بهشتی یا جهنمی بودن کفار؟

علّامه

عضو جدید
یه تاپیکی بود که خوب بنا به دلایلی قفل شده بود و اونم نظر سنجی بود که اگه شما خدا بودین ادیسونو به بهشت میبردین یا جهنم؟
خوب از اونجا که ما آدما ذاتا آدمای منطقی هستیم و بعضیامون خیلی خوب از منطق استفاده میکنیم حالا یکی از برهان اون یکی از جدل اون یکی هم مثل این دوست عزیز ما از مغالطه اون و اینم دو صورت داره یکی عمدی و یا سهوی و ندونسته که امیدوارم این سوال دوستمون از قسم دوم بوده باشه.
اما دلیل من برای مغالطی بودن این سوال و جواب:
مغالطه این دوستمون در اینه که جواب رو تو دو گزینه طراحی کردن یکی بهشت و یکی جهنم ما به همین اشکال داریم که نخیر خدا اگه واقعا خدا باشه و طبق نظر ما عدل داشته باشه هر کدوم از این گزینه ها رو انتخاب کنه به خدا بودنش باید شک کرد چرا؟ واسه اینکه عدالتش زیر سوال میره چون اولا بی انصافیه که اونو به بهشت ببره چون خوب خودتون گفتین که خدارو قبول نداشته و خدا خودش گفته که کسی که کافر باشه جاش تو جهنمه. اگه به جهنم هم ببره اونم بی انصافیه .
خوب پس چی کار بکنه؟ اینجاست که میفهمیم این سوال از اساس درست نیست بلکه درستش اینه که بگیم خدا عادله و خودش گفته هر کس ذره ای کار خوب بکنه یا ذره ای کار بد خدا به همون مقدار پاداش و عذاب میده و این میشه عین عدالت.
و از اونجا که خدا علمش بی نهایت هست و به همه چیز علم داره خودش یه طوری باهاش راه میاد که به کسی ظلم نشه.
ببخشین اگه جسارتی به کسی شد قصد جسارت نداشتم .منتظر نظراتتون هستم
یا علی
 

علّامه

عضو جدید
دوست مفکر مقدس بنده حاضرم با شما بحث کنم
البته نه اینکه خدارو اثبات کنم چون خدا نیاز به اثبات نداره: يا من هو اختفى لفرط نوره الظاهر الباطن في ظهوره‏
ای آنکسی که مخفی شده ای به خاطر شدت نورانیتت ...
یا به قول ابن سینا: الحمد لله الذی من ینکره فانه ینکر من یصوره حمد و سپاس مخصوص خدایی که هر کس اون رو منکر شده بدرستیکه اون منکر چیزی شده که اونو تصور کرده
خلاصه به قول خود خدا: قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین. برهان و دلیل دارین بیارین اگه راست میگید
منتظر همه شما دوستان هستم چه اونایی که واقعا دچار شبهه هستن یا اوناییکه میخوان اعتقادشون قوی تر بشه
یا علی
 

رستاخیز

عضو جدید
یه تاپیکی بود که خوب بنا به دلایلی قفل شده بود و اونم نظر سنجی بود که اگه شما خدا بودین ادیسونو به بهشت میبردین یا جهنم؟
خوب از اونجا که ما آدما ذاتا آدمای منطقی هستیم و بعضیامون خیلی خوب از منطق استفاده میکنیم حالا یکی از برهان اون یکی از جدل اون یکی هم مثل این دوست عزیز ما از مغالطه اون و اینم دو صورت داره یکی عمدی و یا سهوی و ندونسته که امیدوارم این سوال دوستمون از قسم دوم بوده باشه.
اما دلیل من برای مغالطی بودن این سوال و جواب:
مغالطه این دوستمون در اینه که جواب رو تو دو گزینه طراحی کردن یکی بهشت و یکی جهنم ما به همین اشکال داریم که نخیر خدا اگه واقعا خدا باشه و طبق نظر ما عدل داشته باشه هر کدوم از این گزینه ها رو انتخاب کنه به خدا بودنش باید شک کرد چرا؟ واسه اینکه عدالتش زیر سوال میره چون اولا بی انصافیه که اونو به بهشت ببره چون خوب خودتون گفتین که خدارو قبول نداشته و خدا خودش گفته که کسی که کافر باشه جاش تو جهنمه. اگه به جهنم هم ببره اونم بی انصافیه .
خوب پس چی کار بکنه؟ اینجاست که میفهمیم این سوال از اساس درست نیست بلکه درستش اینه که بگیم خدا عادله و خودش گفته هر کس ذره ای کار خوب بکنه یا ذره ای کار بد خدا به همون مقدار پاداش و عذاب میده و این میشه عین عدالت.
و از اونجا که خدا علمش بی نهایت هست و به همه چیز علم داره خودش یه طوری باهاش راه میاد که به کسی ظلم نشه.
ببخشین اگه جسارتی به کسی شد قصد جسارت نداشتم .منتظر نظراتتون هستم
یا علی




البته استدلال شما بر اساس استدلال کاملا دینی ( اسلامی ) است ، در این ادعای شما ادیسون به علت نداشتن ایمان به خدا باید به جهنم برود ، اما چون کاشف و عالم بوده اند باید بهشتی باشند و حالا چون شما نمیتوانید دلیلی برای صحت هر کدام اورید ، چرا که در هر دو صورت یا مقابل خدا قرار میگرید و یا در مقابل انصاف پس موضوع را بی نتیجه واگذار به یک خدای دانا ان بالا میکنید
 

علّامه

عضو جدید
البته استدلال شما بر اساس استدلال کاملا دینی ( اسلامی ) است ، در این ادعای شما ادیسون به علت نداشتن ایمان به خدا باید به جهنم برود ، اما چون کاشف و عالم بوده اند باید بهشتی باشند و حالا چون شما نمیتوانید دلیلی برای صحت هر کدام اورید ، چرا که در هر دو صورت یا مقابل خدا قرار میگرید و یا در مقابل انصاف پس موضوع را بی نتیجه واگذار به یک خدای دانا ان بالا میکنید
سلام دوست عزیز
فکر کنم منم همینو گفتم که خدا میدونه که چطور با اینا رفتار کنه ما علممون به این چیزا نمیرسه
 

kingston1365

عضو جدید
البته استدلال شما بر اساس استدلال کاملا دینی ( اسلامی ) است ، در این ادعای شما ادیسون به علت نداشتن ایمان به خدا باید به جهنم برود ، اما چون کاشف و عالم بوده اند باید بهشتی باشند و حالا چون شما نمیتوانید دلیلی برای صحت هر کدام اورید ، چرا که در هر دو صورت یا مقابل خدا قرار میگرید و یا در مقابل انصاف پس موضوع را بی نتیجه واگذار به یک خدای دانا ان بالا میکنید



سلام دوست عزیز من هم در این قسمت که استدلال کاملا دینی بود با شما هم نظرم ولی یه سوال از شما دارم اگر به شما دو شیء نشون بدن بگن کد.م سنگین تره شما چی مگین ؟ ایا غیر اینکه اول وزن میکنید ؟خوب ادیسون هم انسان بوده و بدون خطا هم نبوده و اختراعات اون هم فقط یک بعد زندگیه اون بوده علاوه بر اینکه باید نیتش رو هم در نظر گرفت ولی اگر منظور از طرح مسئله صرفا درمورد اختراعاتش باشه خوب حتما بهشت من و تو هم فقط خوبیمونو در نظر بگیرن حتما بهشتی هستیم اینکه سوال نداره و اگر هم منظور از سوال به خاطر دین باشه که باید این نکته رو یاد اور بشم که دین اگر اجرا بشه تو سر نوشت انسان تاثیر داره نه یدک کش نام اسلام بودن و شاید اون خیلی مسلمون تر از تمام ایرانی های این دوره زمونه باشه
 
آخرین ویرایش:

محسن جعفر

عضو جدید
اقاي علامه بحث عمل نيك وبد به جاي خودش.سوالاتم اينه كه :
1)از اونجايي كه خدا بر همه چيز عالم وعامله پس اين ذات مقدس ربوبي بوده كه علم اختراع برق و خدمت به اين عظمت رو به اقاي اديسون عنايت كرده ///چرا به ايشون ميخوام بگم كه خدا دانا به اين بوده است كه اديسون عمل ثوابي انجام ميدهد و در واقع خودش بوده كه اين لطف را در حق اديسون كرده پس عمل نيك ايشون تابعي از اراده الهي بوده (يذره تمايل به اشاعره داره لطفا نظر بديد.)
2)به نظر من نيكترين كارها بدون اعتقاد مردوده.و اين باور انسانه كه سرنوشت دوزخي يا بهشتي بودن او را رقم ميزنه.
3)من از يك روحاني معتبر شنيده ام كه اديسون مسيحي بوده پس ولي به خدا اعتقاد داشته.
 

علّامه

عضو جدید
اقاي علامه بحث عمل نيك وبد به جاي خودش.سوالاتم اينه كه :
1)از اونجايي كه خدا بر همه چيز عالم وعامله پس اين ذات مقدس ربوبي بوده كه علم اختراع برق و خدمت به اين عظمت رو به اقاي اديسون عنايت كرده ///چرا به ايشون ميخوام بگم كه خدا دانا به اين بوده است كه اديسون عمل ثوابي انجام ميدهد و در واقع خودش بوده كه اين لطف را در حق اديسون كرده پس عمل نيك ايشون تابعي از اراده الهي بوده (يذره تمايل به اشاعره داره لطفا نظر بديد.)
2)به نظر من نيكترين كارها بدون اعتقاد مردوده.و اين باور انسانه كه سرنوشت دوزخي يا بهشتي بودن او را رقم ميزنه.
3)من از يك روحاني معتبر شنيده ام كه اديسون مسيحي بوده پس ولي به خدا اعتقاد داشته.
بله درسته که همه چی به اراده خدا انجاممیشه اما این به این معنی نیست که اراده ما انسانها در اون دخیل نباشه(این قید مخالف با عقیده اشاعره است) پس ادیسون هم با تلاش خودش به این کشف رسیده هر چند خدا هم میدونسته تازه خدا این ابزارو در خدمت همه بشر قرار داده که همون عقل و شعوره که باهاش کار خوب بکنن و... پس کار ادیسون بی اجر نمی تونه باشه
ببینین باید بین ثواب و عوض فرق گذاشت ثواب فقط در مقابل عملی که با اعتقاد و به نیت انجام فرمان خدا انجام بشه تعلق می گیره. ولی عوض اینطور نیست اگر یه کافری هم مثلا مستحق دردی نبود و این درد رو متحمل شد مثل اینکه بچش مرییض شد و اون درد کشید از ناراحتی بچش این از خدا طلب کار میشه و خدا بباید عوض این درد رو در روز قیامت به اون بده. نه اینکه ببردش بهشت شاید از عذابش کم بشه
 

senator1370

عضو جدید
یه تاپیکی بود که خوب بنا به دلایلی قفل شده بود و اونم نظر سنجی بود که اگه شما خدا بودین ادیسونو به بهشت میبردین یا جهنم؟
خوب از اونجا که ما آدما ذاتا آدمای منطقی هستیم و بعضیامون خیلی خوب از منطق استفاده میکنیم حالا یکی از برهان اون یکی از جدل اون یکی هم مثل این دوست عزیز ما از مغالطه اون و اینم دو صورت داره یکی عمدی و یا سهوی و ندونسته که امیدوارم این سوال دوستمون از قسم دوم بوده باشه.
اما دلیل من برای مغالطی بودن این سوال و جواب:
مغالطه این دوستمون در اینه که جواب رو تو دو گزینه طراحی کردن یکی بهشت و یکی جهنم ما به همین اشکال داریم که نخیر خدا اگه واقعا خدا باشه و طبق نظر ما عدل داشته باشه هر کدوم از این گزینه ها رو انتخاب کنه به خدا بودنش باید شک کرد چرا؟ واسه اینکه عدالتش زیر سوال میره چون اولا بی انصافیه که اونو به بهشت ببره چون خوب خودتون گفتین که خدارو قبول نداشته و خدا خودش گفته که کسی که کافر باشه جاش تو جهنمه. اگه به جهنم هم ببره اونم بی انصافیه .
خوب پس چی کار بکنه؟ اینجاست که میفهمیم این سوال از اساس درست نیست بلکه درستش اینه که بگیم خدا عادله و خودش گفته هر کس ذره ای کار خوب بکنه یا ذره ای کار بد خدا به همون مقدار پاداش و عذاب میده و این میشه عین عدالت.
و از اونجا که خدا علمش بی نهایت هست و به همه چیز علم داره خودش یه طوری باهاش راه میاد که به کسی ظلم نشه.
ببخشین اگه جسارتی به کسی شد قصد جسارت نداشتم .منتظر نظراتتون هستم
یا علی
ببینین شمادارین بدون منطق نگاه میکنین!لازمه ی بهشت رفتن حتمآمسلمان بودن نیست به نظر من هر کس تودینش هرآنچه بهش گفته میشه بهش دراندازه ی توانش عمل کنه وانسان درستی باشه میره بهشت فکرنمیکنم ملاک خداوند اسلام یادین دیگه ای باشه!مثل حاتم طایی وخیلی های دیگه!ادیسون هم اگه درزندگیش انسان درستی باشه بهشتی!
 

syronz

عضو جدید
ببینین شمادارین بدون منطق نگاه میکنین!لازمه ی بهشت رفتن حتمآمسلمان بودن نیست به نظر من هر کس تودینش هرآنچه بهش گفته میشه بهش دراندازه ی توانش عمل کنه وانسان درستی باشه میره بهشت فکرنمیکنم ملاک خداوند اسلام یادین دیگه ای باشه!مثل حاتم طایی وخیلی های دیگه!ادیسون هم اگه درزندگیش انسان درستی باشه بهشتی!

اگه قرآن رو قبول داری صراحتن نوشته کفار (هر آنکس که قرآن را ببیند و بدان ایمان نیاورد) جهنمی هستند. من و شما چه میدونیم که خدا چه تصمیمی داره
 

senator1370

عضو جدید
ببینین من شمارو دعوت میکنم که مسیحی بشین شما مسیحی میشین؟؟؟
معلوم که نه چون تودین ماگفته شده که پیامبر خاتم پیامبران ودین اسلام کامل ترین دین اونها هم مثل شما در دینشون گفته شده که کامل ترین دین رو دارن ومثلآدرمسیحیت معتقدآکه خداوند جسم گرفت وبه زمین اومد پس دیگه آمدن پیامبر دیگه معنایی نداره!
واینکه یک دسته از اصول رو ما باید قبل از پذیرش متن مقدس قبول داشته باشیم که عبارتنداز:قبول خدای واحد٬قبول حضرت محمد به پیامبری واینکه این کتاب همون کتابی هستش که خداوند فرستاده اون وقته که متنش واسه طرف مقابل میشه مقدس وقتی قران من واسه ادیسون وامثال ایشون چنین جایگاهی رونداره پس نمی تونیم به قرآن استناد کنیم!
 

blade18

عضو جدید
من هم با نظر سناتور1370 موافق هستم.
خدا خودش گفته من از حق خودم میگذرم اما از حق بندگانم نمیگذرم. باید دید آیا ادیسون یا افرادی مانند او در زندگی با دیگران چه رفتاری داشته و افکارشان چه بود.
گفتن : " اگر کار خیری انجام دهید و از خود باقی بگذارید و به دیگران خیر و نیکی برسانید , تا وقتی از آن بهره میبرن برای شما ثواب نوشته میشود. "
ادیسون تنها برق رو اختراع نکرده و چندین اختراع دیگر هم داشته است , من چند جا 1300 اختراع شنیدم!:eek:
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه تاپیکی بود که خوب بنا به دلایلی قفل شده بود و اونم نظر سنجی بود که اگه شما خدا بودین ادیسونو به بهشت میبردین یا جهنم؟
خوب از اونجا که ما آدما ذاتا آدمای منطقی هستیم و بعضیامون خیلی خوب از منطق استفاده میکنیم حالا یکی از برهان اون یکی از جدل اون یکی هم مثل این دوست عزیز ما از مغالطه اون و اینم دو صورت داره یکی عمدی و یا سهوی و ندونسته که امیدوارم این سوال دوستمون از قسم دوم بوده باشه.
اما دلیل من برای مغالطی بودن این سوال و جواب:
مغالطه این دوستمون در اینه که جواب رو تو دو گزینه طراحی کردن یکی بهشت و یکی جهنم ما به همین اشکال داریم که نخیر خدا اگه واقعا خدا باشه و طبق نظر ما عدل داشته باشه هر کدوم از این گزینه ها رو انتخاب کنه به خدا بودنش باید شک کرد چرا؟ واسه اینکه عدالتش زیر سوال میره چون اولا بی انصافیه که اونو به بهشت ببره چون خوب خودتون گفتین که خدارو قبول نداشته و خدا خودش گفته که کسی که کافر باشه جاش تو جهنمه. اگه به جهنم هم ببره اونم بی انصافیه .
خوب پس چی کار بکنه؟ اینجاست که میفهمیم این سوال از اساس درست نیست بلکه درستش اینه که بگیم خدا عادله و خودش گفته هر کس ذره ای کار خوب بکنه یا ذره ای کار بد خدا به همون مقدار پاداش و عذاب میده و این میشه عین عدالت.
و از اونجا که خدا علمش بی نهایت هست و به همه چیز علم داره خودش یه طوری باهاش راه میاد که به کسی ظلم نشه.
ببخشین اگه جسارتی به کسی شد قصد جسارت نداشتم .منتظر نظراتتون هستم
یا علی

کلا تا جایی که من شنیدم افرادی که کافرند پاداش کارهای نیکشون رو همین دنیا کامل میگیرند .و در ان دنیا جهنمی هستند اما در جهنم خالد نیستند.(فقط یک عده خاصی هستند که خالد میشوند بقیه بالاخره رهایی پیدا میکنند)
 
بالا