تازه ها، اخبار و بررسی Black Berry

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]BBX؛ سيستم‌عامل جديد موبايل RIM[/h]










خبر اختصاصي سايت - مايک لازاريديس، مديرعامل RIM اعلام کرد نام جديد سيستم‌عامل نسل بعدی اين شرکت BBX خواهد بود. BBX تلفيقی از بهترين ويژگی‌های سيستم‌عامل پيشين گوشی‌های بلک‌بری و پلتفرم QNX اين شرکت است. RIM اين خبر را در خلال برگزاری کنفرانس BlackBerry DevCon خود اظهار داشت. اين شرکت که قصد دارد کنفرانس خود را بيش از پيش به فرصتی برای پشتيبانی بيشتر از توسعه‌دهندگان تبديل کند، تسهيل فرآيندها برای توسعه‌دهندگان، سود بيشتر و بهره‌گيری از موتور بازی ارتقا يافته اين پلتفرم را از جمله تازه‌های شرکت RIM برشمرد. گفتنی است از زمان آغاز به‌کار سرويس آنلاين BlackBerry App World، در کل يک ميليارد برنامه و هر ماه چهل ميليون برنامه از اين پايگاه دانلود شده‌است. اين شرکت اعلام کرد آمار دانلود برنامه‌های بلک‌بری به طور محسوسی از iOS و آندروئيد بيشتر است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی گوشی موبایل : گوشی BlackBerry LG A140




مشخصات عمومی

وضعیت : بزودی
تاریخ ارائه : 2011
باند : GSM 900 / 1800
ابعاد : 11.6x47x109.5 میلیمتر
وزن : 80 گرم
رنگ بندی : مشکی
فرم : ساده

مشخصات صفحه نمایش

نوع صفحه نمایش : CSTN
تعداد رنگ قابل نمایش : 65000 رنگ
رزولوشن : 128×160 پیکسل
سایز : 1.7 اینچ
صفحه لمسی : ندارد
قابلیت autorotate : ندارد

مشخصات صدای گوشی
نوع زنگ : پلی فونیک
قابلیت پخش موزیک :
قرار دادن mp3 بجای زنگ : دارد
فرمت های قابل پخش صوتی :
فرمت های قابل پخش تصویری : H.263 player

مشخصات حافظه

حافظه داخلی : 10 مگابایت
دیتا و اینترنت

پورت : USB
اینفرارد : ندارد
بلوتوث : دارد
GPRS : ندارد
EDGE : ندارد
HSCSD : ندارد
3G : ندارد
شبکه بی سیم : ندارد
WAP : دارد
xHTML : ندارد
HTML : ندارد
ارسال پیام : SMS, MMS

مشخصات دوربین

دوربین : VGA
رزولشن عکس : 480×640 پیکسل
فوکوس اتوماتیک : ندارد
بزرگنمایی اپتیکال : ندارد
بزرگنمایی دیجیتال : ندارد
حالت ماکرو : ندارد
تشخیص چهره : ندارد
تشخیص لبخند : ندارد
فلاش : ندارد
فیلم برداری : ندارد
دوربین دوم : ندارد
کاهش قرمزی چشم : ندارد
Geo-Tagging : ندارد
پانوراما : ندارد
لرزشگیر دست : ندارد
موارد دیگر :

امکانات

GPS : ندارد
رادیو : ندارد
ضبط صدا : ندارد
شماره گیر صوتی : ندارد
فرمان صوتی : ندارد
منشی تلفن : ندارد
خروجی هدفون : ندارد
آی فون : ندارد
DVB-H : ندارد
push to talk : ندارد
ویرایشگر آفیس : ندارد
نمایش فایلهای آفیس : ندارد
نمایش پی دی اف : ندارد
Turn to mute : ندارد
Java : ندارد
Motion Sensor : ندارد
خروجی TV : ندارد
موارد دیگر : – Predictive text input

مشخصات باتری
باتری : Standard battery, Li-Ion 670 mAh
زمان مکالمه : 3 ساعت
زمان جانشین : 230 ساعت
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
بررسی تخصصی گوشی BlackBerry Bold 9900 : تصوری دوباره از تجارت

مقدمه

سیستم عامل جدید برند ، سرعت بالاتر ، تغییرات اساسی در ظاهر و طراحی و صفحه نمایشی با رزولوشن بالا، همه و همه آخرین پیام رسان بلک بری را به سوی کسب موفقیت در بازار سوق می دهند. دیگر خبری از روز های قدیمی دلهره آور برای بلک بری در کار نیست. BlackBerry Bold Touch 9900 قوی تر ، سریع تر و بهتر از همیشه است. این یک پیام رسان معمولی نیست و خبرهای خوبی با خود به ارمغان می آورد.

گرچه از سوی دیگر ، پردازنده 1.2 گیگاهرتزی ، سیستم عامل جدید BlackBerry OS 7 به همراه تنوع گرافیکی و صفحه نمایش لمسی با رزولوشن VGA برای رقبا روز های خوشی را پیش بینی نمی کنند. ضبط ویدیویی HD ، پشتیبانی دو بانده از Wi-Fi و NFC را هم به این موارد بیافزایید. وهمه این ها به همراه کیفیت ساخت بالا و سرویس های امنیتی همیشگی بلک بری در اختیار شما قرار می گیرند. دقت بالای پد لمسی و پاسخدهی بالای صفحه نمایش لمسی خازنی نیز کار با گوشی را بسیار آسان می سازند. یک صفحه کلید QWERTY خارق العاده را هم در کنار این ویژگی ها در نظر بگیرید تا قدرت محصول جدید بلک بری را دریابید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویژگی های کلیدی

- امنیت بهبود یافته ایمیل و داده ها
- صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 640 x 480 پیکسل
- صفحه کلید QWERTY
- پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G با HSDPA
- پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n
- پشتیبانی از NFC
- مجهز بودن به گیرنده GPS و نصب بودن پیش فرض نرم افزار BlackBerry Maps
- دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و مجهز بودن به فلاش LED
- ضبط ویدیویی HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه
- پردازنده 1.2 گیگاهرتزی از نوع QC8655
- 768 مگابایت حافظه RAM
- هشت گیگابایت حافظه داخلی
- سیستم عامل BlackBerry v7
- پد لمسی
- اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت حافظه و پشتیبانی از کارت های حافظه تا گنجایش 16 گیگابایت
- پشتیبانی از فایل های ویدیویی DivX/XviD
- مرورگر اسناد آفیس
- سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری
- شماره گیری هوشمند
- بدنه فشرده تر و کیفیت ساخت خوب گوشی
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقاط ضعف اصلی

- بسیاری از قابلیت ها بدون حساب کاربری سرویس اینترنتی BlackBerry قفل هستند و امکان استفاده از آن ها وجود ندارد
- فوکوس ثابت و عملکرد متوسط دوربین
- نبود رادیو اف ام
- نبود دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی
- عدم پشتیبانی از فایل های فلش

در آغاز باید بگویم Bold Touch 9900 کمی از گوشی های سری 9700 بزرگتر است. این موضوع بیشتر به طراحی و همین طور صفحه نمایش بزرگتر Bold 9900 باز می گردد. و از آنجایی که ما در مورد یک گوشی لمسی صحبت می کنیم ، اندازه بزرگتر صفحه نمایش قطعا افزونه خوبی به شمار می آید. با وجود پای گذاشتن رزولوشن VGA به گوشی های سری E نوکیا و همین طور پوشی های بلک بری ، حالا 9900 با اندازه 2.8 اینچی صفحه نمایشش ، E6 با صفحه نمایش 2.44 اینچی را پشت سر می گذارد.

خوب بهتر است صحبت در مورد اندازه گوشی را خاتمه دهیم. ما هم مثل شما مشتاقیم تا چیزهای بیشتری در مورد کارآیی و سرعت گوشی بدانیم. RIM این بار خلاقیت به خرج داده است اما آن ها واقعا چه کارهایی انجام داده اند؟ می توانید نگاهی به بررسی سخت افزاری گوشی بیاندازید تا بیشتر با جواب این سوال آشنا شوید. در قسمت بعد هم به بررسی محتویات جعبه و نگاهی مختصر به طراحی ظاهری گوشی خواهیم پرداخت.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
محتویات جعبه

BlackBerry Bold Touch 9900 هر آنچه را انتظار داشتید برای شما به ارمغان می آورد. یک شارژر ، یک هدست و یک کابل microUSB از جمله آیتم های عرضه شده به همراه گوشی هستند.علاوه بر آن ها یک کیف چرمی، یک دستمال و آداپتورهای سازگار با استانداردهای اروپا نیز به همراه گوشی ارائه می شوند.



نمای 360 درجه ای از BlackBerry Bold 9900

BlackBerry Bold Touch نسبت به محصول اخیر این شرکت یعنی Bold 9780 اندکی عریض تر طراحی شده است که با توجه به صفحه نمایش و باتری بزرگتر چندان هم عجیب نیست.با ابعادی معادل 115 x 66 x10.5 میلی متر گوشی زیبا و باریک به نظر می آید. وزن 130 گرمی گوشی نیز از حد منطقی اندکی بیشتر است. گوشی نسبت به 9780 حدود هشت گرم سنگین تر است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی
صفحه نمایش لمسی را می توان عمده ترین نوآوری در Blackberry Bold Touch 9900 دانست. اما ظاهر گوشی ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. ظاهر گوشی چون دیگر محصولات RIM احساس حرفه ای بودن و زیبایی را با هم به کاربر منتقل می سازد.

به نظر می رسد نمای جلویی گوشی به صورت یکسان میان صفحه نمایش و صفحه کلید تقسیم شده است؛ کناره پشتی گوشی نیز یک سورپرایز واقعی است، چیزی که تا به حال از بلک بری شاهد آن نبوده ایم. لبه های گوشی به صورتی نرم و مورب طراحی شده اند و بافت لاستیک مانند نیز به شما اجازه می دهد گوشی را آسان تر در دست بگیرید. در واقعا این کاور باتری است که گروه ما نظرات متمایزی نسبت به آن داشتند.
با توجه به شکل و شمایل حرفه ای و جذاب ، قاب فایبرگلاس تعبیه شده در این بخش زیبا و فوق العاده می نمایاند.سپری کردن چند روز خوب با گوش به بهتر شدن احساس ما در مورد آن کمک کرد اما برخی از اعضای گروه بررسی هنوز هم چرم را نسبت به آن قابل قبول تر می دانستند. این ترکیب را می توان یک ترکیب غیرعادی تلقی کرد.برخی از کاربران قطعا از به کارگیری چنین ترکیبی استقبال خواهند کرد اما برخی دیگر ممکن است آن را با روح یک گوشی پیام رسان تجاری ناسازگار بیابند.اما در مورد قاب فلزی اطراف گوشی هیچ تردیدی وجود ندارد. می توان رد چنین طرحی را در گوشی هایی چون Bold 9000 نیز دنبال کرد اما در طراحی گوشی باریک تری چون Bold 9900 این عنصر زیبایی بیشتری به خود می گیرد.
در کل ، BlackBerry Bold Touch 9900 از مشخصات ظاهری مناسب برای تطابق با امکانات جدید برخوردار است ، با اینحال برخی هنوز هم طراحی قدیمی سری Bold را به آن ترجیح می دهند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
صفحه نمایش و صفحه کلید عالی

برای کنار گذاشته شدن همه تردید ها ، BlackBerry Bold Touch 9900 صفحه نمایشی فوق العاده در اختیار ما می گذارد. صفحه نمایش لمسی خازنی 2.8اینچی از نوع TFT با رزولوشن VGA ، تصاویری شفاف با تراکم پیکسلی 286 پیکسل در هر اینچ و حساسیت بالا ؛ شاید تنها مشکلی که بتوان در مورد این صفحه نمایش به آن اشاره کرد ، نبود بازخوردهای لرزشی در آن است.
خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب عالیست و بر خوب بودن هوشمندهای اخیر بلک بری در این بخش صحه می گذارد. زوایای دید در حد متوسط هستند، با نگاه کردن به تصویر از زوایای باز کنتراست تا حد زیادی کاهش یافته و رنگ ها هم نسبت به شکل اصلی تغییر می کنند با اینحال هنوز هم همه چیز خوانا باقی می ماند.
ما آزمون روشنایی صفحه نمایش همیشگی مان را هم بار دیگر انجام دادیم. در اینجا امتیازات BlackBerry Bold Touch را در کنار دیگر گوشی ها مشاهده می کنید. اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند این آزمون را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

و حالا نوبت به آیتم مهم بعد در BlackBerry Bold Touch 9900 می رسد ، یعنی صفحه کلید QWERTY ، که باز هم بسیار راحت است. کلیدها آنگونه که ما احساس کردیم نسبت به گوشی های اخیر خانواده Bold نرم تر طراحی شده اند. با این شکل ، سرعت بالاتری را در تایپ متون خواهید داشت بدون آنکه در بازخوردها هم اختلالی به وجود بیاید.
کلید ها کوچک اما ارگونومیک هستند و دقت زیادی در طراحی آن ها برای بالاتر رفتن قابلیت استفاده صورت گرفته است ، شاید تنها کاربرانی که انگشتان بزرگی دارند در استفاده از آن دچار مشکل شوند.تنها چیزی که باید در مورد آن هشدار داده شود ، برآمدگی های فلزی هستند که میان ردیف های متفاوت کلید ها جای داده شده اند. برآمدگی دوم به درستی در جای خود قرار نگرفته است و هنگامی که فشرده شود ، خم می شود. این موضوع در تایپ صحیح مشکلی ایجاد نمی کند اما تا حدی مانایی و عمر مفید صفحه کلید را زیر سوال می برد.

بسیاری از کلید ها (و نه فقط شماره ها) را می توان به عنوان میانبرهایی برای شماره گیری سریع در نظر گرفت. کلیدهای معمول میانبر چون * برای قفل صفحه نمایش و # برای فعال و غیرفعال کردن حالت سکوت نیز در دسترس هستند. شماره ها از کلیدهای مشترکی با حروف استفاده می کنند و برای تایپ مکرر یک شماره باید کلید Alt را بفشارید. خبر خوب این است که هر گاه نیاز باشد ، این کار (سوییچ میان اعداد و حروف) به صورت خودکار انجام می پذیرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
قسمت های مختلف گوشی

چهار کلید دیگر در اطراف پد لمسی گوشی جای داده شده اند: این کلید ها شامل کلید های آغاز و پایان مکالمه ، Menu و Back می شوند. با اینکه صفحه نمایش لمسی در اختیار شماست اما کلیدهای کنترلی بسیاری در صفحه کلید تعبیه شده اند و امکان کار با دقت بالا را در مرور وب یا کار با متن برای تان فراهم می سازند.
اندازه بزرگ کلیدها و بازخورد مناسب آن ها سبب می شود که مشکلی در استفاده از آن ها نداشته باشید.

در بخش بالایی نمای جلویی گوشی ، LED نشانگر وضعیت ، سنسور مجاورت و گوشی خروجی صدای مخاطب جای گرفته اند.کناره سمت چپ BlackBerry Bold 9900 میزبان سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری و پورت استاندارد microUSB است.

در کناره سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و دومین کلید میانبر جای داده شده اند. عملکرد پیش فرض این کلید فعال کردن دوربین است که به نظر می رسد بهترین وظیفه ای است که می توان برای آن تعریف کرد. به دلیل عدم توانایی دوربین در فوکوس خودکار می توانید از هر کلیدی و خصوصا پد لمسی گوشی نیز برای کار با آن بهره بگیرید.

یک کلید pause/mute نیز میان کلیدهای افزایش و کاهش صدا جای گرفته است. Bold Touch 9900 کلیدهای همیشگی برند را در کناره بالایی ندارد. تنها چیزی که این بار در این قسمت دیده می شود ، کلید قفل گوشی است.

در کناره پایینی BlackBerry Bold 9900 غیر از میکروفن گوشی ، هیچ چیز دیگری دیده نمی شود.

BlackBerry Bold 9900 به یک دوربین پنج مگاپیکسلی هم مجهز است که توان فوکوس خودکار را ندارد. یک فلاش LED هم برای کمک به این دوربین در شرایط کم نور در کنار آن قرار داده شده است.عنصر دیگری که در کناره پشتی گوشی دیده می شود اسپیکر گوشی است .

در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری 1230 میلی آمپری Li-Po آن قرار گرفته است . آنگونه که اعلام شده است این باتری می تواند تا 307 ساعت در حالت آماده به کار و 6 ساعت و 30 دقیقه در حالت مکالمه دوام آورد که بسیار ضعیف تر از عملکرد باتری های مشابه در گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر است. در استفاده روزمره از گوشی ، Bold 9900 عملکرد خوبی دارد و می تواند تحت استفاده نسبتا سنگین (که روزانه شامل 30 دقیقه مکالمه تلفنی ، فعال بودن دائمی Wi-Fi و 3G ، ضبط ویدیویی و ثبت چندین عکس می شد) تا دو بدون شارژ دوام آورد.
کیفیت ساخت BlackBerry Bold 9900 بسیار خوب است و گوشی استحکام فوق العاده ای دارد.با عریض تر شدن و همین طور گرد شدن کناره ها و گوشه های گوشی ، شکل ظاهری آن تفاوت بسیاری با نسل پیشین گوشی های سری 97xx دارد. با وجود لمسی بودن صفحه نمایش باید ذره ذره آن را هم به حساب آوریم. صفحه نمایش 2.8 اینچی گوشی اندازه مناسبی دارد و علاوه بر آن از رزولوشن VGA بهره می برد. با جای گرفتن همه این امکانات در بدنه ای باریک هیچ جایی برای شکوه باقی نمی ماند.

شاید استفاده از کاور باتری فایبرگلاس قانع کننده نباشد اما حداقل برای آزمون و خطا می توان به کارگیری آن را پذیرفتنی دانست. شاید از نقطه نظر ارگونومیک تا حدی بتوان نسبت به این موضوع خرده گرفت .اگر از کلید Convenience به عنوان کلید شاتر استفاده نکنید ، قطعا کمک بزرگی برای شما خواهد بود.نمی توان صفحه کلید فوق العاده گوشی را نیز عامل شگقتی تلقی کرد ؛ صفحه نمایش خوب است و برای جبران ضعف های آن ، می توانید از پد لمسی استفاده کنید که دقتی وصف ناپذیر را در انجام عملیات برایتان مهیا می سازد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیستم عامل BlackBerry و نسخـــــــه هفت

شماره هفت آخرین نسخه سیستم عامل پیش از سوییچ به QNX است. OS 7 چند قابلیت جدید به همراه خود عرضه می دارد که از میان آن ها باید به NFC و قابلیت ضبط ویدیویی HD اشاره نموده و البته توجه بیشتری را به رابط کاربری معطوف کرد. پلت فرم جدید مبتنی بر پردازنده 1.2 گیگاهرتزی و سخت افزار گرافیکی قدرتمندتر طراحی شده است ؛ چنین مشخصاتی سبب می شوند تا گوشی های قدیمی تر بلک بری نتوانند از نسخه جدید سیستم عامل بهره بگیرند.
blackberry OS 7 سعی دارد تا شبیه به سیستم عامل تبلت QNX به نظر برسد. آیکون های رابط برای یافتن شباهت بیشتر به آیکون های PlayBook تغییر یافته اند اما نحوه کار با رابط بسیار اندک تغییر یافته است.

ناحیه نشانگرهای وضعیت در صفحه اصلی چند کلیدمجازی را در کنار هم جای داده است که به شما اجازه می دهند به فعال یا غیرفعال کردن شبکه های موبایل، شبکه های بی سیم ، NFC و بلوتوث اقدام کنید. این بخش همچنین امکان دسترسی سریع شما را به تنظیمات ساعت هشدار و منوی تنظیمات نیز فراهم می کند.

با کلیک بر روی آیکون بلندگو می توانید پروفایل فعال تان را تغییر داده و ذره بینی که در سمت دیگر جای گرفته است نیز به شما اجازه آغاز جستجو را می دهد. BlackBerry OS 7 از قابلیت جستجوی صوتی نیز برخوردار است. ضربه زدن بر روی آیکون میکروفن کوچکی که در کنار کلید جستجو قرار گرفته است ،استفاده از این امکان را برای شما مهیا می سازد.به صورت پیش فرض با آغاز تایپ در صفحه اصلی می توانید به جستجو بپردازید.

به آسانی و با فشردن نوار میان کلید جستجو و پروفایل ها می توانید به رویدادهای از دست رفته چون تماس ها ، ایمیل و پیام ها دست پیدا کنید.

بخش نرم افزارها به صورت لبه ای طراحی شده و چندین لبه را در خود جای داده است. به آسانی می توانید به حرکت میان این لبه ها و حذف یا اضافه کردن آن ها اقدام نمایید.نخستین لبه تمامی نرم افزارها را در خود جای داده است. می توانید تعدادی از این نرم افزارها را به لبه Favorites بیافزایید تا دسترسی به آن ها آسان تر باشد. نرم افزارهایی که بیشترین استفاده را داشته اند در لبه مجزایی قرار داده می شوند.

بخش های دیگری با عنوان Media و Downloads (نرم افزارهایی که خودتان دانلود نموده اید)، هم در اختیار شما قرار می گیرند تا با هیچ مشکلی برای مرتب سازی محتویات گوشی تان مواجه نشوید.
اما نوبت آن است که به سراغ پد و صفحه نمایش لمسی گوشی برویم. پد لمسی گزینه بسیار مناسبی برای انجام کارهایی که نیاز به دقت بالایی دارند با گوشی است. اما اگر لینک های بسیاری در صفحه داشته باشید ، انجام عمل پیمایش به کار دشواری بدل می شود.
تقریبا همه چیز در BlackBerry OS 7 قابل کلیک کردن است و به همان روشی که انتظار می رود کار می کند. البته هنوز هم دسترسی به عناصر کوچکی چون نوار جستجو و آیکون پروفایل ها با استفاده از پد لمسی نسبت به صفحه نمایش بسیار آسان تر است.
نکته قابل توجه دیگر این است که بر خلاف ساختار مسطح iOS ، Bold 9900 از کلید Menu استفاده می کند و بنابراین همیشه گزینه هایی وجود دارد که در دید شما نباشند. شما خیلی سریع به کار با این رابط عادت خواهید کرد و بنابراین Bold Touch 9900 هم کاربران جدید و هم کاربران قدیمی را راضی نگاه می دارد.پد و صفحه نمایش لمسی گوشی به عنوان مکملی برای یکدیگر عمل می کنند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دفترچه تلفن،بدون تغییر

شاید BlackBerry Bold Touch 9900 به نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی این شرکت مجهز شده باشد اما از همان دفترچه تلفن پیشین و قدیمی آن ها استفاده می کند.
اسامی مخاطبین بر اساس حروف الفبا با نام کوچک ، نام خانوادگی و یا نام شرکت شان در یکی از لیست هایی قرار گرفته اند که می توانید در هنگام مشاهده جزئیات فعالیت های اخیرشان را نیز مشاهده کنید.جستجوی هوشمند امکان یافتن مخاطبی را تنها با تایپ قسمتی از نام وی مهیا ساخته و بنابراین عمل جستجو را سرعت بیشتری می بخشد.

همانند گوشی های پیشین BlackBerry می توانید مخاطبین تان را در دو دسته شخصی و تجاری جای دهید و سپس آن ها را بر اساس دسته ای که در آن جای گرفته اند ، ***** کنید. امکان گروه بندی مخاطبین هم این بار وجود دارد و می توانید به هر تعدادی که دوست دارید ، گروه ایجاد کنید.
در هنگام ویرایش مخاطبین هم فیلدهای اطلاعاتی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد که به چند زیرگروه تقسیم شده اند.می توانید برخی از این فیلدها(فیلدهایی که قطعا به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد) را به صورت تکراری و هر چند بار هم که بخواهید به کار بگیرید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
قابلیت های تلفنی
BlackBerry Bold 9900 در به انجام رساندن وظیفه اصلی خودش یعنی برقراری تماس ها عملکرد بسیار خوبی دارد .هیچ نوع اختلالی اعم از افت کیفیت صدا و یا آنتن دهی در این گوشی دیده نمی شود.
با اینکه این گوشی از شماره گیری هوشمند هم پشتیبانی می کند ، که بهترین راه برای دسترسی به مخاطبین در این گوشی است ، تنها کافیست چند حرف نخست نام مخاطب را تایپ کرده و سپس با کلیک بر روی آن با استفاده از پد یا صفحه نمایش لمسی به برقراری تماس با وی اقدام نمایید.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه Bold 9900 در این بخش ، امکان شماره گیری صوتی است.
BlackBerry Bold Touch 9900 در آزمون بلندی صدای ما خوب عمل کرد و موفق به کسب امتیاز «خیلی خوب» شد. بنابراین نباید نگران از دست رفتن تماس ها و پیام های خود باشید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیام رسانی

BlackBerry Bold Touch 9900 به همان اندازه که از آن انتظار می رفت ، در اداره پیام ها خوب عمل می کند. این گوشی از تمامی انواع رایج پیام ها یعنی SMS ، MMS و ایمیل به خوبی پشتیبانی می کند. به صورت پیش فرض و برای مدیریت پیام رسانی فوری هم چندین نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب هستند.

اگر می خواهید از ایمیل ها در BlackBerry Bold 9900 استفاده کنید داشتن یک حساب کاربری BIS ضروری است. و با اینکه درک مزایا و امتیازات سرویس اینترنتی بلک بری کار دشواری نیست اما گذاشتن حق انتخاب در اختیار کاربران بد نبود.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته این است که تمامی اپراتورها در سرتاسر دنیا از BIS پشتیبانی نمی کنند و به همین سبب میزان دسترس پذیری Bold 9900 کاهش خواهد یافت. با این حال اگر امکان دسترسی به این سرویس را داشته باشید می توانید از امکانات سازمان دهنده فوق العاده آن که نشان از سزاوار بودن این سرویس برای کسب چنین محبوبیتی است لذت ببرید.
می توانید اندازه عکس ها را برای ارسال تغییر داده ، ایمیل ها را برچسب گذاری یا ***** کرده و به ایجاد ، ویرایش و حذف پوشه ها نیز اقدام نمود.

استفاده از ویرایشگر های پیام ها که برای همه نوع آن ها یکسان به نظر می رسند ،با وجود رابط مناسب بسیار ساده است. شمارشگری در گوشه بالای صفحه تعداد کاراکترهای باقی مانده تا 160 کاراکتر و شمارنده دیگری تعداد پیام هایی که پیام جاری برای ارسال به آن ها تقسیم خواهدشد را به شما نمایش می دهند. اگر پیام کوتاه تان را به ایمیل یا پیام چندرسانه ای تبدیل کنید ، این بخش حجم ایمیل را به شما نمایش خواهد داد.

افزودن گیرندگان به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن صورت می پذیرد. تنها کافیست بخشی از نام گیرنده را تایپ کنید تا جستجوی هوشمند به کمک تان آمده و لیستی از مخاطبین را به شما نمایش دهد.
با وجود یک صفحه کلید QWERTY عالی Bold Touch 9900 در کار اصلی خود یعنی پیام رسانی عملکرد فوق العاده ای دارد . شاید برخی از تغییرات بصری خیلی جذاب نباشند اما آنچه که مهم است این است که گوشی بخوبی از پس انجام وظیفه اش بر می آید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پخش کننده موسیقی قدیمی

RIM تا حدی آیکون های پخش کننده موسیقی را تغییر داده اما در کل عملکرد آن بدون تغییر باقی مانده است. طراحی ظاهری رابط نرم افزار همان رویکرد قدیمی را دنبال می کند و نوع عملکرد پخش کننده موسیقی هم مشابه Blackberry OS 5 است.
پخش کننده موسیقی می تواند آهنگ ها را بر حسب خواننده ، آلبوم و سبک آن ها مرتب کند و علاوه بر آن امکان جستجوی آهنگ ها از طریق تایپ تدریجی اسامی آن ها هم وجود دارد. می توانید با صرف زمانی نه چندان زیاد به ایجاد لیست های پخش هم بپردازید.

از Album Art هم در این گوشی پشتیبانی می شود و گزینه ای هم در پخش کننده موسیقی برای تکرار پخش یک آهنگ خاص در نظر گرفته شده است.

مثل همیشه امکان پخش آهنگ ها در پس زمینه هم وجود دارد. می توانید با استفاده از task manager یا منوی اصلی به این نرم افزار باز گردید. متاسفانه هیچ نشانه ای از آهنگی که در حال پخش است ، نمی توان در صفحه اصلی گوشی یافت.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پخش کننده ویدیویی

شاید تصور کنید با وجود گزینه های بسیار بهتر ، نمی توان Bold Touch 9900 را در زمینه پخش ویدیویی گزینه ای بسیار جدی تلقی کرد. اما است تصور کاملا اشتباه است ، این گوشی عملکرد فوق العاده ای در این پخش دارد و احتمالا آن را هم در لیست گزینه های محتمل تان برای خرید جای خواهید داد.

صفحه نمایش افقی گوشی شروع خوبی در این بخش است هرچند پخش کننده ویدیویی هم اصلا بد نیست. شاید رابط کاربری پخش کننده ویدیویی عالی نباشد اما بخوبی از عهده کاری که به آن سپرده شده است بر می آید.
پخش کننده ویدیویی به صورت معمول در حالت تمام صفحه کار می کند و کنترل های مجازی آن که شامل یک کنترل برای بزرگ تر کردن اندازه ویدیوها هم می شوند، تنها فشردن کلیدی ظاهر می شوند.

پخش کننده ویدیویی BlackBerry Bold 9900 از فایل های ویدیوییDivX ، H.264/MPEG4 و WMV تا رزولوشن 720p پشتیبانی می کند. گوشی به خوبی انواع فایل های مختلف با پسوندهای DivX ، WMV ، MOV و MP4 را تا رزولوشن 720 را به خوبی پخش می کند اما در پخش فایل هایXviD کمی دچار مشکل است. برخی از این فایل ها به خوبی روی گوشی اجرا شده و برخی دیگر با اشکالاتی همراه هسنتد و به همین دلیل نمی توان روی پشتیبانی از XviD خیلی حساب باز کرد.
در کل عملکرد گوشی در این بخش تحسین برانگیز است و به نظر بسیار بیشتر از آنچه می رسد که کاربران بلک بری به آن نیاز پیدا خواهند کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیفیت صدای متوسط

ما BlackBerry Bold Touch 9900 را هم با آزمون کیفیت صدای قدیمی مان آزمودیم اما این گوشی نتوانست با نتایج فوق العاده ای این آزمون را پشت سر گذارد. البته با توجه به پیشینه گوشی چنین انتظاری هم از آن نمی رفت.
با نبود هیچ مقاومتی در خروجی (یعنی در استفاده از تقویت کننده های صوتی خارجی) Bold Touch نسبت سیگنال به نویز ، دامنه پویا و سطح سیگنال های ناخواسته فوق العاده ای دارد. انحراف بین فرکانسی و سطح بلندی صدا هم عالی هستند اما پاسخدهی به فرکانس ها خیلی عالی نیست .
هنگامی که هدست ها را به گوشی متصل می کنید ، سطح سیگنال های ناخواسته تا حد زیادی افزایش یافته و از میزان بلندی صدا کاسته می شود. اما خوشبختانه تا حدی از میزان انحراف بین فرکانسی کاسته می شود. در اینجا نتایج این آزمون آورده شده است و خودتان می توانید در مورد آن ها قضاوت کنید.
اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون را می توانید در اینجا مشاهده نمایید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
گالری خوب

گالری عکس از نسخه شش به بعد سیستم عامل تغییر نکرده است و بنابراین باید برای همه کاربران بلک بری آشنا باشد.
این گالری قابلیت های استانداردی چون نمایش لیست مانند و مشبک عکس ها را در اختیار کاربران می گذارد. جستجوی هوشمند در اینجا هم کار می کند اما به دلیل اینکه تصور نمی کنم هیچ کس نام عکس ها را به خاطر بسپارد، چندان نمی توان در مورد کارآیی آن اطمینان داشت.

عکس ها را می توان در حالت افقی مرور کرد. هیچ شتاب سنجی در این گوشی تعبیه نشده است که باعث چرخش اتوماتیک صفحه برای شما گردد.
می توانید بدون این که به گالری باز گردید به عکس های قبل و بعد حرکت کنید. می توانید با کشیدن انگشت بر روی پد یا صفحه نمایش لمسی این کار را انجام دهید.

بررسی مشخصات یک عکس ، بزرگنمایی ، و همین طور اسلاید شو با فشردن کلید منو در دسترس شما قرار خواهند گرفت. تنظیم یکی از عکس ها به عنوان عکس پس زمینه نیز از دیگر گزینه های در دسترس در این قسمت است.
در کل ، مرور عکس ها با سرعت تحسین برانگیزی انجام می شود. هم بزرگنمایی و هم پیمایش به طرفین با سرعت بسیار بالا ، انجام می شوند.می شد از کلید های تنظیم صدا برای کاهش و افزایش بزرگنمایی نیز کمک گرفت اما گالری در کل خوب است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس ثابت

BlackBerry Bold Touch 9900 به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز شده است که بالاترین رزولوشنی است که تا به حال در گوشی های RIM دیده ایم.اما از سوی دیگر این دوربین از فوکوس ثابت بهره می برد و به همین سبب نمی توان در ثبت عکس از فواصل نزدیک انتظار چندانی از آن داشت.
رابط دوربین بسیار ساده است و تنظیمات سفارشی سازی کمی را هم تدارک می بیند. مشکل این است که نواری که در پایین صفحه نمایش تعبیه شده است قاب بندی صحیح را کمی دشوار می کند.
مشکل دیگر محل جایگیری کلید اختصاصی دوربین است که به این دلیل که اغلب به ثبت عکس در حالت عمودی هم نیاز خواهید داشت ،در به کار گیری آن با مشکل مواجه خواهید شد.شاید بتوان با استفاده از کلید مجازی اختصاصی در نظر گرفته شده و یا پد لمسی تا حدی این مشکل را برطرف کرد.

دسترسی به برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر، فلاش و صحنه ها به صورت مستقیم از منظره یاب امکانپذیر است و این ها تنها گزینه هایی هستند که در Bold 9900 در اختیار شما قرار داده می شوند. تنها گزینه تنظیمات دیگر که می توان به آن اشاره نمود سفارشی سازی رزولوشن عکس هاست که از طریق منوی تنظیمات پیشرفته می توانید به آن دست پیدا کنید.
تنظیمات دیگر در دسترس شامل تراز سفیدی ، جلوه های رنگی و لرزش گیر تصاویر اصلا در دوربین تعبیه نشده اند.البته قابلیت تشخیص چهره نیز در این دوربین تعبیه شده است اما به جای اینکه تنظیمی اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود ،باید برای استفاده از آن از صحنه ای جداگانه بهره بگیرید.
کیفیت عکس BlackBerry Bold Touch 9900 در حد متوسط است(که با توجه به پیشینه RIM هنوز هم می توان آن را یک موفقیت دانست).میزان جزئیات عکس ها خوب است و رنگ ها هم راضی کننده هستند؛ کنتراست هم خوب است اما سطوح نویز ها در حد متوسط اند.
دراینجا چند نمونه از عکس های ثبت شده توسط دوربین Bold 9900 قرار داده شده اند و خودتان می توانید در مورد آن ها قضاوت کنید.

مقایسه کیفیت عکس ها

ما BlackBerry Bold Touch 9900 را نیز به پایگاه داده ای ابزار مقایسه عکس مان اضافه کردیم. همانطور که مشاهده می کنید ، Bold 9900 عملکرد تحسین برانگیزی در این بخش دارد اما نمی توان آن را با برترین های بازار مقایسه کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضبط ویدیویی عالی HD

BlackBerry Bold Touch 9900 از جمله نخستین هوشمند های RIM است که از امکان ضبط ویدیویی HD برخوردارند، دو گوشی دیگر شرکت یعنی Torch 9860 و 9810 هم از چنین قابلیتی بهره می برند. 9900 قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 1280 x 720 پیکسل و با نرخ 30 فریم بر ثانیه است و در هنگام ضبط ویدیویی نیز می توان از فلاش LED به عنوان نور کمکی بهره گرفت.

کیفیت ویدیوها بسیار بالاست ، نرخ فریم ها خوب است ، سطح جزئیات بالاست ، رنگ صحیح هستند ، کنتراست خوب است و سطح نویز قابل تحمل است. اما مشکل اصلی فشرده سازی بالای ویدیوهاست که البته در فرمت 3GP قابل انتظار است. در اینجا نمونه ای از ویدیوهای 720p ضبط شده توسط دوربین این گوشی قرار داده شده است.

مقایسه کیفیت ویدیوها

Blackberry Bold Touch 9900 ذر بخش ضبط ویدیویی توان برابری با بسیاری از هوشمندهای قادر به ضبط ویدیویی HD را دارد و ابزار مقایسه کیفیت ویدیویی ما این نکته را به شما ثابت خواهد کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
امکانات ارتباطی

همانطور که از یک هوشمند مدرن انتظار می رود ، Bold 9900 تمامی امکانات ارتباطی را در اختیار شما قرار می دهد و به خوبی هم از پس اداره آن ها بر می آید.پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE باعث می شود که در سرتاسر دنیا بتوانید از آن استفاده کنید و 3G با HSDPA هم امکان استفاده از سرعت های بالا برای انتقال داده ها (14.4 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و 5.76 مگابیت بر ثانیه برای آپلود اطلاعات) را در اختیار شما قرار می دهد.این گوشی از Wi-Fi هم پشتیبانی کرده و مدیریت آن را با استفاده از Wi-Fi Manager تسهیل می کند. بلوتوث عرضه شده هم قابلیت پشتیبانی از A2DP را دارد .
BlackBerry Bold 9900 به یک پورت استاندارد microUSB هم مجهز است و می توانید از آن هم برای انتقال داده و هم برای شارژ گوشی استفاده کنید. با اتصال گوشی به کامپیوتر می توانید گوشی تان را و از جمله آهنگ iTunes را با آن همگام سازی نمایید. میتوانید از گوشی بعنوان مودم هم استفاده کنید.
Bold Touch به NFC نیز مجهز است. می توانید آن را با سایر ابزارهای مجهز به NFC جفت کرده و تگ های NFC را نیز با آن بخوانید.
در آخر ، یک اسلات کارت حافظه microSD هم بر روی این گوشی تعبیه شده است که امکان انتقال پر سرعت داده را به گوشی منتقل می کند.




ادامه دارد...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرورگر وب بسیار خوب

مرورگر وب BlackBerry Bold Touch 9900 قطعا یکی از بهترین نمونه هایی است که اخیرا دیده ایم . علیرغم صفحه نمایش کوچک هنوز هم مرورگر عملکرد بسیار خوبی دارد .این نرم افزار از سرعت بالا ، پشتیبانی از مالتی تاچ ، انتخاب متون ، چینش مجدد متون ، اشاره گر موس و ... برخوردار است. آنچه که جای خالی آن به شدت احساس می شود نبود پشتیبانی از فایل های فلش است.

اگر تمایلی به استفاده از صفحه نمایش لمسی ندارید ، پیمایش به طرفین به لطف وجود پد لمسی و اشاره گر مجازی موس به خوبی صورت می پذیرد.
از لبه های چندگانه هم پشتیبانی شده و سوییچ میان آن ها هم بسیار آسان است. تنها کافی بر روی این لبه ها در گوشه بالای سمت راست کلیک نمایید. رندر صفحات در حد بسیار خوبی است و تقریبا تمامی صفحات را چون یک مرورگر دسکتاپ نمایش می دهد.

چینش مجدد متون هم به خوبی کار کرده و به خوبی به ضربات دوگانه شما پاسخ می دهد. غیر از نبود پشتیبانی از فایل های فلش ، احتمالا گوشی یکی از بهترین تجربه های مرور وب را علیرغم وجود صفحه نمایش کوچک به کاربران عرضه می دارد.




ادامه دارد...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازمان دهنده فوق العاده

به دلیل اهداف تجاری گوشی ، Bold 9900 از قابلیت های مدیریت زمان بسیار عالی برخوردار است. سازمان دهنده این گوشی مجموعه ای بسیار عالی از نرم افزارها دارد و در حالیکه برخی از آن ها ظاهر آنچنان جالبی ندارند ، اما نمی توان قابلیت کاربردی آن ها را زیر سوال برد.
تقویم از نماهای روزانه ، هفتگی و ماهانه برخوردار است و به شما اجازه می دهد که به آسانی به تنظیم رویدادها بپردازید. برخی از انواع رویدادها که قطعامی توانست مورد استفاده بسیاری از کاربران باشند در این نرم افزار جایی ندارند.

Quick Office هم در این گوشی عرضه شده است و بوسیله نرم افزارهای پیش فرض می توانید فایل های Word ، Excel ، PowerPoint و PDF را مشاهده کنید.

بسته سازمان دهنده گوشی به یک ماشین حساب با مبدل و نرم افزار های Notes و voice Recorder هم مجهز است. یک نرم افزار To Do هم به شما اجازه یادداشت و سازمان دهی کارهایی را که باید در آینده انجام دهید می دهد.

نرم افزار Alarm تنها اجازه تنظیم یک هشدار را به شما می دهد . می توان آنرا سریعا فعال کرد اما تنظیمات آن تنها از طریق منو قابل انجام هستند. در این بخش می توانید آهنگ را عوض کرده ، میزان صدای زنگ را تغییر داده و کارهای مشابهی صورت دهید.با توجه به محدویت های این نرم افزار ، پیدا کردن نرم افزار مشابهی از BlackBerry App World کار عاقلانه ای به نظر می رسد.

و در نهایت اینکه یک تایمر و کرنومتر هم در BlackBerry Bold 9900 تعبیه شده اند. می توانید به هردوی آنها از طریق نرم افزار Clock دست پیدا کنید.

نرم افزار Clock به یک حالت bedside هم مجهز است که LED های نشانگر وضعیت را خاموش کرده و ساعتی بزرگ را بر روی صفحه نمایش ، به نمایش در می آورد.
نرم افزارهای Password Keeper ، Voice Recorder ، Memos و Tasks هم برای ذخیره سازی کلمات عبور ، یادداشت های صوتی ، متنی و کارهای تان به کمک شما خواهند آمد.

و در آخر BlackBerry Bold Touch به همراه نرم افزارهای فیس بوک و Twitter عرضه می شود. همین طور نرم افزار Social Feeds نیز در اختیار شما قرار می گیرد و به روز رسانی های فیس بوک و Twitter را در یکجا برای تان به نمایش می گذارد.





ادامه دارد...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
Blackberry APP World

Blackberry APP World راه حل RIM برای ارائه نرم افزارهای سازگار با سیستم عامل بلک بری است. با سازمان دهی بسیار خوب ، این فروشگاه امکان پرداخت با کارت های اعتباری و Paypal را مهیا کرده و البته نرم افزارهای رایگانی را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.می توان بر روی یک کامپیوتر یا خود گوشی به مدیریت نرم افزارها پرداخت.

یک سیستم *****ینگ ساده هم در نرم افزار تعبیه شده است که به شما اجازه می دهد نرم افزارهای برتر رایگان و غیر رایگان ، و همین طور جدیدترین نرم افزارهای عرضه شده را مشاهده کنید. در کل نمی توان مشکلی چندان بزرگی در رابط کاربری این فروشگاه پیدا کرد.
تعداد نرم افزارها در برابر فروشگاه هایی چون App Store یا Android Market چندان زیاد نیست ، حدود 14500 نرم افزار ،3500 بازی و 12000 تم کل آیتم های موجود در این فروشگاه را تشکیل می دهند و بدتر آنکه تنها تعداد اندکی از آن ها را می توانید به رایگان تهیه کنید.




ادامه دارد...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
GPS

همانطور که همه این روزها انتظار دارند ، BlackBerry Bold 9900 هم به یک گیرنده GPS مجهز است که از AGPS هم پشتیبانی می کند.برای مقصدیابی هم نرم افزار Blackberry Maps به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده است. متاسفانه برای اینکه بتوانید با این نرم افزار هم کار کنید به سرویس اینترنتی BlackBerry نیازمندید. این به آن معناست که کاربرانی که از سرویس اینترنتی Blackberry استفاده نمی کنند ، از امکان مقصدیابی صوتی هم بی بهره خواهند بود.

BlackBerry Maps عملکرد های یک نقشه معمولی را به همراه مقصدیابی صوتی در اختیار کاربران می گذارد. می توانید آدرسی را مستقیما از طریق دفترچه تلفن وارد کرده و نواحی مورد علاقه تان را ذخیره نمایید. پس نیازی به تایپ آدرس ها در هر بار استفاده از نرم افزار وجود نخواهد داشت.

BlackBerry Maps به شما اجازه می دهد که اطلاعات مکانی را که در آن هستید از طریق SMS یا ایمیل به دیگران ارسال نمایید . این قابلیت ها این نرم افزار را به یک نرم افزار تحسین برانگیز تبدیل می کنند.همین طور آدرس های درون پیام ها به صورت خودکار شناسایی شده و تنها با چند کلیک می توانید آن ها را بر روی نقشه مشاهده نمایید.داده های نقشه ها هم به روز آوری شده است و اکنون شامل شهر های بیشتری است . البته نرم افزارهای گوشی های دیگر نقشه ها را با جزئیات بیشتری نمایش می دهند اما اجازه دهید که رویای آن ها را خراب نکنیم.




ادامه دارد...
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
رزولوشن بالاتر صفحه نمایش در کنار قدرت بالاتر ، بیش از آنچه که کاربران بلک بری همیشه به آن عادت داشته اند ، سبب می شود که Bold Touch 9900 گزینه ای بسیار خوب برای ارتقا باشد.
صفحه نمایش و صفحه کلید QWERTY در کنار یکدیگر و نه بر علیه هم کار کرده و بنابراین امکان بهره گیری آسان تر از گوشی را برای کاربران فراهم می آورند.
ما به دنبال زیر سوال بردن آخرین گوشی از سری Bold نیستیم و نمی خواهیم نقش های آن را هم ضعیف جلوه دهیم. ما به دنبال چیزهایی هستیم که می توانند تهدیدی بر رابطه آن با کاربران قدیمی برند باشد. خوشبختانه چنین چیزی را نمی توانید بیابید.
BlackBerry Bold Touch 9900 بدون نقص نیست و RIM هم آنچه باید انجام گیرد را نفی نمی کند. آنچه کار آن ها را با مشکل مواجه می سازد کاربران محافظه کاری هستند که چندان با تغییر موافق نیستند.
پردازنده 1.2 گیگاهرتزی به همراه RAM بیشتر تنها برای ثبت رکورد نیستند!کانادایی ها به دنبال افزایش سرعت برای اهداف خودشان بوده اند و چندان به فکر قابلیت های چند رسانه ای یا بازی های با گرافیک بالا نبوده اند. هدف عرضه تجربه کاربری فوق العاده ای است که کاربران آن ها را به روی آوردن به محصولات جدید تشویق کند. ضبط ویدیویی HD نیز امکان جانبی دیگری است که بیشتر در گوشی ها سری Torch دیده بودیم و اما NFC در یک گوشی تجاری قطعا شرایط دیگری را مهیا خواهد کرد.
صفحه نمایش های لمسی مفهوم جدیدی به گوشی های تجاری داده اند. این موضوع گریز ناپذیر است و نمی توان از روی آوردن رقبای قدیمی به آن ها دلیل بهتری برای صحت این ادعا پیدا کرد. نوکیا هم می داند که نباید اجازه دهد سری E از فناوری های نو فاصله بگیرند.
ما Nokia E6 را به همراه سیمبین آنا دیدیم و همه چیز در آن زمان خوب می نمود. صفحه نمایش عالی و اگرچه کمی کوچک ، در کنار صفحه کلیدی فوق العاده ، دوربین بهتر با فلاش و قیمت ارزان تر از مشخصه های بارز آن بودند. به زودی ارتقای سیمبین بل هم برای این گوشی عرضه خواهد شد و حتی آن را از قبل هم بهتر خواهد کرد. گرچه نمی توان موردی را در آن برای برابری با NFC یافت.

Motorola Pro هم باید حرف هایی برای گفتن داشته باشد. پشتیبانی عالی از ایمیل و امکانات امنیتی بسیار خوب و همین طور صفحه نمایش لمسی بزرگتر را می توان از امتیازات آن برشمرد. گرچه این گوشی با سیستم عامل Froyo عرضه می شود اما می توان انتظار به روز رسانی آن به Gingerbread را هم داشت.

Samsung Galaxy M pro B7800 گزینه محتمل دیگری است. با وجود پردازنده یک گیگاهرتزی و آخرین نسخه آندروید ، به نظر نمی رسد از نظر قدرت پردازشی فاصله چندانی میان این گوشی و محصول بلک بری وجود داشته باشد. حتی پد لمسی هم در این گوشی تعبیه شده است.

گزینه های آندرویدی به همین جا ختم نمی شوند. Sony Ericsson XPeria Pro و HTC Desire Z هم می توانندگزینه های مناسب دیگری برای شما باشند. و حتی اگر زیاد سختگیر نباشید ، ChaCha هم می تواند گزینه محتمل دیگری برای خرید باشد.

گوشی های بلک بری برای کاربرانی ساخته می شوند که دقیقا می دانند باید چه انتظاراتی از یک گوشی تجاری داشته باشند. خبر خوب این است که RIM گستره انتخاب آن ها را افزایش می دهد. اگر صفحه نمایش بزرگ برای تان مهم است و چندان به صفحه کلید اهمیتی نمی دهید Torch 9810 برای شما ساخته شده است. این گوشی در واقع مشابه همتای Bold خود است و تنها از صفحه نمایش بزرگتر 3.2 اینچی و فرم کشویی استفاده می کند. قیمت گوشی نیز تقریبا در همان حد است.

و بنابراین برای مجموعه معینی از کاربران هیچ چیز نمی تواند جای بلک بری را پر کند. RIM به خوبی به این موضوع واقف است ؛ آن ها می خواهند آزادی عمل بیشتری در اختیار کاربران شان قرار دهند . Bold از همان اصل و نسب بهره می برد و تنها می خواهد دموکراسی موجود را به رخ بکشد. Bold 9900 رهبر خوبی برای گوشی های RIM خواهد بود.




پایان مطلب.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
بلک بری ۷ به عنوان امن ترین سیستم عامل برای گوشی های تلفن شناخته شد

بلک بری ۷ به عنوان امن ترین سیستم عامل برای گوشی های تلفن شناخته شد


کمپانی Trend Micro روز چهارشنبه و بر طبق تحقیقاتی که انجام داد اعلام کرد که سیستم عامل BlackBerry 7 ریم امن ترین سیستم عامل مورد استفاده در تلفن های همراه می باشد. این شرکت امنیتی ۴ سیستم عامل برتر مخصوص تلفن های همراه را با هم مقایسه نمود. اندروید ۲.۳، ویندوزفون ۷.۵، iOS 5.0 و بلک بری ۷ سیستم عامل هایی بودند که این تحقیقات برروی آنها انجام شد.
بلک بری ۷ موفق شد که بالاترین امتیاز را کسب نماید از دلایلی که باعث شده که بلک بری بالاترین امتیاز را کسب کند میتوان امنیت اپلیکشن ها احراز هویت، سیستم از بین بردن اطلاعات، دیواره آتش یا فایر وال و … اشاره کرد.بعد از این سیستم عامل سیستم عامل iOS 5 یا همان اپل با امتیاز ۱.۷ قرار دارد و ویندوز فون ۷.۵ شرکت مایکروسافت با امتیاز ۱.۶۱ در رتبه سوم می باشد. اندروید ۲.۳ گوگل نیز امتیازی برابر با ۱.۳۷ را کسب نمود.سیستم عامل گوگل با دریافت نظرات منفی در آخرین رتبه قرار دارد.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]بلک بری 7 امن ترین سیستم عامل تلفن همراه[/h]


شرکت Trend Micro بر طبق تحقیقاتی که انجام داد اعلام نمود که سیستم عامل BlackBerry 7 ریم امن ترین سیستم عامل مورد استفاده در تلفن های همراه می باشد. این شرکت امنیتی ۴ سیستم عامل برتر مخصوص تلفن های همراه را با هم مقایسه نمود. اندروید ۲.۳، ویندوزفون ۷.۵، iOS 5.0 و بلک بری ۷ سیستم عامل هایی بودند که این تحقیقات برروی آنها انجام شد.
بلک بری ۷ موفق شد امتیاز ۲.۸۹ را بدست آورد که از دلائل بدست آمدن این امتیاز می توان به امنیت اپلیکشن ها، سیستم احراز هویت، سیستم از بین بردن اطلاعات، فایروال دستگاه و مجازی سازی اشاره کرد. بعد از سیستم عامل بلک بری ۷ شرکت ریم، سیستم عامل اپل یعنی iOS 5 با امتیاز ۱.۷ قرار دارد و ویندوز فون ۷.۵ شرکت مایکروسافت با امتیاز ۱.۶۱ در رتبه سوم می باشد. اندروید ۲.۳ گوگل نیز امتیازی برابر با ۱.۳۷ را کسب نمود.
محققان Trend Micro، گروه Altimeter و Bloor بدلیل کلاس بالای امنیتی و قابلیت های مدیریتی سیستم عامل بلک بری ۷، قابلیت عدم جابجایی اطلاعات سیستم عامل iOS اپل و عملکرد کلی ویندوز فون ۷.۵ مایکروسافت، از این ۳ سیستم عامل تقدیر بعمل آوردند. متاسفانه در این تحقیقات نسبت به سیستم عامل گوگل نظرات خوبی داده نشد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرور گر گوشی های بلک بری فقط با سیمکارتهای آمریکایی و طرف قرارداد کار میکند و در ایران

جواب گو نیست برای استفاده از GPRS راه حلی ساده وجود دارد .

به مسیر زیر بروید
Option->Advaced Option->TCP/IP

و در پایین APN Settings Enabled

اگر ایرانسل بود در قسمت APN:Mtninet را تایپ کنید .

اگر همراه اول بود mcinet را تایپ کنید .

ولی بازهم نمی توان از مرورگر خود بلکبری استفاده کرد

پس باید از یک مرور گر دیگر به نام opera mini استفاده کنید که لینکشو براتون میزارم.
opera mini را اجرا کرده و از GPRS لذت ببرید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]Torch 9860، بلک بری تازه وارد!‌[/h] تنها یک هفته از معرفی BlackBerry Bold Touch 9900 نگذشته بود که مدل جدیدی از بلک بری، BlackBerry Torch 9860، میهمان خبرگزاری ها و عکاسان دنیای تکنولوژی شد!‌ این مدل در طبقه بندی جداگانه‌ای از سایر تلفن های همراه بلک بری قرار می گیرد و با صفحه ی نمایش ۳٫۷ اینچی ارائه شده است. این مدل سخت افزاری همانند مدل ۹۹۰۰ دارد، پردازنده ی آن ۱٫۲GHz بوده و ۷۶۸ مگابایت RAM از دیگر ویژگی های آن است. گرافیکی توانمند و حافظه ی داخلی ۸ گیگابایتی نیز برای این مدل از بلک بری در نظر گرفته شده است. همچنین ۹۸۶۰ آخرین نگارش از سیستم عامل بلک بری، یعنی OS 7 را نیز به همراه خود دارد. در ادامه تصاویر و ویدیوی دمو از این محصول جدید بلک بری را مشاهده خواهید کرد.

 

Similar threads

بالا