اطلاعات در مورد خودرو خواستید من هستم.

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بابا دمت گرم!!!!!
يه تحقيق ميخوام واسه درس موتورهاي احتراق داخلي.تو نتم هرچي مي گردم تبليغات ماشين مياد.گير كردم!!!
یه فیلم داشتم زبان اصلی درمورد یه موتور دیزل با توربو شارجر فوق العاده بود ولی .....
فارسی دنبال چیزی نباش انگلیسی حتما گیر میاد .
 

ممد امین 06

عضو جدید
سلام
نقشه دیفرانسیل (هر ماشینی باشه فرق نداره) رو دارین؟
یعنی چیزی باشه اندازه داشته باشه...بشه کشیدش
:)
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
من يه مقاله در مورد موتورهاي دوگانه سوز مي خوام.اگه كسي داره لطف كنه واسم همينجا بزاره خواهش مي كنم.مرسي

سلام در مورد موتورهای دوگانه سوز یه pdf دارم تازه پیدا کردم فارسی هست بد نیست . می خوای بگو بهت میل کنم . آدرستو بده !
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام مهندس
در مورد ABS اطلاعاتی می خواهم که بشه باهاش طراحی کرد.
منظورم اینه که یه کتاب درست و حسابی در موردش می خواهم. می تونید کمک کنید

کتاب Brake Technology Handbook رو می دونید از کجا می شه پیدا کرد؟
 

r.mom80

عضو جدید
من در مورد کولر خودرو اطلاعات خواستم. اگه می تونید ممنون میشم. در ضمن من در مورد ارتباط بین موتور و سیستم کولر به همراه توان و بازده مرتبط با این دو تا رو هم خواستم
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
من در مورد کولر خودرو اطلاعات خواستم. اگه می تونید ممنون میشم. در ضمن من در مورد ارتباط بین موتور و سیستم کولر به همراه توان و بازده مرتبط با این دو تا رو هم خواستم
این هم در مورد کولر
 

پیوست ها

  • coler2.pdf
    483.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mohan

عضو جدید
علت کج کردن سوپاپ هنگامی که تسمه تایمینگ پاره میکنه در پژو.زانتیاو...چیه؟

چون وقتی تسمه تایم میبره سوباب ها از تایمینگ خارج میشن و با عث میشه تا سیلندر موقع بالا اومدن به سوباب برخورد کنه و اون رو کج کنه.
 

mohan

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
خیلی دلم براتون تنگ شده بود.
میدونید چون 2 ماهه که نبودم.
میدونید کجا بودم؟ خدمت سربازی . الان هم آموزشیم تموم شده برگشتم خونه .
سعی میکنم بیشتر بهتون سر بزنم.
موفق باشید..............
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه سوال دارم چه طوری می شه شتاب پارس را افزایش داد؟؟؟؟

کلا این راهها برای تمام ماشینا پیشنهاد میشه:

1- تغییر زاویه سر سوپاپ از 45 به 30 درجه..
2- نصب توربو شارژر..که فک کنم بهترین راه باشه!
3- نصب نیتروژن
4- ماشینتو بفروشی یه BMW بگیری!;)

چون وقتی تسمه تایم میبره سوباب ها از تایمینگ خارج میشن و با عث میشه تا سیلندر موقع بالا اومدن به سوباب برخورد کنه و اون رو کج کنه.

البته جالبه بدونین در مورد پراید این اتفاق نمی افته!

سلام دوستان عزیز
خیلی دلم براتون تنگ شده بود.
میدونید چون 2 ماهه که نبودم.
میدونید کجا بودم؟ خدمت سربازی . الان هم آموزشیم تموم شده برگشتم خونه .
سعی میکنم بیشتر بهتون سر بزنم.
موفق باشید..............

به به.. خوش اومدی آقا سرباز جون به کف!!:D
حالا کجا افتادی؟! بگو شاید مام بیایم پیشت!!
:redface:
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام مهندس
نیاز به نرم افزار carSimدارم.
می شناسیش؟
تو اینترنت می شه پیداش کرد؟
تو بازار ایران چی؟
http://www.carsim.com/

اصلا یه سری به لینک زیر بزن. نظرت چیه؟
http://www.carsim.com/products/index.php

میشه نرم افزار هاشو پیدا کرد؟

من شروع کردن به مطالعه روی سیستم های کنترل پایداری خودرو. برای همین می خواهم هر چیزی که ممکنه به دردم بخوره در دسترس داشته باشم.


راستی پسوردی از سایت http://www.sae.org/ دارید که بشه از مقالاتش استفاده کرد؟
 

AmiR_112

عضو جدید
سلام پویاجان
چنتاراه کم خرج ترم هس
1)استفاده از*****هوای اسپرت
2)استفاده از هدرز
3)استفاده ازبنزین سوپر(اکتان بالا)
درکل پارس ماشین تنبلی وموتورش اون طور که باید جوابگوی وزن ماشین نیس
 

hossein1320

عضو جدید
سلام

من یه سری مطلب در مورد طراحی شاسی . بدنه . نیرو های آیرودینامیکی و... می خوام به هر زبونی و در هر سطحی هر چی بیشتر بهتر !!!!
 

am87am

عضو جدید
خیلی خیلی فوری

خیلی خیلی فوری

سلام
میدونم الان دیروقته، اما من احتیاج فوری به یه سری اطلاعات فارسی درباره تست موتور و روشهای مختلف اون و کارهایی که توی اتاق تست انجام میشه دارم. تا صبحم بیدارم. لطفا اگه مطلبی هست به ایمیلم بفرستید. کلی کار کرده بودم روش، همه اطلاعاتم پاک شد و وقتی واسه ترجمه مجدد ندارم. درباره دستگاههای مورد استفاده توی اتاق تست هم اگه مطلبی بود میتونه کمک کنه. واقعا احتیاج دارم بهش
بازم ممنون، منتظرم
am87am@yahoo.com
 

hamed_majhool

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام....دوستان در مورد میلنگ و طرز کارش در موتورهای پیستونی مطلب میخواستم برای یه پروژه فوری...ممنون
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
واسه افزایش شتاب پژو پارس چندینراه وجود دارد
البته اینها از نظر من هست
باید بگم که خودرو باید از هر نظر آماده باشد یعنی متور سر حال و صفحه کلاچ خوب و آماده و.....
اما اگر می هواین از خالت استاندارد هم بیشهر باشه به طور معمول
1- از یه اگزوز مناسب استفاده بشه تا موتور یریعتر هوا رو خالی کنه فگر کنم بتونی از بعضی از تعمیر کارها این اگزوز رو گیر بیاری !
2- اینکه یه هواکش با یک نوع اسپرت تعویض بشه .
البته استفاده از سوپر چارجر و توبو چارجر دیگه عالی هست .
3- باید کمک ها هم تغییر کنه
4- لاستیک خیلی تاثیر داره
5- فاصله دنده ها رو کم کنی که این گیربوکس فقط فاصله دنده ها کم شده است خیلی تاثیر دارد
6- زیاد کردن حجم موتور
و.....
اگر ماشین رو ماشین شخصی می خواهید این کار رو کنید باید بگم دیگه بدرد نمی خوره واسه فروشش حداقل باید کلی تو سر ماشین بزنی !
 

mammadiof

عضو جدید
اطلاعات در مورد خودرو خواستید من هستم
سلام
اگه اطلاعاتی در مورد چند راهه دود (exhaust manifold) و روشهای تولید آن (ریختگری یا شکل دهی لوله و ورق) و یا منبعی برای مطاله سراغ دارید ممنون میشم بگذارید .
 

mohan

عضو جدید
نانو تکنولوزی در شیشه خودرو

نانو تکنولوزی در شیشه خودرو

نانو تکنولوزی در شیشه خودرو:
پوشش نانو تکنولوژی با قرار گرفتن بر روي شيشه خودرو، مانع از نشستن آب باران و برف و گل و لاي بر روي شيشه مي شود. اين شيشه هاي داراي خواص خود پاك كنندگي هستند. با استفاده از پوشش نانو نيازي به برف پاك كن نخواهيد داشت.
نانو اسپری كه بصورت مايع مي باشد. با آغشته نمودن سطح شيشه به يك لايه نازك و نارمئي از نانو شیشه خودرو، مي توان از نشستن آب بر روي شيشه جلوگيري كرد. اين مايع به مولكولهاي سطح شيشه ميچسبد و باعث منحرف شدن آب از روي شيشه مي شود.
مزایای نانو شیشه خودرو:

پس زدن آب از روي شيشه خودرو
• پاك شدن گل و لاي بوسيله آب باران
• پاك شدن شيشه خودرو در زير باران
• عدم رسوب گرفتن شيشه اتومبيل
• عدم رؤيت توسط چشم
• پايدار نمودن شيشه خودرو در برابر فرسايش
• ممانعت از خوردگي شيشه توسط هوا
• جلوگيري از رشد قارچ ها
• سهولت پاكيزگي
• صرفه جويي در آب و مواد پاك كننده
• مقاومت بالا تا حدود 400 درجه سانتي گراد
• براي بدن مضر نمي باشد و مسموم كننده نيست

با هر بطري 90 ميلي ليتري نانو شیشه خودرو مي توان 10 تا 15 شيشه جلو خودرو را پوشش داد. با 2 تا 10 ميلي ليتر از اين نانو پوشش مي توان يك متر مربع شيشه خودرو را پوشش داد.
(نانو تکنولوژی تمام آینده است)
 

mohan

عضو جدید
گیربکس 405

گیربکس 405


BE4
نوع خودرو
Peugeot 405, Pars& Samand
نوع دیفرانسیل
Front
نوع دنده
Lateral front transverse
تعداد دنده
5 Speed
نسبت تبدیل
Gear 1
3.455:1
Gear 2
1.850:1
Gear 3
1.280:1
Gear 4
0.9688:1
Gear 5
0.7567:1
Reverse
3.333:1
نسبت تبدیل دیفرانسیل
4.529:1
ما کزیمم گشتاور انتقالی (Nm)
180
جنس پوسته
Aluminum
وزن گیربکس بدون روغن (kg)
32.7
ظرفیت روغن (lit)
2
نوع روغن
Esso E2L 893
 

mohan

عضو جدید
ههیوندای قصد دارد با ارائه بلو درایو و ترکیب مشخصه هایی از قبیل : سیستم انتقال سرعت کم حجم ۶ دنده ای، استارت ترکیبی، موتور برقی و پمپ روغن کم اصطکاک ؛ اقتصاد سوخت خودروهایش را تا ۴۰ درصد بهبود ببخشد.

موتور و انتقال نیرو بلو درایو:

هیوندای در موتور سوناتا هیبریدی نوعی تعامل ایجاد کرده است. به این معنی که بستگی به وضعیت شارژ، شتاب و سرعت خودرو بهترین حالت تعامل برای مصرف سوخت کم انتخاب میشود. این تعامل زمانی محسوس میشود که خودرو با شارژ پر و سرعت ۶۲ مایل در ساعت در حرکت باشد.

قدرت کل خروجی موتور بلو درایو ۲۰۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است که بسته به شرایط راننگی قدرت را مستقیم از موتور برقی یا موتور احتراق بنزینی یا هر دو به چرخ ها منتقل می کند. این استراتژی به این گونه طراحی شده که با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی مخصوص وقتی خودرو رو به توقف می رود موتور بنزینی خاموش میشود تا تولید گازهای گلخانه ای به صفر برسد و وقتی شما به شتاب احتیاج دارید با روشن شدن موتور بنزینی حداکثر قدرت در اختیارتان قرار می گیرد. این محصول در مقایسه با حریفانش در کلاس خود از جمله تویوتا کمری هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی از نظر وزن سبکترین است. باتری های پلیمر لیتیوم سبک وزن نیز در بهبود نسبت قدرت به وزن بلو درایو موثر بوده است.

یوندای قصد دارد با ارائه بلو درایو و ترکیب مشخصه هایی از قبیل : سیستم انتقال سرعت کم حجم ۶ دنده ای، استارت ترکیبی، موتور برقی و پمپ روغن کم اصطکاک ؛ اقتصاد سوخت خودروهایش را تا ۴۰ درصد بهبود ببخشد.

موتور و انتقال نیرو بلو درایو:

هیوندای در موتور سوناتا هیبریدی نوعی تعامل ایجاد کرده است. به این معنی که بستگی به وضعیت شارژ، شتاب و سرعت خودرو بهترین حالت تعامل برای مصرف سوخت کم انتخاب میشود. این تعامل زمانی محسوس میشود که خودرو با شارژ پر و سرعت ۶۲ مایل در ساعت در حرکت باشد.

قدرت کل خروجی موتور بلو درایو ۲۰۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است که بسته به شرایط راننگی قدرت را مستقیم از موتور برقی یا موتور احتراق بنزینی یا هر دو به چرخ ها منتقل می کند. این استراتژی به این گونه طراحی شده که با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی مخصوص وقتی خودرو رو به توقف می رود موتور بنزینی خاموش میشود تا تولید گازهای گلخانه ای به صفر برسد و وقتی شما به شتاب احتیاج دارید با روشن شدن موتور بنزینی حداکثر قدرت در اختیارتان قرار می گیرد. این محصول در مقایسه با حریفانش در کلاس خود از جمله تویوتا کمری هیبریدی و فورد فیوژن هیبریدی از نظر وزن سبکترین است. باتری های پلیمر لیتیوم سبک وزن نیز در بهبود نسبت قدرت به وزن بلو درایو موثر بوده است.
 

mohan

عضو جدید
پیش گیری از "سرخوردن بر روی آب"

پیش گیری از "سرخوردن بر روی آب"

پیش گیری از "سرخوردن بر روی آب"
"hydroplaning" یا "سرخوردن بر روی آب" زمانی اتفاق می افتد که شیارهای روی لاستیک ها نتوانند باران یا آب را از زیر چرخ ها و یا از زیر عاج های لاستیک که قرار است؛ اصطکاک مناسب به وجود آورد را به بیرون هدایت کنند.

در زمان "سرخوردن بر روی آب" عاج ها به جای این که روی کف خیابان قرار گیرند بر روی آب می لغزند. عواملی متفاوت بر میزان سرعتی که این واقعه اتفاق می افتد، تاثیر می گذارند. نظیر: عمق آب، سرعت اتومبیل، وزن وسیله ی نقلیه، پهنای لاستیک، عمق شیارها و طراحی شیارها. اما همه ی لاستیک ها در زمان ترکیب سرعت و عمق کافی آب، سرخوردن بر روی آب را تجربه می کنند. اغلب اوقات هنگامی که اتومبیل پرسرعت شما به چاله ی آب وارد می شود، "سرخوردن بر روی آب" ایجاد می شود؛ چرخ های هدایت کننده ناگهان کشیده شده و اتومبیل به طرف گودال آب کشیده می شود. بهتر است قبل از رسیدن به چاله ی آب سرعت خود را کاهش دهید. در مواقع دیگر هنگام بارش زیاد باران، آب به اندازه ی کافی برای "سرخوردن بر روی آب" (بدون نیاز به هیچ گودالی) وجود دارد. راننده ی باتوجه، بایست عوامل پدیدآورنده ی امکان رخداد این اتفاق را تشخیص داده و به منظور پیش گیری از این مشکل به اندازه ی کافی سرعتش را کم کند. اولین نشانه ی این اتفاق وقتی است که: اتومبیل ناگهان به طرف آب عمیق تر کشیده می شود و لغزشی غیر قابل کنترل رخ می دهد؛ یا ممکن است به یک پیچ برسید و متوجه شوید که اتومبیل تابع فرمان نیست. در مسیر مستقیم، تکان اندک فرمان می تواند نشانه ای از "سرخوردن بر روی آب" باشد، یا این که در هنگام پیچیدن متوجه شوید که اتومبیل به فرمان شما جواب نمی دهد. راه دیگر، بررسی رد لاستیک در آینه ی اتومبیل است. شما باید بتوانید خطوط واضح شیارها را روی سطح خیس پشت سرتان ببینید و حتی باید بتوانید طرح روی لاستیک را هم برای لحظه ای، قبل از آن که آب کاملا روی آن را بپوشاند مشاهده کنید. توجه داشته باشید: اگر "سرخوردن بر روی آب" اتفاق نیافتاد به این معناست که شیارهای روی لاستیک، آب را به راحتی به بیرون هدایت می کند. اگر رد لاستیک و طرح شیارها را به طور واضح بر سطح جاده ی پشت سر خود ندیدید، آهسته کنید زیرا ممکن است بر روی چهارچرخ در حال اسکی کردن باشید!

اگر خود را در حال "سرخوردن بر روی آب" دیدید، با ترمزها هیچ کاری نداشته باشید. پا را از روی پدال گاز برداشته و اگر سوار بر اتومبیل استاندارد دنده ای هستید کلاچ را گرفته و بگذارید سرعت به حدی برسد که سرخوردن متوقف شود. برخی از کارشناسان توصیه می کنند: در اتومبیل های اتوماتیک زمانی که سرعت را کم می کنید دنده را روی خلاص بگذارید اما من توصیه نمی کنم. یادتان باشد: آرامش بسیار مهم است، نباید حرکات سریع و ناگهانی داشته باشید. هنگام وقوع این وضعیت قادر به تغییر جهت فرمان نخواهید بود.

شما می توانید از "سرخوردن بر روی آب" پیش گیری کنید. لاستیک های مناسب تهیه کنید. در باران سرعت را کاهش دهید. (به حداقل یک سوم برسانید) اگر پشت راننده ی دیگری حرکت می کنید در صورت امکان و با حفظ احتیاط، سعی کنید بر روی اثر چرخ های او حرکت کنید. اجازه دهید چرخ های او آب ها را جا به جا کند و کار شما آسان تر شده؛ تا به شما کمک کند که به سلامت رانندگی کنید.
 

mohan

عضو جدید
هنگام تصادف چه کنیم؟

هنگام تصادف چه کنیم؟

هنگام تصادف چه کنیم؟
در مباحث و آموزش های رانندگی تدافعی، می آموزیم چگونه با فکر کردن یا عمل کردن از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری نماییم. اما مساله به این جا ختم نمی شود. ممکن است در شرایطی وقوع تصادف حتمی باشد و در آن لحظه هیچ کاری از دستمان برنیاید. در تمام این لحظات قبل از برخورد، بایست یک نفس عمیق کشیده و سپس نفس را حبس کرد. با این کار شش ها بیش ترین حجم را پیدا کرده و از صدمات ناشی از برخورد شش به قفسه ی سینه و پاره شدن احتمالی آن جلوگیری می شود.

در تصادف از رو به رو سرنشینان باید سر خود را به "پشت سری" فشار داده و بدن را به عقب هل دهند. راننده باید با دست خود به فرمان فشار وارد کند. البته دست ها نباید کاملا مستقیم باشند؛ کمی خمیدگی در آرنج ها لازم است. در صورت مستقیم و قفل نگه داشتن آرنج ها ضربه به مفاصل مچ، آرنج و شانه وارد شده و آسیب دیدگی شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

هنگامی که وقوع تصادف از پشت باشد، بهتر است چانه را به سینه نزدیک کرده و عضلات جلوی گردن را منقبض نموده تا از ضربه ی شلاقی که در تصادفات از پشت باعث وارد شدن آسیب به مهره های گردن می شود، جلوگیری نمود. در صورت وقوع تصادف از پشت سر، به سمت جلو حرکت کرده و یا پا را از روی پدال ترمز برداشته تا اتومبیل به سمت جلو حرکت کند و مقداری از ضربه ی تصادف کم شود.

بهتر است موارد فوق را هنگام ترمزگیری های شدید تمرین نموده تا به صورت عملکرد غیر ارادی بدن درآیند.
 

Similar threads

بالا