هر چه می خواهد دل تنگت بپرس!

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
سلام ممنونم از جواب شما ....
من از این لینک نجم رو دانلود کردم اما کد فعال سازی رو برام نمیفرسته !!
اطلاع دارید چطور میشه کد فعال سازی گرفت؟
تشکر دوباره

ایمیل بزن ، من هم ایمیل زدم فرستادن کد را ...

نجم آش دهن سوزی نیست همان MD با کلی باگ برای رابط کاربری آن ... به نظر من دستی for005 درست کنی خیلی خیلی خیلی بهتر، انقدر باگ برنامه نویسی داره رابط کاربری ان کلافه میکنه آدم ، آخه با کامپونت قفل شکسته نوشته ان، دیگه خودت حساب کن چی هست ... راستی 0.25 قابلیت MD را در اختیارت میگذاره ...

مدیر اینجا یک نسخه از MD داره که (اجرا نمی شود) اما رابط کاربری داره و for005 را میسازه، آن به نظر من خیلی برتر از نجم است، اگر دنبال رابط کاربری دار میگردی از ایشون درخواست کنید، (به من لطف کردن و دادن اما نمیدونم اجازه دارم بدهم به کسی یا نه!؟)

باز هم تاکید میکنم for005 خودت بنویسی، خیلی ساده است
 

hossein21

عضو جدید
این for 005 رو خود MD رو وقتی توی نجم اجرا میکنی میده .... همونو میشه استفاده کرد دیگه؟
لطف میکنی Rocket Sim رو اگر داری بهم بدی ؟
ممنون میشم
 

seyyed1989

عضو جدید
برای بدست آوردن ضرایب آیرودینامیکی در MD فرق اینکه موشک هوا به هوا باشه یا زمین به زمین توی نرم افزار چطور اعمال میشه ؟

ممنون
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
برای بدست آوردن ضرایب آیرودینامیکی در MD فرق اینکه موشک هوا به هوا باشه یا زمین به زمین توی نرم افزار چطور اعمال میشه ؟

ممنون


سلام

احتمالا شما آیرودینامیکی نیستی

هیچ فرقی نداره...
شما مدلش می کنی و شرایط پرواز میدی بهش ...
 

hossein21

عضو جدید
سلام ددوستان

می خواستم بدونم برای انتخاب موتور موشک سوخت جامد استاندارد یا هندبوک وجود داره؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام ددوستان می خواستم بدونم برای انتخاب موتور موشک سوخت جامد استاندارد یا هندبوک وجود داره؟
سلام، شاید تعدادی کاتالوگ برای موتورهای سوخت جامد بعضی شرکت‌ها بشه پیدا کرد اما مرجعی به معنای هندبوک تا به حال ندیدم. نمونه یک کاتالوگ: ATK Space Propulsion Products Catalog - Alliant Techsystems Inc.
 

hossein21

عضو جدید
سلام، شاید تعدادی کاتالوگ برای موتورهای سوخت جامد بعضی شرکت‌ها بشه پیدا کرد اما مرجعی به معنای هندبوک تا به حال ندیدم. نمونه یک کاتالوگ: ATK Space Propulsion Products Catalog - Alliant Techsystems Inc.

ممنون از جناب sparrow

برای حل معادلات حرکت و مشخص شدن مسیر پرواز باید سرعت اولیه برای مدل مشخص کرد ...درسته؟
چطور اینکار انجام میشه؟

و اینکه قطر خروجی موتور هم اهمیت داره ، اینو چطور حل میکنید؟

تشکر
 

hossein21

عضو جدید
ببخشید یه سوال دیگه

متلب هم میتونه مثل فرترن از یه فایل text ورودی های لازم رو بخونه؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
ممنون از جناب sparrow برای حل معادلات حرکت و مشخص شدن مسیر پرواز باید سرعت اولیه برای مدل مشخص کرد ...درسته؟ چطور اینکار انجام میشه؟ و اینکه قطر خروجی موتور هم اهمیت داره ، اینو چطور حل میکنید؟ تشکر

باید معادلات و شبیه‌سازی حرکتتون، معلومات و مجهولاتتون رو بدونم. با داشتن تراست، زمان سوزش موتور، جرم سوخت و چند پارامتر دیگه، می‌تونید از لحظه t=0 با مقادیر اولیه صفر، شبیه سازی رو انجام بدید. (به شرط دستگاه اینرسی محلی زمین ثابت)
اگر موتور رو طراحی کنید، قطر خروجی موتور مهمه وگرنه، در شبیه‌سازی به شرط داشتن تراست، اهمیت چندانی نداره. ما تراست رو تقریباً در طول پرواز ثابت فرض می‌کنیم.
برنامه MATLAB هر فایلی رو که بشه با نرم‌افزار Notepad ویندوز (به عنوان یک معیار نه یک واسطه) باز کرد و خوند، می تونه بازخونی، ویرایش و ذخیره کنه.
 
آخرین ویرایش:

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
ممنون از جناب sparrow

برای حل معادلات حرکت و مشخص شدن مسیر پرواز باید سرعت اولیه برای مدل مشخص کرد ...درسته؟
چطور اینکار انجام میشه؟

تشکر

اگر 6 درجه آزادی مدل نکنی مثلا 3 درجه باشد یک مقدار اندکی سرعت اولیه میدهند یعنی از صفر شروع نمی کنند مثلا 6 یا 10 یا 14
یا ... (متر بر ثانیه)



ممنون از جناب sparrow

و اینکه قطر خروجی موتور هم اهمیت داره ، اینو چطور حل میکنید؟

تشکر

قطر خروجی (مساحت خروجی گازهای داغ) برای محاسبه تراست اهمیت داره، اگر شبیه سازی میخواهی بکنی از این رابطه استفاده می کنند برای سوخت جامد...

T = FSL + (PSL - PAd)*Ae

T همان تراست
FSL مقدار تراست در تست زمینی
PSL فشار محیط در تست زمینی
PAd فشار محیط در ارتفاع مورد نظر
Ae مساحت نازل


کلا فصل 8.2.4 زیپفل بخون برای موتور سوخت جامد ، جت و ترکیبی روابط و ... را ارئه کرده :
عنوان دقیق کتاب : Modeling and Simulation of Aerospace Vehicle Dynamics

اگر دنبال دیتا میگردی در فصل 6 کتاب مکفازین یک سری دیتا (تراست و دبی جرمی خروجی و ...) برای یک موشک نوعی وجود دارد ...
عنوان کتاب مکفازین:surface based air defense system analysis

موفق باشید
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
این پست رو نوشتم برای رزرو. انشالله فردا، تو این پست در مورد شبیه‌سازی معادلات حرکت بیشتر مطلب میذارم
شبیه‌سازی، به معلومات و مجهولات و نحوه نوشتن معادلات خیلی وابسته است. اگر شما معادلات رو بر اساس قانون دوم نیوتن بنویسید، با داشتن نیروها و جرم دیگر به سرعت اولیه احتیاج ندارید و می‌تونید سرعت اولیه رو صفر قرار بدید. (محاسبه شتاب=> محاسبه سرعت از انتگرال شتاب=>محاسبه مولفه‌های بردار مکان از انتگرال سرعت)
 

seyyed1989

عضو جدید
تشکر

تشکر

این پست رو نوشتم برای رزرو. انشالله فردا، تو این پست در مورد شبیه‌سازی معادلات حرکت بیشتر مطلب میذارم
شبیه‌سازی، به معلومات و مجهولات و نحوه نوشتن معادلات خیلی وابسته است. اگر شما معادلات رو بر اساس قانون دوم نیوتن بنویسید، با داشتن نیروها و جرم دیگر به سرعت اولیه احتیاج ندارید و می‌تونید سرعت اولیه رو صفر قرار بدید. (محاسبه شتاب=> محاسبه سرعت از انتگرال شتاب=>محاسبه مولفه‌های بردار مکان از انتگرال سرعت)


سلام
بسیار کار خوبی انجام میدید ..من به شخصه منتظر یاد گرفتن هستم..
ممنون
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
این پست رو نوشتم برای رزرو. انشالله فردا، تو این پست در مورد شبیه‌سازی معادلات حرکت بیشتر مطلب میذارم
شبیه‌سازی، به معلومات و مجهولات و نحوه نوشتن معادلات خیلی وابسته است. اگر شما معادلات رو بر اساس قانون دوم نیوتن بنویسید، با داشتن نیروها و جرم دیگر به سرعت اولیه احتیاج ندارید و می‌تونید سرعت اولیه رو صفر قرار بدید. (محاسبه شتاب=> محاسبه سرعت از انتگرال شتاب=>محاسبه مولفه‌های بردار مکان از انتگرال سرعت)

سلام
بسیار عالی ...

کلیت صحبت شما مورد تایید است ...

اما توجه کنید در 2 یا 3 درجه حتما و حتما شما باید سرعت اولیه داشته باشید ...
اگر دوست داشتید یک بار نمودار گاما را از لحظه شروع تا پایان نگاه کنید تا متوجه صحبت من بشود ...

موفق باشید
 

gerashi20

عضو جدید
با عرض سلام به همگى

يك سؤالى كه داشتم اين هستش كه من رشتم بزنس هست و مقيم خارج از كشور هستم و ميل دارم در رشته هوا فضا در ايران سرمايه گذارى كنم. ايا امكانش هست كه يك مركز تحقيقات/پزوهشگاه خصوصى زد در ايران و مهندسين هوا فضا استخدام شوند در حالى كه خود من در رشته هوا فضا نبودم و نيستم و اطلاعات كافي در اين زمينه ندارم؟

منتظر جوابتون هستم
ممنون
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
با عرض سلام به همگى

يك سؤالى كه داشتم اين هستش كه من رشتم بزنس هست و مقيم خارج از كشور هستم و ميل دارم در رشته هوا فضا در ايران سرمايه گذارى كنم. ايا امكانش هست كه يك مركز تحقيقات/پزوهشگاه خصوصى زد در ايران و مهندسين هوا فضا استخدام شوند در حالى كه خود من در رشته هوا فضا نبودم و نيستم و اطلاعات كافي در اين زمينه ندارم؟

منتظر جوابتون هستم
ممنون

سلام

بله امکانش هست، و همچنین مراکز که معمولا نیمه دولتی هستند نیز وجود دارد مثل پراور پارس و...

پروژه هم صنایع نظامی زیاد دارند ...

اما دو مشکل بزرگ هست اولا اینکه بتوانید روابط داشته باشید و بتوانید پروژه بگیرید دوم جلب اعتماد سیستم به شما ...

در حال حاضر به علت نبود اعتماد سیستم به شرکت های خصوصی (بحث علمی نیست بحث امنیتی است) معمولا با دانشگاه ها قرارداد بسته میشود که همواره باعث دلسردی پرسنل صنایع میشود زیرا سطح علمی و عملی دانشگاه ها (شریف، امیرکبیر، خواجه و ....) از صنایع هوافضایی بسیار بسیار پایین تر است و معمولا اساتید به فکر کاسبی هستند تا رفع مشکل صنعت ... اگر شما بتوانید وارد شوید و اعتماد سازی کنید برگشت سرمایه شما 100% تضمین شده است ...

توصیه میکنم به علت کمبود تونل باد مافوق صوت و نبود ماورا صوت در کشور (البته برادران سپاه یک نسخه اوکراینی دست دوم دارند) و بازار گرم هوافضا (به علت تهدیدات خارجی) بررسی و سرمایه گذاری بر روی این موضوع مناسب باشد زیرا در حال حاضر این تونل باد جهت تست های صنعتی وقت های یک ساله ارائه میکند ....


کار بی دردسری هم هست تونل در اختیارشان قرار میدهید و برای هر بار روشن و خاموش شدن تونل (تغریبا 5 دقیقه) بین 1.5 تا 2 میلیون تومان میگیرید ، هیچ محاسبه و ... هم به دوش شما نیست ...
 

gerashi20

عضو جدید
سلام

بله امکانش هست، و همچنین مراکز که معمولا نیمه دولتی هستند نیز وجود دارد مثل پراور پارس و...

پروژه هم صنایع نظامی زیاد دارند ...

اما دو مشکل بزرگ هست اولا اینکه بتوانید روابط داشته باشید و بتوانید پروژه بگیرید دوم جلب اعتماد سیستم به شما ...

در حال حاضر به علت نبود اعتماد سیستم به شرکت های خصوصی (بحث علمی نیست بحث امنیتی است) معمولا با دانشگاه ها قرارداد بسته میشود که همواره باعث دلسردی پرسنل صنایع میشود زیرا سطح علمی و عملی دانشگاه ها (شریف، امیرکبیر، خواجه و ....) از صنایع هوافضایی بسیار بسیار پایین تر است و معمولا اساتید به فکر کاسبی هستند تا رفع مشکل صنعت ... اگر شما بتوانید وارد شوید و اعتماد سازی کنید برگشت سرمایه شما 100% تضمین شده است ...

توصیه میکنم به علت کمبود تونل باد مافوق صوت و نبود ماورا صوت در کشور (البته برادران سپاه یک نسخه اوکراینی دست دوم دارند) و بازار گرم هوافضا (به علت تهدیدات خارجی) بررسی و سرمایه گذاری بر روی این موضوع مناسب باشد زیرا در حال حاضر این تونل باد جهت تست های صنعتی وقت های یک ساله ارائه میکند ....


کار بی دردسری هم هست تونل در اختیارشان قرار میدهید و برای هر بار روشن و خاموش شدن تونل (تغریبا 5 دقیقه) بین 1.5 تا 2 میلیون تومان میگیرید ، هیچ محاسبه و ... هم به دوش شما نیست ...

تشكر ميكنم از جواب كامل و شامل شما برادر عزيز

ولى بي اطلاعات بودنم در اين زمينه مشكل ساز نيست؟

ايا شرط و شروط خاصى وجود دارد در ايران براى تأسيس اين پزوهشگاه خصوصى؟ بايد با چه كسي نشست و صحبت ومشاوره داشته باشم در مورد اين موضوع.

به نظر شما, چه افرادى بهتر هست كه استخدام شوند؟ اساتيد؟ دانشجوها؟ ايا سوء استفاده نميشه ازم به خاطر بي اطلاع بودنم در اين رشته؟

حدودا چقدر سرمايه لازم هست براى تاسيس و شروع به كار اين پزوهشگاه؟ شايد بگيد بستگى به زمينه ى فعاليت داره ولي مقدار متوسط را بخواهيم بگيريم سرمايه حدود چقدر لازم هست؟

شما و ديگر دوستان اگر مسائل ديگه ى هست كه بايد بدانم و رهنمائي لازم در اين زمينه كنيد بسيار ممنون ميشوم. يا حتى بتونيد افرادى به من معرفى كنيد كه بتوانند براى تاسيس اين پزوهشگاه كمك و همكارى كنند ممنون ميشوم

با تشكر فراوان
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
تشكر ميكنم از جواب كامل و شامل شما برادر عزيز

ولى بي اطلاعات بودنم در اين زمينه مشكل ساز نيست؟

ايا شرط و شروط خاصى وجود دارد در ايران براى تأسيس اين پزوهشگاه خصوصى؟ بايد با چه كسي نشست و صحبت ومشاوره داشته باشم در مورد اين موضوع.

به نظر شما, چه افرادى بهتر هست كه استخدام شوند؟ اساتيد؟ دانشجوها؟ ايا سوء استفاده نميشه ازم به خاطر بي اطلاع بودنم در اين رشته؟

حدودا چقدر سرمايه لازم هست براى تاسيس و شروع به كار اين پزوهشگاه؟ شايد بگيد بستگى به زمينه ى فعاليت داره ولي مقدار متوسط را بخواهيم بگيريم سرمايه حدود چقدر لازم هست؟

شما و ديگر دوستان اگر مسائل ديگه ى هست كه بايد بدانم و رهنمائي لازم در اين زمينه كنيد بسيار ممنون ميشوم. يا حتى بتونيد افرادى به من معرفى كنيد كه بتوانند براى تاسيس اين پزوهشگاه كمك و همكارى كنند ممنون ميشوم

با تشكر فراوان

سلام

نه پیشنهادم بگونه ای بود که شما بدون دانش فنی هم بتوانی وارد این صنعت بشوی و فقط مدیرت باید بلد باشی تا از شما سو استفاده نشود، یعنی فقط سرمایه و مدیریت داشته باشی کافی ..

افراد خاصی را هم نمیخواهد استخدام کنی!!! (وطن پرست واقعی به من میگین واقعا :biggrin:)

استاد دانشگاه و دانشجو را هم کلا بی خیال شو ... (تجربه من ، حکم طلا را دارد)

زمینه کاری که به شما معرفی کردن با توجه شرح حال شما بود، یک بار پامیشی میایی ایران میری وزارت صنایع و میگی میخواهم آزمایشگاه صنعتی احداث کنم و به کمک شما هم احتیاج ندارم!!! فقط مجوز بدید! بعد تونل باد ماور صوت (که عمرا کسی بهت نمیفروشه) را میخری وارد کشور میکنی یا انیکه میری یک تونل باد مافوق صوت میخری وارد کشور میکنی ... سیستم کاری هم اینجوری که هر کسی خواست تست انجام بده خودش پامیشه میاد پای تونل خودش ازمایش میکنه و خودش نتیجه را میگیره و پول میده و پامیشه میرود .... (در تمام تونل های باد کشور همینگونه است)

سرمایه لازم هم ببیم قیمت تونل های باد مافوق صوت یا ماورا صوت صنعتی (نه دانشگاهی) چنده و مالیات و گمرکی و هزینه 2000 متر زمین و یک سوله 1000 متری برق 3 فاز و ... اگر هم خواستی وارد این زمینه بشوی دنبال ان مدل های که با موتور جت کار میکند نباش که مثل ... پشیمان میشوی ...

دنبال قطعه سازی "های تک" هم نباش که اصلا کار گیرت نمیاید و مرجوعیش زیاد ...

بی دردسر ترین نشون همینه که گفتم
 

بهنام.e

عضو جدید
در گرایش پیشرانش بلد بودن کدوم زبان برنامه نویسی بیشتر به کار می یاد و اولویت داره؟ فرترن، سی، سی پلاس پلاس، نرم افزار متلب، پایتون یا چیز های دیگه؟ با توجه به فرصت تابستون یاد گرفتن کدومشون اولویت داره؟ ممونو می شم راهنماییم کنید.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
در گرایش پیشرانش بلد بودن کدوم زبان برنامه نویسی بیشتر به کار می یاد و اولویت داره؟ فرترن، سی، سی پلاس پلاس، نرم افزار متلب، پایتون یا چیز های دیگه؟ با توجه به فرصت تابستون یاد گرفتن کدومشون اولویت داره؟ ممونو می شم راهنماییم کنید.

++C و MATLAB اگر کار طراحی می‌خواید انجام بدید. Fortran یا Python اگر کار تحلیل می‌خواید انجام بدید.
 

بهنام.e

عضو جدید
ممنون مهندس عزیز از جوابت. ولی میشه کامل تر توضیح بدی. تحلیل بیشتر کاربرد داره یا طراحی؟ یا مثلا بین زبان سی یا پایتون و یا فرترن کدوم به مهندسی هوافضا نزدیکتره و میشه ازش تو پروژه ها استفاده کرد؟ من با توجه به وقتم فقط می رسم یک زبان رو به طور کامل یاد بگیرم. اولویت با کدامشونه؟
 

gerashi20

عضو جدید
سلام

نه پیشنهادم بگونه ای بود که شما بدون دانش فنی هم بتوانی وارد این صنعت بشوی و فقط مدیرت باید بلد باشی تا از شما سو استفاده نشود، یعنی فقط سرمایه و مدیریت داشته باشی کافی ..

افراد خاصی را هم نمیخواهد استخدام کنی!!! (وطن پرست واقعی به من میگین واقعا :biggrin:)

استاد دانشگاه و دانشجو را هم کلا بی خیال شو ... (تجربه من ، حکم طلا را دارد)

زمینه کاری که به شما معرفی کردن با توجه شرح حال شما بود، یک بار پامیشی میایی ایران میری وزارت صنایع و میگی میخواهم آزمایشگاه صنعتی احداث کنم و به کمک شما هم احتیاج ندارم!!! فقط مجوز بدید! بعد تونل باد ماور صوت (که عمرا کسی بهت نمیفروشه) را میخری وارد کشور میکنی یا انیکه میری یک تونل باد مافوق صوت میخری وارد کشور میکنی ... سیستم کاری هم اینجوری که هر کسی خواست تست انجام بده خودش پامیشه میاد پای تونل خودش ازمایش میکنه و خودش نتیجه را میگیره و پول میده و پامیشه میرود .... (در تمام تونل های باد کشور همینگونه است)

سرمایه لازم هم ببیم قیمت تونل های باد مافوق صوت یا ماورا صوت صنعتی (نه دانشگاهی) چنده و مالیات و گمرکی و هزینه 2000 متر زمین و یک سوله 1000 متری برق 3 فاز و ... اگر هم خواستی وارد این زمینه بشوی دنبال ان مدل های که با موتور جت کار میکند نباش که مثل ... پشیمان میشوی ...

دنبال قطعه سازی "های تک" هم نباش که اصلا کار گیرت نمیاید و مرجوعیش زیاد ...

بی دردسر ترین نشون همینه که گفتم

سلام

من خودم پروژه دارم فقط مجور ميخوام و عده ى افراد كه بيان رو اين پروژه كار كنند. دولت هم كه گفتی سخته ولى اگر رغبت نشون دادند حاضر هستم باهاشون همكارى كنم. مجوز رو كه گفتى برم صنايع, حالا اين افراد رو بايد چیکار كنم؟ از كجا بيارم؟
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
در گرایش پیشرانش بلد بودن کدوم زبان برنامه نویسی بیشتر به کار می یاد و اولویت داره؟ فرترن، سی، سی پلاس پلاس، نرم افزار متلب، پایتون یا چیز های دیگه؟ با توجه به فرصت تابستون یاد گرفتن کدومشون اولویت داره؟ ممونو می شم راهنماییم کنید.

سلام

آفرین بر شما ...

معیار انتخاب شما 2 چیز باید باشد 1- سرعت 2- آسودگی

سرعت :
در انجام محاسبات ریاضی (کار با اعداد) سریعترین زبان Fortran است توصیه میکنم اگر خواستید با ان کار کنید از کامپایلر اینتل حتما استفاده کنید، اگر نشد PGI ...

آسودگی:
هیچ محیط توسعه آسان تر از Matlab نیست زیرا نیاز به هیچ سواد و دانشی خاصی ندارد چون قبلا عده ای کار مورد نظر شما را انجام دادند ... (نمونه بارز آن این همه شبیه ساز های 6 درجه آزادی است که در ان توسعه یافته است حالا اگر به خیلی از این دینامیک پروازی ها بگی برو در c++ یا Fortran بنویس عمرا نتوانند این کار بکنند چون دانش حل یک معادله ساده هم را ندارند چه برسه به حل ....)

توصیه من :
ادم های باتجربه ای پیشرانشی و قدیمی همه Fortran کار هستند زیرا در محاسبات پیچیده ریاضی که لازمه آیرودینامیک و پیشرانش است سرعت حرف اول را میزند،..
اما توجه کنید سرعت همه چیز نیست، منابع آموزشی و توسعه کد در زبان Fortran بسیار محدود است، بنابر این انتخاب مناسبی نیست توصیه من به شما C++ است زیرا 95% سرعت Fortran را دارد چندین میلیارد برابر قابلیت بیشتر از Fortran دارد و منابع توسعه و اموزش ان بسیار زیاد است .

تجربه من :
من Fortran و C++ و C# و Matlab و PHP و ... را در حد کمال مسلط هستم به جد توصیه میکنم فقط C++ کار کنید. زیرا یاد میگیرد


ضمنا بقیه زبان ها مثل پایتون و دلفی و روبی و جاوا و ... را کلا بی خیال شوید ...


این مقایسه هم بد نیست :
http://www.codeproject.com/Articles/304935/Operation-Performance-Evaluation
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
سلام

من خودم پروژه دارم فقط مجور ميخوام و عده ى افراد كه بيان رو اين پروژه كار كنند. دولت هم كه گفتی سخته ولى اگر رغبت نشون دادند حاضر هستم باهاشون همكارى كنم. مجوز رو كه گفتى برم صنايع, حالا اين افراد رو بايد چیکار كنم؟ از كجا بيارم؟

بی کار زیاده!! در روزنامه همشهری آگهی بده ...
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
کتاب موشکی از macfadzean رو از کجا میشه بیدا کرد !!!! کمک کنید !!!!!

من بواسطه یکی دوستانم که دانشجو از دانشگاه تهیه کردم! ترجمه ان هم با عنوان "تحلیل سامانه های پدافند هوایی زمین پایه" ، انتشارات سازمان هوافضا در بازار موجود است .
 

mehrdad14

عضو جدید
سلام

آفرین بر شما ...

معیار انتخاب شما 2 چیز باید باشد 1- سرعت 2- آسودگی

سرعت :
در انجام محاسبات ریاضی (کار با اعداد) سریعترین زبان Fortran است توصیه میکنم اگر خواستید با ان کار کنید از کامپایلر اینتل حتما استفاده کنید، اگر نشد PGI ...

آسودگی:
هیچ محیط توسعه آسان تر از Matlab نیست زیرا نیاز به هیچ سواد و دانشی خاصی ندارد چون قبلا عده ای کار مورد نظر شما را انجام دادند ... (نمونه بارز آن این همه شبیه ساز های 6 درجه آزادی است که در ان توسعه یافته است حالا اگر به خیلی از این دینامیک پروازی ها بگی برو در c++ یا Fortran بنویس عمرا نتوانند این کار بکنند چون دانش حل یک معادله ساده هم را ندارند چه برسه به حل ....)

توصیه من :
ادم های باتجربه ای پیشرانشی و قدیمی همه Fortran کار هستند زیرا در محاسبات پیچیده ریاضی که لازمه آیرودینامیک و پیشرانش است سرعت حرف اول را میزند،..
اما توجه کنید سرعت همه چیز نیست، منابع آموزشی و توسعه کد در زبان Fortran بسیار محدود است، بنابر این انتخاب مناسبی نیست توصیه من به شما C++ است زیرا 95% سرعت Fortran را دارد چندین میلیارد برابر قابلیت بیشتر از Fortran دارد و منابع توسعه و اموزش ان بسیار زیاد است .

تجربه من :
من Fortran و C++ و C# و Matlab و PHP و ... را در حد کمال مسلط هستم به جد توصیه میکنم فقط C++ کار کنید. زیرا یاد میگیرد


ضمنا بقیه زبان ها مثل پایتون و دلفی و روبی و جاوا و ... را کلا بی خیال شوید ...


این مقایسه هم بد نیست :
http://www.codeproject.com/Articles/304935/Operation-Performance-Evaluation
در گرایش آیرودینامیک هم , همین توصیه رو دارید ؟
 
بالا