تازه ها و اخبار در دنیای موبایل

سـعید

مدیر بازنشسته

آخرین اخبار و اطلاعات روز موبایل رو در اینجا مشاهده کنید...
 
آخرین ویرایش:

سـعید

مدیر بازنشسته
نوکیا 7070 ...

نوکیا 7070 ...








 

سـعید

مدیر بازنشسته
رقيب سوني اريكسون در مقابل Iphon

رقيب سوني اريكسون در مقابل Iphon


























Highlights
  • 3” touch display 800x480 pixels
  • QWERTY keyboard
  • GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 + HSDPA (3G)
  • WiFi, Bluetooth
  • Windows Mobile
  • Touch screen
  • 3.2 megapixel camera with Auto-focus
  • Joystick navigation
  • Assisted GPS
  • Bluetooth, WiFi
  • 110 x 53 x 16.7 mm, 145g
  • The Sony Ericsson XPERIA™ X1 will be available in “selected markets” from the second half of 2008
 
آخرین ویرایش:

سـعید

مدیر بازنشسته
تازه ها در دنیای موبایل

تازه ها در دنیای موبایل

با همه تنوعی که در سلیقه ها دیده می شود اما همیشه گوشی های موبایلی که از نمایشگر های touchscreen بهره مند هستند طرفداران بیشتری دارند. شاید همین نکته باعث شد تا شرکت خلاق Plica به این نتیجه برسد که داشتن دو صفحه نمایشگر تمام لمسی بهتر از یک صفحه است!​
با خبر شدیم که قرار است در آینده ای در چندان دور گوشی موبایلی که دارای دو عدد صفحه نمایشگر تمام لمسی ست که می تواند همانند یک عدد کیف پول دو لا شود به بازار آید. این دو صفحه قابلیت هماهنگ شدن در نمایش دیتا را نیز داشته و قادر است در این حالت همانند یک عدد مینی کامپیوتر به دارندگان خود سرویس دهی کند. اگر هم دولا شود و تنها از یک صفحه آن استفاده شود می تواند همانند یک iphone خوشکل وظیفه یک عدد تلفن همراه را به عهده داشته باشد. حتی برای آن پورت USB و لنز دوربین نیز در نظر گرفته شده تا انعطاف پذیری بیشتر این محصول کاملا محسوس باشد. ارائه چنین محصولی فعلا در حد یک طرح است و قابلیت ها و کیفیت آن در دست بررسی ست. کم کم ممکن است فراموش کنیم که برای خرید گوشی موبایل به بازار می رویم یا مینی کامپیوتر جیبی و یا یک دوربین دیجیتال!​
 

سـعید

مدیر بازنشسته
تازه ها در دنیای موبایل

تازه ها در دنیای موبایل




Apple iPhone
در این پست به معرفی یکی از زیباترین گوشی های موجود در جهان می پردازم . گوشی که بعد از معرفی و انتشار ، غوغایی در میان مارکها و برند های مختلف و معروف از جمله نوکیا و سونی اریکسون برپا کرد . گوشی که به ظن خیلی ها ، از نظر طراحی ظاهری یک گوشی خارق العاده محسوب میشود . در زیر مشخصاتی از این گوشی لمسی شرکت اپل را معرفی میکنم .

مشخصات این گوشی به این ترتیب میباشد :

- وضعیت گوشی : موجود در بازار
- تاریخ معرفی : ماه ژانویه سال 2007
- وزن 135 گرم
- سیستم عامل نوع : Mac OS X v10.4.10
- سایز (میلی متر) : طول : 115 عرض : 61 ضخامت : 11.6
- رنگ بندی گوشی : مشکی
- مشخصات صفحه نمایش نوع : TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
- ابعاد تصویر : 320x 480 پیکسل
- صفحه نمایش لمسی
- دوربین 2 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی , دارا نبودن فلش , دارا نبودن قابلیت فیلم برداری , ابعاد عكس : 1600x1200 پیکسل
- مشخصات پخش كننده موزیك نوع : iPod audio/video player
- قابلیت پخش: AAC, MP3, MP3
- حافظه گوشی: عرضه شده در 2 ظرفیت 4 گیگابایت و 8 گیگابایت
- دارا نبودن کارت حافظه جانبی
- دارای پردازنده 620 مگاهرتزی
- ابزار ارتباطی گوشی پورت: USB
- مجهز به : بلوتوث , GPRS , EDGE
- Wireless LAN : Wi-Fi 802.11b/g
- مجهز به : ویبره , آیفون , سیستم ضبط صدا , قابلیت نمایش Pdf
- دارا نبودن : منشی تلفنی , سیستم شماره گیری با صوت , فرمان صوتی , رادیو , چراغ قوه , فن آوری Push to talk , مكالمه تصویری , قابلیت نمایش فایل های آفیس
- مشخصات باتری نوع: Standard battery, Li-Ion
- زمان مكالمه مداوم : 8 ساعت
- زمان آماده به كار : 250 ساعت

این گوشی هم اکنون در بازار ایران موجود میباشد . برای مشاهده کاملتر و عکسهای بیشتر میتوانید در ادامه مطلب عکسهای دیگری از این گوشی در زوایای مختلف را مشاهده نمایید . همچنین جهت پرسش و پاسخ راجع به این گوشی میتوانید از لینک موجود در ادامه مطلب استفاده نمایید .

عکس آیفون 1
عکس آیفون 2
عکس آیفون 3
عکس آیفون 4
عکس آیفون 5
عکس آیفون 6
عکس آیفون 7
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موبایل صیقلی BenQ

موبایل صیقلی BenQ



موبایلی رو تصور کنید که خیلی صاف و صیقلی باشه ، شما روهی وسوسه میکنه که باهاش زنگ بزنید . بنابراین برای قبض موبایلتون اصلا خوب نیست . این حرفهایی که زدم درباره این موبایلیه که می بینید . این موبایل اسمش Black Box و ساخت شرکت BenQ هستش و هیچ نوع کلیدی هم روش نداره .
 
خيلي محشره
بنظر من حتي اگه دوربين و ساير وسايل تزييني هم نداشته باشه خيلي ميارزه.
از وضعيت گرافيك و پخش تصويرش هم اطلاعاتي دارين ؟
 

سـعید

مدیر بازنشسته
تازه ها در دنیای موبایل

تازه ها در دنیای موبایل


SAMSUNG i8150
چند روز پیش کمپانی سامسونگ گوشی جدید خود را رسما معرفی کرد .
این گوشی که به تازگی از سوی کمپانی سامسونگ معرفی شده یک گوشی فوق العاده با امکاناتی بی نظیر هست که با قدرتی عجیب وارد بازار شده است .
SAMSUNG i8150 جداً یک گوشی کامل هست و هیچ کم و کسری ندارد ! این گوشی هم زیباست و هم از نظر امکانات یک گوشی 100% کامل هست . این گوشی با داشتن یک دوربین 8 مگاپیکسلی (با امکاناتی فوق العاده همچون تشخیص لبخند و آتو پانورما ) حرفهای بسیاری در ضمینه دوربین دارد و با فیلمبرداری با قدرت 120 فریم بر ثانیه یک هیولای فیلمبرداری نیز محسوب میشود !!! زمانی که گوشیهایی چون NOKIA N96 و SonyEricsson C905 که به ترتیب مجهز به دوربین 5 و 8 مگاپیکسلی هستند و در کمپانیهای خودشان بهترین دوربینها را دارند فقط قدرت فیلمبرداری 30 فریم در ثانیه را دارا میباشند این گوشی سامسونگ واقعا از نظر دوربین بی رقیب خواهد بود !!!!
یکی دیگر از خصوصیات خوب این گوشی سیستم عامل این گوشی هست که از Symbian os 9.3 rel 3.2 بهره میبرد که جدیدترین سیستم عامل سیمبین هست و قرار هست روی NOKIA N96 نیز نصب گردد . SAMSUNG i8150 نیز دارای یک موس اپتیکال هست که به شما حس کار با یک کامپیوتر را میدهد و یک مکمل فوق العاده برای گوشی و کار با اینترنت هست !!!!
دیگر خصوصیات و مشخصات این گوشی را در ادامه مطلب مطالعه فرمائید.



نکته خوب دیگه در رابطه با این گوشی صفحه نمایش TFT این گوشی هست که با قدرت نمایش 16 میلیون رنگ و اندازه 2.8 اینچ لذت واقعی استفاده از یک گوشی همه کاره را به شما میدهد .
این گوشی دارای حافظه داخای 16 و 8 گیگی هست و تا 8 گیگ رم نیز ساپورت میکند که در حالت max حافظه گوشی به عدد فوق العاده 24 گیگ میرسد !!! حالا با خیال راحت با سرعت و کیفیت 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید و لذت ببرید و اصلا نگران کمبود حافظه نباشید .
در این گوشی دو بازی فوق العاده FIFA 2008 و ASPHALT نصب شده و نیز قابلیت دانلود بازی بیشتر هم دارد پس میتوانید بشینید با یک LCD با اندازه 2.8 اینچ لذت یک بازی با کیفیت عالی در موبایل را بچشید .
یکی دیگر از نکات مثبت این گوشی وجود Wi-Fi هست که به شما اجازه میدهد که در صورت وجود اینترنت Wi-Fi بنشید پای موبایل و با یک موس اپتیکال نهایت لذت گشت و گذار در اینترنت را ببرید در ضمن این گوشی مجهز به IM هست پس اگه اهل چت هم هستید این گوشی یک دوست خوب برای شما خواهد بود .
این گوشی نیز دارای سیستم GPS هم هست پس خیال شما راحت باشد شما با این گوشی هیچ وقت گم نخواهید شد ! (البته برای ما ایرانیها استفاده از GPS همیشه امری سخت و در خیلی از جاها غیرممکن بوده است )
در آخر هم میتوانید نتیجه بگیریم که سامسونگ یک گوشی فوق العاده به بازار معرفی کرده که انصافا در کلاس خودش بهترین هست .

خوب این بود یک معرفی کامل از گوشی SAMSUNG i8150 INNOV8 که قرار هست در ماه آگوست همین سال وارد بازار شود .​
 

سـعید

مدیر بازنشسته
تازه ها در دنیای موبایل

تازه ها در دنیای موبایل

این برای بار سوم است که نوکیا سری نسبتا محبوب XpressMusic را با مختصات یک اسمارت فون در یک دستگاه ارائه کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات و جزئیات این محصول نورسیده که به زوی به بازارهای داخلی نیز راه پیدا خواهد کرد می پردازیم با ما همراه شوید.







نوکیا پس از تجربه موفق اسمارت فون های سری XpressMusic یعنی 3250 و 5700 این بار نیز به سومین تجربه در این زمینه دست زده است محصولی که برخلاف دو هوشمند قبلی شباهت های فراوانی با نمونه های غیر هوشمند این کلاس داشته و نیم نگاهی به آن کافی ست تا رگه هایی از طراحی 5310 و 5610 را به وضوح در آن ببینیم که استفاده از آخرین نسخه Symbian S60 یعنی ورژن 9.3 بر جذابیت آن کاملا افزوده است. با این وجود یکی از تفاوت های عمده ای که میان این گوشی و برادران بزرگتر آن یعنی 3250 و 5700 دیده می شود بهره گیری از مواد نسبتا بی کیفیت و معمولی در ساخت آن است که به دستگاه ظاهری بشدت ساده و ارزان قیمت بخشیده است (که این موضوع پیش از این در نمونه ای چون 5310 به وضوح دیده شد و یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی کاربران 5310 ریختن رنگ بدنه پس از مدت کوتاهی از استفاده بود، مشکلی که در 5610 به نوعی تصحیح گردید) از این گذشته بدون شک استفاده از دو رنگ کاملا جیغ آبی و قرمز نقش کاملا تعیین کننده ای در رده سنی مخاطبان اصلی 5320 داشته و شاید نوکیا با تولید این گوشی در پی گسترش بازار هدف اسمارت فون ها و افزایش دایره نفوذ این سوگلی های نوکیا باشد؛ چرا که بازار گوشی های هوشمند با وجود ستاره های پر فروغ سامسونگ که هر روزه بر تعداد آنها افزوده می شود بعلت قدمت نوکیا همچنان در اختیار این شرکت است و نوکیا حساب ویژه ای بروی این بازار باز نموده است.



وسابل و تجهیزات همراه 5320 با توجه به حوزه قیمتی که این گوشی در آن قرار دارد بسیار از حد انتظار بالاتر است در جعبه محتویات گوشی علاوه بر یک شارژر کوچک به سبک نمونه های موجود در سری N یک کارت حافظه Micro SD یک گیگابایتی (یا 512 مگابایتی) نیز دیده می شود، هدست و ریموت بسیار زیبای سری XpressMusic به همراه کابل Micro USB گوشی دیگر موارد موجود در این بخش را تشکیل می دهند.



بدنه گوشی همانطور که گفته شد همانند 5310 بطور کامل از پلاستیک ساخته شده است که در قسمت روئی و پشتی به رنگ مشکی و کاملا براق بوده و در کسری از ثانیه با اثر انگشت های فراوان پوشانده می شود. نوار رنگی دورتادور دستگاه اما بسته به مدل، آبی یا قرمز است.ابعاد گوشی برای دستگاهی در این رده کاملا مناسب است در اینجا با ابعاد 15×46×108 میلیمتر و وزن کاملا مناسب 90 گرم روبرو هستیم که با اینکه عنوان باریک ترین اسمارت فون را کسب نمی کند اما بدون شک یکی از سبک ترین نمونه ها در این کلاس خواهد بود. صفحه نمایش گوشی اولین قسمتی ست که رده کاربری و حدود قیمت 5320 را یادآوری می کند این صفحه نمایش یک نمونه 2 اینچی با رزولوشن 320×240 پیکسل و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ است که برای یک گوشی هوشمند کاملا کوچک محسوب می شود ولی با اینحال شفافیت تصاویر و خوانائی آن در نور مستقیم خورشید همانند دیگر نوکیائی ها کاملا با کیفیت و راضی کننده است. بر بالای صفحه نمایش دوربین دوم تماس های ویدئویی به همراه اسپیکر برقراری تماس و دکمه نوظهور نوکیا با نام My Own Key دیده می شوند که وظیفه این آخری کاملا بسته به نیاز کاربر قابل سفارشی سازی ست و پیش از این نیز در چند نمونه دیگر نوکیا مشاهده شده است. از نکات منفی اولیه پیرامون این دکمه دسترسی نسبتا مشکل به آن در هنگام در دست گرفتن معمولی دستگاه است.



درست در زیر صفحه نمایش صفحه کلید کنترلی گوشی جای گرفته است که شامل دو Soft-Key در طرفین صفحه نمایش به همراه کلیدهای C و ورود به منو در میانه این بخش و دو دکمه برقراری و رد تماس در پائین ترین سطر می باشد. D-Pad برجسته دستگاه که رنگی مشابه نوار دورتادور گوشی دارد، یکی دیگر از نقاط قوت 5320 محسوب می گردد و سایز مناسب و ابعاد کلید تائید میانی از آن نمونه کاملا موفقی ساخته است. صفحه کلید عددی گوشی از طراحی ویژه ای برخوردار است در اینجا از چهار بخش هلالی شکل برای تفکیک کلیدهای مختلف این قسمت استفاده شده و بدین ترتیب پنج ناحیه مجزا بروی صفحه کلید شکل گرفته است که از لحاظ ابعاد بعضا کاملا با هم متفاوت می باشند و از این لحاظ نمی توان امتیاز چندان مثبتی برای این قسمت قائل شد.



سمت چپ گوشی دکمه های دسترسی مستقیم به پلیر جای دارد که با اینکه ظاهر خود را نسبت به قبل کاملا حفظ نموده است اما در قیاس با نمونه ای چون 5310، از روی گوشی به سمت چپ نقل مکان کرده است. هر سه کلیدهای این بخش دارای ابعاد و کارکرد کاملا مناسبی می باشند که با کمی استفاده به راحتی به آنها عادت می کنید. در زیر این قسمت اسلات کارت حافظه Micro SD دستگاه جای دارد که بوسیله یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است که این قسمت نیز با اینکه از لحاظ ظاهری کاملا با رنگ و شکل بدنه سازگار است اما مکانیزم گشودن آن، یکی دیگر از نکات منفی در طراحی 5320 محسوب می شود چرا که لبه قسمتی که حکم ضامن در گشودن پوشش این بخش را دارد کاملا در زیر کاور باتری جای گرفته است و تنها گزینه موجود برای دسترسی به اسلات کارت حافظه، بدون برداشتن کاور باتری استفاده از ناخن، البته از نوع زنانه اش، است.



سمت راست گوشی همانند همیشه شامل دو المان استاندارد این قسمت یعنی Rocker تغییر صدا و شاتر دوربین است که تک حالته بودن دکمه اختصاصی دوربین در این قسمت نوید یک دوربین معمولی و بدون فوکوس اتوماتیک را می دهد. هر دو دکمه موجود در این بخش با اینکه دارای ابعاد کاملا مناسبی هستند اما کمی بیش از اندازه در سطح فرو رفته اند که این دسترسی به آنها را کمی مشکل می نماید. تنها کلید موجود در قسمت بالای دستگاه کلید Power گوشی است که در مرکز این قسمت جای گرفته است. در بخش پائین گوشی نیز پورت Micro USB که بوسیله یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود به همراه میکروفون برقراری تماس و پورت 3.5 میلیمتری اتصال هدست قرار دارد که وجود این آخری تاکید مجددی ست بر قابلیت های صوتی دستگاه.
 

سـعید

مدیر بازنشسته

پشت گوشی نیز طراحی جذاب و مناسبی دارد که لنز دوربین 2 مگاپیکسلی به همراه دو فلش LED آن مهم ترین المان های این قسمت را تشکیل می دهند. طراحی نقطه نقطه این بخش که کل قسمت های دورتادور را نیز پوشش می دهد یادگاری ست که شباهت های 5320 را با برادر بزرگتر خود یعنی 5310 تکمیل می کند. در زیر کاور این بخش باتری 890mAh گوشی جای گرفته است که همانطور که اعداد نسبتا پائین 250 ساعت در حالت Stand-by و 3 ساعت 30 دقیه در هنگام مکالمه به روشنی نشان می دهند این باتری نمونه درخشانی محسوب نمی شود و در یک استفاده نچندان سنگین نیز حداکثر یک روز در میان می بایست اقدام به شارژ مجدد آن کرد که این با توجه به مصرف بسیار پائینی که سیستم عامل جدید برای گوشی فراهم می آورد قدرت نسبتا کم باتری را به روشنی به نمایش می گذارد البته نوکیا ادعا می کند که این باتری در پخش مدام موسیقی تا 24 ساعت دوام دارد.



اینترفیس استفاده شده در 5320 همانطور که گفته شد نسخه 9.3 از سیستم عامل Symbian S60 است که پس از N78، 6210Navigator و 6220Classic این چهارمین محصول نوکیاست که از این ورژن استفاده می کند. صفحه Stand-by همانند دیگر نمونه های این کلاس قابلیت نمایش منوی کاربردی Active Stand-by را به هر دو فرم افقی و عمودی دارد و علاوه بر این یک شیوه نمایش جدید نیز به قابلیت های این بخش افزوده شده است، در اینجا امکان فعال ساختن یک Toolbar افقی در پائین صفحه وجود دارد که در آن چهار میانبر مستقیم برای دسترسی به پلیر پخش موسیقی، برنامه جستجو، مرورگر وب و گالری گوشی دیده می شود. دیگر موارد کلیدی موجود در این سیستم عامل همچون حضور Task Manager در کلیه منوها از طریق Soft-Key سمت چپ، در اینجا نیز دیده می شوند. منوی اصلی گوشی قابلیت نمایش به چهار فرم ماتریسی، لیستی، V شکل و نعل اسبی دارد که دو شیوه آخر بیشتر جنبه فانتزی دارند تا کاربردی. از مهمترین نکاتی که در این قسمت به روشنی به چشم می خورد حضور دوباره آیکون گالری برخلاف وعده قبلی است، جائیکه قرار بود این قسمت به دو بخش مجزا برای عکس ها و ویدئو ها تفکیک گردد. مشخصات سخت افزاری گوشی روند رو به رشدی را نشان نمی دهد در اینجا همچنان از پردازنده ARM11 با فرکانس 369 مگاهرتز و 128 مگابایت حافظه RAM استفاده شده است که مدت مدیدی ست در چندین نمونه این کلاس هیچ تغییری را به خود ندیده است. میزان حافظه داخلی گوشی رقم قابل تقدیر 125 مگابایت است که بکمک کارت حافظه به راحتی تا 8 گیگابایت قابل افزایش است.
دفترچه تلفن گوشی یکی از قسمت هایی ست که احتیاج به کوچکترین معرفی ندارد چرا که این قسمت کمترین تغییر ممکنه را متحمل شده و با اینحال همچنان یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه محسوب می شود. تنها عامل محدود کننده در تعداد کنتاکت های این قسمت همانند قبل میزان حافظه داخلی گوشی ست و از این لحاظ می توان آن را بک نمونه بدون محدودیت قلمداد کرد. قابلیت ثبت اطلاعات فراوان به همراه امکان اختصاص عکس، زنگ و ویدئوی دلخواه از موارد قابل ذکر در این قسمت است. منوی ذخیره اطلاعات تماس نیز تا 20 عنوان برای هر کدام از بخش های تماس های دریافتی، تماس از دست رفته و تماس های انجام شده در خود جای داده و همچنین از طریق منوی Call Log نیز کلیه اطلاعات ارتباطی گوشی طی 30 روز گذشته در اختیار کاربر قرار می دهد.
5320 در کارکرد بعنوان یک تلفن از خود نمونه موفقی به نمایش می گذارد، صدای دریافتی و ارسالی توسط آن در هر دو سمت تماس کاملا رضایت بخش است و صدای بالا و ویبره قوی امکان از دست دادن تماس در تمامی شرایط را به صفر نزدیک می کند. قدرت صدای 5320 از لحاظ بلندی قابل مقایسه با نمونه موفقی چون N81 است ولی از لحاظ کیفیت نمی توان امتیاز ویزه ای برای آن قائل شد و نزدیک ترین نمونه به کیفیت صدای 5320 دیگر عضو این خانواده یعنی 5310 است.



اما مطمئنا برای دستگاهی که عنوان XpressMusic را برخود دارد مهمترین قسمت در ساختار آن قاعدتا پلیر موسیقی آن است جائیکه برخلاف انتظار با نمونه ویژه ای روبرو نیستیم و در آن از پلیر معمولی گوشی های هوشمند استفاده شده است، که با اینکه یک نمونه مناسب و ایده آل در کلاس خود محسوب می شود اما هیچ تفاوتی که نشان از XpressMusic بودن گوشی داشته باشد در آن دیده نمی شود. این پلیر گستره وسیعی از فرمت های مختلف از قبیل MP3، WMA و خانواده AAC را پوشش می دهد و در آن همانند همیشه، Track های موسیقی برحسب موارد مختلف (همانند نام آلبوم، نام خواننده و...) مرتب و منظم می شوند که این مورد همانطور که قبلا هم به آن اشاره کرده ام یکی از بدترین مواردی ست که می تواند در یک پلیر گنجانده شود چرا که با آپلود کردن یک فولدر حاوی چندین Track مختلف، تقریبا امکان ندارد که تمامی این آهنگ ها را یکجا و در یک قسمت به همان صورتی که در فولدر اصلی وجود داشت ببینید و این چینش اتوماتیک در پلیر آنچنان آهنگ ها را در هم می ریزد که چاره ای جز فراموش کردن پلیر و استفاده از File Manager جداگانه برای دسترسی به یک فولدر خاص وجود ندارد. دیگر مشخصات این بخش همچون امکان تغییر گسترده در اکولایزرهای صوتی و جستجو برای فایل موسیقی پس از هر بار قطع اتصال از کامپیوتر ازدیگر مواردی ست که در این قسمت دیده می شود. پلیر پخش ویدئو در دستگاه همانند همیشه Real Player است که امکان نمایش تمام صفحه را نیز دارد. رادیوی FM با قابلیت RDS و پشتیبانی از Visual Radio دیگر ناگفته بخش صوتی تصویری 5320 است. (Visual Radio قابلیتی ست که در صورت دسترسی به اینترنت امکان دانلود فرکانس رادیوهای محلی به همراه نام آنها را در گوشی فراهم می کند و واضح و مبرهن است که هیچ ربطی به ما ندارد)
گالری نمایش تصویر در گوشی یک نمونه ساده و معمولی ست که برخلاف نمونه های گردان سری N پیش نمایش عکس ها را تنها به فرم ماتریسی 5×4 به نمایش گذاشته و نمایش تمام صفحه تصاویر تنها به فرم افقی بوده که با گشودن هر تصویر امکان زوم تا هشت مرحله نیز در آن وجود دارد.
File Manager استفاده شده در 5320 نمونه تکراری ولی موفق نوکیاست که پیش از این بارها و بارها به کار گرفته شده است و در آن امکان جابجای، کپی و ساخت و حذف فولدر جدید در اختیار کاربر قرار می گیرد. یکی دیگر از قسمت های جذاب موجود در گوشی وجود چهار بازی جدید در دستگاه با نام های Labyrinth2، Guitar Rock Tour، Marbles و Jelly Chase است که علاوه بر اینها یک میانبر به پرتال بازی های N-Gage این امیدواری را در کاربران بوجود آورده است که در آینده نزدیک شاهد پشتیبانی 5320 از این بازی های جذاب نیز باشیم.



دوربین در 5320 قطعه ای ست که بعلت عدم وجود فوکوس اتوماتیک و رزولوشن نسبتا پائین در آن در کانون توجه قرار نگرفته است. این دوربین 2 مگاپیکسلی امکان ثبت تصاویری با رزولوشن حداکثر 1200×1600 پیکسل را دارد و در ساختار آن تقریبا برای اولین بار در دوربین های بدون فوکوس اتوماتیک در میان نوکیائی ها از دو فلش LED استفاده شده است که این نیز در نوع خود بسیار عجیب است. اینترفیس دوربین از لحاظ شباهت دقیقا همان نمونه ای ست که در دیگر نورسیده نوکیا یعنی 6210Navigator دیده می شود جائیکه با تنظیماتی نسبتا کم در هر دو بخش عکاسی و فیلمبرداری روبرو هستیم ولی در عوض قابلیت های امیدوار کننده ای همچون عکاسی پانوراما در آن به چشم می خورد. کیفیت عکس های گرفته شده توسط 5320 در کل در میان دو مگاپیکسلی ها نیز حرف چندانی برای گفتن ندارد و نویز بالا و رنگ پریده گی مشخصی که در عکس های آن دیده می شود از آن یک نمونه کاملا معمولی و سطح پائین ساخته است. فیلمبرداری این دوریبن نیز آنچنان تعریفی ندارد: QVGA با 15 فریم در ثانیه که بجز پخش در صفحه نمایش دستگاه کاربرد دیگری برای آن نمی توان یافت در مجموع به نظر می رسد نوکیا برای حفظ بازار محصول قبلی خود در این کلاس یعنی 5610 که در کلاس قیمتی نزدیک به 5320 قرار دارد، قابلیت تصویر برداری را در 5320 آنچنان پر رنگ نکرده است .
5320 در قابلیت های ارتباطی نمونه موفقی است این گوشی از چهار باند GSM به همراه دو فرکانس اصلی HSDPA ،که در دو ورژن مختلف ارائه می شود، برای برقراری تماس استفاده می کند و لیست ارتباطات پر سرعت آن نیز با پشتیبانی از GPRS و EDGE کلاس 32 به همراه HSCSD و 3G تکمیل می گردد. بلوتوث نسحه 2.0 با پشتیبانی از A2DP و پورت USB 2.0 دیگر گزینه های ارتباطی در 5320 راتشکیل می دهند و تنها غایب بزرگ در این قسمت بدون شک Wi-Fi است که البته از کلاس قیمتی 5320 وجود Wi-Fi کمی دور از انتظار به نظر می رسد.



Nokia 5320 بیش از یک ماه است که با قیمت کاملا مناسب 260 دلار به بازارهای جهانی ارائه شده است و سه فاکتور جذابیت، کارائی و قیمت مناسب از آن دستگاهی مناسب در میانه بازار ساخته است. با اینکه هنوز خبری از توزیع رسمی این گوشی در بازارهای داخلی به گوش نرسیده است اما بعلت نزدیکی قیمت جهانی آن با دیگر محصول نوکیا در این رده یعنی 5610 پیش بینی قیمتی در حدود 280 هزار تومان برای آن در آینده نزدیک می شود.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
تازه ها در دنیای موبایل

تازه ها در دنیای موبایل

فروشندگان گوشی‌های نوکیا در بازار تلفن همراه مدل SLIDEا6500 را به عنوان پرفروش‌ترین مدل این برند معرفی کردند.
در همین حال گوشی SLIDEا6500 نوکیا که توانسته مورد تقاضای کاربران این برند باشد با قیمت سه‌میلیون و 50هزار ریال به فروش مي‌رسد.
گوشی SLIDEا6500 نوکیا که 94 گرم وزن دارد، با دو ترکیب رنگی مشکی و برنز از ماه مه سال 2007 میلادی وارد بازار جهانی شده است.
گوشی یاد شده دارای صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش 16‌میلیون رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری 2/3 مگاپیکسلی، مجهز به سیستم پخش صدای پلی فونیک 64 کاناله از نوع MP3 player ، MP3، AAC+، AAC، پورت microUSB و بلوتوث ورژن دو است.
گوشی K550 سونی اریکسون با قیمتی در حدود یک‌میلیون و 370هزار ریال توانست مقام پرفروش‌ترین مدل این برند را به خود اختصاص بدهد.
این گوشی 85 گرمي‌که از ماه فوریه سال 2007 در رنگ‌بندی مشکی و صدفی وارد بازار جهانی شد، مورد استقبال اکثر کاربران ایرانی قرار گرفت.
گوشی سونی اریکسون مدل K550 دارای دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی، حافظه داخلی 64 مگابایت، حافظه جانبی Memory Stick Micro M2 و مجهز به فناوری بلوتوث ورژن دو و اینفرارد است.
دومین گوشی دو سیم‌کارته سامسونگ با نام D780 Duos با گارانتی رسمي‌توانست مقام پرفروش‌ترین مدل این برند را به خود اختصاص دهد.
این گوشی سامسونگ با قیمت دو‌ميلیون و 550 هزار ریال با گارانتی رسمي‌ در اختیار متقاضیان قرار مي‌گیرد.این گوشی که از ماه مه ‌سال 2008 میلادی به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده و از دو سیم‌کارت به طور همزمان پشتیبانی مي‌کند، دارای دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی است.
صفحه نمایش این گوشی 1/2 اینچ بوده و کیفیت نمایش آن مدل QVGA با تفکیک رنگ 256‌هزار رنگ است.
از مشخصه‌های دیگر این گوشی مي‌توان به بلوتوث نسخه دو به همراه A2DP، ارتقای حافظه اصلی از طریق کارت حافظه جانبی MicroSD و سیستم پخش‌کننده فایل‌های صوتی فرمت MP3 اشاره کرد.
گفته مي‌شود پیش از معرفی گوشی D780 Duos توسط شرکت سامسونگ، مدل D880 به عنوان اولین گوشی دو سیم‌کارته این برند در بازارهای تلفن همراه در اختیار کاربران قرار گرفت.گوشی K1 موتورولا بعد از مدل A1200 این برند توانست عنوان پرفروش‌ترین گوشی را به خود اختصاص بدهد و با گارانتی رسمي‌ به بهای یک‌میلیون و 720‌هزار ریال در سطح بازار تلفن همراه ایران فروخته شود. گوشی K1 با رنگ‌بندی آبی و نقره‌ای و 102 گرم وزن از ماه جولای سال 2006 به بازار جهانی وارد شده است. از دیگر کارایی‌های گوشی K1 موتورولا، صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش 262‌هزار و 144 رنگ، صفحه نمایش خارجی CSTN، دوربین دو مگاپیکسلی، فناوری بلوتوث و اینفرارد است.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
nokia n96 یک مولتی مدیا به تمام معناست!

nokia n96 یک مولتی مدیا به تمام معناست!

گروه خبری GSM:به گفته کارخانه سازنده آن قابلیت های ویدیویی و تلویزیونی در آن به حد کمال رسیده است.

این گوشی مجهز به نمایشگر بزرگ 8/2 اینچی از نوع TFT ، 16 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از فورمت های ویدیویی با کیفیت بالا و در ابعاد 18 × 55 × 103 میلیمتر و به وزن 125 گرم می باشد.

دوربین آن 5 مگاپیکسل با فلش و اپتیک Carl Zeiss است. کیفیت ضبط تصاویر ویدیویی در آن مشابه کیفیت DVD و بصورت 30 فریم در ثانیه است. به کمک فناوری A-GPS کاربر می تواند نام و موقعیت دقیق تصاویر و عکس های گرفته شده با دوربین را ثبت نموده و با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

ناظر مجموعه تولیدات نوکیا گفت:" با توجه به گسترش چشمگیر اینترنت ویدیو و تلویزیون در زندگی مردم N96 دریچه تازه ای از سرگرمی های فردی را با داشتن نمایشگر بزرگ، صفحه روشن، اتصالات پرسرعت و قابلیت پیشرفته Video Center در اختیار کاربران قرار می دهد.

فناوری GPRS ، HSCSD ، EDGE ، 3G ، WLAN ، بلوتوث ، اینفرارد، USB ، ارسال SMS ، MMS ، ایمیل و پیام های اینترنتی در آن ارایه شده است.

سیستم عامل آن از نوع سیمبین سری 60 بوده و جستجوگر وب آن WAP2/0 است. سایر ویژگی های آن عبارتند از GPS ، JAVA MIDP2/0 ، طراحی کشویی دو منظوره ، گیرنده تلویزیونی DVB-H ، زنگ های MP3 ، True Tone ، پلی فونیک و منوفونیک ، دریچه خروجی 5/3 میلی متری، خروجی تلویزیون ، رادیوFM استریو با RDS ، قابلیت RSS و ......

N96 به رنگ مشکی است و انتظار می رود که در سه ماهه سوم سال به بازار بیاید.




منبع:
 

سـعید

مدیر بازنشسته
کمپانی سونی اریکسون از یک گوشی جدید پرده برداری کرد که به زودی در بازار عرضه می شود . این مدل که C905 نام دارد دارای یک دوربین 8.1 مگاپیکسل CyberShot است و به کانون اتوماتیک ، فلش Xenon و LED و سایر ویژگی های پیشرفته دوربین مجهز است .
C905 سونی اریکسون دارای یک صفحه نمایش 2.4 اینچ با وضوح ۲۴۰ x ۳۲۰ پیکسل با شیشه ضدخش ، GPS و Wi-Fi ، A-GPS ، ارتباط GSM و نسل سوم ، بلوتوث ، USB ، خروجی تلویزیون ، پشتیبانی Exchange ActiveSync و 2GB حافظه داخلی است.
C905 دارای طراحی کشویی ساده و شیک است و ابعاد آن ۱۰۴ x ۴۹ x ۱۸ میلی متر و وزن گوشی 136 گرم است .
 

سـعید

مدیر بازنشسته
نوکیا 6120Classic

نوکیا 6120Classic

یکی از درخشان ترین محصولاتی که نوکیا در نمایشگاه بارسلون امسال به نمایش عمومی گذاشت، 6220Classic بود که به نوعی می توان آن را ادامه ای از محصول موفق 6120Classic دانست. در ادامه به بررسی کاملی از این محصول جذاب و پر امکانات می پردازیم با ما همراه شوید.​


سال گذشته را بدون شک می توان سال تجربه های فراموش نشدنی و بزرگ برای نوکیا قلمداد کرد سالی که ارائه N95 و محصولات طوفانی پس از آن، سهم بازار را برای این تولید کننده بسیار افزایش داد و با اینکه اصرار فراوان بر محصولات هوشمند، همچنان نوکیا را از سمت دیگر بازار یعنی گوشی های رده متوسط و پائین برکنار نگاه داشته است، اما در عین حال موفقیت های پیاپی و فراوانی را برای این شرکت در رده اسمارت فون ها به ارمغان آورده است. گذشته از این، در سال گذشته، نوکیا به یک تجربه جدید نیز دست یافت: استفاده از امکانات سطح بالا در قالب یک گوشی میان قیمت، که مهم ترین نمود این ماجرا را در قالب محصول فوق محبوبی چون 6120Classic می توان مشاهده کرد. دستگاهی که با تجمع امکانات بسیار مطلوب (البته در زمان خود) و قیمت بسیار مناسب، طرفداران پر و پا قرصی برای خود دست و پا کرد و این موفقیت، آنچنان سیگنال های پر قدرتی را به نوکیا فرستاد که در فاصله ای نسبتا کوتاه برادر بزرگتر این گوشی با امکاناتی در حد و اندازه های N96، متولد گردید، 6220Classic رویای تمام عیاری ست که نه تنها تمامی عاشقان 6120، بلکه تمامی کاربران رده متوسط و بالا را به شدت به خود جذب می کند.​


با اینکه ظاهر گوشی در مقایسه با 6120 بسیار تغییر کرده است اما اندازه و وزن آن تفاوت چشمگیری را نشان نمی دهد، در اینجا با ابعاد 15×47×108 میلیمتر با وزن 90 گرم روبرو هستیم که تنها تغییر مهم در آن افزایش سه میلیمتری ارتفاع دستگاه می باشد. اما گذشته از این مطمئنا بزرگترین اختلافی که با در دست گرفتن 6220 به سرعت مشخص می گردد، کیفیت پائین ساخت قطعات و استفاده از مواد نسبتا بی کیفیت در آن می باشد بطوریکه در قیاس با ظاهر شیک و قابل قبول 6120 بسیار کم ارزش تر و ارزان تر نشان داده می شود، که بزرگترین دلیل این ماجرا احتمالا پائین نگاه داشتن هرچه بیشتر قیمت تمام شده دستگاه می باشد. صفحه نمایش 2.2 اینچی گوشی دارای رزولوشن 320×240 پیکسل و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ می باشد، که برای یک Cameraphone نسبتا کوچک قلمداد می شود، کارکرد این قسمت در نور مستقیم خورشید به واسطه استفاده از صفحه ضد تابش بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. کیفیت تصاویر به نمایش درآمده توسط این قسمت با اینکه در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما در قیاس با بزرگان نوکیا در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارد و در بسیاری از مواقع سایه ای آبی رنگ در تصاویر به نمایش درآمده توسط آن دیده می شود. قابلیت فوق العاده این قسمت در جذب اثر انگشت از دیگر نقاط منفی آن محسوب می شود.​


بر بالای صفحه نمایش به سبک 6120 دوربین دوم تماس های ویدئویی گوشی دیده می شود که این بار نیز بسیار بزرگ و غیر عادی می باشد که حتی از دوربین اصلی بسیاری از مدل های ارزان قیمت بزرگتر به نظر می رسد. وجود این دوربین سند محکمی بر پشتیبانی از 3G در 6220 می باشد. از دیگر موارد قابل ذکر در این قسمت، اسپیکر برقراری تماس در مرکز به همراه سنسور تنظیم نور صفحه نمایش و صفحه کلید می باشد. در زیر صفحه نمایش صفحه کلید بحث برانگیز گوشی قرار گرفته است که اگر نام نوکیا بر بالای گوشی نقش نبسته بود امکان نداشت آن را یک نوکیائی اصیل بنامیم چرا که با وجود ابعاد بزرگ و مناسب این قسمت، کیفیت ساخت قطعات آن حتی در حد محصول ارزان قیمتی همانند 3110Classic نیز نمی باشد در اینجا با کلیدهای لرزانی روبرو می شویم که برای فشردن آنها به فشار نسبتا زیادی احتیاج داریم، بدترین قسمت ماجرا در کلیدهای ورود به منو و C است که به صورت ابتکاری در دو سمت D-Pad جای داشته و بگونه ای طراحی شده اند که از بقیه کلیدهای این قسمت بالاتر قرار گرفته اند که این نوع طراحی، فرم قسمت کنترلی را به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار داده است. دیگر کلیدهای بخش کنترلی شامل دو Soft-Key در زیر صفحه نمایش به همراه کلیدهای برقراری و رد تماس در پائین می باشد. برش هایی منحصر به فرد افقی و عمودی صفحه کلید عددی یکی از نقاط مثبت در این بخش محسوب می شود و علاوه بر ایجاد تفکیک مناسب ظاهر خاصی نیز به آن بخشیده است. نور پس زمینه تمامی کلیدهای این بخش آبی یکنواختی ست که شامل D-Pad گوشی نیز می شود.​


دور تا دور دستگاه را نوار نقره ای رنگی فرا گرفته که تمامی کنترلر های استفاده شده در دورتادور گوشی در آن جای گرفته اند و در مجموع شباهت فراوانی با 6210Navigator بوجود آورده است. در سمت راست دستگاه دو جزء کلیدی این قسمت یعنی Rocker تغییر حجم صدا به همراه دکمه اختصاصی شاتر دوربین دیده می شود و در سمت چپ نیز به جز محل قرار گیری اسلات کارت حافظه Micro SD گوشی که با یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود، دکمه جدید نوکیا با نام My Own Key قرار دارد که در حالت پیش فرض برنامه Nokia Maps را احضار می نماید ولی وظیفه آن همانطور که از نام آن بر می آید با توجه به نیاز کاربر کاملا قابل تغییر است. چراغ LED آبی رنگ خاصی که بر بالای این کلید جای گرفته است شباهت این قسمت را با 6210Navigator کامل می کند.
با اینکه در قسمت بالای گوشی تنها جزء قابل مشاهده کلید Power آن می باشد اما در پائین به المان های فراوان ترین روبرو می شویم که شامل پورت Micro USB گوشی یه همراه محل اتصال شارژر و پورت 2.5 میلیمتری اتصال هدست می گردد که این آخری یکی دیگر از نکات منفی قابل ذکر در ساختار گوشی است و استفاده از یک پورت 3.5 میلیمتری می توانست جذابیت دو چندانی را برای این بخش به ارمغان بیاورد.​


اما بدون شک اصلی ترین چدابیت دستگاه در پشت آن قرار گرفته است، جائیکه گذشته از دوربین پنج مگاپیکسلی ساخت کارل زایس ، برای اولین بار پس از N82 از فلش زنون در ساختار دستگاه استفاده شده است و این بار حتی با عملکردی بهتر از N82 . یکی دیگر از برتری های این قسمت استفاده از کاور بسیار مناسب به سبک N82 است که با اینکه در استفاده کمی با سختی و شدت گشوده می شود اما در هر حال برای دوربینی با این کیفیت جزء بسیار مهمی به شمار می رود. آینه عکاسی از خود تنها جزء غایب این ماجرا ست که این بار نیز همانند N82 فراموش شده است.​


کاور باتری بیش از دو سوم فضای پشت گوشی را به خود اختصاص داده است که با کنار زدن آن باتری 900mAh دستگاه ظاهر می شود که از لحاظ حجمی به 6120Classic شباهت دارد تا N82. این باتری که بر طبق اعداد رسمی دارای ماندگاری 250 ساعت در حالت Stand-by و 3.5 ساعت در هنگام مکالمه می باشد، در دنیای واقعی به علت برخورداری از سیستم عامل جدید و کاهش چشمگیر مصرف انرژی در آن به راحتی تا 3 روز پاسخگوی یک استفاده متوسط رو به بالا می باشد و در مواردی همچون پخش موسیقی و ویدئو کاملا از محصولی همانند N82 پیشی می گیرد جائیکه ماندگاری این باتری در پخش مداوم ویدئو و موسیقی به ترتیب 3:55 ساعت و 17:30 ساعت می باشد که در قیاس با اعداد 3:40 و 11:20 موجود در N82 برتری بی چون و چرائی را نشان می دهد و ماجرا زمانی جالب تر می شود که بدانیم N82 با باتری BP-6MT خود چیزی در حدود 150mAh ساعت از باتری BP-5M بکار گرفته شده در 6220Classic ظرفیت بیشتری نیز دارد که این به روشنی نشان دهنده نقش پلتفرم و سیستم عامل در مصرف بهینه انرژی می باشد.
سیستم عامل مورد استفاده در 6220 همانطور که اشاره شد ورژن جدید سیستم عامل Symbian S60 با نام 9.3FP2 می باشد که تغییرات و اصلاحات صورت گرفته در آن را می توانید در تغییرات در قالب سیستم عامل جدید مطالعه کنید اما در کل چشمگیرترین تغییرات صورت گرفته در اینجا گذشته از مصرف بسیار پائین این اینترفیس، شامل Active Stand-by عمودی به همراه افزایش کلید های Soft-Key به سه عدد و Task Manager تغییر یافته و بهینه شده دستگاه می باشد که برای دسترسی به آن دیگر نیازی به فشردن طولانی مدت دکمه منو نیست چرا که این بخش در تمامی منوها از طریق Soft-Key سمت چپ و زیر عنوان Show Open apps قابل دسترس است که ظاهر آن پشتیبانی کاملی از Multitasking را نشان می دهد.​


گالری نمایش تصاویر نیز از دیگر موارد قابل ذکر در این قسمت است که برخلاف سری N از نمایش چرخان در آن خبری نیست. Theme های پیش فرض موجود در دستگاه با عنوان Classic گوشی همخوانی کاملی دارد و در آنها سعی شده است با وجود زیبائی ظاهری، از فرم های ساده ای استفاده شود. از دیگر تفاوت های مشهود در ساختار سیستم عامل جدید می توان به امکان اختصاص Profile های زمان دار که پس از یک زمان مشخص Expire می شوند، اشاره کرد. دفترچه تلفن و منوی ذخیره تماس ها از نقاط نسبتا بدون تغییر در این اینترفیس محسوب می شوند جائیکه تعداد کنتاکتهای قابل ذخیره در دفترچه تلفن همانند قبل تنها به میزان حافظه داخلی گوشی وابسته است و در منوی ذخیره تماس ها نیز تا 30 عنوان قابل ذخیره کردن است. مشخصات سخت افزاری دستگاه را در نگاه اول می توان با محصولی همانند N81 برابر دانست: در اینجا از پردازنده ARM11 با فرکانس 369 مگاهرتز به همراه 128 مگابایت حافظه RAM بهره گرفته شده است. میزان حافظه داخلی موجود در گوشی نیز رقمی در حدود 120 مگابایت می باشد که بوسیله کارت حافظه Micro SD به راحتی تا 8 گیگابایت قابل افزایش است، قرار است به همراه گوشی یک کارت حافظه 512 مگابایتی نیز ارائه شود. . در اینجا با اینکه از شتاب دهنده گرافیکی OMAP به سبکی که در محصولی همانند N82 دیده می شود خبری نیست اما امتیاز های مناسبی که 6220 در Benchmark های مختلف از لحاظ عملکردی بدست می آورد آن را در سطحی کاملا بالاتر از N82 قرار می دهد و تنها در چند عنوان بسیار کوچک است که N82 بالاتر از 6220 جای گرفته است.
پلیر پخش موسیقی بکار گرفته شده در دستگاه نمونه استاندارد نوکیا در این کلاس می باشد و گذشته از موارد جزئی همانند تغییر در اکولایزر های این بخش، تغییر آنچنان مهمی در آن رخ نداده است. فرمت های مورد پشتیبانی توسط این پلیر مواردی همچون MP3، WMA، AMR و خانواده AAC را در بر می گیرد که نگفته پیداست می توان با نصب پلیر های دیگر این لیست را گسترش داد. پلیر پخش ویدئو در دستگاه نیز قادر به پخش فرمت های پر کاربردی همچون 3GP و MPEG-4 می باشد.
اما قسمت جذاب ماجرا بدون شک دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی ست که استفاده از سخت افزاری مشابه برترین Cameraphone نوکیا یعنی N82 بر این جذابیت بیش از پیش افزوده است.​
 

سـعید

مدیر بازنشسته
ادامه...

ادامه...

این دوربین اتوفوکوس که به گواهی اعداد F2.8/5.6 حک شده بروی آن تفاوتی با دوربین N82 ندارد قادر به ثبت تصاویری با حداکثر رزولوشن 1944×2592 پیکسل می باشد و علاوه بر این از یک کاور فوق العاده محکم نیز سود می برد. منوی عکاسی در این گوشی تغییر چندان مهمی نسبت به قبل نکرده است و شاید مهم ترین تغییری که در آن می توان اشاره کرد امکان سفارشی سازی و تغییر میانبرهای منوی عمودی تنظیمات است که بصورت pop-up در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می گردد. در منوی عکاسی با تنظیمات فراوان و پر و پیمانی روبرو می شویم که از هر لحاظ قابل مقایسه با N82 می باشند. تنظیمات این بخش شامل چندین حالت عکاسی مختلف (اتوماتیک، ماکرو، پرتره، دو حالت عکاسی در شب، منظره، ورزشی و Custom)، تنظیمات فلش، تنظیمات تایمر، عکاسی پی در پی (هر 10 ثانیه تا 30 دقیقه یک عکس)، تنظیمات نوردهی، تنظیمات نور سفید، افکت های رنگی، تنظیمات ISO،امکان محو و واضح نمودن عکس (Sharpen/soften)، تنظیمات کنتراست و روشنائی می گردد که لیست بسیار کاملی ست و گذشته از قابلیت های نوظهوری همچون تشخیص چهره و لبخند، غایب عمده دیگری را در آن نمی توان پیدا کرد. کیفیت عکس های گرفته شده توسط 6220 از تمامی جهات همانند داستانی که در N82 اتفاق افتاده است کاملا از رقیبان این دوربین که هر روزه بر تعداد آنها نیز افزوده می شود، بالاتر است و از این لحاظ در کنار N82 و یکی دو مدل دیگر از سامسونگ و سونی اریکسون یکی از برترین پنج مگاپیکسلی های موجود در بازار نام می گیرد. کارکرد فلش زنون این گوشی نیز کاملا مشابه نمونه ای ست که در N82 دیده می شود و از لحاظ نوردهی بسیار موفق عمل می کند. فیلمبرداری این دوربین نیز در سطح فوق بالایی قرار دارد چرا که در اینجا نیز پشتیبانی کاملی از فیلمبرداری در رزولوشن 480×640 پیکسل (VGA) با 30 فریم در ثانیه انجام گرفته و تصاویر شفاف و کاملا قابل قبولی ایجاد می نماید. از دیگر امکانات قابل ذکر در ساختار این قسمت خروچی تلویزیون به همراه امکان Geo-Tagging برای عکس های گرفته شده می باشد.
یکی از امکانات غافلگیرانه موجود در 6220 گیرنده داخلی GPS دستگاه است که گنجاندن این قابلیت در دستگاهی در این کلاس نشان دهنده اهمیتی ست که نوکیا برای این بازار قائل است چرا که تقریبا در تمامی گوشی های هوشمند نوکیا که در چند ماه اخیر معرفی شده اند از GPS استفاده شده است و اهمیت این قطعه سخت افزاری برای نوکیا وقتی معلوم می شود که به آمار فروش گوشی های مجهز به GPS نوکیا از سال گذشته تا کنون نگاهی بیاندازیم جائیکه با رقم باور نکردنی 35 میلیون نسخه روبرو می شویم که خود به تنهائی از آمار فروش کل دستگاه های اختصاصی GPS در سال 2007 بالاتر است. نرم افزار استفاده شده در حالت پیش فرض همانند همیشه Nokia Maps 2.0 می باشد که نسبت به نسخه قبلی خود تغییرات فراوانی را تجربه کرده است که یکی از این تغییرات افزوده شدن حالت عابر پیاده در آن می باشد که در این حالت رزولوشن نقشه در بالاترین حد خود تنظیم می شود و علاوه بر این امکان استفاده از راهنمای صوتی (که هکرهای مهربان، آن را نیز به یک کالای رایگان تبدیل کرده اند) فراهم می گردد. اینترفیس جستجو نیز بهبود قابل ملاحظه ای یافته است و برای یک جستجوی سریع نیازی به ورود به منوی آن نبوده و مستقیما از منوی اصلی می توان عملیات جستجو را انحام داد. از این گذشته امکان استفاده از حالت Hybrid Maps با قابلیت نمایش دو نمای مختلف بروی هم نیز در اینجا فراهم آمده است.

قابلیت های ارتباطی گوشی در قیاس با نمونه ای چون 6120Classic تغییر چندانی ننموده است. در اینجا از چهار فرکانس GSM به همراه دو فرکانس اصلی HSDPA برای برقراری تماس استفاده شده است که در مورد اخیر فرکانس 850MHz در 6120 جای خود را به 900MHz در 6220 داده است. GPRS کلاس 11 به همراه HSCSD، EDGE و 3G گزینه های ارتباطی پر سرعت دستگاه را تشکیل می دهند و برای ارتباطات رادیوئی برد کوتاه نیز تنها از بلوتوث نسخه 2.0 استفاده شده است که عدم وجود Wi-Fi در این قسمت شاید بزرگترین نقصی ست که در قیاس با N82 می توان برای 6220 قائل شد. تغییر پورت Mini USB به Micro USB نیز از اندک تغییرات دیگری ست که نسبت به 6120 می توان در این قسمت بر شمرد.

از حضور Nokia 6220 Classic در بازار های جهانی تنها چند روز کوتاه می گذرد و قیمت فوق العاده مناسب 409 دلاری این گوشی آن را به یکی از ارزان ترین Cameraphone های هوشمند بدل کرده است که مطمئنا در روزهای آینده رقیب سرسختی برای هم ردیفان خود گردیده و احتمالا پر فروش ترین Cameraphone نوکیا در سال 2008 لقب خواهد گرفت.
توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
SonyEricsson C905

SonyEricsson C905




SonyEricsson C905
خوب امروز میخوام خبر ورود گوشی از کمپانی سونی اریکسون بهتون بدم این گوشی که در چند روز گذشته توسط کمپانی sonyericsson معرفی شد و قرار بود در تاریخ 2008, June در بازار جهانی عرضه شود .یکی از نکات خیلی جالب در رابطه با این گوشی موضوع وجود Wi-Fi در این گوشی میباشد که واقعا در نوع خود جالب هست زیرا کمپانی sonyericsson معمولا روی گوشی های سری K (حالا اینکه سری K چه ربطی به این گوشی که در سری c هست داره را براتون توضیح میدم ) خود حتی در آخرین مدل یعنی K850 که اولین 5 مگاپیکسلی کمپانی هم بود Wi-Fi نگذاشته بود !!!
یکی دیگر از نکات یا بهتر بگم مهمترین خصوصیت این گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی آن هست که اویلین بار هست یک کمپانی (البته اگر گوشیهایی از کمپانیهای چینی مانند Xcute را فاکتور بگیریم که دوربینهای 8 مگاپیکسلی آنها مانند 5 مگاپیکسل نوکیا هم نیست !!! ) یک همچین رقمی را به صورت رسمی اعلام میکنه !!!
این گوشی از فناوری فوق العاده کمپانی SONY به نام Cybershot بهره میبره اما ناگفته نماند که هنوز هم خبری از لنزهای معروف مثل لنز زایس در این گوشی نیست !!! یکی دیگر از نکات مثبت این گوشی وجود فلاش زنون هست که البته چیز جدیدی هم نیست زیرا در گوشیهای قدیمیتر این کمپانی مثل K850 , k810 , k800 نیز از این فلاش استفاده شده .

خوب چیز دیگه ای که در این گوشی خودنمائی میکند صفحه نمایش این گوشی هست که قابلیت نمایش 256 هزار رنگ در 2.4 اینچ را دارا میباشد اما خوب همچنان خیلی مانده که این گوشی به NOKIA N95 8GB برسد زیرا N95 8GB از یک صفحه نمایش 2.8 اینچی با قابلیت نمایش 16 ملیون رنگ را دارا میباشد اما خوب در مقابل مدلهای قبلی نظیر K850 خیلی بهتر شده هست .
یکی از دیگر خصوصیتها بهره مندی این گوشی از سنسور تشخیص جهت هست که به شما این امکان را میدهد که با چرخاندن گوشی صفحه نمایش گوشی به صورت کاملا خودکار چرخیده شود که البته این سنسور تقریبا در گوشیهای Sonyericsson در مدلهای جدید تماما وجود دارد و دیدن آن یک عادت محسوب میشود.
نکته دیگر وجود GPS در این گوشی میباشد که این قابلیت نیز در گوشی K850 و مدلهای قبلی سری k وجود نداشته است .
بعد از تمامی این صحبتهای میرسیم به نسل سوم تلفن همراه موسوم به 3G که این هم یکی از نکات مثبت این گوشی در نظر گرفته میشود البته بهتر هست که این نکته هم ناگفته نماند که این گوشی دارای خروجی تلویزیون میباشد .
چکیده ای از امکانات گوشی :
- صفحه نماشی 2.4 اینچی با قابلیت نمایش 256000 رنگ
- وجود Wi-Fi 802.11 b/g
- بولوتوس نسخه 2 با A2DP
- خواندن RSS
- دارای GPS
- دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به فن آوری Cybershot و آتوفوکاس
- فیلم برداری با کیفیت عالی 30 فریم در ثانیه (مانند نوکیا N95 )
- خروجی تلویزیون
- دارای Accelerometer sensor for auto-rotate
- پذیرش مموری M2
- مموری به صورت رایگان 2 گیگابایت
- حافظه داخلی 160 MB
- پذیرش جاوا

خوب در آخر و برای نتیجه گیری میتوان گفت که انصافاً کمپانی سونی اریکسون در گوشی Sonyericsson C905 پیشرفتهای زیادی داشته و با ارائه اولین گوشی 8 مگاپیکسلی یک خط و نشان درست و حسابی برای دیگر کمپانی ها کشید .


تغییر پسوند مدلهای Sonyericsson
همانطور که حتما در میان نوشتها در همین مطلب متوجه شدید سری K سونی اریکسون با سری Cیک ارتباطی دارد ! بلی باید بگم که از این به بعد باید نام سری K را (Cybershot) برای همیشه به فراموشی بسپارید چون این سری از این به بعد با نام C خوانده خواهند شد .(که نشانه Cybershot )

از این به بعد مدلهای رادیویی با حرف R و سری Generation Web با حرف G خوانده میشوند.
باید این توضیح هم بدهم که ارقام جلوی مدلها نیز از این به بعد با معنی هست یعنی رقم اول نشان
دهنده دامنه قیمت (9 قیمت بالا و 1 قیمت پائین ) و رقم دوم نشان دهنده نسخه گوشی و رقم سوم نشان دهنده حالت گوشی هست ( که ارقام 0 تا 2 نشان دهنده حالت عادی - 3 تا 5 حالت کشوئی - 6 تا 8 حالت تاشو و رقم 9 برای سایر موارد هست ) مثلا مدل C631 که در حال آمدن به بازار هست یک گوشی با قیمت متوسط و حالت عادی و مجهز به فن آوری Cybershot هست .​
 

سـعید

مدیر بازنشسته
Nokia 8800 Sirocco - زیبایی همراه با شخصیت

Nokia 8800 Sirocco - زیبایی همراه با شخصیت




Nokia 8800 Sirocco
ظهور گوشی های بسیار شیک و فانتزی، بخصوص اگر توسط شرکت های معتبری تولید شده باشند، همیشه یکی از مهمترین اتفاقات بازار موبایل به حساب می آید. برای نوکیا، گوشی هایی که از سری مدل 8XXX در گروه گوشی های تجملاتی قرار می گیرند و بخصوص مدل 8800، که یکسال پیش ارائه شد، نشان داد که فروش گوشی های تجملاتی غیر قابل پیش بینی است.
با یک نگاه اجمالی می توان اینطور گفت که با توجه به محدوده قیمت ها، این گوشی نسبت به رقیبانش خوب عمل کرده و جز یکی از پر فروش ها بوده است. یکی از دلایل موفقیت بیش از حد 8800، عدم حضور رقیب از لحاظ قیمت یعنی حدود 1200 تا 900 دلار بود. ویرایش جدید 8800 تنها در تغییر رنگ نیست بلکه بسیاری از ویژگی ها و جنبه های آن تغییر کرده و ارتقا یافته است.​
البته از آنجائیکه این Special Edition نسخه جدیدی از 8800 است، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به 8800 دارد ولی از لحاظ سخت افزاری در قسمت های دوربین و حافظه پیشرفته تر شده است. نام این مدل " Sirocco " است که به معنای باد داغی است که از صحرای آفریقا به سمت جنوب اروپا و آب‏های مدیترانه می وزد.




مشخصات این گوشی به این ترتیب میباشد :

- وضعیت گوشی : موجود در بازار
- تاریخ معرفی : ماه سپتامبر سال 2006
- وزن : 138 گرم
- سیستم عامل : ندارد
- سایز (میلی متر) : طول : 107 عرض : 45 ضخامت : 17.5
- رنگ بندی گوشی : مشکی - نقره ای
- مشخصات صفحه نمایش نوع : TFT با قابلیت نمایش 262144 رنگ
- ابعاد تصویر : 208 × 208 پیکسل
- دوربین 2 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی , دارا نبودن فلش , قابلیت فیلم برداری به میزان حافظه , ابعاد عكس : 1600x1200 پیکسل
- مشخصات پخش كننده موزیك نوع : MP3 player
- قابلیت پخش: MP3/AAC
- حافظه گوشی: 128 مگابایت
- دارا نبودن کارت حافظه جانبی
- ابزار ارتباطی گوشی پورت: ندارد
- مجهز به : بلوتوث , GPRS , EDGE
- Wireless LAN : ندارد
- مجهز به : ویبره , آیفون , سیستم ضبط صدا , قابلیت نمایش سیستم شماره گیری با صوت , فرمان صوتی , رادیو ، HTML
- دارا نبودن : منشی تلفنی , , چراغ قوه , فن آوری Push to talk , مكالمه تصویری , قابلیت نمایش فایل های آفیس ، مرورگر اينترنت WAP ، xHTML ، تايپ هوشمند T9
- مشخصات باتری نوع: Standard battery, Li-Ion ( BP-6X)
- زمان مكالمه مداوم : 2 ساعت 45 دقیقه
- زمان آماده به كار : 240 ساعت


این گوشی هم اکنون به طور رسمی و عمومی وارد بازار شده است . برای مشاهده کاملتر و عکسهای بیشتر میتوانید در ادامه مطلب عکسهای دیگری از این گوشی در زوایای مختلف را مشاهده نمایید . همچنین جهت پرسش و پاسخ راجع به این گوشی میتوانید از لینک موجود در ادامه مطلب استفاده نمایید .

عکس 1
عکس 2
عکس 3
عکس 4
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
سری جدید گوشی های سونی اریکسون با مدل G705 تا اوایل سال 2009 به بازار عرضه خواهد شد

سری جدید گوشی های سونی اریکسون با مدل G705 تا اوایل سال 2009 به بازار عرضه خواهد شد


چند وقت پیش منتظر محصول جدید سونی اریکسون بودیم. شایعات زیاد بود و حرف و حدیث های زیادی از قابلیت های مدل جدید و قیمت آن به گوش می رسید. همین چند ساعت پیش بود که بالاخره از محصول جدید گوشی سونی اریکسون با مدل G705 پرده بر داری شد. معرفی میکنم:​
G705 با صفحه نمایشگر 2.4 اینچی که به صورت لغزنده از روی صفحه کلید شماره گیرش کنار می رود قرار است در دستانمان جای گیرد. از ویژگی های این محصول می توان به پشتیبانی از شبکه های بی سیمی نظیر WiFi و مجهز بودن به GPS به همراه نقشه های Google map جهت استفاده بر روی سیستم عامل های تلفن همراه اشاره کرد.​
دارندگان می توانند جهت استفاده از بستر های مخابراتی از باند هایGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 استفاده کنند.حجم حافظه داخلی این مدل 1 گیگا بایت و از نوع M2 memory در نظر گرفته شده.​
از امکانات جانبی دیگر این مدل می توان به FM tuner داخلی جهت استفاده از فرکانس های رادیویی دلخواه و همچنین امکانات تحت وبی نظیر RSS Reader و HTML Browser نام برد.در ضمن لنز 3.2 مگا پیکسلی هم می تواند گالری زیبایی از لحظات به یاد ماندنی تان ایجاد کند.​
همین! ای کاش از قیمت هم خبری داشتم تا برایتان بگویم.باید صبر داشته باشید و تا اوایل سال 2009 تحمل کنید.اطلاعات بیشتر
narenji.ir
 

سـعید

مدیر بازنشسته
اپل نازکترین آی پاد را معرفی می کند

اپل نازکترین آی پاد را معرفی می کند

شرکت اپل از تازه ترین مدل آی پاد نانو (iPod Nano)که می گوید نازکترین مدل آی پاد تا به امروز است، پرده برداری کرده است.



استیو جابز، مدیر شرکت اپل، نسل چهارم آی پاد(دستگاه پخش موسیقی اپل) نانو را در یک کنفرانس خبری در سان فرانسیسکوی آمریکا معرفی کرد.

او علاوه بر معرفی ویژگی های تازه پخش و طبقه بندی موسیقی در این دستگاه تازه، امتیازات محیط زیستی آن را هم برشمرد که شامل شیشه بدون آرسنیک و بدنه بدون جیوه و پی وی سی و کاملا قابل بازیافت است.

آقای جابز در سان فرانسیسکو درباره یک کارکرد تازه نانو نیز سخن گفت که از طریق آن کاربران می توانند تنها با یک کلیک از فهرست آهنگهای آی پاد خود، لیستی کوتاهتر از آهنگهای مورد علاقه شان را به ترتیب دلخواه برای پخش آماده کنند. آی پاد تازه بر اساس انتخاب کاربر، موسیقی مشابه را برای خرید از فروشگاههای اپل پیشنهاد می کند.

مدیر شرکت اپل می گوید که این شرکت از زمان معرفی اولین آی پاد در هفت سال پیش، 160 میلیون دستگاه آی پاد فروخته است.

مدل تازه ای از آی پاد تاچ(iPod Touch) نیز که شبیه ترین به (iPhone) است نیز در این مراسم معرفی شد.

آقای جابز می گوید که این مدل تازه باریکتر از مدل قبلی است و در داخل خود بلند گو و ابزار تنظیم صدا دارد.

اظهار نظر های مختلفی درباره محصولات تازه اپل انجام شده، در حالی که برخی عقیده دارند که این شرکت باز هم توانسته خطی از محصولات را تولید کند که قلب و روح مصرف کننده عام را از آن خود کند، برخی مانند "استیو ووزنیاک"، یکی از موسسان شرکت اپل می گوید که سخت افزارهای جدید اپل به خوبی قبلی ها نبوده اند.

طی مراسم معرفی محصولات جدید اپل، سهام این شرکت 7 واحد کاهش پیدا کرد و به 152.12 دلار رسید.

قرار است نانوهای جدید با حافظه 8 گیگا بایتی در بریتانیا به قیمت 109 پوند به فروش برسند. آنهایی که 16 گیگا بایت حافظه دارند نیز 149 پوند فروخته خواهند شد.
 

russell

مدیر بازنشسته
نخستين گوشي دو روي جهان ساخته شد

نخستين گوشي دو روي جهان ساخته شد

نخستين گوشي دو روي جهان ساخته شد

شركت چيني Mioموفق به ساخت گوشي جديدي با نام leap k1شده كه تاكنون نمونه آن توليد نشده است و با همه گوشي هاي موجود در بازار تفاوت دارد. اين گوشي دو منظوره، داراي ٢ سيستم كاملا مجزاست و به صورت دو رو طراحي شده است.به گزارش واحد مركزي خبر، يك روي اين گوشي خدمات مختلف مخابراتي و سرويس هاي تلفن همراه را به كاربران عرضه مي كند و روي ديگر آن، سرويس نقشه رهياب جهاني (GPS) را در اختيار كاربران قرار مي دهد.اين گوشي كه روي ٤ باند شبكه مخابراتي GSM كار مي كند، داراي دوربين ديجيتالي ٢ مگاپيكسلي است و سيستم عامل ويندوز Mobile روي آن نصب شده است.به گفته توليدكنندگان اين گوشي عجيب، نسخه ١/٦ Professional سيستم عامل ويندوز موبايل روي اين گوشي امكان استفاده از كليه امكانات، ابزارها و سرويس هاي جديد مخابراتي را براي كاربران فراهم مي كند.
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
سامسونگ از ورود OMNIA به بازار اروپا خبر داد

سامسونگ از ورود OMNIA به بازار اروپا خبر داد

ايتنا - بررسي‌ها نشان مي‌دهند که 70 درصد گوشي‌هاي تلفن همراه از قابليت‌هاي کامل مالتي‌مديا برخوردار نيستند و 40 درصد کاربران اروپائي بدليل همين عدم کارآئي از دو يا تعداد بيشتري گوشي استفاده مي‌کنند.







سامسونگ الکترونيک، پيشرو و پيشگام در بازار گوشي‌‌هاي تلفن همراه، در 4 سپتامبر 2008 در شهر لندن از ورود OMNIA به بازار اروپا خبر داد.
طبق بررسي‌‌هاي صورت گرفته، 70 درصد گوشي‌‌هاي تلفن همراه که مورد استفاده در کسب‌‌وکار دارند از قابليت‌‌هاي کامل مالتي مديا برخوردار نيستند و 40 درصد کاربران اروپائي بدليل همين عدم کارآئي از دو يا تعداد بيشتري گوشي استفاده مي‌‌کنند.

درحال حاضر نزديک به 58 درصد مردم اروپا به کارکرد مالتي مديا در موبايل خود توجه ويژه‌‌اي دارند و از هر 5 نفر کاربر تجاري، 1 نفر خواهان دوربين، MP3 player و راديو براي استفاده شخصي است.
انتظارات کاربران شامل موارد زيادي همچون دوربين عکاسي با کيفيت بالا(35درصد) ، ارتباط اينترنتي راحت و سريع(32درصد)، فضاي حافظه بالا براي اجراي بازي و ذخيره تصوير و فيلم(23درصد) مي‌‌شود. 48درصد کاربران تلفن‌‌هاي همراه در اروپا، هرگز بدون گوشي خود جائي نمي‌‌روند و 58 درصد آنها همچون ساعت و تقويم به آن وابسته هستند.
کاربران تجاري، وابستگي زيادي به موبايل‌‌هاي خود ندارند و از آن تنها جهت برقراري ارتباط راحت‌‌تر با همکاران خود استفاده مي‌‌کنند.

تمامي آنچه مي‌‌خواهيد در دستان شماست
امروزه گوشي‌‌هاي تلفن همراه بيشتر از گذشته با زندگي مردم گره خورده‌‌اند. 98 درصد جامعه آماري تحت بررسي، صاحب موبايل بودند، درحاليکه تنها 55 درصد MP3 player و 79 درصد، صاحب دوربين ديجيتالي بوده‌‌اند.

مدير بخش ارتباطات سامسونگ در اين باره مي‌‌گويد: «سامسونگ بيشتر بدنبال اين است که ببيند مشتريانش خواهان چه چيزي هستند و تلاش مي‌‌کند تا موبايلي براي همه سبک‌‌هاي زندگي ارائه نمايد.
بررسي‌‌هاي انجام شده نشان دادند که امروزه مشتريان بدنبال زيبائي، هندست راحت و ارتباط آسان با اينترنت هستند و البته امکانات نبايد مالتي‌‌مديا فراموش شود. سامسونگ با بيست سال سابقه در توليد گوشي همراه، امروز OMNIA را معرفي مي‌‌کند که تمامي انتظاراتي را که يک مشتري از گوشي همراه دارد، درخود داراست.»

يک گوشي همراه براي همه‌‌چيز
OMNIA براي اولين بار در ژوئن امسال وارد بازار سنگاپور شد. OMNIA در انگليسي به معني «همه‌‌چيز» و در عربي به معني «آرزو و تمايل» است.
اين گوشي داراي قابليت‌‌هاي مالتي‌مدياي بسيار بالا و برنامه‌‌هاي کاربردي مناسب براي کاربران تجاري است.

OMNIA که براساس آخرين سيستم عامل حرفه‌‌اي نسخه 6.1 براي موبايل ساخته شده است، به کاربران امکان مي‌‌دهد که براحتي به رايانه شخصي خود متصل شده و اسناد آفيس شامل PowerPoint، Excel و Word را مشاهده نمايند.
کاربران همچنين قادرند از امکانات Outlook براي ارسال ايميل و مديريت برنامه‌‌هاي خود استفاده نمايند.

برخي از مهم‌‌ترين قابليت‌‌هاي اين گوشي به شرح زير است:
- صفحه نمايش ال‌‌سي‌‌دي 3.2 اينچي با قابليت مشاهده راحت تصاوير ويديوئي
- دوربين 5 مگاپيکسلي، مجهز به فوکوس خودکار و شناسائي چهره و خنده و عکسبرداري پانوراميک بصورت خودکار
- حافظه داخلي 8 و 16 گيگابايتي براي ذخيره‌‌سازي و نگهداري انواع فايل‌‌هاي ديجيتالي
- سيستم موقعيت‌‌ياب جغرافيائي

OMNIA درحال حاظر در ايتاليا، هلند و آلمان در بازار موجود مي‌‌باشد و بزودي به ساير کشورهاي اروپائي از جمله انگلستان، فرانسه و اسپانيا نيز وارد خواهد شد.


 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولين گوشي مجهز به سيستم عامل گوگل عرضه مي شود!

اولين گوشي مجهز به سيستم عامل گوگل عرضه مي شود!

اولين گوشي مجهز به سيستم عامل طراحي شده توسط گوگل موسوم به Android، به زودي به قيمت 199 دلار عرضه مي شود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از فارس به نقل از وال استريت ژورنال، اين گوشي روز 23 سپتامبر توسط اپراتور آمريكايي T-Mobile عرضه مي شود.
گوگل چند ماه قبل از تصميم خود براي حضور جدي در بازار تلفن همراه خبر داده بود. اولين گام مهم گوگل در اين زمينه طراحي سيستم عامل اختصاصي و نرم افزارهاي سازگار با آن با كاركردهاي مختلف بوده است. گوگل قصد دارد با اين كار با رقبايي همچون ويندوز موبايل، سيمبين، لينوكس و پالم رقابت كند.
اگر چه اولين گوشي مجهز به سيستم عامل Android به زودي عرضه مي شود، اما عرضه انبوه اين گوشي ها در سه ماهه چهارم سال 2008 صورت مي پذيرد.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
با محصول جدید سونی اریکسون T700 آشنا شوید
در کنار تمامی قابلیت های عجیب و غریب گوشی های موبایل , ظاهر هر یک می تواند در فروش آن محصول نقش بسیار عمده ای را ایفا کند. شاید همین نکته بود که شرکت سونی اریکسون را تحریک کرد تا به ساخت گوشی موبایلی بسیار باریک و ظریف دست به کار شود.
T700 مدل جدید گوشی شرکت سونی اریکسون است که تنها 10 میلیمتر ضخامت دارد. این سری قادر است از شبکه های UMTS/HSDPA 2100 و باند دوگانه GSM استفاده کند. لنز دوربین این سری 3.2 مگاپیکسل و از تکنولوژی بلو توث A2DP نیز بهره مند شده است. در ضمن صفحه نمایشگر 2 اینچی از نوع TFT LCD و 512 مگا بایت حافظه از نوع Stick Micro را نیز به این مدل اضافه شده تا در کنار رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد.عدد آینه نیز با ظرافت تمام برایتان تعبیه شده تا در زمان ورود به مکانی از مرتب بودن ظاهرتان مطمئن شوید.
از قیمت تمام شده آن خبری در دسترس نیست اما آینه , ضخامت کم , حجم زیاد حافظه همگی از موارد مورد علاقه خانوم هاست. پس پولهایتان را جمع کنید!
 

venus4164

عضو جدید
بازیافت گوشی موبایل؟

بازیافت گوشی موبایل؟


نوکیا با نظرسنجی از 6500 هزار نفر در 13 کشور جهان از جمله چین-اندونزی-هند-آلمان-آمریکا-انگلستان اعلام کرد:تنها 3% اشخاص گفته اند که گوشی های موبایل خود را بعد از استفاده به بازیافت می سپارند. 50% اشخاص نیز نمی دانستند که گوشی های موبایل قابلیت بازیافت دارند.
مارکوس ترهو سرپرست امورزیستی نوکیا گفت:"بر اساس این نظرسنجی بدیهی است که وقتی گوشی های موبایل دیگر مورد استفاده واقع نمیشوند تنها تعداد کمی از آنها بازیافت می شوند."
وی می افزاید:"اگر هر یک از سه میلیارد نفری که گوشی موبایل دارند تنها یک دستگاه موبایل را بازیافت کنند می توانیم در مواد اولیه 240صرفه جویی کرده و از تولید گازهای گلخانه ای به اندازه چهار میلیون خودرو بکاهیم ."
چندی پیش در گزارشی "گروه محیط زیست صلح سبز" شرکت نینتندو را بعنوان شرکتی که بیشترین میزان آلودگی رادر بخش فناوری ایجاد می کند معرفی کرد و دلیل آنرا عدم کمک به مشتریان برای بازیافت و رفع آلاینده شیمیایی ذکر کرد.
در این گزارش سونی و سونی اریکسون بدلیل کاهش استفاده از پلاستیک در محصولات خود جایگاه نخست را داشتند. :cool:
 

سـعید

مدیر بازنشسته
برگزاري کنفرانس اپراتور سوم تلفن همراه در سكوت خبري

برگزاري کنفرانس اپراتور سوم تلفن همراه در سكوت خبري

ايتنا - اولین کنفرانس اپراتور سوم تلفن همراه سه‌شنبه دوم مهرماه جاري در حالي برگزار شد كه رسانه‌ها از حضور در آن منع شده بودند.
در تنها خبري كه از اين كنفرانس (در سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي) منتشر شده آمده است: «اولین کنفرانس اپراتور سوم تلفن همراه با موضوع آشنایی با اسناد مزایده اپراتور سوم و تشویق سرمایه گزاران(سرمايه‌گذاران) داخلی و خارجی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، مجری اپراتور سوم تلفن همراه و بیش از 30 شرکت داخلی و خارجی در موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی برگزار گردید.»

گفتني است در ادامه خبر منتشره، بدون هيچ اشاره‌اي به جزئيات مفيد، فقط به عبارت كليشه‌اي بسنده شده كه:
«ابتدا آقای دکتر محمد سلیمانی( وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ) به عنوان سخنران افتتاحیه این کنفرانس به بحث پیرامون اپراتور سوم پرداختند و سپس آقای مهندس محمود خسروی ( رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) نیز در رابطه با برگزاری مزایده اپراتور سوم سخنرانی کردند . در این کنفرانس جلسه پرسش و پاسخ با حضورآقایان مهندس خسروی ، مهندس مهدیون( مجری اپراتور سوم) و مهندس سبوحی (معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز )و مشاور خارجی این اپراتور برگزار گردید و حضار سوالات خود را پیرامون اسناد و فرایند های برگزاری مزایده مطرح کردند.»

همچنين علاقه‌مندان جهت دريافت اطلاعات دقيق‌تر به سايت مجري به نشاني
www.Irano3.ir ارجاع داده شده‌اند.
اين در حالي است كه سايت مورد نظر كه عنوان «سايت رسمي اطلاع‌رساني پروژه انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه» را بر خود دارد نيز همان خبر را بدون كم و كاست
منتشر كرده و هيچ اطلاعات بيشتري را به خوانندگان خود ارائه نداده است.

همچنين به عقيده كارشناسان وب، سايت مورد نظر كه بناست سايت رسمي اجراي پروژه اپراتور مهم سوم را اطلاع‌رساني كند، داراي سطحي بسيار نازل بوده و از يك وبلاگ ساده نيز ضعيف‌تر و كم‌فايده‌تر نشان مي‌دهد.
به عنوان مثال بخش «قوانين و مقررات» آن (مانند ديگر بخش‌ها) كاملا خالي است، و بيشتر شكل يك پايگاه ساده شخصي را به خود دارد.

ضرورت اطلاع‌رساني مناسب و جلوگيري از تصميمات نسنجيده در سطوح مديريتي در پروژه مهمي مانند اپراتور سوم تلفن همراه كشور، از تاكيدات صاحبنظران است كه بايد از سوي مسئولان و تصميم‌گيران مورد توجه قرار گيرد.
اما معلوم نيست با وجود آن كه شكل‌گيري اپراتور ديگري در كشورمان بي‌سابقه نيست، اصرار بر عدم اطلاع‌رساني پيرامون اپراتور چه مبنا و دليلي مي‌تواند داشته باشد؟
 

russell

مدیر بازنشسته
بازار تلفن همراه جهان تا سال ٢٠١١اشباع مي شود...

بازار تلفن همراه جهان تا سال ٢٠١١اشباع مي شود...

بازار تلفن همراه جهان تا سال ٢٠١١اشباع مي شود

بر اساس جديدترين آمار موسسه Informa، انتظار مي رود بيش از ٧٠درصد از جمعيت جهان تا سال ٢٠١١يك اشتراك تلفن همراه داشته باشند.
به گزارش ايسنا، بر اساس پژوهش اين موسسه، به دليل تقاضاي سريع مصرف كنندگان در بازارهاي نوظهوري مانند چين و هند، ٤ميليارد مشترك تلفن همراه در جهان تا پايان سال ٢٠٠٨وجود خواهد داشت.
اما طبق پيش بيني Informa اين افزايش با رسيدن بازار به اشباع كند خواهد شد و آفريقا تنها منطقه اي خواهد بود كه تا سال ٢٠١١كمتر از نيمي از جمعيت آن تلفن همراه خواهند داشت.
با اين حال اين موسسه پيش بيني كرده اپراتورهاي تلفن همراه با مورد توجه قرار دادن گروه هاي كم درآمدتر و افزايش پهناي باند اينترنت و اتصال تلفن همراه خود را با كندي رشد مشتركان وفق دهند.
 

Similar threads

بالا