[اخبار عمراني]

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
تخت ایمن در برابر زلزله طراحی شد

تخت ایمن در برابر زلزله طراحی شد

این تخت در زمان وقوع زلزله و تخریب آپارتمان ، فرد را تا 2 ماه سالم نگه می دارد .

یکی از شرکت های دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تخت ایمن در برابر زلزله طراحی کرد و ساخت مجری و مبتکر این طرح با بیان اینکه طراحی و ساخت اولیه تخت ایمن در برابر زلزله حدود یک ماه بعد از زلزله بم در سال 1382 آغاز شد ، گفت : این تخت در زمان وقوع زلزله و تخریب آپارتمان ، فرد را تا 2 ماه سالم نگه می دارد .

فروزان ابعاد و شکل ظاهری این تخت را شبیه به تخت های معمولی دانست و افزود : جنس این تخت از مواد پیشرفته کامپوزیتی است .وی با بیان اینکه اگر مرکز زلزله نگاری زمین لرزه ای را ثبت کند ، تخت از طریق آنتن تلفن همراه فعال می شود ، افزود : در صورت پاسخگو نبودن آنتن تلفن همراه حسگرهای تعبیه شده در تخت طی 6 ثانیه فعال می شود .

این در حالی است که موج مخرب زلزله حدود 20 ثانیه پس از موج های اولیه به سطح زمین می رسد . فروزان تخت ایمن در برابر زلزله را در مدت 9 سال با هزینه 2میلیارد ریال طراحی ، تجهیز و تکمیل کرده است . تخت ایمن در برابر زلزله با شماره 29518 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی اردیبهشت امسال به ثبت رسید


-------------------------------------------------------
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
عمر ساختمان‌های ایران کوتاه است

عمر ساختمان‌های ایران کوتاه است

وجود مصالح استاندارد در ساخت‌وساز تضمین‌کننده کیفیت ساخت‌وساز، کاهش خطای انسانی، یکسان‌سازی ساخت و تعمیرات و در نهایت افزایش عمر ساختمان و مقابله‌ بیشتر ساختمان برابر حوادث تعیین شده است.

شاید یکی از مهمترین بخش‌ها که تاثیر مهمی در استانداردسازی ساختمان‌ها و رویه‌های ساخت و ساز در کشور دارد، سازمان نظام مهندسی باشد که با نظارتی که مهندسان ناظرش بر ساخت و سازها می‌کنند بر این روند تاثیر مثبتی داشته و جلوی غیراستانداردسازی‌ها را می‌گیرند. در این زمینه هرچه مهندسان که گاهی در غیر استاندارد بود ساختمانها و استفاده از مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازها به آنها انتقاداتی وارد می‌شود، با وجدان‌تر و با مسوولیت‌تر ایفای نقش کنند روند استانداردسازی خانه‌ها در کشور مثبت‌تر ‌شده و کمتر شاهد ساخت خانه‌های غیر استاندارد در کشور خواهیم بود.

سید مهدی هاشمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این باره اظهار کرد: وجود مصالح استاندارد در ساخت‌وساز تضمین‌کننده کیفیت ساخت‌وساز، کاهش خطای انسانی، یکسان‌سازی ساخت و تعمیرات و در نهایت افزایش عمر ساختمان و مقابله‌ بیشتر ساختمان برابر حوادث تعیین شده است. از آنجا که ساختمان‌ها براساس مقادیر تعیین‌شده مهندسی و جداول معین در هر منطقه طراحی و اجرا می‌شود، عدم استفاده از مصالح استاندارد در حقیقت برهم زننده مهم محاسبات و ناکارآیی ساخت و نگهداری است. مصالح استاندارد، ملاحظات مشخص‌ شده در مقررات ملی ساختمان را در ساختمان قابل اطمینان می‌سازد. وی افزود: توجه به استفاده از مصالح استاندارد با ارتقای امنیت ساختمان مطمئنا در جلوگیری از تلفات ناشی از حوادث ساختمانی به ویژه در مرحله‌ی بهره‌برداری کمک شایانی می‌نماید.

هاشمی درباره ضرورت وجود کتاب استاندارد مصالح ساختمانی در کنار دیگر استانداردها تاکید کرد: کتاب استاندارد در حقیقت مرجع مورد نیاز مهندسین برای اطلاع‌ از شرایط روز مصالح و فن‌آوری‌های ساختمانی است. اگر این کتاب بین مهندسین توسعه یابد و استفاده از آن به صورت یک فرهنگ کاری مودر توجه قرار گیرد، در ابتدا باعث رشد ساخت مصالح و خروج مصالح نامرغوب از بازار می‌شود که همین کار یک انقلاب در صنایع ساختمانی به‌شمار می‌‌آید.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره عمر مفید ساختمانها در کشور در مقایسه آن با شاخص‌های بین‌المللی اظهار کرد: عمر مفید ساختمان‌ها در مقایسه با عمر ساختمان‌ها در کشور‌های دیگر حدود یک سوم است. بخش عمده‌ای از این تفاوت مربوط به استفاده از مصالح نامرغوب، فن‌آوری‌های سنتی و عدم نظارت سازمان‌یافته در این زمینه است. وی در پایان با اشاره به اهمیت تولید مصالح ساختمانی استاندارد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: حمایت از تولید ملی و تولید مصالح استاندارد برای همیشه و همه سال‌ها است. لذا امسال با توجه به نام‌گذاری به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امکان تاکید بیشتر و سرعت بیشتر در این مسیر وجود دارد که ان‌شاء‌ا… با همکاری تولید‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و دستگاه‌های نظارتی این مهم تحقق خواهد یافت.
-----------------------------------------
منبع:سیویلتکت نیوز
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
سیل تبریز

سیل تبریز

این فیلم از محل مجتمع تجاری جواهر تبریز ، که پایه های اصلی آن در میدان چایی تبریز(رودخانه اجی چای، که از وسط شهر تبریز عبور میکند، گرفته شده ، پس از بارش نیم ساعته باران شدید در روز 23 خرداد 1391، دبی عبوری از این رود به مدت یک روز به شدت افزایش یافت ، و پروژه های در حال احداث در امتداد این رود را تحت تاثیر خود قرار داد ، از جمله ی این پروژه ها میتوان به همین مجتمع تجاری جواهر ، پل دور برگردان پل سنگی اشاره کرد .
البته در اثر این بارش ، جاری شدن سیل در سطح معابر شهری رو شاهد بودیم ، که از مهمترین قسمتها میتوانیم به خیابان امام خمینی(ره) ،اشاره کنیم ،سرریز شدن آب و نبود تجهیزات دفع ابهای سطحی در این خیابان، مسدود بودن جوی های کنار خیابان در اثرانباشت زباله ها ، باعث شد رفت و امد مردم و خودروها دچار مشکل شده و بسیاری از مردم مجبور به ماندن مدت چند ساعت در پاساژها و مغازه ها شدند .

همچنین در محل میدان قطب(که هم اکنون قسمتی از متروی تبریز در این محل در حال اجرا هست )حجم اب های سطحی به قدری زیاد شده بود که ، از حصار نیم متری اطراف حفاری مترو سرریز شد و به داخل محل حفاری سرریز شد ، و مهندس ناظر پروژه ، مات و مبهوت شاهد ماجرا بود (چون عملا کاری از دستش بر نمیامد )

در قسمت دیگر این خیابان که همانا چهارراه منصور میباشد ، محل احداث پروژه عتیق تبریز میباشد، مهندس ناظر با اجرای تمهیدات بسیار خوب ، اجرای کانیوی بسیار عریض که قابلیت انتقال حجم قابل توجهی اب را داشت ، مانع خسارت از جاری شدن سیلاب در این قسمت از شهر بشود که در نوع خود قابل تقدیر می باشد .

امیدوارم عملیات حفاری مترو تبریز دچار مشکل عمده ای نشده باشد و بتوان شاهد از سرگیری عملیات در باشیم .

(از دولینک می تونید فیلم هارو دانلود کنید)

[video]http://www.4shared.com/video/e305c2sk/001_New_-_1391-3-23.html[/video]

[video]http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://maryamkhakestary.persiangig.com/%5b001%5d%20New%20-%201391-3-23.avi[/video]

نکته ی قابل توجه در این فیلم علاوه بر حجم آب ، میتوان به دپوی نامناسب مصالح در محل کارگاه پروژه مجتمع تجاری جواهر تبریز اشاره کرد .و البته ایرادات دیگری که خودتون میتونید با دیدنش ، به آنها پی ببرید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
قسمت دوم فیلم هم به زودی خدمتتون میذارم ، این فیلم مربوط به خیابان طالقانی تبریز هست ، که دیروز(28خرداد91)پس از بارش شدیدباران یک ساعته ، گرفته شده . حجم آب به قدری زیاد بود که سیل و اب زیادی در سطح خیابان های این منطقه شهر جاری شده بود(البته من فقط این منطقه از شهر رو دیدم ،چون خودم اونجا بودم، از بقیه قسمت ها خبر ندارم) به هر حال حجم اب قابل توجه بود ، که در فیلم ها خواهید دید . البته خبرها حاکی از این هستند که پس از باران، علاوه بر ترافیک شدید ، اب به خانه هایی که در پایین شهر بودند،وارد شده و موجبات خسارات زیادی شده ...
از مترو و محل حفاری هم بیخبرم....!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

فیلم توسط خودم ضبط شده است .
پوزش میخوام بابت کیفیت کم فیلم ها
 
آخرین ویرایش:

مدیر آموزش

عضو جدید
نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان - 27 مهرماه 1391

نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان - 27 مهرماه 1391

نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان

محل برگزاری : تهران -دانشگاه صنعتی امیركبیر
زمان برگزاری : پنجشنبه 91/7/27


www.Demolition.ir

مقدمه:
عملیات تخریب در بسیاری از فعالیتهای ساختمانی به عنوان اولین و حساس‌ترین بخش از عملیات اجرایی می‌باشد. متاسفانه طی سالهای اخیر آمار حوادث صنعت ساختمان در كشور نمایانگر آنست كه تخریبهای غیر اصولی، تبعات و آسیب‌های جانی و مالی سنگینی را بهمراه داشته است. مساله قابل تأمل این است كه حوادث مذكور در تخریب ساختمانهای یك یا چند طبقه، بروز نموده‌اند و در آینده‌ای نزدیك، عمر مفید ساختمانهای با تعداد طبقات بیشتر و حتی با اسكلتهای سازه‌ای گوناگون رو به پایان بوده، كه در صورت عدم آمادگی، چاره‌اندیشی و پیش‌بینی تمهیدات لازم در این زمینه، صنعت ساختمان با چالشی اساسی رو به رو خواهد شد.
نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان، با هدف تقویت رویکرد و نگرش مهندسی و مدیریتی به تخریب و آسیب شناسی وضع موجود و ارائه راهكارهای علمی، كاربردی و اجرایی برگزار خواهد شد.
www.Demolition.ir

محورهای همایش
:
- انواع روشها و تکنیکهای تخریب ساختمانها و سازه‌ها
- مبانی و اصول مهندسی تخریب،مدیریت و نظارت تخریب
- اهمیت نگرش مهندسی به مقوله تخریب ساختمانها و سازه‌ها
- نقش تجهیزات، ماشین‌آلات، مصالح، سیستمها و فناوریهای نوین
- مدیریت ایمنیHSE - بازیافت، مدیریت پسماند در فرایند تخریب
- وظایف و مسئولیتهای حقوقی، قانونی و قراردادی و نقش صنعت بیمه
- بررسی ضوابط، مقررات، دستورالعملها و آیین نامه‌های ملی و بین‌المللی
- بررسی مسائل، مشکلات و چالشهای موجود و ارائه راهکارهای علمی و عملی
تاریخ ارسال اصل مقالات : 91/2/31
مخاطبان:
- کلیه سازمانها، ادارات، نهادها و ارگانهای سیاستگذار در صنعت ساخت
- دانشگاه‌ها، کلیه مراكز مطالعاتی، موسسات آموزشی و پژوهشی مرتبط
- معاونتهای برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی استانداریهای سراسر کشور
- سازمان‌های مسكن و شهرسازی، بنیادمسكن و نظام مهندسی ساختمان استان‌ها
- شهرداری‌ها، سازمانهای تابعه و شوراهای اسلامی شهرها در سراسر کشور
- شركتهای آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استانهای سراسر كشور
- سازمانها، شركتها و ادارات كل تابعه وزارت راه و ترابری
- شركت‌ها و دفاتر فنی و مهندسی، پیمانكاران، مشاوران و كارفرمایان
- وزارت کار و امور اجتماعی، بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات تابعه
- انجمن‌ها و تشکلهای علمی، صنفی، تخصصی و سازمانهای مردم‌نهاد
- شركت‌های بیمه، کنترل و بازرسی و آزمایشگاه‌های فنی
- تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه‌كنندگان تجهیزات و ماشین‌آلات
- كلیه مهندسان مجری، ناظر و طراح و كاردانان فنی ساختمان
- كلیه مسئولان و كارشناسان و مشاوران ایمنی و بهداشت و HSE
- كلیه فعالان، سرمایه‌گذاران و دست‌اندركاران صنعت ساختمان

آدرس سایت همایش : www.Demolition.ir


email: info@demolition.ir


تلفن تماس با دبیرخانه همایش : 88262656-021
 

sa eed

عضو جدید
وقتی جاده اتومبیل را شارژ می کند: انتقال الکتریسیته بیسیم از درون بتن

وقتی جاده اتومبیل را شارژ می کند: انتقال الکتریسیته بیسیم از درون بتن



امروزه یکی از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی، اتمام سریع شارژ و برد کم مسافت آنها در برابر رقبای سوخت فسیلی شان است. اما تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی ماشین های الکتریکی در صورت حل این مشکل و امکان طی مسافت بسیار بالا بدون نیاز به شارژ، بسیار آسان تر می شود. این همان ایده ای است که باعث تشکیل تیم تحقیقاتی برای کار بر روی نمونه اولیه جاده با الکتریسیته بیسیم در دانشگاه تویوهاشی ژاپن شده است.

این تیم طی برنامه نمایشی که در دانشگاه تویوهاشی ترتیب داده بود، با موفقیت نیروی الکتریسیته را از درون یک لایه بتنی به ضخامت ۱۰ سانتی متر عبور داد. آنها موفق شدند نیروی برق ۵۰ تا ۶۰ واتی را از درون بلوک سیمانی عبور داده و از طریق دو چرخ اتومبیل آن را به لامپ برسانند. این پروژه EVER یا Electric Vehicle on Electrified Roadway نام دارد و اعضای تیم تحقیقاتی امیدوارند که روزی این رویا به واقعیت بپیوندد و ماشین های الکتریکی بدون نیاز به شارژ، مسیرهای طولانی را در اتوبان ها بپیمایند.

البته تا محقق شدن چنین آرزویی هنوز باید از برخی موانع عبور کرد. مهم ترین مانع هم، آن است که برای شارژ ماشین الکتریکی هنگام عبور از چنین جاده ای، نیاز به الکتریسیته ای داریم که ۱۰۰ برابر قویتر از آنچه امروز آزمایش شد، باشد. و البته باید بتواند از لایه بتنی با قطری حداقل دو برابر میزان تست شده عبور کند. این تیم تحقیقاتی می گوید که در حال کار بر روی بهبود و افزایش کارایی این سیستم هستند و قصد دارند کار را تا مرحله تجاری سازی ایده شان پیش ببرند. مانع مهم دیگر در زمینه اجرایی شدن چنین طرحی، نیاز به نوسازی خیابان، جاده و بزرگراه ها و عبور ابزارهای لازم از زیر آنها است که هزینه بسیار زیادی را می طلبد.​
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
ساخت بزرگترین سازه ماكارونی دنیا در اصفهان

ساخت بزرگترین سازه ماكارونی دنیا در اصفهان

بزرگترین سازه ماكارونی دنیا بر اساس معماری اسلامی- ایرانی، شهریور ماه امسال در اصفهان ساخته می شود.



سرپرست پروژه بزرگترین سازه ماكارونی دنیا روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این سازه توسط دانشجویان رشته های مهندسی عمران و معماری كشور با ابعاد 16 متر طول، 16 متر عرض و هفت و نیم متر ارتفاع ساخته خواهد شد.

'سعیدرضا جهانگیر مقدم' افزود:این سازه به احتمال زیاد در پارك 'فدك' این شهر و با اهدافی همچون كسب درآمد برای امور خیریه، توسعه صنعت گردشگری و ثبت در كتاب ركوردهای دنیا (گینس) ساخته خواهد شد.

این دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: پیش از این یكی از بزرگترین سازه های ماكارونی دنیا در دانشگاه آزاد قزوین به شكل یك تونل با ابعاد هشت و نیم متر طول و دو و نیم متر عرض ساخته شده بود.

وی با اشاره به جایگاه علمی سازه های ماكارونی در مهندسی عمران و معماری تصریح كرد: این سازه ها در صورت تامین شرایط لازم از جمله قرار گرفتن در خلاء و احاطه شدن با شیشه' UV' به مدت پنج سال ماندگاری دارد.

به گفته وی، فراخوانی در این زمینه آماده شده است و دانشجویان علاقه مند به شركت در اجرای این پروژه می توانند از نیمه دوم مردادماه جاری در پایگاه اینترنتی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان ثبت نام كنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان نیز به ایرنا گفت: پروژه بزرگترین سازه ماكارونی دنیا با همكاری برخی ادارات و صنایع بزرگ اصفهان اجرا می شود.

'پیام نجفی' افزود: تیم دانشجویی سازه های ماكارونی، بتن و فولادی دانشگاه خوراسگان اصفهان، توانایی بالایی در بخش علمی دارند و تاكنون رتبه های قهرمانی زیادی در سطح كشور كسب كرده اند.
---------------------------------------

منبع : بنا نیوز
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
معرفی تبريز به‌عنوان زيباترين و توسعه‌يافته‌ترين شهر ايران

معرفی تبريز به‌عنوان زيباترين و توسعه‌يافته‌ترين شهر ايران

معرفی تبريز به‌عنوان زيباترين و توسعه‌يافته‌ترين شهر ايران

به دنبال يك تحقيق علمي و جهاني درباره وضعيت شهرهاي جهان كه توسط سازمان ملل متحد صورت گرفته و نتيجه آن در مجله الكترونيكي اين سازمان منتشر شده است، كلان‌شهر تبريز به‌عنوان زيباترين و توسعه‌يافته‌ترين شهر ايران اسلامي انتخاب و معرفي شد.

بر اساس سامانه اطلاع‌رساني شهرداري‌ها (سي تي پرس) نتايج اين تحقيق علمي و مستند كه در اكثر سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي رسمي داخلي و بين‌المللي هم انتشار يافته است در حالي حكايت از پيشگامي تبريز شهر اولين‌هاي ايران از نظر كسب شاخص‌هاي مورد نظر در اين حوزه دارد كه ديگر شهرهاي ايران چون تهران، اصفهان، مشهد، شيراز، قم و اروميه به ترتيب در رديف‌هاي بعد از تبريز قرار گرفته‌اند و به اين ترتيب تبريز گوي سبقت را از اين شهرها ربوده است. بنا به اعلام خبر مجله (يوان) سازمان ملل متحد وجود ساختمان‌هاي مدرن و زيباي فراوان، خطوط هواپيمايي پيشرفته، طبيعت بكر و جذاب، غذاهاي لذيذ، مساجد زيبا، اماكن و ابنيه تاريخي متعدد از جمله شاخص‌ها و معيارهاي اعلام شده و موثر در اين تحقيق و انتخاب بوده است.



 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز

آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان‌شرقی از آغاز قریب الوقوع عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی تبریز خبر داد.



به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی رستمی در این باره گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات بهسازی باند اصلی(30R , 12L) فرودگاه بین‌المللی تبریز در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: مطالعات و برنامه‌ریزی‌های این عملیات مهم از مدتها قبل آغاز شده و در پی بازدیدی که معاونت محترم عملیات شرکت فرودگاههای کشور از فرودگاه بین‌المللی تبریز داشت، تصمیمات نهایی در این مورد اتخاذ شد.

مدیرکل فرودگاههای استان گفت: باند اصلی فرودگاه بین‌المللی تبریز کیفیت خود را به دلیل استفاده در طول سالهای گذشته از دست داده است و رویه آسفالت آن از بین رفته و برای نشست و برخواست هواپیماها خطر آفرین است.

وی اعتباراوليه این پروژه را مبلغی در حدود 200 میلیارد ريال عنوان کرد که از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور تامین شده شده است.

رستمی افزود: اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌های گروهی به مردم عزیز و مسافرین محترم فرودگاه بین‌المللی تبریز در این مورد انجام شده است و بار دیگر لازم می‌دانم پیشاپیش از همکاری مردم عزیز با اداره کل فرودگاههای استان تشکر کنم.

==================
منبع : بنا نیوز
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
وزارت نيرو تاكنون 1/8 ميليارد متر مكعب حق‌آبه اروميه را تامين كرده است

وزارت نيرو تاكنون 1/8 ميليارد متر مكعب حق‌آبه اروميه را تامين كرده است

رييس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: قرار بود تا پايان سال 3/1 ميليارد متر مكعب آب براي اين درياچه اختصاص داده شود كه تاكنون 1/8 ميليارد مكعب آن تامين شده است.




محمد جواد محمدي‌زاده در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعيت درياچه اروميه گفت: هم‌اكنون طراز آبي اين درياچه در حداقل‌هاي خود قرار دارد كه علت اين مساله گرمي هوا و تبخير بالاي آب است.

وي اضافه كرد: دولت به جز طرح انتقال آب كه پيشتر آن را پيگيري مي‌كرد مذاكراتي را با كشور ارمنستان انجام داده كه افزون بر حقابه خود از رود ارس آب دريافت كند و آن را به اراضي كشاورزي بدهد تا آب بيشتري به درياچه اروميه وارد شود.

محمد‌ي‌زاده افزود: علاوه بر اين برنامه‌هايي نظير تقويت بيولوژيكي گياهان اطراف درياچه اروميه،‌ بارور كردن ابرها و افزايش حجم باران در منطقه نيز در دستور كار قرار دارد كه طرح‌هاي ارائه شده در اين زمينه تا حدودي موفق بوده است.

وي به فناوري‌هاي جديد در حوزه محيط زيست اشاره كرد و گفت: ‌تلاش داريم با نوآوري‌هايي كه دانشمندان كشورمان انجام مي‌دهند ابرهايي كه با بارش بالا منجر به ايجاد سيل مي‌شوند را پراكنده كنيم و يا اين تغييرات را براي ابرهايي كه تگرگ ايجاد مي‌كنند انجام بدهيم تا از وقوع سيل،‌تگرگ و سرمازدگي در كشورمان جلوگيري كنيم.

محمدي‌‌‌زاده درباره ميزان آبي كه وزارت نيرو وعده داده بود به درياچه اروميه بدهد،‌گفت: قرار بود تا پايان سال 3/1 ميليارد متر مكعب آب براي اين درياچه اختصاص داده شود كه تاكنون 1/8 ميليارد مكعب آن تامين شده است.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
پنت هاوس با دیوار طلا در تهران!

پنت هاوس با دیوار طلا در تهران!




اگر شما هم جزو آن دسته از متقاضیان نایاب خرید مسکن هستید که با وجود تغییر شرایط قیمتی بازار، بودجه کلانی برای خرید خانه کنار گذاشته‌اید، بی‌شک به دنبال خانه‌ای با امکانات منحصر به فرد هستید خانه‌ای که امکاناتی همچون سالن‌های ورزشی، حیاط سازی‌های ویژه، سالن سینما داشته باشد شاید هم خانه‌ای با دیوارهای طلاکوب شده!


این دسته از خانه ها اغلب در نیمه شمالی شهر قرار گرفته‌اند و با نام «پنت هاوس» در فایل فروش آژانس‌های مسکن عرضه می‌شوند و به ادعای مشاوران فروش پنت هاوس با وجود آنکه این املاک امکاناتی منحصر به فرد دارند تعداد آنها در نیمه شمالی شهر در مناطقی همچون فرشته و زعفرانیه چندان هم انگشت شمار نیستند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» فایل فروش پنت هاوس‌های شمال تهران که همواره در بردارنده ویژگی‌های منحصر به فردی همچون مبلمان‌های خارجی، استخرهای اختصاصی، حیاط سازی‌های منحصربه فرد با آبشار، برکه و آلاچیق، سالن بیلیارد یا سینمای سه بعدی با پارکینگ‌های اختصاصی و دید 360 درجه به شهر هستند این بار ویژگی جدید دیوارهای طلاکوب شده با طراحی موردنظر مشتری را در لیست امکانات خود قرار داده‌اند.

به گفته مشاوران فروش این نوع پنت هاوس‌ها، قیمت فروش این پنت هاوس‌ها از متری 12 میلیون تومان آغاز می‌شود و درصورتی که متقاضی خواهان پیش خرید آن در مناطقی همچون زعفرانیه با طراحی اختصاصی باشد قیمت پایه آن از متری 11 میلیون تومان آغاز و به ازای هر طبقه بالاتر، 3 درصد به قیمت پایه افزوده می‌شود.

لوکس‌ترین پنت هاوس طلاکوب شده پایتخت در خیابان فرشته با 450 متر زیر بنا و 80 متر تراس در طبقه پانزدهم یک ساختمان قرار گرفته که دارای سقفی گنبدی با ارتفاع بیش از 5 متر و پنج اتاق خواب است.

این پنت هاوس علاوه بر سوئیت و دفتر کار دارای دیوارهای طلاکوب شده، طراحی منحصر به فرد، استخر اختصاصی داخل واحد، دو هزار متر لابی و تالار مهمانی است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این پنت هاوس حیاط سازی ویژه آن با آبشار، برکه، آلاچیق و همچنین سالن ورزشی مخصوص بیلیارد و زمین تنیس است.

علاوه بر این پنت هاوس طلاکوب شده پایتخت، دارای سینمای سه بعدی و پنج پارکینگ اختصاصی و آسانسور اختصاصی نیز هست. این واحد در حال حاضر متری 12 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مشاوران فروش پنت هاوس جدا از پنت هاوس‌های آماده، فایل‌های پیش فروش پنت هاوس هایی را به مشتریان معرفی می‌کنند که علاوه بر این امکانات، خریدار می‌تواند مطابق با نظر خود طراحی داخل واحد را انجام دهد.

یکی از این پنت هاوس‌ها در منطقه زعفرانیه با 7 هزار متر زمین در سه بلوک 10 واحدی برای پیش فروش آماده است که هر یک از این واحدها 450 متر زیر بنا با 70 متر تراس دارد و با قیمت پایه متری 11 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند که فروشنده برای هر طبقه 3 درصد به قیمت پایه اضافه خواهد کرد.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
بنای تاریخی دبیرستان طالقانی تبریز با خاک یکسان شد...

بنای تاریخی دبیرستان طالقانی تبریز با خاک یکسان شد...

اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی با مجوز سازمان آموزش و پرورش بنای تاریخی دبیرستان طالقانی (منصور سابق) تبریز را تخریب کرد هر روز تعدادی از دانش آموزان سابق دبیرستان با حضور در محل، شاهد تخریب خاطرات سالهای دور و نزدیک خود هستند.























این در حالیست که ...







در حالی که تراب محمدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز عملیات ثبت این بنای تاریخی در شهریور ماه امسال خبر داده بود ولی مسئولان آموزش و پرورش با جامه عمل پوشاندن به خواسته خود از روز گذشته عملیات تخریب بخشی از این بنای تاریخی را آغاز کرده اند.
این گزارش می افزاید، آذرنژاد مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی که دستگاه اجرایی تحت مدیریت اش مجری این عملیات تخریب است از پاسخگویی به رسانه ها امتناع می ورزد و انجام این تخریب را بر اساس خواسته مسئولان آموزش و پرورش استان می داند.
دبیرستان آیت الله طالقانی تبریز با قدمتی بیش از 75 سال یکی از دو مدرسه تاریخی تبریز به شمار می رود که بسیاری از اندیشمندان و متفکران کشورمان در این مدرسه تحصیل کرده و یا افرادی همچون پروفسور هشترودی در آن تدریس کرده اند.
افکار عمومی در حالی با این اقدام سازمان آموزش و پرورش که در کمال بی توجهی به خواسته عمومی صورت می گیرد دربهت و حیرت فرو رفته اند که متاسفانه مسئولان میراث فرهنگی نیز در این خصوص اقدام بازدارنده ای انجام نداده اند.
این گزارش حاکی است، در حالی که مسئولان آموزش و پرورش استان تخریب و بازسازی این بنای تاریخی را در راستای حفظ جان دانش آموزان این دبیرستان نمونه دولتی عنوان می کنند ولی مدیر کل نوسازی مدارس استان که سال گذشته هر گونه بازسازی این بنا را مشروط به نظر میراث فرهنگی اعلام کرده بود، تغییر کاربری محل بنای تاریخی دبیرستان آیت الله طالقانی از آموزشی به اداری را مطرح کرده است که با توجه به مرغوبیت مکان این دبیرستان و استمرار و تاکید مسئولان آموزش و پرورش استان به تخریب آن این احتمال وجود دارد که دیگر دبیرستان آیت الله طالقانی تبریز به تاریخ بپیوندد. بی شک هر گونه بازسازی این بنای تاریخی می بایست با حضور نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شود در حالی که هنوز این سازمان در خصوص بازسازی این بنا وارد عمل نشده است.
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدرسه خیلی قشنگی بود
حالا که خراب کردن اگه توانایی و عرضه دارن یکی بهترشو بسازن
قشنگ ساختن هنره . . خراب کردن آثار قبلی هنر نیست . . .
 

Malihe_Diba

عضو جدید
مشکل بچه های کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران حل شد

مشکل بچه های کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران حل شد

سلام
با یکی از دوستام رفتیم نظام مهندسی ثبت نام کنه ولی بهش گفتن چون ناپیوسته خونده نمیتونه محاسبات امتحان بده
مدتها گذشت تصمیم گرفتم حالا که نمیشه محاسبات آزمون داد با مدرک کاردانی عمران نظارت شرکت کنم که مسئول دفتر نظام مهندسی مژده دادن که محدودیت ها برداشته شدن و فقط کسانی نمیتونن محاسبات امتحان بدن که مدرک کاردانی مرتبط با عمران ندارن.
برای اطلاعات بیشتر میتونین 1 سر به سایت سازمان نظام مهندسی بزنید.
 

Parvix

عضو جدید
سلام
با یکی از دوستام رفتیم نظام مهندسی ثبت نام کنه ولی بهش گفتن چون ناپیوسته خونده نمیتونه محاسبات امتحان بده
مدتها گذشت تصمیم گرفتم حالا که نمیشه محاسبات آزمون داد با مدرک کاردانی عمران نظارت شرکت کنم که مسئول دفتر نظام مهندسی مژده دادن که محدودیت ها برداشته شدن و فقط کسانی نمیتونن محاسبات امتحان بدن که مدرک کاردانی مرتبط با عمران ندارن.
برای اطلاعات بیشتر میتونین 1 سر به سایت سازمان نظام مهندسی بزنید.

خدایی؟
کدوم استان ؟
یعنی دیگه تبعیض تمومه.....
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
شعبه اول تشخیص دیوان عدالت اداری اعلام کرد:
غیرقانونی بودن اخذ 5 درصد حق‌الزحمه طراحی توسط سازمان نظام مهندسی
بر اساس رای شعبه اول تشخیص دیوان عدالت اداری، اخذ مبالغ 5 درصد حق‌الزحمه طراحی و 2 در هزار حق‌الزحمه مجری توسط سازمان نظام مهندسی استان یزد از مالکان غیرقانونی اعلام شد.
به گزارش مهندس نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، اداره کل بازرسی استان یزد اعلام کرد: پیرو شکوائیه‌ها و اعتراضات متعدد مردمی و نامه رئیس دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری یزد مبنی بر اخذ وجوه اضافی توسط سازمان نظام مهندسی استان یزد از مالکان، تحت عنوان 5 درصد حق‌الزحمه طراحی و 2 در هزار حق‌الزحمه مجری، اداره کل بازرسی استان یزد با تشکیل پرونده موردی نسبت به بررسی موضوع اقدام کرد.

در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل مشخص شد به استناد ماده 37 قانون نظام مهندسی مبالغ مذکور می‌بایست از مهندسان طراح و مجری وصول شود در حالی که از اوایل سال 86 این مبالغ از مالکان اخذ شده است که این اقدام برخلاف موازین و مقررات بوده است.
با ارجاع پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی و رسیدگی در شعب بدوی و تجدید نظر تعزیرات، موضوع منجر به محکومیت سازمان نظام مهندسی و ممهور کردن پروانه آن سازمان به مهر تخلف اول با دو سال تعلیق و استرداد وجوه مأخوذه به اشخاص حقیقی و حقوقی شد.
متعاقب این موضوع، سازمان نظام مهندسی با اقامه دعوی در دیوان عدالت اداری، خواستار نقض آراء صادره از سوی شعب تعزیرات شد. شعبه 24 بدوی دیوان عدالت، با استناد به ماده 101 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی رسیدگی در تعزیرات حکومتی را فاقد شرایط شکلی دانسته است و رای به عدم صلاحیت تعزیرات صادر کرد.
با ابلاغ رای شعبه مذکور، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور خواستار اعمال ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 25/9/1385 نسبت به رای صادر شد.
پس از تشخیص اعمال ماده 18 قانون توسط دیوان عدالت اداری و ارجاع پرونده به شعبه اول تشخیص دیوان عدالت اداری، آن شعبه رسیدگی به موضوع را به استناد ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی در صلاحیت تعزیرات دانسته و تخلف آشکار از قانون در اخذ وجوه غیرقانونی را محرز دانسته و رای شعبه بدوی دیوان را در تغایر و تخالف گزارش سازمان بازرسی کل کشور دانست و در نهایت ضمن رد شکایت سازمان نظام مهندسی استان یزد، آراء صادره از سوی شعب تعزیرات حکومتی را تایید و استوار کرد.
با تایید آراء شعب تعزیرات حکومتی توسط شعب تشخیص دیوان عدالت اداری، همه مالکانی که از سال 1386 نسبت به پرداخت مبالغ مذکور اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اجرای احکام تعزیرات حکومتی نسبت به استرداد مبالغ مذکور اقدام کنند.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
عملكرد سازه هاي بتني در زلزله آذربايجان شرقي در مقايسه با زلزله هاي اخير جهان

عملكرد سازه هاي بتني در زلزله آذربايجان شرقي در مقايسه با زلزله هاي اخير جهان

انجمن بتن ایران برگزار میکند:




بررسی عملكرد سازه هاي بتني در زلزله آذربايجان شرقي در مقايسه با زلزله هاي اخير جهان توسط انجمن بتن ایران با سخنرانی دكتر افشين كلانتري- استاديار پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي ومهندسي زلزله و دكتر مرتضي بسطامي، استايار دانشگاه كردستان و پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي ومهندسي زلزله مهرماه 1391 در تهران برگزار می شود.
 
آخرین ویرایش:

amirkhaksar2

عضو جدید
دانلود فهرست و اطلاعات شرکت های حاضر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان 1391

دانلود فهرست و اطلاعات شرکت های حاضر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان 1391

دانلود فهرست و اطلاعات شرکت های حاضر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان 1391 (25 - 28 شهریور ماه)
 

tasbiheabi

عضو جدید
دوره ویژه بازرسی جوش سازه های فولادی aws d1.1

دوره ویژه بازرسی جوش سازه های فولادی aws d1.1

aws d1.1.jpg
احتراماً به استحضار مي‌رساند، کانون توسعه وپژوهش مهندسی جوش وآزمایشهای غیر مخرب ایران (cwnt) دورة بازرسی جوش سازه های فولادی را مطابق با برنامة آموزشي نيمسال اول سال جاري، برگزار مي‌نمايد.
زمان و مكان برگزاري:
زمان برگزاري دوره : 2 الی 4 آبان 91
محل برگزاري: سمنان- میدان سعدی-بلوارمولوی-مولوی دوم-پلاک16
ساعت برگزاري دوره : 8:00 الي 17:00

مدرس دوره:
مهندس عبدالوهاب ادب آوازه ( ریاست محترم انجمن جوشکاری وآزمایشهای غیر مخرب ایران)

هزینه دوره:
ردیف گروه ثبت نامی هزینه (ریال)
1 دانشجویان 1500000
2 مهندسین شاغل درصنعت 2000000
3 شرکت ها 2400000

با توجه به اینکه دوره مورد نظر توسط مهندس ادب آوازه برگزار گردیده و رزرو ان درمدت زمان کمتری به پایان می رسد جهت ثبت نام قطعی دوره پرداخت 60 درصد هزینه جهت رزرو دوره الزامی است.

گواهينامه دوره:

به شرکت کنندگان دوره مدرک لاتین انجمن جوشکاری و آزمایشهای غیرمخرب ایران(IWNT) اعطا خواهد شد.

رئوس مطالب:

فرآیند جوشکاری در ساختمان عوامل مهم جوشکاری جوشکاری قوسی الکتریکی حداقل تعداد پاس جوش دستگاه های برق جوشکاری پیش گرمایش شناسایی فولادی ساختمان تمرکز تنش اشکالات در جوشکاری قوسی الکتریکی گروه بندی عیوب جوشکاری معیار پذیرش بازرسی چشمی معیار پذیرش عیوب در اسکلت فلزی ارزیابی جوشکاران پذیرش نتایج آزمایش علائم قراردادی جوش بازرسی چشمی آزمایش با مایع نافذ
آزمایش با ذرات مغناطیسی آزمایش با امواج مافوق صوت ایمنی در جوشکاری برق ماسک جوشکاری انواع گیجهای بازرسی جوش دستورالعملها و غیره
مخاطبين:
مهندسین عمران,متالورژی,مکانیک,معماری,صنایع,کارشناسان و بازرسین تولید، کنترل کیفیت، نظارت بر ساخت، نصب و سرویس سازه ها و تجهیزات صنعتی در مجتمعات ساختمانی، نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی، دریایی، نظامی، اتمی، نیروگاهی و ...
 

omran1

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
صنعت بتن از فقدان نظارت رنج می برد

صنعت بتن از فقدان نظارت رنج می برد

صنعت بتن به رغم پیشرفت های مناسب، از فقدان نظارت کافی رنج می برد که متخصصان باید آگاهانه تر عمل کنند.
محمود فاطمی عقدا در دهمین همایش روز بتن و چهارمین کنفرانس ملی بتن بابیان اینکه درحال حاضر صنعت بتن به عنوان یکی از صنایع مهم کشور جایگاه خود را در عرصه صنعت ساختمان به خوبی معرفی کرده است گفت: صنعت بتن در حال حاضر به عنوان یکی از ارکان اصلی در عمران و آبادانی کشور شناخته می شود.


وی با بیان اینکه سخن از آمار و ارقام در صنعت بتن و سیمان بارها در این گونه کنفرانس ها و سمینارها بیان شده است، افزود: گواه این مدعا گردهمایی هرساله بهترین اساتید دانشگاهی و متخصصان صنعت ساختمان و دانشجویان ممتاز سمینارها است.


افزایش جایگاه دانش بتن در دنیا

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: امروز دانش بتن درکشور به جایگاه مناسبی دست یافته و محققان کشور در زمینه ارائه مقالات تخصصی پیشرو هستند.


سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن، وشهرسازی با اشاره به اینکه بتن های خود تراکم، بتن های با عملکرد بالا بتن های سنگین، حجیم، غلطکی و... در قلمرو دانش متخصصان کشور قرارگرفته اند افزود: به نظر می رسد هنوز حلقه های مفقوده ای در زنجیره صنعت بتن وساختمان احساس می شود واین نقصان در رابطه یا مصالح بتنی و بتن های معمول مورد مصرف در صنعت ساحتمان سازی کشور به خصوص ساختمان های شخصی ساز است.


فاطمی عقدا به نقش اساسی بخش ساختمان در تولید ناخالص ملی توضیح داد و افزود: نقش اساسی که بخش ساختمان در تولید ناخالص ملی دارد در کنار حفظ جان شهروندان، هیچ گزینه ای دیگری جز توجه وی‍ژه و ساخت بناهای پایدار و مستحکم در برابر زلزله را پیش رویمان قرار نمی دهد و این توجه به مفهوم دقت در تک تک عناصر زنجیره تولید ساختمان است.


معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه صدمات ناشی از زلزله می تواند بسیار گسترده باشد افزود: ابعاد سنگین خسارات مالی به همراه فرصت های ارزشمندی که از کشور صرف بازسازی مناطق زلزله زده می شود ،تنها بخشی از خسارات وارده است.


فقدان نظارت کافی در صنعت بتن

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در زمینه توسعه صنعت سیمان بتن‌آماده، تولید انواع قطعات بتن سبک و غیره پیشرفت خوبی حاصل شده است افزود: مدیریت ناکافی نظارت بر اجرا و همچنین تولید ومصرف مصالح غیر استاندارد باعث شده تا کنون در زمینه کنترل کیفی ساختمان ساختمان مشکلاتی داشته باشیم.


فاطمی عقدا درادامه اظهار داشت: صنعت بتن به رغم پیشرفت های مناسب، از فقدان نظارت کافی رنج می برد و متخصصان ما در این زمینه باید آگاه تر باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد ساختمانهای پایدار و مطمئن در برابر حوادث به وی‍ژه زلزله در کشور و توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان باید به باور عمومی و عزم ملی به دور از شعار تبدیل شود افزود: کلیه مسئولان صنعت ساختمان وظایف مهم و حساسی به عهده دارند که باید همسو با با جامعه حرفه ای بخش مهندسی کشور، متهعدانه و مسئولانه نقش های خود را ایفا کنند تا از سرمایه های ارزشمند این مرز بوم به خوبی استفاده شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ادغام وزاتخانه های مسکن و شهرسازی و راه وترابری، وظیفه سنگین تری را برعهده خواهد داشت افزود: در برنامه ریزی های تحقیقاتی این مرکز تلاش میکند با افزایش کیفی زیر بناهای توسعه کشور، مانند اسکله ها، فرودگاه ها پل ها و ساختمان ها را با محوریت قرار دادن به ارتقای کیفی انواع سازه ها بتنی افزایش دهیم.

 
سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد - 4 و 5 دی ماه 1391

سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد - 4 و 5 دی ماه 1391

انجمن سازه های فولادی ایران برگزار می نماید:

*** سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد ***

زمان برگزاری کنفرانس: 4 و 5 دی ماه 1391
مکان برگزاری کنفرانس: هتل المپیک تهران

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس به آدرس زیر مراجعه نمائید.

صفحه رویداد(Event) کنفرانس
 
دومین دوره مسابقات ملی پل فولادی - تهران - 5 اسفند ماه 1391

دومین دوره مسابقات ملی پل فولادی - تهران - 5 اسفند ماه 1391

انجمن سازه های فولادی ایران و کمیته شبیه سازی سازه ها برگزار می نماید:
*** دومین دوره مسابقات ملی پل فولادی ***
*** تهران - 5 اسفند ماه 1391 ***

* جهت دریافت آیین نامه و فرم ثبت نام در مسابقات به آدرس زیر مراجعه نمائید.​
* فروم رسمی پاسخگویی به سوالات در: www.civilsta.com




* وبینار تخصصی با موضوع: " تشریح و بررسی آیین نامه دومین دوره مسابقات ملی پل فولادی " ، سه شنبه 9 آبان ماه 1391 - ساعت 21
در www.civilsta.com



از کلیه علاقه مندان به شرکت در " دومین دوره مسابقات ملی پل فولادی " درخواست می گردد کلیه سوالات خود پیرامون آیین نامه مسابقات را حداکثر تا تاریخ 8 آبان ماه 1391 از طریق تاپیکی که با همین عنوان در وبسایت http://www.civilsta.com ایجاد گردیده است، مطرح نمایند تا در وبینار پاسخ داده شوند.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به تالار گفتگوی سایت مذکور و ثبت نام، در وبينار شرکت نمایند. شرکت کنندگان در وبینار باید ضمن دسترسی به اینترنت پر سرعت (حداقل 128 مگابایت)، به مرورگر مناسب و نیز نرم افزار فلش پلیر روی مرورگر خود دسترسی داشته باشند.
شرکت کنندگان جهت حضور فعال در وبینار و پرسش سوال می بایست حتماً از هدست استفاده نمایند. استفاده از میکروفون جداگانه و یا شنیدن صدا از طریق اسپیکر به دلیل ایجاد نویز در سامانه، پیشنهاد نمی گردد و در صورت برخورد با مصداق مورد، از ادامه حضور فرد در وبینار جلوگیری به عمل خواهد آمد.​

صفحه رویداد مسابقات
 
اولین دوره مسابقات ملی برنامه نویسی و شبیه سازی سازه ها - تهران - دی ماه 1391

اولین دوره مسابقات ملی برنامه نویسی و شبیه سازی سازه ها - تهران - دی ماه 1391

انجمن سازه های فولادی ایران و کمیته شبیه سازی سازه ها برگزار می نماید:
اولین دوره مسابقات ملی برنامه نویسی و شبیه سازی سازه ها
تهران - دی ماه 1391

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمائید.

http://www.isssconf.ir/page.php?slct_pg_id=93&sid=1&slc_lang=fa

 
سلام به شما دوست عزیز...
درود بر شما که به نکته ای توجه کردید که بسیار بسیار مهم نه تنها در بخش بتن سازه ها بلکه در کلیه اجراییات سازه های عمرانی مهم و حیاتی میباشد
 

Saeid Ghasempoor

عضو جدید
پنجمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی دانشگاه سراسری زنجان-اسفند91

پنجمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی دانشگاه سراسری زنجان-اسفند91

بنام خدا
با عرض سلام و ادب خدمت تمام کاربران عزیز
بدین وسیله به اطلاع می رساند "پنجمین دوره مسابقات شبیه سازی سازه با ماکارونی دانشگاه سراسری زنجان " در تاریخ های 13 ، 14 و 15 اسفند ماه 91 در دو گرایش سازه سنگین و سازه راندمانی با همکاری دانشگاه سراسری زنجان و انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران، برگزار خواهد شد .


poster ghatei.jpg


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.itssa.ir مراجعه فرمایید
 

mahdi300

اخراجی موقت
دست پيمانکاران از انتخاب مهندسان ناظر کوتاه شد

دست پيمانکاران از انتخاب مهندسان ناظر کوتاه شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نطام مهندسی ساختمان کشور ، سعيد غفراني رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران در نشست خبري بازرسي و نظارت بر گودبرداري هاي استان تهران، با اشاره به اينکه موضوع گودبرداري و تخريب ساختمان در تهران مشکلات بسيار و تلفات جاني و مالي بسياري را ايجاد کرده است گفت: با برنامه ريزي منسجم موضوع تلفات کاهش مالي و جاني ناشي از گودبرداري را به حداقل برسانيم.
وي با بيان اينکه حوزه ساخت و ساز به عوامل متعددي بستگي دارد، گفت: استارت شروع ساختمان با کسب مجوز ساخت از شهرداري تهران زده مي شود و ورود مهندسان پس از کسب مجوز، قانوني مي شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با بيان اينکه نظام مهندسي حق انتخاب ناظران ساختمان را دارند، گفت: پيمانکاران ساختماني به هيچ عنوان حق دخالت در انتخاب ناظران مهندس و يا ارتباط مالي با انها را ندارند.
غفراني در ادامه تصريح کرد مشکلات ايجاد شده در بخش ساخت و ساز کشور ناشي از عدم رعايت فرايند صحيح ساخت و ساز در کشور است.

منبع

 
آخرین ویرایش:

نازنين...

اخراجی موقت
به گزارش روابط عمومی سازمان نطام مهندسی ساختمان کشور ، سعيد غفراني رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران در نشست خبري بازرسي و نظارت بر گودبرداري هاي استان تهران، با اشاره به اينکه موضوع گودبرداري و تخريب ساختمان در تهران مشکلات بسيار و تلفات جاني و مالي بسياري را ايجاد کرده است گفت: با برنامه ريزي منسجم موضوع تلفات کاهش مالي و جاني ناشي از گودبرداري را به حداقل برسانيم.
وي با بيان اينکه حوزه ساخت و ساز به عوامل متعددي بستگي دارد، گفت: استارت شروع ساختمان با کسب مجوز ساخت از شهرداري تهران زده مي شود و ورود مهندسان پس از کسب مجوز، قانوني مي شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با بيان اينکه نظام مهندسي حق انتخاب ناظران ساختمان را دارند، گفت: پيمانکاران ساختماني به هيچ عنوان حق دخالت در انتخاب ناظران مهندس و يا ارتباط مالي با انها را ندارند.
غفراني در ادامه تصريح کرد مشکلات ايجاد شده در بخش ساخت و ساز کشور ناشي از عدم رعايت فرايند صحيح ساخت و ساز در کشور است.

منبع

حالا به نظره شما اين خوبه.
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساخت نخستین بتن فوق سبک جهان توسط دانشجویان ایرانی

ساخت نخستین بتن فوق سبک جهان توسط دانشجویان ایرانی

طبق معمول سلام به همه بازدیدکننده های عزیز

این مطلبود دیدم دلم نیومد نذارمش تا بقیه دوستانم ببینن و افتخار کنن

ساخت نخستین بتن فوق سبک جهان توسط دانشجویان ایرانی

بتن فوق سبک با وزن مخصوص 1.2 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع نخستین بار در جهان توسط تعدادی از محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک ساخته شد.
حامد قدیمی ،عضو تیم سازنده این بتن گفت: بتن فوق سبک با وزن مخصوص 1.2 تا 1.3 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری در حدود 700 تا 850 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در این تحقیق برای اولین بار در جهان ساخته شده است. بتن فوق سبک اگر چه هزینه ساخت بیشتری نسبت به بتن های معمولی دارد، اما علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان، از نیروی وارد شده بر سازه در اثر شتاب زلزله می کاهد و در صورت تخریب ، وزن آوار بوجود آمده را تا حد زیادی کاهش می دهد و ضمن کاهش مساحت اعضای سازه ای موجب استفاده بهینه از فضا و مواد اولیه بتن و در نهایت کاهش هزینه ها می شود.
وی افزود: این بتن با استفاده از یک نوع سنگ دانه سبک و مقاوم و با بهینه نمودن ترکیب شیمیایی و هیدراتاسیون سیمان پرتلند و دسته ای از مصالح مصرفی به دست آمده است و فاقد هر نوع الیاف ، لاتکس و یا مواد پلیمری می باشد و مصالح مصرفی بدون آنکه فرایند خاصی بر روی آنها انجام شده باشد مورد استفاده قرار گرفته است، اما تکنولوژی طراحی ، ساخت و عمل آوری این بتن کاملا جدید و ابتکاری است.
حامد قدیمی با بیان اینکه وزن مخصوص بتن و مقاومت فشاری آن رابطه ای تقریبا لگاریتمی در شرایط یکسان دارند به طوری که با گذر از یک وزن مخصوص در حدود 1.7 تن در هر متر مکعب مقاومت آن به شدت افت می کند و بتن مقاومت سازه ای ندارد اظهار داشت: در این پروژه که با همکاری پنج نفر از محققین و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک و طی دو سال کار تحقیقاتی مداوم به دست آمده است علاوه بر رفع مشکل عدم مقاومت بتن های سبک توانستیم این دو فاکتوری که تقریبا رابطه مستقیمی با هم دارند را خلاف جهت یکدیگر حرکت داده و همزمان با کاهش وزن مخصوص بتن مقاومت آن را افزایش دهیم.
وی تصریح نمود: از ویژگی های این بتن که آن را از سایر بتن هایی که با همین وزن مخصوص ساخته شده اند متمایز می کند در درجه اول مقاومت فشاری بالای آن و در درجه دوم اقتصادی تر بودن آن است.
وی گفت: بتن های معمولی دارای وزن مخصوص بین 2.4 تا 2.5 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 250 تا 350 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع هستند که به علت ضعف هایی که معمولا در ساخت و اجرای سازه های بتنی در کارگاه وجود دارد، با در نظر گرفتن حداقل مقاومت مذکور طراحی قطعات بتنی سازه انجام می شود، با توجه به اینکه این سرمایه ملی است که به علت عدم نظارت کافی هدر می رود.
حامد قدیمی با اشاره به ساخت بتن هایی با وزن مخصوص 0.7 تا 0.8 تن در هر متر مکعب و مقاومت فشاری 150 تا 200 کیلو گرم در سانتیمتر مربع به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای همکاری بین اعضای این تیم افزود: تحقیقات دیگری از جمله کاربرد تکنولوژی های نوین در صنعت بتن همزمان با انجام این پروژه در دست اقدام است که به محض رسیدن به نتایج قطعی به اطلاع خواهد رسید.
وی ضمن قدردانی از حمایت های دکتر ملک حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک و سایر مسئولینی که آنها را در این زمینه یاری نموده اند ، اظهار داشت: ایجاد یک پل ارتباطی صحیح بین پژوهش و صنعت ضروری است و باید با همت و پشتکار به این مهم دست یافت ، زیرا تولید این بتن در مقیاس صنعتی احتیاج به وسایل ویژه ای دارد که نیاز به پشتیبانی های ویژه دارد و تا عملی شدن این هدف تحقیقات در جهت بهینه کردن این بتن همچنان ادامه خواهد داشت.
این گروه تحقیقاتی، در مسابقات بین المللی بتن آمریکا و همچنین مسابقات ملی بتن شرکت نموده و حائز رتبه شده اند و بیش از 10 مقاله در کنفرانس و مجلات داخلی و بین المللی را در کارنامه علمی خود دارند.
شایان ذکر است اسامی اعضای تیم دانشجویان رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی اراک، سازنده اولین بتن فوق سبک جهان به شرح ذیل می باشد:
حامد قدیمی، امیر داودیان پور ،رضا جوانمردی، مهدی چزانی و مهدی نصر اللهی.
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشمندان دانشگاه میشیگان بتن انعطاف پذیر ساختند

دانشمندان دانشگاه میشیگان بتن انعطاف پذیر ساختند

​طبق معمول سلام به همه بازدید کننده های عزیز

عملكرد اين بتن جديد از يك طرف به دليل وجود الياف نازكي است كه 2 درصد حجم ملات بتن را تشكيل مي‌دهد و از طرف ديگر به اين خاطر است كه خود بتن از موادي ساخته شده است كه براي ايجاد حداكثر انعطاف‌پذيري طراحي شده‌اند. به گفته دانشمندان، بتن جديد كه "كامپوزيت سيماني مهندسي"، ناميده شده ، به دليل عمر طولاني‌تر در دراز مدت از بتن معمولي ارزان‌تر است. به گفته "ويكتورلي" استاد گروه مهندسي سازه "دانشگاه ميشيگان" و سرپرست تيم سازنده بتن، تكنولوژي كامپوزيت سيماني تاكنون در پروژه‌هايي در ژاپن، كره، سوئيس و ايتاليا به كار گرفته شده است. استفاده از آن در ايالات متحده به نسبت كندتر بوده.
اين در حالي است كه بتن متعارف داراي مشكلات بسياري از جمله نداشتن دوام و پايداري، شكست در اثر بارگذاري شديد و هزينه‌هاي تعمير در اثر شكست است.
به گفته "لي"، بتن نشكن يا انعطاف‌پذير به جز شن درشت از همان مواد تشكيل‌دهنده بتن معمولي ساخته شده است.
بتن نشكن كاملا شبيه بتن عادي است اما تحت كرنش‌هاي بسيار بزرگ، بتن كامپوزيت سيماني تغيير شكل مي‌دهد، اين قابليت از آن جا ناشي مي‌شود كه در اين نوع بتن؛ شبكه الياف داخي سيمان قابليت لغزيدن داشته و در نتيجه انعطاف‌ناپذيري بتن كه باعث تردي و شكنندگي است، از ميان مي‌رود.
امسال براي اولين بار، "اداره حمل و نقل ميشيگان" براي نوسازي قسمتي از عرشه پل "گرواستريت" بر فراز بزرگراه "4 و I" از كامپوزيت سيماني استفاده مي كند. دالي از جنس كامپوزيست سيماني جايگزين يك مفصل انبساطي در اين قسمت از پل خواهد شد تا با متصل كردن دال‌هاي بتني مجاور به هم، عرشه‌اي يكنواخت از بتن به وجود آورد. استفاده از مفصل انبساطي به عرشه بتني قابليت حركت در اثر تغييرات مي‌بخشد. اما در هنگام گير كردن مفصل‌ها، مشكلات زيادي پيش مي‌آيد.
دانشمندان انتظار دارند استفاده از كامپوزيت سيماني باعث صرفه‌جويي در هزينه‌ها شود.
اگر چه هنوز مطالعات دراز مدت زيادي براي تاييد عملكرد كامپوزيت سيماني مورد نياز است، مقايسه‌هاي انجام شده در "مركز سيستم‌هاي پايدار"، از "دانشده منابع طبيعي و محيط زيست"، به همراه گروه "لي"، نشان مي‌دهد كه در يك دوره 60 ساله، استفاده در عرشه پل، كامپوزيت سيماني نسبت به بتن عادي 37 درصد ارزان‌تر است، 40 درصد انرژي كمتري مصرف مي‌كند و باعث كاهش انتشار دي اكسيد كربن تا 39 درصد مي‌شود.
 

Similar threads

بالا