تازه ها و اخبار در دنیای موبایل

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارسال 600/1میلیارد پیامک در پنج روز نخست سال نو

ارسال 600/1میلیارد پیامک در پنج روز نخست سال نو

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت :‌ مردم در پنج روز نخست سال نو ‌از طریق تلفن های همراه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون پیامک برای همدیگر ارسال کردند .

محمد کرم پور افزود: ‌این پیامک ها عموما مضمون تبریک سال نو داشتند. وی گفت: در مدت مشابه عید پارسال حدود980 میلیون پیامک ارسال شد .

کرم پور افزود: ‌اگر روز 29 اسفند را هم اضافه کنیم ، پارسال حدود یک میلیارد و 100 میلیون پیامک ارسال شد که این میزان در سال جدید به بیش از دو میلیارد پیامک رسید .

وی گفت:‌ این وضع نشان می دهد امسال تعداد پیامک های ارسال شده به مناسبت نوروز حدود دو برابر شده و استفاده از این وسیله ارتباطی به شدت در میان استفاده کنندگان از تلفن همراه افزایش یافته است .

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این که مردم روزانه به طور متوسط حدود 200 میلیون پیامک ارسال می کنند افزود : در طول سال تعداد این پیامک ها به حدود70 میلیارد می رسد .

کرم پور با اشاره به این که پیامک در کشور و جهان به رسانه تبدیل شده است گفت:‌ در سال 2010 در جهان در هر ثانیه 192 هزار پیامک ارسال شده است .وی افزود: در سال 2010 حدود شش و نیم هزار میلیارد پیامک در جهان ارسال شد که رقمی بسیار بالاست .

کرم پور گفت: با نگاه به جمعیت جهان مشخص می شود تقریبا همه مردم درگیر این رسانه جدید هستند. وی افزود: این نشان می دهد که ارتباطات و فناوری اطلاعات جای خود را در میان خدماتی که عرضه می شود ، ‌به طور گسترده باز کرده و به یکی از عناصر زندگی مردم تبدیل شده است.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
انحصار شرکت مخابرات ایران بر ارائه خدمات تلفن ثابت

انحصار شرکت مخابرات ایران بر ارائه خدمات تلفن ثابت

ارائه خدمات تلفن ثابت هنوز در انحصار شرکت مخابرات ایران است. ایران دارای ضریب نفوذ بالایی درمقایسه با کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه است ودرسال های اخیر این میزان به رشد خود ادامه داده است.

به نقل از موج ، در زمینه ارایه خدمات اینترنت از طریق خطوط سیمی رقابتی قابل توجه بین حدود یک هزار و 200 شرکت ISP وجود دارد.

در تهران و برخی شهرهای بزرگ خدمات وایمکس ارایه می شود و برخی دیگر از اپراتورها که مجوز گرفته اند، در حال ایجاد شبکه هایشان هستند.

این گزارش می افزاید: اما هنوز هم ارائه خدمات تلفن ثابت در انحصار شرکت مخابرات ایران است. اگرچه شرکت های متعددی در زمینه ارایه خدمات دسترسی به اینترنت فعالیت می کنند اما همچنان شرکت مخابرات ایران بر بازار تسلط دارد.

با رشد چشمگیر خطوط تلفن همراه، نرخ رشد خطوط ثابت کند شده است به گونه ای که مشترکین خانگی اینترنت با محدودیت های مختلفی در زمینه سرعت و غیره مواجه هستند.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ودافون برنامه ای برای فروش سهام Verizon Wireless ندارد

ودافون برنامه ای برای فروش سهام Verizon Wireless ندارد

مدیرعامل کمپانی ودافون تایید کرد که این کمپانی قصد ندارد 45% سهام در Verizon Wireless را به فروش برساند و به از سر گیری پرداخت های تقسیم شده از کمپانی ادامه می دهد.












وی در مصاحبه ای با یک مجله آلمانی بیان کرد که دلیلی برای از دست دادن این کمپانی عالی وجود ندارد. این مصاحبه پیش از اعلام فروش T-Mobile به AT&T برگزار شد.

این تصور نیز وجود دارد که اگر T-Mobile بدون شرایط دشوار به AT&T فروخته شود ، Verizon نیز مزایده ای برای Sprint ارائه می دهد.

اگرچه چنین مزایده ای از سر گیری پرداخت های تقسیم شده را به تاخیر می اندازد. با اینحال نظریات مطرح شده توسط مدیر عامل ودافون ، Vittorio Colao ، مخالف این اوضاع است و با فروش سهام در Verizon Wireless موافق نمی باشد.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
Monitise بصورت آزمایشی سرویس پرداخت موبایل رادرنیجریه راه اندازی میکند

Monitise بصورت آزمایشی سرویس پرداخت موبایل رادرنیجریه راه اندازی میکند

موسسه Monitise که ارائه دهنده سرویس های بانکداری موبایلی است با همکاری بانک مرکزی نیجریه بصورت آزمایشی سرویس پرداخت موبایل را در چهار شهر و یازده روستای نیجریه راه اندازی کرده است.






اگرچه این سرویس با شبکه موبایل تمامی اپراتورهای فعال در نیجریه مطابقت دارد اما اپراتور اتصالات نیجریه که سریع ترین میزان افزایش مشترکین را در این کشور به خود اختصاص داده ، سرویس های جانبی نیز به همراه سرویس پرداخت موبایل Monitise به کاربران خود ارائه می دهد. Monitise در نظر دارد در صورت موفقیت این طرح آن را به سایر شهرها و مناطق روستایی نیجریه گسترش دهد.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
گسترش دوبرابری بازارگوشی های هوشمند آندرویدی تا 2016

گسترش دوبرابری بازارگوشی های هوشمند آندرویدی تا 2016

موسسه تحقیقاتی Ovum پیش بینی کرده که تا سال 2016 فروش جهانی گوشی های هوشمند افزایش دو برابری داشته و به 653 میلیون دستگاه خواهد رسید و آندروید با برتری بر iOS به پرفروش ترین سیستم عامل موبایلی بازار تبدیل خواهد شد.















موسسه Ovum برآورد کرده که بین 2010 تا 2016 بازار گوشی های هوشمند سالانه 14.5 درصد رشد خواهد داشت و بطور کلی 40% از مبادلات بازار موبایل را به خود اختصاص می دهد.

در این بین منطقه آسیا - اقیانوسیه بیشترین حجم فروش گوشی های هوشمند را خواهد داشت بطوریکه تا 2016 بیش از دویست میلیون گوشی هوشمند در این ناحیه فروخته خواهد شد.

اروپای غربی و آمریکای شمالی با فروش 175 و 165 میلیون دستگاه گوشی هوشمند همچنان پررونق خواهند بود.

Ovum موفقیت آندروید را مربوط به تولید گوشی های ساده و پیشرفته مبتنی بر این سیستم عامل از سوی تولیدکنندگان مختلف عنوان کرده است.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
بخش موبایل موتورولا روی یک سیستم عامل جدید گوشی های هوشمند کار می کند

بخش موبایل موتورولا روی یک سیستم عامل جدید گوشی های هوشمند کار می کند

بخش موبایل کمپانی موتورولا که Motorola Mobility نام دارد علیرغم اینکه یکی از حامیان بزرگ پلت فرم سیستم عامل آندروید است روی یک سیستم عامل جدید برای گوشی های هوشمند کار می کند. این کمپانی مهندسین Apple و Adobe را طی 9 ماه گذشته بکار گرفته است تا روی این سیستم عامل فعالیت کنند.









برخی منابع اعلام کرده اند که این سیستم عامل جدید که با آندروید رقابت خواهد کرد براساس تکنولوژی های وب می باشد و مبتنی بر HTML5 استاندارد است و طراحان وب به راحتی می توانند نرم افزارهای موجود وب را از آندروید و Apple به گوشی های موتورولا ارسال کنند.

بعبارتی دیگر می توان گفت موتورولا روی یک "پوسته " کار می کند که آن را روی سیستم عامل آندروید قرار دهد و کارایی گوشی های هوشمند آن را در مقایسه با سایر تولید کنندگان متمایز نماید و در عین حال سازگاری زیربنایی سیستم عامل را حفظ کند.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اریکسون قرارداد توسعه LTE روستایی در امریکا را بخود اختصاص داد

اریکسون قرارداد توسعه LTE روستایی در امریکا را بخود اختصاص داد

کمپانی اریکسون اعلام کرد که قرارداد شبکه LTE را با یک سازمان امریکایی که بعنوان اتحادیه تجاری صاحبان کوچک تر باند بی سیم منطقه ای فعالیت دارد به امضا رسانده است و در نظر دارد یک شبکه 4G مبتنی بر LTE را ایجاد نماید.









به موجب این قرارداد چهار ساله اریکسون با NetAmerica Alliance ، کمپانی اریکسون تنها فراهم کننده شبکه دسترسی رادیویی LTE و تکنولوژی بسته اصلی می باشد.

این قرارداد همچنین شامل IMS است که امکان ارائه سرویس های ادغام سیستم ها و نرم افزارها را فراهم می کند. اعضای این ائتلاف ، شبکه را در قلمروهای خود راه اندازی می کنند اما NetAmerica بعنوان یک خریدار گروهی از طرف خود عمل می کند. مزایای اقتصادی اجتماعی سرویس های پهن باند در نواحی مرکزی مهم بخوبی ثابت شده است و ساکنان مناطق روستایی می توانند حداکثر بهره را از این فرصت داشته باشند. اطلاعات مالی این قرارداد تاکنون مشخص نشده است.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
Oi تست های LTE را در برزیل آغاز کرد

Oi تست های LTE را در برزیل آغاز کرد

اپراتور شبکه موبایل برزیل اعلام کرد که از چهار کمپانی دعوت کرده است تا در تست های LTE آن در این کشور شرکت کنند و این کمپانی ها شامل Alcatel-Lucent ، Huawei ، ZTE و نوکیا زیمنس می باشند.









انتظار می رود که نخستین شبکه های LTE پیش از جام جهانی 2014 در این کشور به بهره برداری برسد. Oi این تست ها را در محیط و شرایط لابراتوار و همچنین در شبکه های زنده در چندین شهر اجرا می کند.

این رگولاتور انتظار دارد که یک مجوز موقت را در برزیل برای این تست ها ارائه دهد که باندهای 2.5GHZ را پوشش می دهد.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
LTE در 2011 چهار درصد فروش گوشی در امریکا را بخود اختصاص داد

LTE در 2011 چهار درصد فروش گوشی در امریکا را بخود اختصاص داد

بررسی های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics نشان می دهد که تکنولوژی LTE چهار درصد کل فروش گوشی های موبایل در 2011 را در ایالات متحده بخود اختصاص داده است.












کمپانی های مطرحی در سال جاری در بازار LTE فعالیت دارند که شامل سامسونگ ، آندروید و Verizon Wireless می باشد.

LTE به سرعت به یک بازار ارزشمند 4G برای تولیدکنندگان گوشی و اپراتورها تبدیل شد. ایالات متحده بزرگترین بازار مهم دنیا برای سرویس ها و گوشی های LTE است.

کمپانی هایی که می توانند بازار LTE را طی سال آینده به هیجان آورند شامل Apple ، Amazon و Nintendo می باشند. فروش گوشی های LTE در سال 2010 نزدیک به صفر بود و در مدت کوتاهی افزایش یافت.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
T-Mobile امریکا سرعت دانلود 42Mbps ارائه می دهد

T-Mobile امریکا سرعت دانلود 42Mbps ارائه می دهد

اپراتور T-Mobile امریکا اعلام کرد که ارتقا شبکه HSPA خود در مناطق موردنظر را آغاز کرده است تا این شبکه از حداکثر سرعت دانلود 42Mbps پشتیبانی کند. کاربران T-Mobile در لاس وگاس ، نیویورک و Orlando جزء نخستین کاربرانی هستند که این سرعت را تجربه می کنند. این شبکه بتدریج در سایر مناطق نیز توسعه می یابد.






اپراتور T-Mobile انتظار دارد که تا اواسط سال جاری 140 میلیون امریکایی در 25 بازار به سرعت بالای دانلود موبایل دسترسی پیدا کنند.

از آنجایی که شبکه 4G این اپراتور به توسعه خود ادامه می دهد و سرعت بیشتری گرفته است ، مجموعه محصولات 4G کمپانی نیز در حال توسعه است. T-Mobile اعلام کرد که در نظر دارد در سال جاری دستگاههایی با قابلیت +HSPA ارائه دهد و طی چند ماه آینده هفت دستگاه جدید با قابلیت 4G را معرفی می کند.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود فروشگاه نرم افزاری سامسونگ به 100 میلیون رسید

دانلود فروشگاه نرم افزاری سامسونگ به 100 میلیون رسید

سامسونگ اعلام کرد که فروشگاه نرم افزاری این کمپانی از مرز 100 میلیون دانلود گذشت. این فروشگاه همزمان با ارائه گوشی هوشمند Wave سامسونگ در ژوئن 2010 آغاز به کار کرد و طی سه ماه نخست توانست به این میزان دانلود برسد.










اکنون بیش از سیزده هزار نرم افزار در این فروشگاه موجود است که تعداد آنها در مقایسه با روز نخست راه اندازی فروشگاه شش برابر شده است.

نرم افزارهایی که بیشترین دانلود را در این پلت فرم داشته اند شامل Magic Torch ، Need for Speed Shift و Asphalt 5 می باشند. نرم افزارهای مسیریابی نیز با استقبال خوبی مواجه شدند. فرانسه دارای بالاترین تعداد دانلود می باشد که آلمان و اسپانیا نیز بعد از آن قرار می گیرند. این سه کشور 40% کل دانلودهای فروشگاه را به خود اختصاص داده اند. انتظار می رود که فروشگاه نرم افزاری سامسونگ در 2011 نیز رشد فزاینده ای داشته باشد.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
Sprint Nextel از سرویس های صوتی گوگل پشتیبانی می کند

Sprint Nextel از سرویس های صوتی گوگل پشتیبانی می کند

کمپانی گوگل اعلام کرد قراردادی را با اپراتور امریکایی Sprint Nextel به امضا رسانده است تا سرویس VOIP خود را در گوشی های آن ادغام نماید. کاربران Sprint می توانند از شماره موبایل فعلی Sprint بعنوان شماره سرویس صوتی گوگل استفاده کنند و بطور همزمان با چند گوشی دیگر تماس برقرار کنند.








تماس های Gmail و پیام های متنی ارسالی از سرویس صوتی گوگل نیز شماره تلفن Sprint کاربر را نشان می دهند.

کاربران Sprint بدون نیاز به تغییر شماره تلفن خود می توانند از مزایای این سرویس بهره مند شوند و با اینحال می توانند انتخاب کنند که شماره Sprint آنها با شماره سرویس صوتی گوگل جایگزین شود. این ویژگی روی تمامی گوشی های Sprint کار می کند. تماس های بین المللی ایجاد شده از گوشی های Sprint کاربران این سرویس توسط Google Voice برقرار می شود.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
نخستین مرکز MVNE آسیا در مالزی افتتاح شد

نخستین مرکز MVNE آسیا در مالزی افتتاح شد

نخستین مرکز MVNE (فعال کننده شبکه مجازی موبایل) توسط اپراتور Baraka Telecom که شعبه ای از Reach Telecom Holding کویت است در مالزی راه اندازی شد. MVNE در ارتباط با شبکه و سرویس های پرداخت صورتحساب از طرف کمپانی هایی است که قصد دارند سرویس MVNO خود را ایجاد کنند.












Baraka Telecom در بیانیه ای اعلام کرد که صرفنظر از اندازه شبکه های MVNO قادر است تمامی آنها را در سراسر آسیا مدیریت کند و زمان عرضه به بازار را کاهش دهد و در نتیجه پلت فرم هایی را با قابلیت انعطاف بیشتر ارائه دهد.

این اپراتور می تواند در هر بازار موبایل سرویس های خود را در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر فرصت بسیاری برای توسعه بخش ارتباطات دوربرد موبایل در آسا وجود دارد.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتشار ویروس های موبایلی طی 16 ماه گذشته به دوبرابر افزایش یافت

انتشار ویروس های موبایلی طی 16 ماه گذشته به دوبرابر افزایش یافت

شرکت Kaspersky که ارائه دهنده نرم افزار آنتی ویروس می باشد اعلام کرد که در فاصله زمانی بین آگوست 2009 تا دسامبر 2010 انتشار ویروس های موبایلی به دو برابر افزایش یافته است. افزایش کاربرد سیستم عامل آندروید طی 2010 از جمله دلایل افزایش حملات ویروس های موبایلی بوده است.

اولین ویروس گوشی های آندرویدی در آگوست 2010 منتشر شد که پس از آن به تدریج 15 ویروس مختلف افزایش یافت. اولین ویروس iOS نیز اواخر 2010 فعالیت خود را آغاز کرد که فقط مدلهای قفل شکسته یا گوشی هایی که از برنامه هایی به غیر از تولید Apple استفاده می کردند را تحت تاثیر قرار می داد.

پس از آندروید ، سیمبین دومین سیستم عاملی است که بیشترین حملات ویروسی را شاهد بوده است.

استفاده از تروجان های مبتنی بر پیامک ساده ترین و آسان ترین روش نفوذ ویروس ها به گوشی های موبایل می باشد. Kaspersky پیش بینی کرده تعداد ویروس های موبایلی در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت که بیشترین افزایش در این مورد مخصوص آندروید خواهد بود و راهکار نفوذ این ویروس ها نیز پیچیده تر خواهد شد.
 

ricardo

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برنامه‌ي جديد آيفون براي محاسبه ميزان كالري غذاها

برنامه‌ي جديد آيفون براي محاسبه ميزان كالري غذاها

برنامه‌ي جديد تلفن آيفون به شما كمك مي‌كند تا از ميزان كالري غذاهاي مصرفي خود مطلع شويد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از ايسنا، با استفاده از برنامه جديد تلفن آيفون مي‌توان پس از عكس‌برداري از غذا، از ميزان كالري آن آگاه شد.


اين برنامه كه MealSnap نام دارد، توسط يك شبكه اجتماعي تناسب اندام به نام DailyBurn عرضه شده است؛ اين شبكه اجتماعي تا به حال چندين برنامه مربوط به رژيم غذايي و تناسب اندام براي تلفن آيفون عرضه كرده است.


پس از گذشت چند دقيقه از گرفتن عكس غذا و منطبق شدن آن با مركز داده‌ها كه در آن اطلاعات مربوط به كالري 500 هزار نوع غذا ذخيره شده است، اطلاعات مربوط به غذايي كه قصد ميل آن را داريد، ظاهر مي‌شود.


مدير اجرايي DailyBurn اظهار كرد كه مركز داده فورا اطلاعات مربوط به ميزان پروتئين، چربي، كربوهيدرات و ويتامين غذايي را كه قصد ميل كردن آن را داريد، ارائه مي‌كند.


وي افزود: محاسبه ميزان كالري غذاها يك روند زمان‌بر است اما برنامه جديد اين كار را آسان كرده است.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
كمّ‌و‌كیف تعویض یا حذف آوای انتظار برای مشتركان همراه اول

كمّ‌و‌كیف تعویض یا حذف آوای انتظار برای مشتركان همراه اول

مدیر كل امور مشتركان همراه اول گفت: مشتركانی كه سرویس آوای انتظار برایشان فعال است، برای تعویض آهنگ ، باید از سایت http://rbt.mci.ir كد آهنگ انتخابی خود را برداشته و به شماره 8989 ارسال كنند.

به نقل از فارس ، با طولانی شدن مدت فعال سازی آزمایشی سرویس آوای انتظار ، همراه اول بار دیگر این سرویس را برای تعداد دیگری از مشتركان خود فعال كرد؛ چنانكه به نظر می‌رسد اگر این اپراتور ، پیش از راه‌اندازی تجاری، یك نوبت دیگر اقدام به فعال‌سازی این سرویس كند، آوای انتظار از تماس با تمامی 30 میلیون مشترك این اپراتور شنیده شود.

پیش از این نیز همراه اول در ابتدای راه‌اندازی آزمایشی سرویس آوای انتظار، این سرویس را به صورت خاص و محدود برای مشتركانی كه در نمایشگاه تله‌كام ثبت‌نام كرده بودند و برخی دیگر از مشتركان فعال كرده بود.

با طولانی شدن فعالیت‌ آزمایشی سرویس آوای انتظار، همراه اول در راستای انجام آخرین آزمایش‌ها‌‌ و بررسی‌ها، بار دیگر این سرویس را برای تعداد دیگری از مشتركان كه صورت حساب‌های خود را به صورت اینترنتی یا در موعد مقرر پرداخت كرده‌اند، فعال كرده است.

بر این اساس، با فعال‌سازی سرویس آوای انتظار، پیامكی با این مضمون كه " مشترك گرامی سرویس آوای انتظار به صورت رایگان برای شما فعال شد؛ در صورت عدم تمایل، برای غیرفعال‌‌سازی عدد 5 ( لاتین) را به شماره 8989 ارسال كنید " برای مشترك ارسال می‌شود.

با توجه به اینكه اخیراً این سرویس در ابعاد گسترده‌تری فعال شده و در پیامك اطلاع رسانی و آموزشی آن نیز صحبتی از نحوه تغییر آهنگ به میان نیامده، سوالی كه از سوی بسیاری از مشتركان همراه اول مطرح می شود، این است كه "در صورتی كه آهنگ باب میل مشترك نباشد، با توجه فعال‌سازی رایگان سرویس، آیا امكان تعویض آهنگ وجود دارد و آیا تعویض آهنگ مشمول پرداخت هزینه خواهد شد؟ "

علی حمیدی در این خصوص، گفت: امكان تعویض آهنگ سرویس آوای انتظار فراهم است و تغییر آهنگ فعلا برای مشتركان هزینه‌دار نیست؛ اما برنامه داریم كه به زودی هزینه دار شود.

مدیر كل امور مشتركان همراه اول در خصوص نحوه تغییر آهنگ، گفت: مشتركانی كه سرویس آوای انتظار برایشان فعال است، برای تعویض آهنگ، باید از سایت http://rbt.mci.ir كد آهنگ انتخابی خود را برداشته و به شماره 8989 ارسال كنند.

وی همچنین در خصوص طولانی شدن مدت راه‌اندازی آزمایشی سرویس آوای انتظار، گفت: باید بسترهای فنی مهیا می‌شد، تا راه‌اندازی تجاری انجام شود كه شرمنده مشتركان نشویم.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
خرید شارژ ایرانسل از وبسایت بانک ملی ایران ممکن شد

خرید شارژ ایرانسل از وبسایت بانک ملی ایران ممکن شد

خرید شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل در سایت اینترنتی بانک ملی ایران امکان پذیر است.

به نقل از ایستنا ، از روابط عمومی بانک ملی ایران مشتریان این بانک که از سیم کارت های اعتباری ایرانسل استفاده می کنند، می توانند کارت شارژ این خطوط را با مبالغ 100،50،20،10 و 200 هزار ریالی از طریق سایت بانک ملی ، خدمات الکترونیکی ، خدمات مبتنی بر کارت ، خرید شارژ کارت ایرانسل خریداری کنند.

گفتنی است پیش از این امکان خرید کارت های اعتباری همراه اول، ایرانسل و تالیا از طریق دستگاه های خودپرداز ، همراه بانک و پایانه های فروش بانک ملی ایران برای دارندگان کارت های عضو شبکه شتاب فراهم شده است.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
آگاهی از سرنوشت مرسولات پستی از طریق ارسال پیامک

آگاهی از سرنوشت مرسولات پستی از طریق ارسال پیامک

معاون فنی شرکت پست اعلام کرد: افراد می توانند برای اطلاع یافتن از سرنوشت مرسوله خود از طریق پیام کوتاه با وارد کردن کد 20 رقمی رهگیری و ارسال آن به شماره 2000441 مرسوله خود راپیگیری کنند

به نقل از موبنا ، مجتبی نصیری با بیان اینکه شرکت پست در سال جاری بهبود کیفیت خدمات و جلب اعتماد افراد را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت:ضرورت استفاده از فن آوری های جدید ارتباطی در انجام خدمات پستی از یک سو و ترافیک موجود بین پست و سازمان های اجرایی از سوی دیگر شرکت پست ، این شرکت را بر آن داشت تا تسهیلات ویژه ای را برای مشتریان و دستگاه های اجرایی فراهم آورد.

وی گفت: متقاضیان می توانند ازوضعیت قبول ، تجزیه و توزیع و گزارش های مدیریتی و رهگیری مرسوله های خود از طریق سایت شرکت پست،سیستم پیام کوتاه و تلفن گویا اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه سیستم رهگیری مرسولات به منظور نظارت و پیگیری لحظه به لحظه مسیر مرسولات پیشتاز در سراسر کشور طراحی و ایجاد شده،اظهار داشت: افراد می توانند ارائه گزارشات متنوع از وضعیت ترافیک در کل کشور و در هر استان به مدیران شرکت پست از این طریق داشته باشند.

به گفته نصیری در این روش متقاضی با تایپ حرف لاتین R و تایپ شماره بارکد خود که 10 رقمی یا 20 رقمی است و ارسال آن به شماره 2000441 می تواند از آخرین وضعیت مرسوله خود آگاهی یابد.

پیش از این ارسال کنندگان مرسولات پیشتاز فقط قادر به رهگیری مرسوله با کد رهگیری از طریق پورتال شرکت پست بودند اما از این پس ارسال کنندگان این نوع مرسولات می توانند بعد از ارسال مرسوله امضای شخص گیرنده مرسوله را مشاهده کنند. البته زمانی که توزیع کنندگان به دستگاههای PDA تجهیز شوند امکان مشاهده آنلاین امضای گیرنده هم میسر خواهد شد.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیتادل و نیکاتل از لیست نمایندگان سونی اریکسون حذف شدند

سیتادل و نیکاتل از لیست نمایندگان سونی اریکسون حذف شدند

مدیرکل فروش سونی اریکسون در ایران از حذف دو نماینده رسمی سیتادل و نیکاتل از برند سونی اریکسون در ایران خبر داد و گفت: شرکت پاری کامتل به عنوان نماینده این برند در ایران مشغول به فعالیت است.

به نقل از موبنا ، "شروین فریگام" افزود: به موجب گستردگی قاچاق گوشی و همچنین تعرفه بالا این دو شرکت توان رقابت در این بازار پرهیاهو را نداشتند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که در سال گذشته هیچ گونه فعالیت جدی مبنی بر واردات گوشی های سونی اریکسون توسط این شرکت در ایران دیده نشد.

کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه معتقدند که به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و گستردگی قاچاق در بازار تلفن همراه جایی برای واردات قانونی گوشی تلفن همراه باقی نمانده است.

آنها بر این باورند که از ابتدای سال جای به دلیل شرایط نامناسب بازارتلفن همراه برخی از شرکت های صاحب نام در این زمینه از دور خارج شدند و سایر شرکت ها نیز متحمل ضررهای هنگفتی شدند.
 

Jacobe

عضو جدید
نسخه آینده اندروید بعد از Ice Cream Sandwich احتمالا Jelly Bean نام خواهد داشت

نسخه آینده اندروید بعد از Ice Cream Sandwich احتمالا Jelly Bean نام خواهد داشت



در حالی که هنوز نسخه بستنی حصیری (ورژن 4‪.‬0) اندروید به بازار عرضه نشده و اریک اشمیت از ارائه آن در اکتبر یا نوامبر خبر می دهد، سایت This is my next به نقل از برخی منابع می گوید که نام نسخه بعدی اندروید (که طبق رسم گوگل، باید با حرف J شروع شود) احتمالا Jelly Bean یا همان جیلی بیلی خودمان خواهد بود.​
گفته می شود که در این نسخه امکانات و تغییرات فراوانی در زمینه بازی ها شاهد خواهیم بود. درست است که صحبت کردن درباره محصول بعدی اندروید در حالی که هنوز یکی دو ماهی تا عرضه نسخه آخر این سیستم عامل باقی مانده، کار عجولانه ای است. اما حداقل دانستن نام آن هم جالب است. هر چند که هنوز همه چیز در حد شایعه است و این توپ تا به زمین برسد هزار چرخ خواهد خورد. البته قبلا نامهایی همچون Jell-O و Jelly هم شنیده شده بودند که به دلیل حقوق کپی رایت دارندگان این نامها، استفاده از آنها غیرممکن است.​
جالب است بدانید تا به حال تمام نامگذاری های آندروید با اسم خوراکی های میان وعده یا دسر بوده اند. خب در پایان هم بگذارید نگاهی به تاریخچه نامهای اندروید از آغاز تا کنون داشته باشیم:
نسخه 1‪.‬0 - بدون نام - تاریخ انتشار: ۲۳ دسامبر ۲۰۰۸
نسخه 1‪.‬1 - بدون نام - تاریخ انتشار: ۹ فوریه ۲۰۰۹
نسخه 1.5 - کیک فنجانی یا Cupcake - تاریخ انتشار: ۳۰ آوریل ۲۰۰۹
نسخه 1‪.‬6 - دونات یا Donut - تاریخ انتشار: ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹
نسخه 2‪.‬X - نان خامه ای یا Eclair - تاریخ انتشار: ۲۶ اکتبر ۲۰۰۹
نسخه 2‪.‬2 - ماست یخ زده یا Froyo - تاریخ انتشار: ۲۰ می ۲۰۱۰
نسخه 2‪.‬3‪.‬x - نان زنجبیلی یا Gingerbread - تاریخ انتشار: ۶ دسامبر ۲۰۱۰
نسخه 3‪.‬x - شانه عسل یا Honeycomb - تاریخ انتشار: ۲۲ فوریه ۲۰۱۱
نسخه 4.0 - بستنی حصیری یا Ice Cream Sandwich - تاریخ انتشار: اکتبر یا نوامبر ۲۰۱۱
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]اچ تی سی Sensation XE با Beats Audio در هند پیش فروش می شود[/h]
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، یكی از سه گوشی جدید اچ تی سی كه به قابلیت سخت افزاری Beats Audio مجهز است اچ تی سی Sensation XE می باشد كه به زودی برای خرید در هند موجود می شود. طرفداران گوشی های آندروید در هند كه بدنبال یك گوشی هوشمند با قابلیت های عالی موسیقی می باشند اكنون می توانند اچ تی سی Sensation XE را با قیمت RS 32.400 معادل 660 دلار یا 480 یورو پیش خرید كنند. این گوشی هفته آینده در اختیار كاربران قرار می گیرد.

اچ تی سی Sensation XE حاصل همكاری بین كمپانی تایوانی اچ تی سی و كمپانی Dr.Dre Beats است كه اخیرا بطور رسمی معرفی شده است.

نخستین گوشی های هوشمند اچ تی سی با Beats Audio شامل Sensation XE ، Sensation XL و Rezound است.


از ویژگی های این گوشی می توان به نسخه 2.3.4 آندروید
(Gingerbread) ، پردازنده دو هسته ای 1.5GHZ Qualcomm MSM8260 Snapdragon ، پردازنده گرافیك Adreno 220 ، حافظه داخلی 768MB RAM ، 4GB ، محل كارت حافظه MicroSD تا 32GB ، صفحه نمایش لمسی خازنی 4.3 اینچ qHD Super LCD با وضوح 540 x 960 پیكسل و 16 میلیون رنگ اشاره كرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز



[h=3]انتشار نخستین تصاویر و اطلاعات از اولین تلفن دو هسته شرکت سونی اریکسون[/h]گروه خبری GSM: با گذشت چند ماه از زمان انتشار نخستین شایعات در مورد مدل جدید گوشی هوشمند سونی اریکسون موسوم به Nozomi LT26i، این شرکت سرانجام برای نخستین بار اطلاعات و تصاویر مربوط به گوشی یاد شده را منتشر کرد.



به گزارش ایستنا، این گوشی هوشمند که نخستین بار در آگوست امسال اطلاعاتی در مورد آن منتشر شده بود، به یک پردازنده دوهسته‌ای با توان 1.5 گیگاهرتز مجهز شده است که به همراه رم یک گیگابایتی توان لازم برای پردازش اطلاعات سنگین را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

برای این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی 4.3 اینچی در نظر گرفته شده است که تصاویر در آن با کیفیت 1280 در 720 پیکسل به نمایش درمی‌آیند.

روی این گوشی هوشمند نسخه 2.3.5 سیستم‌عامل اندروید موسوم به Gingerbread نصب شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به طراحی متفاوت این محصول نسبت به مدل‌های قبلی اشاره کرد. این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی دارد و بر اساس اطلاعات موجود قرار است طی چند ماه آتی به دست کاربران برسد.









 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
htc داره 4 هسته ای میزنه و سونی اریکسون 12 هسته ای
ولی همچنان ما داریم گوشی های جی ال ایکس رو با دوربین 1.2 میزنیم.....
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
htc داره 4 هسته ای میزنه و سونی اریکسون 12 هسته ای
ولی همچنان ما داریم گوشی های جی ال ایکس رو با دوربین 1.2 میزنیم.....
حمید جان درست نیست ما تکنولوژیمون رو با HTC و سونی اریکسون مقایسه کنیم . اینا خیلی خیلی جلوتر از ما هستن . ولی HTC هم چیزی از خودش نداره . این شرکت فقط و فقط مونتاژ میکنه .
سونی اریکسون 12 هسته ای ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
حمید جان درست نیست ما تکنولوژیمون رو با HTC و سونی اریکسون مقایسه کنیم . اینا خیلی خیلی جلوتر از ما هستن . ولی HTC هم چیزی از خودش نداره . این شرکت فقط و فقط مونتاژ میکنه .
سونی اریکسون 12 هسته ای ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!
اشتباه تایپی بود :دی
منظورم 2 هسته ایه
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
منظورم همین گوشی جدیده ی سونی بود خوب :دی
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]HTC Edge قول ۴ هسته ای شرکت HTC[/h]

دانلودها : به تازگی اطلاعاتی درباره گوشی جدید HTC درز کرده که دارای پردازنده چهار هسته ای است و نخستین گوشی با این ویژگی به شمار می رود.

گوشی جدید اچ تی سی Edge نام دارد و تراشه های چهار هسته ای آن ۱٫۵ گیگاهرتزی است و از پردازشگر گرافیکی NVIDIA Tegra 3 بهره می برد.
این گوشی یک گیگابایت RAM و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد.
صفحه نمایش Edge، ۴٫۷ اینچی لمسی با کیفیت HD است و از دوربین هشت مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به پشتیبانی از اتصالات بلوتوث ۴٫۰ و HSDPA اشاره کرد.
گفته می شود Edge با پشتیبانی از نسخه ۴٫۰ Ice Cream Sandwich اوایل سال ۲۰۱۲ به بازار می آید.
 

Similar threads

بالا