نمونه موردی های مسکونی

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک پروژه بی نظیر در همین تهران شلوغ...

خانه ای مسکونی در محله جیحون تهران که در اوج سادگی و بدون زلم زیمبوی خاص تنها و تنها با نوآوری و اندیشه معمار نه چندان معروف پروژه به اثری فاخر و ارزشمند و حسابی تبدیل شده. معمار با طراحی دیتیلی ساده و نوآورانه آبروی معمارهای بزرگ و پرآوازه ی امروز ایران زمین رو برده و نشون داده به نام نیست .. به نام نیست

واقعا دست مریزاد داره این آجر چینی فوق العاده و بی نظیرت
علیرضا مشهدی میرزا
دست مریزاد



منبع :معمار دیزاین
 

omran1

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هدف متراکم کردن یک منطقه مسکونی با قدمت دهه 1950 میلادی است که در حومه شهر قرار دارد با سبکی معاصر برای بازسازی خانه ها بدون پوشاندن ویژگی های اصلی و تاریخی آن و همچنین به روز کردن زیر ساخت های انرژی آن که به طور همزمان مد نظر است.

برای نگه داشتن شخصیت آزاد پایه بنا، طبقات بالایی بایستی اضافه می شد و این کار مستلزم مرتفع کردن سازه بود.

پارامتر های طراحی این پروژه شامل به روز رسانی زیر ساخت های انرژی به صورتی سازگار با ویژگی های معمارانه و سازه ای پایه بنا باشد و در عین حال نیاز های یک ساختمان پایدار در طبقات بالاتر را برطرف کند.

برای طبقات جدید بالاتر به خاطر کاهش وزن سازه از پنل های چوبی پیش ساخته استفاده شده که سرعت کار را نسبتا بالا می برد و آلودگی صوتی کمتری را در حین ساخت برای ساکنین واحدهای موجود ایجاد می کند.



تمام پنل های دیوار و عناصر سقف طبقات چوبی جدید در کارخانه (با عایقی از پشم صنعتی) از قبل ساخته شده و در محل مونتاژ می شوند.

هدف از بازسازی نما به روز کردن سازه فعلی برای امکان اجاره طولانی مدت و برای حفظ فرهنگ شمال آلمان در بنا بود.

نمای موجود با لایه ای از عایق و پوشش جدید از آجرکاری نمایان نازک هلندی، اگرچه با روشی متفاوت پوشانده شده است، با سایه های متنوع ویژگی های طبیعی خاک رس را از آجر کلینکر برون می کشد.

نمای اصلی با آجر کلینکر و به رنگ زرد مصنوعی و کاشی های فیروزه ای به عنوان پوشش بالکن ها، با آجر کاری دستی که ظاهری قدیمی تر به بنا می دهد جایگزین شد.

مصالح مورد استفاده برای نمای طبقات بالایی چوب بود و به صورت صفحات سخت چوب سدر که به طور طبیعی با یکدیگر متفاوت هستند به کار برده شد.

به این روش، ویژگی سبک بودن سازه جدید از بیرون نمایان است. طبقات جدید از سازه موجود در پایه بنا جدا هستند و در عین حال منعکس کننده ردیف درختان پیرامون می باشند

اکثریت این 45 واحد به صورت خانه های کوچک ساخته شده اند و با نگهداری کانسپت خانه درختی، تمام آپارتمان ها از تراس های وسیع مسقف برخوردارند و خانه های کوچک دارای ایوان نیز هستند.

از لحاظ پیکر بندی و ابعاد، پلان آپارتمان های جدید دوباره برای تناسب با زندگی خانوادگی با مقیاسی برای جذب افراد جوان تر دوباره طراحی شده اند.

در این پروژه هدف دو برابر کردن فضاهای قابل استفاده در بناست که در عین حال تاثیر گازهای گلخانه ای را به نصف کاهش می دهد.























منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه هدیه قائم
 

معمار_ایرانی

عضو جدید
در مسابقه­ای بین­المللی که در سال 2004 برگزار گردید، ژان نوول موفق شد که طرح برتر را ارائه دهد، ولی بعد از 3 سال تاخیر، بالاخره اجرای این کار در اکتبر 2007 آغاز گشت. در این 3 سال در طرح، اصلاحات و تجدید نظرهایی هم از سوی خود نوول انجام شد. سایت این پروژه در مرکز بیروت، پایتخت لبنان واقع شده است. این طرح که یک مجتمع چند منظوره می­باشد، شامل 42 طبقه است که دارای یک هتل با 240 اتاق و 48 سوئیت، آپارتمان­ها، برج اداری و قسمت رفاهی می­باشد. همچنین قسمت پیاده گذر آن نیز در جنب خیابان طراحی شده است. هتل در قسمت ورودی قرار گرفته و در سمت شمال دارای رستوران است و از این قسمت با یک پل به برج اداری متصل می­شود. قسمت فروشگاه­ها 20400 مترمربع بوده و در 4 طبقه زیر زمین قرار گرفته است. آپارتمان­های لوکس در 15 طبقه آخر برج قرار دارند و در تمامی جهات دارای بهترین دید و منظر می­باشند، طراحی این آپارتمان­ها بگونه­ای است که می­توان به صورت تک واحدی یا تلفیقی از چند واحد از آنها استفاده نمود. مساحت این قسمت 1024 مترمربع است. در بالاترین طبقه سمت جنوبی بنا، کلوب آب­درمانی، استخر، جکوزی،‌ سونا و سالن ژیمناستیک قرار دارد. یازده سینما با گنجایش 1200 نفر در یک طبقه از این بنا جای دارد. ژان نوول درباره این طرح چنین می­گوید: کل این پروژه همانند یک شهر کوچک است. منحصر بفرد است. این پروژه مکانی خواهد شد که بازدیدکنندگان بیروت در روی نقشه­هایشان به دنبال آن بگردند و در کنار مکان­های ‌تاریخی یه دیدن آن بیایند.









 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خانه ای الهام گرفته شده از طبیعت که با طراحی منحصر به فرد معماران Mareines و Patalano در شهر دایس ریس ، در فاصله یک ساعتی جنوب ریو دوژانیرو در جنوب برزیل طراحی شده است.شکل برگی این خانه آنرا از گرما و رطوبت هوای Angra dos Reis برزیل حفظ می کند...

















منبع:mohajeresf.mihanblog.com
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز

خانه های کانسپچوال SLIDES ( طراحی تعاملی ، پایدار و قابل زندگی ) توسط گروهی از دانشجویان معماری و مهندسی دردانشگاه آمریکایی در قاهره (AUC) طراحی شده و یک ساختار زندگی با انرژی خورشیدی است که برای رسیدگی به چالش های پایداری محلی طراحی شده درحالی که زیبایی شناسیِ را ارائه می دهد که بر روی طراحی و معماری سنتیِ منطقه به شدت تأثیر گذار است . تیم AUC اولین تیم خاورمیانه و از دانشگاه آفریقایی است که در رقابتی در اروپا برای طراحی یک خانه کاملأ کاربردی قرن 21 شرکت می کند که از بالاترین بهره وری از انرژی خورشیدی و پایداری سودمند است . ساختار خانه از باتری های فتوولتائیک و پانل های انرژی حرارتی سقفی استفاده می کند . خانه به طور خاصی طراحی شده تا چالش های عمده ای که آب و هوای مصر برای پایداری روبه روست را رسیدگی کند : نیاز به یک سیستم خنک کننده در آب و هوای گرم و کمبود آب منطقه ای . SLIDES استفاده از تهویه طبیعی و خنک کننده را به حداکثر رسانده و نیاز به تهویه مطبوع الکتریکی را کاهش داده . سیستم بازیافت تصفیه آب خاکستری در حال حاضر از آب برای کاربردهایی مانند آبیاری قطره ای و توالت استفاده می کند .
full side view - the design concept is based on the interlocking stones of ancient egyptian construction techniques

full view of the house when 'closed'

full view of the house 'opened'

closer view, closed

closer view, opened

technical concept sketch

floor plan

basic floor plan concept, illustrating the balance between private and public space the building hopes to achieve

concept diagrams describing the house's passive heating/cooling system in days and nights for summer (above) and winter (below)

 

mahsa.mahsa

عضو جدید
کاربر ممتاز
Cliff-House-Kerala-0-554x372.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143797&d=1364660101
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143798&d=1364660115

Cliff-House-Kerala-1-554x368.jpg

Cliff-House-Kerala-2-554x363.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143799&d=1364660181
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143800&d=1364660197
Cliff-House-Kerala-3-554x256.jpg

Cliff-House-Kerala-4-554x368.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143801&d=1364660271
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143802&d=1364660288


Cliff-House-Kerala-5-554x368.jpg

Cliff-House-Kerala-6-554x368.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143803&d=1364660380
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143804&d=1364660394

Cliff-House-Kerala-8-554x234.jpg

Cliff-House-Kerala-11-554x984 (1).jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143807&d=1364660483
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143808&d=1364660498

Cliff-House-Kerala-12-554x368.jpg

Cliff-House-Kerala-14-554x368.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143809&d=1364660559
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=143810&d=1364660578


Cliff-House-Kerala-16-554x368.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مجتمع مسکونی , معماران HOLDECK

مـنـــــــبـع : WWW.ARCHDAILY.COM
[TR]
[TD]

معماران Holdeck یک مجتمع مسکونی در راستای خاوری - باختری با چشم اندازی متفاوت به گونه ای طراحی کرده اند که هر واحد آپارتمانی آن دارای ایوانی مجزا می باشد. در این مجتمع تناسبی بین اجزای آپارتمان ها و فضای سبز بر قرار شده است , به نحوی که ساکنان بتوانند به خوبی از آن بهره جویند . یکی از دل مشغولی های معماران Holdeck جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از عبور و مرور وسایل نقلیه بوده است که در بزرگراه نزدیک مجتمع است . در واقع چند لایه کردن منظر بعنوان صفحه هایی در پیرامون حجم ساختار اصلی بنا را ایجاد کرده است . در طبقه بالایی گاراژ پارکینگ , طبقه همکف جدیدی است که محوطه ای سبز برای بازی کودکان و عموم ساکنان تعبیه شده است.​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
13 آپارتمان بر روی زمینی در چین واقع شده است که بدون هیچ زیر زمینی و فقط تمام ستون های توخالی در پایین ساختمان در هم گره خورده اند بدون هیچ مفتولی و هر کسی یکی از واحدهای این مجتمع های آپارتمانی را بخرد دچار مشکل می شود . 1.یک پارکینگ با عمق 4.6 در زیرزمین درسمت جنوب آن واقع شده که خاک حاصل از حفاری پارکینگ به ارتفاع 10 متر در سمت شمال روی هم انباشته شده گردیده است . 2.از شمال و جنوب فشارهای نامساعد بر روی ساختمان وارد شده. 3.فشار جانبی از طرفین بالغ بر 3000 تن بوده که این بیش از مقداری است که ستونها بتواند تحمل کنند بنابراین این ساختمان در قسمت جنوبی سرنگون شده است .
در ابتدا ساختمان ساخته شد .

سپس پارکینگی با عمق 4.6 در زیرزمین درسمت جنوب آن واقع شده که خاک حاصل از حفاری پارکینگ به ارتفاع 10 متر در سمت شمال روی هم انباشته شده گردیده است .

باران سنگینی باعث انباشت آب در حفره زیر زمین شد .

این ساختمان شروع به نوسان کرد و سپس به حرکت درآمد که باعث قطع ستون های بتنی تو خالی ناشی از فشارهای جانبی شد .

سپس هشتمین عجایب جهان متولد شد .

اگر این ساختمان ها نزدیک تر به هم بودن نتیجه آنچه در دومینو رخ داده بود , اتفاق می افتاد .

تصویر شماره 1

تصویر شماره 2

تصویر شماره 3

تصویر شماره 4

تصویر شماره 5

تصویر شماره 6

تصویر شماره 7

تصویر شماره 8

تصویر شماره 9

مـنـــــــبـع : www.hoax-slayer.com

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز

نمای زیکزاکی ساختمان که به وسیله ی پرو خالی شدن هایش ریتم زیبایی را ایجاد کرده است

معماران بِجارک اینگِلس(Bjarke Ingels Group،یا همان گروه معماری بیگ(BIG))ساختمانی مسکونی برای منهتن ،نیویورک ،طراحی کرده اند ؛ با پلانی مستطیل شکل ،در یک گوشه ،به فرم برجی مثلث شکل رسیده است نام اثر ساختمان 57 غربی است ؛این بلوک 600 آپارتمانه ،دراطراف یک حیاط مرکزی سازمان دهی خواهد شد وبه ساکنان چشم اندازی از رودخانه ی هودسن را ارائه خواهد داد.

این کار در سال 2016 به پایان خواهد رسید.

ایجاد پیچش جذابی در خط آسمان منهتن

بالاترین نقطه ی این ساختمان درار تفاع 467 فوتی قراردارد

این ساختمان پیوندی میان بلوک های اروپایی و ساختمان های بلند مرتبه ی سنتی منهتن است.

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

نگه داشتن سه گوشه از بلوک ساختمان در ارتفاع پایین وبالا بردن یک گوشه از آن تا ارتفاع 467 فوتی سبب شده است که چشم اندازهای ساختمان به روی رودخانه ی هودسن باز و گسترده شودو با این کار نور ضعیف غربی را به داخل بلوک به ارمغان می آوردوچشم اندازهای برج هلنا رو به رودخانه را حفظ می کند.

روند طراحی ساختمان 57 غربی

روند طراحی ساختمان شماره ی 57 غربی

ساختمان شماره ی 57 غربی دارای فرمی منحصر به فرد است که مزایای هر دو معماری را باهم ترکیب کرده است :فشردگی و کاربری حیاط ساختمان ،حس صمیمیت وامنیتی را فراهم می کند که وجود ظرافت و گشایش منظره ی یک آسمان خراش باعث تشدید آن می شود.

نمای زیکزاکی در ساختمان شماره ی 57 غربی ،باعث ایجاد ریتمی زیبا و جذاب در ان شده است

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
[TR]
[TD]

ساختمان 57 غربی ، توسط گروه معماری بیگ- بی یارک اینگِلس طراحی شده است و تیپولوژی مسکونی کاملا جدیدی را به شهر نیویورک معرفی می کند که پیچشی جذاب را به خط آسمان منهتن اضافه خواهد کرد.گروه مسکونی د ِر ِست فِتنرطراحی این ساختمان را که قرار است بین خیابان یازدهم و دوازدهم نیویورک ساخته شود ؛ به اطلاع عموم رساند. برنامه ی این ساختمان با بیش از 600واحد آپارتمان از اندازه های متفاوت تنظیم شده وبر روی یک سکو، به همراه بخش های تجاری وفرهنگی ساختمان واقع شده است.ساختمان شماره ی 57 غربی برای گواهی طلایی سیستم ال ای دی تلاش خواهد کرد. هال فتنر مدیر عامل گروه مسکونی د ِر ِست فِتنردر باره ی این پرژه می گوید:"این اثر فوق العاده هیجان انگیز است ؛پروژه ای ساخته می شود که معماری آن تماشاگران را از تمام دنیا جذب خواهد کرد. او همچنین در جایی دیگر می گوید:"طراحی گروه معماری بیگ ابتکاری ،هیجان انگیز ویکتا است وزیبایی این ساختمان تنها با کارایی و طراحی عملکردش هماهنگ بوده است و چشم انداز موجود درکوریدورها را به شکلی طراحی کرده است که دستیابی ساختمان را به نور طبیعی و چشم اندازهای رودخانه ی هودسن افزایش می دهد. الگوی زیکزاکی دیوارها در نمای این ساختمان تاثیر گذاشته است ،هر آپارتمان دارای یک پنجره ی رو به خلیج یا یک بالکن به منظور تقویت چشم اندازهای بیشتر است که بالکن هایش تعاملی را میان ساکنان آپارتمان و عابران پیاده ایجاد می کند.​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]

 

mahsa.mahsa

عضو جدید
کاربر ممتاز
آپارتمان های جدید کارور در لس آنجس که شامل 97 واحد در مساحتی حدود 57000 فوت مربع می شود. این اپارتمان ها برای افراد بی خانمان و معلولان جسمی طراحی شده است . طراح این اپارتمان ها Michael Maltzan architects است که برای شرکت skid row housing trust طراحی شده است.با توجه به قرار گیری این مجتمع در کنار اتوبان برای حل مشک صدای زیاد اتوبان معمار از طرح و اجتماع دایروی استفاده کرده است. همچنین با قرارا دادن اتاق های جاتماع در کنار قسمت اتوبان از منظر زیابی اتوبان استفاده کرده است.

newcarver10.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=144062&d=1364823106





newcarver6.jpg http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=144063&d=1364823156
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=144064&d=1364823175


newcarver3.jpg

newcarver9.jpg
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=144065&d=1364823257
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=144066&d=1364823276newcarver2.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز
مـنـــــــبـع : http://www.habitat67.com



معمار کانادایی، موشه سَــفدی، در سال 1967، مجمتع مسکونی ای از نظر فرمی و حجمی تجربی و تقریبا غریبی را بر اساس ترکیبی غیرمترقبه از واحدهای مدولار بتنی، برای نمایشگاه جهانی مونترال، طراحی کرد و ساخت. سـَــفدی در این مجموعه که هبیتات 67 نام گرفت، تلاش کرد، به تعریف جدیدی از زیستِ شهری، مجتمع های مسکونی ارزان قیمت و خلق کامیونتی یا باهمادی خودمختار و خودبنیاد، مشتمل بر واحدهای اموزشی و تجاری دست یابد. تمام واحدها بر اساس قطعات پیش ساخته ی مقوم در محل شکل گرفتند، هر کدام از ان ها، از بام باغی بهره می بردند که عملا سقف واحد پایین دستی شان بود.
سـَـفدی بریده از ره یافت هایِ حومه شهریِ توسعه ی بافت شهری، به دنبال خلق گونه ی نوینی از سکنای درون شهری بود که بتواند به تراکم بالای انسانی در مقیاسی محدود پاسخ دهد و در عین حال برای تمام ساکنین حوزه خصوصی ای فراهم اورد. مجموعه برای 1000 واحد مسکونی پیش بینی شده بود تا حین برگزاری نمایشگاه میزبان بازدیدکنندگان مهم باشد، متاسفانه پروژه به 158 واحد تقلیل یافت و مدرسه و واحدهای تجاری ان نیز حذف شدند، فرایند ساخت در سال 1966 اغاز شد و خیلی زود 354 بلوک بتنی بر در مارک دورین کوئِی بر کناره ی رودخانه سنت لورنس همچون رشته کوهی بالا رفت، 15 گونه متفاوت مسکن برای خانوارهایی با بعدهای متفاوت و خلق کامیونتی های متنوع توسط سـَــفدی طراحی شد.سفدی با این ایده که هزینه ساخت مجموعه را پایین بیاورد، نقشه ای برای تولید انبوه بلوک های بتنی در خود سایت تحریر کرد. او نهایتا به الگوی پیش سازی رسید و در یک شبه جزیره نزدیک سایت کارخانه ای برای ساخت واحد های مسمونی طراحی کرد. هر چهار قالب بزرگ یک واحد استاندارد ایجاد می کرد. یک مش فولادی تقویت شده به یکباره درون قالب ها فرو می رفت و بتن دورادور ان را فرامی گرفت، پس از انکه واحد بتنی تکمیل می شد، از قالب بیرون می امد و به خط تولید دیگری منتقل می شد که در ان کف پوش های چوبی به مجموعه اضافه می شدند و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی نیز در مجموعه جانمایی می گردیدند. پنجره ها و پوسته های عایق در گام بعد نسب می شدند و حمام پیش ساخته و اشپزخانه مدول شده مجموعه نیز در گام بعد در بنا جانمایی می شدند، نهایتا هر واحد با کرین به جای از پیش تعریف شده خود منتقل می گردید.از منظر فرمی، مکعب در قامت حجم مبنای پروژه نماد مقوم بودن، حقیقت، کمال اخلاقی و اندیشه تمدنی ماست، کلیت مجموعه در قامت یک حجمِ پیکره وار عظیم الجثه، پیاده راه های هوایی را همچون تراس های شهری معلق به یک دیگر متصل می کند و نقشی از تبلور فضایی را رقم می زند، در عین حال تبلور فضای منفی و آسانسورهای بزرگ مقیاس رویه ی دیگری از تجربه انسانی را پیش روی مخاطب قرار می دهد تا مجموعه پلی باشد میان واقعیت و خیال.متاسفانه هبیتات 67 برخلاف پیش بینی سفدی به هیچ وجه از نظر هزینه یهینه نبود، هزینه ساخت مجموعه به رقمی حدود 22195920 دلار بالغ شد، یعنی برای هر واحد تقریبا 140000 دلار، جدا از این مجموعه عملا جذب شهر نگردید، چرا که فاصله اش از مرکز مونترال زیاد بود، اما نهایتا پروژه هنوز یکی از نمونه های موفق پیش سازی در مقیاس کلان است و الگوی ساخت و ساز صنعتی و کارخانه ای سفدی همچنان یکی از بهترین و شاخص ترین نمونه ها برای تمامی ان هایی است که تلاش دارند در مقیاس وسیع دست به ایده ال سازی بزنند.






http://www.habitat67.com
 

پیوست ها

  • 16456345760111695281752011162295211.jpg
    16456345760111695281752011162295211.jpg
    96.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
این خانه مثلثی شکل و برامده از زمین در گیفو ، ژاپن ، توسط استودیو ژاپنی Katsutoshi Sasaki + Associates طراحی شده و تمام پنجره ها و درهای فضای داخلی به سمت حیاط کوچک در مرکز خانه باز می شوند . یک اتاق خواب ، نشیمن ، استخر و حمام در طبقه همکف و دو اتاق خواب دیگر در پیش آمدگی طبقه بالا واقع شده اند . شکل خانه به دلیل وجود بادهای قوی در منطقه ، به شکل مثلث درآمده تا بتواند بارهای تحمیل شده به ساختار را کاهش دهد . فضای باز مرکزی ، نقش تهویه طبیعی به خصوص در طول ماه های تابستان را دارد . این خانه مسکونی ، معرفِ محیط اطراف و شرایط سایت پلان است . در فصل زمستان ، وزش بادهای غربی در این منطقه شدت می گیرد ، بنابراین با بسط دادن به فضای سقف و امتداد آن تا زمین ، این ساختمان در برابر این بادها ایمن می شود . در فصل تابستان ، گرمای انباشته شده در ساختار ، توسط VOID مرکزی داخلی به فضای بیرون هدایت می شود . دهانه ها تنها در سمت شرق و غرب حیاط مرکزی باز می شوند و در سمت شمال و جنوب سایت ، هیچگونه بازشویی وجود ندارد . در این روش ، نفوذ گرما در تابستان و از دست دادن آن در زمستان می تواند به راحتی کنترل شود . به گفته معمار ساختار : با توجه به چهارچوب سایت ، عناصر خارجی ، حرارت محیط ، ارتباطات خانوادگی ، طرح ساختار و هزینه ، بهترین تصمیم ، انتخاب طرح مثلث شکل بود .
خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

خانه اوگاکی ؛ رابطه نزدیک بین طبیعت و زندگی

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com

 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به گزارش معماری نیوز، خانه OLS در منطقه بیرونی شهر اشتوت گارد توسط گروه معماری J. Mayerبا ترکیبی از منحنی ها و پیچ و خم های داده شده و برای به حداکثر رساندن چشم انداز آن ساخته شده است.

از خصوصیات بالکن تو رفته در دیوار با پیچ و خم بتونی شکل ، محافظت از خانه در برابر افزایش دما و حرارت ناشی از تابش خورشید است. همچنین از سیستم ساختمانی زیست محیطی پنل های خورشیدی جهت جذب دما و تابش انرژی نیز بهره گرفته شده است.

در این خانه کلیه مکانها شامل: اتاق نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه توسط طبقه ای با سقف لعابی در یک جا احاطه و تجمیع شده است تا با استفاده از منحنی های ایجاد شده با دیوار، اجازه برگشت نور طبیعی داده نشود.

کاربرد پنجره های تمام قد باعث شده است که منظره دره باغ بیش از کامل دیده شود.

حمام ها و اتاق خوابهای طبقه بالا توسط یک راه پله مرکزی بزرگ با طبقه پایین مرتبط شده است که پله ها توسط دیوارهای منحنی شکل محصور شده اند.

تخته های نازک و باریک و صفحه های ضدتابش خیره کننده ای که با مواد ترکیب شده اند، یک محیط آگاهانه معماری را ایجاد کرده است.













 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز

بازی پوسته های متفاوت و هماهنگ اثر با حجم و ورودی

نمای افقی خانه ی صندوق پست و کشند افقی ان

بازشویی خلاقانه در گوشه ی کار

دیدی بهتر از کشند افقی کار به منظور بازی حجمی و تناسب بیشتر با فضا

بازی نور و سایه در فضای داخلی خانه

بازی نور و سایه به همراه زون بندی فضاهای متفاوت خانه با چیدمان مبلمان و بدون استفاده از دیوار

خلق فضاهای باز و نیمه باز با بازی حجمی قوی طراحی در اثر به همراه کاربرد پوسته های متفاوت

www.architizer.com
[TR]
[TD]

کاری که معماران اِم سی بِریدچارلز ریان طراحی کرده اند،ساختمانی مسکونی در استرالیا است.این اثرمانند فضایی یک سویه، الحاقیه ای نیمه و گشایشی ناتمام است.ولی در بربیرون این کار، اثری از این فضای نیمه کاره نیست، همچون نمونه ی جدیدی از ایوان ِ جلوی تالارهای گفتمان است؛ مرکز چندین حس ِطیبعی همچون ،آسمان، خورشید، نسیم، صدا و بوی آب است ،وقتی مخاطب در عصرگاهی زیبا به این جا می رسد و ستاره هارا تماشا می کند ،مهم نیست که هنوز ان جاست ،بوی دریا رااستشمام می کند، آن را به درون می کشد، این اورا دگرگون می کند و به او یادآوری می کند که این تنها نوعی از نیروبخشی است.ما ساختمان هایی را دوست داریم که بر لبانمان تبسم می نشانند (نه خنده). این اثر بر لبان مخاطب تبسم می آفریند؛ ساختمانی با کوچکترین پوسته بر شبه جزیره است؛ بازی حجمی این اثر به شکل صندوق پست شروع می شود و به شکل ایوانی سالم و چند پوسته گشوده می شود و برای تعدادی، قایقی وارونه است؛ برای بعضی دیگر، یک موج یا صخره است.معماران این اثر، دوست دارند که به چیزهای زیادی درمی آید ،مردم می ایستند و درباره ی این معماری از طراحانش سوال می پرسند و معماران در جواب می گویند "این همان چیزی است که شما برداشت کرده اید."​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه ی " خانه ی کمیسیون ملی المپیک " کاری از معماران اینوِنشن است . این کار، ایده ی پویایی در ورزش را با ترکیب انتزاعی فضای پله و میز پذیرش ارائه می کند . اولین منظره ای که با آن روبه رو می شوید، میزی درون گرا ( در خودجمع شده) به همراه شکافی بی پایان است و بعد از آن، راه پله ای برون گرا را می بینید ؛ مانند راهِ گشوده ای به سمت آسمان است، جایی که قله، انعکاس خود را می یابد، نشانی ازاین است که تلاش هرگز خاتمه نمی یابد و این که موفقیت های انسانی هیچ گاه تمامی ندارند . این ساختمان در اواخر قرن نوزدهم برای مالکی خصوصی ساخته شده بود و پیش از این، به شکل خانه ای مسکونی متعلق به یکی از رهبران حزب کمونیسم کاربرد داشت . بعدها، در سال های 1960 به منظور کاربری های دولتی بازسازی شد و تا سال 2011 دست نخورده باقی مانده بود . سازه ی این پروژه در سطح زیرزمین مستحکم شده بود که به معماران اجازه داد تا بازشوهای مهمی را در دیوارهای طبقات و فضای پله به کاربرند، بدین گونه، راه پله، از فضایی به فضای دیگر راه می یابد و کاملا در سازه ی ساختمان جا می گیرد . راه پله بر پایه های استیل، به همراه صفحات اِم دی اِف ساخته شده است و با روکش چوب اَفرا تمام می شود . پله ها و نرده های کناری هم از همان چوب ساخته شده اند . نرم افزارهای راینو و 3ds max برای تولید این سازه ی پیچیده به کار برده شده اند ؛ ولی بیشتر جزئیات، در سایت و در دفترچه ی اسکیس طراحی شدند .​
فضای پله و جای گیری ان در تمام سطوح افقی و عمودی

ابتدای فضای پله و حس پویای موجود در تمام عناصر طراحی شده

فضای پله

شکاف میانی میز پذیرش

ترتیب بصری میز پذیرش و فضای پله

فضای داخلی مجموعه

فضای داخلی مجموعه

فضای داخلی مجموعه

درگیری کامل مجموعه با فضای پله

نمای بیرونی ساختمان از خیابان

نمای داخلی مجموعه با سبکی متفاوت

نمای داخلی مجموعه با سبکی متفاوت

ریتم بسیار خوب ستون ها و پنجره های خاص قرن نوزدهم

پشت مجموعه به هماره فضای سبزی دنج و زیبا

دیوار پشتی میز پذیرش

یکی از اتاق های مجموعه

پلان طبقه ی همکف

پلان طبقه ی اول

مـنـــــــبـع : www.architizer.com
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[TD]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
پاویلیون موبایل آرت اثر زاها حدید بالاخره توانست ،خانه ی دائمی خود را در خارج از موسسه ی دو مونده آراهه واقع در پاریس بیابد، این پاویلیون سفر یک ساله خود را ازسال 2008 آغاز کرد که شامل شهرهایی همچون نیویورک، توکیو و هونگ کونگ می شد. شرکت چنل آن را به این موسسه هدیه کرده است ؛ این مرکز قرار است که توسعه ی برنامه های وسیع فرهنگی، در مرکز شهررا حمایت کند و میزبان نمایشگاه هایی خواهد بود که ذوق و استعداد طراحان، هنرمندان و معماران عرب زبان را به نمایش می گذارد.با توجه به درکی از سیستم ذاتی این پروژه است که می توان گفت که سازه ی پاویلیون شنل بازخورد رویکری عملکردی و کانپچوال را شکل داده است، هندسه ی سیال و خطوط ارکانیگ، مجموعه ای از فضاهای خالص و پویا را خلق کرده استو در حقیقت این پاویلیون فضایی میان،تضادِ تاریکی و نور، داخل و خارج و ساختی طبیعی و مصنوعی را تولید کرده است. پوسته های مواج و توده های حجمی پویایی که به هم نزدیک می شوند، همه و همه، همیشه کیفیت و تجربه ای از حضور، در فضایی نمایشگاهیی را می سازد در حالی که همچنان با حرکت های ذاتی فضاهایش، فرد را در مجموعه هدایت می کند.​
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بازتعریف کیفیت فضایی ؛ خانه ی دائمی پاویلیون موبایل آرتِ زاها حدید [/FONT]

[TD="bgcolor: #CDCDCD"][FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT][/TD]
[/TD]

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[TD]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]معمار عراقی زاها حدید به خاطر آثار ضد گرانشی-مبارزه طلبانه خود از معماران با روی کرد تجاری ولی دیکانستراکتیو شناخته شده است و بدون هیچ تعجبی ویلای هیل کپیتال مشرف به مسکو باید یک شگفتی عظیم و بسیار لوکس تر از هر خانه فانی تنها باشد . مانند بسیاری از کارهای دولتی و عمومی او – ترکیبی از شیشه ، بتن و فولاد – نگاه او ، رویکرد شئ در چشم انداز است . با این حال ، استراتژی سازه بر روی زمین پاسخی به توپوگرافی مجاور و همچنین درگیری با جنگل است . در پایین ترین سطح ساختار ، استخرهای شنا و فضاهای سرگرمی ، فضاهای زندگی و غذاخوری و پخت و پز از طریق یک آسانسور شیشه ای به بالاترین سطح ساختمان تا ارتفاع 70 پا می رود که اتاق خواب ها ، سالن و تراس ها قرار دارند . و باز هم مانند بسیاری از پروژه های شهری او ، یک حس حرکت در کل ساختار وجود دارد ؛ یک ایده درون بافته از طراحی معماری که در طبیعت به زیبایی ایستاده است .
[/TD]
[TD="bgcolor: #CDCDCD"][FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT][/TD]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
zaha-house-computer-model
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
zaha-home-half-finished
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
zaha-hadid-villa-models
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
zaha-new-home-construction

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] بنای ابداعی طراحان ایرانی‌ از سنگ‌های بازیافتی، نامزد جایزه جهانی معماری

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 92021812121
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳




طراحان با استفاده از قطعات رنگارنگ سنگ های بازیافتی و دور ریختنی، موفق به ساخت یک مجتمع مسکونی زیبا شدند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محلات بزرگترین تولیدکننده سنگ آهک متخلخل در ایران محسوب می‌شود و تعداد زیادی کارگاه و کارخانه‌های برش و فرآوری سنگ های ساختمانی در این منطقه وجود دارند؛ اما در فرآیند برش سنگ‌ها حجم زیادی سنگ دور ریز تولید می شود.

گروه معماری AbCT‌ تهران در طراحی نمای داخلی و خارجی یک آپارتمان مسکونی از قطعات سنگ های رنگارنگ دور ریختنی و بازیافتی استفاده کرده اند.

در طراحی نمای داخلی و خارجی «آپارتمان شماره یک» تنها از تکه سنگ های غیر قابل استفاده معادن مختلف منطقه استفاده شده است؛ ترکیب سنگ ها با رنگ های مختلف باعث خلق یک الگوی ارگانیک و زیبا در نمای ساختمان شده است.

این ساختمان پنج طبقه دارای چهار طبقه مسکونی است و در هر طبقه دو آپارتمان سه خوابه طراحی شده است؛ سنگ هایی که در نمای خارجی ساختمان استفاده شده است، برای تزئین بخش داخلی خانه ها نیز به کار رفته اند.

نمای سنگی مانند عایق طبیعی از ورود گرما به داخل منزل جلوگیری می کند؛ همچنین با استفاده از سایه بان های متحرکی که روی پنجره ها نصب شده اند، امکان کنترل نور و گرما در طول روز فراهم می شود.

باز بودن سایه بان پنجره ها در فصل زمستان به دریافت گرما و نور بیشتر خورشید کمک می کند و بسته بودن آنها در طول تابستان از ورود گرمای بیش از حد به منزل جلوگیری می کند.

آپارتمان شماره یک در سال 2010 تکمیل شد و طرح گروه معماری AbCT‌ تهران با حضور رامین مهدی زاده، حسین سهراب پور و مهدی مهدی زاده به عنوان نامزدهای یک جایزه معماری جهانی معرفی شدند.


انتهای پیام


استفاده از سنگ های دور ریختنی در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان



استفاده از سنگ های دور ریختنی در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان



طراحی «آپارتمان شماره یک» با استفاده از تکه سنگ های دور ریختنی



«آپارتمان شماره یک» با استفاده از سنگ های دور ریختنی







 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانواده ای اهل دالاس یک تیم از معماران حرفه ای را استخدام کردند تا برای نوه هایشان یک خانه درختی بسازند!
 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اختصاصی معماری نیوز: در خصوص کار با جزئیات اجرایی منحصر به فرد و تجربه معماری با منحنی های پیچیده، تنها رمز موفقیت، صبر و پشتکار است.

پس از گذشت نزدیک به یک دهه از اجرای چنین طرحی توسط Robert Harvey Oshatz، این ساختار بیشتر شبیه به یک خانه درختی شده است.

این خانه از سایبانی که اطرافش را احاطه کرده، آویزان شده و از هر خانه درختی دیگری که تاکنون در تمام دنیا ساخته شده، عظیم تر، پیچیده تر و دارای منحنی های بیشتری است.



به گزارش معماری نیوز، این ساختمان به واسطه فرم ابتدایی اش به سمت جنگل اطراف کشیده شده است. بعلاوه، منحنی هایی که به داخل و خارج حرکت می کند، علاوه بر ایجاد دیدهای متنوع، با پوشش گیاهی منطقه – چه گیاهان همیشه سبز و چه گیاهان برگ ریز- همبستگی بیشتری ایجاد می کنند.

تنوع و انعطاف در جزئیات اجرایی چوب و فلز، باورکردنی نیست و هر قطعه به گونه ای طراحی شده که با فرم و عملکرد خاصی منطبق باشد. مصالح چوب و سنگ، نمای طبیعی و ناتورالیستی دارند و حتی فلز نیز گاهی زنگ زده به نظر می رسد.

این منحنی ها و نحوه ترکیب مصالح در نمای خانه که حال و هوای جنگلی دارد، همچنان تا فضاهای داخلی ادامه پیدا کرده است: بازی با مفهوم سیالیت و پیچیدگی موسیقی- (منبع الهام طراحی برای معمار و کارفرما)، احساس جاری شدن از یک فضای داخلی به فضاهای دیگر.

پیچیدگی و تضاد معرف ایده طراحی برای این خانه نیمه انتزاعی، نیمه مدرن و نیمه طبیعی است- فرم ها در هم لغزیده اند، مصالح در قسمت های مختلف و به روش های گوناگون استفاده و بازیافت شده اند و عناصر سازه ای و تزئینی مداوما با هم تداخل دارند، چه در داخل و چه در بیرون بنا.














 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92041408277
جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰



استودیوی معماری Hiroshi Nakamura & NA «خانه شیشه‌یی نوری» را در هیروشیمای ژاپن طراحی کرده که ساکنان را از دیده‌شدن مصون نگه می‌دارد، درعین حال، امکان تماشای نماها و نور آفتاب را به آن‌ها از درون ساختمان می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بلوک‌های شیشه‌یی ظریف در ساختار این خانه به کار رفته و فرایند ریخته‌گری پیچیده‌ای برای خلق نمای 13 تنی طی شده که حیاط مملو از درخت بیرون را به رخ کشانده و برای جهان خارج شبیه یک آبشار سوسوزننده به نظر می‌رسد.

این ساختمان در میان ساختمان‌های بلند مرکز شهر هیروشیما قرار گرفته و باغچه آن در طبقه اول و نمای شیشه‌یی در طرف خیابان این سازه قرار دارند تا نور خورشید دریافتی از سمت شرق را بیشینه کرده و ارتباط بصری را با شهر برقرار کند.

بلوک‌های شیشه‌یی به کاررفته با استفاده از بوروسیلیکات و مواد خام برای شیشه نوری به منظور ایجاد شفافیت بالا ریخته‌گری می‌شوند.

فرایند ریخته‌گری شامل خنک‌ کردن آرام شش هزار بلوک‌ 50*235*50 میلی‌متری است.

فضای کوچک مملو از نور این خانه منفرد، مقایسه ظریفی با خیابان‌های عریض های‌تک ارائه می‌دهد.

انتهای پیام


خانه نوری



خانه نوری



بلوک شیشه‌ای



خانه نوری



خانه نوری



خانه نوری



خانه نوری



خانه نوری



خانه نوری
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
جالب بود ممنون

خیلی وقت پیش هم شبکه چهار یک ساختمان نشان میداد که تماما از شیشه بود و ا زهیچ لامپی در ساختمان استفاده نشده بود کل روشنایی خورشید ماه تامین میکرد خیلی زیبا بود
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه باتلو - آنتوني گائودي
مـنـــــــبـع : كتاب هزار سال معماري جهان


با خانه باتلو در سالهای 1905 تا 1907 که بازسازی یک بلوک آپارتمانی است عمده ترین آثار غیر دینی گائودی همزمان با پارک گوئل آغاز می شود.​
مصداق بارز همخوانی و مشابهت های آشکار را می توان در این خانه جستجو کرد. بر همین مبنا، برخی از منتقدان بر منابع دریایی گائودی،مانند موج ها ، مرجان ها ،استخوان های ماهی و آرواره هایی گشوده تأکید می کنند و برخی دیگر بام اژدها گونه خانه را به یک اعتبار ممکن مذهبی تعبیری از خیر و شر می پندارند.​
خواه چنین قیاس هایی با منظور گائودی مطابقت کند،خواه خیر. تأثیر ژرف قالب های این معمار را بر تخیل، موضوعی است که همه این منتقدان بر آن تأکید می ورزند.​

فضاي داخلي خانه باتلو

نماي خارجي خانه در شب

نماي خارجي خانه در روز

نماي ديگري از خانه

فضاي داخلي

فضاي داخلي

فضاي داخلي

فضاي داخلي

فضاي داخلي

جزئيات فضاي داخلي

جزئيات سقف

جزئيات سقف

جزئيات سقف داخلي

جزئيات فضاي داخلي

فضاي داخلي آپارتمان هاي مسكوني

فضاي داخلي آپارتمان هاي مسكوني

اسكچ اوليه خانه باتلو

برش دستي از خانه باتلو
 
بالا