مسابقه همبرگر خوري در تهران همزمان با میلاد امام علی (ع) !!!!! + واکنش ها

magnet

عضو جدید

گروه فیدیلیو با همکاری فست فود هیوا برنامه ای جذاب را تدارک دیده اند تا برای اولین بار در مسابقه ای رسمی، افراد خوش اشتهاء برای خوردن بیشترین تعداد همبرگر با هم رقابت نمایند.
این مسابقه در تاریخ 25 خرداد 1390 و همزمان با شب ولادت حضرت علی :surprised::surprised::surprised: در فست فود بزرگ هیوا واقع در میدان تجریش برگزار خواهد شد. فردی که در این مسابقه در خوردن همبرگر از دیگران پیشی بگیرد برنده جایزه 1 میلیون تومانی مسابقه خواهد بود.

شعار مسابقه:

غذای سالم برای جامعه سالم
:surprised::surprised::surprised:

نحوه اجرای مسابقه:

این مسابقه در دو مرحله و طی 1روز برگزار می گردد. در مرحله اول شرکت کنندگان بایستی در زمان 2 دقیقه 3 عدد همبرگر را میل کنند. از مجموع مسابقه دهندگان، افرادی که موفق انجام این کار و گذراندن مرحله مقدماتی شوند به دور نهایی رفته و در دور فینال بصورت همزمان 7 دقیقه فرصت برای خوردن همبرگر به شرکت کنندگان داده می شود تا در نهایت فردی که بیشترین تعداد همبرگر را خورد، برنده مسابقه و جایزه بزرگ آن خواهد بود.




شرایط ثبت نام:

• برای شرکت در این مسابقه هیچ محدودیتی وجود ندارد و خانمها و آقایان با هر سنی میتوانند در این مسابقه شرکت نمایند.
• هزینه شرکت در این مسابقه برای هرنفر 15000 تومان می باشد که شرکت کننده یک تی شرت و لیوان مسابقه را دریافت می نماید. همچنین افرادی که به دور فینال راه پیدا کنند وجه پرداختی خود را پس خواهند گرفت.
• جهت تکمیل فرم ثبت نام اینجا را کلیک کنید. همچنین برای انجام ثبت نام میتوانید در ساعات اداری از شنبه تا چهارشنبه با شماره تلفن 88547434 تماس حاصل فرمایید.


نشاني سايت براي ثبت نام: http://fidilio.com/go/hamburger-festival

+ واکنش ها

الف
نوشت:

فردی که در این مسابقه در خوردن همبرگر از دیگران پیشی بگیرد برنده جایزه ۱ میلیون تومانی مسابقه خواهد بود." جالب اینجاست که متولیان مسابقه، شعار مسابقه را گذاشته‌اند: "غذای سالم ؛ برای جامعه سالم" چالش ما نیز دقیقا همین تعبیر "غذای سالم" است. چالش در تعریف غذای سالم. براستی غذای سالم چیست؟
آقایان در تایید سلامت غذای پیشنهادی‌شان نوشته‌اند: " همبرگرهای محصول شرکت ... دارای مهر استاندارد بوده و تاییدیه بهداشت با بالاترین کیفیت را دارا هستند."

اول تردید داشتم که نسبت به این بزم تهوع‌آور واکنشی نشان دهم یا خیر، اما وقتی دیدم آقایان بنا دارند با وقاحت تمام مسابقه را در شب ولادت امام الفقرا علی (ع) برگزار کنند، احساس کردم سکوت یا حماقت است یا خیانت. سکوت در این قضیه معنایی نمی‌دهد جز این که رضایت دهیم به تمسخر مرام و منطق علوی. همان مرامی که ما را به صیانت حق فقرا قسم داده‌است.
الگوی مصرف یکی از اصلی ترین مولفه‌های تعریف سبک زندگی است و مصرف غذا از پرنمودترین و پربسامدترین معیارهای الگوی مصرف. ما با چه کمیت و کیفیتی غذا می‌خوریم و مهم‌تر این که چرا غذا می‌خوریم؟
بدیهی است که پاسخ به این سئوال چیزی فراتر از نیازهای زیستی انسان است و در سبک زندگی امریکایی و سبک زندگی اسلامی دو تعریف متفاوت پیدا می‌کند. اگر بخواهیم با تعبیری فلسفی پرسش را مطرح کنیم باید بپرسیم "علت غایی" مصرف غذا چیست؟
دنیای اومانیسم بیش از هر چیز دیگری بر "اصالت لذت" و "تمتع مسئولیت‌گریزانه و بی‌حصر بشر" شکل گرفته و مصرف غذا نیز در این فرهنگ، دلیلی نخواهد داشت جز این که انسان نیرویی بگیرد برای مصرف بیشتر! در این مسابقه نیز منطقی به غیر از منطق مذکور بر ذهن متولیانش غالب نخواهد بود و بعید نیست که مجری در انتهای مسابقه با شور و شعف خطاب به فرد برنده بگوید: با این جایزه نقدی چه می‌کنی؟ و برنده با لبخندی بر لب‌های پر از سسش بگوید: همبرگر می‌خرم!

:gol:
یادداشت دیگر:


نظام سرمایه داری بر پایه منطقی استوار است که می توان آن را منطق «دارندگی و برازندگی» نامید. در چنین تفکری، هر کسی به طور کامل اختیار اموال خود را دارد و وظیفه ندارد به دیگران کمک کند. در مقابل، اسلام روش دیگری پیشنهاد می کند. پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: هركس شب را با شكم سير بخوابد درحالى كه همسايه مسلمانش گرسنه سر به بالش بگذارد به من ايمان نياورده است.

هر چند وضع مالی عموم جامعه ممکن است نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده باشد، اما مگر می توان باور کرد که امروز در کشور گرسنه نداریم؟ آیا به راستی ما جزو شیعیان امام علی (ع) هستیم، که سه روز متوالی افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند؟ که شبانه صدقه می دادند؟

اما کاش وضع ما همین بود! کاش فقط در صدقه دادن کوتاهی می کردیم! در حالی که در شهر افرادی گرسنه می خوابند، برگزاری مسابقه «هر چه بیشتر خوردن» چه معنایی دارد؟ آیا «ناجوانمردانه» و «تهوع آور» نیست؟ آن هم لابد به مناسبت میلاد امام علی علیه السلام!

برگزاری چنین مسابقه ای قطعاً مصداق مصرف گرایی و اسراف است و به هیچ وجه در فرهنگ اسلامی قابل تحمل نیست و از آنجا که مصداق تظاهر به عمل حرام محسوب می شود، مطابق قانون مجازات اسلامی انتظار می رود نیروی انتظامی با برگزاری آن به طور قاطع برخورد کند.
 
آخرین ویرایش:

mahnazbagherzade

عضو جدید
کاربر ممتاز
همبرگر غذای سالمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ی چیز بهتر نبود تا به مردم بدن بخورن؟؟؟؟؟//
بازم خدا خیرشون بده روز جشنی یا کار ی میکنن که مردم شاد بشن یکم
 

shahin.20

عضو جدید
همبرگر غذای سالمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ی چیز بهتر نبود تا به مردم بدن بخورن؟؟؟؟؟//
بازم خدا خیرشون بده روز جشنی یا کار ی میکنن که مردم شاد بشن یکم

اگه جامعه ی ما جامعه ی سالمه خب همبرگرم غذای سالم حساب میشه دیگه......
 

m saeidi

عضو جدید
اول تردید داشتم که نسبت به این بزم تهوع‌آور واکنشی نشان دهم یا خیر، اما وقتی دیدم آقایان بنا دارند با وقاحت تمام مسابقه را در شب ولادت امام الفقرا علی (ع) برگزار کنند، احساس کردم سکوت یا حماقت است یا خیانت. سکوت در این قضیه معنایی نمی‌دهد جز این که رضایت دهیم به تمسخر مرام و منطق علوی. همان مرامی که ما را به صیانت حق فقرا قسم داده‌است

شما ها چرا خودتونو میزنید به اون راه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظور نویسنده رو واضح میشه فهمید .
میگن چرا شب تولد ایشان دارید به هر بهانه ای خوشی و شعف میکنید .
 

solar flare

مدیر بازنشسته
یه مسابقه هم بذارن واسه کم اشتها ترین افراد مطمئنم خودم برنده میشم:((
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من اشکالی نداره با این برنامه ها تفریح و شادی وبین مردم ایجاد کرد
حالا ما خیلی کارهای دیگمون درست و رو حسابه که حالا اومدیم به این قضیه واکنش نشون میدیم
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینم مسابقه خوردن کله پاچه قرار نیست برگزار بشه ؟؟!!! :smile:
 

Similar threads

بالا