گوگل ذهن کاربران ایرانی را منحرف میکند!

ashkezar

عضو جدید
اوضاع اخبار آی تی توی رسانه های رسمی ما واقعا افتضاحه. حالا اینکه کمی عقب هستند و یا اخبار با تاخیر پخش میشن، یا اطلاعات کافی درباره یک خبر ندارند، موضوع تازه ای نیست ولی اینکه یک موضوع فناوری رو طوری بنویسند که تئوری توهم توطئه رو اونم به عجیبترین شکل ممکن بیان کنن، واقعا شاهکاره. به این خبر خارق العاده توجه کنید (کپی رایت لینک از عصیان):
به گزارش خبرنگار “سرویس فضای مجازی ” خبرگزاری فارس، اخیرا هنگام کار با این موتور جستجو البته با مرور گر IE به محض شروع تایب برای جستجو عبارت مورد نظر گوگل ۱۰ پیشنهاد را براساس اولویت به کار بران ارائه می‌دهند برای مثال با تایپ حرف “ب ” در این موتور جستجو ۱۰ لغت که ابتدای آنها با حرف “ب “آغاز می‌شود را بر اساس تعداد بازدید از آن لغت فهرست می‌نماید.
طی بررسی به عمل آمده مشخص شد که تنها با تایپ یک لغت فارسی به طور میانگین نیمی از مطالب پیشنهادی گوگل دارای بار منفی مسائل جن.سی انحرافات اخلاقی سیاه نمایی اوضاع جامعه و … است.
به نظر می‌رسد سیاستگذاران این موتور جستجو قصد دارند به طرز ماهرانه ذهن کاربران ایرانی خود را به انحراف بکشند و از این طریق به اهداف خود دست یابند.
حال با توجه به آمار بازدید کنندگان گوگل از ایران طراحی و معرفی یک سرویس ملی و معتبر داخلی به شدت لازم و ضروری است.
* من واقعا از شدت حیرت نمیدونم به کدومیک از اشتباهات توی این لینک اشاره کنم. اولا که این مورد فقط در مرورگر IE نیست و کلا هر مرورگری که تولبار گوگل داشته باشه، این ویژگی رو داره. دوما اینکه گوگل صرفا میاد ۱۰ مورد بیشتر جستجو شده رو به کاربر پیشنهاد میده و این به گوگل ربطی نداره که کاربران ایرانی به این واژه ها و اصطلاحات علاقه مندند! سوما اینکه منظور این خبرنگار محترم سرویس مجازی فارس چی بوده از طرح یک سرویس ملی و معتبر داخلی؟! یعنی بیایم گوگل ملی بسازیم؟
* این فارس دیگه صدای نئوکانها رو هم در آورده بس که دروغ چاپ میکنه. خوب یادمه که یکبار توی صحبتهام با یکی از دوستام گفتم بین کیهان و فارس، من کیهان رو به فارس ترجیح میدم، وقتی چیزی رو در کیهان میخونی میدونی که بک گراندش یک عقیده ای هست و میتونی با اون عقیده توجیهش کنی، ولی اخبار ضد و نقیض و این گافهای فارس رو با هیچی نمیشه توجیه کرد! بدبختی اینجاست که در هر چیزی سرک می کشه، از اقتصاد گرفته تاااا علم و فناوری اطلاعات و …
* بدبختی بزرگتر اینجاست که فارس خبرهای لحظه ای زیاد میذاره که بعدش پاک میکنه و یا تکذیب. اما خیلی از خبرگزاریها از فارس مطلب نقل می کنند و این یعنی اینکه شاااید باید خودمون رو آماده این کنیم که گوگل هم در ایران فیل.تر بشه (!)
* قبل از درج یک خبر، جستجو کردن دربارش توی اینترنت مگه چقدر هزینه داره؟!
 

software_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظر

نظر

با سلام

من قبلا در یک پستی گفته بودم که متاسفانه "اکثر مسئولین کشور ما که در این زمینه فعالیت میکنن قرصاشون رو سر ساعت نمی خورن":lol:. اگه این دوستان قرصاشونو سر ساعت بخورن دیگه از این مشکلا پیش نمیاد:w20:. اینا فکر میکنن که گوگل انقدر الافه که صبح تا شب بشینه منتظر که ببینه کی یه کاربر ایرانی وارد میشه بعد سریعا اون رو به دام مسائل Jen30 بندازه:w15:. این اوج حماقت رو می رسونه. بعدش هم بر فرض که بگیم حرفشون درسته وقتی از 10 تا لینک اینترنتی 9 تاش فیلTer شده دیگه ترسی نباید در این مورد باقی بمونه. بیچاره کاربرا دیگه اینترنتی براشون باقی نمی مونه که بخوان سری هم به مسائل انحرافی بزنن...:w19:

من نمی دونم چرا انقدر مسائل جنسی تو ایران تابو هست که همه چیز رو بهش ربط میدن؟
بعدش معلوم نیست چرا ما که این همه به این قضیه گیر میدیم کشورمون انقدر فساد توش داره؟

پس پیام اخلاقی این نوشته چی بود؟ قرصاتونو سر ساعت بخورید
 
آخرین ویرایش:
بالا