معرفی دو داروی بومی جدید در حوزه دام و طیور توسط محققان کشور 23/2/88

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران کشور به زودی دو داروی بومی جدید در حوزه دام و طیور برای التیام زخمهای دامی و بیماریهای تنفسی طیور به بازار معرفی می کنند

دکتر منصور سمیعی مدیر عامل شرکت دارو سازی رازک، این شرکت را یکی از شرکتهای تولید کننده داروهای انسانی و دامی در کشور توصیف کرد و گفت: در بخش داروهای دامی تاکنون موفق به تولید داروهای تزریقی، مکمل های غذایی و کنستانتره دام و طیور طبق استانداردهای سازمان دامپزشکی شدیم.
وی از تولید دو داروی بومی با نامهای "اکسی فلونکسین" و "کبتوفن" در حوزه دام و طیور خبر داد و افزود: داروی "اکسی فلونکسین" از ترکیب آنتی بیوتیک "اکسی تتراسایکلین" و ماده ضد التهاب "فلونکسین" تولید شده است.
سمیعی با بیان اینکه این دارو برای عفونتهای تنفسی و گوارشی و عفونتهای مفصلی که توام با التهاب است کاربرد دارد، اظهار داشت: اکثر عفونتها توام با التهاب است بنابراین این داروی ترکیبی قادر است درمان و بهبود دامهای بیمار را تسریع کند.
وی همچنین به جزئیات داروی "کبتوفن" اشاره کرد و اظهار داشت: این دارو جز داروهای ضد التهابی استروئیدی است که در درمان التهاب استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت دارو سازی رازک همچنین به تولید دو داروی تحت لیسانس اشاره کرد و ادامه داد: داروی "انزاپروس" که در گروه هورمونها قرار دارد با همکاری یک شرکت فرانسوی وارد بازار می شود. این دارو در زایمان گاوها استفاده می شود.
سمیعی "کرانکلون" را از دیگر داروهای تولیدی تحت لیسانس این شرکت نام برد و خاطرنشان کرد: این دارو برای درمان عفونتها دامی و بهبود زخمهای دامی و همچنین به عنوان "مسکن" از آن استفاده می شود.
وی تاکید کرد که این چهار داروی جدید در حوزه دامی به زودی به بازار عرضه خواهد شد.
منبع :شبکه خبری صنایع غذایی ایران
 

Similar threads

بالا