها معتقد ند که اگر یک مدیر هر چه بیشتر خواسته های افراد را برآورده سازد ، انتظار آنان از مدیر بیشتر میشود . این انتظارات چیزی جز بهره وری کیفیت وخدمات نیست . مدیران ژاپنی ابتدا سعی می کنند کارکنانشان را بشناسند و سپس با آنان برخوردی صحیح داشته باشند و نیاز های آنان را درک کنند و آنان را راضی نگه دارند ... همچنین برای مدیران ژاپنی برانگیختن احساس مسئولیت کارکنان برای ارائه ی بهترین خدمات در جهت پیشبرد اهداف سازمان ، از ویژگی اصلی آنان است .


پنج اصل مهم در مدیریت ژاپنی :
1 – هدایت سازمان برای نیل به اهداف خود
2 – توسعه ی نیروی انسانی سازمان
3 – درک نیازها وانتظارات مشتریان و برنامه ریزی برای پاسخگویی صحیح به آنان
4 _ سازماندهی کارها در سازمان و ارزیابی سازمان از عملکرد خود
5 – جمع آوری اطلاعات و استفاده از آنها برای رسیدن به اهداف سازمانی


به این مثال توجه کنید ، (( فوجی کو )) مدیر تویوتا می گوید : ما یاد گرفتیم که با مشتری هایمان چطور صحبت کنیم و اتومبیل هایی به آنان ارائه دهیم که منطبق با نظر وسلیقه آنان باشد. به نظر من این که شرکتی ، فروش خوبی داشته باشد به بنهایی کافی نیست ..... و باید بصورت اصولی این قانون را رعایت کنیم و از کار ندزدیم ! که اگر جز این باشد موفقیتی در کار نیست .
فوجی کو که نمونه یک مدیر موفق است ، می گوید : مدیر تا جایی که امکان دارد باید با کارمندش در ارتباط باشد و سعی کند اعتماد و احترام دو طرفه را جلب کند که این عنصر مهم برای موفقیت است.
فوجی کو ، می گوید : من به شرکت تویوتا بسیار خوش بین هستم که در آینده به بزرگترین شرکت اتومبیل سازی تبدیل شود ....
گفته های فوجی کو کاملا درست است ، اما مهمتر از آن ارتباط با مشتری و احترام به آنان است که کاملا رعایت می شود و این راز موفقیت آنان است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
*** s.mahdi *** راز طراحي خودرو دنیای خودرو 1
امین قیاسی 1986 جوان‌ترینSUV آلمان دنیای خودرو 2

Similar threads

بالا