چرا خانم ها خود را ارزان فروختند؟ آزادی اصلا یعنی چه!؟

electro-esmoke

عضو جدید
هر چیزی رو که لای پتو بندازی و محدودش کنی نه تنها مشکل رو رفع نمی کنه بلکه باعث میشه بقیه نسبت بهش حساس تر بشن...
اگر یه نفر بدون روسری بیاد بیرون خیلی بهتر از روسری ای هست که حجاب نداشته باشه...چون بقیه می خوان ببینن زیر بقیه این روسری چیه؟!! هیچی نیستا ولی ذهن بقیه رو مشغول میکنه...

هیچ فرقی نمی کنه که شما چیو دارین از بقیه قایم می کنید ؛ اصلا چرا زن باید بشینه تو خونه؟ مگه فرقش با مرد چیه؟
مگه زن از مرد خوشگل تره؟ اصلا آیا زیبایی معنی داره؟

اتفاقا اگه همون زن بیش تر توی جامعه بود ؛ مثلا راننده اتوبوس! الان انقدر تو جامعه ما به این شکل بهش نگاه نمی کردن ؛ این مسخره بازی ها صرفا تو مملکت ما هست وگرنه تو خیلی از کشورهای دیگه زن تو ارتش هم خدمت میکنه چه برسه به نشستن پشت کامپیوتر...

یه زن صورتش همیشه معلومه ؛ ولی آیا کسی وای و ووی میکنه؟؟!! کسی بهش حساس میشه؟ نه نمیشه ، چرا؟ چون عادی شده و از اول اینطوری بوده ، حالا اگر از اول تو مملکت ما با دامن می اومد بیرون(گرچه قبلا اینطوری بود) الان دیگه انقدر بدبدختی نداشتیم!!..هیچ چیز خاصی نیست ولی ملت صبح تا شب درگیر یکسری اراجیف مثل همین تاپیک هستن!!

من یادمه چند سال پیش تو کتاب دین و زندگی دبیرستان یه موضوعی بود که چرا زن باید حجاب داشته باشه...خب حالا دلیلش رو ببینید! چون زن زیباتر هست....!!!!

مگه ما چیزی تحت عنوان زیباییی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب اگر زن زیبا هست چرا نمیره با همجنس خودش ازدواج کنه؟؟؟ مگه همه دنبال زیبایی نیستن؟ زن زیباتر نیست و این همه حساسیت نسبت به زن بخاطر اینه که از اول توی جامعه ما یه نگاه دیگه بهش داشتن ، هم جسم مرد می تونه برای زن تحریک کننده باشه و هم زن برای مرد ، پس چرا فقط زن باید حجاب داشته باشه؟؟؟ واقعا مسخره هست...

این حرفا همه بخاطر اینه که تو جامعه ما جنس زن یه چیز غیر عادیه و اونو تو پارچه می پیچن که یه وقت کسی نبینه!..
اگر عادی می شد این قضیه ، دیگه این حرفا نبود ؛
یه مثال بزنم ؛ الان چند سالی هست که مدل مانتوها فرق کرده ، حتی ساده ترین نوع مانتوها تقریبا تنگ هست ، حالا بعضی ها دیگه انقدر اندامی می پوشن که دیگه کسی به این مانتوهای معمولی نگاه نمی کنه و بعد از چند سال اینا عادی شده دیگه!!..

البته نگاه کردن و اینحرفا ربطی به پوشش نداره ها ، منتها گفتم مثالی از عادی شدن یه چیزی زده باشم وگرنه الان به چادری ها هم تیکه می ندازن!
یه جا رفته بودیم برای کنفرانس علمی. دختره چادری مجبور بود وسط ما بشینه. ادا اطفارایی در میاورد چادر میکشید ما واقعا معذب شده بودیم تصمیم گرفتیم صحنه رو ترک کنم بعدا بیاییم! :cool:

اخه ما اون بالا جلو جمعیت می خوام چی کار کنیم تو رو؟ به خودت شک داری یا قشر فرهیخته! مگه با نشتن کنار کسی دختر بودن طرف به باد میره؟ داشت میزد ما رو اون بالا!
سواله برام واقعا. رفتار کاملا به دور از عفته.
توجه داشته باشید که عفت یه چیزه و حجاب چیزه دیگه.
بعضی ها از جنسیتشون هم سو استفاده می کنند.
 

bobat

عضو جدید
خوشم میاد اولش باهام راه نمیایین بعد قشنگ راحت صحبت میکنید اینو خوشم میاد. آفرین به شما دوستای خوب و نازنین خودم
 

ali199_1991

کاربر بیش فعال
مینیم پروفایلت به رو به عکس شینوک تغییر دادی. درسته شینوک شاید تا جایی که من خبر دارم تنها هیلیکوپتریه که دو پره داره و این باعث شده که ایده آل برای عملیات های جنگی باشه اما حریف میل 26 روسی نیست.

چطور؟شینوک که ترابری هست
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
چطور؟شینوک که ترابری هست

میدونم. اما عملیات ترابری جنگی. میل 26 هم ترابریه البته یه ورژن جنگی هم داره که نمیدونم میل چند بهش میگن. بیشتر منظورم این بود که میل 26 بزرگترین هلیکوپتز دنیا است که اگر اشتباه نکنم دو برابر شینوک هست. البته شینوک هم قابل تقدیره چون برخلاف میل که اصلاً اقتصادی نیست، اقتصادیه و میتونه یک حتی یک شینوک دیگه رو بلند کنه (اختلاف طراح آمریکایی و روسی رو اینجا میشه به وضوح دید)

راستی شما رشته ات هوا فضا است، یا علاقه مند به پروازی؟ البته این بحث ها واسه تالار هوا فضا خوبه.


CHINOOK

MIL 26


 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
من که وقت ندارم بیش از این صحبت کنم. خودتون یه نتیجه گیری داشته باشید.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته گویا باید اول یه چیزی رو بگم بعد از حضور مرخص بشم!.
منظور من از عادی نشدن یه سری چیزا، عادی نشدن مثلا روابطِ در چهارچوب و بی ایراد نبود!. مثلا جمع علمی.
بهرحال همینطوری گفتم که احیاناً سوءاستفاده نشه. ممنون.
 
آخرین ویرایش:

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من دلم مي‌خواهد يك زن باشم... يك زن آزاد... يك زن آزاده من متولد مي‌شوم، رشد مي‌كنم، تصميم مي‌گيرم و بالا مي‌روم. من گياه و حيوان نيستم. جنس دوم هم نيستم. من يك روح متعالي هستم. تبلوري از مقدس‌ترين‌ها! من را با باورهايت تعريف نكن! بهتر بگويم، تحقير نكن!
من آنطور كه خود مي‌پسندم لباس مي‌پوشم : قرمز، زرد، نارنجي. براي خودم آرايش مي‌كنم، گاهي غليظ. ميرقصم، گاه آرام، گاه تند. مي‌خندم بلند بلند، بي اعتنا به اينكه بگويند جلف است يا هرچيز ديگر... براي خودم آواز مي‌خوانم حتي اگر صدايم بد باشد . آهنگ مي‌زنم و شادترين اهنگ‌ها را گوش مي‌دهم.
مسافرت مي‌روم، حتي تنهاي تنها!
حرف مي‌زنم، ياوه مي‌گويم و گاهي شعر. اشك مي‌ريزم! من عشق مي‌ورزم...
من مي‌‌انديشم، من نظرم را ابراز مي‌كنم حتي اگر بي‌ادبانه باشد و مخالف ميل تو، فرياد مي‌كشم و اگر عصباني شوم دعوا مي‌كنم. حتي اگر تمام اينها با آنچه تو از مفهوم يك زن خوب در ذهن داري، مغاير باشد.
زن من يك موجود مقدس است. نه از آنها كه تو در گنجه مي‌گذاريشان يا در پستو قايم مي‌كني تا مبادا چشم كسي به آن بيفتد. نه بدنش و نه روحش را نمي‌فروشد، حتي اگر گران بخرند. اما هر دو را هر وقت دوست داشته باشد، هديه مي‌دهد.
زن يك موجود آزاد است، اما به هرزه نمي‌رود. نه براي خاطر تو يا حرف ديگري، به احترام ارزش و شأن خودش. با دوستانش، زن و مرد، هرجايي بخواهد مي‌رود، حتي به جهنم!
نه به دنبال تكيه‌گاه مي‌گردد كه آويزش شود، نه صندلي كه رويش خستگي دركند و نه نردبان كه از آن بالا برود. زن يك موجود مستقل است. زن به دنبال يك همسفر است. يك همراه. شانه به شانه، گاه من تكيه‌گاه باشم، گاه او. گاه من نردبان باشم، گاه او. مهر بورزد و مهر دريافت كند.
زن يك موجود سنگي بي‌احساس و بي‌مسئوليت هم نيست. ظرافتش، محبتش،هنرش، فداكاريش، شهوتش و احساسش را آنگونه كه بخواهد خرج مي‌كند. براي آنهايي كه لايق آن هستند.
زن تا جايي كه بخواهد تحصيل مي‌كند، كار مي‌كند، در اجتماع فعال است و براي ارتقاء خويش تلاش مي‌كند. نه مانع ديگران مي‌شود و نه اجازه مي‌دهد ديگران او را از حركت بازدارند. گاهي براي همراهي سرعتش را كم مي‌كند، اما از حركت بازنمي‌ايستد. دستانش پر حرارتند و پر شور.
من يك زنم... نه جنس دوم... نه يك موجود تابع... نه يك ضعيفه... نه يك تابلوي نقاشي شده، نه يك عروسك متحرك براي چشم‌چراني، نه يك كارگر بي‌مزد تمام وقت، نه يك دستگاه جوجه‌كشي...
من سعي مي‌كنم آنگونه كه مي‌انديشم باشم، بي آنكه ديگري را بيازارم... فراي تمام تصورات كور، هنجارهاي ناهنجار، تقدسات نامقدس!
باور داشته باش من هم اگر بخواهم مي‌توانم خيانت كنم، بي تفاوت و بي‌احساس باشم، بي‌ادب و شنيع باشم، بي‌مبالات و كثيف باشم. اگر نبوده‌ام و نيستم، نخواسته‌ام و نمي‌خواهم.
آري، زن عشق مي‌خواهد و عشق مي‌ورزد، احترام مي‌خواهد و احترام مي‌كند.
من به زن وجودم افتخار مي‌كنم، هر روز و هر لحظه... من به تمام زنان
 

حميدرن

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
طبق تجربه حدود 13 ساله در محل کار و کار با خانمها فهمیدم که :
1- عملکرد کاری خانم ها مثل آقایون به شخصیتشون بر می گرده.
2- همکار بودن خانم ها با آقایون در یک محیط نزدیک و رودرو ( اون هم وقتی که آقایون از هر طیفی باشند و مخصوصا چاک دهن آقایون مشکل داشته باشند) خانم ها رو بی حیا و خودسر می کنه که بعدا خود مدیران مجموعه هم نمی تونند کنترل شون کنن و هر تصمیمی رو برایشون بگیرن. چون بالاخره نقطه ضعف آقایون، خانم ها هستند و در تصمیمات جدی مخصوصا در محیط ادارات دولتی آقایون مدیران با ارفاق دو سه برابری با خانم ها برخورد میکنند. تو فرهنگ سنتی ایران زمین حیا برای زن مشخصه اول هست. حالا تو خارج از ایران هر جا که این مشخصه اهمیت خاصی نداشته باشه این مشکل پیش نخواهد اومد و شرایط با آقایون برابر هست. کلا نمی شه فرمول بقیه کشور های جهان رو دقیقا اینجا هم پیاده کرد.

بحث های خانوادگی کار خانم ها و بحث روانشناسانه اون هم در محیط مردانه چیز دیگه ای هست که باید تو پستهای بعدی بگم.
 

حميدرن

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در مورد سوال چرا خانم ها خود را ارزان فروختند؟
سوال از اساس مشکل دارد.بعضی خانم ها ارزان فروختند بعضی به قیمتخودشون و بعضی خیلی هم گران-بعد هم باید دید آیا واقعا خرید و فروش بوده یا استفاده و یا به تعبیری فروش توانایی ها؟
آزادی اصلا یعنی چه؟ آزادی یعنی آزادی
حالا شما آزادی تو کدوم زمینه منظورت هست؟
 

حميدرن

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند وقت پیش یکی از خانم های همکار سالروز تولدش را بهش تبریک گفتم
با اینکه به نظر من تو شرکت آدم موفقی هست و از خیلی همکاران خانم و آقای با سابقه بیشتر و یا کمتر سر هست می گفت سی و دو سالش شده و عمرش به بطالت گذشته . خوب طبییعه که علت عدم رضایت از زندگی به خاطر شغل نمی تونه باشه. پس اشتغال به کار برای یک خانم تحصیل کرده نمی تونه همه چیز باشه. این خانم همکار ما دقیق علت نارضایتی اش رو نگفت ولی فکر کنم چون ازدواج نکرده تا حالا بیشتر این حرف رو می زد.
خیلی از خانم ها برخورد داشتم که به دنبال درس و شغل می روند و با اونا سرگرم می شوند و به خاطرش موقعیت های خوب زندگی رو در زمینه های دیگر زندگی از دست می دهند. آقایون هم دقیقا همین اتفاق می تونه براشون بیافته ولی وقتی مثلا یک آقایی در سن 40 یا پنجاه سالگی مثلا تصمیم به ازدواج بگیره یا تصمیم به بچه دارشدن بگیره تو ایران موقعیت های بیشتری خواهد داشت تا یک خانم با همین شرایط سنی (البته تاکید می کنم در ایران حالا کشور های دیگه رو نمی دونم.).
یک چیز دیگه هم که تجربه کردم اینه که انسان نوعا تا حدود سن 30 سالگی خیلی متوجه گذشت عمر خودش نمی شه و موقعیت ها رو به سادگی از دست می دهد ولی بعد از سن 30 سال به خصوص وقتی درگیر شغل بشه به سرعت سالهای عمرش طی می شه و یهو می بینه که 40-50 ساله شد. خانمها هم که به ماشا الله به سن شون حسسسسساس !!!واویلا!!!!!!!
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تجربه ناقص و کم شما که همه معادلاتتون در حول و حوش زندگیتون هست نشون میده که این صحبت ها راه به جایی نخواهد بر،
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره) - زنان ، این عناصر فضیلت و ارزشهای الهی دارای بركات زیادی هستند و به عنوان نیمی از جامعه بشریت، همواره بیشترین بار مشكلات را بر دوش می كشند و به نوعی شریك غم
خانواده می باشند.
اسلام برخلاف جوامع و تمدن جاهلی كه زنان را حقیر و ضعیف و دون شمرده و آنان را در خدمت ابتذال و فساد گرفته بود، به زنان، شخصیتی باكرامت و مقامی والا بخشید. این مقام و منزلت، توأم با فداكاری و ایثار، در پرتو انقلاب اسلامی تجلی یافت و عطر شكوفایی این موجود بزرگوار و بافضیلت، جهانیان را به شگفت اورد، تا انجا كه از سوی خبرگزاریها و تحلیل گران، انقلاب اسلامی به «انقلاب چادرها» نام گرفت.
زنان، این عناصر عفاف و نجابت، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا كردند، بلكه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... نقش بر اب ساختند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امام خمینی (ره) در این خصوص می فرمایند:«این اسلام كه در ایران زنده شد، ان خدمتی را كه به بانوان كرده است و خواهد كرد، ارزشش به اندازه ای است كه نمی توانیم ما توصیف كنیم. اگر نبود این انقلاب و نبود این تغییر و تحولی كه در ایران واقع شده بود، بعد از چند سال دیگر اثری از اخلاق اسلامی در ایران نبود.»
همچنین می فرماید:
«اینجانب به زنان پرافتخار ایران، مباهات می كنم كه تحولی ان چنان در انان پیدا شد كه نقش شیطانی بیش از 50 سال كوشش نقاشان خارجی و وابستگان بی شرافت انان، از شعرای هرزه گرفته تا نویسندگان و دستگاههای تبلیغاتی مزدور را نقش بر اب نمودند و اثبات كردند كه زنان ارزشمند مسلمان دچار گمراهی نشده و با این توطئه های شوم غرب و غرب زدگان اسیب نخواهد پذیرفت.»
 

الهه معماري

عضو جدید
نه اخه شما تصور بکن یه خانم سربالای چندتا پیرمرد واستاده فضای سبز دستور میده بیل بزن... اون صحنه رو شما تصور کن... خیلی حرف توشه و خیلی تحقیر آمیزه... اصلا زشته بده.من چجوری بگم اخه زشته. واقعا حس نمیکنین زشته؟
بحث بحث دیکته کردن نیست. نمیدونم این بحران رو چرا نمیتونین حس کنین. من هرچی میگم 30 سال بعد همه متوجه میشن من چی میگفتم و حیف که الان همه ضد منن... دیر خواهد شد
متاسفم یعنی واقعا متاسفم و بدتر ازاون متاسفم که مجبورم همچنان مدام برای همچین افکار و همچین افرادی متاسف باشم
زشتیش دقیقا کجاشه آقای 50 سال جلوتر از همه
بحث شایسته سالاریه بزرگوار، تکرار کن شــــــــــــــــــــــــــــــایسته سالاری
یعنی اگر زنی بتونه توی یک چنین جامعه مردسالار مرد پروری زحمت بکشه به معنای واقعی زحمت بکشه ها.. که کارکنه که کمی استقلال پیداکنه که وقتی مردی زور بهش بگه بتونه رو پای خودش وایسته این زشته
اونوقت این تفکرات عصر حجری زیباست.ههه
خدایا میگه زشته که زن به مرد میگه این چیزو بردار اونطرف بزار
آقای همه چی دونِ مذهب دوست، ی سری به قرآن خونتون بزن خدا گفته برترین شما باتقواترین شماست
مگه زن کمتر از مرد ساخته شده که نتونه درکمال ادب و احترام به مرد بگه اینکارو کن اونکارو کن اونوقت مرد اما میتونه دست رو زن بلندکنه و بهش امر ونهی کنه
باشناختی که ازشما پیدا کردم شمامشکلاتتون چیزای دیگس.. خدا هدایتت کنه شما رو و قماش شما رو
خدایا کماکان بزرگیتو شکر
 
آخرین ویرایش:

الهه معماري

عضو جدید
خانم ها خیلی زرنگن از اسلام قثط یه طرف ماجرا رو که به نفعشونه می بینن.

تو اسلام مرد باید نفقه بده. خرجی وظیفه مرده. مهریه باید بده. ولی تو خارج نه.
تو ایران اگه مرد بیچاره نسبت به زن 2 به 1 ارث بگیره همه زنا میگن ای هوار.

همین اسلام که همه چیز رو بر دوش مرد انداخته باعث شده زنا برن با حقوق وزار کار و کمتر کار کنن چون کسی توقعی ازشون نداره. و مرد با اون همه توقع بیکار بمونه.

حالا نگین چه بی غیرته. نه. منم میگم مرد باید خرج بده چشمش کور منم اینطور می پسندم.

اما حقیقت کشور اینه
خارج بعد از طلاق اگه هر دو شاغل باشن مال و اموال مساوی قسمت میشه. جهاز برون عسل خرون اینه بخرون از برادر عروس کتک بخورون ماه عسل و مهریه محرمیت و عقد عروسی و ابوسی و لوثی و نامزدی اینا مسائل مهمشون نیست. تو یه کلیسا میرن فقط دور هم خوشن. نمیگن کاخ نیاورون نرفت دوماد بی عرضه هست. نوقعات از مرد بیچاره به شکل غیر منطقی زیاده و از زن هیچ توقعی نمیره.

بخدا من بشخصه راضیم همه این چیزایی که گفتین اونور هست، طلاق میگیرن چنین میشه و ازدواج میکنن چنان میشه و ... اینا اینورم اعمال بشه
اما چیزای دیگه ام باشه
عدالت باشه برابری باشه برااااااااااابری
اینم یه حرف کلیشه ای نیست
واقعیته، احقاق حقه
 

الهه معماري

عضو جدید
ali199_1991;8480401[SIZE=2 گفت:
]هر چیزی رو که لای پتو بندازی و محدودش کنی نه تنها مشکل رو رفع نمی کنه بلکه باعث میشه بقیه نسبت بهش حساس تر بشن...[/SIZE]
اگر یه نفر بدون روسری بیاد بیرون خیلی بهتر از روسری ای هست که حجاب نداشته باشه...چون بقیه می خوان ببینن زیر بقیه این روسری چیه؟!! هیچی نیستا ولی ذهن بقیه رو مشغول میکنه...

هیچ فرقی نمی کنه که شما چیو دارین از بقیه قایم می کنید ؛ اصلا چرا زن باید بشینه تو خونه؟ مگه فرقش با مرد چیه؟
مگه زن از مرد خوشگل تره؟ اصلا آیا زیبایی معنی داره؟

اتفاقا اگه همون زن بیش تر توی جامعه بود ؛ مثلا راننده اتوبوس! الان انقدر تو جامعه ما به این شکل بهش نگاه نمی کردن ؛ این مسخره بازی ها صرفا تو مملکت ما هست وگرنه تو خیلی از کشورهای دیگه زن تو ارتش هم خدمت میکنه چه برسه به نشستن پشت کامپیوتر...

یه زن صورتش همیشه معلومه ؛ ولی آیا کسی وای و ووی میکنه؟؟!! کسی بهش حساس میشه؟ نه نمیشه ، چرا؟ چون عادی شده و از اول اینطوری بوده ، حالا اگر از اول تو مملکت ما با دامن می اومد بیرون(گرچه قبلا اینطوری بود) الان دیگه انقدر بدبدختی نداشتیم!!..هیچ چیز خاصی نیست ولی ملت صبح تا شب درگیر یکسری اراجیف مثل همین تاپیک هستن!!

من یادمه چند سال پیش تو کتاب دین و زندگی دبیرستان یه موضوعی بود که چرا زن باید حجاب داشته باشه...خب حالا دلیلش رو ببینید! چون زن زیباتر هست....!!!!

مگه ما چیزی تحت عنوان زیباییی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب اگر زن زیبا هست چرا نمیره با همجنس خودش ازدواج کنه؟؟؟ مگه همه دنبال زیبایی نیستن؟ زن زیباتر نیست و این همه حساسیت نسبت به زن بخاطر اینه که از اول توی جامعه ما یه نگاه دیگه بهش داشتن ، هم جسم مرد می تونه برای زن تحریک کننده باشه و هم زن برای مرد ، پس چرا فقط زن باید حجاب داشته باشه؟؟؟ واقعا مسخره هست...

این حرفا همه بخاطر اینه که تو جامعه ما جنس زن یه چیز غیر عادیه و اونو تو پارچه می پیچن که یه وقت کسی نبینه!..
اگر عادی می شد این قضیه ، دیگه این حرفا نبود ؛
یه مثال بزنم ؛ الان چند سالی هست که مدل مانتوها فرق کرده ، حتی ساده ترین نوع مانتوها تقریبا تنگ هست ، حالا بعضی ها دیگه انقدر اندامی می پوشن که دیگه کسی به این مانتوهای معمولی نگاه نمی کنه و بعد از چند سال اینا عادی شده دیگه!!..

البته نگاه کردن و اینحرفا ربطی به پوشش نداره ها ، منتها گفتم مثالی از عادی شدن یه چیزی زده باشم وگرنه الان به چادری ها هم تیکه می ندازن!
با این قسمت حرفاتون کمی تا اندکی موافقم
[FONT=&quot]قبل از هرچیز اجازه بدید بگم که بنده بر اصل داشتن حجاب و رعایت شئونات هیچ نقد یا ایراد مغرضانه اای وارد نمیبینم. کمااینکه خودم هم چادری نیستم ولی حجاب متعارف رو دارم چون لازم میدونم که داشته باشم. من کاملا قائل به حجاب و لزومش هستم ولی اصل حرف من حکم دادن درباره این مسائل(حجاب،شئونات،حیا،عفت و...) فقط و فقط در یک جنس و اونم جنس مونث هست ک برام غیرقابل تحملش میکنه.[/FONT][FONT=&quot] پس لطفا سوءتفاهم نشود.[/FONT]

[FONT=&quot]حرف من اینه ک یعنی توی یک محیط کاری مثلا، فقط و فقط این زنه که باید همه چیزرو مراعات کنه.یا اصلا این زنه که نباید بره سر کار تا خودبخود همه چیز گل و بلبل بشه. یعنی میزان ایمان مرد باید معیارو ملاک حرکت و کار و رفتارو شخصیت زن قرار بگیره. یعنی چون مرد نمیتونه خودش رو و چیزی رو که اسمش روگذاشته غریزه رو کنترل کنه زن نباید بره توی جمع عمومی. بعد اونوخ مرد آزاد آزاد باشیه اینکه نشد عدالت.[/FONT]

[FONT=&quot]مثلا من تعریف غیرت برام جالبه!! دقیقا یعنی چی؟ غیرت فقط مختص جنس مذکره ک حتی از این کلمه سوءاستفاده بشه مثلا [/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]آقاپسر خودش ختم خیلی چیزاس اونوقت براحتی میگه من خانمم حق نداره کارکنه فلان کنه بیسارکنه خب غیرت خانم هم اجازه نمیده توخیلی کارها رو انجام بدی. دیدم ک میگم. [/FONT]چرا تا اسم غیرت میاد همه میگن پسر و تا اسم عفت و حجاب برده میشه نگاه میره سمت دختر. بنظرم اگه هردوجنس بپذیرن که حیا برای اونها هم هست و حیا رو توی ظاهرشون رفتارشون چشمهاشون نگاهشون وغیره و غیره لحاظ کنند اونوقت ما مجبور نیستیم بیایم تاپیک بزنیم یا مثلا نظرمونو در این مورد بگیم که چرا دخترها میرن تو محیط های کاری یا مثلا چرا تفریح میکنند یا مثلا چرا میان تو تلویزیون نمایش اجرامیکنن و قهقهه میزنن وخیلی مسائل دیگه
[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] پسره داره با چشماش قورتت میده اونوقت این تویی که باید فداکاری کنی و نری تو اجتماع با اینکه اینقدر علاقه به محیط کارت داری و واسش زحمت کشیدی. یعنی اینجا عفت و حیا حرفی نداره که به امثال این آقاپسر هم بزنه. [/FONT]

[FONT=&quot]من غالبا از بعضی آخوندها میشنوم حیا و عفت حکم میکنه زن اینجوری باشه اونجوری باشه و.. مرد باغیرت مردیه که جلوی زنش رو بگیره و..!!!!!![/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]خب شما چرا یکم نمیخای رواج بدی که زن هم غیرت به خرج بده جلوی مردش رو بگیره، بگی که پسرم حیا میخاد عفت میخاد گوش پسر روهم یکم بااین کلمات آشناکنی. بنظرت مصلحت این نیست.[/FONT][FONT=&quot] مصلحت هست اما منفعت نیست.[/FONT]

نحوه تردد و حضور پسرها در مجامع عمومی هم که بماند ولی ولی صحبت و پرداختن به این موضوع اصلا محلی از اعراب نداره

[FONT=&quot]بنظرم اگه درتعریف وکاربرد حیا و غیرت یه بازنگری داشته باشیم بجای اینکه مدام سعی کنیم با ابزار و توجیه هایی مثل غیرت مرد، مثل زن خونه دار آراممش مرد و... صورت مسئله رو پاک کنیم، [/FONT] [FONT=&quot]خیلی از مشکلات هم به شکل عادلانه و دور از اجحاف حل خواهد شد.
کاش یکم قائل به این باشیم که زن هم حق داره زندگی رو که دوست داره مثل بودن در اجتماع محیط کار و... رو تجربه کنه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]شاید به ظاهر از موضوع تاپیک دورشده باشم ولی بنظرم این مسائل همه به هم خیلی مربوطه[/FONT].
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اره خب ... مثلا اینکه شما دو برابر خواهرتون ارث میگیرید به نفع خواهرتونه !
یا مثلا اینکه اگر خدایی نکرده شما و خواهرتون هر دو تصادف کنید و نقص عضو پیدا کنید به شما دو برابر ایشدن میدن به نفع ایشونه !
اونی که شما میگی چرتکه میندازه یا نه ضاربه ! ما در مورد کسی که داغون شده میحرفیما ! کلا دارید میپیچونید : )
من نگفتم در حق کسی ظلم شده ! جالبه تا دیروز توی ابن باشگاه خانم ها میگفتن اسلام به نفع مردهاست .. حالا برعکس شده : ))

سلام! یعنی از زیر خروارها پست کشیدمش بیرونا! :D

نقص عضو که برای مرد و زن فرقی نداره تو دیه. فقط برای دیه کامل اینطوره.

بعد مثال خواهر و برادر برای این موضوع درست نیست.
خواهر و برادر مثل دوتا آدم جدا هستن. اگه برادر مُرد دیه ش رو به خواهر نمیدن که بخواهیم بگیم به نفع مَرده یا زن!

ولی... بله!
اون برادر اگر فوت کنه، اگر متاهل بوده؛ دیه ش نفعیه برای همسرش که بی شوهر شده، نفعیه برای دخترش که بی پدر شده، اگر متاهل نبوده؛ نفعیه برای مادرش...
چون اون برادرست که نقشِ اصلیش نان آوری بوده و حالا این دیه جبرانیه برای نبودِ اون نقش، برای زن.
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام! یعنی از زیر خروارها پست کشیدمش بیرونا! :D

نقص عضو که برای مرد و زن فرقی نداره تو دیه. فقط برای دیه کامل اینطوره.

بعد مثال خواهر و برادر برای این موضوع درست نیست.
خواهر و برادر مثل دوتا آدم جدا هستن. اگه برادر مُرد دیه ش رو به خواهر نمیدن که بخواهیم بگیم به نفع مَرده یا زن!

ولی... بله!
اون برادر اگر فوت کنه، اگر متاهل بوده؛ دیه ش نفعیه برای همسرش که بی شوهر شده، نفعیه برای دخترش که بی پدر شده، اگر متاهل نبوده؛ نفعیه برای مادرش...
چون اون برادرست که نقشِ اصلیش نان آوری بوده و حالا این دیه جبرانیه برای نبودِ اون نقش، برای زن.

سلام
زحمت کشیدی:|
نه اشتباه میگی ! نقص عضو تا مبلغ یک سوم دیه برای زن و مرد مساویه ! بیشتر از این باشه دیه زن نصف مرده ! البته گویا اخیرا قانون یه تغییراتی کرده ولی اصلش قبلا این بود !
مثال خواهر و برادر رو به عنوان دو تا آدم جدا گذاشتم ! بعدم گفتم که دیه رو به خود طرف بدن واسه نقص عضوش ! پس اصلا خواهر و برادر باشن یا دو تا غریبه فرقی نمیکنه ...
ندا واقعا بعد این همه مدت نمیدونی که من اینارو میدونم ؟! این نفع بردن رو از قصد سانسور کردم چون اینارو زمانی میگن که یه خانوم به عدالت تو دین اسلام و این احکام اعتراض میکنه و میگه دین به نفع مرداس ! ولی اینجا محض اطلاعتون اینا همه آقا هستن و معتقد به زنانه بودن اسلام ! : )
به هر حال چیزی که واضحه اینه که اسلام همونقدر که برای خانم ها امتیازاتی در نظر گرفته برای اقایون هم در نظر گرفته ! حالا شاید نوعش متفاوت باشه ولی در اینکه عدالتی رعایت شده در احکام شکی نیست ! با توجه به تناسب وظایفی که افراد دارن براشون مواردی در نظر گرفته شده !
اما بحث اینجا سر اینه که خیلی از اقایون از نقششون و از اینکه وظیفه ی نان اوری خونه رو دارن ناراحتن و اینو بی عدالتی میدونن ! اگر قرار بود که نان اور خونه نباشن اونوقت همه ی اینا و تفاوت در ارث دختر و پسر هم بی معنی میشد !
ضمن اینکه گفتن خانوم ها به قسمت هایی که اسلام گفته عمل نمیکنن ! منم سوالم این بود که دقیقا کجاشو میگن ؟!
 

electro-esmoke

عضو جدید
بخدا من بشخصه راضیم همه این چیزایی که گفتین اونور هست، طلاق میگیرن چنین میشه و ازدواج میکنن چنان میشه و ... اینا اینورم اعمال بشه
اما چیزای دیگه ام باشه
عدالت باشه برابری باشه برااااااااااابری
اینم یه حرف کلیشه ای نیست
واقعیته، احقاق حقه


حاضر بودی مثل مردا بری سربازی اجباری؟ به عنوان قدم اول.
 

electro-esmoke

عضو جدید
سلام
زحمت کشیدی:|
نه اشتباه میگی ! نقص عضو تا مبلغ یک سوم دیه برای زن و مرد مساویه ! بیشتر از این باشه دیه زن نصف مرده ! البته گویا اخیرا قانون یه تغییراتی کرده ولی اصلش قبلا این بود !
مثال خواهر و برادر رو به عنوان دو تا آدم جدا گذاشتم ! بعدم گفتم که دیه رو به خود طرف بدن واسه نقص عضوش ! پس اصلا خواهر و برادر باشن یا دو تا غریبه فرقی نمیکنه ...
ندا واقعا بعد این همه مدت نمیدونی که من اینارو میدونم ؟! این نفع بردن رو از قصد سانسور کردم چون اینارو زمانی میگن که یه خانوم به عدالت تو دین اسلام و این احکام اعتراض میکنه و میگه دین به نفع مرداس ! ولی اینجا محض اطلاعتون اینا همه آقا هستن و معتقد به زنانه بودن اسلام ! : )
به هر حال چیزی که واضحه اینه که اسلام همونقدر که برای خانم ها امتیازاتی در نظر گرفته برای اقایون هم در نظر گرفته ! حالا شاید نوعش متفاوت باشه ولی در اینکه عدالتی رعایت شده در احکام شکی نیست ! با توجه به تناسب وظایفی که افراد دارن براشون مواردی در نظر گرفته شده !
اما بحث اینجا سر اینه که خیلی از اقایون از نقششون و از اینکه وظیفه ی نان اوری خونه رو دارن ناراحتن و اینو بی عدالتی میدونن ! اگر قرار بود که نان اور خونه نباشن اونوقت همه ی اینا و تفاوت در ارث دختر و پسر هم بی معنی میشد !
ضمن اینکه گفتن خانوم ها به قسمت هایی که اسلام گفته عمل نمیکنن ! منم سوالم این بود که دقیقا کجاشو میگن ؟!

ای بابا تو روز روشن حرف منو تحریف میکنی :D من که اصلا شما رو ندیدم که بدونم عمل میکنید یا نه. گفتم بخشی از اسلام رو که به نفع زن هاست نمیبینید. سانسور میکنید به قول خودتون.
اتفاقا من خودم از قضاوت کردم بقیه بدم میاد و هیچوقت همچین جراتی به خودم نمیدم.
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ای بابا تو روز روشن حرف منو تحریف میکنی :D من که اصلا شما رو ندیدم که بدونم عمل میکنید یا نه. گفتم بخشی از اسلام رو که به نفع زن هاست نمیبینید. سانسور میکنید به قول خودتون.
اتفاقا من خودم از قضاوت کردم بقیه بدم میاد و هیچوقت همچین جراتی به خودم نمیدم.

خانم ها خیلی زرنگن از اسلام قثط یه طرف ماجرا رو که به نفعشونه می بینن.


شما خودتون حرفای خودتونو تحریف نکنید کافیه .. من از این کارا نمیکنم :D
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام
زحمت کشیدی:|
نه اشتباه میگی ! نقص عضو تا مبلغ یک سوم دیه برای زن و مرد مساویه ! بیشتر از این باشه دیه زن نصف مرده ! البته گویا اخیرا قانون یه تغییراتی کرده ولی اصلش قبلا این بود !
مثال خواهر و برادر رو به عنوان دو تا آدم جدا گذاشتم ! بعدم گفتم که دیه رو به خود طرف بدن واسه نقص عضوش ! پس اصلا خواهر و برادر باشن یا دو تا غریبه فرقی نمیکنه ...
ندا واقعا بعد این همه مدت نمیدونی که من اینارو میدونم ؟! این نفع بردن رو از قصد سانسور کردم چون اینارو زمانی میگن که یه خانوم به عدالت تو دین اسلام و این احکام اعتراض میکنه و میگه دین به نفع مرداس ! ولی اینجا محض اطلاعتون اینا همه آقا هستن و معتقد به زنانه بودن اسلام ! : )
به هر حال چیزی که واضحه اینه که اسلام همونقدر که برای خانم ها امتیازاتی در نظر گرفته برای اقایون هم در نظر گرفته ! حالا شاید نوعش متفاوت باشه ولی در اینکه عدالتی رعایت شده در احکام شکی نیست ! با توجه به تناسب وظایفی که افراد دارن براشون مواردی در نظر گرفته شده !
اما بحث اینجا سر اینه که خیلی از اقایون از نقششون و از اینکه وظیفه ی نان اوری خونه رو دارن ناراحتن و اینو بی عدالتی میدونن ! اگر قرار بود که نان اور خونه نباشن اونوقت همه ی اینا و تفاوت در ارث دختر و پسر هم بی معنی میشد !
ضمن اینکه گفتن خانوم ها به قسمت هایی که اسلام گفته عمل نمیکنن ! منم سوالم این بود که دقیقا کجاشو میگن ؟!


حالا اینطوری :| شدی چرا؟!:surprised:[به پستهات علاقه دارم که دنبال می کنم.]
من فقط بحث دیه رو گفتم. نه از مردان جمع حمایت کردم نه زنان. گفتم این که در نص صریح قرآن، دیه مرد دو برابره ...[ادامه در پست قبل]

به نظر من که الان با طرز فکرهای بوجود اومده، غالبا _چه مرد و چه زن_ سعی دارن از همدیگه امتیاز بگیرند. اصلا کاری ندارند که واقعا چطور باید باشن و وظیفه و حقوقشون چیه.
بنابراین هم زنان و هم مردان احساس می کنن مظلومتر از اون یکی واقع شدن.

اسلام به نظر من دین عدالته. مردونه زنونه ش نکنیم. اونجور که برداشت منه از اسلام، برای زن و مرد هم وظیفه و هم حقوق متناسب با ویژگی های ذاتیشون در نظر گرفته شده و این یعنی عدالت.
واگر هم از نظر حقوق اجتماعی و هم حقوق خانوادگی، زن و مرد احساس آسودگی خاطر کنن، و همینطور هردو با اطلاع از وظیفه شون، به اونها عمل کنند، هیچ کدوم مظلوم واقع نمیشن.

[البته من اعتقاد دارم طی تاریخ خیلی از مواقع به زنان ظلم شده.
میدونیم که در گدشته های دور ارزش مرد و زن رو برابر نمیدوستن بعضی جاها. ولی الان اینظور نیست. البته داره به نوع دیگه ای از همون ظلم تبدیل میشه. اینبار به دست خود زنان!]


این صحبت کلی من بود. چون از اول تو بحث نبودم.

__________________________________________

در مورد دیه هم حق با شماست. من الان خوندم حکم فقهیش رو. ولی در مورد اینکه ایا همینجوری اجرا میشه یا نه، مثل شما بیخبرم.
فقط براساس تجربه؛ در همین حد میدونم که تو همه ی موارد دو برابر نیست.
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حالا اینطوری :| شدی چرا؟!:surprised:[به پستهات علاقه دارم که دنبال می کنم.]
من فقط بحث دیه رو گفتم. نه از مردان جمع حمایت کردم نه زنان. گفتم این که در نص صریح قرآن، دیه مرد دو برابره ...[ادامه در پست قبل]

به نظر من که الان با طرز فکرهای بوجود اومده، غالبا _چه مرد و چه زن_ سعی دارن از همدیگه امتیاز بگیرند. اصلا کاری ندارند که واقعا چطور باید باشن و وظیفه و حقوقشون چیه.
بنابراین هم زنان و هم مردان احساس می کنن مظلومتر از اون یکی واقع شدن.

اسلام به نظر من دین عدالته. مردونه زنونه ش نکنیم. اونجور که برداشت منه از اسلام، برای زن و مرد هم وظیفه و هم حقوق متناسب با ویژگی های داتیشون در نظر گرفته شده و این یعنی عدالت.
واگر هم از نظر حقوق اجتماعی و هم حقوق خانوادگی، زن و مرد احساس آسودگی خاطر کنن، هیچ کدوم مظلوم وافع نمیشن.

[البته من اعتقاد دارم طی تاریخ خیلی از مواقع به زنان ظلم شده.
میدونیم که در گدشته های دور ارزش مرد و زن رو برابر نمیدوستن بعضی جاها. ولی الان اینظور نیست. البته داره به نوع دیگه ای از همون ظلم تبدیل میشه. اینبار به دست خود زنان!]


این صحبت کلی من بود. چون از اول تو بحث نبودم.

__________________________________________

در مورد دیه هم حق با شماست. من الان خوندم حکم فقهیش رو. ولی در مورد اینکه ایا همینجوری اجرا میشه یا نه، مثل شما بیخبرم.
فقط براساس تجربه؛ در همین حد میدونم که تو همه ی موارد دو برابر نیست.
جدی نگیر حالا لحنم اعتراضی نبود تعجبی بود :D
آخه این قسمت دیه هیچ ربطی به تاپیک و موضوعش نداره ! اینا نتیجه خارج زدناس :/
بحث امتیاز گرفتن برای همه و در همه جا هم نیست ... اگر واقعا دو طرف با شعور باشن از خیلی چیزها گذشت میکنن که زندگیشون پابگیره ...
در مورد اسلام که حرفاتو کاملا قبول دارم ...
اره درسته در گذشته به خانم ها در مواقعی ظلم شده ... الان هم میشه حالا به یه صورت دیگه ! دقیقا مسئله اینه که هنوز هم ارزش زن و مرد یکی نیست از نظر خیلی ها ! وقتی میگن اگر یه خانم کارفرمای چند تا اقا باشه تحقیرامیزه یعنی خانم ها رو پست تر از اقایون میبینن ! وقتی میگن طرف استعداد درخشانه و کار گیرش نمیاد اونوقت کار رو به یه دختر میدن ! یعنی دختر رو یه موجود خنگ و بی استعداد و پست میدونن ! پس هنوز این طرز فکر هست و این خودش ظلمه به یه زن ! همین طرز فکره که باعث میشه خیلی از خانم ها خودشون رو پست تر ببینن و در نتیجه اش میشه که به جای بالابردن توانایی ها و مهارت هاشون به ریخت و قیافه و مسائل جانبی بپردازن ...
اگه منظورت از ظلم به زنان توسط خودشون کار کردنه که هم درسته هم غلط ...
شخصا اگه به من باشه که فکر میکنم تو خونه باشم و استراحت کنم و تا 11 بخوابم بهترین گزینه اس :D این گوشه کنارا به پروژه تو خونه انجام بدم و دورکاری کنم در واقع !
ولی واقعیت اینه که اینجوری شاید اینده ام در خطر باشه !
الان دخترها 3 برابر پسرها هستن ! این یعنی اینکه تقریبا دو سومشون نمیتونن ازدواج کنن ... خب اینا اینده اشون چی میشه ؟ پدرشون که تا ابد نیست که تامینشون کنه ! من الان دو تا خانم مجرد سن بالا رو اطرافم دارم که پدر و مادرشونو از دست دادن ! یکی کار میکنه و دستش تو جیبشه و مدام دلش نمیلرزه ... اون یکی همش در تلاطم اینه که اگر نیاز مالی پیدا کنه چجوری باید از پس مخارج بربیاد چون کار نداره !
الان خیلی هستن خانم هایی که همسرشونو از دست دادن و چون همسرشون کار ازاد داشته و حقوقی نداره حالا واسه مخارج به مشکل خوردن ...
تمام این شرایط باعث میشه که خانم ها به خودشون سختی کار بیرون رو بدن تا بعدا مشکلات به شدت بدتری گریبانگیرشون نشه ...
ضمن اینکه الان شرایط اقتصادی جامعه یه جوری شده که هم اقا کار کنه هم خانومش بازم به سختی از پس مخارج برمیان !
پس کار کردن خانم ها تو شرایط فعلی یه جورایی مجبورانه اس :دی
ولی خب از اون طرف منم مخالف اینم که یه خانم خیلی سخت و ساعات زیادی رو کار کنه ... چون نه از لحاظ جسمی و نه روحی بیشتر از یه حدی برای خانم ها مقدور نیست ... و در عین حال برای همسر و بچه هاشون ...
اما مسئله ی اصلی که مخالفت ماهارو برانگیخت این بود که گفتن خانم ها کار نکنن تا اقایون برن سر کار ! متاسفانه برخی ها به یه جایی رسیدن که به جای بالابردن توانایی هاشون و تلاش برای بهتر شدن مهارتشون ، نشستن یه گوشه و غر میزنن و از بقیه میخوان که هیچ تلاشی برای اینده اشون نکنن تا اینا برن سر کار :/
دقیقا مثل سهمیه جنسیت که مدت ها در کنکور اعمال میشد و یه اقا با رتبه بدتر قبول میشد و خانمی با رتبه بهتر نه !
ضمن اینکه اگر منصفانه به اطرافمون نگاه کنیم به وضوح میبینیم که خانم هایی که شاغلن هم از لحاظ علمی و هم اجتماعی به روزتر هستن و دغدغه هاشون کاملا با خانم های دیگه متفاوته ! ... همین الان اگه ما اینجاییم واسه این بوده که خودمون رو کمتر از دیگران ندیدیم و درس خوندیم و به واسطه درسمون الان اینجاییم وگرنه الان تو انجمن نوعروس و نی نی سایت و گل بانو و ... داشتیم راجع به رنگ رژ و فرنچ ناخن و ... بحث می کردیم !:D
به هر حال هنوزم معتقدم که اگر یه اقایی واقعا توانمند باشه کارفرماها حاضرن حقوق بالاتری رو نسبت به یه خانم بهش بدن ولی عوضش کار خوب تحویل بگیرن ! (جمله ای که تقریبا 10 بار توی این تاپیک گفتم و همه از روش پریدن چون صرف نداشت :D)
 
آخرین ویرایش:

bobat

عضو جدید
متاسفم یعنی واقعا متاسفم و بدتر ازاون متاسفم که مجبورم همچنان مدام برای همچین افکار و همچین افرادی متاسف باشم
زشتیش دقیقا کجاشه آقای 50 سال جلوتر از همه
بحث شایسته سالاریه بزرگوار، تکرار کن شــــــــــــــــــــــــــــــایسته سالاری
یعنی اگر زنی بتونه توی یک چنین جامعه مردسالار مرد پروری زحمت بکشه به معنای واقعی زحمت بکشه ها.. که کارکنه که کمی استقلال پیداکنه که وقتی مردی زور بهش بگه بتونه رو پای خودش وایسته این زشته
اونوقت این تفکرات عصر حجری زیباست.ههه
خدایا میگه زشته که زن به مرد میگه این چیزو بردار اونطرف بزار
آقای همه چی دونِ مذهب دوست، ی سری به قرآن خونتون بزن خدا گفته برترین شما باتقواترین شماست
مگه زن کمتر از مرد ساخته شده که نتونه درکمال ادب و احترام به مرد بگه اینکارو کن اونکارو کن اونوقت مرد اما میتونه دست رو زن بلندکنه و بهش امر ونهی کنه
باشناختی که ازشما پیدا کردم شمامشکلاتتون چیزای دیگس.. خدا هدایتت کنه شما رو و قماش شما رو
خدایا کماکان بزرگیتو شکر

شما نمیفهمی یا خودتو زدی به کوچه علی چپ؟ من دارم میگم اگر جلوی خر استخون بذاری نمیخوره و اگر جلوی سگ یونجه بذاری باز نمیخوره. متوجهی اینو؟؟؟ در جامعه اگر در منصب های مختلف ، آدمه مربوط به اون منصب بشینه میتونه ببره جلو اگر نشینه نمیتونه. تا اینجا شایسته سالاری و تقوا مطرحه بله. ولی فراتر از اون بحث جنسیتی هم هست. ببین نه شایسته هست زن به مرد دستور بده و نه شایسته است مرد به زن دستور بده. هزار بار گفتم ، هرکس باید در جایگاه خودش قرار بگیره. جایگاه زن فراتر از اینهاست من دارم به جایگاه واقعی شما اشاره میکنم منتهی شما فمنیست بازی در میاری ظاهرا داری از خانم ها حمایت میکنی و باطنا بر علیه خودت کار میکنی ولی متوجه نیستی
 

bobat

عضو جدید
جدی نگیر حالا لحنم اعتراضی نبود تعجبی بود :D
آخه این قسمت دیه هیچ ربطی به تاپیک و موضوعش نداره ! اینا نتیجه خارج زدناس :/
بحث امتیاز گرفتن برای همه و در همه جا هم نیست ... اگر واقعا دو طرف با شعور باشن از خیلی چیزها گذشت میکنن که زندگیشون پابگیره ...
در مورد اسلام که حرفاتو کاملا قبول دارم ...
اره درسته در گذشته به خانم ها در مواقعی ظلم شده ... الان هم میشه حالا به یه صورت دیگه ! دقیقا مسئله اینه که هنوز هم ارزش زن و مرد یکی نیست از نظر خیلی ها ! وقتی میگن اگر یه خانم کارفرمای چند تا اقا باشه تحقیرامیزه یعنی خانم ها رو پست تر از اقایون میبینن ! وقتی میگن طرف استعداد درخشانه و کار گیرش نمیاد اونوقت کار رو به یه دختر میدن ! یعنی دختر رو یه موجود خنگ و بی استعداد و پست میدونن ! پس هنوز این طرز فکر هست و این خودش ظلمه به یه زن ! همین طرز فکره که باعث میشه خیلی از خانم ها خودشون رو پست تر ببینن و در نتیجه اش میشه که به جای بالابردن توانایی ها و مهارت هاشون به ریخت و قیافه و مسائل جانبی بپردازن ...
اگه منظورت از ظلم به زنان توسط خودشون کار کردنه که هم درسته هم غلط ...
شخصا اگه به من باشه که فکر میکنم تو خونه باشم و استراحت کنم و تا 11 بخوابم بهترین گزینه اس :D این گوشه کنارا به پروژه تو خونه انجام بدم و دورکاری کنم در واقع !
ولی واقعیت اینه که اینجوری شاید اینده ام در خطر باشه !
الان دخترها 3 برابر پسرها هستن ! این یعنی اینکه تقریبا دو سومشون نمیتونن ازدواج کنن ... خب اینا اینده اشون چی میشه ؟ پدرشون که تا ابد نیست که تامینشون کنه ! من الان دو تا خانم مجرد سن بالا رو اطرافم دارم که پدر و مادرشونو از دست دادن ! یکی کار میکنه و دستش تو جیبشه و مدام دلش نمیلرزه ... اون یکی همش در تلاطم اینه که اگر نیاز مالی پیدا کنه چجوری باید از پس مخارج بربیاد چون کار نداره !
الان خیلی هستن خانم هایی که همسرشونو از دست دادن و چون همسرشون کار ازاد داشته و حقوقی نداره حالا واسه مخارج به مشکل خوردن ...

تمام این شرایط باعث میشه که خانم ها به خودشون سختی کار بیرون رو بدن تا بعدا مشکلات به شدت بدتری گریبانگیرشون نشه ...
ضمن اینکه الان شرایط اقتصادی جامعه یه جوری شده که هم اقا کار کنه هم خانومش بازم به سختی از پس مخارج برمیان !
پس کار کردن خانم ها تو شرایط فعلی یه جورایی مجبورانه اس :دی
ولی خب از اون طرف منم مخالف اینم که یه خانم خیلی سخت و ساعات زیادی رو کار کنه ... چون نه از لحاظ جسمی و نه روحی بیشتر از یه حدی برای خانم ها مقدور نیست ... و در عین حال برای همسر و بچه هاشون ...
اما مسئله ی اصلی که مخالفت ماهارو برانگیخت این بود که گفتن خانم ها کار نکنن تا اقایون برن سر کار ! متاسفانه برخی ها به یه جایی رسیدن که به جای بالابردن توانایی هاشون و تلاش برای بهتر شدن مهارتشون ، نشستن یه گوشه و غر میزنن و از بقیه میخوان که هیچ تلاشی برای اینده اشون نکنن تا اینا برن سر کار :/
دقیقا مثل سهمیه جنسیت که مدت ها در کنکور اعمال میشد و یه اقا با رتبه بدتر قبول میشد و خانمی با رتبه بهتر نه !
ضمن اینکه اگر منصفانه به اطرافمون نگاه کنیم به وضوح میبینیم که خانم هایی که شاغلن هم از لحاظ علمی و هم اجتماعی به روزتر هستن و دغدغه هاشون کاملا با خانم های دیگه متفاوته ! ... همین الان اگه ما اینجاییم واسه این بوده که خودمون رو کمتر از دیگران ندیدیم و درس خوندیم و به واسطه درسمون الان اینجاییم وگرنه الان تو انجمن نوعروس و نی نی سایت و گل بانو و ... داشتیم راجع به رنگ رژ و فرنچ ناخن و ... بحث می کردیم !:D
به هر حال هنوزم معتقدم که اگر یه اقایی واقعا توانمند باشه کارفرماها حاضرن حقوق بالاتری رو نسبت به یه خانم بهش بدن ولی عوضش کار خوب تحویل بگیرن ! (جمله ای که تقریبا 10 بار توی این تاپیک گفتم و همه از روش پریدن چون صرف نداشت :D)

یا من نمیتونم حرفمو به خوبی منتقل کنم ، یا شما ناقص میخونید حرفای منو ، یا اینکه دوس ندارید قبول کنید حرفای منو. ببینید قشنگ مشخصه منظورتون از جاهای قرمز منم ولی من اصلا اینطور نمیگم شما اینطور برداشت کردید. باز قسمت های ابی رو من به یک نوع دیگری گفته ام ولی شاید بخوبی نتونستم برسونم
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یا من نمیتونم حرفمو به خوبی منتقل کنم ، یا شما ناقص میخونید حرفای منو ، یا اینکه دوس ندارید قبول کنید حرفای منو. ببینید قشنگ مشخصه منظورتون از جاهای قرمز منم ولی من اصلا اینطور نمیگم شما اینطور برداشت کردید. باز قسمت های ابی رو من به یک نوع دیگری گفته ام ولی شاید بخوبی نتونستم برسونم

من حرفاتونو کامل خوندم و قصد مخالفت الکی هم ندارم ! اما قرار نیست هر چی شما میگید رو بدون شنیدن دلایل منطقی و درست قبول کنم !
بله خب کاملا مشخصه که منظورم شما و امثال شما بودید ! برگردید یک بار پست هاتون رو کامل بخونید و به لحن و جملات تحقیرآمیزتون توجه کنید ! از پست های شما برداشت دیگه ای نمیشه کرد ! (البته شما نه فقط در این تاپیک بلکه کلا پست هاتون برای مخاطب تحقیر آمیزه و تا زمانی که خودتون رو بالاتر از بقیه ببینید نه خودتون اصلاح میشید و نه جامعه و دیگران رو میتونید اصلاح کنید! )
اینکه شما توی پست قبل در رابطه با شانیت زن صحبت کردید کاملا با لحن و حرفایی که توی سایر پست هاتون راجع به خانم ها گفتید کاملا متفاوته !!! شان خانم ها این نیست که کسی اینجوری راجع بهشون صحبت کنه !
قسمت های آبی رو هم میشه لینک بدید ببینم کجا گفتید ؟!
 

Similar threads

بالا