[ مصاحبه ی علمی-عقیدتی شرکت نفت ] سایت آزمون: azmoon.nioc.ir

reza_nioc

عضو جدید
سلام به همه دوستان
سوالاتی داشتم
من دارم فوق دولتی میخونم بورسیه شرکت نفت هستم خاستم بدونم بنظر شما قبل اگرقبل از تموم شدن درسم اقدام کنم برای اجرای تعهد،بعداز استخدام برای تعدیل مدرک و ممتازی ارشد بایستی تو آزمون شرکت کنم؟؟
معدل ممتازی ارشد چنده و تاثیرش در حقوق چقدره؟؟
 
آخرین ویرایش:

Yadavaran

عضو جدید
مناطق عملیاتیش رو میدونین کجاها محسوب میشه؟


[h=2]مدیریت‌ها و بخش‌های ستادی[/h] مدیریت‌ها و بخش‌های ستادی شامل شرکت‌های زیر است :

  • مدیریت تولید
  • مدیریت امور فنی
  • مدیریت مهندسی و ساختمان
[h=3]مدیریت تولید[/h] مدیریت تولید، به منظور بهره‌برداری صحیح از منابع نفت و گاز در جهت تحقق اهداف وزارت نفت، فعالیت می‌کند. وظایف این مدیریت عبارتند از :

  • آموزش کارکنان در کلیه سطوح سازمانی.
  • رعایت قوانین بهینه سازی تأسیسات فرآورشی متناسب با نیازهای برنامه شده.
  • پیگیری مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش حوادث و کنترل عوامل زیان‌آور در محیط کار.
  • بهبود مستمر عملکرد سازمان مبتنی بر نظام مدیریت یکپارچه.
[h=3]مدیریت امور فنی[/h] مدیریت امور فنی مسئول برنامه‌ریزی جهت تولید و توسعه بهینه و صیانتی مخازن نفت و گاز درخصوص شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می‌باشد.
بطور کلی راهبردهای کلان مدیریت امور فنی عبارتند از:

  • برنامه ریزی برای کسب اطلاعات مهندسی
  • تدوین برنامه‌های مطالعات زمین شناسی و مخازن
  • ارائه برنامه توسعه بهینه مخازن
  • ارائه برنامه‌های تولید نفت و گاز و تزریق گاز
  • ارائه برنامه‌های اصلاح و ازدیاد برداشت
  • برنامه ریزی جمع‌آوری کلیه گازهای همراه تولیدی
مدیریت امورفنی از سه معاونت و دو اداره تشکیل شده‌است:

  • معاونت مهندسی نفت
  • معاونت زمین‌شناسی
  • معاونت حفاری
  • اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات
  • اداره شیمیائی و آزمایشگاه‌های مرکزی
[h=3]مدیریت مهندسی و ساختمان[/h]



مدیریت مهندسی و ساختمان، از ارکان متشکله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مهمترین بخش این شرکت می‌باشد، که سالانه در حدود ۸۵٪ بودجه شرکت ملی نفت ایران را به خود اختصاص می‌دهد، به عنوان سازمان طراحی، مهندسی، اجرائی طرح های سرمایه‌ای و در بعضی از موارد پرو‍‍ژه‌های تعمیراتی این صنعت می‌باشد، که با جمعی حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی، مسئولیت انجام و یا نظارت بر تبدیل طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی را از قوه به فعل بر عهده دارد.
طبیعت کار و طیف اجرایی عملیات در این حوزه مدیریت، مستلزم سازمانی تخصصی و وسیع در کلیه رشته‌های فنی است. اهم وظایف مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شامل انجام یا نظارت بر امر طراحی و اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی این شرکت، می‌باشد.
این وظایف، شامل مراحل زیر است :
۱. مهندسی مقدماتی۲. مهندسی تفصیلی۳. عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌ها۴. بازسازی و بهینه سازی تأسیسات

[h=3]مدیریت منابع انسانی[/h] اهداف مدیریت منابع انسانی، در فراهم آوردن زمینه‌های رضایت شغلی بیشتر در میان کارکنان، ساده سازی فرآیندها و کوتاه کردن زمان ارائه خدمات، افزایش مهارت‌های کارکنان، بالا بردن سطح کیفیت خدمات رفاهی برای کارکنان و توسعه ورزش در شرکت مناطق نفتخیز جنوب خلاصه می‌شود.

[h=2]شرکت‌های تابعه[/h] شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عبارتند از :



[h=3]شرکت نفت و گاز کارون[/h] شرکت نفت و گاز کارون، به عنوان بزرگترین شرکت فرعی تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توان تولیدی بیش از یک میلیون و چهل هزار بشکه نفت در روز از حدود ۴۷۵ حلقه چاه از میدان نفتی اهواز، میدان نفتی منصوری، میدان نفتی آب تیمور و میدان نفتی رامین، نقشی حیاتی را در مجموعه تولید نفت و گاز کشور به عهده دارد.
در میان شش حوزه نفتی تحت مسئولیت این شرکت، میدان نفتی اهواز، با تولید ۷۳۰ هزار بشکه نفت در روز بیشترین و مخزن رامین با تولید ۳۰۰۰ بشکه در روز کمترین سهم تولید نفت این شرکت را عهده دار می‌باشند.
گازهای همراه مراحل اول میدان نفتی اهواز، به میزان ۷۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به کارخانه گاز و گاز مایع شماره ۶۰۰ منتقل شده و پس از فرآورش، به شرکت ملی گاز ایران تحویل داده می‌شود.
گازهای همراه سایر مراحل تفکیک نیز به میزان ۱۳۸ میلیون فوت مکعب در روز، پس از ارسال به ایستگاه‌های تقویت فشار و فشار افزایی به کارخانه‌های گاز و گاز مایع شماره ۷۰۰ و ۸۰۰ تحویل گردیده و پس از مایع گیری و تبدیل به گاز خشک و استحصال حدود ۳۰ هزار بشکه مایعات گازی در روز نهایتاً به شرکت ملی گاز ایران تحویل داده می‌شود.


[h=3]شرکت نفت و گاز مارون[/h] شرکت نفت و گاز مارون، به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز و همچنین نگهداری و بهینه سازی تأسیسات مربوط به میادین مارون، کوپال و شادگان را به عهده دارد.
این شرکت با تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام، ۴۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۵/۲۴ هزار بشکه گاز مایع و همچنین تزریق روزانه حدود ۱۰۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در مخازن آسماری مارون و کوپال، دارای ۶ واحد بهره برداری، ۵ واحد نمکزدایی، ۶ واحد تقویت فشار گاز، ۲ واحد گاز و گاز مایع، ۲ ایستگاه تزریق گاز، ۲ مجتمع تفکیک، یک واحد لخته گیر و یک واحد تلمبه خانه آب خام می‌باشد.


[h=3]شرکت نفت و گاز گچساران[/h] شرکت نفت و گاز گچساران، بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نفت مبنی بر ایجاد کیفیت و تحول در نحوه اداره فعالیت‌های مبتنی بر سیاست شکل گیری بنگاه‌های اقتصادی و بمنظور کارائی و اثر بخشی سازمان‌ها و همچنین ایجاد بهره جوئی از فن آوری و آماده سازی بستر لازم برای مدیریت در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی صنعت نفت، بعنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در سال ۱۳۷۸ تشکیل گردید.
این شرکت به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیائی و گستردگی آن در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان و اصفهان از ویژگی خاصی برخوردار است و در حال حاضر، دارای توانائی تولید بیش از ۷۵۰ هزار بشکه در روز، از میادین فعال گچساران، بی بی حکمیه، رگ سفید-۲، پازنان-۲، بینک، گلخاری، نرگسی، چلینگر، گرنگان، سیاهمکان و سولابدر می‌باشد و همچنین مسئولیت توسعه و تولید از میادین نفتی تحت برنامه خویز، کیلورکریم، زاغه، رودک و چهاربیشه با ظرفیت مجاز تولید ۱۷ هزار بشکه در روز را نیز بر عهده دارد.
به طور کلی شرکت نفت و گاز گچساران مسئولیت تولید از ۱۶ میدان نفتی با استفاده از ۵۸۸ حلقه چاه، ۱۰ واحد بهره برداری، ۳ کارخانه نمکزدائی، ۱۰ ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز، ۳ کارخانه گاز و گاز مایع، سیستم تولید و تزریق گاز پازنان، سیستم گاز آغار و دالان، ۵ آزمایشگاه شیمیایی و ۵ واحد آبرسانی را بر عهده دارد. مشخصات کلی، ابعاد کاری و تعداد و نوع چاههای تولیدی نفت و گاز این شرکت در جدول شماره-۰۱ و ۲ مندرج است.
بزرگترین میدان نفتی این شرکت، میدان گچساران می‌باشد که با ۷۰ کیلومتر طول و ۶ تا ۱۵ کیلومتر عرض، یکی از بزرگترین مخازن کربناتی ایران می‌باشد. این مخزن طی سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و پس از حفاری تعدادی چاه در سال ۱۳۱۶ با تولید از چاه شماره-۳ به میزان ۲۶ هزار بشکه در روز فعالیت خود را آغاز نمود. بر اساس مطالعات انجام شده بمنظور تثبیت فشار مبنای نفت بر روی ۱۴۳ بار تزریق گاز در این مخزن، با هدف رعایت نسبت تزریق ۱۶۰۰ فوت مکعب به ازای هر بشکه نفت تولیدی، از سال ۱۳۶۵ آغاز و هم اکنون به دلیل پائین بودن فشار مبنای نفت، تزریق گاز در ۱۶ حلقه چاه با نسبت حدود ۲۰۰۰ فوت مکعب گاز به ازای هر بشکه نفت تولیدی، ادامه دارد.
[h=3]شرکت نفت و گاز آغاجاری[/h] شرکت نفت و گاز آغاجاری، با تولید میانگین ۷۸۳ هزار بشکه در روز نفت سبک و سنگین از هفت میدان نفتی جهت تامین خوراک پالایشگاه‌های داخلی و صادرات، همچنین ۳۰۸۷۰ بشکه مایعات گازی در روز، از جمله شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شمار می‌رود.
[h=3]شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان[/h] شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان، در دی ماه ۱۳۷۷ باالحاق چهار ناحیه نفتی لب سفید، قلعه نار، هفتکل و نفت سفید، به عنوان یکی از شرکت‌های فرعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاسیس گردید.
این شرکت که فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۷۸ شروع نموده، از قسمت غرب تا ۷۵ کیلومتری پلدختر و از قسمت شرق تا ۲۵ کیلومتری ایذه را شامل می‌شود. در حال حاضر شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان دارای ۴۹۲ حلقه چاه فعال و غیر فعال، ۹ واحد بهره برداری، ۴ ایستگاه تقویت و تزریق گاز و در محدوده‌ای به طول ۱۴۰ کیلومتر فعالیت می‌نماید.


[h=3]شرکت خدمات مهندسی توربین جنوب[/h] شرکت خدمات مهندسی توربین جنوب، از بدو شروع فعالیت‌های صنعت نفت در جنوب ایران، در کنار نیروهای تولیدکننده نفت، با عناوین مختلفی فعالیت داشته‌است.


[h=3]شرکت پیراحفاری ایران[/h] شرکت پیراحفاری ایران، یکی از شرکت‌های تخصصی و تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، که از ابتدای سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در قالب بنگاه داری اقتصادی، از دو قسمت عمده تشکیل شده‌است، که عبارتند از :

  • مدیریت امور فنی و مهندسی
  • مدیریت عملیات


[h=3]شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت[/h] شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت، با دراختیار داشتن وسایل نقلیه سبک، سنگین، اتوبوس و مینی‌بوس و ماشین‌آلات سیار و ساختمانی و عملیات ویژه خطوط لوله، از شرکت‌های منحصربفردی است، که در زمینه‌های گوناگون و متنوعی فعالیت دارد و این ویژگی یکی از بارزترین شاخص‌های این شرکت می‌باشد.


[h=3]شرکت خدمات رفاهی نفت[/h] شرکت خدمات رفاهی نفت، بنا به جایگاه خاص خدماتی، از اواخر سال ۱۳۸۲، هدایت و راهبری کلیه فعالیت‌های واحدهای متبوع را با هدف پشتیبانی عملیات تولید و صادرات نفت و گاز جنوب بعهده گرفت.


 

EngMan

عضو جدید
...
شرکت خدمات رفاهی نفت، بنا به جایگاه خاص خدماتی، از اواخر سال ۱۳۸۲، هدایت و راهبری کلیه فعالیت‌های واحدهای متبوع را با هدف پشتیبانی عملیات تولید و صادرات نفت و گاز جنوب بعهده گرفت.
...

ممنون ببینید من هدفم از این سوال اینه: یک قانون جدیدی که مجلس تصویب کرده کارکنان واحدهای عملیاتی و تخصصی از مدیریت خدمات کشوری مستثنی میشه. من میخواستم بدونم دقیقا کجاها هستن؟ یعنی اگر توی نیوساید یا اداره های آغاجاری، مسجد سلیمان، کارون ... استخدام بشیم مشمول خدمات کشوری میشیم؟
 
آخرین ویرایش:

mahpok

عضو جدید
ممنون ببینید من هدفم از این سوال اینه: یک قانون جدیدی که مجلس تصویب کرده کارکنان واحدهای عملیاتی و تخصصی از مدیریت خدمات کشوری مستثنی میشه. من میخواستم بدونم دقیقا کجاها هستن؟ یعنی اگر توی نیوساید یا اداره های آغاجاری، مسجد سلیمان، کارون ... استخدام بشیم مشمول خدمات کشوری میشیم؟

بابا کچل کردی ما رو بس که این سوال رو کردی
 

FAMINE RIAN

عضو جدید
سلام
دوستان عزیز ضریبی که میگید احتمالا بدون اضافه کاره و اگه اضافه کارو هم حساب کنید باید ی بیس دیگه اضافه کنید.
در کل تمام مناطق عملیاتی در یک حد میگیرن چه عسلویه چه مسجد سلیمان.
 

EngMan

عضو جدید
سلام
دوستان عزیز ضریبی که میگید احتمالا بدون اضافه کاره و اگه اضافه کارو هم حساب کنید باید ی بیس دیگه اضافه کنید.
در کل تمام مناطق عملیاتی در یک حد میگیرن چه عسلویه چه مسجد سلیمان.

پس اینطور که شما میگین مسجدسلیمان عملیاتی محسوب میشه
 

nimaza1

اخراجی موقت
دوستان گرامی باید بگم که تمام ایتم ها از جمله اضافه کاری تا حق مسکن و اینجور چیز ها رو که جمع کنی یک ضریبی بدست می اید که امور کارکنان روزی که ایشالله قبول شدید لیستشو به صورت پیرینت بهتون میده... اینها همش میشه یک شریبی که ضرب بیستون که بشه میشه حقوقتون
 

EngMan

عضو جدید
دوستان گرامی باید بگم که تمام ایتم ها از جمله اضافه کاری تا حق مسکن و اینجور چیز ها رو که جمع کنی یک ضریبی بدست می اید که امور کارکنان روزی که ایشالله قبول شدید لیستشو به صورت پیرینت بهتون میده... اینها همش میشه یک شریبی که ضرب بیستون که بشه میشه حقوقتون

ضریب مناطق رو شما اطلاعای ندارین؟
 

nimaza1

اخراجی موقت
ضریب مناطق رو شما اطلاعای ندارین؟

نمیتونم با یقین بگم اما مناطقی مثل خارگ... لاوان... سیری.....از 4.5 تا 5.1 هست و سکو های این جزیره ها از 6 به بالا هستند.... بستگی به ایتم ها داره... راستی مال هر شرکت با شرکت دیگه ایتم ها فرق میکنه... حتی مناطق رو هم با هم فرق میکنه
 

petroshimiuut

عضو جدید
سلام دوستان
میخاستم ببینم برای ازمون استخدامی پتروشیمی باید از چه منابعی بخونم هم برای درسای عمومی(ادبیات -کامپیوتر-زبان) و هم درسای اختصاصی؟ممنون
 

engm

عضو جدید
با سلام

دو تا سوال دارم :

دوستان شاغل لطفا پاسخ بدهند :

اگر کسی تو شرکت نفت تمام مراحل اش را تا آخر طی کند چقدر طول میکشد ؟ ( منظورم این است که از روز مصاحبه تا طب صنعتی و عقیدتی تا اعلام اسامی جهت مراجعه به محل کارآموزی دقیقاً چقدر طول می کشد )؟

یک سوال دیگر هم این است که: اگر کسی تو تمام مراحل قبول بشود و برای کارآموزی هم اسمش دربیاید ، می تواند مرخصی بگیرید حتی بدون حقوق ؟ و چقدر مرخصی بدون حقوق می دهند ؟ یا باید رسمی بشود تا بعد بتواند مرخصی بدون حقوق بگیرد ؟ ممنون میشوم روندش را کامل توضیح بدهید .

ازلطف شما بابت پاسخگویی ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

nimaza1

اخراجی موقت
سلام دوستان
میخاستم ببینم برای ازمون استخدامی پتروشیمی باید از چه منابعی بخونم هم برای درسای عمومی(ادبیات -کامپیوتر-زبان) و هم درسای اختصاصی؟ممنون

درس های فرایند های مورد استفاده در پتروشیمی رو حتما بخون..... تقطیر اتمسفری و خلا... ایزوماکس.. فرایند تولید بنزین....برج های تقطیر و تانک های ذخیره.....و خلاصه از از درسای تخصصی.. اینا برای مصاحبه بود
برا ازمون کتاب خوب که میتونم معرفی کنم هم عمومی دازه و عم تخصصی .. سوالای ادوار قبل هست .. کتاب زرد رنگه تالیف اقای جوینی هست به اسم ازمون استخدامی نفت انتشارات کارافرین ... غلط زیاد داره اما خداییش کتاب خوبیه از حق نمیشه گذشت... هر کتابی که خریدی اینو هم چک کن
لینک عکس کتاب
http://sarvchemical.mihanblog.com/post/392
 

mahpok

عضو جدید
با سلام

دو تا سوال دارم :

دوستان شاغل لطفا پاسخ بدهند :

اگر کسی تو شرکت نفت تمام مراحل اش را تا آخر طی کند چقدر طول میکشد ؟ ( منظورم این است که از روز مصاحبه تا طب صنعتی و عقیدتی تا اعلام اسامی جهت مراجعه به محل کارآموزی دقیقاً چقدر طول می کشد )؟

یک سوال دیگر هم این است که: اگر کسی تو تمام مراحل قبول بشود و برای کارآموزی هم اسمش دربیاید ، می تواند مرخصی بگیرید حتی بدون حقوق ؟ و چقدر مرخصی بدون حقوق می دهند ؟ یا باید رسمی بشود تا بعد بتواند مرخصی بدون حقوق بگیرد ؟ ممنون میشوم روندش را کامل توضیح بدهید .

ازلطف شما بابت پاسخگویی ممنونم.
برای من دو سال طول کشید ولی برای خیلی ها یک سال و نیم تا دوسال
مرخصی نداری در دوره پیمانی مرخصی نمیدن مگر اینکه استعلاجی بگیری که باید مورد تایید پزشک نفت قرار بگیره
 

honestman

عضو جدید
برای من دو سال طول کشید ولی برای خیلی ها یک سال و نیم تا دوسال
مرخصی نداری در دوره پیمانی مرخصی نمیدن مگر اینکه استعلاجی بگیری که باید مورد تایید پزشک نفت قرار بگیره

تا 6 ماه مرخصی نمیتونی بگیری البته استعلاجی رو نمیدونم ولی بعد از 6 ماه میتونی مرخصی با یا بدون حقوق هم بگیری
 

nimaza1

اخراجی موقت
توصیه میکنم به همه کسایی که قبول میشند ... در اول شروع بکار خصوصا موقع اموزشتون اصلا و به هیچ وجه مرخصی نگیرند... اخه برنامه اموزشی حتما باید در پرونده شما درج بشه و این دوره ها رو بگذرونید... در غیر اینصورت امتیاز منفی داره... و میبینید بعد از 2 یا سه سال مجبورتون میکنند برید دوره های اموزشی رو بگذرونید.....شما ماهی 2 یا 3 روز مرخصی دارید... جاهایی که اقماری هستند و 14 به 14 هستند ... کارکرد+ و - هم دارن که میتونند استفاده کنندو هر 2 + یک روز مرخصی هست
 

arash3566

عضو جدید
کاربر ممتاز
هر چند علی آقا محبت کردن لینک خیر رو گذاشتن، ولی با توجه به منع نقل و انتقال و تبدیل وضعیت این بخشنامه و اهمیت موضوع برای استخدامی های سال گذشته و خصوصا بچه های pogc با اجازه متن بخشنامه رو میذارم:

«نظر به ایرادهایی که در اجرای اصل 138 قانون اساسی نسبت به طرح مهر‌آفرین (موضوع تصویب‌نامه شماره 17644/ت48702هـ) مورخ 30/9/91 و اصلاحات آن) اعلام شده است مقتضی است کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی؛ موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابجایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب نمایند.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده وزرا، معاونین محترم رئیس‌جمهور، رؤسا و بالاترین مقامات دستگاه‌ اجرایی مربوطه اعم از ملی و استانی می‌باشد.»

اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور
 

pasefic

عضو جدید
هر چند علی آقا محبت کردن لینک خیر رو گذاشتن، ولی با توجه به منع نقل و انتقال و تبدیل وضعیت این بخشنامه و اهمیت موضوع برای استخدامی های سال گذشته و خصوصا بچه های pogc با اجازه متن بخشنامه رو میذارم:

«نظر به ایرادهایی که در اجرای اصل 138 قانون اساسی نسبت به طرح مهر‌آفرین (موضوع تصویب‌نامه شماره 17644/ت48702هـ) مورخ 30/9/91 و اصلاحات آن) اعلام شده است مقتضی است کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی؛ موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابجایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب نمایند.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده وزرا، معاونین محترم رئیس‌جمهور، رؤسا و بالاترین مقامات دستگاه‌ اجرایی مربوطه اعم از ملی و استانی می‌باشد.»

اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور
با تشکر از همکاران گرامی . ظاهراً عزیزان انتقال گاز هنوز جدی نگرفته اند و تماس ها کما فی سابق ادامه دارد . اما همانگونه که قبلاً اشاره کردم ، کاملاً اختیاری است . شنیده ها حاکی از آن است که حتی در صورت تمایل خود همکاران ، نیازمند تایید مدیر مربوطه و موافقت کتبی ایشان می باشد .
روند کاملا کند و حتی فریز شده است .
 

nimaza1

اخراجی موقت
طرح مهر افرین یک طرح کارشناسی نشده و تعهد اور واسه دولت جدید هست که توسط دولت قبلی با سو نیت تصویب شده.... پس بهتر که لغو شد
 

UNVRAZI

عضو جدید
سلام دوستان این طرح مهر آفرین دیگه چه صیغه ای ما که سال 90 آزمون دادیم تاریخ استخداممون هم قبل از تصویب این طرح بوده
 

dashhadi

عضو جدید
هر چند علی آقا محبت کردن لینک خیر رو گذاشتن، ولی با توجه به منع نقل و انتقال و تبدیل وضعیت این بخشنامه و اهمیت موضوع برای استخدامی های سال گذشته و خصوصا بچه های pogc با اجازه متن بخشنامه رو میذارم:

«نظر به ایرادهایی که در اجرای اصل 138 قانون اساسی نسبت به طرح مهر‌آفرین (موضوع تصویب‌نامه شماره 17644/ت48702هـ) مورخ 30/9/91 و اصلاحات آن) اعلام شده است مقتضی است کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی؛ موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابجایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب نمایند.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده وزرا، معاونین محترم رئیس‌جمهور، رؤسا و بالاترین مقامات دستگاه‌ اجرایی مربوطه اعم از ملی و استانی می‌باشد.»

اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور

سلام،
هر چند محور اصلی این بخش نامه لغو مصوبه ی مهر آفرین هست که مربوط و شامل استخدام ما نمیشه اما به نظر میرسه متن نامه طوری هست که میشه اونو به کلیه ی کارمندان و استخدام ها تعمیم داد. به عبارت دیگه مهندس جهانگیری خواسته بگه تا زمانی که ما کامل مستقر نشدیم و کارا رو دست نگرفتیم هیچ کس هیچ کاری در زمینه ی جابجایی و استخدام و ... انجام نده.

در ضمن این بخش نامه غیر قانونی هست !!!! و احتمالا لغو میشه، خبر تابناکو ببینین :

نظر رییس دیوان عدالت اداری درباره لغو «مهرآفرین»


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بخشنامه جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهور در زمینه توقف اجرای طرح مهر‌آفرین قطعاً مغایر قانون است.


حجت‌‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بخشنامه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد توقف اجرای طرح مهرآفرین اظهار داشت: آن‌طور که شنیدم این بخشنامه به‌نحوی صادر و ابلاغ شده که همه مصوبات دولت سابق را از تاریخ اول خرداد به بعد متوقف و اعلام کرده تا بررسی‌های لازم نباید اجرا شود.


وی ادامه داد: مصوبات هر دولتی اگر در چارچوب مقررات قانونی تهیه و ابلاغ شده با بخشنامه معاون اول نمی‌توان جلوی آن را گرفت. مصوبه دولتی وقتی فرآیند قانونی برای تصویب را طی کرده باشد یا باید رئیس مجلس مغایرت آن با قانون را اعلام کند و یا برای توقف آن شکایتی به دیوان عدالت اداری ارائه شود. در غیر این صورت نمی‌توان مصوبات دولت را از اعتبار انداخت.


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: موضوعی که آقای جهانگیری به‌صورت بخشنامه صادر کرده قطعاً مغایر قانون است و رئیس جمهور یا معاون اول وی حق جلوگیری از اجرای آن را ندارند و اگر بخواهند تغییری در مصوبات ایجاد کنند یا باید در هیئت دولت این کار صورت گیرد و یا از طریق مجلس و شکایت به دیوان عدالت آن را پیگیری نمایند.


منتظری با بیان اینکه این اقدام روش صحیحی نیست خاطرنشان کرد: اگر دولت جدید احیاناً به برخی مصوبات دولت قبلی ایرادی دارد راهکارهای قانونی آن مشخص است که یا این اصلاح در هیئت دولت صورت گیرد و یا درخواست ابطال آن را از طریق مجلس و یا دیوان عدالت اداری ارائه کنند اما در هر صورت این درست نیست که از طریق بخشنامه معاون اول جلوی اجرای مصوبات را بگیرند.
 
آخرین ویرایش:

ferferfer

عضو جدید
یعنی چی؟؟؟؟؟؟
آزمون امسال نفت هم شاملش میشه؟؟؟
یکی جواب بده خواهشاً !
 

dashhadi

عضو جدید
یعنی چی؟؟؟؟؟؟
آزمون امسال نفت هم شاملش میشه؟؟؟
یکی جواب بده خواهشاً !

بعید می دونم تاثیر چندانی روی روند جذب شما بذاره چون
۱- مجوز استخدام شما ربطی به طرح مهر آفرین نداره ( تا جایی که من میدونم )
۲- روند جذب شما به خودی خود کند و زمانبر هست و لذا تا استقرار کامل دولت و مدتها پس از اون ادامه خواهد داشت .
 

nimaza1

اخراجی موقت
یعنی چی؟؟؟؟؟؟
آزمون امسال نفت هم شاملش میشه؟؟؟
یکی جواب بده خواهشاً !

مطمئن نیستم اما فکر نکنم مربوط به استخدامی های 90 و 91 بشه... بیشتر مربوط به استخدامی های استانداری ها و نهاد های ریاست جمهوری که صداش همه جا بلند شده بود باشه
 
بالا