نمونه موردی های مسکونی

designer.Ali

عضو جدید


مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com



معماران زاها حدید ویلایی زیبا برای سایتی مشرف به شهر تاریخی دابرونیک Dubrovnik در کرواسی ( 300 تا900 متر بالاتر از سطح دریا ) طراحی کرده اند . کانسپت ها برای کمک به تعریف سبک معماری Resort توسعه یافته که در نهایت از 400 ویلا به همراه دو هتل 5 ستاره ، آپارتمان لوکس ، امکانات خرده فروشی و 18 زمین گلف ، تشکیل شده است . سطح بالای سایت اجازه می دهد تا یک نمای باشکوه از ساختمان در همه جهات دیده شود . پیشنهاد معماران زاها حدید ، یک ساختار متمایز و منحصربه فرد با حسی قوی از هویت و شخصیت بود . ساختار بسیار رسا و پرمعنی ، تندیسگون با احساسی برانگیخته از نور و فضا است . طراحی از توپوگرافی Croatian Karst الهام گرفته که دارای صخره هایی با لبه های تیز ، غارها و گودال ها می باشد که در قالب طرح تأثیر گذاشته . به زبان استعاره ، ساختار مانند یک قطعه سنگ یا صخره به نظر می رسد که تا حدی در زمین فرو رفته .

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا
 

designer.Ali

عضو جدید
مُسلِر لافتس

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


پروژه 12 طبقۀ Mosler Lofts در سیاتل – واشنگتن - ، طراحی شده توسط Mithun نمونه ای از نحوه ایجاد ارزش از طریق نوآوری ، طراحی پایدار فراتر از یک چشم انداز پیشرفته اولیه می باشد که در 6 ماهه اول خود در بازار به دلیل ویژگی های پایدار بسیار و طراحی معاصر آن ، 90 درصد آن فروخته شد . ساختار دارای ویژگی های تهویه طبیعی ، نور روز و پشت بام سبز که آب باران به همراه ایجاد یک محل تجمع برای ساکنان ، ***** می کند . هر کدام از ساکنان کنترل شخصی بر روی سرمایش و گرمایش فضای خود دارند . سنسورهای CO2 تهویه را در واحد ها و پارکینگ کنترل می کنند . سقف فوق العاده عایق بوده و شامل مناطق کاشت گسترده می باشد . ارتفاع 10 فوتی پنجره ها اجازه ورود حداکثر نور روز را می دهد . از وسایل فلورسنت فشرده در سراسر راهرو ها و همچنین از چراغ های LED برای روشنایی بیرونی استفاده شده .

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس

مُسلِر لافتس
 

designer.Ali

عضو جدید
خانۀ بطری کِلاین،برنده جشنواره جهانی معماری 2009 ؛ توالی فضایی

مـنـــــــبـع : http://www.worldbuildingsdirectory.com/project.cfm?id=1402


در این خانه احساسی از رسیدن به طبیعت و یک محیط زیست منحصر به فرد،در تضاد با تمام خانه های آن شهر وجود دارد.موقعیت ساختمان مکان یابی و ارتباط آن با بادهای غالب،نقاط احتمالی ورودی،توپوگرافی و پوشش گیاهی در نظرگرفته شده و کاملأ با محدودیت های سایت همخوانی دارد. معماران استرالیایی (کارلِس رایان وپرَهران) به ایدۀ بطری کلاین (تصویر شماره 9) به خاطر زیبایی آن گرایش داشتند و به قرار دادن اتاق ها درون بطری، به شکل اشیاء جا داده شده درون آن ، نگاه می کردند. ساختمان دارای یک ساختار مارپیچی ، سبک و تا حد زیادی مزین به صفحات ضد احتراق ِفلزی و سیمانی است.حیاط مرکزی وظیفۀ سرمایش و تهویۀ متقاطع را دارد.پنجره ها از چوب بامبو هستند و نور مصنوعی برای کارایی بهتر آن انتخاب شده.

2

3

4

5

6

7

8

9
 

designer.Ali

عضو جدید
ام وي ار دي وي؛ از خانه لباس های مستعمل تا خانه از میان شکسته

مـنـــــــبـع : designboom.com



گروه معماری ام وی آر دی وی در سال 2008 و در سه سالانه میلان اقدام به رونمایی از خانه لباسی اش نمود که از ترکیب لباس های دسته دوم در شمایل یک اتاق شکل گرفته بود. هنرپيشه معروف و فعال زیست محیطی؛ برد پيت موسسه ي خيريه اي با نام ام اي ار MIR تاسیس کرده است که هدفش ساخت خانه های پایدار و کم هزینه برای خانوارهای فقیر و یا خانوارهای ساکن در منطق بحران زده ی حاصل از بلایای طبیعی یا جنگ های داخلی است شعار این موسسه كم هزينه بساز و درست بساز است. یکی از اولین این پروژه ها برطرف کردن نیاز به یک خانه کم هزینه ولی پایدار و در عین حال واجد طراحی سطح بالا برای بازسازی نه محله پایین دست شهر ساحلی نیوارلئان بود. گروه معماري او وي ار دي وي توسط موسسه ي ام اي ار براي طراحي نخستين خانه بعنوان بخشي از باز زنده سازي و بازگرداندن تازگي به محل دعوت شد. گروه معماري ام وي ار دي وي ملهم از خانه های لباسی 5 خانه ي از وسط برگشته طراحی کرده است که برای ان هایی که با اثارشان اشنا هستند بی نهایت شبیه خانه متعادلشان می باشد که این جا توسط اتووود معرفی شده است .

ام وي ار دي وي؛ از خانه لباس های مستعمل تا خانه از میان شکسته

ام وي ار دي وي؛ از خانه لباس های مستعمل تا خانه از میان شکسته

ام وي ار دي وي؛ از خانه لباس های مستعمل تا خانه از میان شکسته

ام وي ار دي وي؛ از خانه لباس های مستعمل تا خانه از میان شکسته

ام وي ار دي وي؛ از خانه لباس های مستعمل تا خانه از میان شکسته
 

Designer.Saeed

عضو جدید

بنای محدودِ هریسون و وایت؛ ابژه ایی پیچیده برامده از ترکیب پلان ازاد با پوسته های تِکتُنیکی مـنـــــــبـع : www.dornob.com


پلان این خانه به ظاهر پیچیده ، به طرز شگفت آوری ساده است، دیوارها و سقف های خم و کج و معوجِ آن ، مسیر نور خورشید را منعکس می کنند . سقف شیبدار یک کارکتر خلاق است که نه به طور تصادفی و انتزاعی و هنری بلکه مبتنی بر مشی خاص به طرح اضافه شده است . شرکت معماری استرالیایی هریسون و وایت ، از مدل های کامپیوتری برای ایجاد شبیه سازی های قبل از ساخت ، استفاده کرده اند که مسیر نور روز را ، از طلوع تا غروب دنبال کنند . از تکنیک معکوس-سایه برای طرح ریزی شرایط نوری در طول روز، محل سایه ، دامنه و فضا در داخل و خارج بنا استفاده شده است . بین این گزینه های الهام گرفته از خورشید و حفظ حریم خصوصی مربوط به تصمیم گیری های طرح ، نتیجه نهایی یک شئ پیچیده است که پاسیو خارجی ، ایوان و فضای بالکن را شکل داده تا تعادلی در نمایش و دید و سبزی یه وجود آورد .

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده
 

Designer.Saeed

عضو جدید
تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ؛ نوزایی کارکردی پوسته مـنـــــــبـع : www.dornob.com


طراحی ساختمان خوب ، ساختارهای بسیار کوچک را داخل خود پنهان می کند . این خانه در نگاه اول ، مانند یک خانه متحرک لوکس با اندازه کامل به نظر می رسد ، اما توهم حجم بزرگ این فضا ، از ساختار موقت و چادری شکل آن می آید . نام آن را به شکل ماهرانه ای اپرا گذاشته اند ، شاید به خاطر شباهت بصری خود به سالن موسیقی معروف در سیدنی . محوطه های لایه بندی آن با ظاهری مدرن و پارچه هایی ضخیم، براق بوده و به راحتی جمع و جور می شوند . فضا دارای کفی چوبی ، دو تخت خواب ، توالت ، سیستم آب سرد و گرم و نورهای LED می باشد . همه اینها به عنوان بخشی از هسته ساختار ساخته شده اند . مصرف سوخت این تریلر به مراتب کمتر از یک کَمپر تمام عیار است .

تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ

تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ

تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ
 

designer.Ali

عضو جدید
لیوینگ ارکیتکچر ـ یارمند/ ویسناس؛ خانه ایی در شن های روان

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com



لیوینگ ارکیتکچر نام سازمان غیر انتفاعی ایست که با هدف اعمال تغییرات عمده بر معماری و کسب و کار اجاره خانه در تعطیلات بریتانیایی ها پروژه ایی را به همین نام کلید زده است. لیوینگ ارکیتکچر در برخی از افتاب گیرترین مناطق بریتانیا اقدام به اجرای طرح هایی از معروف ترین معماران معاصر نظیر پیتر زُمتور Peter Zumthor ، مایکل و پتی هاپکینز Michael & Patty Hopkins، دفتر معماری نـُـرد NORD، دفتر معماری یارمُـنـد/ویسناس Jarmund/Vigsnæs و ام وی آر دی وی MVRDV خواهد نمود و ان ها را به مشتاقان اجاره خواهد داد، اتووود پس از معرفی خانه سکولار زمتر به معرفی خانه شنیِ دفتر معماری یارمُـنـد/ویسناس می پردازد به مرور تمامی این طرح ها را معرفی خواهد کرد. خانه شنی درست در ضلع جنوبی روستای خوش منظره تروپـِـنـِـس Thorpeness در سُفـُـلک Suffolk واقع شده است، در شاعرانه ترین نقطه بر لبه دریا، ارام گرفته در میان شن های روان. شما می توانید از پذیرایی و نشیمن خانه یک راست به کناره ساحل بروید یا از تراس، اتاق های خواب و حمام های تعبیه شده در طبقه بالا به چشم اندازهای پانارامیک دریا چشم بدوزید و از ان لذت ببرید. گروه لیوینگ ارکیتکچر برای طراحی و ساخت این خانه بر این کرانه ی اشنای انگلیسی از دفتر معماری معروف و شناخته شده نروژی یارمند/ ویسناس Jarmund/Vigsnæs Architects دعوت به عمل اورد. این دفتر معماری که بسیاری از طرح های معروفش را در اسلو و نزدیکی های ان ساخته به خوبی بر نیاز به برقراری تعادل میان مزایای مدرنیته با ارزش های سنتی ایی هم چون ارامش و صمیمیت واقف است و این روح را به خوبی در طرح دمیده خانه ایی که گنجایش نه نفر را دارد تا دسامبر 2010 اماده بهره برداری می شود. خبر مربوط به پروژه پیتز زمتر را می توانید این جا مشـــــــــــــــــــــــــــــاهده فرمایید: http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=206

-

-

-
 

designer.Ali

عضو جدید
پرواز خانهِ فیلم آپ؛ شبیه سازی تخیل و عینیت بخشی به فانتزی طراحی

مـنـــــــبـع : www.inhabitat.com



شاید با واقعیت جور در نیاید اما در حرکتی بر گرفته از انیمیشن شرکت پیکسار؛آپ، خانه ایی متصل به بالنهای زیاد از میدان هوایی در شرق لوس آنجلس توسط کانال نشنال جئوگرافیک ـ برای برنامه "چقدر می تونه سخت باشه؟"ـ برای شکستن رکورد جهانی بزرگترین پرواز بالنها به فضا پرتاب شد . بخش شگفت انگیز ماجرا این است که ، خانه تا ارتفاع 10000 پا از سطح زمین ، پیش از بازگشت به زمین ، بالا رفت . این آزمایش نتیجه تجربه مهندسان ، دانشمندان و دو خلبان با تجربه بالن بود . این سفر به مدت یک ساعت طولانی در یک صبح روشن و آرام در 5 مارچ صورت گرفت .

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک

زندگی واقعی ، ورژن UP ، پرواز با 300 بادکنک
 

designer.Ali

عضو جدید
آپارتمان کرکره ایی شیگرو بان؛ سیاست نور و فاصله

مـنـــــــبـع : http://www.inhabitat.com/2010/07/29/metal-shutter-houses-glimpse-of-the-future-and-ode-to-the-past/


يكي از مكان هاي داغ براي معماري حال حاضر محله ي چلسي در شهر نيويورك است كه در مجاورت ديوا ر برخي از اسمان خراش هاي شيشه اي جديد اين خانه اپاراتمان زيبا؛ متال شاتر هاوس، كه تاثیری عمیق بر معماری و روندهای جاری بر ان خواهد گذاشت قرار دارد بنا توسط معمار مشهور بين المللي شيگرو بان Shigeru Ban طراحي شده است.اين خانه ي پنجره كركره اي فلزي دااي پوسته ي متحركي است كه به ساكنين خود اجازه ي باز كردن پنجره هاي شيرواني مانند يا بستن انها را ميدهد. اين پوسته ي متحرك بسيار ساده است ولي راه خوبي براي اجازه دادن به ساختمان براي وفق دادن و تغيير دادن شرايط محيط اطراف بدون تمرکز بر اقدامات انرژی بر پیش پای طراحی گذاشته است. اين اولين پروژه امریکایی شيگرو بان است یک ساختمان مینیمال و جمع و جور كه کاملا به عناصر بنیادی اش متکی است شكل ساده ي جعبه مانند ساختمان 11 طبقه که كاملا به خيابان باز ميشود. مكاني كه محصولات مجموعه ایی از پنجره هاي كركره اي فلزي فضاي بزرگي که براي زندگي به وجود امده را از فضای بیرون جدا می کند.عرض پنجره هاي كركره اي 20 فوت و ديوارهاي شيشه اي داير بر ان به نحوي است كه ساكنين ميتوانند فضاي زندگي خود را متناسب با خواسته و نيازهايشان كنترل كنند.انها ميتوانند نور طبيعي روز را به داخل هدايت كنند يا بلعكس، پنجره هاي كركره اي را براي شكستن و انحراف نور ، تششعات گرما و حفظ حريم شخصي ببندند. پنجره هاي كاملا باز هم براي جاري شدن هواي ازاد به داخل ساختمان براي يك روز دلپذير بسيار مناسب است.اقاي بان راه هاي جديدي براي استفاده از مصالح ساده تر ابداع کرده است. پنجره ها از يك تكنولوژي شبيه به درهاي تاشوي محافظ هواپيما استفاده ميكنند. كاربري بيروني پنجره هاي كركره اي با اين مقياس بزرگ نمايش بيرون ساختمان است، حتي بيشتر از پيشرفت شيشه بر حسب بازدهي نيرو است. اين پنجره ها راه حل شگفت انگيزي هستند، شايد انها براي نمايان كردن بسيار سودمند باشند، ولي به دليل كم بودن سايه اندازي موثر خارجي در سرتاسر صده اخير به طور عادي از اين راه براي كنترل افزايش گرما و تششعات قبل از ورود تهويه مطبوع و افزايش لعاب شيشه اي پيشرفته استفاده ميشود.الحاق پنجره هاي كركره اي به طرح واقعا به چشم نمی اید. خانه پنجره های كركره اي به سبب استفاده از این تکنلژی ساده در مقیاس وسیع، ارزشش برای ساکنانش و تاثیرات کم زیست محیطی اش بی نهایت قابل اعتناست. فضاهای زیستی خانه فضاهای زیرشیروانی مانند تصفیه شده هستند، اتاق های شخصی بزرگ در یک سو و فضاهای عمومی خانه در سوی دیگر. فضای داخلی تماما فضای باز است، ارتفاع اتاق نشیمن بالغ بر 20 فوت می باشد و درهای شفاف بنا نور طبیعی را در سرتاسر فضا می پراکند و زمانی که بدان ها نیاز نیست به سادگی در دیوار رول می شوند شبکه گرمایش سرمایش کار شده در کف طبقات گرما و سرمای ساختمان را دقیقا کنترل می کند.

-

-

-

-

-

-

-
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه زيرزمينيEarth house ؛گروه معماران BCHO

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com



گروه معماران BCHO خانه اي مدفون شده در زمين را در سئول كره به افتخار شاعر متوفي كره اي به نام Yoon Dong_joo يون دانگ جو كه اشعار زيبايي در بارة آسمان، زمين و ستارگان نوشته بود ساخته و تكميل كردند. خانه زيرزميني Earth House خانه اي آسماني است. اين خانه مسكوني بتني داراي دو حياط خاكي است كه تمام اتاق ها به آنها راه دارند. در ديوارهاي گلي خانه خاك حفاري شده ، و در ديوارهاي بتني حياط چوب درخت كاج اين مجل به كار رفته است. كانون توجه اين خانه بيشتر بر رابطه نخستين بين انسان و طبيعت مي باشد و با توجه دقيق به كارآيي ساختماني و احساس جسماني ما ساخته شده است. اين جعبه بتني 14 متر در 17 متر مدفون شده در زمين شامل 6 اتاق 1_pyeong ، دو حياط خاكي ، يك آشپزخانه كوچك، اتاق مطالعه، دو اتاق استراحت، حمامي با وان چوبي و سرويس بهداشتي است. تمام اتاق ها مجاور يكديگرند و مستقيماْ به حياط باز مي شوند. و"خانه كوچك" به حياط رو به آسمان باز مي شود.تناسبات اتاق ها به گونه ای است كه يك انسان بالغ بتواند به راحتي در آن دراز بكشد. اتاق ها مي توانند به هم وصل شده و يك اتاق بزرگتر را تشكيل دهند. درهاي آن كوچك هستند و وارد شدن به خانه مستلزم خم كردن بدن است. فشارهاي جانبي كه از زمين به چهار طرف ساختمان وارد مي شود به وسيله ديوار بتني ضخيم، بام مسطح و صفحه زير ستون تقويت شده است. در مركز ديواري كه صفحات ساختماني را تقويت مي كند يك ستون فلزي مخفي وجود دارد. ديوارهاي گلي تمام تقسيمات فضايي داخلي و ديوارهاي رو به حياط را تشكيل مي دهند. خاك استفاده شده در ديوارها از خاكبرداري محل به دست آمده . آز آنجائيكه درجه چسبندگي خاك موجود پايين بود، مقدار كمي سيمان سفيد و آهك به آن افزوده شد تا ديوارها بعداٌ راحت تر به خاك تبديل شوند. در گوشه هاي حياط چهار آبرو براي زهكشي تعبيه شده اند. و در آن يك سيستم خنك كننده مركزي و سيستم گرمايش از كف در زير خاك كوبيده شده و كف سيماني مورداستفاده قرار مي گيرد. تركيبي از لوله هاي خنك كنندة غير فعال و حرارت مركزي در اطراف ساختمان مدفون در زير زمين ،دما را در تابستان خنك و در زمستان گرم نگه مي دارد. درخت كاجي كه از محوطه بريده شده به حلقه هايي با ضخامت 80 ميليمتر برش زده شده و در ديوار هاي بتني حياط جا سازي شده طوريكه با فاسد شدن و گذشت زمان ميزبان گياهان كوچك و زندگي جديد باشد. در سايبان چوبي در ورودي خانه كوچك از سيم هاي كششي 39 ميليمتري استفاده شده است. الوار بازيافت شده به قطعات پهن 30 در50 ميليمتر بريده شده و با تسمه فلزي به هم وصل شده اند تا مصالح را نگه دارند. تمام مبلمان داخلي و كمدهاي لباس از چوب هاي باز يافتي درهاي بزرگ كره اي ساخته شده اند. از آتجاييكه اشعار Yoon يون بيانگر اميد به آينده از خطر بزرگي است كه او تلاش مي كرد از طريق خودداري و خود انديشي بر آن فائق شود، اميد ما بر اين است كه اين خانه زير زميني Earth House جايي باشد كه كه ما مادامي كه در عصر حاضر زندگي مي كنيم بتوانيم بر خود تاْملي داشته باشيم. معمار: بي يونگ سو چو Byoungsoo Cho گروه پروژه: Hongjoon Yang, Woohyun Kang, Taehyun Nam مكان : 789-55,Sugok2-ri,Jipyeong-myeon,Yangpyeong-gun Gyeonggi-do,korea

خانه زیرزمینی محصور در طبیعت زیبا

حیاط خاکی خانه با دیوارهای بتنی

اتاق های بزرگ با درهای کوچک

تقسیمات فضایی داخلی

مبلمان داخلی

تناسبات درها

حمام با وان چوبی

سایبان چوبی
 

designer.Ali

عضو جدید
دیپ پرپلِ فوکسِس؛ سرپناهی از هوا و شبکه

مـنـــــــبـع : www.designboom.com



فوکسس پروژه دیپ پرل" را بیش از یک "پناهگاه"برای سکونت توصیه میکند.به نظر می رسد که یک خانه تابستانی با باغ بزرگ مخصوص ثروتمندان باشد تا چیزی دیگر. فوکساس ایده ی این پروژه به رویاهای دوران کودکی خود ارجاع میدهد.مالکیت یک خانه درختی! ساختار فلزی دارای یک شبکه سه طبقه ای است که همه به یک تیر مرکزی متصل می شوند.ماکسیمیلیانو فوکساس برای "دیپ پرپل"پیشنهاد استفاده از لوازم" پر شده" از هوا را می دهد.همانطور که در تصاویر می بینید او از ورقه های پلاستیکی قابل تنظیم استفاده کرده است.

2

3

4

4
 

designer.Ali

عضو جدید
بیست پروژه نسل اینده ـ یو تانگ لیو، خانه کالیگرافیک؛ پوشی از تاریخ و منظر

مـنـــــــبـع : www.designboom.com



[FONT=&quot]بیست پروژه نسل اینده ـ یو تانگ لیو، خانه کالیگرافیک؛ پوشی از تاریخ و منظر بیست پروژه برای نسل اینده شامل بیست پروژه طراحی شده توسط بیست معمار از سراسر دنیاست که در تایوان به اجرا در خواهند امد، پروژه هایی شبیه به این و لیوینگ ارکیتکچر همگی از اسلاف خلف کیس استادی هاوسس های امریکا می باشند، اتووود که پیش از این در [/FONT]​
[FONT=&quot]و[/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=434​
[FONT=&quot]و[/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=513​
[FONT=&quot]به معرفی چندتایی از این پروژه پرداخته در این خبر نیز به معرفی اثری دیگر از این مجموعه؛ خانه کالیگرافیک می پردازد بیست پروژه ی نسل بعد که در بینال ونیز بدان پرداخته شد نمایشگاهی از 20 پروژه معماری معاصر بود، پروژهای از تایوان و تاییپه، نمایشگاه همینطور شامل نمایشگاهی از معماری بومی تایوان نیز بود. این ها را یو تانگ مدیر نمایشگاه می گوید او همچنین پروژه ی خانه ی نقش و نگار را نیز به نمایشگاه ارائه کرده است ان چه در مورد خانه ی نقش و نگاری شده می توان گفت انکه به هنر باستانی شباهت بسیار دارد و فرم ها و خطها به گونه ای بسیار وسواسانه نشانگر وجود خطها و نقش و نگار ها به عنوان پایه و نقطه ی اولیه ی طرح است[/FONT]. [FONT=&quot]برای لیو تاریخچه ی معماری بشر به نوعی تاریخ پیشرفت و تکامل فرم و فضا، تفکر بازنمود یافته در خطوط، پلان ها و حجم هاست. خط های خانه تبعیتی است از امتداد کوه های پوشیده از برف که بر فراز خط ساحلی فو لو حرکت کرده و با خطوط محاط کننده سایت نیز ترکیب شده و نهایتا در دل طبیعت فرو می رود نمای پشتی ان همانند یک تابلوی نقاشی چینی که در قامت سازه ظاهر شده است[/FONT]​

.../

///

////
 

designer.Ali

عضو جدید
همنشینی چهار ویلا به نظاره طبیعت

مـنـــــــبـع : architecturephoto.net - en



پروژه این چهار خانه در خارج از شهر اُسلو(Oslo) قرار گرفته و توسط ویلاهای سنتی نوروژی احاطه شده است.در تمام قسمت های این محله،یک چنین جو معماری به چشم می خورد.جایی که طبیعت و مناظر آن بر فضای بین خانه ها چیره شده است.همه این خانه ها دارای یک باغ خصوصی بدون حصار هستند.حریم خانه ی هر خانواده؛با جایگیری استراتژیک عناصر سبز-درختان و گیاهان-حفظ می شود."کارفرما از ما خواست تا در یک مکان بسیار کوچک چهار خانه را جای دهیم،مشروط بر اینکه،بدون افرایش مساحت که باعث بیشتر شدن مقدارسرمایه گذاری شود، مانند دیگر خانه ها با منظره و چشم انداز پیرامون رابطه داشته باشد.در نتیجه،چهار ویلا به صورت یک توده به سمت رودخانه کوچکی که از آن مکان عبور می کند؛گرایش دارد،فضایی که هر ویلا از باغ خصوصی خود لذت می برد".طراحی داخلی ساده و تاثیرگذار است و برای رویارویی با چشم انداز بیرون سازماندهی شده است. شرکت معماری ان آفیس(ON OFFICE)

2

3

4

5

5

6

8
 

ox_man_2007

عضو جدید
طرح مجموعه مسكونی فشم، متشکل از 8 ویلای اقامتی در اراضی پایكوهی كوهساران البرز در منطقه فشم شكل گرفته است.
طرح مجموعه مسكونی فشم، متشکل از 8 ویلای اقامتی در اراضی پایكوهی كوهساران البرز در منطقه فشم شكل گرفته است. این پروژه توسط شرکت مهندسان مشاور طرح و آمایش، با مدیریت ابوالفتح سپانلو و با طراحیِ نگار قره و مزدک سپانلو اجرا شده است. محیط طبیعی طرح علاوه بر شیب عمومی زمین دارای درختان كهنسال و زیبای گردو و سپیدار است.

تركیب زیبای این عناصر (شیب، درختان گشن و سربه آسمان سا، كوهساران البرز، تنوع رخنمون‌های سنگی و …) محیط طبیعی جذاب و چشم‌نوازی را ساخته است.
بر چنین بستر رنگینی برنامه‌ی طرح برای ساخت هشت واحد مسكونی (در ابتدا برنامه شامل پنج واحد مسكونی بود كه در جریان اجرای طرح، مساحت زمین مجموعه افزایش یافت و تعداد واحد مسكونی آن نیز به هشت رسید) مجادله‌ای جدی بین محیط طبیعی و محیط انسان‌ساخت را شكل داده است.



جدالی نه برای پیروزی كه برای رهایی. برای رهایی از تسلط نیرویی بر نیروی دیگر. مجادله‌ای رهایی بخش میان طبیعت و انسان ، با رعایت بیشترین حق و احترام برای دیگری كه به آزادی هر دو از سلطه‌ی دیگری انجامیده است. اینگونه است كه درختان كهنسال گردو و سپیداران زیبا با حجم‌های معماری شاخه‌زده بر ستونها تركیبی یگانه ساخته‌اند. هر جا درختی بوده است معماری خود را كنار كشیده و هر جاشیبی بوده است معماری بر پایه ایستاده تا شیب بگذرد.



هرجا صخره‌ای بوده معماری بر آن نشسته به نظاره‌ی دیگری تا بگوید حضور یكی به معنای نفی دیگری می‌تواند نباشد. مجموعه مسكونی فشم از واحدهای گسسته و پیوسته‌ای شكل گرفته است كه بر نشستگاه‌های گونه‌گون محیط طبیعی و در ترازهای تغییر یابنده‌ی آن تجلی متفاوت معمارانه یافته‌اند. تركیبی بدیع از دست‌ساخته و طبیعت كه در هر پیچش و چرخش، سیمایی تازه از لایه‌های درهم‌تنیده فضا به تماشا می‌گذارد و برای رسیدن باید طی طریق كرد. گذری پیوسته از بیرون به درون از فرود به فراز و از این به آن، با گذار از جهانی انباشته از تجربه‌های گوناگون دیداری و سرشار از جزئیات مینیاتوری پرداخت فضا كه به تمامی چشم‌اندازی برای " دیدن" و " پیوندیافتن" ساخته است. معماری، وصل و فصل انسان با طبیعت را شكل داده است. رنگ و بافت و تركیب مشابه نماها، سقف‌های رها در فضا، عناصر معماری مشابه (سایه‌بانهای پنجره‌ها، كف‌پنجره‌ها و …) گونه‌گونی را یگانه ساخته است. تركیب‌بندی ، سلسله‌مراتب، توازن و تعادل تركیبی، آرایش متكی به عوارض طبیعی، تداوم حضور بیرون در درون، جریان جاری فضا در ابهام ناشی از رنگ سفید به تشدید ارزش‌های محیط انجامیده است.

مجموعه مسكونی فشم در پنج بلوك و هشت واحد مسكونی ساخته شده است. بلوك اول شامل دو واحد و سه بلوك بعدی هر یك از یك واحد مسكونی شكل یافته‌اند و بلوك پنجم شامل سه واحد مسكونی است. هر واحد مسكونی، خانه‌ای جداگانه است كه ورودی آن از حیاط خانه است. حیاط پاره‌ای جداشده و مشخص یافته از فضای پیرامون است. دسترسی به حیاط‌ها را مجموعه‌ای از پله‌ها با طرح‌های گوناگون ممكن می‌سازد.

پله‌هایی با تداعی حركت طبیعی در سربالایی و تغییر شكلی دورانی در تاج حركت و پله‌هایی هم‌چون آیینه در برابر طبیعت با بازتاب‌های زیبایی آن. در هم رفتگی واقعیت و مجاز. تركیب مكعبی حجم‌های معماری با كنده‌كاری‌‌های بسیار در آن تداعی كننده عبور فضا و طبیعت از میان جرم است. چنین است كه توده و فضا در هم می‌آمیزند و هر لحظه‌ای از معماری همین است و هم آن. نیروهای ثقلی جرم با احتیاط بر زمین فرو می‌آیند و یا بطور كامل بر آن می‌نشینند تا به نظر رسد كه انگار معماری از زمین بر آمده است.

پروژه مجموعه ی مسکونی فشم در سال 2008 موفق به دریافت جایزه از مسابقه بین المللی معماری مرکز هنرهای زیبای شیکاگو گردید.





منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
نمای خارجی این واحدهای مکعبی با شیشه نشکن نسوز و ضدضربه پوشانده شده‌اند که در کنار خود انواع قالب‌های گیاهی و خورشیدی جذب انرژی‌های طبیعی را جای داده‌اند.
گروه معماری ACCENT بیروت اقدام به طراحی ساختمان مسکونی این منطقه با واحدهای شیشه‌ای مکعب مستطیلی در قالب‌های نامنظم هندسی کرده‌اند که این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های برتر معماری در بیروت شناخته شده است.

هر یک از واحدهای مسکونی این ساختمان در قالب‌های مکعب مستطیلی با زوایای نامنظم و شیب‌دار هندسی طراحی شده‌اند که به صورت پلکانی با فاصله‌های کوچک از یکدیگر در بدنه اصلی ساختمان قرار گرفته‌اند.

نمای خارجی این واحدهای مکعبی با شیشه نشکن نسوز و ضدضربه پوشانده شده‌اند که در کنار خود انواع قالب‌های گیاهی و خورشیدی جذب انرژی‌های طبیعی را جای داده‌اند.



قسمت‌های مجاور و کناری واحدها نیز از پنل‌های چوبی و بتنی تشکیل شده‌اند که در مجاورت و قسمت انتهایی خود اسکلت اصلی ساختمان را جای داده‌اند. این اسکلت اصلی از بتن و سنگ سخت معدنی تولید شده است که از بدنه صاف، اما اریب در قسمت تحتانی خود برخوردار است. نکته قابل توجه اینجاست که این ساختمان مسکونی از هر طرف به یک شکل و طرح جذابی قابل مشاهده خواهد بود.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
مجموعه مسکونی 142 واحدی نانت در شهر نانت کشور فرانسه و با توجه به اصول معماری پایدار طراحی شده است.
مجموعه مسکونی 142 واحدی نانت در شهر نانت کشور فرانسه و با توجه به اصول معماری پایدار طراحی شده است.

این پروژه توسط گروه معماری آلتا طراحی و اجرا شده است.

این پروژه به عنوان یک محله پایدار با فن آوری های سبز و چشم انداز بسیار زیبا طراحی شده است.



پروژه مجموعه مسکونی نانت شامل سه ساختمان مسکونی است که در نزدیکی بازار خرده فروشی شهر نانت تعبیه شده است. این مجموعه با هدف اجرای باغ شهر ایجاد شده است. برای بهره گیری مناسب از نور خورشید، جهت گیری تمام واحدها به سمت جنوب شرقی یا جنوب غربی می باشد. نکته قابل توجه در طراحی واحدهای مجموعه مسکونی نانت، طراحی تراس های سبز می باشد. همچنین در این تراس ها محل استراحت نیز به خوبی جانمایی شده است.



طراحی بام سبز، ارتباط پیوسته با محیط اطراف، دسترسی های محلی، بهره گیری از انرژی های نو و چشم انداز زیبا از ویژگی های مجموعه مسکونی پایدار نانت می باشد.











منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
برج های مسکونی پوتارجایا در کشور مالزی و در جنوب کوالالامپور واقع شده است.
برج های مسکونی پوتارجایا در کشور مالزی و در جنوب کوالالامپور واقع شده است. این برج ها توسط استودیوی معماری Nicoletti Associati طراحی شده است. این هشت برج عظیم و پیچیده به عنبخشی از برنامه ریزی بزرگ منطقه تجاری کوالالامپور در نظر گرفته شده است.

الگوی اصلی در طراحی این برج ها، ساختمان های سنتی در کشور مالزی هستند. فرم کلی برج های مسکونی پوتارجایا یادآور مشخصات یک قایق بادبانی و همچنین برداشتی از طراحی اسلامی در منطقه است که به صورت قوس نمایان شده است. این پروژه در فضایی بالغ بر 278000 مترمربع اجرا و در آینده به یکی از الگوهای ساختمان های پایدار و دوستدار محیط زیست تبدیل خواهد شد.



پوسته ی این ساختمان به صورت هوشمند عمل می کند و به دلیل عملکرد بالای انرژی، باعث صرفه جویی 50% در مصرف انرژی خواهد شد. برای تهویه ساختمان از تکنیک های خنک کننده طبیعی استفاده شده است و جهت قرارگیری برج ها با توجه به جهت وزش باد طراحی شده است. یکی از اصول طراحی در برج های پوتارجایا معماری سبز و استفاده از پتانسیل گیاهان برای بهره برداری در ساختمان است. در برج های مسکونی پوتارجایا از انرژی خورشید، باد و آب به روش های گوناگون استفاده می شود.











منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
ویلای ماهی، نمایشی از یک خانه ییلاقی مدرن گرمسیری است که نحوه تعامل با طبیعت را در آب و هوای گرم و مرطوب سنگاپور نمایش می دهد.
ویلای ماهی توسط گروه معماری Guz در کشور سنگاپور طراحی و اجرا شده است. این ویلا در فضای 726 مترمربعی طراحی شده است. ویلای ماهی، نمایشی از یک خانه ییلاقی مدرن گرمسیری است که نحوه تعامل با طبیعت را در آب و هوای گرم و مرطوب سنگاپور نمایش می دهد. ایجاد فضاهای باز و تهویه های مناسب و طبیعی، بهره برداری از محیط اطراف را دوچندان کرده است.

هدف اصلی در طراحی این ویلا، ایجاد ارتباط بین خانه با چشم انداز اطراف و در نهایت ارتباط با دریا است. ایجاد ارتباط با استفاده از پنجره های ویژه که اجازه می دهد تا نور طبیعی در فضای داخلی منتشر و دید به اطراف گسترش یابد. سقف های منحنی شکل ویلای ماهی، نمادی از امواج دریا است و همچنین تاکیدی بر وکود دریاست.



علاوه بر تعبیه پشت بام سبز در ویلا، از پانل های نازک فتوولتائیک برای تامین انرژی کافی در ویلا استفاده شده است. پشت بام این ویلا، فضای بسیار مناسبی برای گذران اوقات فراغت و تفریح می باشد.



ویلای ماهی، طراحی متواضع و در عین حال لوکس مسکونی است که به ساکنان خانه این فرصت را می دهد تا با هماهنگی و به راحتی با طبیعت زندگی کنند.







منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
زیربنای کل این پروژه 852 مترمربع می باشد. در طرفین این خانه، دو ویلا طراحی و اجرا شده است.
خانه باغ، نام پروژه ای است که توسط گروه معماران Guz در جزیره سِنتوسا در کشور سنگاپور طراحی و اجرا شده است. زیربنای کل این پروژه 852 مترمربع می باشد.

در طرفین این خانه، دو ویلا طراحی و اجرا شده است. بنابراین یکی از اهداف گروه طراحی، ایجاد حریم خصوصی در عین حالیکه به خوبی از منابع نوری نیز استفاده شود، بوده است.



ورودی ساختمان و تمامی اتاق ها و فضاها در جهتی طراحی شده است که نسیم دریایی را به خوبی دریافت کند. تراس این خانه به سمت مناظر سرسبز جزیره طراحی شده است تا بهره گیری بصری از از محیط اطراف افزایش یابد.



پشت بام خانه و تراس با پوشش سبز مزین شده است و این طرح علاوه بر زیبایی، تهویه بسیار مناسبی برای فضاهای داخلی می باشد. در طرفین خانه، دو استخر آب تعبیه شده است که این استخرها نیز علاوه بر زیبایی بصری، تهویه هوا را با عبور نسیم دریایی انجام می دهند.







منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

fa_arch

عضو جدید
مـنـــــــبـع : www.designboom.com


بدون شک، یکی از جالب ترین پروژه های انجام شده درحوزه ی شبکه جهانی وب، خانه ی موبایل تخم مرغی شکلی است که توسط "دای هایفی" 24 ساله در پاسخ به رشد روزافزون اجاره بها در بیجینگ ساخته شده. هایفی،دانشجوی رشته ی معماری که اخیراً فارغ التحصیل شده، این واحد موقت را طراحی و طی دو ماه گذشته در آن زندگی کرده است. تخم مرغ مذکور 6 فوت ارتفاع داشته و بر روی دو چرخ قرار می گیرد و از نوارهای نازک بامبو که به صورت حصیر به هم بافته شده اند ساخته شده است. پوسته ی خارجی آن از کیسه های کوچکی که به هم وصله دوزی شده اند تشکیل شده است. این کیسه ها حاوی بذر چمن بوده که به مرور زمان رشد می کنند و نقش عایق را برای این خانه ی تخم مرغی شکل ایفا خواهند نمود. یک صفحه ی خورشیدی با جهت گیری به سمت جنوب ، انرژی لازم برای تنها لامپ داخل تخم مرغ را تامین خواهد نمود. در طول روز، نور طبیعی از طریق بازشویی که در سقف تعبیه شده فضای داخل را روشن می کند. ورودی می تواند با یک پایه باز نگه داشته شود و تهویه ی طبیعی را تامین نماید. اندازه ی کوچک و شکل ساده ی این ایده، آن را به یک طرح مینیمال تبدیل نموده است.
solar panel attached to exterior

دیتیل پوشش خارجی

night view

فضای داخلی

جابجایی

اسکلت

ساخت بازشوی سقف

سازه ی حصیربافت

wire frame model

(left) plan (right) section

(left) hinging bed (right) wall component
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
این خانه درختی کم نظیر توسط شرکتی به نام بائومائورم در یک باغ خصوصی در آلمان طراحی و ساخته شده است.این خانه درختی جالب با امکانات رفاهی مانند مبلمان ، تخت خواب و حتی یک تراس کوچک تجهیز شده است.

2mdWzfYCtS.jpg5eCrdaiZiV.jpg
 
بالا