گفت و گوهای خودمانی بچه های IT

mandana_f

عضو جدید
پردازش تصویر بی ربط هست ..؟!!


پسر یکی از سنگین ترین و جذاب ترین کارهای توی حیطه کاری آی تی می باشد ... من که عاشق پردازش تصویر هستم و اگر به مقاطع بالایی برم خیلی دوست دارم توی این حیطه کار کنم ..

یادتونه اون ایده ایی که گفتم در مورد " ف ی ل ت ر ی ن گ براساس محتوا " میخواستم کار کنم ولی بدلیل اینکه استاد خوب که بتونه راهنماییم کنه پیدا نکردم بعد فهمیدم در حال حاضر شرکت گوگل با همکاری دانشگاه MIT دارن روش کار میکنن و فعلا هیچ کسی نتونسته در این مورد مقاله بدرد بخور بده
هر چند شنیدم توی این حیطه پروتکلهایی هست که میشه روشون کار کرد مثلا پروتکل ICAP

.........................................
در کل بنظرم پردازش تصویر اینقدر میتونه مهم باشه که یه سوپر کامپیوتر و یک چنین الگوریتمی داشته باشی اونوقت هست که بالای 60% از مراکز در امان نخواهد بود ...

خیلی دوست دارم اگر پروژت تکمیل شد واسه ما هم بزاری تا یه سری چیزها رو پیدا کنیم ... ممنون

اون پسر خیلی خنده دار بود :D

والله تا امروز که من دنبال مقاله و مطلب بودم بیشتر به نظرم به نرم افزار مربوط میشد تا آی تی مثه کاربردهایی که تو پزشکی و روباتیک داره .

پروژه ام هم ییشتر شبیه یه جمع بندی از مباحث پردازش تصویر هست نه اینکه چیز جدیدی توش باشه .

به قول امیر خان اگر خواستم / تونستم پروژه ام رو هر کی خواست براش میفرستم . البته بیشتر مربوط به تونستنه نه خواستن ! چون شدیدا متنفرم از اونایی که بخیلن تو ارائه اینجور چیزا به بقیه !!
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
2 تا درس 3 واحدی رو میخوان امتحان بگیرن. از هر نفر 100 هزار تومان شهریه میگیرن. مملکته داریم؟؟؟

تازه اینجا که پیام نوره و مثلا کم شهریه میگیرن !!!!!!
 

maryam.bagheri

عضو جدید
اره راست میگی .ترم قبل با هم کنترل پروژه های ایتی داشتیم. :D

یعنی کسی نیست که مدیریت استراتژیک داشته باشه ؟؟ بهم اطلاعات بده ؟؟ یا اطلاعاتی داشته باشه؟؟؟
سلام
من این ترم استراتژی رو پاس کردم اولش استاد یه کتاب تقریبا 300صفحه ای رو معرفی کردبعدش صدا ی بچه ها در اومد(نکه دانشگاه آزادیم یکم تنبلیم) استادم دیگه جزوه گفت
خدایش برای ترم تابستون خوبه چون خیلی به استاد نیاز نداره و هم درس حفظی هستش تازه روز امتحان استراتژی امتحان طراحی الگوریتم هم داشتم تا صبح کچل شدم:w10:
2تا درس 3واحدی ................خوب باهات حساب کردنا.........
 

maryam.bagheri

عضو جدید
یه موضوع برای بحث ، البته چیز خاص و جدیدی نیست، بیشتر یه نظر سنجی هست ، به نظرتون از وقتی که شروع به دانشگاه اومدن کردین چقدر بار علمیتون بالا رفته
چند تا هدف دارم از این بحث که آخر کار می گم ،
عده ی زیادی توی همین تاپیک گفتن که وقتی اومدن این رشته علاقه ای نداشتن بهش ولی بعد از یکی دو ترم خیلی ازین رشته خوششون اومده ، اگه جزء این دسته هستین یا بودین بگید دلایلتون که چه چیزی باعث شد ازین رشته خوشتون بیاد

سلام
شرمنده جناب مدیر
انشاا...یه 2ترم دیگه جوابتون میدم
 

elahe.elahe

عضو جدید
2 تا درس 3 واحدی رو میخوان امتحان بگیرن. از هر نفر 100 هزار تومان شهریه میگیرن. مملکته داریم؟؟؟

تازه اینجا که پیام نوره و مثلا کم شهریه میگیرن !!!!!!

مال من شد 64 تومان
نمیشه هم حرف زد تا زبون بچرخونی میگن حرف سیاسی ممنوع:D
 

sougmad

عضو جدید
2 تا درس 3 واحدی رو میخوان امتحان بگیرن. از هر نفر 100 هزار تومان شهریه میگیرن. مملکته داریم؟؟؟

تازه اینجا که پیام نوره و مثلا کم شهریه میگیرن !!!!!!

دقیقا!!
چیزی که ما بعد انتخاب واحدمون میگیم همیشه!!
اونم خودخوان.
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
مال من شد 64 تومان
نمیشه هم حرف زد تا زبون بچرخونی میگن حرف سیاسی ممنوع:D

دقیقا!!
چیزی که ما بعد انتخاب واحدمون میگیم همیشه!!
اونم خودخوان.

الان متوجه شدم دانشگاهمون شهریه دروس رو اشتباها , عادی حساب کرده . درحالی که باید خودخوان حساب کنه.

واسه همین شهریه شده 100 تومان. فردا میرم دانشگاه بهشون بگم که لطف کنند و اشتباهشون رو درست کنند. شهریه من هم باید حدود 65 تومان بشه!!!!

-------------------------------------------

نظریه کتاب انتشارات نما خوبه یا انتشارات نص؟؟؟
 

sougmad

عضو جدید
نظریه کتاب انتشارات نما خوبه یا انتشارات نص؟؟؟

مال ما انتشاراته نما بود.
البته شبیه همن تقریبا
ولی من فک میکنم این بهتره
متنش واقعا روونو باحال بود

راستی
یه پیشنهاد
برای نظریه جزوه ی بچه های دانشگاه آزاد قزوینو دانلود کن
خیلی چیز باحالیه;)
یعنی فقط اونم بخونی حلی!!!(البته نه کامل چون تا فصله 9 دارن! :d)

اگه پیداش نکردی بگو به دوستام بگم لینک دانلودشو دارن یا نه:smile:
 

asmun

عضو جدید
سلام به همگی دوستان یه سوال خودمونی دارم لطفا راهنمایی کنید شما ها که دانشجوهای itهستید تو تابستون برای قوی تر شدن ÷ایه درسیتون از چه کلاس های استفاده میکنید یا کلا برای اینده غلی تون از چه دوره های استفاده میکنید مرسی لطفا رانماییم کنید
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یکی از کسانی که قبل از اینکه این رشته بیاد علاقه ای به ایتی نداشت خود من بودم. من به صنایع علاقه داشتم و اصلا علاقه ای به ایتی یا کامپیوتر نداشتم و قصد تغییر رشته هم داشتم.

وقتی 1 ترم و نیم گذشت و موقع ثبت نام برای تغییر رشته رسید. از چند نفری مشورت گرفتم و خودم هم تحقیقاتی کردم که ببینم اصلا خوبه تغییر رشته بدم یا نه.

اونجا بود که با ایتی بیشتر اشنا شدم. من پیش زمینه ای که از ایتی یا کامپیوتر داشتم این بود که سقف یه مهندس کامپیوتر یا ایتی رو این میدیدم که شخص یه مغازه ای باز کنه و خدماتی ارائه بده.

اگه در هر زمینه ای هم سقفی ببینم . اخلاق من اینجوریه که هیچ نوع علاقه ای بهش نخواهم داشت. من بیشتر علاقه مندم که اگه در زمینه ای مطالعه میکنم چیزهای ناشناخته ای برام وجود داشته باشه که همین انگیزه ای برای یادگیریم هست .

وقتی شروع کردم به خوندن مقدماتی طراحی وب . و با شبکه و امنیت و برنامه نویسی و ... بیشتر اشنا شدم و این دنیای ناشناخته ها برام زیاد شد. این علاقه یادگیری هم همراش به وجود اومد.


در زمینه بار علمی هم ادم شاید نتونه تفکیکی پیدا کنه که ببینه چه چیزهایی یاد گرفته. ولی تا اونجایی که یادمه و یه منبع خاطراتی برای ایندم هم باشه : در مورد رشتمون . 2 ترم اول که هیچی. (تو این 2 ترم خیلی خیلی به یادگیری ف ا ر ک س پرداختم و خیلی براش وقت میگذاشتم که ربطی به رشتمون هم نداره )

از تابستون پارسال شروع کردم به طراحی وب. بعد یادگیری html و css . قصد یادگیری Php و سی شارپ دات نت رو داشتم که مقدماتی ازشون رو یاد گرفتم و بعد در اواخر ترم سوم یکی از دوستان کلاسهای نتورک پلاسی در دانشگاه گذاشت که مقدمه ای بود برام برای اشنا شدن با مدارک سیسکو و مایکروسافت که خود همین علاقم رو به این رشته چند برابر کرد.

این دوستم میگفت که حتما یه زمینه رو انتخاب کن و به شکل اصلی ادامه بده و کمی مطالعه برای شبکه رو مد نظر داشتم.

در ترم چهارم هم در زمینه اطلاعات عمومی ارشد. کتابهای منبع ارشد و دانشگاههای خارج از کشور. شرایط اپلای کردن و ویزا گرفتن و ... مطالعه زیادی داشتم.

برای سیسکو و مایکروسافت اموزش دانلود می کردم که هیچکدوم رو هم نگاه نکردم. کمی مطالعه در مورد شبکه رو هم داشتم. کتاب شبکه تنن بام رو هم کمی میخوندم.

کلا در ترم چهارم چیز خاصی رو به شکل تخصصی یاد نگرفتم و فکر میکنم یه استاپ داشتم . البته در ف ا ر ک س روزهای به نسبت خوبی داشتم.

از این تابستون هم ccna رو با یه کتاب و چند تا جزوه شروع کردم . کمی باید مطالعه کنم و ببینم چقدر نیاز به کلاس رفتن داره.

در کل بخوام جمع بندی کنم . حس میکنم پیشرفت زیادی نداشتم و بیشتر مطالعاتم جنبه عمومی داشته.


پ ن : ببخشید طولانی شد. بیشتر میخواستم یه منبع خاطراتی برای خودم هم باشه که در اینده بدونم چه کارهایی انجام دادم.

زنده باد
یه نکته ی خیلی مهم برای همه اونایی که می خوان IT یاد بگیرن ، الان پست هات رو خوندم یادم اومد بگم

دوتا شرکت معروف توی زمینه ی آموزش IT هستن ، یکی Trainsignal و یکی CBT Nuggets ، این دوتا شرکت package های آموزشی مختلفی توی اکثر دوره های IT مثل MCSE , MCITP , Cisco , Linux , Comptia , SQL Server , VmWare , Wireless Networking و ... دارن ، من یه مدت هست شروع کردم دارم کار می کنم با ویدیوهاشون ، باید بگم واقعا لذت می برم و بسیار بسیار مفید و کاربردی ، طوری که حتی آمادتون می کنه برای امتحانات بین المللی ، اگر بتونید تهیه کنید واقعا عالی هست و قویا به همتون پیشنهاد می کنم.

-------------------------
حالا من از خودم بخوام بگم ، من IT رو خوب می شناختم، و خوب موقع انتخاب واحد می دونستم دانشگاه توی IT وضعیتش چه طووره، ولی چون علاقه ی زیادی به شبکه و برنامه نویسی و .... داشتم ترجیح دادم عنوان مدرکم(آخی که هرچی می کشیم از همین اسم پرستی و ... هست) IT باشه ، به امید اینکه یه روزی واقعا یه IT man واقعی بشم ، گفتم خودم تلاش می کنم.
از نظر بار علمی هم درس های مدیریتیمون برام یکم خوب بودن ولی برنامه نویسیا و الگوریتم ، معماری و ... چندان برام جالب نبودن.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بار علمی رو از کدوم دیدگاه میگی ..؟!!
از لحاظ گسترده شدن بار علمیم نسبتا خوب بوده که مطالبی که توی دانشگاه بود فقط 30 % کمکم کرد و 70 % رو خودم دنبالش بودم ... فقط دانشگاه این وسط واسم نقش دلیل برای کارهام بود (از پیام نور بیش از این انتظار نمیره)

اما از لحاظ عمقی بگم که خیلی ضعیفم ... و اون هم به دلیل گسترده بودن این رشته هست و نتونستم بطور واضح بگم توی یه زمینه تخصص کافی رو دارم ... (برای عمق دادن به کارهام هم برنامه هایی دارم امیدوارم بشه)
...............................................
اما من از اون دسته نبودم که بدون اطلاع بیام این رشته ... بازها گفتم اگر توی پیام نور بغیر از این رشته (و معماری)چیزی دیگه قبول میشدم نمیرفتم
اون موقع با خودم میگفتم من که رشته مورد علاقم قبول شدم ولی دانشگاه خوبی قبول نشدم ...به این خاطر گفتم جایی که یکسال پشت کنکور بمونم بجاش اون یکسال رو روی مباحثی کار کنم که بتونم کسریات دانشگاه رو برطرف کنم :)

خوبه ، اگر دانشگاه یه نقش محرک داشته براتون خودش خیلی عالی هست ،
برام جالب بود گفتی معماری یا IT ، این دوتا رشته دوتا سمت مختلف هستن ، ازین نظر می گم که معمولا همه یا دید و روحیه ی هنری و طراحی دارن که می رن سراغ رشته هایی مثل معماری و یا دید علاقه ی منطقی و صفر و یکی دارن که میان سراغ IT یا برق و کامپیوتر و ...
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
اول از همه بگم چون کیبورد فارسی نداشتم اینو دارم با Google Translitrate مینویسم :D
1.ای وای ببخشید ...
2. با سایت پیام نور آشنایی داری دیگه .. (reg.pnu.ac.Ir رو میگم)
بعد از اینکه وارد میشی یه چندتا حروف میده که اونا رو باید وارد کنی ... خب تا حالا دقت کردی چرا اینا رو کج و ماوج میزارن .. ؟!!
چون دستگاه های فیزیکی نتونه تشخیصی بده به طوری که فقط یه انسان حالیش میشه اون چی هست ...
حالا این ف ی ل ت ر ینگ براساس محتوا که من گفتم یکی از کوچکترین مباحثش همین میشه که دستگاه بدون کاربر (براساس هوش خود دستگاه) میتونه اون حروف که فقط برای انسان قابل تشخیص هست رو شناسایی کنه

حالا : سیتم شیلترینگ براساس محتوا + یه سوپر کامپیوتر = در امان نبودن 30% از منابعی که براساس بیومتریک کار میکنن

یعنی این کار خیر یه کار شر هم دنبالش هست ...
۱. معلومه این پسر تکیه کلامته نه خطاب جنسیتی ، پس عیب نداره
۲.جالبه ، پس یکی از کارش میتونه پر کردن CAPTCHA باشه...دیگه چی؟
امیرخان. چرا با ایشون برخورد نمیشه؟؟؟
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...دانشگاه-ها-.?p=3858140&viewfull=1#post3858140

1- تبلیغات
2-پست زدن در تاپیکی که ربطی به نوشته هاش نداره.
3- تکرار پست های تبلیغاتی.
واقعا! سواله من هم هست
سلام به همگی دوستان یه سوال خودمونی دارم لطفا راهنمایی کنید شما ها که دانشجوهای itهستید تو تابستون برای قوی تر شدن ÷ایه درسیتون از چه کلاس های استفاده میکنید یا کلا برای اینده غلی تون از چه دوره های استفاده میکنید مرسی لطفا رانماییم کنید
سلام
خوش اومدید
یه نگاهی به بقیه تاپیک ها بندازید
در مورد پایه درسی نظری ندارم اما اگه به شبکه علاقه مند باشد میتونین دوره هاشو برین , هم برای درستون خوبه هم آینده
===================
یه حامی دو آتیشه لینوکس داره از windows ۷ و IE ۸ استفاده میکنه... دنیا رو میبینید؟
حد اکثر فردا CD هام باید برسه
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
اصلآ اینا به کنار...تولدم مبارک :D
 

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلآ اینا به کنار...تولدم مبارک :D

امروز تولدت بود امیرجان؟؟

به به . زودتر میگفتی یه تاپیک جدا تو باشگاه باز میکردیم یه جشن میگرفتیم . :D

تولدت مبارک عزیز. انشالله همیشه شاد و موفق و سبز باشی.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آ"لینوکس شاپ"



نمیشه بابا.انقدر دردسر و پیچیدگی داره که عمرا نمیرسی.هرچند امتحان نکردم اما هیوریستیک میگه عملی نیست!!
اون بحث مدیرگروه هم شوخی خوبی بود،خندیدیم :D
کارآموزی کجا میری؟ آشنا داری یا چی؟

امیرجان واحدی چیزی داره این "چقدر"؟
من به نظر خودم خیلی خوب بوده برام دانشگاه.هم خود درس های دانشگاهی رو سعی کردم خوب بفهمم و درک کنم که منظورش چیه و چی میخواد بهم بده،هم سعی کردم با اطلاعات پایه ای که از دانشگاه گرفتم مطالعه خارج از درس بکنم و فکر میکنم بد نبوده.به قول دوستان : راضیم ازش!

دختره!!

والله من مدتی هست که شاغلم (حدود یک سال) دیگه کار آموزیم هم همین محل کارم رد می کنم.
چقدر هم واحدش برای هر نفر فرق می کنه :D .بسیار خوب ، همینه که خودت راضی باشی مهم هست ، خیلیا رو می شناسم که اهمیت مدرک براشون جای خودش ولی به دانش هم اهمیت می دن و متاسفانه الان اذاب وجدان دارن که چرا توی این 3-4 سال چیزی به دانششون اضاف نشده ، البته مقصر هم خودشونن
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
الان متوجه شدم دانشگاهمون شهریه دروس رو اشتباها , عادی حساب کرده . درحالی که باید خودخوان حساب کنه.

واسه همین شهریه شده 100 تومان. فردا میرم دانشگاه بهشون بگم که لطف کنند و اشتباهشون رو درست کنند. شهریه من هم باید حدود 65 تومان بشه!!!!

-------------------------------------------

نظریه کتاب انتشارات نما خوبه یا انتشارات نص؟؟؟

بازم خوبه ، من 5 واحد (با کار آموزی) ان ترم برداشتم نزدیک 300 تومن شده
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به همگی دوستان یه سوال خودمونی دارم لطفا راهنمایی کنید شما ها که دانشجوهای itهستید تو تابستون برای قوی تر شدن ÷ایه درسیتون از چه کلاس های استفاده میکنید یا کلا برای اینده غلی تون از چه دوره های استفاده میکنید مرسی لطفا رانماییم کنید

اگر که می خواین فقط پایه درسی دانشگاهتون قوی بشه فقط می تونید کلاس C++ رو خارج از دانشگاه برید چند تا درس داشنگاهی رو پوشش می ده
 
بالا