[ گفت و گو ] - دکتــری مهندسی شیمی

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
100 تست منتخب آزمون دکتری 92-90 --- استعداد تحصیلی+پاسخنامه تشریحی

100 تست منتخب آزمون دکتری 92-90 --- استعداد تحصیلی+پاسخنامه تشریحی

100 تست منتخب استعداد تحصیلی آزمون دکتری 92-90 به همراه پاسخنامه تشریحی خدمت شما عزیزان....
 

پیوست ها

  • 100 تست منتخب آزمون دکتری 92-90 --- استعداد تحصیلی+پاسخنام.pdf
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 0

s.k.b

عضو جدید
سلام،اگه ممکنه میشه بهترین کتاب، کتاب تست یا جزوه ها برای دروس پدیده های انتقال (جرم، سیالات و حرارت) کنکور دکتری رو معرفی کنین؟ ممنونم
 

mahsa-shimi

عضو جدید
سلام،اگه ممکنه میشه بهترین کتاب، کتاب تست یا جزوه ها برای دروس پدیده های انتقال (جرم، سیالات و حرارت) کنکور دکتری رو معرفی کنین؟ ممنونم
سلام میگن پارسه یه جزوه پدیده های انقال داره که ماله اقای دکتر سمیعی گهر است خیلی عالیه و بچه ها خیلی تعریف میکنن حل تمام تست های دکتری را هم داره ... ولی متاسفانه مثل بقیه جزواتش هر کی داره نمیده یا ...
در هر صورت اگر کسی پیدا کرد لطفا بزاره در این سایت ...
 

s.k.b

عضو جدید
بسیار سپاس گزارم. اگر کسی این جزوه رو داره لطف می کنه بقیه رو هم بهره مند کنه :smile:
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام،اگه ممکنه میشه بهترین کتاب، کتاب تست یا جزوه ها برای دروس پدیده های انتقال (جرم، سیالات و حرارت) کنکور دکتری رو معرفی کنین؟ ممنونم

سلام.. من از اونایی که قبول شدن دکتری پرسیدم.. جزوه پدیده های انتقال دانشگاه شریف رو بخونید.. سیالات پشرفته هم دکتر رشچی شریف
 

armaghana

عضو جدید
سلام.. من از اونایی که قبول شدن دکتری پرسیدم.. جزوه پدیده های انتقال دانشگاه شریف رو بخونید.. سیالات پشرفته هم دکتر رشچی شریف

سلام بچه ها
اگه کسی جزوه پدیده های انتقال دانشگاه شریف و سیالات پشرفته دکتر رشتچی رو داره لطفا اینجا بذاره
ممنون میشم
 

sahel_m

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام بچه ها
اگه کسی جزوه پدیده های انتقال دانشگاه شریف و سیالات پشرفته دکتر رشتچی رو داره لطفا اینجا بذاره
ممنون میشم

جزوه پدیدها یانتقال شریف روی سایت هست
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...درسی-مقطع-کارشناســی-ارشــد-مهندسی-شیمی/page9

اینم جزوه دکتر رشتچیان

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ه-های-درسی-مقطع-کارشناســی-ارشــد-مهندسی-شیمی
 

reza=1001

عضو جدید
سلام دوستان
میخواستم بدونم تعداد واحد درسی در دوره دکتری چند واحده وچند واحد درسی چند واحد پایان نامه؟
چطوری گرایشمون مشخص میشه؟
کسی سوالات آزاد دکتری رو داره؟
ممنون از لطفتون
 

meysam_ak

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ نفر در ۷ گروه آزمایشی کنکور دکتری سال ۹۴ ثبت نام کرده اند.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ در ۷ گروه آزمایشی در ۱۵ اسفندماه ۹۳ برگزار می شود. ثبت نام در این آزمون در آذر ماه انجام گرفت و در نهایت تعداد ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند.
توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ داوطلب ۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۱۱۳ هزار و ۹۱۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۳٫۴۲ درصد داوطلبان زن و ۵۶٫۵۸ درصد داوطلبان مرد هستند.
وی یادآور شد: این آمار نسبت به سال ۹۳ که تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون دکتری نیمه متمرکز ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ نفر بوده است تعداد ۳۹ هزار و ۵۶ نفر کمتر است و در واقع تعداد داوطلبان ۱۶٫۲۵ درصد نسبت به سال ۹۳ کاهش یافته است.
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ در ۷ گروه آزمایشی گفت: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در گروه علوم انسانی با ۹۰ هزار و ۸۹۹ داوطلب است.
وی افزود: ۲۸ هزار و ۷۷۰ نفر در گروه علوم پایه، ۴۰ هزار و ۱۸۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۸ هزار و ۷۱۰ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۷ نفر در گروه دامپزشکی و ۱۳ هزار ۴۹۱ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.
 

ssordi

عضو جدید
سلام
هر کی تونست نکات مهم هر درسی رو که برای آزمون دکتری میخونه عکس بگیره بذاره
 

baran_1957

عضو جدید
سلام به همه دوستان
کسی میدونه امسال امتیاز منفی واسه آزمون دکترا چجوریه؟ منظورم اینه که دوسال قبل زبان امتیاز منفی نداشت. امسال همینطوره؟ در مورد بقیه درو چطور؟کسی اطلاع داره ممنون میشم کمک کنه
 

amir rad

عضو جدید
والا همیشه میگن تنها یه عامل هست که به شکست آدم کمک میکنه اونم ناامیدیه!
راستش این مسئله آزاد بودن دانشگاه چیزیه که متأسفانه استادا خیلی تو مصاحبه روش مانور میدن و واقعا کارت یه کم سختتره.. اما من دیدم همین امسال کسی رو که کارشناسی دانشگاه آزاد و ارشد دولتی شهرستان درس خونده بود و دکتری دولتی تونست قبول بشه. زیاد هم شنیدم کسایی که ارشد یا کارشناسیش رو از دانشگاه آزاد مدرک گرفتن اما دانشگاه دولتی پذیرفته شدن..
به هر حال اگه واقعا میخوای دکتری بخونی همونطور که ساحل جان گفت رزومه پژوهشی از جمله مقاله ISI یا طرح پژوهشی عامل مهم و امتیاز آوریه به علاوه اینکه خوب درس بخون تا معدل بالا بیاری و همچنین توی کنکور رتبه خوبی کسب کنی تا با دست پر تو مصاحبه شرکت کنی.
موفق باشی

سلام.من پایان نامه ام قراردادپژوهشی با پالایشگاه بود.همون طرح پژوهشی هست که گفتین؟ اما مقاله ندارم. ممنون
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک دانشجوی دکتری چه راه‌هایی برای کسب درآمد دارد؟

یک دانشجوی دکتری چه راه‌هایی برای کسب درآمد دارد؟

دانشجوی دکتری نباید کار کند. این حرف عده‌ای از استادان دانشگاه است که معتقدند دانشجوی دکتری باید تمام وقت به خواندن و نوشتن و پژوهش مشغول باشد و درس خواندن در این مقطع تحصیلی را یک شغل محسوب می‌کنند.
عنوان تحقیق : یک دانشجوی دکتری چه راه‌هایی برای کسب درآمد دارد؟
همه راه‌ها به جیب ختم می‌شود
محقق: روناک حسینی


دانشجوی دکتری نباید کار کند. این حرف عده‌ای از استادان دانشگاه است که معتقدند دانشجوی دکتری باید تمام وقت به خواندن و نوشتن و پژوهش مشغول باشد و درس خواندن در این مقطع تحصیلی را یک شغل محسوب می‌کنند. در دانشگاه‌های دنیا دانشجوی دکترای تخصصی بودن شغل به حساب می‌آید و دانشجو برای تحصیل پول می‌گیرد. البته به این معنی که دانشجو پروژه‌های پژوهشی اجرا می‌کند و بابت آن از دانشگاه پول می‌گیرد. این پول زمانی به‌عنوان هزینه تحصیل آن دانشجو به حساب می‌آید و گاهی هم درآمد. دانشجوی دکتری به درآمد نیاز دارد؟ هر آدمی برای گذران زندگی باید درآمدی داشته باشد.
دانشجوهای دکتری اغلب در سنی هستند که یا صاحب خانواده‌اند یا دم‌بخت و درگیر هزینه‌های شروع زندگی. البته دور از ذهن هم نیست اگر یک دانشجوی دکتری به خاطر همین هزینه‌ها، حتی خیال تاهل را هم در سر نپروراند. هزینه‌های زندگی یک دانشجوی معمولی، اگر او را یک فرد بدون‌مسئولیت زندگی خانوادگی در نظر بگیریم، خرج رفت و آمد و غذا و اجاره خانه یا خوابگاه و کتاب و مخارج جانبی پژوهش است. اما یک دانشجو این هزینه‌ها را چطور تامین می‌کند؟
استادهایی که شراکت می‌کنند
آن دسته از استادانی که معتقدند دانشجوی دکتری نباید کار کند، اغلب خودشان دانشجوهایشان را در پروژه‌هایی که از صنعت یا سازمان‌ها می‌گیرند سهیم می‌کنند. شیوه کار این است که استاد دانشجو را در پروژه سهیم می‌کند و به ازای ساعت‌هایی که روی آن کار می‌کند به او دستمزد می‌دهد. این دستمزد اغلب ساعتی ۸ تا ۱۰ هزار تومان است. هر چند عده‌ای از دانشجوها معتقدند مبلغی که استاد به دانشجو می‌پردازد، در قیاس با چیزی که خودش دریافت می‌کند چندان منصفانه نیست. بعضی از استادان خودشان شرکت دارند و دانشجوها پاره‌وقت برایشان کار می‌کنند. درآمد کار پاره‌وقت هم به همان شیوه ساعتی محاسبه می‌شود. اما این راه کسب درآمد، چندان عمومیت ندارد و همه این بخت را ندارند که در پروژه‌ها با استاد همکاری کنند یا چند ساعتی در هفته در شرکت استادشان کار کنند. چیزی که هم ته جیب‌شان را پر کند و هم بتوانند رزومه‌شان را پر و پیمان‌تر بنویسند.
تدریس دم دست‌ترین راه گذران امور
شاید خیلی هم دم‌دست نباشد، اما درس دادن شاید اولین چیزی باشد که برای کسب درآمد به ذهن یک دانشجو خطور کند. بعضی وقت‌ها یک دانشجوی دکتری این شانس را دارد که بتواند در همان دانشکده‌ای که تحصیل می‌کند درس هم بدهد.
بعضی از دانشجوهای دکتری معتقدند شیوه امروزی جذب در وزارت علوم باعث شده دیگر دانشکده‌ها نتوانند دانشجوهایی را که از شیوه کار و تدریس‌شان راضی بوده‌اند، بورس کنند یا به عضویت هیات‌علمی دربیاورند.
دانشجوهای دکتری و متقاضیان جذب در هیات‌علمی، در سامانه جذب وزارت علوم حساب کاربری می‌سازند و اعلام نیاز دانشگاه‌ها به استاد هم در همین سامانه اعلام می‌شود. مرکز جذب وزارت علوم هم از بین کسانی که واجد شرایطند تعدادی را برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌کند. اما اگر گروه آموزشی بخواهد یکی از دانشجوهای دانشکده را جذب کند، راهی برای این کار ندارد. هر چند این شیوه برای جلوگیری از ورود افراد از درهای پشتی به کار گرفته می‌شود، ولی با این روش، حتی در انتخاب‌های درست هم گروه آموزشی قدرتی ندارد.
دانشجوهای دکتری می‌توانند در چند دانشگاه تدریس کنند و ساعتی حدود هشت هزار تومان هم درآمد دارند. جز دانشکده محل تحصیل، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، علمی-کاربردی و دانشگاه‌های آزاد هم میزبان تدریس دانشجوها هستند. اینکه یک دانشجو چند ساعت در هفته بتواند تدریس کند، به میزان زمان آزاد و روابطش با دانشگاه محل کار برمی‌گردد. می‌شود با ترمی هفت، هشت ساعت در هفته شروع شود و بعد تا ۱۵-۱۲ ساعت در هفته افزایش پیدا کند. البته داشتن مقاله و کتاب و دادن آزمون جامع امتیاز به حساب می‌آید و می‌توان روی درآمد تاثیرگذار باشد.
کار دانشجویی
متصدی وسایل آزمایشگاه، اداره کردن کلاس‌های حل تمرین، تصحیح اوراق امتحانی و… از نمونه‌های کار دانشجویی هستند که هر چند درآمد چندانی ندارد، اما بعضی‌هایشان رزومه به حساب می‌آیند و دست‌کم می‌توانند کرایه رفت و آمد را تامین کنند. دستیار استاد در آزمایشگاه درآمد بیشتری نسبت به دستیار تدریس دارد.
هر چند عده‌ای از دانشجوهای دکتری می‌گویند بعضی بابت این کار پول نمی‌گیرند و اجبار استاد راهنما دلیل کافی برای این کار است و بعضی دیگر هم می‌گویند حقوق کار دانشجویی منظم نیست و ممکن است یک ترم پرداخت شود و ترم دیگر نه. کار ترجمه هم روش دیگری برای کسب درآمد است. نویسنده آگهی‌های ترجمه روی دیوار یا آگهی‌های تدریس خصوصی خیلی اوقات دانشجوهای دکترای تخصصی هستند که برای خرید کتابی پول جمع می‌کنند یا کرایه خانه‌شان عقب افتاده است.

کارهایی که نباید از آنها گفت
پایان‌نامه فروش‌های انقلاب را دیده‌اید؟ راسته کتابفروشی‌ها، هر چند قدم در میان یکی هست که نشسته پروژه و تحقیق و پایان‌نامه دانشجویی می‌فروشد. شبیه همین کار را دانشجوهای دکتری به‌طور خصوصی‌تر انجام می‌دهند. قبول می‌کنند که پروژه یا پایان‌نامه دانشجوهای لیسانس یا فوق‌لیسانس را انجام دهند و در ازایش دستمزدی متناسب با سختی کار و مهلت تحویل دریافت کنند. مثلا یک پایان‌نامه مهندسی با سه، چهار ماه مهلت تحویل، دو تا ۵/ ۲ میلیون خرج برمی‌دارد و اگر این زمان به سه هفته برسد و پروژه دکتری باشد، قیمتش به پنج میلیون تومان هم می‌رسد.
پژوهانه‌ای که پرداخت نمی‌شود
چند سال پیش دولت طرحی را راه‌اندازی کرد که طی آن به دانشجوهای دکتری که از پروپوزال‌شان دفاع کرده بودند، ماهیانه مبلغی به‌عنوان پژوهانه یا حق پژوهش پرداخت می‌شد. هر چند این طرح در زمان اجرا چندان موفق عمل نکرد و در پرداخت آن وقفه‌هایی اتفاق افتاد و اطلاع‌رسانی‌ دانشگاه‌ها به موقع صورت نمی‌گرفت و… ولی عده‌ای از دانشجوهای دکتری روی آن حساب کرده بودند. پاییز امسال، همین پرداخت یکی در میان پژوهانه رسما قطع شد و وزارت علوم قول پرداخت وام به دانشجویان دکتری را داد؛ وامی که هنوز شیوه‌نامه پرداختش به همه دانشگاه‌ها اعلام نشده و کسی آن را دریافت نکرده است. هیچ. این کلمه‌ای است که یکی از دانشجویان دکتری علوم انسانی در پاسخ به سوال چه راه‌هایی برای کسب درآمد دارید بر زبان می‌آورد. خواندن نظراتی که دانشجوها زیر خبرهایی مثل قطع پژوهانه و پرداخت وام می‌نویسند، می‌تواند خواننده را متوجه اهمیت دغدغه مالی این افراد کند؛ کسانی که قرار است در کتاب‌ها و سایت‌ها بگردند، بنویسند، تولید کنند و ایده‌های تازه بدهند.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکات مهم برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری

نکات مهم برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری

نکات مهم برای شرکت در مصاحبه آزمون دکتری با فرمت pdf

نکاتی چند برای اینکه در مصاحبه دکتری چطور بر خود مسلط باشید و غافلگیر نشوید


 

پیوست ها

  • نکاتی-جهت-موفقیت-در-مصاحبه-دکتری.pdf
    160.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
راستی منم امسال کنکور دکتری ثبت نام کردم .. اصلا یادم نبود :D

یکم بخونیم بریم یه ازمونی بدیم ببینیم چی میشه :redface:
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
تجربه های سینا شهاب برای یک مصاحبه موفق دکتری

تجربه های سینا شهاب برای یک مصاحبه موفق دکتری

شهاب کارشناسی‌اش را در دانشگاه مازندران و با معدل ۱۷ و نیم گذرانده و در دوره کارشناسی‌ارشد دانشجوی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و شاگرد اول این دوره بوده است.

سینا شهاب، رتبه اول آزمون دکتری امسال در رشته شهرسازی، این روزها مانند دیگر متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری، منتظر برگزاری مصاحبه و نتیجه نهایی این آزمون است.هر چند رتبه یک بودن در دو کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری به او کمک می‌کند، این روزها استرسی نداشته باشد، اما به هر حال او هم خود را برای مصاحبه آماده می‌کند و پیشنهاداتی دارد که برای انجام یک مصاحبه خوب مفیدند.
شهاب کارشناسی‌اش را در دانشگاه مازندران و با معدل ۱۷ و نیم گذرانده و در دوره کارشناسی‌ارشد دانشجوی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و شاگرد اول این دوره بوده است.
۱- شانس بیشتر در سال ۹۲
امسال ضریب آزمون کتبی و مصاحبه یکسان در نظر گرفته شده و در نتیجه دانشجویانی که رتبه بهتری کسب کرده‌اند، شانس بالاتری در مقایسه با سال گذشته دارند. بنابراین باید برای سهم ۵۰ درصدی مصاحبه در این آزمون خود را آماده کرد.

۲-دسته‌بندی تالیف‌ها
در بحث کتاب و مقاله‌ و دسته‌بندی آن‌ها به ترتیب باید کتاب‌های تالیفی، ترجمه و گردآوری شده، مقاله‌های ISI، مقاله‌های منتشر شده در مجلات علمی- پژوهشی، مجلات علمی- ترویجی و مقاله‌های ارایه شده در کنفرانس‌های بین‌المللی خارجی و داخلی و کنفرانس‌های ملی را در نظر بگیرید.

۳- رزومه پر و پیمان
برای سهم ۵۰ درصدی مصاحبه می‌توان دو بخش ۲۵ درصدی را در نظر گرفت. یک بخش رزومه تحصیلی، پژوهشی و حرفه‌ای دانشجو است. البته در این فرصت باقی مانده نمی‌توان چیز جدیدی به آن رزومه افزود، اما باید هر آن‌چه تاکنون انجام داده‌اید یا دارید گردآوری کنید تا بتواید آن‌ها را در جلسه مصاحبه به صورت مستند ارایه کنید. در این زمینه مشاهده فرم شماره یک جذب اعضای هیات علمی مفید است که می‌توانید آن‌را از سایت وزارت علوم دانلود و طبق موارد آن مستندات خود را آماده کنید.

۴-سابقه تحقیق و تدریس
اگر سابقه کار پژوهشی یا تدریس آکادمیک دارید، یک معرفی‌نامه یا گواهی معتبر از آن‌ها تهیه کنید. البته به‌طورکلی بهتر است تمامی سوابق کاری خود را ارایه کنید. در این زمینه همکاری در طرح‌های پژوهشی از ارزش بالایی برخوردارند.

۵-مدرک زبان رو کنید!
اگر مدرک زبان اعم از IELTS، TOEFL، GRE، یا TOLIMO یا هر مدرک دیگری در هر سطحی دارید بهتر است آن‌ را ضمیمه مدارک خود کنید. به هر حال داشتن هر مدرکی بهتر از نداشتن آن است.

۶- روان‌شناس باشید!
۲۵ درصد بعدی جلسه مصاحبه، روان‌شناسی این جلسه است. این کار هم دو بخش درونی و بیرونی دارد. بخش درونی بر مهارت‌های فردی شما و بخش بیرونی بر فضای حاکم بر جلسه و فضای فکری استادان تاکید می‌کند. در بخش بیرونی، ابتدا تشخیص درستی از محیط و فضای حاکم بر جلسه و روحیه استادان داشته باشید. برای این کار می‌توان اطلاعاتی را از قبل و درباره استادان هر دانشگاه از دانشجویان آن دانشگاه کسب کرد. شناخت استادان در پیشبرد روند مصاحبه خیلی موثر است؛ چرا که میزان رضایتمندی هر استاد از پاسخ دانشجو تا حدی به شخصیت او هم بستگی دارد. برخی از استادان می‌خواهند جسارت (در حد منطقی) را در دانشجو ببینند و برعکس، برخی دیگر می‌خواهند بیشتر از سوی دانشجو تایید شوند. بنابراین فرصت باقی‌مانده تا مصاحبه برای شناسایی استادان و دانشگاه‌هایی که انتخاب کرده‌اید زمان مناسبی است.

۷- خودتان را کنترل کنید!
در بخش درونی روان‌شناسی جلسه مصاحبه باید تمرین کنید تا کنترل کافی بر خودتان‌ داشته باشید. اعتماد به نفس، خودباوری و نداشتن غرور کاذب از دیگر ویژگی‌های ضروری برای روز مصاحبه است.

۸- مراقب عکس‌العمل‌های خود باشید
ممکن است تعمدا سوالی غیرمرتبط از شما پرسیده شود یا حتی با نقدی تند روبه‌رو شوید، اما مراقب باشید هیچ عکس‌العمل تندی نشان ندهید و جواب‌های شما کاملا منطقی و حساب‌شده باشد.

۹- هدفمند باشید
در جلسه مصاحبه باید به نوعی برای همه سوال‌های احتمالی یک جواب در ذهن داشته باشید. به‌ویژه این که هدف شما از تحصیل در مقطع دکتری چیست و بعدش می‌خواهید چه کنید. سوال‌های احتمالی را به سادگی می‌توان از اینترنت استخراج کرد یا از تجربه‌های قبلی افراد استفاده کرد.

۱۰-تمرین معلمی!
با توجه به این‌ که انتظار ‌می‌رود دانشجوی دکتری در آینده وارد حوزه کار آکادمیک شود پس باید علاقه خود را به تحقیق و پژوهش و داشتن توانایی تدریس نشان دهید. به عبارت دیگر ثابت کنید که می‌توانید معلم خوبی باشید.

۱۱-پروپوزال خود را آماده کنید
در این مدت به رساله دکتری و این‌که می‌خواهید دقیقا چه کاری انجام دهید فکر و تلاش کنید پروپوزال خود را آماده کنید. در این زمینه باید توان کافی برای صحبت کردن در حد چند دقیقه داشته باشید. داشتن پروپوزال نشان‌دهنده هدف‌مند بودن شما و داشتن سوالی در ذهن برای ادامه‌ مسیر تحصیلی‌تان است. فراموش نکنید که این امر می‌تواند مانند یک برگ برنده و یا وتوکننده عمل کند.

۱۲-نکته‌ای برای دانشجویان رشته شهرسازی
با توجه به ادغام دو گرایش برنامه‌ریزی شهری و طراحی شهری در مقطع دکتری در رشته شهرسازی (البته به استثنا دانشگاه شهید بهشتی که همچنان به صورت مجزا جذب دانشجو دارد)، در جلسه مصاحبه هم استادان گرایش طراحی و هم استادان گرایش برنامه‌ریزی حضور دارند و ممکن است بدون در نظر گرفتن گرایش‌ از شما سوالاتی پرسیده شود، بنابراین اطلاعات و تسلط کافی در این زمینه داشته باشید؛ چرا که آماده نبودن یک امتیاز منفی به حساب می‌آید.

۱۳-تجربه گذشتگان مصاحبه دکتری

در نهایت برای سوالات احتمالی جلسه مصاحبه بهتر است از تجربه‌های دانشجویان سال‌های گذشته هر دانشگاه استفاده کنید.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزییات مصاحبه دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

جزییات مصاحبه دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

اعلام اسامی دعوت‌شدگان به مصاحبه دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی:

اسامی دعوت‌شدگان به مصاحبه دکتری پژوهش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد و متقاضیان برای اطلاع از نحوه مصاحبه خود می‌توانند به وب‌سایت www.azmoon.net مراجعه کنند.مجتبی علوی‌فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: «روند بررسی پرونده‌های متقاضیان پژوهش‌محور زمان‌بر است. پرونده متقاضیان با توجه به حد نصاب‌های معدل و ضرایب تعیین شده براساس رشته انتخابی داوطلبان بررسی شده و حائزین شرایط اولیه امروز اعلام خواهند شد.» ‌او تاکید کرد زمان و محل مصاحبه داوطلبان رشته‌های مختلف از طریق همین سامانه و به تدریج اعلام خواهد شد.
معاونت سنجش و پذیرش هم‌چنین درباره مدارک مورد نیاز برای مصاحبه، گفت: «دعوت‌شدگان به مصاحبه باید فرم پیشنهادی طرح تحقیقاتی را که زمان ثبت‌نام ارسال کرده‌اند به ضمیمه پروپوزال طرح تحقیقاتی، اصل مدرک کار‌شناسی و کار‌شناسی‌ارشد و همه سوابق و تولیدات علمی و پایان‌نامه کار‌شناسی‌ارشد و ریزنمرات خود را به همراه داشته باشند. حضور استاد راهنما با تصویر حکم کارگزینی خود در جلسه مصاحبه ضروری است و در صورت عدم حضور استاد راهنما در جلسه مصاحبه، مصاحبه متقاضی کان لم‌یکن تلقی می‌شود و هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه نیست.» علوی فاضل افزود: «نتیجه نهایی پذیرش دوره دکتری پژوهش‌محور پس از انجام مصاحبه علمی از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.» « اطلاعیه»
با حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال و با تبریک به متقاضیان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور که شرایط اولیه دعوت به مصاحبه این دوره را کسب نموده‌اند، نکاتی را در ارتباط با نحوه بررسی پرونده متقاضیان و چگونگی مصاحبه داوطلبان حائز شرایط به شرح ذیل اعلام می‌دارد :
۱- با اتمام مهلت ثبت‌نام از متقاضیان دوره دکتری پژوهش محور، پرونده متقاضیان براساس اطلاعات اعلام شده در زمان ثبت‌نام مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به حدنصاب‌های معدل و ضرایب تعیین شده براساس رشته انتخابی داوطلبان اطلاعات حائزین شرایط اولیه دعوت به مصاحبه استخراج گردیده است.
۲- در این مرحله از بررسی اولیه مدارک متقاضیان، شرط تجانس رشته انتخابی با مدرک تحصیلی فرد در دوره کارشناسی ارشد بررسی نشده و این امر توسط گروه تخصصی مربوطه و در زمان مصاحبه علمی صورت خواهد گرفت. بدیهی است چنانچه داوطب به لحاظ تجانس رشته شرایط پذیرش در دوره را نداشته باشد، دعوت به مصاحبه وی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
۳- متقاضیان دوره دکتری پژوهش محور می‌توانند از طریق لینک ذیل این صفحه از نتیجه خود مطلع شوند.
۴- داوطلبانی که شرایط اولیه دوره دکتری تخصصی پژوهش محور را دارا بوده‌اند لازم است از طریق لینک مربوطه فرم قرارداد این دوره را از طریق همین سامانه مشاهده و ضمن مطالعه دقیق آن ذیل محل مربوطه را تأیید نمایند «تا شرایط لازم برای حضور در جلسه مصاحبه را کسب نمایند».
۵- دعوت به مصاحبه متقاضیان حائز شرایط از هفته اول اسفند ماه از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد و داوطلبان لازم است برای اطلاع از تاریخ، زمان و نحوه مصاحبه علمی خود به همین سامانه مراجعه نمایند.
۶- داوطلبان در روز مصاحبه لازم است فرم پیشنهاد طرح تحقیقاتی که در زمان ثبت نام ارسال نموده اند به همراه پروپوزال طرح تحقیقاتی دوره دکترای پژوهش محور، اصل مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و کلیه سوابق و تولیدات علمی خود را به همراه یک نسخه پایان‌نامه و ریز نمرات خود در مقطع کارشناسی ارشد را به همراه داشته باشند.
۷- از آنجایی که ۵۰ درصد نمره مصاحبه دوره دکتری تخصصی پژوهش محور در اختیار استاد راهنمای طرح می‌باشد لذا حضور استاد راهنما در جلسه مصاحبه علمی فرد الزامی است. چنانچه به هر دلیلی امکان حضور استاد راهنما در جلسه مصاحبه متقاضی فراهم نشود، دعوت به مصاحبه فرد کان لم یکن تلقی شده و هیچگونه حقی را متوجه داوطلب نخواهد نمود و دانشگاه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.
۸- با توجه به اینکه سقف راهنمایی هر استاد حداکثر ۲ نفر دانشجو می باشد، لازم است داوطلب موضوع را با استاد راهنمای خود مطرح و در صورت لزوم نسبت به تغییر استاد راهنما اقدام نماید. در این مورد فرم طرح تحقیقاتی پیشنهادی لازم است به تایید استاد راهنمای جدید رسیده و حضور استاد راهنمای جدید به همراه تصویر آخرین حکم کارگزینی در جلسه مصاحبه الزامی می باشد.
۹- لازم است استاد راهنما تصویر آخرین حکم کارگزینی خود را در زمان حضور در جلسه مصاحبه همراه داشته باشد.
۱۰- نتیجه نهایی پذیرش دوره دکتری تخصصی پژوهش محور پس از انجام مصاحبه‌های علمی از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

لینک منبع در سایت دانشگاه آزاد
 

comet101

عضو جدید
بلی میدونم هر سال اشتباهاتی داره ولی منظورم اشتباه در کلید منتشره از سازمان سنجش بود که فقط برای سال 93 این کلید موجوده.
درسته ، فرمایشتون کاملا متین و درست... تأییدش میکنم... آره 93 فقط کلید داره که اشتباهم توش دیده شده... جدا از این، از سال 91 تا 93 حتی بارها دیدم جواب تو گزینه ها نبوده!
 

mousavi_66

عضو جدید
درسته ، فرمایشتون کاملا متین و درست... تأییدش میکنم... آره 93 فقط کلید داره که اشتباهم توش دیده شده... جدا از این، از سال 91 تا 93 حتی بارها دیدم جواب تو گزینه ها نبوده!

بدون در نظر گرفتن کلید به نظر من سالهای 91 و 92 خیلی کم ایرادتر بودن.
ایا به اعتراضات ترتیب اثر دادن ؟ یا درصدایی که گفتین با همین کلید غلط دار در اومده؟ فکر کنم 4 تا یی غلط تو کلید دیدم که خب 9 درصد جابجایی در درصدها خاهد شد که واقعا مقدار زیادیه.
 

comet101

عضو جدید
بدون در نظر گرفتن کلید به نظر من سالهای 91 و 92 خیلی کم ایرادتر بودن.
ایا به اعتراضات ترتیب اثر دادن ؟ یا درصدایی که گفتین با همین کلید غلط دار در اومده؟ فکر کنم 4 تا یی غلط تو کلید دیدم که خب 9 درصد جابجایی در درصدها خاهد شد که واقعا مقدار زیادیه.
والا در مورد اینکه پارسال پس از انتشار کلید اولیه ،به اعتراضات ترتیب اثر دادن یا نه، اطلاعی ندارم... موفق باشید:smile:
 

amir rad

عضو جدید
از دوستان عزیز، کسی حل سوالات دکتری 92 رو داره؟ متشکرم اگه دارید اینجا به اشتراک بذارید. ممنون
 
بالا