چرا زنان نسبت به مردان دارای اعتقادات مذهبی قوی تری هستند؟

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
چون الان پی به خرافی بودن و بی پایه و اساس بودن آنها برده اند حتی بعضی ها تا جایی پیش رفته اند که دیگر خدا را هم قبول ندارند.

ولی فکر کنم خانم ها به راحتی مردان خدا را انکار کنند.



این جمله تون در تناقض اشکار با سخنان استارتره
از نظر استارتر خانم ها بیشتر از اقایان پایبند اعتقادات و باورهای دینی هستند.






البته صد در صد خرافی نیست .مثلا مصریان از خیلی خیلی قدیم رابطه قابل اعتمادی میان پدیده‌های آسمانی و فرایندهای زمینی یافته بودند: هنگامی که در تابستان ستاره نورانی سیروس (شعرای یمانی) برای نخستین بار در آسمان غروب ظاهر می‌شد، خیلی زود پس از آن رود نیل از بستر خود طغیان می‌کرد. امروزه با کمک قوانین علمی میشه این پدیده رو توضیح داد




امروزه علم اخترشناسی رشته دانشگاهی است .


اخترشناسی (Astronomy) علم بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی پدیده‌های آسمانی از جمله ستارگان، سیارات، دنباله‌دارها، کهکشان‌ها و پدیده‌هایی مانند شفق قطبی و تشعشعات پس زمینه‌ای فضا می‌باشد که منشاء آنها در خارج از جو زمین قرار دارد. این رشته با رشته‌هایی مانند فیزیک، شیمی و فیزیک حرکت ارتباط تنگاتنگ دارد و همچنین با رشتهٔ فضاشناسی فیزیکی (پیدایش و تکامل جهان) ارتباط نزدیکی دارد.
اگر تنها ستارگان مورد مطالعه قرار بگیرند به آن ستاره‌شناسی (Stellar Astronomy) گفته می‌شود.

اخترشناسی یکی از قدیمی‌ترین علوم است. اخترشناسان در تمدن‌های اولیه بشری به دقت آسمان شب را بررسی می‌کردند و ابزارهای ساده اخترشناسی از همان ابتدا شناخته شده بودند. با اختراع تلسکوپ، تحولی عظیم در این رشته ایجاد شد و دوران اخترشناسی جدید آغاز گردید.
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این عبارت رو چند بار بخون . این کتاب داره فمنیست رو به چالش می کشه . این کتاب داره نظام سرمایه داری رو به چالش می کشه . این کتاب داره باورهای خرافی محدود کننده اجباری رو به چالش می کشه . این کتاب میگه انسان با هر جنسیت ، نژاد و مذهب باید از خقوق مساوی برای تکامل برخوردار باشه


فالاچي در اين كتاب كه در بحبوحه بزرگ‌ترين مبارزات فمينيستي در جهان نوشته شده، شايد جزء نخستين روشنفكراني باشد كه راه سوم را براي تحقق حقوق زنان نشان مي‌دهد كه مسيري فراتر از زنانگي و مردانگي‌ است؛ راه ‌حفظ حقوق اقليت‌ها و توجه به حقوق بشري فراتر از جنسيت. او در گزارش خود روشن مي‌كند حقوق زن امروز بايد در تحقق رعايت مساوات بين همه انسان‌ها با هر جنس، نژاد، قوميت و مذهب رسميت پيدا كند تا زنان بتوانند دنيايي جديد بسازند، و زندگي را نه براي اثبات خود بلكه در مقام فرصتي براي تعالي دادن به ارزش‌ حضور انسان در جامعه درك كنند.

معذرت می خوام ازتون (اما پیرو همون صحبت ها)

چه دردی هست که این مسایل رو به چالش بکشیم؟
وقتی نوار نقاله ی کارخونه داره حرکت می کنه و تولید هست و.... بنظظرم کار اشتباهی هست فقط و فقط برای جلوگیری از الودگی هوا کارخانه رو تعطیل کنیم!


درسته که محیط زیست رو اعصاب و روان و... ما تاثیر داره! اما این تاثیرات در دراز مدت رخ نمود پیدا می کنن و تعطیل کارخانه ای که مایحتاج روزانه مردم ما رو تامین می کنه همین امروز اثرش رو می گذاره و...


میگن زلزله اومده بوده ! یه نفر زیر اوار انگشت خودشو قطع می کنه و شروع می کنه به خوردن خون خودش و زنده می مونه می تونست این کار رو نکنه تا جسدش سالم بمونه!


امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تاپیک به تالار اسلام و قرآن منتقل شد
 

*Essi*

اخراجی موقت
تاپیک به تالار اسلام و قرآن منتقل شد

به گفتگوی آزاد بیشتر ربط داره ........دههه

البته این قضیه مختص به اسلام عزیز نیست، توی باورهای دیگه چون مسیحیت و یهودیت و حتی هندوئیسیم و.... هم همین داستان حاکمه.

حداقل من از نزدیک ارادت قلبی بیشتر بانوان هندو خدمت مقام شامخ موش رو میدیدم که بیشتر بهش توجه داشتن تا مردا !!!

ولی مهم گفتن حرف هاست و بحث این تاپیک به دور از توهین قشنگ داشت پیش میرفت.

تالار آزاد بهترین جا برای شنیدن نظرات مختلف دوستان درباره چنین مسائلی هست. :gol:
 
آخرین ویرایش:

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته این قضیه مختص به اسلام عزیز نیست، توی باورهای دیگه چون مسیحیت و یهودیت و حتی هندوئیسیم و.... هم همین داستان حاکمه.

حداقل من از نزدیک ارادت قلبی بیشتر بانوان هندو خدمت مقام شامخ موش رو میدیدم که بیشتر بهش توجه داشتن تا مردا !!!

ولی مهم گفتن حرف هاست و بحث این تاپیک به دور از توهین قشنگ داشت پیش میرفت.

تالار آزاد بهترین جا برای شنیدن نظرات مختلف دوستان درباره چنین مسائلی هست. :gol:


با نظرت موافقم ....

بحث خیلی خوب و بدور از حاشیه داشت پیش می رفت .

مذهب منحصر به اسلام نیست . در مذاهب الهی و ائین های اعتقادی نظیر بودیسم و هندویسم هم میتوان این موضوع رو بررسی کرد. نظراتم صرفا از دید طالع بینی و فالگیری بود و قصد داشتم از نظر امکانات تحصیلی و شغلی هم مقایسه ها رو ادامه بدم.
 

خشایار واقعی

عضو جدید
با درود خدمت دوستان گرامی.

خیلی از دستورات دینی رو که شاید از نظر بعضی مردان ظلم به نظر بیاد، بسیاری از زنان با آغوش باز میپذیرن.

اکثریت کسانیکه در پی نذر و نیاز و درخواست حاجت هستند از زنانند.

اکثریت معتقدین به روح و خواب و استخاره و .... باز هم از زنان هستند.

اکثریت کسانیکه فریب مبلغین دروغین رو خوردن یا نزد کسی برای دعا رفتن و ازشون سوء استفاده شده، زنانند.

انداختن سفره هایی جهت زیارت، بحث در فرستادن صلوات و خواندن دعا برای موفقیت، ارادت قلبی بیشتر به انسان هایی به عنوان واسطه آدم و آفریدگار برای گرفتن حاجت و....

دین نتونست پوششی اجباری به مرد تحمیل کنه و حتی آستین کوتاه رو هم جلوش مقاومت شد، امام زنان حاضر شدند حتی یا مقنعه و مانتو در گرمای زمین فوتبال بدوند و بگویند این یک ارزش است.

نمیدونم چقدر با سئوال اصلی این تاپیک موافقید، تجربیات خود من در زندگی و محیط اطرفم به من ثابت کرده زنان باورهای مذهبی قوی تری نسبت به مردان دارند.


موافقید یا مخالف و علت موافقت یا مخالفت خودتون رو هم تشریح کنید.

با تشکر. :gol:


سلام
در مثالهایی که زده اید چند مسئله باهم مطرح شده که باید جدا جدا بررسی کرد:
در تمام موارد باید دقت داشت که درصد قابل توجهی اعتقادات ظاهری است و باورهای عمیقی در مورد آن وجود ندارد مثلا در مورد انداختن سفره که اگر دقت داشته باشید در خیلی از موارد بهانه ایست برای دور هم جمع شدن که خیلی مسائل در آن جمع غیر از دعا و زیارت مطرح است.
در مورد فریب خردن از متقلبین اولین چیزکمبود اطلاعات است که بدون توجه به جنسیت با مراتب مختلف شامل حال همه است.
از طرفی دیگر با نگاهی واقع انگارانه نسبت به زن فارغ از نگاه مدرن به زن این نکته قابل دریافت است که خانمها از قوه احساسات بالاتری نسبت به مردان برخوردارند که خوب مانند هر چیز دیگری عدم مدیریت صحیح آن سبب گمراهی می شود.(داخل پرانتز بگم: ای کاش جایی بود بیشتر میتونستیم راجع به مقوله زن بحث کنیم.)
راجع به اعتقاد به روح و خواب هم دقیقا بصورت پایه همین مسئله صادق است مضاف بر اینکه بعضی اوقات فرهنگی در جامعه حاکم می شود مثلا فرهنگ رمالی و تعبیر خواب و ... و خانمهای ایرانی بدلایل متعددی بیشتر از مردان تحت تاثیر این فرهنگ می شوند.(امیدوارم بتونم در جایی بیشتر در مورد دلایل به تفصیل بنویسم.)
در مورد نذر ,موضوع خاصی بنظرم نمی رسه و بعنوان تجربه شما و جامعه ای که با آن بیشتر سروکار داشته اید برداشت می کنم و آمار دقیقی بنظر نمی رسه.
در مورد پوشش و مثال فوتبال هم انشاالله بعدا می نویسم.
بعنوان جمع بندی باید گفت که برای درک مسائل مربوط به زنان باید زن را بهتر و بیشتر شناخت و هرچه بیشتر از ظلمی که به زنان روا میشود کم کرد.
البته کمی از موضوع تاپیک خارج شدم که بنظرم لازم بود.
با تشکر
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺳﻼﻡ
ﺩﺭ ﻣﺜﺎﻟﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺯﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﭼﻨﺪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﺪﺍ ﺟﺪﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﺮﺩ:
ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻗﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﺻﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﯼ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﺜﻼ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺳﻔﺮﻩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﻗﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺍﯾﺴﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻥ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﻤﻊ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺩﻋﺎ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﻣﺘﻘﻠﺒﯿﻦ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﭼﯿﺰﮐﻤﺒﻮﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﺑﺎ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻝ ﻫﻤﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﻧﮕﺎﺭﺍﻧﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻥ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﺪﺭﻥ ﺑﻪ ﺯﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﺍﺯ ﻗﻮﻩ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﺑﺎﻻﺗﺮﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻋﺪﻡ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺁﻥ ﺳﺒﺐ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.(ﺩﺍﺧﻞ ~ﺭﺍﻧﺘﺰ ﺑﮕﻢ: ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺘﻮﻧﺴﺘﯿﻢ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺯﻥ ﺑﺤﺚ ﮐﻨﯿﻢ.)
ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺑﺼﻮﺭﺕ ~ﺍﯾﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺻﺎﺩﻕ ﺍﺳﺖ ﻣﻀﺎﻑ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺣﺎﮐﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﺜﻼ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ... ﻭ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺪﻻﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.(ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﻡ ﺑﺘﻮﻧﻢ ﺩﺭ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﻻﯾﻞ ﺑﻪ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ.)
ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﺬﺭ ,ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﻨﻈﺮﻡ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﻪ ﻭ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺳﺮﻭﮐﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﺪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺁﻣﺎﺭ ﺩﻗﯿﻘﯽ ﺑﻨﻈﺮ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﻪ.
ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ~ﻭﺷﺶ ﻭ ﻣﺜﺎﻝ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﻫﻢ ﺍﻧﺸﺎﺍﻟﻠﻪ ﺑﻌﺪﺍ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﻢ.
ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﻭﺍ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻢ ﮐﺮﺩ.
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﺎ~ﯾﮏ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻡ ﮐﻪ ﺑﻨﻈﺮﻡ ﻻﺯﻡ ﺑﻮﺩ.
ﺑﺎ ﺗﺸﮑﺮ
ﺍﮔﺮ ﺯﺣﻤﺘﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﺧﻮﺏ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺑﺪﻫﯿﺪ
ﺍﯾﻨﺎ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﯿﺪ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ
ﻭﻟﯽ ﺧﻮﺏ ﻣﺸﺨﻀﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺗﺎ ....
ﺧﻮﺏ ﯾﮑﻢ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﯿﺪ.
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
به دلیل درخواست های زیاد تاپیک رو موقتا منتقل میکنم تالار آزاد ولی منتظر جواب آقا جواد هستم
ایشون تشخیص بدن مربوط به تالارشون هست منتقل میشه تالار قرآن و اسلام
موفق باشین
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﺗﺎ~ﯾﮏ ﺭﻭ ﻣﻮﻗﺘﺎ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺗﺎﻻﺭ ﺁﺯﺍﺩ ﻭﻟﯽ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﺁﻗﺎ ﺟﻮﺍﺩ ﻫﺴﺘﻢ
ﺍﯾﺸﻮﻥ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺪﻥ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﺎﻻﺭﺷﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯿﺸﻪ ﺗﺎﻻﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ
ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﯿﻦ

ﻣﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﺍﯾﯽ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ:gol:
ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﺍﯾﯽ ﺗﻮ ﮐﺸﻮﺭ ﻫﻢ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﺸﻦ:heart:
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
به دلیل درخواست های زیاد تاپیک رو موقتا منتقل میکنم تالار آزاد ولی منتظر جواب آقا جواد هستم
ایشون تشخیص بدن مربوط به تالارشون هست منتقل میشه تالار قرآن و اسلام
موفق باشین
12 . درج مطالب مذهبی فقط در تالار مخصوص خود.در تالار آزاد،تنها مجاز به ایجاد تاپیک هایی در رابطه با مذهب می باشید که زیر شاخه ی مخصوص آن در تالار مذهب نباشد، مطالب بدون مرجع موثق حذف خواهند شد.همچنین ایجاد تاپیک های تفرقه بر انگیز مذهبی ممنوع می باشد.
 

جین ایر

عضو جدید
به نظرم نگاه شما نگاه مثبتی به اعتقادات خانم ها از دین نیست این مسایلی که گفتین خرافه هایی که خانم ها شاید باور داشته باشند بهتر بود سوالتون رو درباره خرافه مطرح می کردید.
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به نظرم نگاه شما نگاه مثبتی به اعتقادات خانم ها از دین نیست این مسایلی که گفتین خرافه هایی که خانم ها شاید باور داشته باشند بهتر بود سوالتون رو درباره خرافه مطرح می کردید.
چون از نظر استارتر :اعتقادات مذهبی=خرافه!!
پس راه پاسخ دادن همین اول کاری بسته میشه!!
اگه منظورش این نبود:
میشد بگیم خانوما به خاطر ساده انگاریهاشون!زودتر به دام خرافه میفتن...
ولی از نظر مذهبی باید بگم اصلا اینجوری نیست که خانوما معتقدتر باشن!یعنی اگه معنای دین(من تاکیدم رو اسلامه)رو نخوایم با خرافه قاطی کنیم باید بگم هیچ رابطه ای بین جنسیت و اعتقادات مذهبی وجود نداره!!
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﻭ... ﺭﻭ ﻫﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﮕﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﺴﺖ ﻭ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﺩ ﺑﺤﺚ ﺭﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﻨﻪ ﺑﻪ ﺍﺳﻼ ﻡ ﯾﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﯾﺎ ....

ﻭﻟﯽ ﮐﺎﻓﯿﻪ ﮐﻤﯽ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ!
ﻧﻤﺎﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻭﻧﺶ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﻮﭼﯿﮑﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﺎﻣﻞ ~ﺭ ﻧﻤﯿﺸﻪ !ﺍﻣﺎ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﺗﺎ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺩﺭ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ....


ﮐﻤﯽ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻤﺎﻥ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﻢ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﮐﻠﯿﺴﺎﻫﺎ ﻭ ﻣﻌﺎﺑﺪ
ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﻓﺎﻝ ﮔﯿﺮﯼ ﻭ....
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﻭ... ﺭﻭ ﻫﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﮕﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﺴﺖ ﻭ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﺩ ﺑﺤﺚ ﺭﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﻨﻪ ﺑﻪ ﺍﺳﻼ ﻡ ﯾﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﯾﺎ ....

ﻭﻟﯽ ﮐﺎﻓﯿﻪ ﮐﻤﯽ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ!
ﻧﻤﺎﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻭﻧﺶ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﻮﭼﯿﮑﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﺎﻣﻞ ~ﺭ ﻧﻤﯿﺸﻪ !ﺍﻣﺎ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﺗﺎ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺩﺭ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ....


ﮐﻤﯽ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻤﺎﻥ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﻢ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﮐﻠﯿﺴﺎﻫﺎ ﻭ ﻣﻌﺎﺑﺪ
ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﻓﺎﻝ ﮔﯿﺮﯼ ﻭ....
نه استارتر بحث رو به اسلام و ایران محدود نکرده!من خواستم محدود کنم!ولی استارتر هم سعی نکرده این دو مقوله ی و خرافه و اعتقادات مذهبی رو جدا کنه!!باید معلوم بشه منظور چیه دیگه؟!منظورش هر دو مورده؟!باهم؟!جدا جدا؟!از نظر استارتر خرافه=اعتقادات مذهبی؟!!

فکر کنم ماجرای خرافه حل شده است!زنها خرافاتی تر هستن...
ولی در زمینه ی اعتقادات مذهبی....!!!یه بار تو دانشگاهمون یه پژوهشی انجام دادیم که نتیجه این شد:پسرا معتقدترن!!
نمیدنم شاید مشکل از نمونه ها بود!!
کلا بحث عظیمیه این مبحث...هر بار من میمونم که واقع کدوم جنس معتقدترن و باز به هیچ نتیجه ای نمیرسم!!ولی میشه گفت که واقعا ربطی به جنسیت نداره!!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا یکی بیاد روشن کنه که چی خرافه س و چی نیست... جالبه که شما به سفره و نذری می گین خرافه...
ضمن اینکه واقعا نباید به این توجه کنیم که این چیه که باعث می شه خانمها به چنین مسائلی روی بیارن؟ آیا جز اینه که اعتقادشون به قدرتهای مافوق بشری افرادی هست که این سفره ها رو نذر اونها می کنن؟ البته من می دونم برخی تصورات و افکار با اصل مذهب شیعه متفاوته اما آیا همین گونه تصورات هم نوعی از اعتقادات مذهبی نیستن؟؟؟
همونطور که حتی اعتقاد به مجسمه بودا هم می تونه نوعی اعتقاد مذهبی باشه
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضمن اینکه من نفهمیدم رو چه اصلی می گین زنها خرافاتی ترن؟ زنها جذب خرافه می شن و مردها جذب مذهب ناب؟؟!!
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﺑﺤﺚ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﮑﺮﺩﻩ!ﻣﻦ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﻨﻢ!ﻭﻟﯽ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﻫﻢ ﺳﻌﯽ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﯼ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺭﻭ ﺟﺪﺍ ﮐﻨﻪ!!ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺑﺸﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﭼﯿﻪ ﺩﯾﮕﻪ؟!ﻣﻨﻈﻮﺭﺵ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩﻩ؟!ﺑﺎﻫﻢ؟!ﺟﺪﺍ ﺟﺪﺍ؟!ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﺧﺮﺍﻓﻪ=ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﺬﻫﺒﯽ؟!!

ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﺣﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ!ﺯﻧﻬﺎ ﺧﺮﺍﻓﺎﺗﯽ ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻦ...
ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﺬﻫﺒﯽ....!!!ﯾﻪ ﺑﺎﺭ ﺗﻮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻤﻮﻥ ﯾﻪ ~ﮊﻭﻫﺸﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺪ:~ﺳﺮﺍ ﻣﻌﺘﻘﺪﺗﺮﻥ!!
ﻧﻤﯿﺪﻧﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ!!
ﮐﻼ ﺑﺤﺚ ﻋﻈﯿﻤﯿﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺒﺤﺚ...ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﻣﻦ ﻣﯿﻤﻮﻧﻢ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻊ ﮐﺪﻭﻡ ﺟﻨﺲ ﻣﻌﺘﻘﺪﺗﺮﻥ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯼ ﻧﻤﯿﺮﺳﻢ!!ﻭﻟﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺭﺑﻄﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻧﺪﺍﺭﻩ!!
ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﮕﻢ !ﺷﮑﯽ ﺩﺭ ﻣﻌﺘﻘﺪﺗﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﻧﯿﺴﺖ !ﻫﺮﭼﯽ ﺑﺎﺷﻪ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﻨﺪ ﻭ....(ﺷﻮﺧﯽ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ!ﻣﺮﺟﻊ ﺯﻥ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ!)

ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﮐﻤﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺍﮔﺮ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﻦ ﺗﻮ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﭼﻪ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﻟﺒﯽ!ﺭﻭ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺗﺴﺒﯿﺢ ﻭ... ﺩﺳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺩﻋﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻦ ﻭ ....
ﺣﺎﻻ
ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺍﻭﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺩﯾﻦ ﻧﯿﺴﺘﻦ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﻧﯿﺴﺘﻦ! ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎﯼ ﻫﺮﭼﯽ ﺑﺎﺷﻦ ﺗﻬﺶ ﻣﯿﮕﻦ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﯼ ﺯﻫﺮﺍ!
ﻭﻟﯽ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﻏﺮﻭﺭ ﻫﺴﺖ ﯾﺎ .... ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﺎﻣﻼ
ﮐﺎﻣﻼ ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺷﻮﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﯾﺎﺩ ﻫﺴﺖ!


ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﻣﺎ ﺗﻮﺑﻪ ﻭ.... ﺭﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺪﻥ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﯼ ﺁﺧﺮ
--------

ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﻼ ﻡ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺟﺪﺍﺳﺖ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﻫﻢ ﻓﺮﺽ ﮐﻨﯿﻢ ﺟﺪﺍﺳﺖ!


ﺣﺎﻻ ﺑﺨﻮﺍﯾﻦ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟
ﻣﯿﺸﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺁﺧﺮﺵ ﺍﺳﻼ ﻡ ﺭﺍ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩ!
 

*Essi*

اخراجی موقت
چون از نظر استارتر :اعتقادات مذهبی=خرافه!!
پس راه پاسخ دادن همین اول کاری بسته میشه!!
اگه منظورش این نبود:
میشد بگیم خانوما به خاطر ساده انگاریهاشون!زودتر به دام خرافه میفتن...

ولی از نظر مذهبی باید بگم اصلا اینجوری نیست که خانوما معتقدتر باشن!یعنی اگه معنای دین(من تاکیدم رو اسلامه)رو نخوایم با خرافه قاطی کنیم باید بگم هیچ رابطه ای بین جنسیت و اعتقادات مذهبی وجود نداره!!

به نظرم نگاه شما نگاه مثبتی به اعتقادات خانم ها از دین نیست این مسایلی که گفتین خرافه هایی که خانم ها شاید باور داشته باشند بهتر بود سوالتون رو درباره خرافه مطرح می کردید.

دوستان گرامی، میشه لطفا کلمه خرافات رو به بنده نشان بدهید؟

اینکه نوشتم اعتقاد به روح و تعبیر خواب، اعتقاد به صلوات، اعتقاد به سفره نذری، اعتقاد به حجاب در فوتبال، اعتقاد به نذر و نیاز و توسل و........

آیا دوستان این موارد رو جز خرافه های دین میدانند؟

من صحبتی از خرافات نکردم، عرض هم کردم کاری ندارم این موارد درست هستند یا غلط، به عنوان بخشی از فرایض دینی مطرح شد که زنان بیشتر به آن علاقه نشان می دهند.

حالا اگه خودتون معتقدین این مثال ها خرافاته، بحثی نیست. :gol:
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﮔﺮﺍﻣﯽ، ﻣﯿﺸﻪ ﻟﻄﻔﺎ ﮐﻠﻤﻪ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻫﯿﺪ؟

ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻧﻮﺷﺘﻢ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺧﻮﺍﺏ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺻﻠﻮﺍﺕ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺳﻔﺮﻩ ﻧﺬﺭﯼ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺣﺠﺎﺏ ﺩﺭ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﺬﺭ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﻭ ﺗﻮﺳﻞ ﻭ........

ﺁﯾﺎ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺭﻭ ﺟﺰ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﺪﺍﻧﻨﺪ؟

ﻣﻦ ﺻﺤﺒﺘﯽ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻧﮑﺮﺩﻡ، ﻋﺮﺽ ﻫﻢ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﺭﺳﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﯾﺎ ﻏﻠﻂ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﯾﺾ ﺩﯾﻨﯽ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻼﻗﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ.

ﺣﺎﻻ ﺍﮔﻪ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﺜﺎﻝ ﻫﺎ ﺧﺮﺍﻓﺎﺗﻪ، ﺑﺤﺜﯽ ﻧﯿﺴﺖ. :gol:

ﺍﺳﯽ ﺍﻻ ﻥ ﺧﻮﺩﺕ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﻣﻐﻠﻄﻪ ﯾﮏ ﺳﺮﯾﺎ ﮐﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻧﻈﺮﺷﻮﻥ ﺑﺪﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﺎ~ﯾﮏ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻩ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺭﻧﺠﻮﻧﯽ ﻭ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﺩﯼ!
ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ ﺗﺎ~ﯾﮏ ﯾﮏ ﻃﺮﻓﻪ ﺑﻪ ﻗﺎﺿﯽ ﻣﯿﺮﻩ ﻭ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺭﻭ ﻧﻤﯽ ﺩﻩ!

ﻧﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﻭ ﻧﮕﻔﺘﯽ ﺍﻣﺎ ﻣﺪ ﻧﻈﺮﺕ ﺑﻮﺩ ﺩﯾﮕﻪ!

ﻟﻄﻔﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺪﻫﻨﺪ.
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
جناب mand007 لطف می کنید بیشتر در مورد این فهم و درک آقایون توضیح بدین ما هم بهره مند شیم؟؟ یعنی چی شوخی و واقعیت؟؟ راه فرار برای خودتون می ذارین؟؟؟
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دوستان گرامی، میشه لطفا کلمه خرافات رو به بنده نشان بدهید؟

اینکه نوشتم اعتقاد به روح و تعبیر خواب، اعتقاد به صلوات، اعتقاد به سفره نذری، اعتقاد به حجاب در فوتبال، اعتقاد به نذر و نیاز و توسل و........

آیا دوستان این موارد رو جز خرافه های دین میدانند؟

من صحبتی از خرافات نکردم، عرض هم کردم کاری ندارم این موارد درست هستند یا غلط، به عنوان بخشی از فرایض دینی مطرح شد که زنان بیشتر به آن علاقه نشان می دهند.

حالا اگه خودتون معتقدین این مثال ها خرافاته، بحثی نیست. :gol:
نه اسی خان!من نمیگم شما اسم خرافه آوردی!
ولی مرزشو مشخص نکردی!یعنی یه جورایی بی مرز رفتی جلو و غیر مستقیم اشاره کردی که اعتقادات مذهبی یه جورایی خرافاتو ایناست!
مثلا اینجا:

اکثریت کسانیکه فریب مبلغین دروغین رو خوردن یا نزد کسی برای دعا رفتن و ازشون سوء استفاده شده، زنانند.

انداختن سفره هایی جهت زیارت، بحث در فرستادن صلوات و خواندن دعا برای موفقیت، ارادت قلبی بیشتر به انسان هایی به عنوان واسطه آدم و آفریدگار برای گرفتن حاجت و....
یه جوری میشه همون علامت مساوی خودمون!!
 

*Essi*

اخراجی موقت
نه اسی خان!من نمیگم شما اسم خرافه آوردی!
ولی مرزشو مشخص نکردی!یعنی یه جورایی بی مرز رفتی جلو و غیر مستقیم اشاره کردی که اعتقادات مذهبی یه جورایی خرافاتو ایناست!
مثلا اینجا:

یه جوری میشه همون علامت مساوی خودمون!!

شاید نظر شخصی بنده و اعتقادات خودم به قول شما مساوی همین باشه، اما در این تاپیک به هیچ وجه چنین نظری ندادم و نمیدم.

چون باور آدم ها برام تا حدی که به دیگران ضربه نزنند، محترمه، و هرچی هم این نقل قول رو نگاه مینم جایی از گفتن خرافات نمیبینم و دوستان با توجه یه شناخت قبلی دارن اینجا هم قضاوت میکنند.
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﻮ ﺑﮕﻢ !ﺷﮑﯽ ﺩﺭ ﻣﻌﺘﻘﺪﺗﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﻧﯿﺴﺖ !ﻫﺮﭼﯽ ﺑﺎﺷﻪ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﻨﺪ ﻭ....(ﺷﻮﺧﯽ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ!ﻣﺮﺟﻊ ﺯﻥ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ!)

ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﮐﻤﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺍﮔﺮ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﻦ ﺗﻮ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﭼﻪ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﻟﺒﯽ!ﺭﻭ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺗﺴﺒﯿﺢ ﻭ... ﺩﺳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺩﻋﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻦ ﻭ ....
ﺣﺎﻻ
ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺍﻭﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺩﯾﻦ ﻧﯿﺴﺘﻦ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﻧﯿﺴﺘﻦ! ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎﯼ ﻫﺮﭼﯽ ﺑﺎﺷﻦ ﺗﻬﺶ ﻣﯿﮕﻦ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﯼ ﺯﻫﺮﺍ!
ﻭﻟﯽ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﻏﺮﻭﺭ ﻫﺴﺖ ﯾﺎ .... ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﺎﻣﻼ
ﮐﺎﻣﻼ ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺷﻮﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﯾﺎﺩ ﻫﺴﺖ!


ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﻣﺎ ﺗﻮﺑﻪ ﻭ.... ﺭﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺪﻥ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﯼ ﺁﺧﺮ
--------

ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﻼ ﻡ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺟﺪﺍﺳﺖ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﻫﻢ ﻓﺮﺽ ﮐﻨﯿﻢ ﺟﺪﺍﺳﺖ!


ﺣﺎﻻ ﺑﺨﻮﺍﯾﻦ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟
ﻣﯿﺸﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺁﺧﺮﺵ ﺍﺳﻼ ﻡ ﺭﺍ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩ!

از همین جایی که استارتر استارت زده!!ولی واسش روشن میکنم مرز خرافات و اعتقاداتو!!الان اینجا همه چی قاطی شده...
یکی مثل من سوال واسش پیش میاد که آیا اینکه گول دعا نویس و این حرفارو بخورم میشه معادل همون سفره ی نذری انداختن واسه حضرت ابوالفضل؟!
شما درست میگین،نحوه ی پرداخت به اعتقادات در زن و مرد متفاوته...کاملا قبول دارم!و زنها به علت ویژگیهای ذاتیشون بعضی مواقع این مرزو متوجه نمیشن و میزنن تو جاده خاکی(خرافات)!
ولی نه اینکه اعتقادت مردها قوی تر باشه یا برعکس!
نحوه ی پرداخت متفاوته!هر جنسی یه قسمتو چسبیده و به قول شما واسه همینه که مرجع تقلید زن نداریم!
مردان عموما به قسمتهای ادراکی و عقلی دین و ایدئولوژی های دین و...میپردازن،زنان به قسمتهای احساسیش!(همون مثال یا زهرا)!
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺟﻨﺎﺏ mand007 ﻟﻄﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﻓﻬﻢ ﻭ ﺩﺭﮎ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺑﺪﯾﻦ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﺷﯿﻢ؟؟ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ ﺷﻮﺧﯽ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ؟؟ ﺭﺍﻩ ﻓﺮﺍﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﻣﯽ ﺫﺍﺭﯾﻦ؟؟؟

ﻭﻗﺘﯽ ﮔﻔﺘﻢ ﺷﻮﺧﯽ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﺑﺤﺚ ﮐﻨﻢ ﺗﺎ~ﯾﮏ ﺻﺪ ﺻﻔﺤﻪ ﻣﯿﺮﻩ ﺟﻠﻮ ﻭ.... ﺁﺧﺮﺵ ﻓﻘﻂ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺩﻟﺨﻮﺭﯼ!ﺑﺤﺚ ﻣﻬﻤﯽ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﺍﺻﻼ ﺗﺎﺝ ﺳﺮﻥ ﻫﺰﺍﺭ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ....
ﺍﻣﺎ ﻧﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺯﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻧﻪ ﻣﺮﺟﻊ ﺯﻥ
ﻧﻪ ﺗﺎ ﺍﻻ ﻥ ﺯﻧﺎ ﺗﻮﻧﺴﺘﻦ ﺗﻮ ﺳﻄﺢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺑﺒﺮﻥ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻣﺪﺍﺭﺍ ﺍﻗﺎ ﻫﺴﺘﻦ!

ﻭ....
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻨﮑﺮ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﯿﺸﻢ ﮐﻪ ﺑﻠﻪ ﻫﺴﺘﻦ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎﯾﯽ ﻭ ... ﺍﻣﺎ ﺩﺭﺻﺪﯼ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﯿﻢ ﻧﻪ!


ﺍﺳﯽ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻗﺸﻨﮓ ﺑﺤﺜﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺭﻭ ﺍﻟﻘﺎ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ!ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﻈﺮﺍﺗﺸﻮﻥ ﻭ ~ﺍﺳﺨﻬﺎ ﻭ....
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﺯﺩﻩ!!ﻭﻟﯽ ﻭﺍﺳﺶ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻣﺮﺯ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﻮ!!ﺍﻻﻥ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻫﻤﻪ ﭼﯽ ﻗﺎﻃﯽ ﺷﺪﻩ...
ﯾﮑﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﻭﺍﺳﺶ ~ﯾﺶ ﻣﯿﺎﺩ ﮐﻪ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮔﻮﻝ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻓﺎﺭﻭ ﺑﺨﻮﺭﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ ﻫﻤﻮﻥ ﺳﻔﺮﻩ ﯼ ﻧﺬﺭﯼ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻭﺍﺳﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ؟!
ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯿﮕﯿﻦ،ﻧﺤﻮﻩ ﯼ ~ﺭﺩﺍﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺩﺭ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻪ...ﮐﺎﻣﻼ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻡ!ﻭ ﺯﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻭﯾﮋﮔﯿﻬﺎﯼ ﺫﺍﺗﯿﺸﻮﻥ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺯﻭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﻤﯿﺸﻦ ﻭ ﻣﯿﺰﻧﻦ ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﺧﺎﮐﯽ(ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ)!
ﻭﻟﯽ ﻧﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺕ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﻪ ﯾﺎ ﺑﺮﻋﮑﺲ!
ﻧﺤﻮﻩ ﯼ ~ﺭﺩﺍﺧﺖ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻪ!ﻫﺮ ﺟﻨﺴﯽ ﯾﻪ ﻗﺴﻤﺘﻮ ﭼﺴﺒﯿﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﻤﯿﻨﻪ ﮐﻪ ﻣﺮﺟﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺯﻥ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ!
ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺘﻬﺎﯼ ﺍﺩﺭﺍﮐﯽ ﻭ ﻋﻘﻠﯽ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺍﯾﺪﺋﻮﻟﻮﮊﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻦ ﻭ...ﻣﯽ~ﺭﺩﺍﺯﻥ،ﺯﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺘﻬﺎﯼ ﺍﺣﺴﺎﺳﯿﺶ!(ﻫﻤﻮﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﯾﺎ ﺯﻫﺮﺍ)!

ﺧﻮﺏ ﻣﻤﮑﻦ ﻫﺴﺖ ﮐﺴﯽ ﺳﻔﺮﻩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺑﺪﻭﻧﻪ!ﺍﺳﯽ ﮐﻪ ﺟﺮﻋﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻪ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﺣﺮﻓﯽ ﺑﺰﻧﻪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﻢ~ﻝ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ!
ﺧﻮﺏ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﺟﻔﺘﺶ ﯾﮑﯽ ﻫﺴﺖ

ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﻣﯿﺰﻧﯿﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻣﺮﺯ ﻭ ... ﺭﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﻩ؟
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ﺧﻮﺏ ﻣﻤﮑﻦ ﻫﺴﺖ ﮐﺴﯽ ﺳﻔﺮﻩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺑﺪﻭﻧﻪ!ﺍﺳﯽ ﮐﻪ ﺟﺮﻋﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻪ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﺣﺮﻓﯽ ﺑﺰﻧﻪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﻢ~ﻝ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ!
ﺧﻮﺏ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﺟﻔﺘﺶ ﯾﮑﯽ ﻫﺴﺖ

ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﻣﯿﺰﻧﯿﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻣﺮﺯ ﻭ ... ﺭﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﻩ؟
خب بله منم همینو میگم!!
استارتر مرزی قرار نمیده ولی من قرار میدم!!
همون مثال دعا نویس:
ما تو دینمون بحث توسل داریم...سفره و این حرفا برمیگرده به همون بحث و من چون میشه گفت مسلمان تقریبا معتقدی هستم،خب این مسئله واسم قابل قبوله و خرافات نیست!(حالا اسی خان میگه هست، چون اعتقاداتش مثل من نیست)
ولی قضیه ی دعا نویس:من عمرا به یه دعا نویس متوسل نمیشم چون تو دینم نیست که یه مسلمان بیاد متوسل بشه به یه آدمی به اسم دعا نویس که هیچ دلیلی بر، برحق بودنش نیست ...پس این از نظر منی که مسلمانم میشه خرافه!!
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺧﺐ ﺑﻠﻪ ﻣﻨﻢ ﻫﻤﯿﻨﻮ ﻣﯿﮕﻢ!!
ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺮ ﻣﺮﺯﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﯿﺪﻩ ﻭﻟﯽ ﻣﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﺪﻡ!!
ﻫﻤﻮﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ:
ﻣﺎ ﺗﻮ ﺩﯾﻨﻤﻮﻥ ﺑﺤﺚ ﺗﻮﺳﻞ ﺩﺍﺭﯾﻢ...ﺳﻔﺮﻩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻓﺎ ﺑﺮﻣﯿﮕﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﻫﻤﻮﻥ ﺑﺤﺚ ﻭ ﻣﻦ ﭼﻮﻥ ﻣﯿﺸﻪ ﮔﻔﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﯼ ﻫﺴﺘﻢ،ﺧﺐ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻭﺍﺳﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻪ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻧﯿﺴﺖ!(ﺣﺎﻻ ﺍﺳﯽ ﺧﺎﻥ ﻣﯿﮕﻪ ﻫﺴﺖ، ﭼﻮﻥ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﺶ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﻧﯿﺴﺖ)
ﻭﻟﯽ ﻗﻀﯿﻪ ﯼ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ:ﻣﻦ ﻋﻤﺮﺍ ﺑﻪ ﯾﻪ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻧﻤﯿﺸﻢ ﭼﻮﻥ ﺗﻮ ﺩﯾﻨﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﯿﺎﺩ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﺑﺸﻪ ﺑﻪ ﯾﻪ ﺁﺩﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺑﺮ، ﺑﺮﺣﻖ ﺑﻮﺩﻧﺶ ﻧﯿﺴﺖ ...~ﺱ ﺍﯾﻦ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﻨﯽ ﮐﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻢ ﻣﯿﺸﻪ ﺧﺮﺍﻓﻪ!!

ﺑﻠﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﺧﻮﺏ

ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﻓﺮﺩﯼ ﻓﺮﺽ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﻫﺮﺩﻭ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﻢ! ﺣﺎﻻ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻨﯽ ﮐﻪ ﻫﺮﺩﻭ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ ﺑﺘﻮﻧﻢ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺪﻡ ﻣﺜﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﺁﯾﻪ ﯾﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﯿﺪ!ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﻫﺴﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ!


ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺑﺤﺚ ﮐﺴﯽ ﻧﻈﺮﯼ ﻧﺪﻩ!ﺍﻣﺎ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﻔﺮ ﻭ... ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪﻩ!
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺷﮑﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺍﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻫﺴﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺧﺪﺍﺳﺖ
ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ
ﺍﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﻬﺎ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﺳﮑﻮﻝ ﺑﺎﺷﻦ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻌﺒﺪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﯾﺮﺷﻮ ﺣﻔﺎﺭﯼ ﮐﻨﻦ ﻭ ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ~ﯾﺪﺍ ﮐﻨﻦ
ﻭ ﭼﻨﺪ ﺗﯿﮑﻪ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ...

ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺎﻝ 2ﺯﺍﺭﯾﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﺣﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺏ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ... ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻫﺴﺖ ﻭ...
ﻟﻄﻔﺎ ﺑﺤﺚ ﻧﮑﻨﻪ ﮐﺴﯽ
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
ﺑﻠﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﺧﻮﺏ

ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﻓﺮﺩﯼ ﻓﺮﺽ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﻫﺮﺩﻭ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﻢ! ﺣﺎﻻ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻨﯽ ﮐﻪ ﻫﺮﺩﻭ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ ﺑﺘﻮﻧﻢ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺪﻡ ﻣﺜﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﺁﯾﻪ ﯾﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﻢ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﯿﺪ!ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﻫﺴﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ!


ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺑﺤﺚ ﮐﺴﯽ ﻧﻈﺮﯼ ﻧﺪﻩ!ﺍﻣﺎ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﻋﺎ ﻧﻮﯾﺲ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﻔﺮ ﻭ... ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪﻩ!
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺷﮑﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺍﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻫﺴﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺧﺪﺍﺳﺖ
ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ
ﺍﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﻬﺎ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﺳﮑﻮﻝ ﺑﺎﺷﻦ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻌﺒﺪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﯾﺮﺷﻮ ﺣﻔﺎﺭﯼ ﮐﻨﻦ ﻭ ﯾﻪ ﭼﯿﺰﺍﯾﯽ ﺭﻭ ~ﯾﺪﺍ ﮐﻨﻦ
ﻭ ﭼﻨﺪ ﺗﯿﮑﻪ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ...

ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺎﻝ 2ﺯﺍﺭﯾﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﺣﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺏ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ... ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻫﺴﺖ ﻭ...
ﻟﻄﻔﺎ ﺑﺤﺚ ﻧﮑﻨﻪ ﮐﺴﯽ



ببخشید اینو میگم ولی همون قضیه اینکه شما عادت دارین مخاطبانتون رو کالیبره کنید داره باعث ایجاد شک و شبهه فراوون میشه .


دیگران که خبر ندارن شما عادت دارین کالیبره شون کنید !!!! شما به نوشته خودتون در پروف من تقریبا مطمئن هستید 2+2=4 میشه ولی عمدا میائید میگید نخیر میشه 6 تا طرف وادار بشه برای شما مرتب اون موضوع رو توضیح بده و بشکافه و ادله بیاره و بحث رو ادامه بده تا شما به یقین خودتون که همون 4 هست برسین و عجبا که از اول هم می دونین جواب چیه !!!!!

شما دیدگاهتون رو بهم گفتین و منم جواب دادم و براتون دلیل اوردم بخاطر مشغله کاری و اهمیتی که وقت برام داره نمی تونم اجازه بدم کسی از روش کالیبره کردن عقایدم استفاده کنه ولی شما در جاهای مختلف مرتب اصرار داشتین حتما بحث به روش کالیبراسیون شما پیش بره .

به شخصه دیگه هرگز در تاپیکی که یکی بخواهد دیگری رو کالیبره کنه تا خودش به باور غایی برسه شرکت نمی کنم .


با پوزش از استارتر
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
ﻭﻗﺘﯽ ﮔﻔﺘﻢ ﺷﻮﺧﯽ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﺑﺤﺚ ﮐﻨﻢ ﺗﺎ~ﯾﮏ ﺻﺪ ﺻﻔﺤﻪ ﻣﯿﺮﻩ ﺟﻠﻮ ﻭ.... ﺁﺧﺮﺵ ﻓﻘﻂ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺩﻟﺨﻮﺭﯼ!ﺑﺤﺚ ﻣﻬﻤﯽ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎ ﺍﺻﻼ ﺗﺎﺝ ﺳﺮﻥ ﻫﺰﺍﺭ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ....
ﺍﻣﺎ ﻧﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺯﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻧﻪ ﻣﺮﺟﻊ ﺯﻥ
ﻧﻪ ﺗﺎ ﺍﻻ ﻥ ﺯﻧﺎ ﺗﻮﻧﺴﺘﻦ ﺗﻮ ﺳﻄﺢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺷﻄﺮﻧﺞ ﺑﺒﺮﻥ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻣﺪﺍﺭﺍ ﺍﻗﺎ ﻫﺴﺘﻦ!

ﻭ....
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻨﮑﺮ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﯿﺸﻢ ﮐﻪ ﺑﻠﻪ ﻫﺴﺘﻦ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻫﺎﯾﯽ ﻭ ... ﺍﻣﺎ ﺩﺭﺻﺪﯼ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﯿﻢ ﻧﻪ!


ﺍﺳﯽ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻗﺸﻨﮓ ﺑﺤﺜﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺭﻭ ﺍﻟﻘﺎ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ!ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﻈﺮﺍﺗﺸﻮﻥ ﻭ ~ﺍﺳﺨﻬﺎ ﻭ....
ببینید منم اصلا دوست ندارم بحث به چنین حواشی کشیده بشه بنابراین ادامه ش نمی دم...
بحث مرجع تقلید و امام جماعت و اینها همه رو خودتون می دونید اساسش از کجاست...
بد نیست تاپیک دیگه ای باشه سر این مسائل بحث کنیم... بدم نیست
دوست ندارم این بحثو رها کنم همینجا اما به احترام استارتر این کارو می کنم
 

Similar threads

بالا