تازه ها و اخبار در دنیای موبایل

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]استفاده از گوشی‌های هوشمند برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است[/h]دانلودها : بسیاری از والدین در بیشتر کشورهای جهان معتقدند که کودکان زیر ۱۶ سال نباید از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.به گزارش دنیای اقتصاد بر اساس یک نظرسنجی، بسیاری از پدرومادرها اعلام کرده‌اند که فناوری‌های موبایلی برای فرزندان‌‌شان خطرناک و مضر است.به گزارش موسسه SodaHead، از میان یک‌هزار والدینی که در این نظرسنجی شرکت کردند ۶۶ درصد آنها تا زمانی که به سن نوجوانی نرسیده‌اند به آنها اجازه استفاده از گوشی‌های هوشمند را نمی‌دهند.
تحقیقات نشان داده که بیشتر کودکان دو تا پنج ساله قادر به بازی با گوشی‌های هوشمند هستند این در حالی است که بند کفش‌شان را نمی‌توانند به خوبی ببندند.مطالعاتی که توسط محققان تایوانی انجام شده، نشان داده صفحه نمایش کوچک گوشی‌های موبایل ممکن است بر روی بینایی کودکان به‌خصوص ایجاد نزدیک بینی تاثیر بگذارد.البته بسیاری از پدرومادرها هم معتقدند که استفاده از گوشی‌های هوشمند به آنها کمک می‌کند که به نرم‌افزارها یا دیگر کاربردها برای مانیتور و محدود کردن فعالیت کودکان بر روی گوشی‌های هوشمند نظارت داشته باشند.بر این اساس، والدین نظرات متفاوتی دارند، بسیاری از آنها معتقدند که فرزندان ۱۳ تا ۱۵ ساله‌شان باید از گوشی‌های ساده استفاده کنند.اما برخی از والدین به کودکان خود که در دوره ابتدایی یا راهنمایی تحصیل می‌کنند اجازه استفاده از گوشی هوشمند را می‌دهند تا به سرعت امکان تماس با آنها را داشته باشند یا بتوانند با سرویس‌های خاصی آنها را ردیابی و مانیتور کنند.بنابراین بسیاری از آنها معتقدند که سنین زیر ۱۶ سال نباید از تبلت یا گوشی هوشمند استفاده کنند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]رونمایی از Rezound خوش صدای جدید اچ تی سی[/h]
دانلودها : از وقتی شرکت اچ تی سی با Dr. Dre قرارداد بسته دیگر باید تلفن های این شرکت را با سیستم صوتی BEATS ببینیم. و حالا این تلفن جدیدی به نام Rezound است که با نمایشگر ۴٫۳ اینچی اش به زودی وارد بازار خواهد شد.
به گزارش نارنجی نمایشگر تلفن جدید اچ تی سی قادر به پخش تصاویر ۷۲۰p است و یک پردازشگر دو هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی را در قلب خود جای داده است. یک گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن را همراهی می کنند که با یک حافظه میکرو اس دی ۱۶ گیگابایتی دیگر تکمیل میشود.
اگر از سیستم عامل بپرسید باید بدانید که محصول جدید اچ تی سی با آخرین نسخه اندروید ارایه می شود و این شرکت می گوید که به بستنی حصیری نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p نیز آن را همراهی می کند که با یک لنز f2.2 تکمیل شده است.
از همه مهمتر هدفون Beats هم به همراه این تلفن ارایه می شود که علاقمندان به موسیقی به راحتی نمی توانند از کنار آن عبور کنند.
این تلفن فعلا از ماه آینده و در اپراتور ورایزون آمریکا روی شبکه LTE و با قیمت ۲۹۹ دلار به صورت قراردادی وارد بازار خواهد شد. باید ببینیم که در آینده آن را در جاهای دیگر هم ملاقات می کنیم یا نه.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
محصول جدید Apple، گوشی بدون قفل با قیمت ارزان

Apple قصد دارد محصول بعدی خود را با قیمت نازل تری به بازار عرضه کند. این محصول تا پیش از پایان تابستان وارد بازار جهانی خواهد شد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی Apple دارید بهتر است تا پایان تابستان صبر کنید تا گوشی جدید و ارزان قیمت Apple را تهیه کنید. این گوشی جدید بدون قفل (Unlocked) بوده و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی با تمام سرویس دهندگان مخابراتی از آن استفاده کنید. در ادامه مشخصات کاملتر و قیمت حدودی این گوشی را مشاهده خواهید کرد.شایعات در مورد محصولات جدید Apple همیشه زیاد و گمراه کننده است. این بار هم شایعات در مورد محصول جدیدی که قرار است با نام iPhone4S یا iPhone5 به بازار عرضه گردد داغ شده است . به نقل از یک منبع خبری، این گوشی جدید ظاهری مشابه iPhone4 خواهد داشت ولی هنوز مشخصات فنی دقیق آن عنوان نشده است.قیمت این گوشی Unlocked حدود 350$ دلار اعلام شده؛ این در حالی است که قیمت ارزان ترین iPhone4 حدود 695$ دلار است. هنوز مشخص نیست که نسل بعدی گوشی های موبایل iPhone قرار است ارزان قیمت باشند یا از تکنولوژی های جدید استفاده کنند و به قیمت واقعی به بازار عرض شوند. در هر صورت اگر قصد خرید گوشی موبایل جدیدی دارید و محصولات Apple نیز مورد پسند شماست، به شما توصیه می کنیم خرید خود را تا پایان فصل تابستان به تعویق بیاندازید.


 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه شایعات درباره آی پد 2 !

این روزها بسیاری از سایتها و وبلاگهایی که به نشر اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات می پردازند شایعات مختلفی را درباره زمان عرضه و ویژگیهای فنی "آی- پد 2" نسل دوم لوح- رایانه اپل منتشر کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، هر چند تاکنون هیچ یک از این شایعات از سوی اپل تکذیب و یا تائید نشده اند اما همین مطالب تنها اطلاعاتی هستند که در حال حاضر درباره نسل آینده لوح- رایانه اپل در دسترس قرار دارند.

سایت iLounge یکی از سایتهایی است که اطلاعاتی درباره ویژگیهای "آی- پد 2" ارائه کرده است.

فناوریهای RFID/NFC

این سایت معتقد است که به احتمال بسیار بالایی "آی- فن" و "آی- پد" نسل آینده محتوی تراشه های بر پایه فناوری "ارتباطات میدان نزدیک" (NFC) هستند. با استفاده از این تراشه، دستگاه در نزدیکی یک حسگر فعال به طور خودکار و بدون تماس می تواند انواع مختلف عملیات برای مثال انتقال پول در سیستمهای "میکرو پرداخت" را انجام دهد. در حقیقت این تراشه می تواند "آی- پد 2" را به یک کیف پول الکترونیک برای خرید کالا و خدمات تبدیل کند.

مواد جدید برای کیس

امید زیادی برای احتمال استفاده از جنس فیبر کربنی به جای آلومینیوم در کیس این محصول جدید اپل وجود دارد. با استفاده از این فیبر وزن دستگاه بسیار سبکتر از وزن "آی- پد" فعلی می شود.

نمایشگر 7 اینچی

"آی- پد" در حال حاضر دارای یک نمایشگر 10 اینچی است در حالی که برپایه این شایعات احتمال زیادی وجود دارد که "آی- پد" آینده مجهز به یک نمایشگر 7 اینچی شود.

سیستم عامل

به نظر می رسد که سیستم عامل این دستگاه نسخه بتای سیستم عامل "آی- فن" iOS 4.3 خواهد بود که با توسعه این سیستم عامل و رسیدن از نسخه بتا به نسخه اصلی سه نسخه مختلف از این لوح- رایانه با اسامی "آی- پد 2.1"، "آی- پد 2.2" و "آی- پد 2.3" برای سه مدل "وای- فای"، 3G GSM و 3G CDMA عرضه شود.

همچنین "کریس گالتزرانو" یک توسعه دهنده وب بر روی سایت خود این اطلاعات را درباره "آی- پد 2" ارائه کرده است:

پورت نمایشگر

این یک سیستم خروجی است که اپل استاندارد آن را در رایانه های "مک" ارائه می کند. این پورت همچنین می تواند به عنوان یک خروجی HDMI برای اتصال رایانه به تلویزیون استفاده شود.

دوربین

"آی- پد 2" مجهز به یک دوربین ویدیویی در فرمتهای VGA ، 720p و iFrame خواهد بود. iFrame یک فرمت فیلم 960 در 540 پیکسل است که فیلمهایی با وضوح تصویر نزدیک به کیفیت HD تهیه می کند با این تفاوت که این فیلمها حجم کمتری از حافظه را اشغال می کنند. همچنین احتمال می رود دوربین اصلی دستگاه وضوح تصویر 3 مگاپیکسلی داشته باشد.

زمان رونمایی

سایت Daring Fireball نیز پیش بینی کرده است که اعلام رسمی "آی- پد 2" همزمان با معرفی سیستم عامل جدید "آی- فن" اپل در 13 فوریه انجام خواهد شد. این در حالی است که سایت ژاپنی "مک اوتاکارا" که تاکنون پیش بینی کرده بود "آی- پد 2" سوم فوریه همزمان با فرارسیدن سال نو چینی عرضه خواهد شد اکنون اعلام کرده است که این محصول اپل 17 فوریه رونمایی می شود.



 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبدیل گوشی آیفون به دوربین کامپکت با Red Pop

یکی از نقاط قوت گوشی های آیفون اپلیکیشن ها و لوازم جانبی ارایه شده برای آن است که هم کار را برای کاربر و دارنده آن آسان تر می کند و هم باعث محبوبیت و مقبولیت بیشتر آن می شود و البته از سویی دیگر منبعی برای کسب درآمد ارایه دهندگان این اپلیکیشن ها و لوازم جانبی آیفون است. اگر شما هم دوست دارید تا کار عکسبرداری با آیفون برایتان همچون کار با دوربین های دیجیتال آیفون را بر روی آن نصب کرد تا مانند یک دوربین دیجیتال کامپکت تبدیل کند.Red Pop ئر واقع یک دکمه شاتر قرمز رنگ به آیفون اضافه می کند تا بتوان بسادگی با آن به عکاسی پرداخت. البته با نصب این وسیله جانبی می بایست اپلیکیشن مربوط به آن را هم یر روی آیفون نصب کرد که همراه دستگاه ارایه می شود.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتشار جزئیات جدید در مورد آیفون 5

هرچند زمان رونمایی از نسل بعدی آی‌فون اواخر تابستان خواهد بود، هر روز اخبار و شایعات جدیدی در مورد مشخصات سری بعدی آن منتشر می‌شود.
به تازگی خبرگزاری بلومبرگ در خبری جزئیات جدیدی از آیفون‌های جدید را منتشر کرده است. بلومبرگ مدعی شده است که اطلاعات خود را از دو منبع که به اطلاعات درونی اپل در مورد آی‌فون و آی‌پد دسترسی دارند، کسب کرده است. طبق این خبر، نسل بعدی آی‌فون همچنان از پردازنده‌های A5 که در آی‌پد 2 استفاده شده است، بهره خواهد برد.
در این گزارش به برخی موارد دیگر اشاره شده است، از جمله این‌که آی‌فون‌های آینده همچنان دارای دوربین‌های 8 مگاپیکسلی خواهند بود. موردی که اخبار مربوط به آن پیش از این هم منتشر شده بود.
همچنین اَپل در حال آزمایش سری جدیدی از آی‌پد است که دارای نمایشگری با وضوح بسیار بالا، چیزی شبیه به نمایشگر آی‌فون 4 است.
سایت بی‌جی‌آر نیز در خبری به جزئیات بیشتری در مورد نسل بعدی آی‌فون اشاره کرده است. جذاب‌ترین مورد آن، انتشار خبر طراحی متفاوت بدنه آی‌فون‌های جدید است. البته به جزئیات آن اشاره نشده است.
با این حال به خاطر سیاست اَپل در جلوگیری از درز اطلاعات، تا زمان رونمایی از محصولات جدید نمی‌توان به اطلاعات منتشر شده اطمینان کامل داشت.



 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
مدیر جان آیفون 5 کجا بود !؟!؟!؟
این خبر ها مال قبل از رو نمایی 4S بود . تیم کوک گفتش که فعلا منتظر آیفون 5 نباشین !!!
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]تلفن همراه برتر سال معرفی شد+عکس
[/h]

این گوشی هوشمند سه‌بعدی ابتدا در اروپا عرضه و سپس از اواخر آگوست در آسیا معرفی گردیده است.




قاصد:با توجه به نظرات این نشریه معتبر، Optimus 3D ال جی در حقیقت توانسته است که دیدگاه افراد را نسبت به یک گوشی موبایل تغییر داده و همچنین اولین گوشی هوشمندی است که دارای تکنولوژی منحصر به فرد سه بعدی می باشد.

Optimus 3D ال جی یک گوشی هوشمند بدون نیاز به عینک برای مشاهده تصاویر سه بعدی می‌باشد، که مجهز به یک نمایشگر LCD سه بعدی ۴.۳ اینچی بوده و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک محتوای سه بعدی را خلق کرده، به اشتراک بگذارید و از آن لذت ببرید.
این گوشی همچنین دارای یک پردازشگر دوهسته‌ای ۱،۰ گیگا هرتزی TI OMAP۴ بوده که از یک پردازنده دو هسته‌ای با بالاترین کارایی پشتیبانی می‌کند.
Mobile Choice برندگان این مسابقه جهانی را در ۶ اکتبر اعلام نمود.
لازم به ذکر است که در بخش خلاقانه‌ترین تجهیزات، بررسی‌های انجام شده توسط ۱۰،۰۰۰خواننده در میان ۵ لیست کاندید شدگان مشخص و در نهایت برنده نهایی توسط هیئت داوری متشکل از تیم مجله Mobile Choice و متخصصین و کارشناسان منتخب در این زمینه معرفی گردید.

این گوشی هوشمند سه‌بعدی ابتدا در اروپا عرضه و سپس از اواخر آگوست در آسیا معرفی گردیده است.
Optimus 3D ال جی دارای ویژگی‌های جدید و منحصر به فردی شامل موتور مبدل بازی‌های دو بعدی بر پایه Open LG به سه‌بعدی می‌باشد.

دریافت این جایزه به دلیل تکنولوژی سه بعدی خلاقانه، شهرت این گوشی هوشمند را در بازار بزرگ اروپا چند برابر نموده و مصرف کنندگان را برای ورود این گوشی به بازار کشورشان مشتاق کرده است.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
[url]www.seemorgh.com/news[/URL]
منبع:ghasednews.ir



 

In@z

عضو جدید
طرح مفهومی موبایلی که بیشتر شبیه ماهی است تا یک تلفن همراه
این محصول بیشتر شبیه موجودی است که آخرین پله از نردبان تکامل را طی می‌کند؛ یک بچه‌ماهی ژله‌ای که خودش را از دریا به ساحل انداخته تا به طور غریزی در جست‌وجوی محیط جدیدی برای حفظ دگردیسی نهایی و تبدیل شدن به یک موجود حساس است.

HumanForm راهکار بصری نوکیا و چیزی ماورای صفحه‌لمسی و ارتباط صوتی است. در این گوشی فناوری نامرئی شده و ارتباط حسی جای آن را می‌گیرد. این راهکار تعریف تازه‌ای از تلفن همراه ارائه می‌دهد و تعامل با تلفن همراه بیشتر طبیعی شده و احساسات بشری انعکاس بیشتری پیدا می‌کنند.
گوشی مفهومیHumanForm یک گوشی مطابق با ویژگی‌های فیزیکی انسانی است که ساختار انعطاف‌پذیر جدیدی دارد و از تجربه فناوری نانو، صفحه‌نمایش فرانمای تاشو، واکنش به اشارات، کنترل انعطافی، پیچ دادن برای مرور، خم کردن برای بزرگنمایی، رابط کاربری طبیعی، حس تصویر، کنترل لمسی و لمس الکتریکی برخوردار است.


با HumanForm می‌توان تماس‌های تلفنی را شنید، حس و مشاهده کرد. این گوشی مفهومی امکان برقراری ارتباط غیر زبانی را میسر کرده و حالات روانی کاربر را تشخیص می‌دهد.HumanForm برقراری ارتباط حسی پیشرفته را ممکن می‌کند. در این گوشی شبکه‌های اجتماعی بسیاری شناورند که با لمس و قابلیت‌های انعطافی کنترل می‌شوند.
صدای مخاطب در HumanForm به صورت HD شنیده می‌شود. این محصول به راحتی خود را با گوش کاربر تطبیق می‌دهد و نیازی به فشار دادن هیچ کلیدی برای پاسخگویی به تماس‌ها نیست. این گوشی با قابلیت انعطاف‌پذیری که دارد بهترین تجربه شنیداری را مطابق با شکل هر کاربر ارائه می‌دهد. به همین دلیل نام HumanForm به این نام خوانده می‌شود. حتی اگر گوش شما شبیه شحصیت اسپاک در فیلم Star Trek هم باشد باز هم این گوشی خودش را با شکل گوش شما تطبیق می‌دهد.
وقتی چراغ داخل آن شروع به چشمک زدن می‌کند و تصاویر روی پوسته (صفحه) آن ظاهر می‌شوند، آنقدر واقعی به نظر می‌رسد که شاید شما هم دوست داشته باشید آن را فورا به اعماق اقیانوس برگردانید. اما با شنیدن ملودی زنگ آشنای نوکیا (di de le de, di de le de, di de le de, der) تصمیمتان عوض می‌شود.
منبع:gooyait.com
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

اين گوشي لوزي شكل كوچك در كنفرانس HP’s webOS كه هفته قبل برگزار شد معرفي گرديد اما ما آن را در راهروهاي كنگره جهاني موبايل و در دستان فردي خوش برخورد و متواضع از HP يافتيم. HP Veer همانند برادر بزرگترش (HP Pre 3) داراي كيبوردي كشويي است و با همان رنگ مشكي مات عرضه شده است.

اندازه گوشي براي بعضي ها يك مسئله است و براي برخي ديگر يك نعمت، اما در اندازه يك كارت اعتباري و كوچك تر از يك موس وايرلس جدا كوچك است! ابعاد گوشي 54.5 ميليمتر در 84.0 ميليمتر و وزنش تنها 103 گرم مي باشد. در نگاه اول Veer بسيار كوچك به نظر مي رسد جوري كه در حيرت مي مانيد چگونه كارهايتان را مي توانيد با آن انجام دهيد! اما سيستم عامل webOS به خوبي بر روي آن كار مي كند.
در مورد تلفن Veer ما مخصوصا دو چيز را دوست داريم، اول، پيام دهي يكپارچه­اش بسيار عالي به نظر مي رسد و دوم، ويژگي Just Type كه بر روي همه دستگاه هاي مبتني بر webOS موجود است را دوست مي داريم. تنها كافي است كه بر روي صفحه نمايش­تان شروع به تايپ نماييد، گوشي خودش به شما گزينه هاي متععدي را پيشنهاد مي دهد: آيا مي خواهيد وب را براي آن جستجو كنيد؟ يا مي خواهيد آن را توييت (tweet) كنيد؟ انتخاب كننده شما هستيد.

توجه داشته باشيد كه صفحه نمايش گوشي بسيار كوچك است و در حقيقت شما در هر زمان تنها مي توانيد بر روي آن به يك چيز بپردازيد. (يك كار را انجام دهيد.) مي توان گفت به خاطر استفاده از صفحه نمايش هاي 3.5 اينچ و بالاتري كه در حال حاضر همه ما از آن ها استفاده مي كنيم، اندكي بيش از حد لوس (spoil) شده ايم. اگر از Samsung Galaxy S يا Nexus S استفاده مي كنيد كه حتما از آن (HP Veer) متنفر خواهيد شد!

البته بايد اذعان كرد كه Veer با توجه به اندازه اش داراي چندين مزيت اجرايي نيز مي باشد. داراي پردازنده 800Mhz Qualcomm Snapdragon و 8 گيگابايت حافظه داخلي مي باشد. ديگر ويژگي هاي آن شامل اين موارد مي باشد: Wi-Fi معمولي، A-GPS، پشتيباني كامل از HTML 5 و Player 10.1. كيبورد اين گوشي در عين كوچكي مشابه هم خانواده هاي “Pre” اش است.

اينجا چيزهاي زيادي داريم كه به خاطر آن ها Veer را دوست داشته باشيم اما توجه هم داشته باشيد كه اندازه اين گوشي بسيار كوچك است. اگر مي خواهيد موبايلي با صفحه كليد QWERTY كشويي داشته باشيد اين گوشي نمي تواند و نبايد به عنوان اولين انتخاب شما مطرح باشد!

منبع: TechRadar
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]عكس دسته جمعي از خانواده Xperia در نمايشگاه MWC 2011[/h]




در نمايشگاه جهاني موبايل امسال تلفن همراه متفاوتي از برند هاي مختلف معرفي شد در اين بين سوني اريكسون با محصولات خود بسياري از افراد را شگفت زده كرد به يكي از اين مدل هاي جالب مي توان به Xperia Play اشاره كرد كه اولين تلفن همراه با قابليت تبديل شدن به يك گجت براي بازي همانند PSP بوده است . از ديگر معرفي ها مي توان به سوني اريكسون Neo و Pro اشاره كرد كه با معرفي اين مدل ها سوني اريكسون توانايي خود را به رخ همگان كشيد و در آخر نيز با معرفي مدل Arc خود كه از آخرين نسخه آندروئيد استفاده مي كند يك آينده پر فروش براي خود در نظر گرفته است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
مروري بر كنترل كننده Sonos ويژه اندرويد



طبق برنامه زمانبندي شده، كنترل كننده Sonos براي اندرويد ابتدا از 28 مارس در انگلستان منتشر خواهد شد و به طور جدي در تعقيب همرده­اش يعني آيفون مي باشد. سيستم بلندگوهاي بيسيم Sonos به طور همزمان در چندين اتاق قابل استفاده هستند و مي توان گفت اين سيستم ها، Bentley دنياي بلندگوهاي بيسيم هستند! از مشخصات اين سيستم ها مي توان به سبك كلاسيك و قابليت تنظيم بسيار ساده آن ها اشاره كرد كه هنگام پخش موسيقي از لپتاپ يا كامپيوترتان صدايي كامل و قدرتمند را فراهم مي آورد. طبق برآورد ما با اضافه شدن يك برنامه كاربردي، اين سيستم قادر به پخش موسيقي هاي Spotify Premium از طريق بلندگوهاي ايستاده Sonos مي باشد. برنامه كنترل كننده آيفون داراي كيفيت بالايي مي باشد، منظور از كيفيت بالا اين است كه شما مي توانيد آهنگ ها را از طريق موبايلتان بدون اينكه نيازي به نگه داشتن لپتاپ در نزديكي­اتان باشد،‌كنترل كنيد.
در حال حاضر كاربران اندرويد قرار است كه از ماه آينده اين امكانات را بر روي گوشي هايشان دريافت كنند اما ما توانستيم در نمايشگاه جهاني موبايل اندكي به بررسي اين برنامه بپردازيم. اين برنامه مبتني بر اندرويد شباهت بسياري با برنامه مشابه­اش در آيفون دارد. اين برنامه هم همان ديد و احساس (بدون نقص و زيبا در ظاهر) را به اشتراك مي گذارد و نيز داراي تمام كاركردهاي آيفون است.
اين سيستم تماما بر روي شبكه WiFi كار مي كند، با يك هاب Sonos مستقيما به روترتان متصل مي شود و در گام بعد هر كدام از بلندگوها نيز به اين شبكه متصل خواهند شد. وقتي در منزل اتصال WiFi را بر روي تلفنتان داريد مي توانيد به كنترل آهنگ ها بپردازيد. هنگامي كه ما در حال تست اين سيستم بوديم اتصال­مان يك بار قطع شد اما بلافاصله مجددا اتصال برقرار شد و برنامه به سرعت به حالت قبل بازگشت.
در اينجا گزينه هاي چندي پيش روي شما قرار دارد: مي توانيد از كتابخانه ديجيتالي­تان (library) به پخش موسيقي بپردازيد، به ايستگاه هاي راديويي اينترنتي گوش دهيد و يا از سرويس هايي هم چون Spotify، Last.fm و Deezer استفاده كنيد اگر چه كه قبل از استفاده از بيشتر اين سرويسها نياز خواهيد داشت كه در آنها عضو شده باشد.

كاربران اندرويد مي توانند از ويژگي­اي استفاده كنند كه مالكلان آيفون از آن بي بهره­اند: جستجوي صوتي. به عنوان مثال هنگامي كه مشغول جستجو درون Spotify هستيد مي توانيد دكمه جستجوي صوتي را فشرده و نام خواننده، آهنگ و يا آلبومي را كه در جستجويش هستيد بر زبان بياوريد.

متاسفانه انجام درست اين كار در غرفه شلوغ اندرويد در نمايشگاه جهاني موبايل مشكل بود، البته در يك منزل آرام و بي سر و صدا مطمئنيم كه مي توانستيم بسيار موفق تر باشيم. اگر چه كه مي تواند سرگرم كننده باشد اما فكر نميكنيم كه اين وسيله قادر باشد در صورتي كه شما آوازي را خودتان خوانده باشيد آن را با جستجوي صوتي­اش پيدا كند. اگر در بخش هاي مختلف خانه (مثل آشپزخانه، اتاق خواب و يا اتاق پذيرايي) بلندگوهايي تعبيه كرده باشيد، اين برنامه مي تواند تمام آن ها را به طور جداگانه تحت كنترل قرار دهد و يا مي توانيد انتخاب كنيد كه در هر بخش آهنگي مشابه پخش شود.

رابط كاربري لمسي اين دستگاه بسيار روان عمل مي كند و هنگام استفاده از برنامه تاخير قابل ملاحظه اي را احساس نخواهيد كرد. از ديگر خصوصيات اي برنامه كه آيفون فاقد آن مي باشد، توانايي كنترل صداي بلندگوها توسط دكمه هاي كناري گوشي­تان مي باشد البته در صورتي كه صفحه نمايش تلفنتان را قفل نكرده باشيد.
توجه داشته باشيد كه”سيستم كنترل كننده چند اتاقه Sonos”هزينه بر خواهد بود و هم اين كه بلندگوهاي آن چندان ارزان نخواهند بود. اگر مايل به استفاده از Sonos هستيد بدانيد كه كنترل كننده Sonos براي سيستم اندرويد يك برنامه رايگان است كه از 28 مارس در انگلستان انتشار مي يابد.



منبع: techradar
 
آخرین ویرایش:

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
از هر 10 کاربر سه نفر گوشی هوشمند دارند

تحقیقاتی که به تازگی توسط VisionMobile انجام شده، نشان داده از هر 10 نفر در دنیا سه نفر گوشی هوشمند دارند.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، گوشی های معمولی تقریبا در همه نقاط دنیا بیش از سایر گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرند اما با روی کار آمدن گوشی های هوشمند ارزانقیمت محققان پیش بینی کرده اند استفاده از گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندرویید و ویندوز فون مایکروسافت با رشد فوق العاده ای همراه خواهد بود.
بر اساس گزارش VisionMobile، در آمریکا و اروپا پوشش دهی شبکه های نسل سوم، برنامه ریزی برای سرویس های دائمی و دسترسی به منابع گوناگون باعث استفاده بیش از نیمی از مردم از گوشی های هوشمند شده است.
در کشورهای آسیا، آفریقا و خاورمیانه گوشی های ساده و معمولی هنوز هم در دست بیشتر مردم وجود دارد، اما استفاده از گوشی های مبتنی بر آندرویید و ویندوز فون در بازار آمریکا در حال رشد و توسعه است.
بر اساس این گزارش، در بازارهایی مثل هند و چین هنوز هم گوشی های ارزانقیمت سهم زیادی از بازار را دارند.
گفتنی است آندرویید بر روی نیمی از گوشی های هوشمند در سراسر دنیا تعبیه شده و به دلیل تنوع قیمت بسیاری از مردم دنیا امکان خرید گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل را دارند.
پس از آندرویید انتظار می رود گوشی های مجهز به ویندوزفون رشد فوق العاده ای داشته باشند و از آنجا که نوکیا با گوشی های ویندوزی قصد دارد سهم از دست رفته اش را به دست بیاورد انتظار می رود در بازارهای نوظهور با استقبال روبه رو شوند. از این رو پیش بینی می شود آندرویید و ویندوز فون فرصت خوبی برای رشد و توسعه در بازارهای چین و هند و از سوی دیگر در بازار اروپا داشته باشد.
از سوی دیگر اپل هم بر روی بازارهای در حال توسعه و چین متمرکز شده و قصد دارد سهم بازارش را در این بازارها افزایش دهد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
هشدارهای بهداشتی درباره استفاده از گوشی های هوشمند

کارشناسان درباره استفاده از گوشی های هوشمند به لحاظ فیزیکی و تاثیری که این دستگاه ها بر اندام کاربران می گذارد هشدار داده اند.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، کارشناسان بهداشتی در انگلیس اعلام کرده اند که استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند می تواند به لحاظ فیزیکی برای کاربران خطرناک باشد.
گفتنی است این دستگاه ها ممکن است موجب ساییدگی مهره های گردن و باعث ایجاد درد در نقاطی از دست و گردن شوند.
بر این اساس گفته می شود که این دستگاه ها بر روی اندام هایی مثل سر و گردن و دست تاثیر می گذارد.
اگرچه بیشتر کارشناسان درباره تشعشعات ناشی از این دستگاه ها هشدار می دهند اما مشکلات روحی روانی ناشی از این دستگاه ها را نیز نباید دست کم گرفت.
در بسیاری از موارد هشدار داده شده که این دستگاه ها بر روی رفتار کاربران هم تاثیر گذاشته و باعث منزوی شدن آنها می شود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مسابقه گوشی های هوشمند و تبلت ها[/h]
در روزهای اخیر اپل، موتورلا، نوکیا، سامسونگ و دیگر شرکت‌های مطرح در صنعت فناوری‌های همراه گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ را منتشر کردند.
با بررسی اجمالی این گزارش‌ها می‌توان تصویر دقیقی از بازار گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به دست آورد.
در بازار گوشي‌هاي هوشمند، اپل و سامسونگ با فاصله‌اي چشمگير از ديگر بازيگران، پيشتاز بازار هستند.
گزارش فروش شرکت اپل نشان می‌دهد این شرکت توانسته در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ حدود ۳۷ میلیون گوشی آیفون در سراسر جهان بفروشد.
فروش آیفون در کل سال به عدد ۹۳ میلیون رسیده است.
فروش سامسونگ در سه ماهه چهارم ۳۶.۵ میلیون و در کل سال ۹۷.۴ میلیون گوشی بوده است.
در بازار گوشی‌های تلفن همراه مقام سوم از آن نوکیا است که با فروش ۱۹ میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه چهارم توانست فروش سالانه خود را به ۷۷.۳ میلیون برساند.
اگر بخواهیم سهم هرکدام از این شرکت‌های در بازار گوشی‌های همراه را به درصد محاسبه کنیم باید گفت ۲۳.۹ درصد از بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال در دست اپل بوده است.سهم این شرکت در کل سال ۲۰۱۱ به ۱۹ درصد رسیده است.
سامسونگ در سه ماهه چهارم سال قبل از این بازار سهمی ۲۳.۵ درصدی و در کل سال سهمی ۱۹.۹ درصدی داشته است.
در بازار سیستم عامل‌ها، اندروید گوگل و iOS اپل در مجموع ۷۶.۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا را در اختیار دارند.
سهم اندروید از این میان ۴۶.۳ درصد و iOS اپل ۳۰ درصد بوده است.
سیستم عامل اندروید در بازار رایانه‌های لوحی نیز رشد پرشتابی به خود گرفته است.
در سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ اپل توانسته در مجموع ۱۵.۴ میلیون آیپد ۲ بفروشد.
گزارش‌ها حاکی از این است که آیپد ۵۷.۶ درصد از بازار جهانی رایانه‌های لوحی را در اختیار خود دارد.
سهم اپل در سال گذشته از این بازار ۶۹ درصد بود، اما سهم اندروید در این بازار از ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۳۹.۱ درصد در سال ۲۰۱۱ رسیده است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]حمله اپل به سامسونگ با چهار سوار قدرتمند[/h]
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل نزاع قانونی خود با سامسونگ در آمریکا را این بار با هدف قرار دادن گوشی گالاکسی نکسوس (Galaxy Nexus) سامسونگ -- که نخستین گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0 محسوب می گردد -- وارد مرحله تازه ای نمود.
اپل دادخواستی را به دادگاه ناحیه ای شمال کالیفرنیا عرضه داشته و در آن خواستار صدور حکم مقدماتی برای قدغن شدن عرضه گوشی گالاکسی نکسوس سامسونگ در آمریکا شده است. البته همراه با این دادخواست اپل یک دادخواست فدرال را نیز به عنوان دادخواست اصلی عرضه داشته که هنوز متن آن در اختیار عموم قرار نگرفته است.
دادخواست ارائه شده توسط اپل به دادگاه ناحیه ای شمال کالیفرنیا مبتنی بر 4 حق اختراع قدرتمند این کمپانی است که Florian Mueller -- تحلیلگر معروف مسائل مالکیت معنوی مرتبط با نرم افزارها و موبایل -- آنها را معادل چهار سوار مکاشفه یوحنا (Four Horsemen of the Apocalypse) در دنیای حق اختراعات دانسته است. احتمالاً اپل در دادخواست فدرال خود حق اختراعات بیشتری را مطرح نموده.
تصویر بالا: نقاشی چهار سوار مکاشفه یوحنا (یا چهار سوار آخرالزمان)
از میان این حق اختراعات سه حق اختراع تقریباً به تازگی به اپل تعلق گرفته و یک حق اختراع نیز جزو حق اختراعات قدرتمند قدیمی اپل به شمار می رود. به نظر می رسد اپل در حال چیدن میوه های نوآوری های جدید خود است، در حالی که رقبای این کمپانی (به عنوان مثال موتورولا موبیلیتی و سامسونگ) بیشتر از اختراعات قبلی خود بهره برداری می کنند. در زیر به بررسی اجمالی هر یک از چهار حق اختراع یاد شده می پردازیم:
حق اختراع شماره 5,946,647 ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO):
اپل درخواست این حق اختراع را در سال 1996 به USPTO ارائه داده و در سال 1999 این درخواست به تأیید USPTO رسیده است. این همان حق اختراعیست که اپل به واسطه آن توانست کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC) را مجاب به صدور رأی علیه اچ تی سی نماید ( ).
موضوع اختراع یاد شده عمل نمودن رایانه بر اساس ساختار کشف شده در داده های کامپیوتری است. تپ نمودن بر روی یک شماره تلفن در یک داکیومنت (مثلاً در متن یک ایمیل) و فعال شدن برنامه شماره گیر در محدوده این حق اختراع اپل است و بدین ترتیب برخی از گوشی های اچ تی سی که از این ویژگی استفاده می کنند ناقض حق اختراع یاد شده قلمداد شدند. اپل امیدوار است این حق اختراع بتواند مانعی بر سر راه گوشی های هوشمند سامسونگ نیز ایجاد نماید.
حق اختراع شماره 8,086,604 ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا:
موضوع این اختراع که درخواست آن در سال 2004 به USPTO ارائه شده و پس از هفت سال در سال اواخر سال 2011 به تأیید این اداره رسیده است عبارت است از "واسطی فراگیر برای بازیابی اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری".
اختراع یاد شده دسترسی به اطلاعات را با استفاده از توصیف کننده هایی که بوسیله کاربر به سیستم ارائه می شود تحت یک واسط واحد که قادر به دسترسی به اطلاعات از طریق روش های مختلف و در جاهای مختلف است میسر ساخته و فهرستی از اقلام اطلاعاتی کاندید شده برای انتخاب را به کاربر نشان می دهد.
اپل مایل است که واسط هوشمند Siri که در آیفون 4 اس به کار گرفته شده معادلی در محصولات کمپانی های دیگر نداشته باشد و شاید بتواند با اتکا به اختراع یاد شده از استفاده رقیبان از فناوری های مشابه جلوگیری نماید. البته این حق اختراع اپل ممکن است بتواند موانعی را بر سر راه بیزینس اصلی گوگل یعنی جستجو نیز قرار دهد و با توجه به آنکه اپل در مقابل موتورولا موبیلیتی -- که قرار است به زودی به تملک گوگل در آید -- شکست هایی قانونی را در دادگاه تجربه کرده، امیدوار است از این حق اختراع بتواند به عنوان برگی برنده در مقابل گوگل و موتورولا موبیلیتی استفاده کند.
حق اختراع شماره 8,046,721 ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا:
اپل درخواست این اختراع را در سال 2009 به USPTO ارائه داده و در سال 2011 توانست تأییدیه این اداره را دریافت نماید. موضوع این حق اختراع عبارت است از "از حالت قفل خارج نمودن یک دستگاه با انجام یک حرکت خاص (gesture) بر روی یک تصویر".
برای خارج نمودن یک گوشی ، تبلت یا وسیله دیگر که به صفحه نمایش لمسی مجهز است روش های گوناگونی را می توان در نظر گرفت. حرکت دادن یک تصویر بر روی مسیری خاص یا کشیدن و رها نمودن آن در نقطه ای خاص می تواند برخی از این روش ها باشد که تحت پوشش این حق اختراع اپل قرار دارد و استفاده سازندگان دیگر از این روش ها بدون مجوز اپل نقض حق اختراع یاد شده است. البته اپل حق اختراع شماره 7,657,849 را نیز که درخواست ثبت آن در سال 2005 به USPTO ارسال شده و در سال 2010 به تأیید این اداره رسیده است را نیز در همین زمینه در اختیار خود دارد و حق اختراع جدید در اصل ادامه و مکمل حق اختراع قدیمی اپل است. برخی تحلیلگران بر این باورند که کمپانی های دیگر ممکن است مدارکی برای ابطال این حق اختراعات اپل ارائه دهند و ثابت نمایند که این اختراعات پیش از ثبت توسط اپل صورت گرفته بوده.
حق اختراع شماره 8,074,172 ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا:
درخواست این حق اختراع در سال 2007 توسط اپل به USPTO ارسال شده و در اواخر سال 2011 توسط این اداره تأیید گشته است. موضوع حق اختراع یاد شده "روش، سیستم و واسط کاربر گرافیکی برای ارائه پیشنهادهایی برای کلمات" است.
بر اساس بخشی از این اختراع حروف وارد شده توسط کاربر در یک ناحیه از صفحه نمایش نشان داده شده و در ناحیه دیگر صفحه پیشنهاد سیستم برای جایگزینی حروف (به عنوان مثال ورودی تصحیح شده) به کاربر نمایش داده می شود. اگر کاربر کلید حائل (delimiter) خاصی را بر روی صفحه کلید فشار داده باشد با انجام حرکتی خاص (ژست نخست) بر روی حروف پیشنهاد داده شده، این حروف جایگزین حروف وارد شده می شود و با انجام حرکتی دیگر (ژست دوم) بر روی متن وارد شده این متن تثبیت می گردد.
چرا گوشی گالاکسی نکسوس هدف قرار گرفته؟
گوگل تاکنون با کمپانی های مختلفی برای عرضه گوشی های هوشمند مشارکت نزدیک داشته است و گوشی های عرضه شده همگی کلمه Nexus را در بخشی از نام خود داشته اند. گوشی های Galaxy Nexus سامسونگ، Nexus S سامسونگ و Nexus One اچ تی سی از این دسته اند.
تفاوت گوشی های یاد شده با اکثر گوشی های اندرویدی دیگر در این است که این گوشی ها از نسخه هایی از اندروید که از آنها تحت عنوان "Stock Android" یاد می شود استفاده می کنند، بدین معنا که سیستم عامل عرضه شده توسط گوگل بدون تغییر بوسیله سازنده سخت افزار بر روی گوشی قرار می گیرد و سازنده هیچ گونه سفارشی سازی را بر روی سیستم عامل اعمال نمی کند. هنگامی که کمپانی دیگری نظیر اپل دعوی نقض اختراعی را علیه جنبه های نرم افزاری یک محصول سفارشی سازی شده به دادگاه ارائه می دهد ممکن است بخشی از این دعوی با ویژگی های توسعه یافته توسط کمپانی سازنده مرتبط باشد نه با سیستم عامل اصلی، و گوگل نیز در مواردی برخی از ویژگی ها را در نسخه "Stock Android" خود قرار نمی دهد تا خود را از خطر دور نگاه دارد و می داند که سازندگان سخت افزار که به سفارشی سازی اندروید دست می زنند برخی از این ویژگی ها را خود به سیستم عامل سفارشی سازی شده اضافه می کنند.
اما در اینجا اپل گوشی Galaxy Nexus را که از سیستم عامل اندروید سفارشی سازی نشده استفاده می کند هدف قرار داده است و بنابراین گوگل نقش اصلی نقض حق اختراعات را بر عهده داشته. البته اپل تاکنون بطور مستقیم از خود گوگل شکایت نکرده است و بجای گوگل سازندگان سخت افزار را که درآمد مستقیمی از فروش گوشی دارند هدف قرار می دهد. گوشی Galaxy Nexus به عنوان یک گوشی شاخص و نخستین گوشی مجهز به اندروید 4.0 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) اهمیت بسیار بالایی برای گوگل دارد و در صورت اثبات نقض حق اختراعات اپل در این گوشی، سازندگان دیگر نیز باید راه چاره ای برای محصولات خود بیابند.

منبع : Fosspatents
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]کمیسیون اروپا با خریده شدن موتورولا موبیلیتی توسط گوگل موافقت نمود (به روز رسانی: وزارت دادگستری آمریکا نیز موافقت خود را با این امر اعلام کرد)[/h]
واحد خبر mobile.ir : گوگل توانست موافقت کمیسیون اروپا و وزارت دادگستری آمریکا را جهت تملک موتورولا موبیلیتی کسب نماید. گوگل در تاریخ 15 آگوست 2011 (24 مرداد 1390) خبر از تفاهم برای خرید موتورولا موبیلیتی به مبلغ 12.5 میلیارد دلار داده بود ( ).
کمیسیون اروپا در تاریخ 13 فوریه 2012 (24 بهمن 1390) رأی خود را در این مورد اعلام نمود. در بخشی از این رأی آمده است:
«کمیسیون اروپا بر اساس قوانین ادغام کمپانی ها پیشنهاد تملک موتورولا موبیلیتی، توسعه دهنده گوشی های هوشمند و تبلت ها، توسط گوگل، بزرگترین کمپانی جستجو و تبلیغات مرتبط با جستجوی اینترنتی و توسعه دهنده اندروید، یکی از متداول ترین سیستم عامل های موبایل، را مطابق قوانین می داند. این کمیسیون عمدتاً به دلیل آنکه معامله فوق تغییری اساسی در وضعیت بازار سیستم های عامل و حق اختراعات مرتبط با این وسایل ایجاد نمی کند، با آن موافقت می نماید.»
کمیسیون اروپا همچنین اظهار داشته که به دلیل آنکه مدل کسب و کار اصلی گوگل بر پایه رساندن سرویس های آنلاین و نرم افزاری این کمپانی به بیشترین تعداد مخاطبان ممکن است، بعید به نظر می رسد که این کمپانی استفاده از اندروید را به موتورولا -- که در مقایسه با تولید کنندگان دیگری نظیر سامسونگ و اچ تی سی بازیگر کوچکتری در ناحیه اقتصادی اروپا (EEA) است -- محدود نماید.
تصویر بالا: گوشی DROID 4 موتورولا که در ژانویه 2012 معرفی گردید
از منظر حق اختراعات نیز کمیسیون اروپا اعلام داشته که موتورولا نیز همانند دیگر فعالان در بازار ارتباطات تعدادی از حق اختراعات ضروری مرتبط با استانداردهای ارتباطی 3G و 4G/LTE را در اختیار دارد که برای بازیگران بازار گوشی های هوشمند حیاتی هستند. اما این کمیسیون به این نتیجه رسیده که معامله یاد شده تغییر چندانی در وضعیت بازار از نظر حق اختراعات ایجاد نمی کند.
کمیسیون اروپا استفاده گوگل از حق اختراعات مرتبط با استانداردهای ضروری که موتورولا در اختیار دارد را نیز از جهت کسب تفوق در ارائه سرویس های گوگل مد نظر قرار داده و به این نتیجه رسیده که گوگل پیش از این راه های بسیاری را برای جلب مشتریان به سرویس های خود در اختیار داشته است و تملک موتورولا تغییری اساسی در این وضعیت ایجاد نمی کند.
با توجه به دلایل فوق کمیسیون اروپا نتیجه گیری نموده که تملک موتورولا موبیلیتی توسط گوگل مانعی اساسی بر سر رقابت مؤثر در ناحیه اقتصادی اروپا یا زیر ناحیه های آن ایجاد نمی کند و از این رو با این معامله موافقت نموده است. این کمیسیون همچنین اعلام نموده که برای بررسی معامله یاد شده با مقامات قانونی دیگر -- به ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا -- نیز همکاری و مشورت نموده است.
گوگل پیش از این اعلام نموده که موتورولا موبیلیتی را به صورت یک بیزینس مستقل اداره خواهد نمود. با این تملک گوگل علاوه بر راه یابی به بازار تولید سخت افزار گوشی های هوشمند و تبلت، به نزدیک به 17,000 حق اختراع ثبت و 7,000 حق اختراع درخواست شده موتورولا موبیلیتی دست می یابد و می تواند از این حق اختراعات در منازعات قانونی مقابل اپل و دفاع از اندروید استفاده نماید. بسیاری از این اختراعات در ارتباط با فناوری های مورد استفاده در صنعت موبایل و بی سیم هستند (نظیر سرویس های مبتنی بر موقعیت، طراحی آنتن ها، انتقال ایمیل، فناوری های مرتبط با انتقال داده 3G و ...) پیش از این موتورولا موبیلیتی از 18 حق اختراع خود در مقابل اپل استفاده نموده و پیروزی هایی را نیز در برابر این کمپانی کسب نموده است ( و ).
البته بر خلاف اپل که در حال حاضر سیاست جنگ حق اختراع و ایجاد مانع قانونی برای جلوگیری از فروش محصولات رقیبان را دنبال می کند، ظاهراً گوگل به دنبال صلح در عرصه اختراعات است و در نظر دارد لایسنس حق اختراعات موتورولا را تحت شرایطی منصفانه، معقول و به دور از تبعیض (شرایط FRAND) به دیگرانی که خواهان استفاده از این حق اختراعات تحت شرایط یاد شده هستند، حتی رقبا اعطاء نماید.
--------------------
به روز رسانی (1390/11/25): بخش ویژه ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا نیز در رأیی مشابه با کمیسیون اروپا در تاریخ فوریه 2012 (24 بهمن 1390) با تملک موتورولا موبیلیتی موافقت نمود و بنابراین تملک موتورولا موبیلیتی توسط گوگل از نظر قانونی مشکلی به همراه نخواهد داشت و قطعی به نظر می رسد.

منبع : کمیسیون اروپا
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]MWC 2012: پیش درآمدی بر کنگره جهانی موبایل [/h]
واحد خبر mobile.ir : کنگره جهانی موبایل در سال 2012 نیز میعادگاه علاقه مندان موبایل خواهد بود. این کنگره از روز 27 فوریه تا 1 مارس 2012 (8 تا 11 اسفند 1390) در شهر زیبا و مدیترانه ای بارسلون اسپانیا برگزار می گردد.
امسال بیش از 1400 کمپانی سازنده محصولات مرتبط با تلفن همراه و ارائه کننده خدمات و فناوری های وابسته به صنعت موبایل در این کنگره شرکت خواهند داشت. در سمینارها و نشست های مختلف نیز دستاوردها و نوآوری های صنعت موبایل و صنایع وابسته بررسی شده و به علاقه مندان معرفی می شود.
سال گذشته بیش از 60,000 نفر از این رویداد مهم دنیای موبایل بازدید نمودند که بیش از 3,000 نفر آنها مدیرعاملان شرکت های گوناگون بودند. امسال نیز پیش بینی می شود این رویداد با استقبال بسیار خوبی مواجه گردد.
امسال سومین سال برگزاری بخش App Planet در کنگره جهانی موبایل است و مطابق دو سال گذشته دست اندرکاران صنعت نرم افزار موبایل دستاوردهای خود در این حوزه را معرفی نموده و توسعه دهندگان نرم افزارها می توانند ارتباط مستقیمی با صاحبان پلتفرم های موبایل برقرار نمایند. کنفرانس های مرتبط با توسعه برنامه (ADCs) برای بسترهای گوناگون نیز بخش جذابی از کنگره جهانی موبایل 2012 را برای برنامه نویسان و علاقه مندان تولید نرم افزار تشکیل خواهد داد.
در بخش جوایز نیز بهترین های موبایل در بخش های مختلف معرفی شده و جوایزی به آنها اهداء می شود. این بخش ها عبارتند از:

  • برنامه سال
  • بهترین گوشی ها و دستگاه های موبایل
  • تبلیغات و بازاریابی موبایل
  • نوآوری موبایل
  • بهترین فناوری
  • توسعه اجتماعی و اقتصادی
  • بهترین سرویس های موبایل
بخش جدیدی تحت عنوان mPowered Brands نیز به کنگره امسال اضافه شده که بر روی استفاده از موبایل به عنوان بستری برای بازاریابی تأکید داشته و به معرفی جدیدترین راه کارهای بازاریابی تحت موبایل برای صاحبان برندها و بنگاه های تبلیغاتی می پردازد.

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]MWC 2012: معرفی گوشی های اکسپریا پی و اکسپریا یو توسط سونی[/h]
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) یعنی در تاریخ 26 فوریه 2012 (7 اسفند 1390) در کنفرانس خبری خود به معرفی دو گوشی جدید از سری گوشی های Xperia NXT پرداخت: گوشی های Xperia P و Xperia U (شایعات مربوط به این گوشی ها به ترتیب تحت نام های Nyphon و Kumquat به بیرون درز کرده بود. برای مقایسه مشخصات این گوشی ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)
گوشی Xperia P
گوشی Xperia P یک گوشی مجهز به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل است که البته سونی در نظر دارد آنرا در سه ماهه دوم سال 2012 به نسخه 4.0 این سیستم عامل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- نیز ارتقاء دهد.
مشخصه بارز گوشی Xperia P درخشندگی بالای صفحه نمایش 4 اینچی این گوشی است. این گوشی نخستین گوشی مجهز به فناوری WhiteMagic سونی است که بنا بر ادعای سونی روشنایی دو برابر و مصرف توانی برابر نصف صفحه نمایش های متداول LCD دارد. برای دستیابی به این درخشندگی فناوری یاد شده از الگوریتمی بهره می برد که یک پیکسل سفید را به پیکسل های قرمز-سبز-آبی (RGB) مورد استفاده در LCD ها اضافه می کند. هرچند اضافه نمودن پیکسل سفید معمولاً منجر به کاهش کیفیت تصویر می شود، اما فناوری WhiteMagic سونی با تحلیل تصویر ورودی و انجام الگوریتم های پردازش سیگنال خروجی با کیفیت مناسب را تولید می کند.
تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی
بدنه آلومینیمی یکپارچه این گوشی نیز ظاهری زیبا و خوش تراش به آن داده است.
گوشی Xperia P از پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ST-Ericsson همراه با شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی بهره می برد. این گوشی دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت RAM است ولی فاقد اسلات کارت حافظه بوده و به همین دلیل امکان بهره گیری از حافظه بیشتر را ندارد.
تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی
گوشی Xperia P به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED و امکان فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهز است. همچنین یک دوربین ثانویه VGA برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی تعبیه شده است.
تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی
یک بخش شفاف شیشه ای در این گوشی تعبیه شده است که می تواند با روشن شدن کاربر را از وقوع رخدادهای ورودی مطلع سازد.
تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی
از دیگر ویژگی های گوشی Xperia P می توان به قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) اشاره نمود که امکان ارتباط این گوشی با دیگر وسایل مجهز به فناوری NFC را فراهم می آورد. این فناوری امکان ارتباط با تگ های هوشمند اکسپریا (Xperia SmartTags) را نیز برای گوشی Xperia P به ارمغان می آورد که از طریق این تگ ها امکان فعال سازی پروفایل های از پیش آماده شده بر روی گوشی به سادگی وجود خواهد داشت.
بر اساس اعلام سونی گوشی Xperia P در خلال سه ماهه دوم سال 2012 در رنگ های نقره ای، مشکی و قرمز به بازار عرضه خواهد شد.
گوشی Xperia U
گوشی Xperia U نسبت به گوشی Xperia P طول و عرضی به ترتیب 10 و 5.5 میلیمتر کوچکتر داشته اما ضخامت آن 2 میلیمتر بیشتر است. این گوشی نیز همانند گوشی Xperia P ابتدا با نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید به بازار عرضه می شود اما در سه ماهه دوم سال 2012 به نسخه 4.0 این سیستم عامل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- ارتقاء خواهد یافت.
تصویر بالا: گوشی Xperia U سونی
گوشی Xperia U از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی ضد خش مبتنی بر Mobile BRAVIA Engine بهره می برد.
این گوشی نیز همانند گوشی Xperia P به یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ST-Ericsson همراه با شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی مجهز خواهد بود و از 8 گیگابایت حافظه داخلی و 512 مگابایت RAM استفاده می کند.
تصویر بالا: گوشی Xperia U سونی
گوشی Xperia U به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED و امکان فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهز است. یک دوربین ثانویه VGA نیز برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی تعبیه شده است.
درپوش های رنگی قابل تعویضی نیز در رنگ های گوناگون برای قرارگیری در قسمت پائینی این گوشی در داخل جعبه گوشی وجود دارد که خریدار می تواند بر اساس سلیقه خود از آنها استفاده نماید.
تصویر بالا: گوشی Xperia U سونی
بر اساس اعلام سونی گوشی Xperia U در بهار سال 2012 در رنگ های سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3] معرفی چهار گوشی جدید توسط اچ تی سی - One S ،One XL ،One X و One V[/h]
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اچ تی سی با معرفی 4 گوشی جدید به پیشواز کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) رفت.
این چهار گوشی عبارتند از دو گوشی شاخص One X و One XL، گوشی One S و گوشی تقریباً متوسط One V (برای مقایسه مشخصات این گوشی ها در قالب یک جدول می توانید به اینجا مراجعه نمائید.)
هر چهار گوشی یاد شده به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- همراه با نسخه 4 واسط کاربر Sence اچ تی سی مجهزند.
گوشی های One X و One XL
گوشی های One X و One XL تقریباً مشابه یکدیگر بوده و دو تفاوت اصلی آنها مجهز بودن گوشی One XL به استاندارد ارتباطی LTE برای ارتباطات با سرعت بالا (حرف L در انتهای نام این گوشی هم نشان دهنده همین مطلب است) و اختلاف پردازنده به کار گرفته شده در آنها است.
گوشی One X به یک پردازنده 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Tegra 3 مجهز است و می توان آنرا قدرتمندترین گوشی معرفی شده توسط اچ تی سی تاکنون نامید. گوشی One XL نیز به یک پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4 کمپانی کوالکام مجهز است. هر دوی این گوشی ها از 1 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند. هرچند اسلات کارت حافظه microSD در این گوشی ها تعبیه نشده و به همین دلیل کاربران نمی توانند حافظه این گوشی ها را افزایش دهند اما اچ تی سی برای آنکه تا حدی این مشکل را جبران نماید 25 گیگابایت فضای Dropbox را به مدت دو سال بصورت رایگان در اختیار کاربران این گوشی ها می گذارد.
بدنه گوشی های One X و One XL از یک قطعه پلاستیک پلی کربنات ساخته شده و 9.3 میلیمتر ضخامت دارد.
گوشی های One X و One XL به صفحه نمایش 4.7 اینچی Super LCD 2 با رزولوشن 1280x720 پیکسل مجهزند. صفحه نمایش این گوشی ها با لایه مقاوم Gorilla Glass پوشیده شده. این گوشی ها به دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهزند. از ویژگی های خاص این گوشی مجهز بودن به واحد شاتر دوگانه (Dual Shutter) است که امکان عکس برداشتن در هنگام فیلمبرداری را برای کاربر فراهم می آورد. همچنین یک دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی 720p نیز برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی ها تعبیه شده است.
گوشی های One X و One XL اچ تی سی در دو رنگ سفید و مشکی در سه ماهه دوم سال 2012 به بازار عرضه خواهند شد.
گوشی One S
گوشی One S در مقابل گوشی های One X و One XL از ظرافت بیشتری برخوردار است و با بدنه ای آلومینیومی با ضخامت 7.8 میلی متر نازکترین گوشی تولید شده توسط اچ تی سی تاکنون به شمار می رود. اچ تی سی فرآیندی را بر روی بدنه آلومینیومی گوشی One S به انجام می رساند که به آن 4 برابر استحکام بیشتر داده و آن را مشابه سرامیک مقاوم و ضد خش می کند.
گوشی One S با داشتن پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4 توان کمتری را نسبت به گوشی One X داراست. گوشی One S به 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت RMA مجهز است.
صفحه نمایش Super AMOLED گوشی One S قطری برابر 4.3 اینچ و رزولوشنی برابر 540x960 پیکسل دارد. این گوشی همانند گوشی های One X و One XL از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و قابلیت عکس برداری در خلال فیلمبرداری بهره می برد. One S نیز به دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی 720p برای مکالمات تصویری مجهز است.
گوشی One S قرار است که در سه ماهه دوم سال 2012 با رنگ مشکی به بازار عرضه گردد.
گوشی One V
گوشی One V از مشخصات ضعیفتری نسبت به سه گوشی قبلی معرفی شده برخوردار است و می توان آنرا یک گوشی تقریباً متوسط نامید.
گوشی One V از پردازنده تک هسته ای 1 گیگاهرتزی Snapdragon S2 همراه با 512 مگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. البته بر خلاف سه گوشی قبلی پشتیبانی از کارت حافظه microSD حداکثر با ظرفیت 32 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است.
گوشی One V به یک صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن 480x800 پیکسل مجهز است. این گوشی از دوربین 5 مگاپیکسلی بوده همراه با فلش LED و قابلیت فوکوس خودکار بهره می برد. امکان فیلمبرداری 720p و نیز عکس برداری در حین فیلمبرداری برای این گوشی وجود دارد. گوشی One V بر خلاف سه گوشی قبلی فاقد دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری است.
گوشی One V نیز در سه ماهه دوم سال 2012 با رنگ قهوه ای به بازار عرضه خواهد شد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
Apple iPhone 4S







مشخصات كليمعرفياکتبر 2011
باند فرکانسGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
پيکربنديابعاد115.2x58.6x9.3 ميليمتر
وزن140 گرم
شکل ظاهريساده
رنگسفيد، مشکي
صفحه نمايشنوعLED-backlit IPS TFT, capacitive touchscreen
تعداد رنگ16 ميليون رنگ
وضوح640x960 پيکسل
ابعاد3.5 اينچ
چرخش صفحه نمايشبله
زنگنوع زنگMP3
لرزانندهبله
حافظهدفترچه تلفنبله، تقريبا نامحدود
گزارش تماس هابله، تا 100 عدد
حافظه داخلي16 / 32 / 64 گيگابايت، 512 گيگابايت RAM
پشتيباني کارت حافظهخير
تبادل اطلاعاتبلوتوثبله، نسخه 4.0 با A2DP
USBبله , نسخه 2.0
انطباق با کامپيوتربله
پيامiMessage, SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email
مرورگراينترنتHTML
شبکه بيسيمWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot
GPRSبله
EDGEبله
3GHSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps
GPSبله با ساپورت A-GPS
دوربينکيفيت عکس8 مگاپيکسل
ابعاد عکس3264x2448 پيکسل
فلاشبله، LED Flash
فيلمبرداريبله 1080p
فوکوس خودکاربله، با قابليت Touch focus, geo-tagging, face detection
دوربين دومبله، VGA
ويژگيهاسيستم عاملiOS 5
CPU1 GHz dual-core ARM Cortex-A9 processor, PowerVR SGX543MP2 GPU, Apple A5 chipset
صفحه كليدكامل(QWERTY)بله (virtual QWERTY)
راديوخير
پخش با صداي بلندبله
پايه خروجي صداجک 3.5 ميليمتري
ساعتبله
زنگ هشداربله
جاواخير
بازيبله
نصب بازيبله
پيش بيني كلمهبله
فرمان صوتيبله - Siri natural language commands and dictation
شماره گيري صوتيبله
خروجي تلويزيونبله
مديريت اطلاعات شخصيتقويم / دفترچه تلفن / يادداشت / وظايف آتي / ماشين حساب و ...
ويرايش فيلمبله
ويرايش عکسبله
مشخصات ويژه اين مدلصفحه نمايش ضد خش، سنسور مجاورت براي خاموشي صفحه نمايش، نويز گير با ميکروفون مجزا، قطب نماي ديجيتال، سنسور ژيروسکوپ - Three-axis
باترينوعباتري استاندارد Li-Po 1430 mAh
مکالمهتا 14 ساعت 2G ، تا 8 ساعت 3G
انتظارتا 200 ساعت 2G ، تا 200 ساعت 3G، تا 40 ساعت پغش مداوم موسيقي





 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوکیا 808 با دوربین 41 مگاپیکسلی!!!!

نوکیا 808 با دوربین 41 مگاپیکسلی!!!!






ساعتی پیش مراسم خبری نوکیا در نمایشگاه MWC به پایان رسید و این شرکت یکی از شگفتی های کنفرانس جهانی موبایل امسال را رونمایی کرد‫:‬ Nokia 808 PureView

تلفن همراهی که برخی آن را جانشینی راستین برای نوکیا N8 می دانند. این موبایل که انتظار می رود از فصل آینده با قیمت ۴۵۰ یورو در اروپا به بازار عرضه شود، از سنسور تصویری با رزولوشن 41 مگاپیکسل برای عکاسی (۳۴ مگاپیکسل برای فیلمبرداری 16‪:‬9) بهره می برد! نوکیا برای دست یابی به چنین کیفیت تصویری از تکنولوژی خاصی برای الحاق پیکسل ها استفاده کرده که در آن هر ۵ پیکسل با هم ترکیب شده و تشکیل یک پیکسل را داده اند. اما این شرکت امیدوار است هنوز به عمق بیشتری رفته و رزولوشن های بالاتری را هم عرضه کند.

از دیگر مشخصات این دوربین-موبایل می توان به سیستم عامل سیمبیان Belle، پردازنده تک هسته ای ۱.۳ گیگاهرتزی، صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن 360 در 640 پیکسل (nHD) اشاره کرد. در این دستگاه از ۵۱۲ مگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است ، شما امکان استفاده از حافظه جانبی microSD را هم دارید. لنز آن از نوع کارل زایس بوده و حتی در حالت فیلبرداری 1080p هم فوکوس ادامه داری را برای تان انجام می دهد و ارتباط شبکه آن در حالت HSPA تا ۱۴.۴ مگابیت بر ثانیه سرعت خواهد داشت.














 
آخرین ویرایش:

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی رسمی اچ تی سی One X

معرفی رسمی اچ تی سی One X




قرار است که فردا همزمان با شروع MWC اچ تی سی هم مراسم خود را در این کنفرانس شروع کند‫.‬ اما مثل اینکه قرار نیست درز اطلاعات حتی در این آخرین لحظات هم دست از سر شرکت ها بردارد و افراد کنجکاو ۲۴ ساعت هم نمی توانند صبر پیشه کنند‫.‬

HTC One X که قرار است یکی از سوگلی های شرکت اچ تی سی در کنفرانس موبایل امسال باشد، طبق شایعات موثق از چیپست چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی تگرا 3 انویدیا بهره می برد‫.‬ این تلفن همراه هوشمند را صفحه نمایش نسل دوم سوپر ال سی دی اچ دی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل همراهی می کند که 4.7 اینچ قطر داشته و با لایه ای از گوریلا گلاس ۲ محافظت می شود‫.‬

One X با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و رم ۱ گیگابایتی عرضه خواهد شد و امکان استفاده از کارت حافظه خارجی را روی آن ندارید‫.‬ اما شنیده می شود که قرار است به همراه آن یک اکانت دو ساله ۲۵ گیگابایتی رایگان DropBox توسط اچ تی سی عرضه گردد‫.‬

این موبایل هوشمند از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز سوپر برایت F/2‪.‬0 و قابلیت فیلمبرداری 1080p بهره می برد. از امکانات ارتباطی آن می توان به HSPA با سرعت ۲۱ مگابیت بر ثانیه، وای فای، جی پی اس، یو اس بی و بلوتوث نسل سوم اشاره کرد.

HTC One X دارای سیستم عامل اندروید 4.0 بستنی حصیری بوده و احتمالا قیمتی حدود ۹۳۵ دلار خواهد داشت‫.‬ خب، این بار برای اطلاعات بیشتر لازم نیست وقت زیادی صبر کنید و تنها کافی است کمتر از ۲۴ ساعت منتظر بمانید و همه چیز را رسما از زبان مدیران HTC بشنوید. هرچند که احتمالا آنها هم چیزی بیش از این اعلام نخواهند کرد!

در ادامه مطلب می توانید برگه مشخصات فنی و برخی عکس های اچ تی سی وان ایکس را ببینید.














اولین موبایل از سری One شرکت اچ تی سی، HTC One X است که دیروز هم به طور کامل با مشخصات آن آشنا شدید و شاید به نظر برسد دیگر چیز جالبی برای گفتن نداشته باشد. اما اولین نکته جذاب این محصول نام کد Endeavour یا Endeavor آن است که تقریبا دو هفته پیش آن را در نارنجی ملاقات کردید! یک موبایل قرص و محکم با بدنه ای یک تکه از پلی کربنات سفید و صفحه محافظ گوریلا گلاس، با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی Super LCD 2 که 1280 در 720 پیکسل رزولوشن دارد.

همانطور که می دانید پردازشگر آن تگرا 3 انویدیا و چهار هسته ای است و یک گیگابایت رم DDR2 آن را همراهی می کند. حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است که ۲۶ گیگابایت آن برای کاربر قابل استفاده بوده و بقیه در اختیار سیستم عامل اندروید 4‪.‬0 است. البته این شرکت اعلام کرده برای مدل LTE این تلفن از پردازشگر Qualcomm Snapdragon S4 استفاده خواهد کرد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی f‪/‬2‪.‬0 آن به ImageChip سیلیکون اچ تی سی مجهز بوده و تصاویر شفاف تری را در نور کم در اختیارتان می گذارد و همچنین هنگام فیلمبرداری 1080p هم امکان فوکوس خودکار دائمی را برای تان فراهم می آورد.

این همراه زیبای اچ تی سی قرار است از ماه آوریل وارد بازارهای جهانی شود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]رقابت فشرده‌تر در هوشمندسازی گوشی‌ها
[/h]


بر اساس اعلام مؤسسه گارتنر تعداد گوشی‌های موبایل فروخته شده به کاربران نهایی در طول سال 2011، 1.8میلیارد دستگاه تلفن بوده است که در مقایسه با سال 2010 در حدود 11.1 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا،31 درصد یعنی رقمی معادل 472 میلیون دستگاه از این تعداد گوشی فروخته شده، در زمره گوشی‌های هوشمند قرار دارند که این تعداد در مقایسه با سال 2010، 58 درصد رشد داشته است.
در این میان، تغییراتی نیز در موقعیت وندورهای برتر در حوزه گوشی هوشمند رخ داده است. به عنوان مثال شرکت اپل جایگاه شرکت سامسونگ را به عنوان یکی از برندهای برتر در این حوزه به خود اختصاص داده است و در سه ماهه چهارم سال 2010، 23.8 درصد از سهم بازار گوشی‌های گران‌قیمت و در سال 2011، 19 درصد از سهم این بازار را از آن خود کرده است.
همچنین به نظر می‌رسد شرکت‌های سونی اریکسون، موتورولا و RIM نیز که در رقابت با برندهای برتر این حوزه ناموفق بوده‌اند، برای فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت خود نیز از آسیب‌پذیری بالایی در مقابل هواوی و ZTE برخوردار باشند.
در این رابطه، اگرچه به دلیل وجود مسائل متعدد، دسترسی به آمار دقیق تعداد گوشی‌های فروخته شده در ایران هرگز میسر نبوده است، اما براساس تخمین مؤسسه اینفورما این رقم در انتهای سال 2011، در حدود 5 میلیون گوشی بوده است و در طول این سال از رشد حدود 42 درصدی برخوردار بوده است که پراکندگی این گوشی‌ها عمدتاً در شهرهای بزرگ مثل تهران است.
در بین شرکت‌های فروشنده گوشی‌های تلفن همراه، شرکت سامسونگ همچنان سعی دارد تا فاصله خود را با نوکیا به عنوان صدرنشین جدول فروش گوشی موبایل کمتر کند. توانایی این شرکت هلندی برای عرضه محصولات Lumia WP7 بارقه‌های امیدی را در پی داشته است و نوکیا برای حفظ جایگاه اول خود، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تبدیل تلفن همراه به میکروسکوپ قدرتمند جیبی
[/h]

محققان موفق به تولید یک میکروسکوپ جیبی شده‌اند که از دقت یک صدم میلیمتر برخوردار است.
به گزارش ایسنا، دانشمندان مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند دست به ساخت ابزار نوری زده‌اند که دوربین تلفن همراه را به یک میکروسکوپ وضوح بالا تبدیل می‌کند.
این دستگاه برای صنعت چاپ، مصرف‌کنندگان، تجارت امنیتی و حتی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کارایی دارد.
یک شرکت کارآفرین فنلاندی با نام KeepLoop Oy با همکاری محققان این مرکز در حال حاضر در حال بررسی امکانات تجاری این اختراع هستند که نخستین نمونه‌های صنعتی و مصرفی آن در اوایل 2012 وارد بازار خواهد شد.
عملکرد این دستگاه مبتنی بر تصاویر تولید شده توسط اثر ترکیبی یک نور ال‌ای‌دی و یک لنز نوری است.
سطوح و ساختارهای متفاوت را می‌توان در جزئیات میکروسکوپی مشاهده و از دوربین تلفن همراه نیز می‌توان برای ثبت تصاویر دقیق و واضح و ارسال آنها استفاده کرد.
با اتصال یک ماژول میکروسکوپ ریز و مغناطیسی در برابر لنز معمولی دوربین می‌توان یک تلفن همراه عادی را به یک میکروسکوپ فوری تبدیل کرد.
لنز ماکروی پلاستیکی میکروسکوپ دوربین تلفن همراه قادر به بزرگنمایی موثر اجسام است.
میدان دید دوربین 2x3 میلیمتر است. با افزودن تعدادی ال‌ای‌دی در لبه خارجی لنزها می‌توان اجسام را از زوایای متفاوت روشن کرد.
تصاویری که از زوایای مختلف روشن شده را می‌توان در تولید نقشه‌های توپوگرافی سه بعدی با نرم‌افزار تلفن همراه استفاده کرد. این نقشه‌های سه‌بعدی از دقتی در حد یک صدم میلی متر برخوردار خواهند بود.
مزیت رقابتی این محصول مبتنی بر فناوری لنز آینده، ساختار جمع‌وجور و کاربر پسند و ویژگی های اضافی قابل تنظیم آن است.
از این میکروسکوپ جیبی همچنین می‌توان برای بررسی ساختارهای سطح به ویژه در صنعت چاپ به عنوان بخشی از کنترل کیفیت و در کارهای امنیتی می‌توان از این دستگاه برای خوانش ریزکدها در سیستم‌های منطقی مختلف، نشانه‌های امنیتی و تشخیص جنس اصل از تقلبی استفاده کرد. این میکروسکوپ از قابلیت شناسایی نشانه‌های پنهان محصولات برخوردار است که چشم غیرمسلح قادر به مشاهده آنها نیست.
از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به بررسی محیط زیست برای آزمایش برگ‌های گیاهان یا مطالعه حشرات، محیط رسانه و همچنین دنیای بازی‌ها اشاره کرد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز



وقتي كه سن و سال كمتري داشتم عاشق ماجراهاي روبوكاپ يا همان پليس آهني بودم، اين موجود تخيلي با يك نگاه به محيط، تمام جزئيات آن را بررسي و تحليل مي‌كرد و به اين ترتيب حتي از اين‌كه چه چيزي پشت ديوار است نيز خبر داشت.


هميشه اين خيال براي افرادي كه مانند من به فيلم‌هاي علمي و تخيلي علاقه‌مند بودند، وجود داشته است، ولي هيچ‌گاه بعد حقيقي ماجرا چندان برايمان قابل لمس نبوده است.
اين عادت ديرينه انسان است كه با ديدن يك ديوار اين حس را دارد كه بداند در پشت آن چه ماجرايي در حال رخ دادن است؛ از بعدي ديگر نيز بيشتر آثار باستاني، گردشگري و تفريحي جهان خارج از مدار ديد روزمره انسان‌ها قرار گرفته است، چه بسا مسيري را كه هر روز طي مي‌كنيم، به‌خوبي بشناسيم، ولي ندانيم كه تنها دو كوچه آن طرف‌تر از خيابان محل عبور ما يك موزه با دنيايي از ديدني‌ها قرار گرفته است.
به اين ترتيب براي يافتن ديدني‌هاي اطرافمان به دردسر خواهيم افتاد و البته اين موضوع در سفرهايمان بيشتر مشخص است، براي مثال ممكن است بسياري از خوانندگان از اتوبان قزوين ـ زنجان عبور كرده باشند، ولي بسياري از آنها نمي‌دانند كه در ميانه راه و در فاصله چند كيلومتري اتوبان، اثري زيبا به نام «وير» وجود دارد كه در نوع خود يكي از ديدني‌ترين آثار باستاني در ايران محسوب مي‌شود.
از اين دست مثال‌ها براي تمامي ما يادآور سفرهايمان در طول ساليان است، ولي ديگر لازم نيست تا نگران ديدني‌هاي دور از ديد باشيم، چشم جديد ما در جيب ما قرار گرفته است و تنها كافي است تا تلفن همراه هوشمند خود را از جيب خارج كنيم و يك عكس از زاويه ديد مورد نظر خود بگيريم، در اين لحظه تلفن همراه ما درست مانند غول چراغ جادو عمل خواهد كرد و تمامي ديدني‌هاي روبه‌رويمان را به‌ما نمايش خواهد داد، چه آنها كه در ديد ما هستند و چه آنهايي كه توان ديدنشان را در مكان فعلي نداريم، اين غول چراغ نرم‌افزاري به‌نام Layar Reality Browser است كه تمامي نكات گفته شده را براي صاحب خود تامين مي‌كند.
Layar Reality Browser چيست؟
اين نرم‌افزار در حقيقت يك سيستم تطبيق عكس با اطلاعات از پيش ذخيره شده است. به اين ترتيب كه مي‌توانيد از يك نقطه عكسبرداري كنيد و باقي موارد را به Layar Reality Browser بسپاريد، در اين لحظه نرم‌افزار با استفاده از توانايي‌هاي منحصر‌به‌فرد‌خود، شروع به ارزيابي عكس شما مي‌كند و پس از تحليل محتواي عكس به شما گزينه‌هايي را پيشنهاد مي‌كند كه در حقيقت در عكس ديده نمي‌شود، ولي با همان زاويه مي‌توانيد به آنها دست يابيد.
براي مثال اگر در يك نقطه از شهر پاريس از اين نرم‌افزار استفاده كنيد و در زاويه‌اي كه «برج ايفل» قرار گرفته است (ولي شما قادر به ديدن آن نيستيد) با دوربين تلفن همراه خود يك عكس بگيريد، آن‌گاه Layar Reality Browser روي عكس گرفته شده يك عكس كوچك از برج ايفل را نمايش مي‌دهد و فاصله تقريبي شما با اين برج نيز به معرض نمايش گذاشته مي‌شود، در دومين گام اين نرم‌افزار، مي‌تواند از تلفن همراه هوشمند شما به عنوان يك راهنماي جيبي براي يافتن مسير منتهي به محل مورد نظر استفاده كند كه معمولا با توجه به‌وضعيت شهر مي‌تواند بهترين گزينه ممكن را در اختيار شما قرار دهد.
مكان‌هايي كه اين نرم‌افزار براي شما مي‌يابد، داراي طبقه‌بندي‌هاي متنوعي است.

براي مثال مي‌خواهيد در يك شهر به دنبال يك رستوران غذاهاي گياهي بگرديد، كافي است چند عكس از شهر بگيريد و در‌عين‌حال در قسمت طبقه‌بندي اين نرم‌افزار، دسته رستوران ‌هاي گياهي را به عنوان دسته مورد جستجو به سيستم معرفي كنيد تا پس از چند بار عكسبرداري به نتيجه دلخواه برسيد، ديگر امكان ويژه اين برنامه اين است كه شما به‌عنوان كاربر Layar Reality Browser مي‌توانيد ليستي از لايه‌هاي مورد علاقه خود را روي تلفن همراه هوشمند خود ذخيره كنيد و به اين ترتيب در ادامه مي‌توانيد بارها و بارها بدون عكسبرداري مجدد از اين لايه ‌ها استفاده كنيد، در عين حال امكان ساخت لايه توسط شما نيز وجود دارد؛ هرچند كه اين امكان كمي پيچيده و داراي بازدهي نسبتا ضعيف در مقايسه با سيستم اصلي نرم‌افزار است.

از ديگر مزاياي اين نرم‌افزار مي‌توان به سيستم دقت عكس اشاره كرد، پس از گرفتن هرعكس از هر‌لايه مي‌توانيد در گوشه بالاي سمت راست اين نرم‌افزار به ميزان دقت عكس خود پي ببريد و نكته جالب اينجاست كه دقت‌هاي زير 10 متر نيز در اين نرم‌افزار به‌وفور ديده مي‌شود، از طرف ديگر در زاويه‌هاي ديد باز مي‌توانيد به ميزان مسافت پوشش داده شده توسط عكس نيز پي ببريد.
با اين امكانات به‌خوبي مي‌توانيد از محيط اطراف خود دركي جديد داشته باشيد و در عين حال يافته‌هاي خود را در قالب اطلاعات يك ‌لايه جديد در اختيار ساير كاربران قرار دهيد.


براي مثال ممكن است از محل فيلمبرداري يك فيلم مشهور عكسبرداري كنيد كه نرم‌افزار اطلاعات خاصي درباره آن ندارد، ولي شما از اين موضوع آگاه هستيد، به اين ترتيب و با كمك امكانات برنامه مي‌توانيد اطلاعات خود را در‌قالب نقاشي گرافيكي و اطلاعات متني در اختيار نرم‌افزار بگذاريد تا با ساير كاربران نرم‌افزار به صورت دائمي به پيشرفت روزمره Layar Reality Browser كمك كنيد. همچنين مي‌توانيد از داشتن يك چشم جديد و همه‌جابين در جيب خود مطمئن باشيد.

نحوه كار Layar Reality Browser
اين نرم‌افزار براي اجرا شدن نياز به رعايت ‌نكاتي دارد:
در اولين گام، تلفن همراه شما ‌‌بايد به يكي از سيستم‌هاي عامل زير مجهز باشد.
ـ سيستم عامل iOS شامل گوشي‌هاي iphone
ـ سيستم عامل اندرويد (android) با قابليت تمامي گوشي‌هاي داراي اين سيستم عامل در شركت‌هاي موتورولا
Motorola) ‌، ‌HTC) ، سامسونگ و...

ـ سيستم عامل سيمبين (symbian) شامل مدل‌هاي c7، c6-01، E7، N8، N97
ـ سيستم عامل بلك‌بري (blackberry) شامل تمامي گوشي‌هاي شركت بلك‌بري
اين نرم‌افزار در دومين گام به تلفن‌هاي همراه هوشمندي نياز دارد كه سيستم موقعيت‌ياب جهاني (جي.پي.اس) را روي دستگاه در‌حال اجرا داشته باشد بنابراين اگر جي.پي.اس تلفن همراه شما فعال نيست، پيش از نصبLayar Reality Browser براي فعال‌سازي اين سيستم روي دستگاه خود اقدام كنيد.

شبكه مي‌تواند شبكه‌هاي پرسرعتي مانند wi-fi يا شبكه‌هاي داراي سرعت محدودتر مانند GPRS باشد.

براي دانلود اين نرم‌افزار از درگاه اينترنت مي‌توانيد به وب سايت http:‌/‌‌/‌www.layar.com‌/‌download‌/‌ مراجعه كنيد تا به صورت مستقيم مدل همخوان با تلفن همراه خود را دريافت كنيد.

نحوه كار اين نرم‌افزار به اين ترتيب است كه همزمان با گرفته شدن عكس توسط شما، نرم‌افزار شروع به دريافت موقعيت روي كره زمين مي‌كند كه اين كار با كمك سامانه جي.پي.اس روي تلفن همراه هوشمند شما امكان‌پذير مي‌شود.

در ادامه سيستم قطب‌نماي ديجيتال تلفن‌همراه شما اطلاعات مورد نياز درباره جهت ايستادن شما را به سرور اين نرم‌افزار مخابره مي‌كند و نرم‌افزار به‌خوبي مي‌تواند از زاويه تقريبي عكس انداخته شده توسط خودتان آگاه گردد.

در گام بعدي اين اطلاعات به صورت يكجا پردازش شده و با پايگاه داده‌هاي مركز نرم‌افزار مقايسه مي‌شود و تا نتيجه دلخواه و ميزان دقت و تطابق نتيجه با زاويه عكس براي شما يافته شود و اطلاعات مورد نظرتان روي تلفن همراه شما فرستاده شود، البته تمامي عمليات فوق تنها در زماني يك‌ثانيه‌اي به‌انجام مي‌رسد و به اين ترتيب مشكل چنداني براي كار با اين نرم‌افزار نداريد.

البته Layar Reality Browser در حال حاضر روند تكامل را پشت سر مي‌گذارد و براي مثال اطلاعات كمي درباره ايران در پايگاه داده‌هاي آن قرار دارد، ولي مي‌توان با استفاده درست از اين نرم‌افزار در كشورمان به‌خوبي مكان‌هاي زيباي ايران را براي جهانيان به معرض نمايش گذاشت تا همگان از زيبايي اين كشور كهن لذت ببرند و پايگاه داده‌هاي اين نرم‌افزار براي ايران به صورت روزانه و به دست ايرانيان تكميل شود تا اطلاعات حقيقي به توريست‌ها ارائه گردد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]
موبایل اکسپریا جادوی سونی در بارسلونا
[/h]


اکسپریا نام یک سری از محصولات شرکت ارتباطات همراه سونی است که آغازگر سیر تحولات این شرکت برای بازپس گیری جایگاه از دست رفته خود در قسمت اسمارت فون های بازار کنونی دنیا محسوب می شود. کمپانی سونی یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۲ (MWC ۲۰۱۲) در کنفرانس خبری خود به معرفی ۲ گوشی جدید از سری گوشی های Xperia NXT پرداخت.


گوشی اکسپریاپی یک گوشی مجهز به نسخه ۳/۲ سیستم عامل اندروید گوگل است که البته سونی در نظر دارد آن را در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۲ به نسخه ۰/۴ این سیستم عامل ارتقاء دهد. مشخصه بارز گوشی اکسپریا پی درخشندگی بالای صفحه نمایش ۴ اینچی این گوشی است. این گوشی نخستین گوشی مجهز به فناوری WhiteMagic سونی است که گفته می شود روشنایی ۲ برابر و مصرف توانی برابر نصف صفحه نمایش های متداول LCD دارد. برای دستیابی به این درخشندگی فناوری یاد شده از الگوریتمی بهره می برد که یک پیکسل سفید را به پیکسل های قرمز ـ سبز ـ آبی (RGB) مورد استفاده در LCD ها اضافه می کند.

هرچند اضافه کردن پیکسل سفید معمولاً منجر به کاهش کیفیت تصویر می شود، اما این فناوری سونی با تحلیل تصویر ورودی و انجام الگوریتم های پردازش سیگنال خروجی در نهایت موفق شده کیفیت مناسبی را تولید کند. با این فناوری چه در کنار ساحل چه در پیست اسکی، با وجود نور شدید آفتاب هم قادر به دیدن صفحه نمایش و خواندن آن خواهید بود. ضمن آن که سنسور هوشمند صرفه جویی مصرف باتری نیز به منظور حفظ دوام باتری به طور خودکار روشنایی صفحه نمایش را با توجه به محیط اطراف تنظیم می کند.

شرکت سونی همچنین پایه هوشمند (اسمارت داک) خود را نیز همراه با اکسپریا پی در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی و به نمایش گذاشت. این پایه هوشمند که به طور اختصاصی برای اکسپریا پی طراحی شده است، امکان آسان اتصال تلفن همراه به چندین صفحه نمایش و تبدیل این گوشی به مرکز توزیع سرگرمی در اتاق نشیمن را فراهم می آورد. با وجود این امکان می توانید محتوای گوشی خود را در صفحه نمایش های بزرگ تر مرور کرده، به گشت و گذار در وب بپردازید، از بازی کردن در ابعاد بزرگتر لذت ببرید و در ضمن نگران شارژ گوشی خود نیز نباشید، زیرا از طریق همین داک گوشی شما نیز شارژ می شود.


شرکت سونی در کنگره جهانی موبایل بارسلون اکسپریا یو( Xperia U ) را نیز معرفی کرد که در واقع سرگرمی های قدرتمند سونی را در یک طراحی زیبا و فشرده تلفیق کرده است. این گوشی که البته از لحاظ مشخصات فنی یک پله پایین تر از اکسپریا پی است ویژگی های جوان پسند بیشتری را در خود دارد.

در این تلفن نواری مخصوص در زیر صفحه نمایش با امکان تغییر رنگ دلخواه در نظر گرفته شده که به کاربران امکان شخصی سازی داخل و خارج گوشی را ارائه می کند. کاربران این گوشی همچنین می توانند با استفاده از سیستم سه بعدی xLoud سونی، از تجربه صدایی واضح و رسا لذت ببرند. علاوه بر این می توانند موسیقی خود را از روی اکسپریایو تنها با یک اشاره و با استفاده از DLNA روی بلندگوهای بی سیم پخش کنند.


البته این آخرین امکان موسیقیایی این گوشی نیست، چرا که اگر قصد گوش دادن به موسیقی در اکسپریا یو را داشته باشید، می توانید از کیفیت بهبودیافته صدا با هدست هوشمند طراحی شده برای تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید مجهز به کلید هوشمند لذت ببرید. گوشی اکسپریایو نسبت به گوشی اکسپریا پی طول و عرضی به ترتیب ۱۰ و ۵/۵ میلی متر کوچک تر داشته، اما ضخامت آن ۲ میلی متر بیشتر است. این گوشی نیز همانند گوشی اکسپریا پی ابتدا با نسخه ۳/۲ سیستم عامل اندروید به بازار عرضه می شود، اما در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۲ به نسخه ۰/۴ این سیستم عامل ـ ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich ـ ارتقا خواهد یافت.

در شرایطی که علاوه بر ارائه ۲ دستاورد جدید در کنگره جهانی موبایل بارسلونا، شرکت سونی بتازگی ۲ تلفن همراه اکسپریا اس( Xperia S )واکسپریا یون (Xperia Ion ) را نیز در نمایشگاه ۲۰۱۲ CES معرفی کرده است به نظر می رسد امسال شاهد تنوع بیشتری در محصولات این شرکت خواهیم بود.




گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا
-
:نویسنده​
روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir ):منبع
 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
محصول جدید Oppo و کسب عنوان باریک ترین تلفن همراه جهان



داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0‪.‬02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.

خب، مثل اینکه حالا قرار است محصول جدید شرکت چینی Oppo با ضخامت 6‪.‬65 میلیمتری، تنها به خاطر 0‪.‬03 میلیمتر ضخامت کمتر نسبت به موبایل شرکت Huawei، این عنوان را از آن خود کند. البته Huawei تا زمان معرفی رسمی اسمارت فون جدید Oppo، لازم نیست نگران عنوان خود باشد. زیرا هنوز اطلاعات مان از این گوشی بسیار کم و در حد همین عکس هایی است که به بیرون درز کرده است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]رونمایی از اولین تبلت شرکت htc در کنگره جهانی موبایل بارسلون[/h]
به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو شرکت تایوانی HTC همانطور که پیش از این برخی گزارش‌ها از عرضه اولین محصول این شرکت در بازار تبلت‌ها خبر داده بود، اولین محصول خود را البته خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون رونمایی کرد.
اولین تبلت شرکت اچ.تی‌سی که با نام فلایر (Flyer) عرضه خواهد شد، مانند هر تبلت ۷ اینچی اندرویدی دیگر، ذاتا شبیه به یک تلفن همراه بزرگ است و حتی ممکن است بیش از بقیه تبلت‌های ۷ اینچی به تلفن همراه شبیه باشد و بهترین تبلت و یا در واقع تلفن همراه بزرگ‌شده و تبدیل شده به تبلت باشد.
این تبلت مانند تبلت‌های پیشین ۷ اینچی اندرویدی به اندروید ۳ (هانی‌کامب) گوگل مجهز نیست بلکه از نسخه‌ای نامعلوم از اندروید با قابلیت نرم‌افزاری Sense تلفن‌های همراه HTC به همراه ویدجت‌های مخصوص و صفحه خانگی ۳ بعدی برخوردار شده است.
در این تبلت همچنین برای بیشتر تبلت شدن از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی مانند سرویس بازی ویدیوئی مبتنی بر محاسبات ابری آن‌لایو که پیش از این نمونه آن در آی‌پد شرکت اپل و تلویزیون‌های ویزیو دیده شده، بهره گرفته شده است. ایده استفاده از این سرویس برای استفاده و بازی کردن در هر مکانی است. تبلت فلایر HTC را از این نظر می‌توان تنها تبلت دارای پشتیبانی واقعی از این سرویس دانست که شما واقعا با آن می‌توانید بازی‌های کنسول‌های بازی را در تبلت خود تجربه کنید و یا با استفاده از این سرویس و شبکه‌های بی‌سیم حتی پای بازی‌ها را از تبلت خود به تلویزیون‌اتان باز کنید.
HTC همچنین این تبلت را به همراه قلم عرضه خواهد کرد تا بتواند فناوری نوشتار را در آن برای شناسایی دستخط‌ها و قابلیت کاربران برای کشیدن تصاویر همانند یک مداد و کاغذ فراهم آورد.
تبلت فلایر اچ.تی.سی همچنین از قابلیت تایم‌مارک برخوردار خواهد بود که اجازه ضبط فایل‌های صوتی به همراه یادداشت‌های شما برای استفاده در آینده را فراهم کرده است. وارد کردن کلمات در حالی که خود یادداشت به صورت خودکار صداهای ضبط شده را برای شما پخش می‌کند.
اما می‌رسیم به اصلی‌ترین دلیلی که این تبلت را به عنوان بهترین تبلت اندرویدی مطرح کرده است. بدنه آلومینیومی تبلت. صفحه نمایش استاندارد ۷ اینچی با کیفیت نمایش ۶۰۰×۱۰۲۴ به همراه دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی در روی تبلت و دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت آن. فلایر از پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتزی و یک گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که با بهره‌گیری از درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی قابل افزایش است. این تبلت از اتصالات HSPA+ پشتیبانی می کند که در شبکه‌های مخابراتی AT&T و یا T-Mobile دیده می‌شود اما شبکه های مخابراتی اسپرینت و یا ورایزون از آن بی‌بهره‌اند.
اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید و در این تصور هستید که می‌توانید با این تبلت در مسافت‌های طولانی مسافرت‌ها به تماشای تصاویر ویدیوئی بنشینید باید تجدید نظر کنید باطری این تبلت تنها ۴ ساعت در برابر تماشای مداوم تصاویر ویدیوئی دوام خواهد آورد و عمر باطری آن در حالت آماده به کار (استندبای) ۱۴۷۰ ساعت (۶۱ روز) اعلام شده است. بدیهی است مدت زمان عمر باطری در حالت تماشای تصاویر ویدیوئی نسبت به حالت آماده بکار خیلی پایین به نظر می‌آید.
اچ‌تی‌سی هنوز در خصوص قیمت این تبلت چیزی اعلام نکرده اما به نظر می‌آید از تبلت‌های رقبا همچون سامسونگ، دل ارزان‌تر باشد که برای تبلت‌های خود حدودا ۴۵۰ دلار قیمت اعلام کرده‌اند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
تلفن‌های قابل کنترل با نگاه به بازار می‌آیند
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
یک شرکت دانمارکی موفق به ابداع یک نرم‌افزار جدید شده که کاربران را قادر به کنترل دستگاههای خود با حرکت دادن چشمان آنها می‌سازد.




به گزارش عرش نیوز به نقل از سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ به گفته شرکت The Eye Tribe از این فناوری می‌توان برای کنترل‌های ابتدایی مانند ورق زدن یک کتاب الکترونیک یا بازیهای رایانه‌ای استفاده کرد.


این نرم‌افزار از نور مادون قرمز بازتاب شده از مردمک چشم استفاده می‌کند که توسط دوربین دستگاه ضبط شده و به کاربران اجازه خواهد داد تا نمایشگر خود را با چشم کنترل کنند.


این شرکت توسط چهار دانشجوی دکتری در سال گذشته تاسیس شده که 800 هزار دلار برای تولید این فناوری کمک هزینه دریافت کرده‌اند.


این شرکت قصد دارد که این فناوری را با هزینه مشابه دیگر نرم‌افزارها تا سال آینده به بازار عرضه کند.


این سازندگان قصد دارند تا نرم‌افزار خود را در سخت‌افزارهای سازندگان تبلت قرار دهند تا خریداران بتوانند بعدها به راحتی فناوری کنترل با چشم را بر روی پلت‌فرم آن دانلود کنند.


اگرچه دوربین‌های روی دستگاههای تلفن همراه کنونی باید به یک دستگاه کوچک با یک دوربین مادون قرمز برای همراهی با نرم‌افزار متصل شوند اما به گفته سازندگان، دستگاه‌های نسل بعدی احتمالا می‌توانند به تنهایی از این نرم‌افزار استفاده کنند.
 

Similar threads

بالا