₪۩₪۩₪ بوی خدا،بوی بندگی ₪۩₪۩₪ ویژه نامه ماه مبارک رمضان 1443

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار

بوی خوش قرآن و شمیم دل انگیز مناجات از کوچه پس کوچه های شهر به مشام می رسد.


باز هم دروازه های بهشت گشوده می شوند و زمین به شکرانه این نعمت سفره بی کران نعمت می گستراند. نسیمی آشناکوچه پس کوچه های شهررا فراگرفته است، اشتیاقی در دلها پدید آمده و روحی تازه در کالبد بشر دمیده شده است. همه باهم قرار ضیافتی پر شور می نهند که دوباره عهد بندگی از سرگیرند و سرنوشتی تازه برای خویش رقم بزنند. لحظاتی که خواب هم عبادت می شود و شیاطین در بند و اسیر گرفتارند تا هیچ بنده ای از رحمت بی پایان پروردگار محروم نماند.


رمضان همان فرصتی است که دلهای بی تاب بندگان همواره در انتظار رسیدنش هستند تا بر سر خوان پر نعمت و رحمت پروردگار پرمهرشان بنشینند و از سایه سار کرامت بی پایانش بهرمند گردند. دلها در تمنای وصال دوست سر به آشیان محبت نهاده اند، اکنون زمان آن رسیده که غبار از دل بشوییم و جان را صفا دهیم.


ماه میهمانی خدا هر سال با شکوه و عظمت بی پایان در این سرزمین کهن برگزار می شود. هر سال چند روز مانده به رسیدن ماه بندگی، مساجد غباروبی می شوند و شور و شوقی وصف ناپذیر مردم کوچه و بازار را فرا می گیرد. لحظه لحظه این ماه مبارک سرشار از زیبایی و کرامت است، از سحرهای پرمهر و دعای زیبای سحر تا لحظات عرفانی افطار و شب های سرنوشت ساز قدر که مردم را از هر سو به مساجد و مراسم های شب زنده داری روانه می کند تا قرآن بر سر نهند و با دلی سرشار از بیم و امید از پروردگارشان عافیت طلب کنند و با باران اشک وتوبه و دعا، سنگینی بار گناهان یک ساله را از دوش بردارند و سبکبار شوند.

بهاردلها است این ماه رحمت که با آمدنش نسیم بهشت را به ارمغان می آورد وروزه داران رادرحریم خلوت دلدادگی شوری دوباره می بخشد.


خدایا! تو را سپاس که دیگر بار، عمرم به دیدار این لحظه ها نائل شد. تو را سپاس که نفس هایم فرصت دوباره رسیدن به این هوای هستی بخش را پیدا کردند.

من باز پیراهن نیایش و توحید بر تن می کنم و به خانه تو می آیم؛

به بزم بی ریایی که سفره از کرامت و عطای بی پایان تو دارد و تمام بزم ها و آراستگی ها را از چشمم می اندازد.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و خودشناسی ،جهت اطلاع

تاپیک های سالهای گدشته تالار به جعت مطالعه در ادامه این پست قرار داده میشه

ازکاربران محترم تقاضا میکنم قبل از ایجاد تاپیک جدید،درصورت مشابه بودن موضوع انتخابیشان با یکی از این تاپیک ها،زحمت بکشند وادامه دهنده باشند .

از همگی بزرگوارن التماس دعا دارم :gol: :gol:







محفل حفظ قران کریم✿ ✿ ✿ادعیه و نمازهای ماه مبارک رمضان ✿ ✿ ✿··▪▪••●●: گناه شناسی :●●••▪▪··۩۩۩ سبحانک یا لا اله الا انت .... ۩۩۩ ویژه شب های قدرمجموعه درس‌گفتار قرآن کریم( از گفتارهای مقام معظم رهبری)رمضان و دلنوشته هادعا های روزانه ماه خدا.✿✿✿ دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان ✿✿✿رمضان ، پای درس رهبر انقلاب (درس اخلاق کوتاه)سفره های افطاری یعنی حرمت ماه را نگه داشتناسم اعظم خدا در دعاي سحردعای افتتاح را فقط برای ثواب نخوانیم!تذکر آیت الله العظمی سبحانی به «مقدس‌‌نماها»امام علی (ع)شب قدر، كدام شب است؟شب قدر، شب حضرت فاطمه زهرا استدعای ابوحمزه ثمالیتذکّراتی دربارۀ ماه مبارک رمضان - سخنرانی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانیزشت است از میهمان بپرسی چی با خودت آورده‌ای---سخنرانی خواندنی حاج آقا مجتبی تهرانی در شب قدر؛مراقبات ماه مبارک رمضاناعمال و ادعیه ماه مبارک رمضانرهنمودهای اخلاقی بزرگان در ماه مبارک رمضاندعاروزهای ماه مبارک رمـضـاناستفاده از يك فرصت طلاييسی روز، سی گفتارllı.✿.ıllامعارفی از قرآن کریم lı.✿.ıllاهر روزبررسی یک جزءبیایید در این ماه رمضان متفاوت باشیم ! ( ادعیه روزانه ماه مبارک به همراه تفسیر )اهمیت شب قدر - - - آیت الله جوادی‌آملیتمرین «کلیک معنوی» در ماه معنویت - محمد مطهريمتن و ترجمه ی دعای وداع اما سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان به همراه فایل صوتی منصور ارضی-علویدانلود قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضاندانلود دعاها و تواشیح ماه مبارک رمضانمقام حضرت خدیجه در پیشگاه خدا و رسول اكرممحاسبه اوقات شرعي (كاملا حرفه اي) در اكسل9 راه برای مبارزه با بوی بد دهان در ماه رمضانچگـونه شهادت امیـرالمومنیـن (ع) رقـم خـورد؟ [شهادت]۩|♥|۩ ( ويژه نامه شبهاي قدر ) ۩|♥|۩روز قدس در راه هستکشف قدیمی ترین نسخه قرآن کریم در یمن► •*♥*•◄ در حریم یار ( ویژه نامه ماه مبارک رمضان ) ► •*♥*•ربنا (ویژه نامه ماه مبارک رمضان)طرح از سحر تا افطار ویژه ماه مبارک رمضان✿ ✿ ✿ادعیه و نمازهای ماه مبارک رمضان ✿ ✿ ✿
ܓ❋ܓ❋ܓ❋ بر بال معرفت ܓ❋ܓ❋ܓ❋ شرح دعاهای ے روزانه ماه مبارک رمضان آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره)
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
IMG_20220402_195352_598.jpg

برخی اعمال شب اول ماه مبارک رمضان

حداقل یک غسل و قرائت جوشن کبیر را از دست ندهید.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
(سه) ساعت در ماه مبارک رمضان وجود دارد که خیلی گرانبهاست، پس اگر تو بر آن ها محافظت کنی نهایتا این سه ساعت تا آخر ماه مبارک رمضان میشود (نود) ساعت!!!

که این سه ساعت عبارتند از:

۱:ساعت افطار، افطاری را زود حاضر کن و وقتی برای دعا بزار. چون برای روزه دار دعایی هست که مردود نمیشود پس برای خودت و عزیزانت و مردگان دعا کن

۲:ساعت دوم آخر شب است پس با خداوند خلوت کن که خداوند صدا میزند آیا درخواست کننده ای هست اجابتش کنم آیا استغفار کننده ای هست ببخشمش پس در آن زیاد استغفار کن

۳:و اما ساعت سوم نشستن تو بعد نماز صبح در جایگاه نمازت تا وقت اشراق.

این نود ساعت است پس بر بقیه اوقات مداومت کن بر ذکر و دوری از غیبت... نماز های فرض و نافله را بجا بیار که فقط سی روز است و به سرعت میگذرد.

سه دعا در سجودتان فراموش نشود

1- اللهم إنی أسألك حسن الخاتمة
2)اللهم ارزقني توبة نصوحه قبل الموت
3)اللهم يا مقلب القلوب ثبّت قلبي علي دينك


حلول ماه مبارک رمضان مبارکباد
التماس دعا❤️
‎‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز اول ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَهِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.
ترجمه:خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى و قیام و عبادتم در آن قیام شب زنده داران و بیدارم فرما در آن از خواب بى خبران و ببخش به من گناهم را در این روز اى معبود جهانیان و در گذر از من اى بخشنده گناهکاران.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
متن دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ مِن سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.
پروردگارا! در این روز پربرکت مرا به رضایت و خوشنودی خویش نزدیک کن و از خشم و عذاب خود برهان. به من لیاقتی عطا کن تا خاضعانه تسلیم تو شوم و تو را از هرچه به اندیشه‌ام درآید بزرگ‌تر دانم. خدایا! در این ماه توفیق تلاوت قرآن را بر من ارزانی دار تا چشمم به درخشش آیاتت منور شده، قلبم با هدایت کتابت تسکین یابد. به حق رحمتت. ای رحم‌کننده‌ترین رحم‌کنندگان! آمین!
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز سوم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
‌‏اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ وَ بَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِیهِ‏وَ اجْعَلْ لِی نَصِیباً مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ‏
خدایا در این روز مرا هوش و بیداری نصیب فرما و از سفاهت و جهالت و کار باطل دور گردان و از هر خیری که در این روز نازل می‌فرمایی مرا نصیب بخش به حق جود و کرمت ای ای بخشنده‌ترین بخشندگان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
*┄┅═✧﷽✧═┅*

*برخی از احکام روزه*

استفاده از قطره چشم و گوش:براى روزه‏دار اشکالی ندارد.

قطره بينى‏: اگر وارد حلق نشود، اشكال ندارد.

استعمال شياف‏ها
همه مراجع (به جز وحيد): شياف‏هاى معالجه و درمانى مبطل روزه نيست

آيت‏الله وحيد: احتياط ترك آن است.

تبصره: استعمال پماد شامل اين حکم نمي شود و روزه را باطل نمي کند.

چشيدن غذا : اگر آن را فرو نبرد، اشكال ندارد و باید آنرا بيرون بريزد و ماندن مزه غذا مانند شوری و غیره اشکالی ندارد و روزه را باطل نمى‏كند.

فرو بردن آب دهان، اگر چه به واسطه خيال كردن ترشى و مانند آن در دهان جمع شده باشد روزه را باطل نمى‏كند.

تر كردن لب‏ :تر كردن لب با زبان روزه را باطل نمى‏كند، ولى نبايد آبى كه از دهان خارج شده دوباره توسط زبان وارد دهان شود.

پوست خشكيده لب‏ : فرو بردن پوست‏هايى كه گاهى اوقات از لب جدا مى‏شود و خشك است، روزه را باطل مى‏كند.

شستن دهان‏ : شستن دهان با آب يا آب نمك يا دهان شو اگر چيزى فرو برده نشود اشكال ندارد.

غرغره كردن‏ :اگر هنگام غرغره كردن، آب از حلق به پايين برود، روزه باطل مى‏شود.

مسواك كردن‏ با خمير دندان اشكال ندارد؛ ولى بايد از فرو رفتن آب دهان جلوگيرى شود.

نخ دندان‏ : استفاده از نخ دندان- كه فلورايد و طعم نعنا دارد- اگر آب دهان را فرو نبرد، اشكال ندارد

‌‌---------------------
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز چهارم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یا أبْصَرَ النّاظرین.
خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینی یادت را و مهیا کن مرا در آنروز رأی انجام سپاس‌گذاریت به کرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشی خودت ای بیناترین بینایان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز پنجم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین
خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان قرار بده و مرا در این روز قرار بده از بندگان شایسته و فرمانبردارت و مرا قرار بده در این روز از دوستان نزدیکت؛ به مهربانی خودت ای مهربان‌ترین مهربانان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ، وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ، وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ، بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ، يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ.
خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازیانه های انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار

متن و ترجمه دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان​

اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ، بِتَوْفِيقِكَ يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ.
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنده داری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار

متن و ترجمه دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان​


اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ رَحْمَةَ الْأَيْتَامِ، وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ، وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ، وَ صُحْبَةَ الْكِرَامِ، بِطَوْلِكَ يَا مَلْجَأَ الْآمِلِينَ.

خدایا در این ماه مهرورزی به ایتام، و خوراندن طعام، و آشکار کردن سلام، و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز نهم ماه مبارک رمضان


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.


خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت و راهنمایی ام کن در آن به برهان و راههاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات به دوستى خود اى آرزوى مشتاقان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار

دعای روز یازدهم ماه رمضان​



«اللهُمَّ حَبِّبْ الَیَ‌ فیهِ الْإِحْسانَ، وَکَرِّهْ الَیَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ، وَحَرِّمْ عَلَیَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ، بِعَوْنِکَ یا غِیاثَ‌الْمُسْتَغیثینَ»

«خدایا در این ماه شوق احسان و نیکی را در دلم قرار ده و میل به فسق و نافرمانی را از من دور کن و خشم و دوزخت را بر من حرام گردان، به یاریت ای فریادرس فریادرس خواهان.»
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.


خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاکدامنى و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم فرما در آن بر عدل و انصاف و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می ترسم به نگاهدارى خودت اى نگهدار ترسناکان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ و وَفّقْنی فیهِ للتّقى و صُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.


خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک وکثافت و شکیبایی ام ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها و توفیقم ده در آن براى تقوى و همنشینى با نیکان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرخمن الرحیم

اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِي فِيهِ بِالْعَثَرَاتِ، وَ أَقِلْنِي فِيهِ مِنَ الْخَطَايَا وَ الْهَفَوَاتِ، وَ لا تَجْعَلْنِي فِيهِ غَرَضاً لِلْبَلايَا وَ الْآفَاتِ، بِعِزَّتِكَ يَا عِزَّ الْمُسْلِمِينَ.

خدایا مرا در این ماه بر لغزشها سرزنش مکن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت ای عزّت مسلمانان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
استاد فاطمی نیا:

سحرها را از دست ندهيد ؛ ولو دو ركعت هم اگر ميتوانيد نماز (نافله شب) بخوانيد.
در اين زمانه هم كه به بركت موبايل و تلويزيون و... اكثر مردم تا نيمه شب مشغول و سرگرم هستند!
سحرها را ضايع نكنيم ، اگر نماز مستحبي هم نخوانديم ، حداقل ده مرتبه " يا ارحم الرّاحمين" بگوييم!
اگر آن را هم انجام ندادي اقلاً رو به قبله بنشين و بگو:
" سبحان الله والحمدلله و لا اله الّا الله و الله اكبر"
اگر در چند سحر با جانت اين جمله را بگويي، عالمت عوض ميشود.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.

خدایا روزى کن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان و بگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناکان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ، وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي ] دَارِ الْقَرَارِ، بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.
خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده، و از همنشینی با بدان دور بدار، و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، به پرستیدگی ات ای پرستیده جهانیان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان



بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمایی ام کن در آن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجتها و آرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل طاهر او .
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.


خدایا آگاهم نما در آن براى برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
حاج آقا فاطمی نیا:

شب قدر، ابتدا بايد از گناهانمان استغفار كنيم وتصميم بر جبران بگيريم.
بعضي از گناهان مانع اجابت دعا ميشود.
اما نكته اين است كه به هرحال خيلي از گناهان را انجام داده ایم و درحال حاضر نميتوانيم جبران كنيم!
مثل اینکه الان برويم در فلان شهرستان و دلي را كه شكسته بوديم ، بدست آوريم ، يا بخواهيم دوسه سال نماز قضاء را به جا آوريم ، یا بخواهیم حق الناس هایی که به گردن داریم جبران کنیم. اینها را که فی المجلس نمیتوانیم انجام دهیم.
پس چه بايد كرد؟!
در اين شرايط ميگويم به خدا عرض كنيد :
"خدايا من با تو عهد ميبندم كه از اين مجلس كه بيرون رفتم در اولين فرصت ممكن اين قدم ها را بردارم و جبران گذشته كنم و تو هم به لطف و كرم بي انتهايت لطفي كن تا اين گناهان مانع اجابت دعاي من نشود."
يقين بدانيد اين كار موثر است، خدا از دلها آگاه است ، خدا كريمتر از آن است كه بخواهد اينجا با من تسويه حساب كند! وقتي ميبيند بنده اش واقعا پشيمان است و الان دستش به جايي نميرسد، حتما مهلت جبران ميدهد.
اصلا اگر همچون حالي داشته باشد و با تمام وجود از گذشته اش ناراحت باشد ،قطعا خداوند كريم او را میبخشد.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان



بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین.


خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکى هایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.

خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل کننده آرامش در دلهاى مؤمنان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار


دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان​

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ دَلِيلاً، وَ لا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ عَلَيَّ سَبِيلاً، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِي مَنْزِلاً وَ مَقِيلاً، يَا قَاضِيَ حَوَائِجِ الطَّالِبِينَ.
خدایا در این ماه برای من به سوی خشنودی ات دلیلی قرار ده، و برای شیطان راهی به سوی من قرار مده، و بهشت را منزل و آسایشگاهم قرار ده، ای برآورنده حاجات خواهندگان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَكَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَكاتِكَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِكَ واسْكِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِكَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.

خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن بركاتت را و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و مسكنم ده در آن وسط‌هاى بهشت اى اجابت كننده خواسته‌ها و دعاهاى بیچارگان.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان



بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.


خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه و پاکم نما در آن از عیب ها و آزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکارى دلها اى چشم پوش لغزشهاى گناهکاران.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان



بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا من از تو می خواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند و پناه مى برم به تو از آنچه تو را بیازارد و از تو خواهم توفیق در آن براى اینکه فرمانت برم و نافرمانى تو ننمایم اى بخشنده سائلان.
 
بالا