نمونه موردی های مسکونی

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Sarp

مدیر بازنشسته
کامیون RV، نسل جدیدی از "خانه کامیون" های لوکس است که با ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی طراحی شده است.
این کامیون توسط "Luigi Colani" طراحی شده است. کامیون مدرن RV، 38 فوت طول، 13.5 فوت ارتفاع و دارای فضای داخلی به مساحت 500 فوت مربع می باشد.




جالب است بدانید که فضای داخلی و به عبارتی خانة داخلی این کامیون، تقریباً به اندازه یک خانه متوسط است. این خانه دارای یک سقف شیشه ای است که با یک دکمه جابجا شده و امکان بهره مندی از منظره آسمان و فضای اطراف را دوچندان می کند.





این خانه کامیون شامل اتاق خواب، اتاق پذیرایی، یک تلویزیون 40 اینچی، حمام و آشپزخانه می باشد. فضای داخلی این خانه، با طرحی لوکس و تکنولوژی پیشرفته طراحی شده است.
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
زندگی در ۱۲۲ سانتیمتر خانه ی بسیار باریک و کوچک ساخته شده در لهستان با عرض خارجی ۱٫۵۲ متر.
قبلا باریک ترین خانه در جهان از آن یک خانه در ژاپن با عرض ۱٫۷ متر بود، اما در لهستان باریک تر از آن هم ساخته شده است.
این خانه ۱۲ متر طول دارد و شامل ۲ طبقه است که داخل کوچه ای بسیار باریک بنا شده است. عریض ترین قسمت داخل ساختمان ۱۲۲ سانتی متر و باریک ترین قسمت آن ۷۲ سانتی متر است.
دیواره های بیرونی از تخته سه لا در قاب های فولادی ساخته شده اند که با فوم عایق بندی شده اند.
معماری : Centrala
موقعیت : Wola، لهستان
طراح : Jakub Szczęsny
مساحت پروژه : ۱۴،۵ متر مربع
سال پروژه : دسامبر ۲۰۱۱
خانه ی ۱٫۷ متری ژاپنی را ببینید.
منبع: archdaily




 

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
خانه اسپا ( spa house )، واقع در کرانه خلیج Hout Bay ، در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی.
این خانه در اصل یک ساختمان چند منظوره با امکانات اقامتی ، تفریحی و آبگرم میباشد که در کرانه خلیج Hout Bay قرار گرفته است. در این مکان ، محیطی آرام و رویایی برای تمدد اعصاب ، اسپا و تفریح برای مشتری ها و مهمانان ویژه آنها فراهم شده است. این مجموعه شامل سوئیت مهمان ، استخر های شنا ، امکانات اسپا ، یک نشیمن و جزیره ای چوبی در میان استخر میباشد.
طرح کلی خانه به صورت یک مجموعه معلق بین آب و آسمان به نظر میرسد و ترکیبی از دید وسیع آب استخر و ویوی کوهستان منظره شگرفی را برای مشتریان به وجود می آورد.
آب اولین چیزی است که در این خانه به چشم میخورد .تجربه اسپا در زیر آب ، با وجود پنجره های بزرگ و یکسره ای که سکون و آرامش زیر اب را به نمایش میگذارد ، تجربه فریبنده ایست که مشتریان این خانه را مهمان میکند.
غذا خوری مجموعه نیز طوری طراحی شده که در زیر آب به نظر میرسد . همچنین مکانی برای صرف نوشیدنی و حمام آفتاب به صورت یک جزیره چوبی در میان استخر طراحی شده است.

این ساختمان به عنوان یک باد شکن قوی در برابر باد های جنوبی _ شرقی ، که در تابستان از طرف کوهستان استخر را در بر میگیرند ، عمل میکند.
طبقه همکف به گونه ای طراحی شده که به طور کامل چشم انداز بیرون را نمایان می سازد و به این طریق تمایز بین محیط داخل و خارج را به حداقل می رساند و این بنا را به عنوان یک پلت فرم سبک در یک چشم انداز وسیع مجسم میسازد.
پایه های ساختمان ، استخر ، اتاق های استراحت و اقامتگاه مهمان به طور کامل از بتن است و رویه بنا از فولاد است که در قابهای چوبی از جنس افرا پوشیده شده اند .
این پروژه در سال 2011 کلید خورد.

معمار : metropolis design
مکان : ساحل Hout bay ، کیپ تاون ، آفریقای جنوبی
مالک : شرکت cape drem stay
سال ساخت : 2011
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ox_man_2007

عضو جدید
این گروه علاوه بر موارد فوق، زیبایی شناسی، احترام به بستر و اقلیم و اصول تکنولوژیک را در کار خود مدنظر قرار داده است.
اختصاصی معماری نیوز:
مسکن قابل استطاعت از مباحث مهم و پیچیده ای است که در رابطه با رشد هوشمند تعریف می گردد و بدین معناست که تمام خانواده ها با تمام سطوح درآمدی و شیوه زندگی خاص خود، بتواند مکان مناسب زندگی خود را به دست آورند و از زندگی در یک مکان ثابت و مطمئن لذت برده و آن را خانه بنامند.

اگر در رشد شهری، قدرت خرید شهروندان برای انتخاب مسکن مناسب با استطاعت ایشان کاهش یابد و یا محدود شود، آن رشد هوشمند نخواهد بود. بنابراین هسته اصلی تفکر رشد هوشمند بر این پایه است که برای شهروندان امکان انتخاب مسکن با درآمدها، سطح زندگی و شیوه های مختلف زندگی را فراهم آورد.

بدین ترتیب، بنا به گفته شبکه رشد هوشمند، مسکن قابل استطاعت یکی از اهداف روشن رشد هوشمند است. مقوله توان مالی خانوارها در تأمین مسکن، بر این استوار است که هزینه های مسکن، نسبت معقولی با درآمد داشته باشد. به عبارت دیگر، لازم است که هزینه های مسکن به میزانی باشد که خانوارها بتوانند با استفاده از باقی مانده درآمد خود، از عهده رفع سایر نیازهای اساسی از جمله خوراک، پوشاک، حمل و نقل، درمان و آموزش برآیند. این معیار برای سطوح مختلف درآمدی، نحوه تصرف، سن، نوع خانوار و مکان مطرح می شود.



تامین مالی بخش مسکن، یکی از اجزای کلیدی استراتژی این بخش به شمار می رود. این متغیر از ابعاد اقتصادی و اجتماعی مهمی به حساب می آید. به لحاظ اجتماعی، موضوع مسکن خانوارهای کم درآمد و نحوه تأمین مالی آنها، با توجه به عدم استطاعت مالی آنها در تأمین مسکن، از چالش های اساسی دولت ها محسوب می شود. از بعد اقتصادی، نرخ های بازار رهن و حجم اعتبارات و تسهیلات اختصاص یافته به این بخش به طور مستقیم بر عرضه و تقاضای مسکن تأثیرگذار است.



گروه معماری Amann با همین رویکرد، به انبوه سازی در کشور اسپانیا پرداخته است. این گروه علاوه بر موارد فوق، زیبایی شناسی، احترام به بستر و اقلیم و اصول تکنولوژیک را در کار خود مدنظر قرار داده است. آپارتمان های مذکور دارای یک باغ کوچک نیز می باشد و محوطه مجتمع به گونه ای طراحی شده است که محلی آفتابگیر در فصل زمستان و همچنین محلی معتدل در فصل تابستان می باشد.



فاصله بلوک ها از یکدیگر با توجه به موضوع بهره مندی از نور خورشید و میزان سایه اندازی اعمال شده است. فضای داخلی خانه ها با مبلمان یکپارچه ساخته شده است و تمامی فضاها دارای قابلیت بهره برداری چندمنظوره می باشند. نمای خارجی از فلز تشکیل شده است و به گونه ای می باشد که عمل تهویه را به خوبی انجام می دهد و این نمای رنگارنگ، به خوبی توانسته است که پاسخگوی نیازهای زیبایی شناسی پروژه باشد.
















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
آپارتمان‌های هلال بنلانگ به گونه‌ای روی هم قرار گرفته‌اند که مانند آبشاری سرازیر شده از تپه به نظر می‌آیند.
آپارتمان‌های هلال بنلانگ به گونه‌ای روی هم قرار گرفته‌اند که مانند آبشاری سرازیر شده از تپه به نظر می‌آیند. تراس‌های نامنظم که برای هر یک از این آپارتمان ها طراحی شده، خطوط و منحنی‌های نامنظم تپه را دنبال می‌کند. طراحی این آپارتمان به دلیل نبودن مرز مشخص برای سایتش منحصر به فرد است.ا

تاق‌های آپارتمان‌ها به گونه‌ای هستند که بوسیله درها و پنجره‌های وسیعی به تراس با اشکال گوناگون ختم می‌شوند. این گونه طراحی فضاهای داخلی را به فضای پانورامیک بیرونی گسترش داده و دریافت نور خورشید را بیشینه کرده است.

به دلیل وجود پنجره‌های زیاد این آپارتمان‌ها چشم‌انداز بسیرا زیبایی از مناظر شهر دارند.

در قسمت پشتی این آپارتمان‌ها خیابانی آرام با درختانی بلند قرار دارد که طراحی دیوارها مانند بسته‌بندی‌هایی به دور درختان به نظر می‌آید.
















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

arch_archi

عضو جدید
کاربر ممتاز
گروه طراحان “ContemporARchitectURban” که توسط علی گرمارودی، امین منصفی و رضا رودنشین تاسیس شده است برنده رقابت طراحی مجتمع مسکونی در مهرشهر کرج شد.

مرکز توسعه تحقیقات فیزیکی، اخیرا رقابتی برای ساخت مجتمع مسکونی در مهرشهر کرج برگزار کرد.

این رقابت بین 30 شرکت مهندسین مشاور برای طراحی 6000 واحد مسکونی در سایتی با مساحت 750 هزار مترمربع برگزار شد، و در مجموع، طرح گروه طراحان ContemporARchitectURban برنده این رقابت‌ شد.



هدف اصلی برگزارکنندگان این رقابت، یافتن راه‌های جدید جهت توسعه ساخت‌وساز مسکن برای اقشار متوسط جامعه متناسب با فرهنگ و نیازهای سرزمین ایران بود،مسأله ای که در سال‌های اخیر به دلیل انبوهی ساخت‌وساز،به فراموشی سپرده شده است.



این گروه، برای طراحی این مجتمع مسکونی، 6 اصل را مدنظر قرار دادند:

1- ایجاد فضای اصلی جهت یکپارچه‌سازی بخش‌های مختلف مجتمع
2- طراحی و ساخت فضاهای شناخته شده
3-رعایت سلسله مراتب از فضاهای عمومی به فضاهای شخصی
4-رعایت معنای مسکن در فرهنگ ایرانی
5- توزیع یکسان امکانات با در نظر گرفتن سلسله مراتب فضایی و ساختار مجتمع
6- تداوم ایجاد فضاهای عمومی سبز.



این مجتمع شامل سه بخش مسکونی است که توسط باغی که در طول قرار دارد به هم متصل می‌شوند. در طراحی باغ، از باغ‌های سنتی و قدیمی ایرانی الهام گرفته شده است.



فعالیت‌های بازرگانی، فرهنگی و مذهبی نیز در امتداد این محور طراحی شده‌اند. در بخش میانی هر یک از بخش‌ها، پارکی عمومی قرار گرفته است که با یک مسیر پیاده‌رو به پارک مرکزی وصل می‌شود. ساختمان‌های اصلی مانند مساجد، مدارس ابتدایی و زمین‌های ورزشی هم در این پارک‌ها قرار خواهند گرفت و دسترسی ساکنان مجتمع به آن‌ها بسیار آسان خواهد بود.



آپارتمان‌های این مجتمع برای پاسخ‌گویی به سلیقه های متفاوت خانواده‌های ایرانی در تیپ های متنوعی طراحی شده و در طبقه همکف هر ساختمان، مهدکودک، فروشگاه‌ها و دیگر امکانات مورد نیاز قرار گرفته است. هر کدام از این بخش‌های مسکونی دارای حیاط میانی و زمین‌بازی مخصوص کودکان نیز می باشد.






 

arch_archi

عضو جدید
کاربر ممتاز

پوسته





معماران ژاپنی آرتکنیک یک ویلای تعطیلات با نام پوسته را در karuizawa -ژاپن- طراحی کرده اند . ساختمان بتنی دو طبقه شامل دو لوله با مقاطع بیضی شکل است که در اطراف یک درخت صنوبر قرار گرفته اند . ساختمان 1.4 متر بالاتر از سطح زمین است و تلاش معماران برای به حداقل رساندن جدایی خانه از طبیعت اطرافش بوده . همگام بودن با طبیعت در این پروژه به معنای هموار کردن طبیعت نیست بلکه در مورد همزیستی با طبیعت است . وجود ساختار بستگی به قدرت آن برای تحمل طبیعت است .
























 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم توضیحات:

معماران کمی مانند لکربزیه توانستند امید و ابهامات عصر صنعتی را نشان دهند
او همچنین توانست تحولی بنیادین درسنت جنبش معماری مدرن نیز ایجاد کند. لکربزیه یا شارل ادوار ژانره ـ یک قرن پس از هافمن و تقریبا هم عصر با والتر گروپیوس و میس وندروهه ـ در 6 اکتبر1887 در سوئیس دیده به جهان گشود.

سبک معماری لکربزیه در بر دارنده اندیشه های بسیاری است و گرایشهای دوره خود را با ارزشهای با دوام هنر معماری به هم پیوند میدهد.
از جمله آثار مهم لکربزیه می توان به بنای لوروشه ژانره (1923)، ویلای کارتاژ(1927) و ویلا ساوا (1929) اشاره کرد.
در میان این ابنیه شاید ویلا ساوا معروف ترین باشد، نمادی کامل از لکربزیه ی کلاسیک و تحت تاثیر الگو واره های ماشینی، ویلا ساوا طی سالهای 1928الی1930 در پواسی فرانسه ساخته شد این ویلا، جز آنکه سبک شخصی لکربزیه را کاملا سخاوتمندانه ارائه میدهد نگاه او نسبت به فلسفه طبیعت و حس عمیق او به سنت کلاسیک را نیز تصور می کند. شاید مهم ترین موضوع مد نظر معمار ایجاد ارتباط میان قطعه شناور و محیط پیرامون است. جاده اختصاصی بنا از میان باغچه ای زرین میگذرد. این گذرها به تدریج ما را توجه این نکته میکند که ویلا آن طور که در ابتدا به نظر میرسد مستقل نیست. حالت خود قطعه نیز شبیه یک ظرف بصری پذیرای نور خورشید و در بر گیرنده حوادث بصری پیرامون است. در این بنا فرم و فضا با پدید آوردن انواع مختلفی از حصارها، گشودگی ها و فعل و انفعالات فضائی، واسطه های بیان ارتباط بنا و محیط پیرامون هستند.
این ساختمان منحصر به فرد با خصوصیاتی مثل پلها و عرشه های کشتی شبیه به یک ماشین است و باغهای معلق خانه کارتر واقع در کالاهزو در وال داما را به یاد می آورد از این نظر این تجربه معماری لکربزیه به سنت معماری گذشته مربوط است هرچند این ویلا مصالح خانه سفید در پاریس و اجزاءپنجره فولادی کارخانه های کوچک را یکی کرده اند، بر این سیاق ویلا در تضاد با خانه های سنگی حومه شهر ها قرار دارد.
نور خورشید در ویلا ساوا از سطح دیوار و نورگیرهای سقف تامین شده است و حمام نیز یک نور ملایمی دریافت می کند. فضاهائی که در ویلا ساوا تولید شده اند بیشتر محصول ترکیبی از سطوح افقی و عمودی می باشند؛ سطوح افقی ویلا باعث سبک تر شدن وزن ویلا و در بالای سر حجم فضائی خود سطح زمین را تعریف میکند و سطوح عمودی لبه های قائم حجمی فضا را می سازند.
سایت ویلا علف زاری واقع در حومه شهر پواسی است که توسط انبوهی از درختان محصور شده و دارای چشم انداز های مناسبی بسوی شمال و غرب است. پنجره های نواری جدا از ان که موید یکی از پنج گزاره لکربزیه برای معماری مدرن می باشد، پیرامون بنا را با بیان سطوح و احساس افقی فرم افزایش می دهند، پنجره های افقی رمپ نمایانگر حالت کشیده و نافذ این فرم و نفوذ آن به درون حجم قطعه اصلی است.
نگرش لکربزیه به ساخت این بنا خود را در جلوه بصری آن جعبه سفید رنگ افقی نشان می دهد که روی پیلوتها قرار دارد و در مقابل محیط روستایی اطراف نمای سراسری دور دست و آسمانی خود نمائی میکند.
خانه در پلانی مربع قرار دارد، اتاقهای مطالعه به شکل اِل مکانهای عمومی را از اتاق خوابها جدا می کنند، اتاق نشیمن بخشی از یک محل پذیرش است و دست رسی به سه اتاق خواب از طریق راهرو ها است.تیر طره ای که در تضاد کامل با تجملات ویلا جانمایی شده در ورودی قرار دارد و نماد خانه ارزان لکربزیه است.تمامی این عناصر توسط یک شبکه ساختاری عمود بر هم کنترل شده است.
کار کرد بیرونی حجم ویلا توسط پیلوتها در سطح چمن وسیع فشرده شده است، اتاق خوابها و گاراژ در پشت حیاط قرار دارند. از بین دیوار شیشه ای ملاقات کنندگان دو راه دسترسی دارند و یک پلکان وسیع؛ از نگاه لکربزیه پلکانها جدا کننده و رمپها متصل کننده می باشد.
جداره روی بام؛ جائی که لکربزیه نوع جدیدی از تراس ـ بام را خلق می کند نیز از بارزه های این بنا میباشد، این صحن جائی بین شخصیت و پیام ویلا قرار می گیرد. و به مثابه کتیبه یک معبد یونانی عمل می کند. موزائیک های مربع شکل صحن دارای زاویه 45 درجه نسبت به محور اصلی می باشند و حس چرخش درون فضا و ارتباط بیرون و درون را افزایش می دهند.
حجم ورودی ویلا پوسته ای منحنی و شفاف است معرف محدوده دسترسی که از نظر شکل و تراکم با قطعه مکعبی کلیت بنا در تضاد قرار دارد. قسمت ورودی ویلا با توجه به قدرت چرخش یک ماشین و با توجه به پویائی بنیانی میان احجام منحنی و راست گوشه شکل گرفته است.
دیواره شیشه ای و شفاف این محدوده به نوعی محرک انسان برای نفوذ به بنا است. قرار گیری ورودی رمپ که با اوج گرفتن خود یک گردش معمارانه را به آرامی آشکار می سازد، حالتی رسمی و تشریفاتی به ورودی می دهد، این تمهیدات ورود به ساختمان را به آئینی عجیب تبدیل می کنند؛ گوئی فرد بدون انتخاب تشریفات عصر ماشینی کوربوزینی نمی تواند به داخل کشیده شود. شیب راهه بنا نیز امتداد همین نگاه ماشینی است؛ مانند ستون فقرات روی هوا قرار دارد و از میان شبکه پیلوتها عبور می کنند. امتداد حرکت از شیبراهه به طرف بالاترین طبقه و بار دیگر برگشت در پاگرد طبقه وسط همگی جنبه های مرتبط با تن درستی، هوای تازه، نور خورشید و صفای باطنی را در عین ماشینیزه بودن تقویت می کنند.
در بخشهای فوقانی پندار های دریائی هنرمند به نحوه بسیار زنده و با نشاطی احساس می شود: به ویژه در نرده های لوله ای ظریفی که عرشه کشتی را به یادمی آورند و دودکش عجیبی که بالای پلکان مارپیچی وجود دارد.
تمامی ان چه پیش امد شناسه هایی از فشردگی امال معماری را نشان می دهد که دل در گرو تغییر داشته است و از اثر در قامت مانیفستی برای تغییر پرده برمی داشته.
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز



این معماری چوبی تنها از انباشته شدن بدون تفکر چوب در 350mm ساخته شده . الوارهای چوبی را در اکثر کارها می توان استفاده کرد . در معماری چوبی معمولی ، چوب به طور مؤثر با توجه به عملکرد محله های مختلف ، متفاوت عمل می کند ، شاید به این دلیل که کارایی بالایی دارد ؛ ستون ها ، تیرها ، فونداسیون ها ، دیوارهای خارجی و داخلی ، سقف ها ، کف ، عایق ها ، پله ها ، قاب پنجره ها . معماران سو فوجیموتو ، در ذهن خود یک حالت فضایی جدید ایجاد کرده بودند که به حفظ شرایط ابتدایی یک نهاد هماهنگ قبل از کارکردهای مختلف و نقش های متفاوت می پردازد . در اینجا هیچ جداسازی در کف ، دیوار و سقف وجود ندارد . فضایی که یک نفر به عنوان یک طبقه تصور می کند به یک صندلی ، سقف ، دیوار در مواضع مختلف می شود .










 

architect110

کاربر بیش فعال
[ مسکونی ]باريك‌ترين ساختمان جهان!

مهندسان لهستاني دست به ساخت آپارتماني زده‌اند كه به گفته آنها، باريك‌ترين ساختمان جهان خواهد بود.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با وجود عرض 152 سانتيمتري اين ساختمان، يك اتاق خواب، سالن و آشپزخانه و دستشويي در آن وجود دارد.

چارچوب فلزي اين سازه در حال حاضر ساخته شده و مي‌توان آن را به سادگي در فواصل خالي ميان ساختمان‌ها قرار داد.

براي حركت در اين ساختمان به دليل تنگ بودن آن به جاي پله از نردبان استفاده مي‌شود.

هر كدام از طبقات حدود 12 متر بوده و يك اتاق در هر طبقه اين آپارتمان وجود دارد. اين ساختمان قرار است در ميان بلوكهاي آپارتماني و يك برج در ورشو قرار گيرد.

اين مهندسان با موانع اداري كمي براي كار خود روبه‌رو بوده و اميدوارند بتوانند در ماه ژوئن از اين خانه رونمايي كنند.

تنگ‌ترين آپارتمان رسمي جهان كه «Wedge» نام داشته در جزيره كومبرائه بزرگ در اسكاتلند واقع بوده و بخش جلويي آپارتمان تنها 119سانتيمتر است.

به گفته تيم لهستاني، ساختمان آنها از نظر طول مي‌تواند ركورد باريك‌ترين را ثبت كند.







منبع:ایسنا
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
جعبه پرنده

گاهی اوقات وقتی که نبوغ یک معمار و مهندس عمران به طور همزمان شکوفا می شود، نتایج قابل ملاحظه ای از آن حاصل می شود.

یکی از جدیدترین این موارد، طرح یک کلبه روستایی در بدنه یک ساختمان شهری در سانفرانسیسکو است. این کلبه با طرح مشترک یک معمار به نام "جنی چیمن" و یک مهندس عمران به نام "اندرس" بنا شده است. سازه این کابه از پروفیل های سبک آلومینیومی و پوشش آن نیز از قطعات چوبی تشکیل شده است. این کلبه با الگوگیری از سبک معماری قرن نوزدهم میلادی طرحی شده است و در دیواره بیرونی هتل نصب شده است. هدف اصلی از این کار، نمایش سیر تحول سکونت گاه های انسانی در این منطقه است و می خواهد این تفاوت و این سیر تکامل را برای مخاطب ملموس تر جلوه دهد.
این کلبه قابل استفاده می باشد و روشنایی آن توسط پانل های خورشیدی تعبیه شده در سقف تأمین می شود. وزن این کلبه 1000 پوند می باشد. اهالی منطقه، لقب جعبه پرنده را به این کلبه کوچک اطلاق کرده اند.

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Iman MM

عضو جدید
کاربر ممتاز
استودیو طراحی آمستردام Denieuwegeneratie ، ویلای چوبی در زیر تپه ای در طبیعت هلند طراحی کرده اند . این تپۀ ساخته دست انسان ، نمای شمالی ساختمان را پنهان کرده و یک پوشش عایق در اطراف دیوارها در طول سالهای سرد ایجاد می کند . ساختمان با نام کوه هلندی ، از نمای جنوب و غرب در میان تپه پدیدار شده جایی که دیوار با پانل های شیشه ای اطراف اتاق نشیمن و آشپزخانه را فرا گرفته . اتومبیل قرار گرفته به صورت عمودی در مقابل دیوار آشپزخانه به عنوان یک قفسه کتاب و کابینت عمل می کند .
185763466586669935718020122959353.jpg185763466586714964086020121459643.jpg

185763466586696369573020125653693.jpg185763466586799206741020123952063.jpg

185763466586774372393020121453723.jpg185763466586838871194520121858713.jpg

185763466586937380514520125753803.jpg185763466587043196984020124351963.jpg

185763466586995716624520125557163.jpg185763466587074478185020121454783.jpg

185763466587151695899020123156953 (1).jpg1857634665871830786560201235783.jpg

185763466587201922176520122159223.jpg18576346658712437733502012453773 (1).jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممکن است طرح این منزل شمارا به یاد نرم افزارهای فوتوشاپ یا مثل آن بیندازد
درحالی که این عکسها واقعی و مربوط به یک طرح فوق العاده از شرکت معماری زالسکی درلهستان است.این ساختمان در واقع یک مرکز خرید در سوپوت لهستان میباشد








 

month_2012

عضو جدید
متن گزارشی از آقای کامران افشار نادری پیرامون ویلای درویش آباد، کار "پویا خزائلی پارسا" که به زبان انگلیسی در مجله ی داموس ایتالیا منتشر شده است.
متن گزارش در وب سایت مجله داموس:
http://domusweb.it/en/architecture/p...-villa-in-iran





Pouya Khazaeli Parsa belongs to a generation of young architects who played a role in last decade's progressive movement, the knowledge of which allows us to better understand the work presented here. The most authentic cultural ferment that has occurred in Iran over the last 50 years concerned diverse artistic and cultural sectors (cinema, literature, painting, music, theater, architecture, etc.). It may seem paradoxical, but just when the country's closure policy is at its most extreme, intellectuals, artists and writers in Iran have played a greater role on the international cultural scene. Whether they practice at home or abroad, many Iranian architects - men and women such as Farshid Moussavi, Mehrdad Yazdani, Hadi and Nader Tehrani, the Hariri sisters, Bahram Shirdel, Nasrin Seraji, Daneshmir Reza, Abbas Riahifard - have enjoyed international recognition.
There are many young architects who are from 30-40 years old working in Iran, creating works of great architectural interest. Despite the country's bureaucratic, economic and technological difficulties, these achievements are comparable to those published in the international architecture journals. The cultural movement's driving force is the determination of Iran's most educated class to emerge from their shell to communicate with the outside world.For this reason, Iranians use any means available to help bring their message to the world. It is no coincidence that Persian is the fourth most-used language on the Internet.
University students devour the few international bibliographic resources available to them and spend large amounts of time online to explore trends and projects and to participate in international competitions. The numerous architectural magazines in the country have been instrumental in creating this link between the architectural scene and the outside world. For these reasons, the new generation of architects has decided to break with the rhetorical and historicist state architecture, devoid of creativity, imposed by state organizations which not only control infrastructure projects and public services (hospitals, schools, universities), but also hotels, cinemas, cultural centers, industries, etc. Young people started with small buildings, like houses, condominiums and offices for private clients. Then, seeing the results, even public administrators appreciated the skills of "disobedient" youth awrding them commissions for some important public projects (cinemas, museums, libraries, schools, etc.).

Over the past five years, at the same time that relative openness towards young people was coming about, we noticed their increased attention towards local culture and traditions. Young people, while remaining within the confines of contemporary architecture, have utilized local culture to diversify on the international scene to create projects with a touch of originality.






The young Iranian architect, Pouya Khazaeli Parsa, works within this context; with four independent projects, of which only two are actual buildings, he has already won four major awards and appeared in numerous local and international magazines. Khazaeli Parsa's first built work, which appeared in Domus (No. 906, September 2007), was a Corbu-inspired villa in Mazandaran (an Iranian region on the Caspian Sea). The second project was a bamboo hut built with a budget of less than € 1000, influenced by the time spent in Shigeru Ban's office before going off on his own. The project appeared in Domus (Bamboo Structure, No. 927, July / August 2009) and was awarded first prize by the architectural journal, Memar, in the same year.
His latest project is single-family weekend home located in the Darvishabad village (also on the Caspian Sea).




The living area is strongly characterized by the presence of the funnel-like element, creating a connection between the sky and the ground
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

month_2012

عضو جدید
ادامه . . .

ادامه . . .

This is an "object" house, which respects the rules of international minimalist architecture, but also establishes a subtle connection with the local architectural tradition and the traditional Iranian house. The sensitivity to the architecture of the region is also evident from the fact that the building is raised above ground on four columns to prevent absorption of moisture from the soil. In this case, the architect, with the simple act of planting the columns of a house along the orthogonal axes of the square plan, avoids a banal reproduction of the native hut with corner columns.
The living space is organized around a void represented by a glass "funnel" that captures sunlight and brings it to the center of the house. Khazaeli Parsa argues that this is inspired by Iran's traditional architecture, where most spaces are organized around a void called "hayat" (central courtyard or patio). The living area is accessed by a straight and narrow staircase, which emphasizes the open space of the house, divided mainly by movable partitions. Thus the space maintains the flexibility typical of traditional houses in which the main functions (sleeping, eating and spending time together) can occur in different places depending on the season or time of day.






The verticality of the perspective created by the luminous lantern refers to a spatial quality that is typical of Persian architecture

The roof is used as an extension of domestic space, another reference to the Persian homes. This kind of courtyard is not open to the surrounding context, but is enclosed by a high wall leaving only a view of the sky. In this way, the family's privacy is not disturbed from prying eyes and the terrace space simulates the intimacy of the central courtyards of traditional houses.
This small work by Khazaeli Parsa is representative of the route taken by many young Iranian architects in search of their indigenous, and, at the same time, international identity. Kamran Afshar Naderi






Upstairs, the perception of space is substantially altered by opening or closing the folding doors



The roof-terrace, protected by high walls, is designed like the large courtyard of a traditional dwelling
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
این خانه متحرک اشرافی، در دو رنگ سفید و طلایی توسط شرکت آلمانی، تولید شده و آن گونه که در اخبار آمده قیمت آن سه میلیون دلار است؛ یعنی چیزی در حدود شش میلیارد تومان!
شرکت ” مرشی موبایل ” خانه متحرک بسیار مرفهی را طراحی کرده که دارای اتاق خواب، سرویس بهداشتی، بالکن و امکانات دیگری از جمله هشت تلویزیون ۴۰ اینچی است.
تصاویری که در زیر می بینید، نماهایی از بیرون و درون این خانه متحرک زیبا و البته گرانقیمت است.










http://didan.ir/1391/05/زيباترين-و-گرانترين-خانه-متحرک-دنيا/
 

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
یک معمار آلمانی این خانه متحرک را طراحی کرده که اگر چه شاید راه حل کاربردی برای خانه‌دار شدن نباشد اما شاید حداقل چند ساعتی خوابیدن در آن، رویای خانه‌دار شدن را از سر بپراند.


ایده این معمار برای طراحی این اتاقک یک متر مربعی، خانه‌ای بوده که بتوان در و پنجره آن را به هر سو باز کرد و در هر جا و با هر همسایه‌ای که دلخواه بود همسایه شد!


 

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
این برج، پروپزال یا طرحی پیشنهادی است از سوی "شرکت معماران کاموری"؛ و آن طور که سایت Archdaily می گوید در جست و جوی کاربردی کردن الگوی معماری سنتی ایرانی برای استفاده در ساختمان های مرتفع است.

برای دستیابی به این منظور، آن ها با پرداختن به جنبه های متفاوت معماری سنتی ایرانی و آمیختن آن با روش های پیشرفته طراحی، اقدام به طراحی این برج کرده اند.

همان طور که می دانید ساکنان تهران در زمستان ها با آب و هوایی سرد و در تابستان ها با گرمای قابل توجهی رو به رو هستند. و حالا این گروه معماری با توجه به این نکته و مد نظر قرار دادن این موضوع که استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی ممکن است موجب تشدید این اوضاع بشود، می گویند که سعی داشته اند تا با پوشش و طراحی مناسب از میزان ورود تابش مستقیم آفتاب به هر طبقه بکاهند تا تهویه طبیعی، وظیفه سرمایشی را به عهده بگیرد.​
نکته جالب دیگر در طراحی این ساختمان، استفاده مناسب از باد و به کارگیری آن برای تهویه این برج است که در نهایت موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد. نکته ای که معماران این شرکت با الگو قرار دادن معماری سنتی ایرانی، اقدام به طراحی و به کارگیری آن در این برج کرده اند.

متأسفانه اطلاعاتی در خصوص مساحت زمین، سطح اشغال، مدت زمان ساخت و یا تعداد طبقات این پروژه داده نشده، اما شرکت طراح معتقد است که خصوصیات این ساختمان، توانایی تبدیل به یکی از نمادهای آینده تهران را به آن داده است.​

 

Relampago

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک شرکت معماری مدرن مدعی شده که نخستین شرکت جهان است که به طور دیجیتالی می تواند یک خانه سفارشی را در محل بنا کند.به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت معماری مدرن Facit Homes با ایجاد فرآیندی که از آن با عنوان فرآیند D یاد می کند تسهیلات ساخت خانه را به محل ساخت منتقل می کند و درحالی که مجهز به تمام مواد و ماشین آلات تبدیل یک طرح دیجیتالی سه بعدی به یک ساختمان فیزیکی است، کار ساخت را آغاز می کند.

نخستین خانه دیجیتالی در جهان توسط شرکت Facit Homes ساخته شد


بروس بل مدیر عامل شرکت Facit Homes اظها رداشت: ما نخستین شرکت در دنیا هستیم که به شکل موفقیت آمیز خانه ای را در محل به طور دیجیتالی بنا کرده ایم. ما ماشین آلان کامپکت خود را با فناوری بالا به محل ساخت منتقل می کنیم و پس از آن به شکلی چشمگیر ساخت خانه را براساس طراحی دیجتالی سه بعدی آغاز می کنیم.
شرکت Facit Homes در ابتدا خانه را با استفاده از یک مدل سه بعدی رایانه ای که دربرگیرنده تمام ابعاد آن از موقعیت، میزان مواد و حتی جایگاه قرارگیری پریزهای برق می شود را تهیه می کند.

پس از فراهم کردن طرح دیجیتالی سه بعدی فرآیند D آغاز می‌شود


این فرآیند D پس از آن طرحهای دیجیتالی سه بعدی را به اجزای ساختمان فیزیکی خانه تبدیل می کند و با استفاده از برش دهنده ای که توسط رایانه کنترل می شود اجزاء ساختمانی را برش می دهد.
این اجزا معمولا از تخته چند لایی های مهندسی سبک ساخته می شود و معمولا به سادگی در محل به یکدیگر متصل می شوند.


تخته های چند لایی که برحسب نیاز و به طور رایانه ای برش می خورند به سادگی به یکدیگر متصل می شوند


از آنجا که این اجزا براساس نیاز تولید می شوند هزینه ها در کمترین حالت خود حفظ می شود و زمان هدر رفته به صفر می رسد که براساس اظهارات مدیرعامل این شرکت، این امر به سیستم ساخت ارتباطی ندارد بلکه به شیوه کار مربوط می شود.
این شیوه منحصر به فرد ساخت و ساز کنترل کیفیت در محل، پیش بینی پذیری، کاهش هزینه، سرعت، کاهش اثرات کربنی و قابلیت انعطاف را فراهم می کند. علاوه بر اینکه فرآیندهای هر پروژه دارای یک طراحی منحصر به فرد است که براساس نیاز و خواسته ساکنان آینده خانه فراهم می شود.

طراحی این خانه به شیوه ای است که دارای کمترین میزان هدررفت انرژی خواهد بود


هرکدام از این خانه ها دارای محفظه حرارتی است که توسط یک کلید خاموش و روشن می شود، این اقدام موجب می شود که انرژی در خانه ذخیره شده و کمترین میزان انرژی هدر برود. حتی طراحی این خانه ها می تواند به طوری صورت پذیرد که دربرگیرنده سیستم حرارتی خورشیدی و صفحات فتوولتائیک باشد.
 

65640

عضو جدید
ویلای درویش آباد توسط پویا خزائلی پارسا در شهر درویشآباد مازندران و با همکاری پیمان خضری که مهندسی سازه پروژه را بر عهده داشت،درفضایی به مساحت 240 مترمربع در سال 1389 طراحی و اجرا شد.

بسیاری از منتقدان این ویلا را
گفت و گویمیان معماری سنتی ایران و معماری مدرن می دانند وخزائلی پارسا در مورد این پروژه می گوید: "من این خانه را برای همسرم (نسترنشهبازی ،کارفرمای پروژه) طراحی کردم او یک نقاش است و نه یک معمار و این فرصت خوبیبود تا من به کشف ایده های جدید فضایی بپردازم.

این خانه در روستای کوچکی واقع در شمال ایران ودر نزدیکی دریای خزر قراردارد." برای طراحی این چنین کارهایی ,
معماریدر فضای "مرموز" است که می تواند پیوند دهنده ی معماری ایرانی وآزادی مدرنیسم باشد.

در واقع طبقه ی همکف سعی دارد با آنچه که او به نام
"فضای آزاد" درمعماریمدرن می شناسد؛ رقابت کند و چشم انداز طبقه ی فوقانی هم رو به مرکز، به منظور ایجادحرکتی عمودی، از آسمان به زمین طراحی شده است.

این
گشایش فضایی همان ویژگی معمارانه ای است که می توان در معماری ایرانی دید.خزائلیپارسا در جایی دیگر می گوید:"اماجالب ترین بخش این خانه ،فضای مرکزی آن است ؛ جاییکه فضای مدرن همکف با فضای ایرانی فوقانی گفت و شنودی را آغاز می کنندو فضای جدیدیدر میان آن دو متولد می شود." از ویژگیهای این پروژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*نورپردازی در کار ونقش تعیین کننده ی آن در
تشدید حجم معلق ویلا

*پرداخت فضای مرکزی و
بازی نور وسایه

*
تاثیر فضای مرکزی بر سقف کار
 
بالا