واکنش تند رضا رشیدپور به سیلی زدن مامور شهرداری | عکس

مخی گیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرهنگ > تلویزیون - رضا رشیدپور و پرستو صالحی در صفحات اینستاگرام خود نسبت به حرکت غیر انسانی مامور شهرداری فومن واکنش نشان دادند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،
روز گذشته فیلمی از برخورد غیر انسانی ماموران سد معبر شهرداری فومن با زنی دستفروش در فضای مجازی دست به دست و موجب نارضایتی عمومی شد.

در پی این واکنش‌ها، رضا رشیدپور،
مجری برنامه «حالا خورشید» نیز با انتشار عکس این حادثه در صفحه اینستاگرام خود، نوشت:

«بدون مقدمه: آقای شهردار لطفا استعفا دهید
یک) وظیفه داشتیم زندگی او را تامین کنیم تا مجبور به دستفروشی کنار خیابان نشود، ولی نکردیم.
دو) وظیفه داشتیم به مامور اجرای قانون یاد بدهیم که ذات قانون برای تقبیح و ریشه کنی خشونت رفتاری است، ولی نکردیم.
سه) وظیفه داشتیم با کج رفتاری ماموران سد معبر در همین تهران با موثرترین روش ممکن برخورد کنیم تا کار به فومن نکشد، ولی نکردیم.
چهار) فاصله سی هزارتومان این دستفروش در فومن تا سه هزار میلیارد تومان آن آقا در کانادا چقدر است؟ این موضوع مردم را عصبانی کرده. بفهمیم لطفا.
پنج) آقای شهردار فومن در مصاحبه‌ای فرموده که ضربه مامور به کتف آن مادر خورده و نه صورتش. خیالمان راحت شد. پس پنالتی نبوده.
شش) من موافق قانون شکنی و سدمعبر و ... نیستم. اما از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود. شرم کنیم لطفا .
هفت) راحت‌ترین واکنش این است که آن مامور شهرداری را مقصر تمام ماجرا بدانیم و همه خشم عمومی را نثار او کنیم و با تنبیه و اخراج او آرام شویم و کل ماجرا به فراموشی سپرده شود. ای کاش این بار عمیق‌تر باشیم ... تنها مقصر داستان، کارمند شهرداری نیست. مجموعه‌ای از ارکان سیستم مدیریت شهری دچار اختلال و ایراد است. پس برای تسکین افکار عمومی و تلنگر جدی به این چرخه معیوب از شهردار فومن جدا تقاضا می‌کنم که استعفا کند. گاهی برکتی در ترک خدمت هست که در اصرار به استمرار نیست.
پی‌نوشت اول: ای کاش دادستان محترم فومن اعلام جرم کند. یقینا به ترمیم پندار عمومی از کرامت انسان در جامعه‌مان کمک خواهد کرد.
پی‌نوشت دوم: در این تصویر یک نکته تلخ دیگر هم هست. عابران و تماشاچیان همیشگی. فقط نگاه می‌کنند.
پی‌نوشت سوم: حتما برخی از شما نظری مخالف نوشته من دارید. برایم محترم هستید. اما این جا یک مادر سیلی خورده. آن هم در مقابل چشمان پسرش .... هرگز نمی‌توانم این مصیبت را به استناد فلان ماده و تبصره قانونی تحلیل کنم. نمی‌توانم.»


پرستو صالحی بازیگر تلویزیون نیز با انتشار عکس این حادثه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «ما بيشتر با علنی شدن خشونت مشكل داريم تا خود خشونت! و گرنه سال‌هاست كه از صبح تا شب به خواهر و مادر هم رحم نمی‌كنيم، فضای حقيقی و مجاز هم نداره، با دزدی با دروغ با فريب با تهمت با فحاشی با اختلاس با كلاهبرداری و .... دادسراها پر است از كودكان و زنان كتك خورده و بی‌پناه ... هيس اين مردم فرياد نمی‌زنند!!! پس كارتونو بكنين، بزنين، بشكنين، غارت كنين نگران هم نباشين تا فيلمش درنياد ما هم صدامون درنمياد... مادرم اين كشيده را از مامور ساده شهرداری نخوردی ما زديم مايی كه تمام مدت ديديم و سكوت كردیم.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عذرخواهی شهرداری/خبرآنلاین چه سیاستی را دنبال می کند؟

عذرخواهی شهرداری/خبرآنلاین چه سیاستی را دنبال می کند؟

شهرداری ضمن محکوم کردن اقدام یکی از عوامل سد معبر طی برگزاری جلسه فوری در مورد بررسی اتفاق رخ داده در محل شهرداری تشکیل و مقرر کرد نسبت به برخود انظباطی شامل تعلیق فرد خاطی تا مشخص شدن کلیات ماجرا و همچنین دلجویی و تفقد از فرد سد معبر کرده به خاطر نحوه برخورد عوامل سد معبردر اسرع وقت اقدامات مناسب را معمول دارد.
شهرداری در راستای سامان بخشی به دست فروشان سطح شهر مدت ها ضمن اخطار به کلیه دست فروشان از آنها تقاضا نموده است جهت کسب و کار در پیاده روها تجمع ننموده و به بازارچه سردارجنگل و یا بازار روز واقع در خیابان شهید شکوری مراجعه نمایند که بیشتر دست فروشان ضمن رعایت قانون Law با عوامل شهرداری همکاری نموده ولی شخص مورد نظر به اخطارها توجه ننموده و در طول این مدت همچنان در مکان فوق در پیاده رو حضور داشته و ضمن ایجاد سد معبر باعث دلخوری مغازه داران و سایرکسبه گردیده و با ذکراین مطلب که چرا شهرداری در برخورد با دست فروشان سلیقه ای عمل می نماید گلایه خود را ابراز می نمودند.
فیلم مورد نظرتنها قسمتی از اتفاقات رخ داده بوده و به گواه شاهدان حاضر در صحنه در ابتدای تذکر به آنها برای جمع آوری وسایل از پیاده رو شخص مورد نظر و فرزند ایشان اقدام به بکار بردن الفاظ زشت و رکیک به عوامل سد معبر نموده و فرزند ایشان علاوه بر فحاشی و هتک حرمت به مامور سد معبر با صندلی پلاستیکی اقدام به ضرب و جرح نموده است که در ادامه فیلم نیز همانطور که به صداها توجه نمائید کلمات نامناسبی از طرف آنها بیان می گردد و یکی عوامل سد معبر متاسفانه کنترل خود را از دست داده و اقدام به این عمل زشت نموده است.


شهرداری فومن ضمن عذرخواهی مجدد از خانم مورد نظر(سد معبر کننده) در راستای اجرای قانون و نظم دهی به وضعیت دست فروشان و کمک به روان سازی ترافیک و بهبود سیمای شهری تاکید داشته و ضمن پرهیز از هرگونه درگیری لفظی و فیزیکی به فعالیت ها و اقدامات قانونی خود ادامه می دهد . روابط عمومی شهرداری فومن
۱۳۹۵/۰۸/۲۹

پ.ن:اما در قبال موج سواری و واکنش برخی مجریان .....بایستی گفت ای کاش اولا بر اساس فیلم ناقص گزارش نگردد به مردم و جو زده عمل نفرمایند و در ضمن فقط دنبال بولد کردن تخلفات نهادهای غیر دولتی نباشند .....آقایان و خانم های دلسوز هنرمند چرا در قبال با کمربند سیاه کردن تعدادی دانش آموز در کرمان و موارد دیگر توسط مسئولین آموزش و پرورش ساکت بودند؟.....آیا میترسند پرده کرکره شان مثل برنامه صرفا جهت اطلاع با شیب ملایم پائین کشیده شود؟!
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تحليلي جرم شناختى بر درگيري زن دستفروش با مأمور سد معبر........مقصر کیست؟

تحليلي جرم شناختى بر درگيري زن دستفروش با مأمور سد معبر........مقصر کیست؟

اين روزها فيلمي از صحنه درگيري يك زن دستفروش با مأمور شهرداري بازتاب وسيعي در فضاي مجازى و حتى رسانه هاى خارجي داشته است : صحنه رقت بارى از نمايش وضعيت تراژيك جامعه.
در اين صحنه دو طرف وجود دارد ؛ دستفروش و كارگر شهرداري . با هم صحنه را مرور كنيم :
وضعيت ظاهرى زن دستفروش و كارگر شهرداري ، نشان از اين دارد كه هر دو از يك طبقه اند ؛ لايه هاى فقير جامعه . زن دستفروش همراه با پسر نوجوانش و بعد مصاحبه اش با خانم مسيح على نژاد ، وضعيتش را روشن نموده است ، از مأمور شهرداري اطلاعات خاصى ندارم ، وضع ظاهرى اش نشان مي دهد احتمالا از رفتگران شهرداري است ، به هر حال مأمور معمولى شهرداري است . هر دو طرف ضعيف ترين أقشار اين جامعه هستند ، هر دو طرف اگر در روز كار نكنند ، شب بايد گرسنه سر بر بالين بگذارند. آيا واقعيت اين صحنه فقط درگيري دو نَفَر از ضعيف ترين أقشار جامعه با يكديگر است كه براى بقا با هم مي جنگند ؟ آيا ساختارهاى اجتماعى زمينه اين نزاع را ايجاد كرده است ؟ من بحثم بر سر تمركز بر پرسش دوم است . مي خواهم به مثلث ؛ جرم ، رفاه و سياست اشاره كنم . آيا مي توان بين جرم ، رفاه و سياست ارتباطي برقرار كرد ؟ اگر سياست يعني راه و روش حكومت دارى ، يك حكمراني خوب و شايسته باشد ، نيازهاى اوليه ، شغل ، مسكن ، بهداشت و درمان ، پوشاك ، غذا و غيره ، به نحو قابل قبولى براى همه شهروندان به نحو برابر تأمين مى شود . نارسايي در تأمين اين نيازها، بر نوع حكمراني تاثير مى گذارد . زمامداري شايسته با معيارهاي عيني قابل اندازه گيرى است . با حلوا حلوا گفتن دهان شيرين نمي شود ، با تعريف و تمجيد از نوع حكمراني ، شايسته گى ايجاد نمي شود. يكي از اين معيارهاي عيني ، خط فقر است . خط فقر سطح معشيت را تعريف مى كند ، افراد با درآمدى كمتر از حداقل نمي توانند ، زندگي كنند ، بايد در اطاق اجاره ايي كوچك در حاشيه شهر زندگي كنند ، شايد هم گوشه خيابان . گرسنه بخوابند و روزها در پي لقمه نانى تلاش كنند . فرقي نمي كند كارگر رفتگر شهرداري باشد يا دستفروش . حكمران خوب تمام تلاشش بايد از بين بردن فقر و پر كردن شكاف طبقاتي باشد . آيا امروز مردان سياست در ايران به دنبال حكمراني شايسته با معيارهاي عيني هستند يا أولويت هاى ديگر دارند ؟
اگر شكاف طبقاتي ناديده گرفته شود و نيازهاى لايه هاى زيرين ناديده گرفته شود ، آثار متعددي دارد ، اولين اتفاق اين است كه اين طبقه به جان هم مي افتند . رحم و شفقتى در كار نيست ، سرباز ، شلاق بر بدن كارگر مى زند ، رفتگر ، تمام زندگي دستفروش را از وى مى گيرد و به سطل هاى بزرگ زباله مي اندازد ، و خلاصه بي رحمانه ترين كار را فقير در حق فقير مى كند ، اينجاست كه نزاع گرسنگان شكل مي گيرد و صحنه تراژيك به نمايش در مى آيد .
از چه كسي بايد دفاع كرد ؟ چه كسي را بايد نكوهش كرد ؟ دستفروش يا رفتگر را ،؟ همه به خطا مى روند و فراموش مي كنند در يك جنگ نبايد سربازان را به جهت شركت در جنگ تقبيح كرد ، بايد كساني را كه جنگ به راه مي اندازند تقبيح كرد . بايد حكمراناني را نكوهش كرد كه وظايف خود را فراموش مي كنند و به سفره هاى خالي شهروندان خود بي اعتنا هستند ، نه شهروندانى كه بخاطر فقر به جان هم مي افتند . البته اين پرده اول نمايش است ، در پرده هاي بعدي ممكن است اين آتش دامن بقيه را هم بگيرد......

دكتر عباس شيری
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همه کاربرا دارند کپی خبر ها رو میذارن .
کسی حرف یا نظر تحلیلی خاصی از خودش در این مورد نداره که بیان کنه و ........
 

secret11

عضو جدید
واقعا خجالت اوره
در جامعه اسلامی چنین موردی دیده بشه البته جامعه تنها به ظاهر اسلامی هست وگرنه که بوی از اسلام نبرده
بهر حال یه فرد چقدر میتونه پست باشه که دستتش رو یه خانم که برای خرج مخارج مجبور هست بیاد دستفروشی کنه از یه طرف حقشو خوردند مجبور به دست فروشی شده از یه طرف هم
می زند طرف رو
بگیم اون زن هم هم به اون کارگر شهرداری فحش داده ایا باید به اون مادر عزیز سیلی بزنه؟؟
 

reza_19933

عضو جدید
ینی اگه یکی فیلم نمیگرفت این زدن ها ادامه داشت
مملکت وله..
دادستان تهران تو تلویزیون میاد میگه طرف چند میلیارد وام گرفته از بانک بدون اینکه پس بده دوباره اومد گرفته رفته و الان رفته خارج! انگار ارث پدرش بود از سفره ی ...
تابستون تو گرگان به چشم خودم دیدن، دختره داشت کنار مادرش راه میرفت یهو بروبچ ریختن گرفتنش کلی حرف زشت زدن که مثلا ارشادش کنن چه وضع حجابه!مادرش بهش بر نمیخوره؟ این اسلامه؟ اسلام گفته بریز هرکار دلت خواست بکن؟ جالو مادرش؟؟ زشته بقران.. همین نیرو و حمت و تلاش رو بذارین رو دزدی هایی که بین خودتون هست مملکت آباد میشه .. نکنین .. یکم به فکر مردم باشین.. مسئوله اومده میگه40 ساله هوا آلودست چرا الان گیر میدین.. پدرت خوب مادرت خوب چه جوابیه.. تو دیپلم بگیری میفهمی حتی واسه پیچوندن مسئله هم این حرفا زشته.. ببخشین که طلبکار شدیم حاجی.. تو مسئولی ما گنه کار. فرهنگ سازی میکردین تو رادیو و تلویزیون الان وضعیت این نبود..
نابودیم ما!!
 

تخلیه چاه

عضو جدید
هر بار که این عکس رو میبینم دلم اتیش میگیره خیلی باید نامرد باشن که دست روی یک مادر بلند میکنن خیلیییییییییی
 
بالا