وصیت نامه های شهدا

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز


شهيد سيداسدالله لاجوردي در سال 1314 در يكي از محلات جنوب شهر تهران و در خانواده‌اي متدين به دنيا آمد. حوادث شهريور سال 1320 و سپس حركت اسلامي آيت‌الله كاشاني در رهبري نهضت ملي شدن صنعت نفت و اقدامات نواب صفوي و فداييان اسلام در شكل‌گيري شخصيت سياسي اسدالله لاجوردي كه در آن روزها،‌دوران كودكي و نوجواني را سپري مي‌كرد، نقش بسزايي داشت. آشنايي شهيد لاجوردي با شهيد صادق اماني، باعث جذب وي به گروه شيعيان شد كه تشكلي سياسي و ديني به شمار مي‌رفت و در آن، اصل بر فرهنگ خودسازي و ديگرسازي بود.

هنگامي كه كودتاي 28 مرداد باعث ايجاد يأس و نااميدي نسبت به مسايل سياسي در بين مردم شد،‌اين يأس تا حدودي بر اعضاي گروه شيعيان نيز تأثير گذاشت؛ لذا در فاصله‌ي ميان 28 مرداد 1332 تا سال 1341 و آغاز نهضت امام خميني (ره)، لاجوردي و ساير اعضاي گروه به خودسازي پرداختند. اين امر از آموختن مباني اسلامي و دروس حوزوي شروع شد و تا به سطح عالي رسيد. حضور علامه‌ي شهيد مرتضي مطهري، در تهران،‌و ارائه‌ي ديدگاه‌هاي اصيل اسلامي بر شناخت عميق لاجوردي از اسلام افزود.

با آغاز نهضت امام، شهيد لاجوردي در خدمت اين حركت اسلامي قرار گرفت و تا پايان عمر آن را ادامه داد. وي از آن دسته افرادي بود كه در اين مسير هرگز دچار انحراف و التقاط نگشت و تبليغات گروه‌هاي مختلف سياسي او را به خود جلب نكرد. او اصول و معيارهاي اصيل اسلام فقاهتي و ولايتي را درك كرده بود و در اين مسير حركت مي‌كرد.

تشكيل هيآت‌هاي مؤتلفه‌ي اسلامي با هدايت امام (ره) باعث شد تا اقدامات ضد رژيم لاجوردي و هم فكرانش در مسير واحدي قرار بگيرد. تا سال 1343، مؤتلفه‌ي اسلامي با برپايي تظاهرات گسترده در تهران و ساير شهرستان‌ها، صدور اعلاميه و اطلاعيه‌ها به مناسبت مختلف و برپايي مراسم بزرگداشت براي شهداي 15 خرداد و فيضيه، به فعاليت‌هاي خود عليه رژيم پهلوي ادامه داد. با تبعيد امام (ره) در 13 آبان 1343 و اقدامات حسنعلي منصور براي تصويب لايحه‌ي سنگين كاپيتولاسيون، مؤتلفه‌ي اسلامي، گروه جهاد مسلح خود را بسيج كرد تا با اجراي حكم الهي در مورد منصور، ضمن حذف اين چهره‌ي خائن و عامل تبعيد امام، به ساير مهره‌هاي رژيم نيز گوشزد كند كه اگر بر ضد اسلام حركت كنند، به سرنوشت بدي دچار خواهند شد.

اعدام انقلابي منصور سبب دستگيري گسترده‌ي اعضاي مؤتلفه شد. در اين ميان لاجوردي نيز پس از دستگيري زير شكنجه‌هاي فراوان قرار گرفت،‌ اما اعترافي نكرد و آزاد شد. بار ديگر در اسفند سال 1343 دستگير شد. اين بار نيز به رغم تحمل 57 روز انفرادي در قزل قلعه و 67 روز در زندان عشرت‌آباد، بدون آن كه اعترافي كند،‌به زندن عمومي قصر منتقل شد و سرانجام نيز در دادگاه نظامي به دو سال حبس محكوم گرديد.

پس از آزادي و تا سال 1349، در ارتباط مستقيم با شهيد مطهري، به همكاري با گروه‌هاي مخفي اسلامي مسلح و سياسي پرداخت. در اين سال و در جريان مسابقه‌ي فوتبال بين دو تيم ايران و رژيم اشغالگر اسراييل،‌ به دليل جرم ايجاد انفجار در مقابل شركت هواپيمايي اسراييل و حضور گسترده و مؤثر در تظاهرات مردمي دستگير شد. لاجوردي اين بار به شدت زير شكنجه قرار گرفت، ‌به طوري كه كمرش شكست، ‌زانوهايش صدمه خورد،‌ مهر‌ه‌هاي گردنش دچار مشكل شد و بينايي چشمانش كاهش يافت. او اين صدمات را تا پايان عمر به عنوان يادگاري از دوران ستم‌شاهي به همراه داشت.

شهيد لاجوردي در اين زمان به چهار سال زندان محكوم شد. نكته‌ي مهم درباره‌ي اين بخش از زندگي ايشان، مقاومت بسيار زيادي است كه در برابر آزار و اذيت مأموران رژيم نشان مي‌داد و اين استقامت به حدي بود كه همه‌ي زندانيان او را به عنوان "مرد پولادين" مي‌شناختند.

حكم محكوميت لاجوردي در تاريخ 30/1/1353 خاتمه يافت. اما از اين زمان زير نظر مستقيم مأموران ساواك قرار گرفت. يك سال بعد مجددا دستگير شد و به استناد دلايلي چون «كشف كتب مضره از منزل او» و «گزارش ساواك»، هم چنين «دو فقره محكوميت قبلي» به 18 سال زندان محكوم گرديد (2/9/1354) لاجوردي اين بار در زندان با افرادي رو به رو بود كه با ظاهر اسلامي، تفكرات ماركسيستي را مبناي كار خود قرار داده و زمزمه‌ي تغيير ايدئولوژي سازمان مجاهدين خلق را مطرح مي‌كردند. رفتار ماركسيست‌ها او نيز با شناخت كه نسبت به اسلام داشت،‌شروع به افشاگري درباره‌ي جريانات داخل زندان و تفكرات استقاطي منافقين نمود.

محكوميت هجده‌ ساله‌ي لاجوردي پس از گذشت دو سال، با مطرح شدن فضاي باز سياسي و آزادي زندانيان به پايان رسيد او در تاريخ 27/5/56 از زندان آزاد شد و براي ادامه‌ي مبارزه به هم‌رزمان و هم‌سنگران ديرينه‌ي خود پيوست تا نقش فعال خود را در سازماندهي حركت‌هاي انقلابي دنبال كند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي،‌ لاجوردي به صلاحديد حضرت امام (ره)‌ و شهيد دكتر بهشتي در مسند يكي از دشوارترين مسئوليت‌هاي نظام جمهوري اسلامي قرار گرفت و سمت دادستاني انقلاب را پذيرفت.

اقدامات لاجوردي در اين دوران،‌كار طاقت‌فرسا و شبانه‌روزي او باعث شد منافقين كه قصد ايجاد انحراف در انقلاب را داشتند كاملا منفعل شوند و يا به قولي «چشم فتنه كور شود» ‌اما چند سال بعد شرايط اقتضا مي‌كرد كه نظام جمهوري اسلامي خط مشي ديگري در مقابل معاندين خود در پيش گيرد. لذا لاجوردي مسند خود را به آقاي رازيني سپرد و بي آنكه هيچ ادعا يا چشمداشتي داشته باشد. مغازه خود در بازار تهران بازگشت. با اين حال ديري نپاييد كه بار ديگر عهده‌دار مسئوليت ديگري شد. لاجوردي اين بار در مسند رياست سازمان زندان‌هاي كشور ظاهر گرديد. در اين زمان، ‌او علاوه بر خدمات فراواني كه در عرصه‌ي مديريت، سازماندهي، ساماندهي و بهبود وضعيت سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني، تربيتي كشور انجام داد،‌باعث شد بسياري از فريب‌خوردگان خط نفاق و آنان كه داراي خميري پاك بودند،‌به دامان اسلام بازگشتند.

لاجوردي در سال 1376 مسئوليت خود را در سازمان زندان‌ها به پايان برد. آن گاه بار ديگر زندگي روزمره‌ي خود را از سر گرفت و تا اول شهريور سال 1377 كه توسط اعضاي سازمان منافقين در بازار تهران به شهادت رسيد جز يك منزل ساده و دوچرخه‌اي كه تنها مركب او محسوب مي‌شد هيچ ملكي نداشت.
 

Reyhana.A

کاربر بیش فعال
وصیت نامه های شهدا

:gol:وصیت نامه شهدا:gol:

رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بياناتشان به اين نكته اشاره داشته اند كه «وصيت نامه شهدا را بخوانيد...» اين توصيه در كلام گهربار حضرت امام خميني(ره) نيز ديده مي شود.


وصيت نامه شهيد محمود احمدي
دست ازاين ماه تابان [امام خميني] برنداريد كه روزنه ي اميد مستضعفان جهان و ايران است. پيرو خط امام كه همان خط حزب الله است باشيد.

وصيت نامه شهيد غلامحسين ارباب رشيد
"با مردم برخورد اسلامي داشته باشيد، در راه اسلام و قرآن قدم برداريد و مواظب باشيد كه شيطان باعث دوري شما از خدا نگردد."

وصيت نامه شهيد حسين برهاني
- اي ملت بدانيد امروز مسئوليتتان بزرگ و بارتان سنگين است و بايد رسالتتان را كه پاسداري از خون شهيدان است انجام دهيد و تنها با اطاعت ازروحانيت متعهد و مسئول كه در راس آن ولايت فقيه مي باشد و امروز سمبل آن امام بزرگوار امت قادريد اين راه را ادامه دهيد.
- خواهرانم! در تربيت فرزندانتان بكوشيد و حجاب را رعايت كنيد، زهراگونه زندگي كنيد.....
- سفارشم اين است، مردم! به ياد خدا و روز جزا باشيد پيرو ائمه اطهار باشيد، كه .....
- مردم! امام زمان (عج) را فراموش نكنيد. مردم! دنباله رو روحانيت باشيد كه چراغ راه هدايتند.....
از امام اطاعت كنيد كه عصاره اسلام است، او را تنها نگذاريد كه نماينده حجه بن الحسن (ع) است.
10/5/1362

وصيت نامه شهيد ناصر بختياري
...من خودم را لايق نميدانم كه در جواب نداي هل من ناصر ينصرني به امام كبيرمان لبيك بگويم... ولي از امام (ره) مي خواهم كه مرا دعا كند تا بلكه نزد خداوند مورد قبول واقع شوم و به درجه اي كه در نهايت شهادت است برسم.
...خدايا شكر مي كنم كه مرا آزاد آفريدي تا آزاد فكر كنم تا بتوانم بندگيت را به جاي آورم.
خدايا! شكر تو را كه مرا پاسدار انقلاب خميني ات قرار دادي تا اينكه بتوانم خونم را فداي حسينت بكنم.
خدايا! شكر تو را كه مرا از اين نعمت انقلاب سرخ خميني برخوردار نمودي و به آن درجه اي رساندي كه لياقتش را نداشتم. ...آگاه باشيد كه در اين برهه از زمان مسئوليت سنگيني بر دوش داريد. شما پاسدار خون هاي ريخته شده براي اسلام عزيز هستيد و بايد شما عزيزان پيام خون شهيدان و شعار آنها را با كار و كوشش در راه خدا به جهانيان صادر نمائيد، و ثابت كنيد كه مي توانيم در پناه اسلام غير وابسته به ابرقدرت ها باشيم و به شعار بهشتي مظلوم و ديگر شهدا تحقق بخشيم و نداي مظلومانه امتمان را به گوش تمام مستضعفان جهان برسانيم تا اينكه لرزه بر اندام پوسيده مستكبران داخلي و خارجي بيندازيم...
و مستضعفين خود تصميم بگيرند و حاكم روي زمين باشند همانطوريكه كه خداوند به بندگانش وعده داده است:
"و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين..."
تا اينكه مقدمه اي براي ظهور مهدي (عج) و افراشته شدن پرچم لااله الاالله در جهان باشد.

وصيت نامه شهيد مجيد پازوكي
"درود بر امام امت، نايب بر حق امام زمان (عج) حضرت امام خميني كه هرچه داريم از وجود با بركت ايشان است كه اسلام و امت اسلامي را بعد از هزاروچهارصدسال دوباره زنده نمود. قدر امام را بدانيد و خالصانه پيروش باشيد، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي امانت الهي هستند وظيفة همه ما پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن است. صلاح دنيا و آخرت ما در پيروي از ولايت فقيه مي باشد.فعالانه در مسائل انقلاب و اجتماع شركت نماييد. حضور گسترده و آگاهانة مردم ضامن انقلاب و اصول آن است. در نماز جمعه شركت كنيد و شعائراسلام را زنده تر كنيد".

وصيت نامه شهيد مرتضي بهراميان
از برادران و خواهران مي خواهم كه اين نهضت را حفظ كنيد و در راه صدور آن از هيچ كوششي دريغ نكنيد و مگذاريد بار ديگر دست جنايتكاران شرق و غرب در شما مسلط گردد و خونهاي هزاران شهيد از دست برود. در نمازهاي جماعت و جمعه با جديت شركت كنيد. با وحدت و اطاعت از مقام رهبري و پيروي از دستورات اسلام و پاسداري جدي از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن توطئه هاي استكبار را خنثي و نقش بر آب كنيد.

وصيت نامه شهيد محمود دايه علي
بسم الله الرحمن الرحيم
و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احيا عند ربهم يرزقون گمان مبريد كسانيكه در راه خدا كشته مي شوند، مرده اند بلكه زنده اند و نزد خدا روزي مي خورند. من محمود دايه علي وصيت نامه ي خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامي به رهبري زعيم عاليقدر امام امت خميني روح خدا شروع مي كنم، اي مردم مسلمان و مستضعف ايران اين انقلاب را به رهبري امام امت ادامه دهيد ما ملت ايران خيلي خون داده ايم كه اين انقلاب به پيروزي برسد نكند كه از رهنمودهاي امام سرپيچي كنيد و امام را تنها بگذاريد او نايب امام زمان (عج) است. نگذاريد خون اين شهيدان پايمال شود ما هرچه خون بدهيم انقلابمان پايدارتر مي شود، اين آمريكائي خائن با كمك منافقين دارند شاخ و برگ اين نهال انقلاب را مي ريزند ما بايد نگذاريم كه اين ابرقدرتها، واسطه هاي داخلي آنها به اين انقلاب ضرور زيان برسانند. اگرچه همه را بكشند ما بايد تا آخرين قطره ي خونمان را به پاي اين نهال انقلاب بريزيم و آن را آبياري كرده و رشدش بدهيم. در زمان امام حسين (ع) امام را تنها گذاشتند حالا كه امام خميني راه او را مي رود ما نبايد اورا تنها بگذاريم. از خانواده ام مي خواهم كه خط امام را ادامه دهند و از مادرم مي خواهم برادرهايم را در بسيج شركت دهد تا اگر روزي به شهادت رسيدم بتوانند ادامه دهنده ي راه من باشند. از برادرهايم مي خواهم كه بعد از من اسلحه را به دوش بگيرند و خون خودشان را به پاي درخت اسلام بريزند تا درخت اسلام بارورتر گردد. هركس امام را قبول نداشته باشد و سر قبر من بيايد به خون تمام شهيدان خيانت كرده است. پدر و مادرم! ما امروز در زمان امتحان هستيم چون در جبهه وجود دارد حسيني و يزيدي و من راه حسين را انتخاب كرده ام شما هم از فرصت استفاده كنيد و به جبهه حسين بپيونديد. در هر كربلائي امام حسيني وجود دارد و حسين امروز با خميني است. در وجود امام عزيز دقت كنيد و با شناخت كامل راه او را ادامه دهيد؛ مادرم مي دانم كه در انتظار آمدن من هستيد و هم اكنون دعا مي كني اما حرف من به برادرانم اين است كه يكي يكي به جبهه هاي حق عليه باطل فرستاده شوند؛ من براي آنها طلب پيروزي بعد از شهادت مي كنم. دوستانم در پيروزي ما در اين جنگ هيچ شكي نداشته باشيد اين سخنان را به عنوان يك شهيد مي گويم كه اگر وحدت خودمان را از دست بدهيم و امام را تنها بگذاريم به خون تمام شهيدان خيانت كرده ايم و خدا شما را نمي بخشد. فقط در خط امام حركت كنيد و بدانيد بهترين تسليت براي من انتقام گرفتن خون تمام شهيدان است....
 

Reyhana.A

کاربر بیش فعال
وصيت نامه شهيد سيد جمال دربان فلك
اي امت حزب اللهي! اسلام مكتب انسان سازي است و انقلاب اسلامي با رهنمودها و رهبري صحيح امام امت (خميني بت شكن) مي رود تا جهاني شود و تمامي ابرقدرت ها را نابود كند و انقلاب را به صاحب اصلي اش امام زمان (عج) تحويل دهد پس بر همه شما وظيفه شرعي است كه در هركجا كه باشيد از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع كنيد..... از ولايت فقيه و روحانيت مبارز اطاعت و پشتيباني كنيد كه هردو ضامن پيروزي و پشتوانه اسلام هستند".

وصيت نامه شهيد صفر علي داوودي
"مادرم سلام اين فرزندت را از كردستان غريب و مظلوم بپذير، اينجا كسي را جز خداي بزرگ و ملائك نداريم مادرم براي ما دعا كن".

وصيت نامه شهيد ولي الله چراغچي مسجدي
مسلم و تسليم هستم و شهادت مي دهم به خداوند "حي لا يموت واحد، رحمان و رحيم و .... محمد (ص)، بهترين برگزيده از يك صد و بيست و چهار هزار رسولش و علي (ع) وصي بر حقش و يازده فرزند علي (ع) از فاطمه (س) كه همگي برحقند و اما تنها حجت خدا مهدي(عج) است كه به انتظار فرمان ظهورش (نگران از انسانيت) نشسته است.
قال الحسين (ع) "ان الحياه عقيده و الجهاد و ليمحص الله الذين آمنوا و يمحق الكافرين"
درود خدا به امام عزيزم كه ما را آگاهي بخشيد و در هر فرصت براي پاك كردن زنگار نيتها پرداخت تا فقط براي خدا باشيم و رحمت خدا بر شهداء باد كه به ما آموختند چگونه بهتر رفتن را .

وصيت نامه شهيد سيد كريم حسيني
بارالها به جبهه آمدم تا تكليف خود را ادا كنم و از من راضي باشي، اما افسوس كه نتوانستم مأموريت خود را به نحو احسن انجام دهم كه به تو نزديكتر شوم و از من راضي باشي. همسر عزيزم از بچه ها به خوبي نگهداري كن و آنها را در راه فراگيري علم و دانش ياري نما و مرتب آنها را به مساجد ببر تا فرد مفيدي براي جامعه ي ما باشند.

وصيت نامه شهيد بهرام حق نجات
خدايا از تو مي خواهم كه مرا ياري كني تا در راه تو قدم بردارم همانطور كه خداوند مي فرمايد هركسي در امور بر خداوند توكل نمايد.او برايش كافي است و حال اگر بنده گام در راه جهاد با كفار گذاشت هرگونه سرنوشتي كه پروردگارش براي او تعيين نمايد تفاوتي ندارد ما مي رويم تا وظيفه خود را انجام دهيم و نتيجه آن براي ما مهم نيست كه چه بر سر ما خواهد آمد انشاالله كه خداوند قبول نمايد.

وصيت نامه شهيد حسين حدادي
سلام بر مهدي (عج)
سلام بر نايبش امام خميني ،سلام بر شهيدان و درود بر تمام مسلمين جهان، مادر وپدر عزيزم اگر شهيد شدم برايم گريه نكنيد چون من خود مي خواستم و وظيفه ام بود. خدا من را به شما داد وظيفه شما بود كه مرا تربيت كنيد و كرديد ،پس ناراحت نباشيد .پيام من به ملت ايران اين است كه با گروهك هاي منافق بجنگيد و نابودشان كنند و راه شهيدان را ادامه دهند. پيام من به دولت اين است كه امام و شخصيت هاي مملكتي را از هر نقطه حفظ كنند تا ريشه آمريكا كنده شود . تمام ملت بايد گوش به فرمان امام باشد زيرا كه نائب امام زمان است .اميدوارم كه تا به حال گناهي كرده ام خدا مرا ببخشد و مرا جزء ياران امام زمان گرداند....
عاشقم عاشق روي مهدي
شيفته ام شيفته روي مهدي
اي صبا از سر كوي مهدي
برمشامم برسان بوي مهدي

وصيت نامه شهيد بهنام خرم بخت
"خدايا! تو را به حسين قسم مي دهم كه ما را از فيض شهادت محروم نفرما، پدر و مادرم از شما مي خواهم كه بعد از شهادت من براي من گريه نكنيد، بلكه به مظلوميت آقا اباعبدالله الحسين (ع) در روز عاشورا فكر كنيد دوستان و آشنايان و دانش آموزان شما را به شهداي كربلا قسم مي دهم كه يك لحظه از فرهنگ جهاد و شهادت و امر به معروف و نهي از منكر غافل نباشيد، كه اگر خون شهداي كربلا و پيام زينب (س) نبود، امروز اسلام و قرآن در عالم پيشرفت نمي كرد در پايان از همه شما حلاليت مي خواهم و از شما تقاضا دارم كه امام عزيز را تنها نگذاريد..."

وصيت نامه شهيد محمود خادم سيدالشهدا
... باور كنيد كه شهادت از عسل شيرين تر است اگر در بطن كلمه شهادت برويد متوجه خواهيد شد كه چقدر كشته شدن در راه خدا شيرين است. برادرم احمد روح من در انتظار فداكاري توست تو مانند يك مسلمان واقعي زندگيت را وقف خدمت به اسلام كن.
 

Reyhana.A

کاربر بیش فعال
وصيت نامه شهيد محمود اعتصامي
به دستورات امام خميني (ره) عمل كنيد، به مسايل معنوي و حضور در نماز جمعه اهتمام فراوان داشته باشيد و از زنان و مردان جامعه مي خواهم به حدود الهي و فرامين اسلام و قرآن عمل نمايند.
پدرجان يك چيز از شما مي خواهم شما در حقم دعا كنيد كه به آرزويم برسم.

وصيت نامه شهيد سيد حسين روح الامين
اي عزيزان از مال دنيا دست برداريد و به خدا فكر كنيد، ما از خاك آمده ايم و به خاك بازمي گرديم، هرچه هست، دست خداست و هرچه صلاح او است همان است، خداوند در اين دنيا بسيار آزمايش خواهد كرد. اين نعمتها را براي آزمايش ما قرار داده است مواظب باشيم كه از اين آزمايشات سربلند بيرون بيائيم. اي دوستان به دنبال شناخت اسلام برويد اگر اسلام را شناختيد، اگر امام (ره) را شناختيد، به آنچه كه مي خواهيد مي رسيد، به خدا فكر كنيد و به فرداي قيامت، به آن آتش جهنم و نعمتهاي خدا در بهشت، دست از مال دنيا و هواهاي نفساني برداريد...اي مردمي كه در صحنه هستيد به گلزار شهدا برويد و از اين عزيزان درس بياموزيد. و فرزندان خود را چون اينان بزرگ كنيد، در نمازجمعه ها مرتب شركت كنيد، نه فقط به عنوان يك نفر حاضر در نماز به خطبه ها گوش كنيد راه و روش اسلام را ياد بگيريد و سعي كنيد در سياست دخالت كنيد و ببينيد در مملكتتان چه مي گذرد.
من نمي دانم چه بگويم چون مي دانم دنيا هيج ارزشي ندارد و تنها سفارشم اين است كه دست از ياري امام (ره) برنداريد و در جنگ شركت كنيد به مستضعفين كمك كنيد و دست نوازش بر سر آنان بكشيد....

وصيت نامه شهيد حميد رشيدي
...آيا مردم چنين پنداشته اند كه به صرف اينكه گفته اند ايمان آورده ايم رهاشان كنند و بر اين دعوي امتحانشان نكنند؟
اي كسانيكه ايمان آورده ايد جهت چيست كه براي جهاد در راه خدا به خاك زمين دل بسته ايد؟آيا راضي به زندگي دنيا عوض حيات آخرت شديد به متاع دنيا در پيش عالم آخرت اندك و ناچيز است.پس ار عرض سلام بر حسب وظيفه اي كه مي باشد چند سطري به عنوان وصيت مي نويسد البته وصيت نامه شهيد همه مانند بهترين نوشتجات عرف است و چيز تازه اي براي نوشتن ندارم بنده با عقيده كامل بدين راه قدم گذاشته و به كمال آگاهي آن را دنبال كرده ام.از آنجا كه دنيا محل امتحان است و در اين چند روز زندگي كه به لحظه اي مي ماند انسان به بوته آزمايش گذاشته مي شود.اگر بخواهيم عاقبتمان سعادتمندانه باشد بايد از اين آزمايش سرافراز بيرون آئيم با هم موجب سرافرازي خود و هم خداوند باشيم كه خداوند به بندگان پاكش مباهات مي كند و خوشا به حال شهيدان كه مي فرمايند بالاتر از هر چيزي، چيزي مگر اينكه كسي به مسلخ عشق رفته و شهيد شود كه بالاتر از آن چيزي نيست.برادران و خواهران خدا را شكر كنيد كه در اين عمري كه خدا گرفته ايد شاهد چنين تحويل عظيمي بوديد. قدر اين انقلاب را بدانيد و از آن مراقبت كنيد و به متاع قليل دنيا دل نبنديد كه شما را منحرف و بر زمين مي زند .
قانون اساسي و نظام اين جمهوري كه گفته و خواسته شهيدان، نگهداري و پاسداري از آن بوده را سبك نشماريم و گرامي بداريد واقعاً شرم دارد كه اين شهدا را ببنيم و ولي مدافع اين انقلاب نباشيم .اگر خود را آماده كرده ايم بايد بدانيم كه آخرت خود را فروخته ايم واگر در اين دنيا قدري پايبند به د?ن خود بوديم، بهره را در آخر خواهيم بود و اگر دين نداريم لااقل بايد آزادمرد بود ... اين بنده در طول عمر خود نتوانستم هيچ خدمتي انجام دهم و در اعمال خودم عمل مثبتي نديدم و فقط كوله باري از گناه بر دوش دارم كه مي دانم فقط شهادت در راه او اگر مقبول گردد مي تواند اين گناهان را بشويد و اميد داشتم كه در طول اين زندگي بتوانم هرچقدر كم و كوچك خدمتي كنيم تا لااقل كمي از وظيفه اي كه به دوش داريم و وظيفه هر انساني اگر بخواهد آزاد باشد و سعادتمند ياري دين است انجام داده باشم اما افسوس كه خود را خيلي بدهكار مي بينم و واقعاً در جا زده ايم و حال كه خود در صف مجاهدين في سبيل الله جا زده ام مي خواهم خداوند به آبروي اين سلحشوران نظر خودش را از ما راضي گرداند و از او مي خواهم مرگم را شهادت راه خودش قرار دهد ... چند خواسته دارم كه مي خواهم اگر ممكن بود رعايت شود اگر خداوند ما را قبول كرد و مهر بازگشت نزد هيچ خواسته اي از دولت و مردم نداشته باشند.....دوم صبر پيشه كنند و طريق حضرت زينب (س) را پيشه كنندو سوم اينكه از دوستان به خصوص دوستان نزديك مي خواهم ... از كسانيكه با آنان رابطه داشته ام حلاليت بطلبند...

وصيت نامه شهيد جواد جليلي
بسم الله الرحمن الرحيم
درود خداوند متعال بر تو باد اي رهبر عالي قدر و بزرگوار سلام شهيدان ايران ...حسين جان! جوانان ما در جبهه ها به ياد تو سينه هاي خود را جلوي گلوله هاي سبك و سنگين قرارمي دهند و جان خود را مي دهند پروردگارا من مي دانم تو ما را خلق كردي و تو به ما جان داده اي....خداوندا مرا ياري كن اگر تو ياري نكني ياوري جز تو ندارم و اي مردم مسلمان اين خون پاك شهيدان است كه پيچ و خم قلاب را صاف و هموار مي كند كه شايد با ريخته شدن اين خونهاي پاك كساني كه در ناداني هستند بهراه الله نماينده شوند و از شما مردم مسلمان و دوستان و آشنايان تقاضا مي كنم كه با انقلاب به حالت سستي برخورد نكنيد انقلاب هدف بزرگي را دنبال كرده است و از شما مي خواهم كه جلوگيري از فرزندان خود نكرده و بگذاريد راهي راه مي خواهند بروند و اگر كسي مانع از رفتن فرزندش به جبهه هاي جنگ شود به خدا قسم مسئول است..... خدايا تو را شكر مي كنم كه به من قدرت تشخيص حق از باطل را دادي و خدايا تو را شكر مي كنم كه رهبرم را شناساندي كه به من چنين پدر و مادري دادي خدايا تو را شكر مي كنم كه مرا در ناداني نميراندي مادر عزيزم مي دانم كه شما را اذيت كردم و براي شما نتوانستم فرزند خوبي باشم.... بعد از مردن من حجله اي براي من مگذاريد چون درنزد خدا هيچ ارزشي ندارد گل بر سر قبرم نياوريد چون اين گلها بعد از 2 يا 3 روز پلاسيده مي شوند مرا در بهشت زهرا (س) دفن كنيد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته


وصيت نامه شهيد ناصر جام شهرياري
...و تو اي خداي بزرگ كمكم كن كه جزء هدايت يافتگان باشم و نصرتم ده كه با دشمنان دين تو ستيز كنم. ...اي مسلمانان از همه قشر بدانيد كه وظيفه شرعي است كه از ولي امر مسلمين اطاعت كنيد. ...خدايا ياريمان كن تا از اماممان پيروي كنيم، و در خط امام كه همان خط اسلام است، باشيد. ...اي ملت بيدار ايران هوشيار باشيد و نگذاريد تاريخ تكرار شود، حال كه جنگ به نفع جمهوري اسلامي ايران پيش مي رود، همانهايي كه با امام علي (ع) گفتند كه مالك را برگردان، ما با قرآن نمي جنگيم، (در اينجا هم اين كار را نكنند) متأسفانه همين كار را كردند. ...قرآن و اسلام در ايران پياده مي شود، (اجرا مي شود) نه در حزب بعث صدام. ...آري در زمان دودمان ننگين پهلوي سرمان در لاك خودمان بود، و هيچ توجهي نداشتيم، كه بر ما و مكتب ما چه مي گذرد و باز خداوند بر ما منت نهاد و رهبري از سلاله محمد (ص) خميني اين مرد بزرگ، مرد با تقوا، اين اسلام شناس واقعي را ولي امر و رهبر و پيشواي ما كرد. ...اي آمريكاي خونخوار كه خون همه محرومان در سراسر گيتي به دست تو و يا جيره خوارانت مي ريزد، به ياري حق و همت امت اسلامي ديگر عمرت به پايان رسيده است و تو را در جهان كه رسوايي رسواتر خواهيم كرد.تو كه هر روز در جنوب لبنان و السالوادور خونها مي ريزي و سازمان حقوق بشرت در خواب خرگوشي فرو رفته است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وصیت نامه شهدا

وصیت نامه شهدا

[h=2]نامه ای به فرزندم ... از طرف شهید شعبانعلی توکلی[/h]
" نامه اي به فرزندم كه در قرن آينده زندگي خواهد كرد."

قرن 14 هجري


نمي دانم كه تو كيستي كه نامه ي من را جسته اي و مي خواني زيرا اين نامه را به پسرم نوشته ام. لابد به خودت زحمت زيادي داده اي تا بتواني آن را بيابي و قفل صندوق آن را بشكني. زيرا كه من آن را زير راه پله ي زير زمين خانه ام در كنار پنجره پنهان كرده ام.چه مي گويم؟! شاید آن زمان كه تو اين نامه را ميخواني از اين چيزها خبري نباشد و لابد نيز همينطور است.نمي دانم مي تواني از اين كلمات چيزي بفهمي يا نه؟زيرا كه فكر مي كنم زبان فارسي هر روز به زوال و نيستي نزديك تر مي شود.بنابراين به همراه اين نامه سه برگ از آن را به زبان هاي بزرگ قرنم ترجمه كرده ام و همراه اين نامه قرار داده ام تا شايد بتواني آن را درك كني.نمي دانم الان در آنجا چه مي گذرد. آيا زمانت با آنچه من فكر مي كنم مطابق است يا نيست؟ مي توانم مجسم كنم كه مردمان حتي جايي براي ايستادن ندارند و چنان در هم مي لولند كه در اثر كمترين بي توجهي برخوردي جانانه با يكديگر مي كنند يا شايد انسان هاي خودخواه، انسان ها را رو به نابودي سوق داده اند و اجتماع كوچكي داريد.در اين زمانه كه من زندگي مي كنم سرزمين ها به اردوگاه هاي مختلف تقسيم شده اند.يكي غربي ، يكي شرقي.عده ي بسياري نيز بين اين سرزمين ها و اردوگاه ها سرگردانند،گروهي در جنگند و براي منافع ديگران نابود مي شوند.صداي مهيبي برمي خيزد و صدها نه بلكه هزاران نفر به هوا مي روند و نابود مي شوند و لحظه اي بعد سكوت برقرار مي شود.

اين صحنه ها بارها تكرار مي شود تا منافع طبقه ي خاصي حمايت شود. شايد در زمان تو اينچنين نباشد؛همه برادروار به دور از ارتش ها و سلاح ها با يكديگر زندگي مي كنيد و ديگر كسي شب در خانه را قفل نمي كند و يا اين كه كسي طمع و حسرت و آز و كينه را نمي شناسد. مي داني چرا ما همواره در جنگيم؟بخاطر صلح! شايد مضحك باشد اما اينطور است.جنگ بخاطر صلح و آرامش! از يكي كه همواره در جنگ با درون خويش مي باشد تا ميليون ها نفر كه بخاطر منافع مشترك پايه ي جنگ مي گذارند.

بشر هدف از آفرينش را از ياد برده است.خودخواهي ها و جاه طلبي ها در رابطه ي بشر با بشر حكمفرما شده اند و از غرايز و شهوت ها پيروي مي كند. هيچكسي پيدا نمي شود كه به مستمندان ياري دهد. پيام بشر به كار تبديل شده است.عده اي كار را براي خود انجام مي دهند و گروهي ديگر براي ديگران زيرا كه برده ي آنان مي باشند.

كوتاه كلام دنياي سرسام آوري داريم.هيچ چيز مسير طبيعي را طي نمي كند.همه چيز به طرز مضحكي درآمده است؛ شايد در زمان تو چنين نباشد و يا اين كه از اين بدتر باشد. دنياي تو را اينگونه تصور مي كنم كه بشر بدان حد پيشرفت كرده است كه بي نياز كار طاقت فرساي 10 الي 12 ساعت در روز شده است؛فقط به استراحت مي پردازد و يا اينكه در آزمايشگاه ها به دنبال را ه حل هاي بهتر براي زندگي مي باشد.

بگذار از سازمان هاي بازيچه ي كشورها در زمان خود بگويم.در زمان من سازماني به نام ملل متحد وجود دارد كه قريب به اتفاق كشورها عضو آن مي باشند.هدف از تشكيل اين سازمان بوجود آوردن فضاي سالم براي اعضا مي باشد و از وظايف عمده ي آن اينكه اين روزها بيشتر از آن صحبت مي رود ايجاد صلح بينِ ملل مي باشد و اين وظيفه اي خطير مي باشد كه اين سازمان كمتر موفق گرديده است در زمينه ي آن موفق باشد و علناً ديده مي شود كه زير نفوذ چند صاحب قدرت مي باشد و حق كُشي هاي بسياري در آن بر ضد ملل فقير و به نفع خودشان صورت مي گيرد. يكي از اين نمونه هاي بارز حق وتو مي باشد.بدين صورت كه به چند كشور بزرگ اجازه داده شده است تا بتوانند اگر قطع نامه اي بر ضد منافع آنان بود آن را رد كنند در حالي كه اكثراً با آن موافق باشند.

ببين حتي دو دوزه بازي را تا مراجع بي طرف خود كشيده اند.ديگر چه انتظاري از بقيه مي توان داشت؟!

شايد در زمان تو اين مشكلات وجود نداشته باشد اما من مطمئنم كه ديگر مشكلات سد راه شما خواهد شد.حتما تكنولوژي خودتان باعث گرفتاري هاي بسيار برايتان شده است. زيرا من به وضوح مي بينم كه در زمان ما با پيشرفت سريع علم و دانش، آن زمينه ها بيشتر پيشرفت كرده كه از خودپرستي ها و جاه طلبي ها و شهوت ها حمايت مي كند. ساختن بمب هاي اتمي نمونه ي بارز اين نوع مي باشد. درحالي كه بشر هنوز به دنبال ويروس يا چيزي شبيه به آن درحال سرماخوردگي است. درحاليكه سلاح هاي جنگي آن براي قرن بعد نيز كافي است. مثلاً هنوز پزشكي مطابق با زمان پيشرفت نكرده است؛در اقسي نقاط جهانِ ما مردمان بسياري بر اثر فقر مي ميرند.هر ساله هزاران تن در قاره ي آسيا از بين مي روند تا كشور هاي قوي بتوانند موشك جديدي به فضاي لايتناهي پرتاب كنند.البته من مخالف دومي نيستم اما بدين فكر مي كنم كه ما از يك جنس هستيم چرا بايد با انساني كه همانند ما دو چشم يك عقل سالم و يا شايد بهتر از ما دارد چنين كنيم؟ ممكن است بدين دليل باشد كه در قرن ما شهوت ها و جاه طلبي ها،غرور كاذب و خودپسندي ها قلب بشر را تسخير كرده اند.بشري كه با انجام كار نيك شاد مي شود، ديگر شادي را از ياد مي برد و هيچگاه به فكر همسايه خود نمي باشد. شعار فقط يك چيز شده است.من من من...اميدوارم كه تو چنين نباشي زيرا كه جهان فاني اين ارزش را ندارد كه بخاطر آن خود را محكوم به من كني.همواره سعي كن خودت باشي. پا در كفش ديگران نكن. هيچگاه خود را گول نزن. سعي كن خود را بشناسي، عيب هاي خود را بيابي و سدهاي محكمي در برابر آنان ايجاد كني تا خود نيز نتواني آن را از ميان برداري. به هيچكس جز خودت اميدوار نباش. به چيزي تكيه نكن تا بتواني بالا روي، بهتر شوي و خود را بهتر بشناسي.شايد اين ها كه مي نويسم نيز نمونه اي از خودپسندي قرن من باشد اما سعي كن همواره متعادل باشي تا سرافراز از هر ميداني بيرون آيي.





 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید حاج مرتضی گرگانی ... درخواست های یک شهید از خدا[/h]



به نقل از فارس، شهید حاج مرتضی گرکانی از اهالی محله رستم آباد تجریش تهران است. وی در سال های انقلاب اسلامی، فعالیت سیاسی زیادی داشته . به طوری که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان می گوید:

«... کار دیگری که بچه های انقلابی انجام می دادند ، پخش اعلامیه ، آن هم در سطح وسیع ، بود . من شبها در منزلی واقع در خیابان زیبا منبر داشتم که جمعیت زیادی شرکت می کردند و در سطح خیابان می نشستند . در آن جا اعلامیه های فراوانی پخش می شد . من از جوانان خواستم مقداری از اعلامیه ها را هم برای مجلس ظهر بیاورند و در مسجد لاله زار پخش کنند . در این کار شهید اسماعیل کابلی ، از کارمندان وزرات دارایی ، و شهید مرتضی گرکانی نقش فعالی داشتند.»
آنچه که پیش روی شماست وصیت نامه این شهید بزرگوار است که در آن ماه به شهادت رسیدن خود را تعیین کرده است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمد‌الله رب‌العالمین و صلی‌الله علی محمد و آله‌ الطیبین الطاهرین

السلام علیک یا ابا عبدالله، و علی ارواح‌التی حلت بفنائک، علیک منی سلام‌الله ابدا ما بقیت و بقی‌الیل والنهار ولا جعله‌الله الاخر العهد منی لزیارتکم، السلام علی‌الحسین و علی علی‌بن الحسین و علی اولاد‌الحسین و علی‌ اصحاب‌الحسین والذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه‌السلام.

اگر ایران شکست بخورد اسلام شکست خورده است.


بارالها؛ تو را سپاس می‌گویم که پس از 1240 روز انتظار، دیگر بار رخصتم دادی تا قطره ناقابل وجودم را به دریای عظیم و مواج راهیان کربلا آمیخته و به سویت ای محبوب دلها پرواز نمایم.

این عزیزی که عمروبن جموح را پذیرفتی، و دعایش را مستجاب و کتابش را به مهر شهادت زینت‌ بخشیدی، مرا نیز مشمول فیض عظیمت قرار ده (اللهم ارزقنی شهاده فی سبیلک ولا تردنی الی بیتی ابدا).

خدای من؛ مگر نه اینکه عمرو به عشق یاری پدر فاطمه (س) لباس رزم پوشید، من نیز به عشق یاری پسر فاطمه (س) لباس پوشیدم؛ اگر عمرو به سرزمین احد شتافت من نیز به سوی کربلای حسین تو شتابانم و در این راه، اگر قلم تقدیر تو فرمان شهادتم را به امضاء رسانید، چنان کن که ابتدا مزه فتح را بچشم و دشمنان تو را به ذلت اسارت و شکست دراندازم و آنگاه، از این محیط خراب‌آباد، به سوی ملکوت اعلای تو پرواز کنم؛ اما نه به شوق آن عطایا و مواهب که در گنجینه فردوس برین ذخیره فرموده‌ای و نه به آرامگاه خویش در جوار مقدس تو، و نه درک کرامت خود در پیشگاه اقدست، و نه به شوق دیدار فرشتگان سپید ‌پوش و وصل حوران بهشت آرا و نهر‌های سرشار از شیر و شهد و شراب و درختان سایه گستر و میوه افشان و ...، بلکه به عشق دیدن یار و نظاره یک لحظه لبخند حاکی از رضایت حسین تو، به سوی ملکوت اعلای تو پرواز کنم.

ای خالق من؛ آیا می‌شود که به خواب من تحقق بخشی، تویی که منبع نور و نعمتی، بر من که در اثر ارتکاب معاصی قلبم سیاه و دلم تاریک است؛ تویی که بر مبدا و معاد قدرت داری، بر من که در این عالم فانی، کمترین بلکه هیچم، تویی که به هرچه مشیت علیای تو تعلق گیرد توانایی، بر من که اگر تو نخواهی جز لاشه گندیده‌ای بیش نیستم.

ای خالق من؛ تویی که خواب همسرم را در خصوص علی فرزند خردسالم محقق کردی، خواب مرا نیز به ظهور برسان و آنچه در ذیل درخواست اعزامم نوشته شده بود جامه عمل بپوشان " به دایره شهرستان‌ها معرفی شوند تا این عزیز نیز طلعت خویش را از حسین علیه‌السلام بستاند. "

محبوبم؛ حاشا به کرامت اگر مرا نپذیری و راهم ندهی؛ عزیز دلم من با این اشاره خودم را مهیای لقائت نموده‌ام، آیا ممکن است گوشه چشمی هم به این بنده گنه کار بیندازی (یا محسن قد اتاک المسیء)

خدای من؛ من با دست خالی ولی با دلی پر امید به در خانه تو آمده‌ام، آیا مرا از درگاهت میرانی؟ نه نه، تو مرا هرگز از درگاهت نخواهی راند، زیرا که علی علیه‌السلام امیرمومنان و نور دیده رسول الله (ص)، و آنکه بیش از هر کسی در این عالم عاشق لقاء تو بود، و اول مظلوم و اول شهید بود، در خطبه 124 نهج‌البلاغه فرمود: "کسانی که شوق لقاءالله را دارند، همچون تشنه‌ای که به آب خواهد رسید، به این فیض عظیم نائل می‌گردند. "

ای خالق من؛ به خودت قسم که من هم تشنه شهادت در راه تو و حسین تو هستم، تا به آن حد که مایل نیستم در شهادتم به بازماندگانم تبریک و تسلیت بگویند، بلکه دوست دارم فقط تبریک بگویند، زیرا که شایسته نیست در مقابل لطف و احسان تسلیت گفت، این ناشکری است، این رد احسان است، این نشناختن حقیقت شهادت است، مگر نه این که شهادت زندگی جاوید است، حقیقت ایمان است، فلاح و رستگاری است، پیوستن به جمع اولیاء و انبیاء است، عالی‌ترین نوع تکامل و مورد رضای تو است؛ و لذا پروردگار من، دوست ندارم در شهادتم کسی لباس سیاه بپوشد، زیرا که شهید‌ شدن عین سعادت و نیکبختی است، معامله جان است، معامله‌ای که هرگز زیان ندارد، فدای تو که با تمام کمبودها و نقصان ها خریدار جانهای عاشقان خودت هستی. حالی که چنین است معبود من، دوست دارم خودم را در راه تو کشته ببینم، دوست دارم با این معامله که با من خواهی کرد، پدر و مادر در دنیا سربلند و در آخرت سعادتمند باشند؛ همسرم زینب گونه باشد و رسالت زینبی‌اش را که تو برعهده‌اش گزارده‌ای به نحو اکمل به انجام برساند، بر فقدان من صبر نموده و استقامت پیشه کند، تا دشمنان اسلام و دین مبین را خجل و شرمنده سازد.

دوست دارم در پشت جنازه‌ام با استواری گام برداشته و در هر قدم استکبار و اقمارش را در زیر گامهایش له نماید. دستان کوچک و معصوم فرزندانم را در دستانش گرفته تا مایه قوت و دلگرمی دوستان گشته و منافقان و سست عنصر‌ها و کافران ببینند که در این راه تنها نیست و نماینده‌های نسل آینده که ادامه دهنده راه انقلابمان خواهند بود، او را همراهی می‌کنند.

دختری هشت ساله که ازهم‌اکنون عاشق شهادت است و این را به زبان خودش بیان کرده که "باباجون من هم دوست دارم که شهید بشم، شهیدان زنده‌اند و هرگز نمی‌میرند. " و پسری چهار ساله که فرزند انقلاب است و پیرو راه علی علیه‌السلام و راضی به رضای تو، و به همین دلیل است که او را علیرضا نامیده و امیدوارم تحت تربیت مدبرانه مادر مهربان و در سایه رهبر کبیر انقلاب، چنان رشد نماید که موجب مباهات خانواده و سرباز راستین امام زمانش باشد؛ و چنانچه ضرورت ایجاب نمود، از کشتن و کشته شدن در راه تو حتی برای یک لحظه بیم و هراس به دل راه ندهد؛ چرا که امیرمومنان علی علیه‌السلام در همان خطبه فرموده است: "مسلم بدانید که فرار از جنگ خشم الهی و سرافکندگی‌ دایمی و ننگ ابدی را در پی خواهد داشت و نیز هر کس از صحنه جنگ بگریزد به عمرش افزوده نمی‌گردد و فرار مانع از مرگش نمی‌شود. "

مولای من؛ میل دارم در شهادتم از میهمانان همچنان که در اعیاد و جشن‌ها پذیرایی می‌کنند، استقبال نمایند و در صورت امکان لباس سپید بپوشند و بدون استفاده از حجله چراغان نمایند، و زنها بر مصیبت حسین علیهم‌السلام با خانم فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و مردها با رسول الله(ص) و پدر گرامیش علی علیه‌السلام و برادر جگرسوخته‌اش حسن علیه‌السلام همراهی نموده و گریه کنند، زیرا آنگاه که من و همرزمانم در جبهه‌ها آب گوارا می‌نوشیدیم، حسین علیه‌السلام در کربلا تشنه بود؛ آن زمان که من بر زمین قرار گیرم در جمع یاران خواهم بود، لیکن حسین علیه‌السلام تنها و بی‌کس بود.

مولای من؛ امکان آن هست که بدن ما شناخته شود و اگر در بیابانها بمانیم کسی چشم طمع به لباس ما نخواهد داشت ولی تو خود بهتر می‌دانی که با حسین علیه‌السلام چه کرده‌اند؛ و لذا مطمئن باشید که من هم با شما در عزای حسین علیه‌السلام گریه خواهم کرد.

خدای من؛ به لحاظ این که راه گم نشود، مراسم سالگرد را نفی نمی‌کنم، ولی بیشتر انتظار دارم همه ساله، در سالگرد شهادت حضرت زینب (س)، دوستان گرد هم آیند و بر مصائب آن بانویی که در یک شب گیسوان سپید کرد و نماز شبش را نشسته خواند گریه کنند؛ تا همسرم بداند و از زبان گویندگان بشنود، که زینب (س) که بود و چه کرد، او نیز الگو گرفته، و با قامتی افراشته، در جلو امت بایستد و فریاد بکشد که ما در راه قرآن و اسلام از کشتن و کشته شدن باکی نداریم و همه چیز و همه کس خود را به خاطر خدا فدا خواهیم کرد.

مولای من؛ دوست دارم آنچه را که تو دوست داری و می‌پسندی. چنانچه جنازه‌ام به دست آمد میل دارم در گلزار شهدای بهشت زهرا دفن شوم تا شاید نسیم صبحگاهی، بوی عطرآگین مزار شهید مظلوم بهشتی را هر صبح به مزارم آورد و آرامش گیرم، و تو نیز به واسطه آن گناهانم را بر من ببخشایی و خانواده‌ام نیز در صورت امکان آنچنان عمل نمایند که نسیم صبحگاهی.

محبوبم؛ دوست دارم بر سنگ مزارم بنویسند:

کمال المطلوب لقاء المحبوب

شهید حاج مرتضی گرکانی، فرزند محمد علی

عاشقی که حسین علیه‌السلام را زیارت کرد و به دیدار او شتافت

تولد 10/11/1328، شهادت ..../ 2/ 1365، محل شهادت ....


بار الها؛ من دوستی تو را آرزو می‌کنم و می‌طلبم و دوستی هر عملی که موجب قرب و نزدیکی و دوستی تو گردد.

خداوندا؛ بر من منت نه، که روح توکل به تو در من قوی گردد و کارهایم را به تو تفویض و واگذار نمایم.

پروردگارا؛ مرا به حال خودم، حتی لحظه‌ای وامگذار که کارم زار و عمرم تباه می‌گردد. بارالها؛ امور مرا اصلاح فرما و حوائج شرعیه مرا برآور.

بارالها؛ به آرزوی پدر و مادر و همسرم جامه عمل بپوشان و توفیق زیارت امام امت، این بت‌شکن قرن در ذریه‌ صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) را به حق مادر پهلو‌ شکسته‌اش، به ایشان عطا فرما؛ و شما ای پدر و مادر مهربان و همسر خوبم، هرگاه موفق به زیارت حضرتش شدید، سلام من را نیز به ایشان برسانید و بگویید مرتضی عاشق جبهه و شهادت در راه دوست بود و به اختیار این راه را انتخاب کرد و به آرزویش رسید؛ شما نیز ای پسر فاطمه (س)، و ای نائب بر حق امام زمان (عج) از او راضی باش تا در قیامت که دیر نخواهد بود، در حضور سرور و سالار شهیدان "حسین علیه‌السلام " شرمنده و سرافکنده نباشد.

والسلام علی من‌التبع‌الهدی.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه سردار شهید علی اکبر عرب ... ای انسان تو بیهوده آفریده نشده ای[/h]
سردار شهید: علی اکبر عرب

قائم مقام فرمانده گردان زرهی

لشکر25کربلا

(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

وصیت نامه


بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب علی اکبرعرب در شب اول محرم که ماه خون وپیام می باشد وصیت نامه ی خود را می نویسم .
با درود به رهبر و شهدای اسلامی که با خون خود وجب به وجب سرزمین اسلامی را آزاد کرده اند و در این راه شهید شده اند ,سخنم را شروع می کنم :همه بدانند که من آگاهانه وباانتخاب خود در این راه قدم برداشته ام واز آن زمان که من این راه را شناختم هر روز که از محرم می گذرد به خودم می گویم که ای انسان تو بیهوده آفریده نشده ای ,تو موجودی انتخاب شده از سوی پروردگارت هستی, تو خلیفه الله هستی بر روی زمین. والآن که با کمال میل به جبهه حق علیه باطل برای پیروزی اسلام آمده ام,می روم چون ما به خودمان تعلق نداریم ,یعنی خلق نشده ایم که آزمایش نشویم واساساً جهان آزمایشی بیش نیست. راحت طلبی کار انسان نیست وچون درخت انقلاب اسلامی برای بارورشدن احتیاج به خون دارد وامام نیز ندای هَل مِن ناصٍرٍ یَنصُرونی را ندا داده است.

به ملت مسلمان ایران واجب است که به این پیام امام لبیک بگویید واین درخت را سیراب کنید .
افتخارمان این است که در راه عقیده ای جهاد می کنیم که به حقانیت آن کاملا آگاهیم و غیراز این برایمان راهی نمی ماندکه یا پیروز شویم و یا شهادت را چون اسلحه مرگبار بر فرق دشمن بزنیم .
اگرواقعاً خالصانه به جبهه رفتیم باید بدانیم که اگر زمان امام حسین (ع) هم بودیم او را یاری می کریم . ای برادران عزیز هر بیشتر باید سعی بکنید که اسلامتان از روحانیت ,به گفته اما ممان جدا نشود و شما بایستی روحانیت را از دل وجان دوست داشته باشید چون اینها بودند که اسلام را به ما شناساند. وصیت دیگر من این است که روح امام امت شاهد خواهد بود که جهانیان دست به سوی اسلام دراز می کنند و از خدا طلب سعادت می کنند وقسط و برابری به شیوه علی (ع) برقرار خواهد شد .


مادرجان راهی که من انتخاب کردم راه حقیقت ودرستی است واز شما خواستارم که امام امت آن مجاهد کبیرو عصاره حسین بن علی (ع) ورهبرانقلاب ؛خمینی بزرگ را یاری نماید واوراتنها نگذارید.
وصیتم به شما پدر جان این است که راه مرا ادامه بدهید چه از راه کمک به فقیران و در ماندگان و می دانم خودت ازهمه درمانده تری ولی به خود ببال که خداوند یاری دهنده ی نیکو کاران است.
خواهرم زینب, با ناملایمات دست وپنجه نرم کن وشما برادرانم این آب وخاک ومکتب اسلام بر گردن من وشما حق دارند ,در حفظ آن کوشش کنید ونگذارید در دست اجنبییان از بین برود واسلحه ام را زمین نگذارید وراهم را ادامه دهید واطمینان دارم که ادامه می دهید.
رهبر عزیز را تنها نگذارید وهمیشه از او تبعید کنید.

امیدوارم هیچ وقت به من ناکام نگویید چون کامم را گرفتم که شهادت وبهترین نعمتهاست. مادرجان حال وقت آن رسیده که رسالت زینب وار خود را نشان دهید. مادرجان گریه نکن و خوشحال باش زیرا درراه هدف مقدسی گام برداشته وجان باخته ام .
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدارازعمرما بکاه وبر عمراوبیفزای.

8/7/1361
علی اکبر عرب



 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید علی قوچانی .... مادرم! شما را دوست دارم اما خدا را بيشتر[/h]
وصيت‌نامه فرمانده تيپ يكم لشگر 14 امام حسين (عليه السلام)



مادرم! شما را دوست دارم اما خدا را بيشتر



شهيد علي قوچاني در وصيت‌نامه خود نوشته است: مادرم! من شما را خيلي دوست داشتم.شما تنها كساني بوديد كه در اين دنيا به آن علاقه داشتم. ولي مادر جان! من خدا را بيشتر از شما دوست دارم و براي همين است كه قريب به شش سال از شما جدا شده ام.






آنچه خواهيد خواند، متن كامل تنها وصيت‎نامه به‎جامانده از شهيد حاج علي قوچاني فرمانده تيپ يكم لشگر 14 امام حسين (عليه السلام) مي باشد. حاج علي قوچاني به‌سال 1342 در اراك ديده به جهان گشود. شش‎ساله بود كه به همراه خانواده به شهر اصفهان مهاجرت كرد. وي سرانجام در عمليات والفجر8 به‎سال 1364 در سن 23سالگي براثر اصابت گلوله مستقيم تانك به شهادت رسيد.

بسم الله الرحمن الرحيم
حضور پدر ومادر زحمتكش و مؤمنم سلام
در لحظات آخر عمر قصد خداحافظي دارم [و قصد دارم] و مطالبي چند به عنوان وصيت بنويسم.
نخست از شما با زباني قاصر تشكر مي كنم از شما پدر و مادرم ولي با بي‎زباني مي گويم كه ان‎شاءالله خدا به شما اجر بدهد و شما را جزو صالحان درگاه خود و جزو عاقبت به خيران قرار دهد.
مادر و پدرعزيزم! امانتي كه به شما داده شده بود، به صاحب اصلي آن بازگردانده شد. كسي كه چيزي را امانت مي گيرد موقع پس‎دادن هيچ‎گاه ناراحت نمي شود. آفرين بر شما! كه اين‎گونه امانت را تحويل داديد.
مادرم! من شما را خيلي دوست داشتم، همچنين پدر، همسر، برادر و خواهر را. شما تنها كساني بوديد كه در اين دنيا به آن علاقه داشتم. ولي مادرجان! من خدا را بيشتر از شما دوست دارم و براي همين است كه قريب به شش سال از شما جدا شده ام. اميدوارم كه در غيبت ظاهري من بي‎تابي نكنيد.
هرموقع كه دلتان گرفت براي سرور همه ما اباعبدالله الحسين(ع) گريه كنيد!
مطلب ديگر درمورد همسرم است؛ او را در تصميم گيري آزاد بگذاريد، بگذاريد راه جديد خود را انتخاب كند و مسئله ديگر اينكه اگر فرزندم به دنيا آمد و پسر بود، كاري كنيد كه وقتي بزرگ شد ادامه دهنده راه من باشد و اسمش را حسين بگذاريد!
در پايان از تمام آشنايان و دوستان حلاليت مي طلبم.

با سلام خدمت همسر خوبم.
همسرم! تمام انسانها رفتني هستند تمام انسان‎ها چه خوب و چه بد و چه ضعيف و چه غني با هر وضعيتي كه هستند مي روند. در اين راه، عده اي با عزت و سرنهادن به قرب خدا زندگي مي كنند و بعضي براي زندگي خود بنده غيرخدا و بنده بنده خدا مي شوند و از خود هيچ عزت و سرافرازي ندارند ولي دسته اول چون راه خدا را مي روند همواره با مشكلاتي روبه‎رو مي شوند، بعضي اوقات انسان خود را در راهي مي بيند كه در آن راه يا بايد كشته شدن در راه خدا را انتخاب كند يا سر تعظيم غيرخدا فرود آورد. مردان خدا اولين راه را انتخاب مي كنند.

وصيتي چند:
- پنج ماه روزه برايم بگيريد يا بخريد!
- دو ماه نماز قضا به‎جا بياوريد!
37- هزار تومان به لشگر بدهكارم كه مقدار 33 هزار و 500 تومان آن را به قرض الحسنه ولايت فقيه كه دفتر آن به‎نام [. . .] مسئول تعاون لشگر مي باشد واريز كرده ام.
- اگر چيزي باقي مانده به دوستان و آشنايان خبر دهيد كه اگر كسي از من طلبي دارد بگيرد و در غير اين صورت در اختيار همسرم بماند.
- چنانچه وسايلي از سپاه و لشگر در اختيارم بوده، به لشگر بازگردانيد!
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]سردار شهید «حسین عالی»[/h]

فرمانده واحد اطلاعات لشگر41ثارالله(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سردارشهید «حسین عالی» در محرم 1346 در روستای «جهانگیر»در شهرستان« زابل»و درخانه ای عجین با عشق حسین(ع) متولد شدو.... .
او از کودکی خلوتها با خدای خود داشت و اعضای خانواده و دوستانش خاطرات فراوان از مناجات های او به یاد دارند. حاصل این نیایشها و سوز و گداز رسیدن به مرتبه مکاشفات و درجات روحانی است که یاران خاص گاه از آن یادنمی کنند. او مشاهدات خود را بر ملا نمی کرد و بر اثر تلاش و مجاهده ومراقبه نفس به درجه ای رسیده بود که آیات الهی را به عینه در همه جامشاهده می کرد و به مصداق آیه« یسبح لله ......».با زمین و آسمان و کوه ودشت در تسبیح خدا همزمان می شد. او چون مولایش حضرت علی(ع) و رهبرش حضرت امام راحل خدا را در همه پدیده ها شاهد بود و هیاهوی تسبیح موجودات عالم
را به گوش جان می شنید. مهمترین نشانه این حضور دائمی در برابر معبود مرگ آگاهی او بود. او خود بارها به زمان مرگ خویش اشاره داشته است. سرانجام این شهید عارف در عملیات «کربلای 5 »هنگامی که جان یاران را در خطر می بیند آخرین نماز خود را اقامه می کند و خوابیدن بر روی سیم خاردار راه را برای رزمندگان می گشاید و از این طریق به دیدار معبود می شتابد.

2-روایت از کتاب پرواز سرخ

هنگام مطالعه زندگی بزرگان اسلام به افرادی بر‌می‌خوردیم که به اذن خدا کرامت‌ها و کارهای خارق‌العاده از آن‌ها سر زده است عرفایی چون اسیدبن‌حضیر، عتاب بن بشیر، علاء بن حضرمی و یارانش و یا آن
سه تن که در غاری گرفتار شده بودند و با درخواست و توجه آن‌ها در غار گشوده شد، نمونه‌هایی از این خرق‌عادت‌هاست.
در قرآن نیز از وحی و الهام به حضرت مریم و مادر موسی علیهم‌السّلام سخن رفته است. در مورد زندگی حضرت امام راحل نیز به کرامت‌ها و خرق عادت‌ها اشاره کرده‌اند.
در زندگی حسین عالی که پیرو صادق ولایت بود نیز بارقه‌هایی از این بصیرت و معرفت مشاهده می‌شود. بعضی از دوستان خاص او اذعان دارند که او به معرفتی دست یافته بود که می‌توانست از ضمیر افراد اطلاع یابد و تسبیح موجودات عالم را که خداوند در قرآن بر آن تصریح کرده است، بشنود.
شهید بشارتی تعریف می‌کرد: «با حسین برای شناسایی رفتیم. وقت نماز شد. اوّل برادر عالی نماز را با صوتی حزین و دلی شکسته خواند. بعد ایشان به نگهبانی ایستاد و من به نماز. من در قنوت از خدا خواستم یقینم را زیاد کند و نمازم را تا به آخر خواندم. پس از نماز دیدم حسین می‌خندد. به من
گفت:« می‌خواهی یقینت زیاد بشه‌؟»
با تعجّب گفتم: «بله، اما تو از کجا فهمیدی‌؟»
خندید و گفت: «چه‌قدر‌؟»
گفتم: «زیاد.‌»
گفت: «گوشِت رو بذار روی زمین و گوش کن.»
من همان کار را کردم. شنیدم که زمین با من حرف می‌زد و من را نصیحت
می‌کرد و می‌گفت: «مرتضی! نترس. عالم عبث نیست و کار شما بیهوده نیست من و تو هر دو عبد خداییم، اما در دو لباس و دو شکل. سعی کن با رفتار ناپسندت خدا را ناراضی نکنی و...»
زمین مدام برایم حرف می‌زد. سپس حسین گفت: «مرتضی! یقینت زیاد شد؟»
مرتضی می‌گفت:« من فکر می‌‌کردم انسان می‌تواند به خدا خیلی نزدیک شود،
اما نه تا این حد.»
3-سوگ نامه شهید حسین عالی دررثای شهید حسین یوسف اللهی

.(به سلام به روان مطهّر تو ای بزرگ، ای استاد گرامی، سلام بر تو که با رفتن تو خانه ی دل ما غم‌کده‌ی دوران شد.
سلام بر تو که با از دست دادن تو، واحد اطلاعات و عملیات لشکر 41 ثارالله بی یاور شد...سلام ما بر تو ای شهید.
ای گل‌گون‌کفنِ کربلای ایران، ای کسی که نمونه ی کامل مبارزه و انسانیت و قربت بودی.
ای کسی که به حق از انصار امام حسین علیه السّلام بودی.
ای کاش نویسنده ای زبردست بودم تا می توانستم شمّه ای از خصوصیّات تو را بگویم.
ای شهید یوسف الهی! برخیز که محراب نماز در انتظار سلام توست.
برخیز! و نماز عشق را تمام کن؛ نمازی که در نیمه راه آن را بدون سلام
گذاشتی و به سوی معشوقت پرکشیدی. زیرا نمازی که تو بدون سلام گذاشتی،
فرشتگان الهی مأموریت یافتند و تمام کردند و بر این تمام کردنِ نماز مغرور گشته و افتخار کردند...
با ما نیز بگویید ای شهیدان! تا در راه شما قدم برداریم و به جوار شما بیاییم.
شما مؤذن کدامین مکتب‌اید که در چشمان شما نور ایمان و در نگاه هایتان انتظارِ شهادت جلوه‌گر بود.
با ما بگویید ای لاله های سرخ! ای آزادگان و ای وارستگان! ای رهروان حسینی! ای راهیان کوی دوست، که شما را سوی کدامین ستاره خوانده است و چه کرده اید تا به او رسیده اید و همیشه سخن از عروج و پرواز بر لب دارید؟!
دست ما را بگیرید و به آن‌سو راهنمایی کنید و در این دنیا تنها نگذارید.
آری دوستان، در سوگ شما مسئولیت زندگی برایمان مشکل شد و هر کجای این دنیا نگاه می‌کنیم، روح مقدّس شما نظاره گر افعال ماست. مبارک باد برشما
چنین عروجی!
خدایا! مرا هر چه زودتر به دوستانم برسان.
آمین یا رب العالمین
عبدالفانی حسینعلی عالی
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ
تدارکاتچی: علی عالی (برادر شهید عالی)
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید سید حسین صدری[/h]
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
«الذین آمنوا وهاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم أعظم درجهٌ عندالله و اولئکَ همُ الفائزون».( سوره توبه آیه 20)
«یُبَشرهم ربهم برحمة منه و رضوان و جنات لهم فیها نعیمٌ مقیمٌ.
خالدین فیها ابداً ان الله عنده اجرٌ عظيم». (سوره توبه آیه 21 و 22.)
خداوندا! ما را نیز در زمره آنان قرار ده. آمین یا رب العالمین.
بار خدایا! کریما! پروردگارا! امروز شیاطین، اسلامِ تو را نشانه گرفته اند و تو خود گفته ای: «إن کیدَ الشیطانَ کان ضعیفا"». پس نصرت خود را بر مجاهدان در راهت عطا بفرما.
خدایا، گرگها همه برای دین حنیف تو دندان تیز کرده اند تا مگر بتوانند اسلامت را از میان بر دارند، اما کور خوانده اند، چرا که:
چراغی را که ایزد بر فروزد هر آنکس پُف کند ریشش بسوزد
آنها نمی فهمند که اسلام را صاحبی است و حافظ آن خدا است. مگر می توان دینی را که پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام برای ابلاغ آن مبعوث شدند و برای حراست آن از همه چیز خود گذشتند از بین برد؟!
آنها نمی فهمند که امام زمان ما حضرت ولی عصر (عج) حاضر و ناظر است و اسلامی که خدا برآن نظر دارد از بین رفتنی نیست، قابیل ها و ابولهب ها و ابو جهل ها و ابوسفیان ها و معاویه ها و یزید ها و صدام ها هر چند گردن ها زدند و دندان، پهلو، سر و دست ها از پیامبران و ائمه و یارانش شکستند، اما قامت اسلام را هرگز. هرچه خون از امام و شیعيان راستین ایشان بیشتر ریختند، هر چه از شش ماهه ها و 70و80 ساله ها و جوانان بیشتر کشتند، درخت اسلام با این خون ها كه به پایش ریخته شد تنومندتر شد تا جایی که حالا از کشور ما و از خانه های مسلمین تجاوز کرده و در قلب افغانی و لبنانی و هر حق طلب مستضعف هر چند که آفریقايي هم باشند نفوذ و رسوخ کرده اند.
اصلاً رمز این احیای دین حضرت محمد (ص) را گویا خداوند سبحان در ایمان هجرت و جهاد و شهادت که همه از اطاعت خدا و رسول ولی امر و نایب ایشان نشأت می گیرد، قرار داده است.
اینک می رود تا با ندای ملکوتی امام که نه از جماران، بلکه از قلوب شکسته این امت مظلوم بلند است کاخ ستمگران و طاغیان شرق و غرب به لرزه درآمده، واژگون شود و با دست پرتوان مجاهدان راه خدا، مستکبران برای همیشه به جهنم سرنگون مي شوند (انشاء الله).
حال مگر اسلامی را که با آن قیمت و عظمت به دست ما رسیده است را با چند توپ و ترقه از بین بُرد؟!هرگز!!.
تا قطره خونی در رگ یک مسلمان وجود دارد، دشمنان خواب غلبه خویش را هم نخواهنددید چه رسد که بتوانند کاری بکنند.
برادر و خواهر من، خوب دقت کن و چشم ها را باز کن، خدا برای حفظ دین خود محتاج به من و تو نیست ولیکن این جنگ برای امتحان ماست، پس از خدا بخواهیم که ما را نیز در این امتحان سخت یاور باشد تا بلکه از عهده آن برآییم و اینک سخنی چند با پدر و مادر مهربانم .......
پدر ومادر عزیزم، هرچند برای شما فرزند خوبی نبودم، هر چند زحمات محبت های شما را نتوانستم حتی ذره ای جبران کنم،اما اخلاقتان برای من درس بود.
همیشه خود را درقبال شما خِجل می دانستم، ولیکن روی ابراز آن نبود.
مادر و پدر مهربانم، همان طور که در زمان حیاتم خطا هایم را می بخشیدید، دوست دارم از من راضی باشید، شایدخداوند هم مرا ببخشاید. فقط این نکته از یادتان نرود که؛ چیزی به خدا نمی دهیم، بلکه او به ما امانتی می دهد. کرم را ببین، که خود نیز مشتری امانت خود می شود و به بهای بهشت و رضای خود آن را می خرد.
پس نه تنها نباید حتی لحظه ای در دل خود غم و اندوه جای دهیم بلکه باید شکر این نعمت را بکنیم. انشاء الله که خداوند گناهکاران پشیمان را به خون مقدس بی گناهان چون مولایمان حسین ببخشاید و درجه رفیع شهادت را نصیب ما هم بگرداند و اما از خواهران و برادران عزیزم نیز می خواهم که تمام بدی ها و ظلم هائی را که در حقشان روا دا شته ام ببخشند.
انشاء الله خداوند نیز از آنها راضی باشد و صبر و استقامت هر چه بیشتر یاریشان فرماید.
چند سخنی با همسرم نیز به ودیعت می گذارم، هر گاه به یاد این حقیر افتاد برایم از خدا وند طلب استغفار کن، تو نیز مرا حلال کن و از بدی هایم در گذر و آنها را به حساب جهلم بگذار.
در خاتمه بگویم که من هم از شما و خانواده ام ودوستانم و آشنایان خود کاملاً راضی هستم، باشد که مورد رضایت پروردگار رحمان واقع شویم.
اما از تمام دوستان وآشنایان و کسانی که بر گردن من حق دارند نیز تمنای عفو و بخشش دارم ضمناً هر کس از من چیزی طلب دارد بیاید واز خانواده ام طلب کند و یا اینکه آن را حلال نماید، چرا که مرا درآن دنیا طاقت جواب گویی نیست.
خداوند به فضل و کرم خویش درب توبه را بر ما بگشاید و ما را جزو توابین قرارداده، به صراط مستقیم هدایت مان فرماید.
امام را هرگز فراموش نکنید.​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید مجید پازوکی[/h]
... گواهي مي‌دهم که تو واحدي و بي‌همتا و بي‌نياز از خلق و خالق رزق.
خداوندا گواهي مي‌دهم محمد رسول تو و آقاي خلق و آخرين پيامبر (ص) عالم است.
امروز روز اول ماه مبارک رمضان مي‌باشد و ان‌شاءالله که در اين ضيافت معنوي ما را نيز راه بدهند و ميهمان شهدا و ارواح پاک قدسي باشيم و به مولاي خود اقتدا کنيم و در راه حفظ اسلام و دين خدا و خدمت به خلق خدا با بدن خونين به ديدار حق بشتابيم اگرچه آلوده‌ايم ، اميد به رحمت خدا و عنايات اهل بيت داريم که جزء شهداي راه حسين بن علي (ع) باشيم.
خدايا تو شاهدي که از اول انقلاب با عشق به فرزندان حضرت زهرا (س) به خصوص امام خميني زندگي کردم و بارها جانم را در راه خدا گذاشتم ولي متاع آلوده بود و قابل خريد نبود ولي به شهادت در راه ولايت و اسلام جواني خود را خرج کردم. ان‌شاءالله در راه اسلام و ولي خدا و نايب امام زمان (عج) جان بدهم و به جمع باصفاي دوستان بروم.
وصيت من به تمام راهيان شهادت حفظ حرمت ولايت فقيه و مبارزه با مظاهر کفر تا اقامه‌ي حق و ظهور ولي خدا امام زمان (عج). نکند ولي خدا را تنها بگذاريد و خداي نکرده مثل امام علي (ع) غريب شود؛ به هوش باشيد . روزي مي‌رسد که امام زمان مي‌آيد و شرمنده‌ي او نباشيد با عشق به شهادت و آماده شدن براي قيام مهدي (عج).
قرآن کتاب زندگي است، کتاب آخرت است، کتاب اخلاق است. هر چه بخوهيد در اين دريا هست و با توسل به قرآن و اهل بيت (ع) به سعادت برسيد. ان‌شاءالله.
وصيت من به همسرم که چندي يار و همراه اين حقير بود و سختي‌ها و کمبودها را تحمل کرد، بنده از شما راضي هستم، خدا نيز از شما راضي باشد؛ به زندگي حضرت زهرا (س) توسل کن و خود را با ياد خدا و قرآن حفظ کن ان‌شاءالله با تربيت علي و مجتبي آخرت خود را آباد کني و هميشه براي بخشش گناه اين حقير از خداطلب کن ان‌شاءالله که شما نيز پس از زيارت خدا و اهل بيت (ع) با شهادت از دنيا بروي.
وصيت من به پدر و مادر عزيزم که اگر قدم خيري برداشتم از برکت وجود آن‌ها بود که خدا آخرت شما را آباد کند و دنياي شما را و عزت و سربلندي به شما عنايت کند که من از شما راضيم و دعا مي‌کنم که هرچه بيشتر در راه خدا قدم برداريد و به زيارت خدا برويد. اگر در جنگ شهيد نشدم، نبودن رضايت شما بود. از خدا و اهل بيت (ع) مي‌خواهم که دل شما را از ما راضي کند و ما را به خيل کربلاييان برساند.
خدايا از غفلت‌ها و گناهان و جسارت‌ها و بي‌ادبي‌ها و نشناختن مقام تو طلب بخشش دارم.
پسران خوبم مي‌دانم که عاشق اسلام و ولايت فقيه هستيد، نکند به خاطر رضايت چند دنياپرست دينارخواه رضاي خدا را زير پاي بگذاريد.
خداوندا تو شاهدي که با تمام وجودم از رهبر عزيزم سيدعلي مظلوم حمايت کردم و به تمام همراهان و سربازان دلير خميني که مي خواهند با خون خود جمهوري اسلامي را به صاحب اصلي خود بدهند سفارش مي‌کنم که يک لحظه از حمايت علي زمانه کوتاهي نکنيد و به مادر سادات اقتدا کنيد و خود را سپر بلاي امام و خط او قرار دهيد و روسفيد روز قيامت شويد که اصحاب يمين روسفيد هستند.


منبع:پرونده شهيد در گروه تحقيقاتي فتح الفتوح
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیتهایی که به حقیقت می پیوست..[/h]
دو ماه از شروع جنگ تحمیلی گذشته بود . یک شب بچه ها خبر آوردند یک بسیجی اصفهانی در ارتفاعات « کانی سخت » تکه تکه شده است .

بچه ها تکه های بدن او را درون کیسه ای ریختند و آوردند .

آنچه موجب شگفتی ما شد ، وصیتنامه ی این شهید بود که نوشته بود :
« خدایا اگر مرا لایق یافتی ، چون مولایم اباعبدالله ( ع ) بابدن پاره پاره از این دنیا ببر . »
شهید سید مرتضی آوینی
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید آقا مهدی باکری[/h]
وصیت نامه شهید آقا مهدی باکری
بسم الله الرحمن الرحیم
یا الله یا محمد یا علی یا فاطمه الزهرا (س) یا حسن یا حسین (ع) یا محمد یا جعفر یا موسی یا علی یا محمد یا علی یا حسن یا مهدی (عج)
و تو ای ولی ما یا روح‌الله! و شما ای پیروان صادق شهیدان .
خدایا! چگونه وصیت‌نامه بنویسم در حالی که سراپا گناه و معصیت و سراپا تقصیر و نافرمانیم. گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ‌ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بروم،‌ رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم یا رب العفو خدایا نمی‌رم در حالی‌که از ما راضی نباشی. ای وای که سیه‌روی خواهم بود. خدایا! چه قدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی. هیهات که نفهمیدم یا اباعبدالله شفاعت. آه چقدر لذت‌بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربّش ولی چه کنم که تهیدستم خدایا تو قبولم کن ....
عزیزانم اگر شبانه‌روز شکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده، باز کم است. آگاه باشیم که سرباز راستین و صادق این نعمت شویم. خطر وسوسه‌های درونی و دنیافریبی را شناخته و برحذر باشیم که صدق نیست و خلوص در عمل تنها چاره‌ساز ماست. ای عاشقان اباعبدالله (ع) بایستی شهادت را در آغوش گرفت. گونه‌ها بایستی از طراوت شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نماییم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگزاری به جا آورده باشیم.
وصیت به مادرم و خواهران و برادران و اهل فامیل: بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست. همیشه به یاد خدا باشید و فرامین دین خدا را عمل کنید. پشتیبان و از ته قلب مقلّد امام باشید، اهمیت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله (ع) و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آن‌ها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت دهید که سربازان باایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح، وارث حضرت ابوالفضل (ع) برای اسلام به بار آیند. از همه کسانی که از من رنجیده‌اند و حقی بر گردن من دارند، طلب بخشش دارم و امیدوارم خداوند مرا با گناهان بسیار بیامرزد. خدایا مرا پاکیزه بپذیر.

مهدی باکری​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصيت‌نامه شهید حسين علي قجه‌اي[/h]
اي افراد باايمان شما را چه شده که به وقتي به شما گفته شود در راه خدا براي مبارزه با دشمنان حق و عدالت حرکت کنند به زمين سنگيني مي‌کنيد.
... بدانيد که لذت دنيا در برابر خوشيهاي آخرت اندکي بيش نيست. با درود و سلام فراوان به کليه‌ي شهداي صدر اسلام تاکنون ...از اينکه متعهد شدم در جنگ شرکت کنم يک وظيفه‌ي ديني خود دانستم و به والله قسم هميشه قلبم برايش مي‌تپيد چون بيشتر در معرض آزمايش قرار مي‌گرفتم و سعي مي‌کردم تا اندازه‌ي رشدم کمبودهايم را برطرف کنم ولي هميشه به اين فکر بودم که نکند خالص نشوم و در جنگ از بين بروم (از دنياي ظاهري) تا اينکه مرتبه‌ي اول و دوم گذشت براي مرتبه سوم به فکر اين افتادم که حتماً بسيار گناهکارم که از فيض شهادت محروم مانده‌ام. سعي کردم خالصانه‌تر و استوارتر شروع کنم تا شايد خداوند نظر عنايتي بکنند و مرا از نعمت بزرگش سيراب کند. الحمدالله ....«خداوند به شما امر مي‌کند که امانتها را به صاحبان آن بسپاريد.» اي خميني عزيز مطمئن باش که به آيه‌ي قرآن وفادار خواهيم ماند و هميشه از حرکت در خط پيامبرگونه‌ات تا ظهور حضرت مهدي (عج) ضعف از خود نشان نخواهيم داد. خدايا ما ابزار و وسيله‌‌اي بيش نيستيم. تويي که مرا هدايت و از خطرات عقيدتي به دور ميداري. از تمامي خانواده، اقوام، دوستان و همشهريان و کليه‌ي مسلمانان درخواست عاجزانه دارم که از خط رهبريت امام امت پيروي کنيد تا سرعت و ضربات مشت بر دهان ابرقدرتها بيشتر شود. براي اينکه جوانان متعهد و شجاع بارآيند، و از مرگ نترسانيد که زير بار ذلت زندگي کنند ولي از ترس مرگ خروش نکنند، قرباني شدن در راه تحقق اسلام و اهداف انقلاب اسلامي آرزوي ماست بگذاريد ما فدا شويم اما نگذاريد که جمهوري اسلامي و خط امام بيش از اين دست‌خوش حملات مخالفان شود ... ولي درد دلي با برادران پاسدار! شما را قسم به آنچه برايش ايثارگري مي‌کنيد کاري کنيد که سخنان امام با شما تطبيق کند و قلب امت دردناک نشود. چون خيلي شما از جان‌گذشتگان را دوست دارند. جملات امام به پاسداران (شما جندالله‌ايد- شما دست خدا هستيد- شما سربازان امام زمان (عج) هستيد) معني جملات و برداشت آنها يعني اگر اينها که گفته شد نيستيد سعي کنيد چنين باشيد تا بتوانيد به اسلام خدمت کنيد ... همگي براي پيروزي و گسترش اسلام و طول عمر امام در دل شب و وقت نمازها دعا کنيم.والسلام
برادر شما حسين علي قجه‌اي​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیتنامه شهید حاج حسین خرازی[/h]
وصيتنامه اول:
... از مردم مي‌خواهم كه پشتيبان ولايت فقيه باشند، راه شهداي ما راه حق است، اول مي‌خواهم كه آنها مرا بخشيده و شفاعت مرا در روز جزا كنند و از خدا مي‌خواهم كه ادامه‌دهنده راه آنها باشم. آنهايي كه با بودنشان و زندگي‌شان به ما درس ايثار دادند. با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولين عزيز و مردم حزب‌الهي مي‌خواهم كه در مقابل آن افرادي كه نتوانستند از طريق عقيده، مردم را از انقلاب دور و منحرف كنند و الان در كشور دست به مبارزه ديگري از طريق اشاعه فساد و فحشا و بي‌حجابي زده‌اند در مقابل آنها ايستادگي كنيد و با جديت هر چه تمامتر جلو اين فسادها را بگيريد.
وصيت نامه دوم :
استغفرالله، خدايا امان از تاريكي و تنگي و فشار قبر و سوال نكير و منكر در روز محشر و قيامت، به فريادم برس. خدايا دلشكسته و مضطرم، صاحب پيروزي و موفقيت تو را مي‌دانم و بس. و بر تو توكل دارم. خدايا تا زمان عمليات، فاصله زيادي نيست، خدايا به قول امام خميني [ره] تو فرمانده كل قوا هستي، خودت رزمندگان را پيروز گردان، شر مدام كافر را از سر مسلمين بكن. خدايا! از مال دنيا چيزي جز بدهكاري و گناه ندارم. خدايا! تو خود توبه مرا قبول كن و از فيض عظماي شهادت نصيب و بهره‌مندم ساز و از تو طلب مغفرت و عفو دارم ... مي‌دانم در امر بيت المال امانتدار خوبي نبودم و ممكن است زياده‌روي كرده باشم، خلاصه برايم رد مظالم كنيد و آمرزش بخواهيد.
والسلام
حسين خرازي - 1/10/1365​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]خون نوشته ای از شهید جهان آرا[/h]
بار پروردگارا! ای رب العالمین و ای غیاث المستغیثین ، تو را شکر که شربت شهادت ،این یگانه راه رسیدن انسان به خودت را به من گناهکار ارزانی داشتی.

من برای کسی وصیتی ندارم ولی یک مشت درد و رنج دارم که بر این صفحه کاذ میخواهم همچون تیری بر قلب سیاه دلانی که این آزادی را حس نکرده اند و بر سر اموال این دنیا ملتی را، اتی و جهانی را به نیستی و نابودی می کشانند فرو می اورم.

خداوندا!تو خود شاهدی که من تعهد این آزادی را با گذراندن تمام هستی خویش ارج نهادم ، با تمام رنجهایی که بعد از انقلاب بر جانم وارد شد صبر کردم، ولی این را میدانم که این تازه به دوران رسیده ها ، نعمت آزادی را درک نکرده اند، چون در بند نبوده اند یا در گوشه های تریاهای پاریس ، لندن و هامبورگ بوده اند و یا در ... .

و تو ای امامم! ای که به اندازه تمام قرن ها، سختی و رنج کشیدی از دست این نابخردان خٌرد لحظه لحظه ی این زندگی بر تو همچون نوح ، موسی، عیسی و محمد گذشت؛ بدان که با حرکتت آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی. ولی کیست که این رنج ها و دردهای تو را درک کند؟ کیست که در یابدلحظه ای،کوتاهی از این حرکت به هر عنوان خیانتیبه تاریخ انسانیت و کلیه ی انسانهای حاضر و آینده تاریخ میباشد؟

ای امام!رنج تو را می دانم چه کسی با جان می خرد. جوان با ایمانی که زندگی تازه خویش را در راه هدف فدا می کند. بله! ای امام درد تو را جوانان درک می کنندو جان خود را برای هدفت که اسلام است فدا می کنند.

ای امام! تا لحظه ای که خون در رگ ما وجود دارد نمی گذاریم که خط پیامبر گونه تو که به خط انبیا وصل است به انحراف کشیده شود.

من به عنوان کسی که شاید کربلای حسینی را در کربلای خرمشهر دیده ام سخنی با تو دارم که از اعماق جانم و از پرپر شدن خون جوانان خرمشهری بر می خیزد و آن این است : از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد من یک ماه به طور مداوم کربلا را می دیدم. هر روز که حمله دشمن بر برادران سخت می شد و فریاد آنها بی سیم را از کار می انداخت و هیچ راه نجاتی نبود به اتاق می رفتم گریه می کردم و فریاد می زدم، ای رب العالمین! بر ما مپسند ذلت و خواری را.​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید حمید باکری[/h]
بسم الله الرحمن الرحیم
در اين لحظات آخر عمر سر تا پا گناه و پشيماني وصيت خود را مي نويسم و علم كامل دارم
كه در اين ماموريت شهادت ، جان به پروردگار بزرگ بايد تسليم نمايم انشاالله كه
خداوند متعال با رحمت و بزرگواري خود گناهان بيشمار
اين بندة خطاكار را ببخشند .


وصيت به احسان و آسيه عزيز

1 ) انشاالله وقتي به سني رسيديد كه توانستيد اين وصايا را درك نمائيد هر چند روز يكبار اين وصيتنامه را بخوانيد.
2 ) شناخت كامل در حد استطاعت خود از خداوند متعال پيدا نمائيد در پي اصول اعتقادي تحقيق و مطالعه نمائيد و تفكر زياد نمائيد تا به اصول اعتقادي يقين كامل داشته باشيد .
3 ) احكام اسلامي را (فروع دين ) با تعبد كامل و بطور دقيق و با معني بجا آوريد .
4 ) آشنايي كامل با قرآن كريم كه عزت‌بخش شما در اين دنياي سرتا پا گناه خواهد بود داشته و در آيات آن تفكر زياد بنمائيد و با صوت خواندن قرآن را فرا گيريد .
5 ) از راحت طلبي و بدست آوردن روزي بطور ساده دوري نمائيد . دائم بايد فردي پرتلاش و خستگي ناپذير باشيد .
6 )‌ يقين بدانيد تنها اعمال شما كه مورد رضايت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالي است كه تحت ولايت الهي و رسولش و امامش باشد بنابراين در هر زمان و هر موقعيت همت به اعمالي بگماريد كه مورد تائيد رهبري و امامت باشد .
7 ) به كسب علم و آگاهي و شناخت در تاريخ اسلام و تاريخ انقلابات اسلامي اهميت زياد قائل شويد .
8 ) قدر اين انقلاب اسلامي را بدانيد و مدام در جهت تحكيم مباني جمهوري اسلامي كوشا باشيد و زندگي خودرا صرف تحكيم پايه هاي اين جمهوري قرار دهيد .
9 ) به اخلاقيات اسلام اهميت زياد قائل شده و آن را كسب و عمل نمائيد .
10 ) در جماعات و مراسم به خصوص نماز جمعه ، دعاي كميل و توسل ومجالس بزرگداشت شهداء مرتب شركت نمائيد .
11 ) رساله امام را دقيق خوانده و مو به مو عمل نمائيد .
12 ) حق مادرتان را نگهداريد و قدرش را بدانيد و احترام و احسان به مادرتان را به عنوان تكليف دانسته و خود را عصاي دست ايشان نمائيد .
13 ) در زندگيتان همواره آزاده باشيد و هيچ چيز غير از خدا و آنچه خدائي است دل نبنديد و بدانيد كه دنيا زودگذر و فاني است ، فريب زرق و برق دنيا را نخوريد .
14 ) برحذر باشيد از وسوسه هاي نفس و مدام به ياد خدا باشيد تا از شر نفس و شيطان در امان باشيد .

وصيّت به فاطمه :

1 ) مي دانم در حق شما مدام ظلم كرده ام و وظيفه ام را بجا نياورده ام ولي يقين بدان كه خود را بنده اي قاصر و كم كاري ميدانم و اميد دارم كه حلالم نمائيد .
2 ) احسان و آسيه امانتهايي هستند در دست تو و مدام در در تربيت اسلامي آنها بايد همت گماريد و توجيه و كنترل مواردي كه به آنها وصيت نموده‌ام به عهده شماست .
3 ) از كوچكي آنها را با قرآن آشنا كرده و به كلاس قرائت قرآن برويد .
4 )از كوچكي آنها را در مجالس و مجامع خصوصا نماز جمعه ، دعاي كميل و يادبود شهداء شركت بدهيد .
5 ) درآمد يا پولي نداشته و ندارم كه مهريه تان را بدهم انشا ا... كه حلال خواهيد كرد .
6 ) مقداري به مهدي مقروضم به شكلي كه برايتان مقدور باشد پرداخت نمائيد منتهي فشار مادي بيش از حد به خودتان در اين مورد وارد نكنيد .
7 ) انشاءالله كه شما و عموم فاميل در يادبود من به ياد شهداي كربلا و امام حسين گريه و عزاداري نمائيد و مرتب بياد بياوريد كه هستي دهنده اوست و بايد شكر به مصلحت الهي گفت.
متاسفانه به علت نبودن وقت نتوانستم وصيتم را تمام نمايم از عموم آشنايان و فاميل حلاليت مي‌خواهم انشاءالله همه خدمتگزار اسلام خواهند بود .
************************************************** *****************
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
شهید حمید باکری ( قائم مقام لشگر 10 عاشورا ) در قسمتی از وصیت نامه خود آورده است:
دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرامیرسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان سه دسته می شوند:

1- دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر میخیزند و از گذشته خود پشیمان اند.

2- دسته ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند.

3- دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت غصه ها و مصائب دق خواهند کرد.

پس از خدا بخواهید با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جز دسته سوم ماندن سخت و دشوار خواهد بود
حميد باكري​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهیدی که تربتش بوی مشک می‌دهد[/h]
وصیت نامه شهیدی که تربتش بوی مشک می‌دهد

مزار شهید سید احمد پلارک در میان سی هزار شهید آرمیده در این گلزار شهدا از ویژگی بارزی برخوردار است که باعث ازدحام همیشگی زائران مشتاق بر گرد آن می شود. تربت پاک این بسیجی شهید همیشه خدا معطر به رایحه مشک است و این عطر همواره از مرقد او به مشام می رسد.

مزار شهید سید احمد پلارک در میان سی هزار شهید آرمیده در این گلزار شهدا از ویژگی بارزی برخوردار است که باعث ازدحام همیشگی زائران مشتاق بر گرد آن می شود. تربت پاک این بسیجی شهید همیشه خدا معطر به رایحه مشک استو این عطر همواره از مرقد او به مشام می رسد.کم نیستند کسانی که تنها به نیت زیارت این شهید عزیز به بهشت زهرای تهران و قطعه 26 آن سر می زنند. درباره این شهید اطلاعات زیادی وجود ندارد . او بسیجی گمنام و بی ادعایی از خیل رزمندگان دفاع مقدس بوده است و بس.
آن چه می خوانید متن کامل وصیت نامه صاحب آن قبر معطر است: بسم ا... الرحمن الرحیم

سـتایش خدای را که ما را به دین خود هدایت نـمود و اگر مـا را هـــدایت نمی کردما هـدایت نمی شــدیم السلام علیک یا ثارا... ای چراغ هدایت و کشتی نجات ، ای رهبر آزادگان ، ای آموزگار شهادت بر حران ای که زنـــده کردی اسلام را با خونت و با خون انــصار و اصــحاب باوفایت ای که اسلام را تا ابــــد پایدار و بیمـه کردید .
یا حسین(ع) دخیلم! آقا جانم وقتی که ما به جبهه می رویم به این نیت می رویم که انتقام آن سیلی که آن نامردان برروی مادر شیعیان زده برای انتقام آن بازوی ورم کرده و گرفتن انتقام آن سینه ســــوراخ شده می رویم . سخت است شنیدن این مصیبتها خدایا به ما نیرویی و توانی عنایت کـن تا بتوانیم بـرای یـاری دینت بکار ببندیم . خدایا به ما توفیق اطاعت و فــرمانبرداری به این رهبر و انقـــلاب عنایت بفرما . خـــــدایا توفیق شناخت خودت آنطور که شـــــهداء شناختند به ما عطا فرما و شهداء را از ما راضـی بفرمــا و ما را به آنها ملحق بفرما .خدایا عملی ندارم که بخواهم به آن ببالم ، جز معصیت چیزی ندارم و الله اگر تو کمک نمی کردی و تو یاریم نمی کردی به اینجا نمی آمدم و اگر تو ستــارالعــیوبی را بر می داشــتی میدانم کـه هیچ کدام از مردم پیش من نمی آمدند ، هیچ بلکه از من فرار می کردند حتی پدر و مادرم . خدایا به رمت و مهربانیت ببخش آن گناهانیکه مانع از رسیدن بنده به تو می شود . الهی عفو...
بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید ( امام دوستت دارم و التماس دعا دارم )
که میدانم بر سر قبرم می آید .
ظهر عاشورا 24/6/1365​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهید «حاج همت» فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله(ص)[/h]

شهید حاج محمد ابراهیم همت در دومین وصیت نامه بجامانده از خود نوشته است: خویشتن را در قفس محبوس می بینم و می خواهم از قفس به در آیم.سیمهای خاردار مانعند.من از دنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه كه از خدا بازم می دارد متنفرم. *اولین وصیت نامه شهید همت:

به تاریخ 19/10/59 شمسی ساعت 10:10 شب چند سطری وصیت نامه می نویسم : هر شب ستاره ای را به زمین می کشند و باز این آسمان غم‌زده غرق ستاره است ، مادر جان می دانی تو را بسیاردوست دارم و می دانی که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهیدان داشت.مادر، جهل حاکم بر یک جامعه انسانها را به تباهی می کشد و حکومت های طاغوت مکمل های این جهل اند و شاید قرنها طول بکشد که انسانی از سلاله پاکان زائیده شود و بتواند رهبری یک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گیرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است. مادرجان، به خاطر داری که من برای یک اطلاعیه امام حاضر بودم بمیرم ؟ کلام او الهام بخش روح پرفتوح اسلام در سینه و وجود گندیده من بوده و هست. اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهید برایم دعا کنند تا شاید خدا من روسیاه را در درگاه با عظمتش به عنوان یک شهید بپذیرد ؛ مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسانهای سازش کار و بی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند بسیارند. ای کاش به خود می آمدند. از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است
بپاخیزید و اسلام را و خود را دریابید نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجا پیدا نمی شود نه شرقی - نه غربی؛ اسلامی که : اسلامی ... ای کاش ملتهای تحت فشار مثلث زور و زر و تزویر به خود می آمدند و آنها نیز پوزه استکبار را بر خاک می مالیدند. مادر جان، جامعه ما انقلاب کرده و چندین سال طول می کشد تا بتواند کم کم صفات و اخلاق طاغوت را از مغز انسانها بیرون ببرد ولی روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند زیرا نه آن را می شناختند و نه باریش زحمت و رنجی متحمل شده اند از هر طرف به این نو نهال آزاده ضربه زدند ولی خداوند، مقتدر است اگر هدایت نشدند مسلما مجازات خواهند شد . پدر و مادر ؛ من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم علی وار زیستن و علی وار شهید شدن, حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم شهادت در قاموس اسلام كاری‌ترین ضربات را بر پیكر ظلم، جور،شرك و الحاد می‌زند و خواهد زد. ببین ما به چه روزی افتاده ایم و استعمار چقدر جامعه ما را به لجنزار کشیده است ولی چاره ای نیست اینها سد راه انقلاب اسلامیند ؛ پس سد راه اسلام باید برداشته شودند تا راه تکامل طی شود مادر جان به خدا قسم اگر گریه کنی و به خاطر من گریه کنی اصلا از تو راضی نخواهم بود. زینب وار زندگی کن و مرا نیز به خدا بسپار ( اللهم ارزقنی توفیق الشهادة فی سبیلک) .
و السلام؛
محمد ابراهیم همت

**دومین وصیت نامه شهید همت:
به نام خدا
نامی كه هرگز از وجودم دور نیست و پیوسته با یادش آرزوی وصالش را در سر داشتم.
سلام بر حسین(ع) سالار شهیدان اسوه و اسطوره بشریت.
مادر گرامی و همسر مهربانم پدر و برادران عزیزم!
درود خدا بر شما باد كه هرگز مانع حركتم در راه خدا نشدید.چقدر شماها صبورید.خودتان می دانید كه من چقدر به شهیدان عشق می ورزیدم غنچه هایی كه(كبوترانی كه)همیشه در حال پرواز به سوی ملكوت اعلایند.الگو و اسوه هایی كه معتقد به دادن جان برای گرفتن بقا (بقا و حیات ابدی)و نزدیكی با خدای چرا كه «ان الله اشتری من المومنین».
من نیز در پوست خود نمی گنجم.گمشده ای دارم و خویشتن را در قفس محبوس می بینم و می خواهم از قفس به در آیم.سیمهای خاردار مانعند.من از دنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه كه از خدا بازم می دارد متنفرم(هوای نفس شیطان درون و خالص نشدن)
در طول جنگ برادرانی كه در عملیات شهید می شدند از قبل سیمایشان روحانی و نورانی می شد و هر بی طرفی احساس می كرد كه نوبت شهادت آن برادر فرا رسیده است.
عزیزانم!این بار دوم است كه وصیت نامه می نویسم ولی لیاقت ندارم و معلوم است كه هنوز در بند اسارتم هنوز خالص نشده ام و آلوده ام.
از شروع انقلاب در این راه افتادم و پس از پیروزی انقلاب نیز سپاه را پناهگاه خوبی برای مبارزه یافتم ابتدا در گیری با ضد انقلاب و خوانین در منطقه شهرضا (قمشه)و سمیرم سپس شركت در خوزستان و جریان كروهك ها در خرمشهر پس از آن سفر به سیستان و بلوچستان (چابهار و كنارك)و بعدا حركت به طرف كردستان دقیقا دو سال در كردستان هستم .مثل این است كه دیگر جنگ با من عجین شده است.
خداوند تا كنون لطف زیادی به این سراپا گنه كرده و توفیق مبارزه در راهش را نصیبم كرده است.اكنون من می روم با دنیایی انتظار انتظار وصال و رسیدن به معشوق.ای عزیزان من توجه كنید:
*1-اگر خداوند فرزندی نصیبم كرد با اینكه نتوانستم در طول دورانی كه همسر انتخاب كردم حتی یك هفته خانه باشم دلم می خواهد او را علی وار تربیت كنید.
همسرم انسان فوق العاده ایست او صبور است و به زینب عشق می ورزد او از تربیت كردن صحیح فرزندم لذت خواهد برد چون راهش را پیدا كرده است .اگر پسر به دنیا آورد اسم او را مهدی و اگر دختر به دنیا آورد اسم او را مریم بگذارید.چون همسرم از این اسم خوشش می آید.
*2-امام مظهر صفا پاكی و خلوص و دریایی از معرفت است .فرامین او را مو به مو اجرا كنید تا خداوند از شما راضی باشدزیرا او ولی فقیه است و در نزد خدا ارزش والایی دارد.
*3-هر چه پول دارم اول بدهی مكه مرا به پیگیری سپاه تهران (ستاد مركزی)بدهید و بقیه را همسرم هر طور خواست خرج كند.
*4-ملت ما ملت معجزه گر قرن است و من سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت به درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل نماید و در این تلاش پیگیر مسلما نصر خدا شامل حال مومنین است.
*5-از مادر و همه فامیل و همسرم اگر به خاطر من بی تابی كنند راضی نیستم.مرا به خدا بسپارید و صبور و شجاع باشید.
حقیر حاج همت


 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهيد ابراهيم وحدت[/h]

"برادران عزيز همچنانكه امام امت فرمودند:"تنور جنگ را بايد گرم نگه داشت كه زندگي و حيات اسلام و پيروزي ما به جنگ ميان اسلام و كفر بستگي دارد و بايد بدانيد كه اگر سستي كرديد و باعث شكست انقلاب شديد يقيناً به ذلت و بدبختي دچار خواهيد شد كه مردم كوفه وعراق پس از شهادت امام حسين (ع) دچار شدند و يقيناً آن ذلت و بدبختي برايتان از اين مقاومت و سرسختي تلخ تر خواهد بود".​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]وصیت نامه شهيد حسين حدادي[/h]

سلام بر مهدي (عج)
سلام بر نايبش امام خميني ،سلام بر شهيدان و درود بر تمام مسلمين جهان، مادر وپدر عزيزم اگر شهيد شدم برايم گريه نكنيد چون من خود مي خواستم و وظيفه ام بود. خدا من را به شما داد وظيفه شما بود كه مرا تربيت كنيد و كرديد ،پس ناراحت نباشيد .پيام من به ملت ايران اين است كه با گروهك هاي منافق بجنگيد و نابودشان كنند و راه شهيدان را ادامه دهند. پيام من به دولت اين است كه امام و شخصيت هاي مملكتي را از هر نقطه حفظ كنند تا ريشه آمريكا كنده شود . تمام ملت بايد گوش به فرمان امام باشد زيرا كه نائب امام زمان است .اميدوارم كه تا به حال گناهي كرده ام خدا مرا ببخشد و مرا جزء ياران امام زمان گرداند....
عاشقم عاشق روي مهدي
شيفته ام شيفته روي مهدي
اي صبا از سر كوي مهدي
برمشامم برسان بوي مهدي
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت نامه جوان ترین شهید کرج

يك‌بار، بلكه چندبار بايد اين وصيت‎نامه را بخوانيم تا بفهميم كه چطور جبهه براي بعضي‎ها دانشگاهي بود كه حتي بدون گذراندن تحصيلات مقدماتي، از آن فارغ التحصيل شدند و مدرك خود را از اباعبدالله عليه السّلام گرفتند. و به‏راستي چه تفاوتي بين نوجوانان آن زمان و نوجوانان اين عصر وجود دارد.


صفايي ندارد ارسطو شدن
خوشا پرگشودن، پرستو شدن



« شهيد رضا پناهي» سال 1349 بود كه در كرج به‌دنيا آمد. در خانواده‌اي مذهبي؛ اما بيشتر از دوازده سال نتوانست سنگيني تن كوچكش را بر روح بزرگش تحمل كند و به اصرار، پدر و مادر خود را راضي كرد تا سرانجام در دوازدهمين سال زندگي‌اش ابدي شود. وصيت‎نامه‌اش را قبل از اعزام مخفيانه در نواري ‌ضبط كرد و در گوشه‌اي پنهان؛ كه بعد از شهادتش به‌دست خانواده‌اش رسيد.

بسم الله الرّحمن الرّحيم

مَن طَلَبَني وَجَدَني وَ مَن وَجَدَني عَرَفَني وَ مَن عَرَفَني عَشَقَني وَ مَن عَشَقَني عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلي دِيتُه وَ مَن عَلي دِيتُه وَ اَنَا دِيتُه؛ هركس من را طلب مي‌كند مي‌يابد مرا، و كسي‌ كه مرا يافت، مي‌شناسد مرا، و كسي‌ كه من را دوست داشت، عاشق من مي‌شود و كسي ‌كه عاشق من مي‌شود، من عاشق او مي‌شوم و كسي ‌كه من عاشق او بشوم، او را مي‌كشم و كسي‌ كه من او را بكشم، خون‌بهايش بر من واجب است، پس خون‌بهاي او من هستم.

هدف من از رفتن به جبهه اين است كه، اولاً به نداي «هل من ناصر ينصرني» لبيك گفته باشم و امام عزيز و اسلام را ياري كنم و آن وظيفه‌اي را كه امام عزيزمان بارها در پيام‌ها تكرار كرده، كه هركس كه قدرت دارد واجب است كه به جبهه برود، و من مي‌روم كه تا به پيام امام لبيك گفته باشم. آرزوي من پيروزي اسلام و ترويج آن در تمام جهان است و اميدوارم كه روزي به ياري رزمندگان، تمام ملت‌هاي زير سلطه آزاد شوند و صدام بداند كه اگر هزاران هزار كشور به او كمك كنند او نمي‌تواند در مقابل نيروي اسلام مقاومت كند. من به جبهه مي‌روم و اميد آن دارم كه پدر و مادرم ناراحت نباشند، حتي اگر شهيد شدم، چون من هدف خود را و راه خود را تعيين كرده‌ام و اميدوارم كه پيروز هم بشوم.

پدر و مادر مهربان من! از زحمات چندين ساله شما متشكرم. من عاشق خدا و امام زمان گشته‌ام و اين عشق هرگز با هيچ مانعي از قلب من بيرون نمي‌رود، تا اينكه به معشوق خود يعني «الله» برسم. و بحق كه ما مي‌رويم كه اين حسين زمان و خميني بت‌شكن را ياري كنيم و بحق كه خداوند به كساني كه در راه او پيكار مي‌كنند، پاداش عظيم مي‌بخشد. من براي خدا از ماديات گذشتم و به معنويات فكر كردم، از مال و اموال و پدر و مادر و برادر و خواهر چشم پوشيدم، فقط براي هدفم يعني الله.
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سردار جانباز شهید حاج علی گروسی



به نام الله ، پاسدار حرمت خون شهيدان با سلام بر مهدي موعود امام زمان حضرت ولي عصر (ع) و نايب بر حقش امام امت رهبر شيعيان جهان و قلب تپنده امت شهيد پرور ايران حضرت امام خميني
و با سلام به شهيدان به خون خفته گلگون كفنان انقلاب و جنگ تحميلي كه در راه پياده شدن احكام الهي جان خود را بر كف نهاده و عاشقانه به سوي حق تعالي شتافتند .
و درود بر مجاهدان في سبيل الله اين ياوران بحق امام كه خالصانه با ايثار گري تمام آنچه در توان دارند شبانه روز در راه الله مي كوشند و عاشقانه در زير گرما و سرما در سنگرهاي حق عليه باطل مي جنگد و از حريم اسلام دفاع مي كنند و در اين راه به درجه اعلاء كه همان شهادت في سبيل الله ميباشد مي رسند و به لقاء الله مي پيوندند و شهادت را با آغوش باز استقبال مي كنند .اي امام زمان تو شاهد باش و ببين و اي تاريخ اين ايثار گري خالصانه را در تاريخ ثبت كن و بدان و بازگو كن كه اين ها امروز براي خاك و قدرت و رياست نمي جنگند بلكه امروز به اسلام عزيز توسط دشمنان تجاوز شده ، و اينان از اسلام دفاع مي كنند و هدف و مقصود اينها تنها رضاي خدا مي باشد و تنها گناه ما اين است كه حرف حق مي گو ئيم و از اسلام حمايت و دفاع مي كنيم .اين مطلب را دشمنان اسلام و قرآن بايد بدانند كه ديگر به هيچ عنوان زير بار ذلت نمي رويم و با ستمكاران تا آخرين قطره خون و سازش با دشمنان اسلام به فرموده رهبر عزيزمان امام امت معني ندارد و بايد كه راه شهداء را ادامه داده و جز اين براي رسيدن به پيروزي نهائي راه ديگري نداريم چون اين درسي ست كه امام حسين (ع) سرور آزادگان به ما آموخت چون او زير بار ذلت نرفت ما نيز چون پيرو راه او هستيم ، ذلت را نمي پذيريم و ما امروز همان شعاري را كه امام حسين (ع) فرمود همان را مي گوئيم .
فاني لا اری الموت الاسعادة و الحياة مع الظالمين الا برما
( بدرستيكه من مرگ را جز سعادت و زندگي با ستمكاران را جز ذلت نمي بينم )
مطلبي را ميخواهم عرض كنم كه بايد در اين زمينه بسيار تفكر و انديشه كرد و آن در مورد رهبر عزيزمان امام خميني مي باشد كه افسوس هيچ يك از ما او را نشناخته ايم و رازها در او نهفته كه ما قدرت درك او را نداريم و همه ما بايد در او ذوب شويم چرا كه او در اسلام ذوب شده است و بايد شكر خدا را به جا آوريم كه بر ما منت نهاد و براي ملت محروم و ستمديده جهت نجات از گمراهي رهبري چون امام خميني فرستاد تا ما را به سوي حق و نجات ديگر مسلمين جهان رهبري نمايد باشد كه با رهبري اين امام بزرگ پرچم اسلام را در سر تا سر جهان برافراشته شود و زمينه ظهور حضرت ولي عصر (ع) را آماده نمائيم .
ملت عزيز و شهيد پرور ايران تا آخرين نفس و تا آخرين نفر از رهبر عزيز پشتيباني كنيد ، عنايت او را دريابيد و در همه صحنه ها حضور فعال داشته باشيد و گوش به فرمان رهبر عزيز كه هر چه فرمودند با جان و دل پذيرفته و به آن جامه عمل بپوشانيد .پشتيباني كامل از ولايت فقيه و روحانيت در خط امام نموده و وحدت خود را حفظ كنيد و در پشت جبهه با تمام مسائل بطور آگاهانه و و با هوشياري كامل ، شناخت كافي داشته و با آن برخورد نمائيد و هر گونه توطئه دشمنان را در داخل و خارج خنثي نمائيد . و نسبت به مسائل اسلام و انقلاب و دين و قرآن و اجتماع خود بي تفاوت نباشيد ودر تمام صحنه ها بايد حضور فعال داشته باشيد چرا كه هر چقدر از عمر انقلاب مي گذرد نياز بيشتر به ايثار گري و فداكاري دارد و هر كس خواست بين مسلمين و مومنين جدائي بيندازد و مانع رشد انقلاب و اسلام گردد آن را با كمال قدرت سركوب نمائيد و فرصت به اين عجنبي ها ندهيد و با دشمنان دروني خود نيز به جنگ برخيزيد و با خواسته هاي نفساني خود مبارزه كنيد و دلبستگي به دنيا و زندگي را از از وجود خود دور سازيد و جبهه ها را خالي نگذاريد همانطوريكه تا كنون عاشقانه و بطور فعال در صحنه حضور داشتيد باز هم به اين عمل مقدستان ادامه دهيد و اسلام عزيز را ياري نمائيد، نكند خداي ناكرده در رختخواب بميريد چون امام حسين(ع) در ميدان نبرد شهيد شد ، اي جوانان عزيز آگاه و هوشيار باشيد ، مبادا در غفلت بميريد .امام علي (ع) در محراب عبادت شهيد شد . پشتيبان نيروهاي رزمي باشيد ، كه امروز در خط مقدم جبهه براي ياري اسلام شبانه روز در تلاشند و قشر جوان اين مملكت بايد سعي كنند آگاهي خود را نسبت به مسائل اسلام هر چه بيشتر نموده و ديگران را نيز به آن آگاه سازند .در اين زمينه دولت جمهوري اسلامي هم بايد سرمايه گذاري نمايند مخصوصآ دانشگاه ها و مدارس و فرهنگ اين جامعه اسلامي را هر چه بيشتر به بالا ببرد چرا كه ملتي كه آگاه باشد و فرهنگ اسلامي او از هر جهت پر بار و غني باشد آن ملت و آن كشور زير بار ذلت و استعمار و استثمار نمي رود . اي مادران عزيز و اي زينبيان زمان ، سلام عليكم ، سفارشي به شما دارم مبادا از رفتن فرزندانتان و همسرانتان به جبهه ها و ياري اسلام و امام جلوگيري كنيد كه فرداي قيامت در محضر خدا و رسول الله چگونه جواب زينب را خواهيد داد كه تحمل مصيبت ها و سختي هاي 72 شهيد را نمود .و شما نيز همچون زنان صدر اسلام در حدي که اسلام عزيز اجازه مي دهد تلاش كنيد و همپاي فرزندان و همسر اسلام و قرآن را ياري كنيد
و اما برادران عزيز سپاهي و بسيجي سعي كنيد عمليات تنها براي رضاي خدا باشد و فقط خدا را در نظر بگيريد و هر روز كه مي گذرد سعي كنيد قدمي موثر در راه اسلام عزيز بيشتر برداريد . و راه شهداي عزيز را كه با شماها بودند ادامه دهيد و ياد آنها را زنده نگه داريد و جبهه ها را خالي نگذاريد بايد مشكلات را تحمل كرد چرا كه رسيدن به يك هدف مقدس مشكلات و سختي ها دارد . به خانواده شهداء سركشي نمائيد و به هر شكلي دعاها را فراموش نكنيد آنچه كه ما داريم از همين دعاها داريم با برپايي مجالس متعدد نام شهداء را نگذاريد فراموش شود . در بسيج و سپاه حضور فعال داشته باشيد و قداست بسيج را حفظ كنيد و اگر احيانآ خداي ناكرده افرادي هستند كه مي خواهند بسيج يا سپاه يا ديگر نهادهاي انقلاب را لكه دار سازند از خود دور سازيد و به هيچ وجه فرصت جاي پا پيدا كردن در اين نهادهاي مقدس را ندهيد و بدانيد كه افراد فرصت طلب و سود جو در كمين هستند ، ما نيز راه طولاني در پيش داريم كه انشاء الله آنهائي هم كه متوجه نيستند و يا به اسلام عزيز و به خون شهداء لطمه اي مي زنند آنها هم متوجه شده و انشاءالله خدا همه ما را به راه صراط مستقيم هدايت كند و لحظه اي ما را به خودمان وا نگذارد . خدا مي داند كه اين لحظه ها كه چندين ساعت به عمليات باقي نمانده بهترين لحظات زندگي من در عمرم مي باشد خدا مي داند كه چقدر خوشحالم ، راستي چه لحظه هاي شيريني ، انگيزه من از آمدن به جبهه سه چيز است :
1-عشق به الله
2- عشق به اسلام و امام عزيز
3- عشق به شهادت في سبيل الله
و من با امام عزيز پيمان بستم كه به او وفادار بمانم زيرا كه او به اسلام وفادار است و اگر مرا هزاران بار بكشند و دوباره زنده كنند دست از او بر نخواهم داشت و شهادت را براي خود سعادت مي دانم و با آغوش باز به استقبال او مي روم ، خداوندا همانطوريكه پيشواي مسلمين در جنگهاي خود عبادات خود را تكرار مي كرد ما هم آن را مي گوئيم . خداوندا زندگي مرا سعيد و مردنم را شهيد بدار .
مادر و برادران و خواهران عزيزم سلام عليكم ، مادر جان مي دانم كه چقدر زجر كشيده اي و تا مرا به اين سن و سال رساندي ، نميتوانم تك تك آن را روي كاغذ بياورم اميدوارم كه مرا ببخشيد . مادر جان درست است كه يك دلبند ديگرت در چنگ صداميان اسير است اما تو اين را بدان كه همه ما از خدائيم و به سوي او هم خواهيم رفت و همه ما امانتي بيش نيستيم روزي خداوند اين امانت را به شما داد و هر روز كه بخواهد از شما خواهد گرفت .اميدوارم كه خداوند به همه شما صبر و اجر جزيل عنايت بفرمايد و هيچ نگراني و ناراحتي به خود راه مده و مثل كوه استوار باش سلام مرا به ابراهيم علي كه به اميد خدا با دست پر توان رزمندگان اسلام و به كمك خداوند متعال از دست صدام رها خواهد شد برسانيد و به او بگوئيد راه شهداء را ادمه دهد .
برادران عزيز و خواهران گرامي سلام عليكم ، اميدوارم كه برادران و خواهران عزيز، مرا ببخشيد و مرا حلال كنيد و عزيزان من اگر فيض شهادت نصيبم گشت آنان كه پيرو خط اين رهبر عزيز امام خميني نيستند و به ولايت او اعتقاد ندارند در تشييع جنازه ام شركت نكرده و بر سر قبرم حاضر نشوند و به آنها اعلام كنيد تا به كي ميخواهند در خواب غفلت باشند ، توجه كنند و به سوي خدا بازگردند زيرا خداوند بسيار بخشنده و مهربان است . عزيزانم چهل روز برايم روزه بگيريد و از كليه دوستان و آشنايان حلاليت بطلبيد و اميدوارم كه در شهادت من ناراحت نباشيد .و زياد گريه نكنيد چون آنوقت گريه داشت كه در رختخواب مرده باشم و به ياري اسلام و امام نرفته باشم مبادا در پيش دشمنان اسلام ناراحتي و بي تابي به خود راه دهيد زيرا آنها از اين عمل شما خوشحال مي شوند .شما را راضی باشيد به رضاي خدا و اگر چنين باشيد تيري بر قلب دشمنان اسلام زده ايد ، عزيزان من در مجالس اسلامي ، در بسيج شركت نمائيد و در صحنه حضور فعال داشته باشيد و اين سختي ها كه خيلي زود گذر است تحمل كنيد . و ما بايد خودمان را براي هرگونه سختي آماده سازيم چون ما در اين مدت عمري كه كرديم براي اسلام كاري نكرديم مگر اينكه مگر اينكه با ريختن خون نا قابلمان درراه اسلام دين خود را به اسلام ادا كرده باشيم . تا پاي جان ايستاده ايم و با خداي خود پيمان مي بنديم كه به عهد خود وفاداربمانيم و راه شهيدان را تا آخرين نفس ادامه دهيم . در بر پائي مراسم سعي كنيد زياده روي نشود و برگزاري مراسم اينجانب هيچ فرقي با ديگر برادران عزيز و بزرگوار بسيجي و سپاهي نباشد سعي شود يكي از مراسمهاي مرا در صورت امكان ( اربعين ) در مسجد صاحب الزمان منعقد گردد و در مورد برپائي برادران بسيج نيز انشاء الله هماهنگي لازم را انجام خواهند داد و در خاطمه از كليه كساني كه مرا مي شناسند و با آنها كم و بيش آشنائي و برخورد داشتم اميدوارم كه مرا حلال كنند و مرا ببخشند مخصوصآ چند تن از برادران عزيز و بزرگوار بسيجي و ديگر دوستانم كه بيشتر در رابطه با خدمتگذاري به اسلام و انقلاب رابطه داشتم و در رابطه با بدهكاري هايم كه دقيقآ در ذهنم نيست كه چقدر است حدودآ شايد يكصدو هفتاد يا هشتاد هزار تومان باشد كه همه آنها در يك ليست نوشته و در منزل مي باشد كه بايد آنها پرداخت شود ، مبلغ دو هزار تومان نيز به حساب سپاه واريز كنيد يا به مسئول سپاه منطقه بدهيد كه هر كجا كه صلاح ديدند خرج كنند ...........
اميدوارم كه از با خبر شدن شهادت من ناراحت نباشيد گرچه سخت است و بسيار مشكل و ميدانم كه چقدر سخت است و اما تمام مشكلات و سختي ها را براي رضاي خدا تحمل كنید و خواست خدا هر چه باشد همان است ( و ما يشاعون الا ما يشاء الله ) هيچ مشيتي بجز مشيت الهي نيست ، خداوند انشاء الله اجر و صبر عنايت بفرمايد و همچنين سلام مرا به زينب كوچولو برسان و از او مواظبت كن و او را با تربيتي صحيح و درست و سالم بزرگ بنما و اما فرزند ديگري كه خدا عطا نموده چنانچه پسر بود نام او را سجاد و و چنانچه دختر بود نام او را مرضيه بگذاريد اما گويا اسم دختر برادر قربانعلي مرضيه است درست يادم نيست چنانچه نام او مرضيه شد راضيه بگذاريد . البته مطالب ديگري است كه جداگانه ارسال مي شود و سلام مرا به پدر و مادر و برادرانت برسان و در مورد كتابخانه اي كه در منزل دارم چنانچه نياز نداشتيد كليه آنها را به كتابخانه بسيج محل هديه نمائيد و چند سفارش ديگر .
1- محل دفنم در قطعه شهداء مرد آباد بي بي سكينه باشد و نماز بنده را در مرد آباد توسط حجت الا سلام و المسلمين حاج آقا سعادتي امام جمعه محترم مرد آباد خوانده شود . در خاتمه از كليه كساني كه ما را ميشناسند مجددآ ميخواهم كه انشاء الله مرا حلال كرده و ببخشند مخصوصآ برادران عزيز بسيجي ناحيه 9 مرد آباد كه مدتي در خدمتشان و و در خدمت اسلام بوديم ، به شما سفارش دارم كه جبهه ها را خالي نگذاريد و جنگ را فراموش نكنيد و راه شهدائ را ادامه دهيد و ياد آنها را زنده نگه داريد . در خاتمه از مادر مهربان و برادران و خواهران و كليه فاميلها و دوستان و آشنايان خداحافظي مي كنم . خدا نگه دار شما . دعا به جان حضرت امام را فراموش نكنيد .
و همچنين براي پيروزي نهائي رزمندگان عزيز كه در جبهه هاي جنگند را فراموش نكنيد .


شهيدان زنده اند الله اكبر به خون آغشته اند الله اكبر
(والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته)
"خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما"
"وصيت نامه بنده حقير ناتوان علي گروسي"

جبهه جنوب تاريخ 16/11/64
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت نامه ی شهید علی علی بیگی نژاد فرزند غلام محمد:

از تفرقه و جدایی بپرهیزید که تفرقه ،سلاح شیطان است. به شهادت عشق بورزید که راه انبیا و اولیا همین است.



 
آخرین ویرایش:

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز



وصیت نامه ی شهید محمد رضا ارجمند تاج الدینی فرزند مهدی:

ای ملت !مثل یاران حسین(ع)در کوفه نباشید که اول یار بودند و بعدا گوشه نشین گردیدند.



 
آخرین ویرایش:

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت نامه ی شهید عزیزالله آذرکردار فرزند الله یار:



از شما می خواهم که امام را تنها نگذارید و رزمندگان اسلام را یاری کنید.

 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت نامه ی شهید محمد رضا ارجمند تاج الدینی فرزند مهدی:

ای ملت !مثل یاران حسین(ع)در کوفه نباشید که اول یار بودند و بعدا گوشه نشین گردیدند.
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت نامه ی شهید غلامعباس ارکیان فرزند محمد:

امام زمان فرماندهی کل گروه ها است و می خواهد ببیند که یاران او چه می کنند گر چه امام زمان از داخل آنها بهترین گل را انتخاب می کند.
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت نامه ی شهید محسن فتاحی زاده فرزند فتح الله:

امت بزرگ و مردم شهید پرور ،قدر نعمت های الهی را بدانید . جهت قدر شناسی فقط بندگی او را را به جای آورید. از معاصی بپرهیزید. تقوای الهی پیشه کنید . حق الله و حق الناس را دقیقا مراعات کرده و ادا نمایید. از امام معزز اطاعت کنید. عمر در گذر است و همه می رویم اما چه خوب است که با انجام تکلیف برویم. خداوند تبارک و تعالی عزت و شرف و خیر در عاقبت عنایت فرماید.
 

Similar threads

بالا