مشاوره تحصیلات تکمیلی مهندسی پزشکی

rahil-t

عضو جدید
سلام دوستان من در رشته ی برق الکترونیک تحصیل میکنم و میخواستم بدونم برای شرکت در ازمون کارشناسی ارشد بیو الکتریک باید چه درسها یا کتابهاییرو مطالعه کنم؟ منتظر راهنمایی های شما هستم .پیشاپیش ممنونم.
 

moteajebb

عضو جدید
سلام دوستان . اتفاقا منم همچین سوالی دارم . من در رشته مکانیک تحصیل می کنم . می تونید جزوه مبانی مکانیک 1و2 رو برای دانلود بزارید . لطفا اگه این لطفو کردید خبرم کنید . ممنون fdorfeshan@gmail.com
 

hoda-eng

عضو جدید
سلام بچه مهندس شما باید درسهای ریاضیات و مدار 1و2 و الکترونیک 1و2 سیگنال و کنترل و درسهای تخصی مهندسی پزشکی مقدمه ای بر مهندسی پزشکیو فیزیک پزشکی را مطالعه کنید. امیدوارم قبول بشید:)
 

mahshidsh

عضو جدید
سلام
برای مقدمه ای بر مهندسی پزشکی و فیزیک پزشکی,چه کتابایی باید خوند؟
 

Medical_eng87

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی و منابع آن

کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی و منابع آن

سلام به همگی دوستان ، منابع کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک که آزمونش توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي( مرکز سنجش) گرفته میشه به صورت زیر است :

رياضيات مهندسي (1.5)
سيگنال ها و سيستم ها (2)
مدارهاي الكتريكي ( 1.5)
الكترونيك (1.5)
فيزيولوژي و آناتومي (1)
زبان عمومي (3)
فيزيك پزشكي و مهندسي پزشكي ( 1.5)


توضيحات:
- دانشگاهاي پذيرش كننده: دانشگاه تهران، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه صنعتي اصفهان
- ظرفيت پذيرش در سال 1387: 23 نفر

البته ثبت نام آزمون آن در سال 88 اسفند 87 بوده و تموم شده که برای آشنایی برای سال های آینده کمک میکنه لینک ثبت نام را براتو میذارم :
:redface:

لینک ثبت نام

مطالعه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون

 

booklet_shop

عضو جدید
دانلود رايگان آموزش روشهاي تست زني

آيا مي دانيد با زدن حتي يك تست صحيح مي توانيد شانس موفقيت خود را افزايش داده و چند صد نفر را پشت سر بگذاريد و به نتيجه مطلوب تري دست يابيد. با استفاده از تكنيك ها و روشهاي تست زني شما مي توانيد ترديد خود را بين گزينه ها از 4 به 2 گزينه كاهش دهيد و سپس به گزينه صحيح برسيد. تجربه نشان داده است كه در هر سال كنكور و در هر درس 15% از سوالات كنكور تكرار سالهاي گذشته مي باشد كه شما علاوه بر استفاده روش هاي تست زني با تمرين و مرور تستها و رابطه بين گزينه ها به راحتي گزينه صحيح را كشف يا شكار كنيد.
پس از آموزش اين دوره شما چه مي آموزيد: با روشهاي صحيح تست زني آشنا مي شويد و اين روش را به راحتي در طول دوره به كار مي بنديد. با امتحانات تستي و چگونگي برگزاري آنها آشنا مي شويد. ياد مي گيريد كه در جلسه آزمون چگونه تست ها را انتخاب نماييد. مي توانيد تفاوت بين تست هاي استاندارد و غير استاندارد را به راحتي تشخيص دهيد. مي آموزيد كه چگونه خود را براي امتحانات تستي آماده نماييد. تفاوت ها و تشابهات ميان امتحانات تستي و تشريحي را درك مي كنيد. بدون هر گونه اضطراب و استرس در جلسات كنكور مختلف شركت مي كنيد. سرعت عمل و سرعت انتقال خود را تا 50% افزايش خواهيد داد. مي آموزيد كه چگونه با مديريت زمان و تقسيم بندي زماني صحيح ، از وقت به عنوان يك فاكتور اصلي در امتحانات تستي بهره ببريد.

براي دانلود رايگان فايلهاي صوتي روشهاي تست زني اينجا را كليك كنيد.
www.booklet-shop.com
 

yass 88

عضو جدید
سلام دوستان من در رشته ی برق الکترونیک تحصیل میکنم و میخواستم بدونم برای شرکت در ازمون کارشناسی ارشد بیو الکتریک باید چه درسها یا کتابهاییرو مطالعه کنم؟ منتظر راهنمایی های شما هستم .پیشاپیش ممنونم.
سلام دوستان منم همين سئوال رو دارم اگه لطف كنيد راهنمايي كنيد ممنون ميشم
توي دفترچه آزمون سراسري نوشته بايد بين دروس مغناطيس و مقدمه اي بر مهندسي پزشكي بايد يكي رو انتخاب كرد - آيا واقعا فرقي نميكنه كه كدوم يكي از اونها رو بزنيم
- واسه مقدمه اي بر پزشكي بايد چه منابع وكتاباي تستي رو خوند ؟
- تا چه رتبه هايي قبول ميشن
بازم تشكر مي كنم
:w27:
 

hassan_niazy

مدیر بازنشسته
تحصيلات تكميلي

تحصيلات تكميلي

دوستان عزیز سلام
چند تا از بچه های تالار هستند که سال دیگه اینشا ا. . . کنکور ارشد دارند و از همین الان به دنبال جمع آوری مطلب و آماده کردن خودشون برای این مسئله هستند .:)
خوب ما هم اگر چه همیشه جزو شیر خونها طبقه بندی می شدیم و تا حالا تو عمرمون بعد از کنکور کارشناسی توی هیچ کنکوری شرکت نکردیم ،:D:D لیکن حسب وظیفه این تاپیک رو زدیم تا این دوستان راحت بتونند درش به تبادل نظر و از این جور چیزها بپردازند . ;)
از ما هم خواهشن غیر از همکاری فنی و ارائه راهکارهای مناسب برای پر بار تر شدن تاپیک ، چیز دیگری مطالبه نکنید که شدیدا معذوریم:heart::warn::heart:
پیشاپیش برای همه شما دوستانی که در این تاپیک خودتون رو برای آزمون کارشناس ارشد آماده می کنید از صمیم قلب آرزوی توفیق و موفقیت دارم :gol:
 

mellody

عضو جدید
Thanks & START

Thanks & START

اول :
یک دنیا تشکر بابت زحمت های جناب اقای نیازی:gol:
ممنون از راهنمایی های خوبتون:w27:



سلام دوستان:child:

فکر کنم بهتر باشه هرکدوممون بگیم گرایش لیسانسمون چی بوده
و :que:
واسه فوق چه گرایشی میخواهیم شرکت کنیم...
 

mellody

عضو جدید
اول اره تو تیز کن

اول اره تو تیز کن

بعضی وقتا فقط تصمیم گرفتن... بعد شروع کردن و....... باجدیت پیگیر بودن واسه انجام یسری کارها :) نمیتونه مارو به نتیجـــــــــه مطلوبی که میخایم برسونه.

شاید بهتر باشه چند دقیقه ای رو درنگ کنیم

اره هامون رو تیز کنیم

و دوباره مشششغول بشیم.

یجایی لابلای تاپیک های قدیمی به یه مطلب جالب برخورد کردم

بمن که خیلی کمک کرد امیدوارم واسه شما هم مفید باشه.....

از دوست خوبمون MARKETING MAN
ادرس تاپیک هم http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=15860:heart:



روشهای مطالعه در زمان محدود:gol:

بارها شنيده ام كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :
(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست))ويا ((هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم))ويا ((ده بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟وآيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

شش روش مطالعه :


خواندن بدون نوشتن ،خط كشيدن زيرنكات مهم، حاشيه نويسي وخلاصه نويسي، كليد برداري خلاقيت و طرح شبكه اي مغز


1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است وبراي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد. بايد با چشمان خود مطالب را خواند، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .


2- خط كشيدن زير نكات مهم :اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر است ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش بعضي از افراد بجاي آنكه تمركز و توجه بروي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن زير نكات مهم مي گردد .حداقل روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زير آن را خط بكشند .


3- حاشيه نويسي :اين روش نسبت بدو روش قبلي بهتر است ولي بازهم روشي كامل براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي مي تواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميتي چندان برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.


4- خلاصه نويسي : در اين روش شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را كه درك كرده ايد بصورت خلاصه بروي دفتري يادداشت مي كنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را يادداشت مي كنيد اما بازهم بهترين روش براي خواندن نيست .


5- كليد برداري :كليد برداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت مي كنيد و در واقع كلمه كليدي كوتاهترين، راحتترين ،بهترين وپرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده مي شود .


6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري خصوصا" فراگيري مطالب درسي است .در اين روش شما مطالب را ميخوانيد بعد از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كليدي يادداشت مي كنيد و سپس كلمات كليدي را بروي طرح شبكه اي مغز مي نويسد ( در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي مي كنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص مي كنيد)تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي مراجعه كرده وبا ديدن كلمات كليدي نوشته شده بروي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان مي كند. و بازده مطالعه را افزايش ميدهد.

چند توصيه مهم كه بايدفراگيران علم ازآن مطلع باشند.

1- حداكثر زماني كه افراد مي توانند فكر خود را بروي موضوعي متمركز كنند بيش از 30 دقيقه نيست ، يعني بايد سعي شود حدود 30 دقيقه بروي يك مطلب تمركز نمود و يا مطالعه داشت و حدود 10 الي 15 دقيقه استراحت نمود سپس مجددا" با همين روال شروع به مطالعه كرد.

2- پيش از مطالعه از صرف غذاهاي چرب و سنگين خودداري كنيد. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائيد چون پس از صرف غذاي سنگين بيشتر جريان خون متوجه دستگاه گوارش ميشود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرساني به مغز كاهش مي يابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته ميشود . از مصرف الكل و دارو هم خودداري فرمائيد همچنين غذاهاي آردي مثل نان و قندي قدرت ادراك و تمركز را كم مي كند نوشابه هاي گازدارهم همينطور هستند.

3- ذهن آدمي با هوش است اگر يادداشت برداريد خود را راحت از حفظ و بياد سپاري مطالب مي كند و نيز همزمان نمي توانيد هم مطلبي را بنويسيد و هم گوش دهيد . پس در حين مطالعه لطفا" يادداشت برداري ننمائيد .

 

mellody

عضو جدید
درس تجزیه و تحلیل سیستمها

درس تجزیه و تحلیل سیستمها

امیدوارم واسه بیوالکتریک هم مفید باشه
نیدونم.... :w19:

برنامه آماده سازی ویژه درس تجزیه و تحلیل سیستمها کنکور کارشناسی ارشد 1390


درس تجزیه و تحلیل سیستمها یکی از درسهای بنیادی در سطح کارشناسی رشته مهندسی برق محسوب می شود و درک مفاهیم آن در ارتباط با دروس ریاضیات،مدار الکتریکی و کنترل خطی نیز می باشد.در درس سیگنال سیستم اگر وقت بگذاریم و مطالب آنرا عمقی بخوانیم در آن می توان به راحتی به درصد بالای 50% دست یافت اما اگر سطحی این درس را بخوانیم به درصد متوسط 25% خواهیم رسید.

مباحث اساسی آن در کنکور ارشد مهندسی برق بدین ترتیب است:

1- آشنایی با مفاهیم اساسی سیگنال و سیستم
2- آشنایی با خواص سیستم خطی تغییر ناپذیر با زمان
3- سری فوریه پیوسته-سری فوریه گسسته
4-تبدیل فوریه پیوسته
5-تبدیل لاپلاس
6-تبدیل فوریه گسسته
7-تبدیل Z
8-نمونه برداری و قضیه نایکوییست

شایان ذکر است که در کنکور ارشد 89 بر خلاف سالهای گذشته فصول تبدیل لاپلاس و تبدیل Z و تبدیل فوریه گسسته بیشتر از سالهای قبل در طراحی سوال تکیه شده بود.

برای آمادگی بیشتر در این درس برنامه زیر توصیه می شود

در تابستان از کتاب سیگنال سیستم اپنهایم شروع کنید و بر اساس سر فصل داده شده در این برنامه فصول کتاب را خوانده و سپس تمام مسایل کتاب بجز مسایل تعمیمی انتهای فصل را حل کنید.
در مهر ماه به بعد از کتاب سیگنال سیستم سری شومز و کتاب DSP سری شومز حتما استفاده کرده و مسایل آنرا حل نمایید.
هیچ فصلی را بر دیگری ترجیح نداده و همه فصول را منسجم و همپای هم مطالعه نمایید. سعی کنید در تست زنی در این درس بسیار دقت نمایید چون کوچکترین بی دقتی شما را به پاسخ نادرست رهنمون می کند. برای همین داوطلب فکر می کند که در سر جلسه به 60 درصد سوالات پاسخ داده اما در کارنامه درصدی در حد 30 درصد کسب می کند.رضا کهن
 
آخرین ویرایش:

mellody

عضو جدید
الکترونیک

الکترونیک

درس الکترونیک در کنکور ارشد1390

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]بهترین راه برای دستیابی به درصد خوب در درس الکترونیک علاقه مندی به این درس و آشنایی با نکات و حل سوالات جدید با نکاتی که قبلا یاد گرفته ایم می باشد. باید تکنیک حل سوال را یاد گرفته و همیشه از این تکنیکها استفاده شود. سر جلسه امتحان زمانی برای عوض کردن تکنیکها وجود ندارد.از تکنیکهایی که یاد گرفته ایم مطمئن باشیم که هر سوالی مطرح شود ما پاسخ می دهیم.چون در حل سوالات همیشه به دنبال استراتژی و یادگیری تکنیک هستیم.البته در الکترونیک شاید سر جمع 50 تکنیک وجود داشته باشد.درس الکترونیک جزو درسهایی است که سرمایه گذاری زمانی آن حتما نتیجه می دهد.

[/FONT][FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]مباحث اساسی درس الکترونیک عبارتند از:
[/FONT][FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]1- دیودها (1 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]2- ترانزیستور BJT مباحث بایاس و سیگنال کوچک (1 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]3-ترانزیستور اثر میدان مباحث بایاس و سیگنال کوچک(2 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]4-منابع جریان و تقویت کننده تفاضلی(3 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]5-فیدبک(2 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]6- تقویت کننده توان(2 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]7- تنظیم کننده ولتاژ(1 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]8-تقویت کننده عملیاتی (آپ امپ)( 2 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]9-پاسخ فرکانسی پایین( 1 سوال)[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]تعداد سوالی که کنار هر مبحث نوشته شده ارزش آن مبحث را در کنکور برای هر بخش نشان می دهد.
رضاکهن
[/FONT]
 

mellody

عضو جدید
تجربه ست!!!

تجربه ست!!!

سلام
دوستان این مطالبی رو که قراره بخونید در حده یه پیشنهاده که حاصل تجربه ایه که در طول 3-4 ماه خوندن واسه کنکور و پرس و جو هاییِ که واسه خودم انجام دادم هست موقع شروع خوندن برای ارشد مهمترین مساله که ذهن بچه هارو درگیر میکنه اینه که از چه منابعی برای خوندن استفاده کنیم؟ بهتره جزوه های دست نویس خودمون که سر کلاس ها نوشتیم رو استفاده کنیم یا از منابع و رفرنس هایی که اساتید هر ترم معرفی میکردن استفاده کنیم؟یا بیاییم از کتاب های تست تو بازار و ...استفاده کنیم؟ و...
شاید منطقی ترین جوابی که میشه داد و اکثر قریب به اتفاق کسایی که تو کنکور ارشد یه جورایی موفق بودن، جواب بدن که بهتره از کتاب های تست و منابعی غیر از چیزایی که تا به حال واسه درس خوندن استفاده میکردید و در اصطلاح رِفرِنسِ شما در طول ترم بوده ، استفاده کنید!! البته در حد یه پیشنهاد، منم تا حدود خیلی زیادی با این موضوع موافقم و همین پیشنهاد رو به دوستام و کسایی که میخوان واسه کنکور درس بخونن ، دارم. چندتا علت داره ، یه علتش اینه که زمان و فرصتی که واسه خوندن کنکور دارید در حد 4-5 ماه بیشتر نیست! و این فرصت برای پرداختن به مطالب غیر مرتبط و قصه هایی که لابلای درس ها تو کتابا مینویسن اصلا کافی نیست! مثلا شما اگه بخواید مبحث –توان- رو از یه کتابی مثه هِیت بخونید ، اگه خیلی سریع و فِرز باشید شاید دست کم 4-5 ساعت از وقت شما رو بگیره در صورتی که اگه بخواید این بحث رو از یه کتابی مثل – کتاب مدار پارسه – بخونید ، تو این مدت(4-5 ساعت) علاوه بر خوندن مطلب میتونید کلی تست بزنید و نکات تستی اونم یاد بگیرید!! یه علته دیگش هم اینه که معمولا کتاب های رفرنس به یه سری موضوعاتی میپردازن که مشخصه تو کنکور اونا مورد بازخواست!! قرار نمیگیرن! (مثلا روابط اثباتی فرمول ها و...) و در کل کتاب های رفرنس برای مطالعه در طول یه مدت طولانی برای فهم کلی یه موضوع به درد میخورن ولی کتاب هایی که به هدف کنکور تالیف شدن ،درد دانشجوهای کنکوری رو خوب دونستن!. من یه سری از منابعی که خودم اول در موردشون تحقیق کردم و بعد استفاده کردم رو میگم، این منابع برای کسایی که صفر کیلومتر هستن و میخوان پایه ای یه درس رو بخونن که به درد کنکورشون هم بخوره خیلی خیلی مفیده :


ریاضی مهندسی :
1- انتشارات پوران پژوهش تالیف حاج جمشیدی(شامل: درس، نکات و تمرین های خوب[1])
2- مجموعه سولات چهارجوابی [2]تالیف دکتر مسعود نیکوکار انتشارات آزاده (شامل نکات و تست های کنکور ارشد رشته های :برق، مکانیک ، کامپیوتر و ...)
معادلات دیفرانسیل:
1-معادلات انتشارات راهیان ارشد(درس و نکات بهمراه تست)
2-معادلات دیفرانسیل کتاب مرجع تالیف نیکوکار[3](شامل درس و تمرین)
آمار احتمال :
1- جزوه چاپی پارسه [4](شامل : نکات و تست)
2- مجموعه سوالات چهارجوابی تالیف دکتر نیکوکار انتشارات آزاده[5] (شامل: نکات و تست های کنکورهای مختلف)
توجه: منابع و سرفصل هایی که برای آمار تو کنکور میاد رو بپرسید حتما(اگه پارسه میرید میتونید از اونا بپرسید)! معمولا چهار فصل اصلی آمار تو کنکور میاد!
سیگنال:
1-جزوه چاپی پارسه (شامل درس ، نکات و تست کنکور سراسری و آزاد)
توجه: این تنها منبع به درد بخوره سیگنالِ ! 100% به عنوان منبع اصلیتون استفاده کنید، چون سیگنال ، 5-6 سال بیشتر نیست که تو کنکور میاد ، زیاد تست کنکور نداره،پس تست هارو مفهومی یاد بگیرید.
2-تمرین های پایانی سیگنال تالیف اپنهایم(تو آزمون های آزمایشی پارسه، این قسمت شدید مورد هدف قرار گرفته شده!!)
کنترل :
1-کتاب مشهور آریاز برادرانی[6](شامل درس ، نکته و تست های کنکورهای مختلف)
توجه : یه قسمت هایی از درس داده شده تو کتاب( مثه طراحی کنترل گرها ) فقط شامل نکات ریز و غیرکاربردی هس! بهتره واسه خوندن این قسمت از جزوه و یا کتاب رفرنس استفاده کنید – هر چند که سوال طراحی به اونصورت که تو امتحانا هست تو کنکور نداریم!!
2-تست راهیان ارشد(2 جلده) این کتاب شبیه به کتاب قبلِ (از لحاظ کمیت تست ها) ولی ترجیح داده میشه که از منبع اولی استفاده کنید!
مدار های الکتریکی
1-جزوه چاپی پارسه [7](2 جلد) (شامل درس و نکته و تست)
2-پردازش تالیف دکتر دلیروی فرد[8](شامل نکات مهم و تست)
الکترومغناطیس
1-پردازش تالیف دکتر محمود محمد طاهری[9]-استاد دانشگاه تهران، طراح سوالات کنکور-(شامل درس و نکات و تمرین های مهم + تست های کنکورها)
2-جزوه دست نویس پارسه
الکترونیک
1-جزوه دست نویس پارسه
2-جزوه خودتون-کاشی
زبان
1-504 (با توجه به اینکه 10 تست لغت تو کنکور میاد)
2-جزوه چاپی پارسه(برای کارکردنِ درک مطلب، با توجه به اینکه15 سوال در قالب 5 متن تو کنکور میاد)

مقدمه ای بر مهندسی پزشکی
منبع به خصوص و مشخصی برای خوندن این درس وجود نداره! چون سوالاتش تو این 5-6 سالی که میومده تو کنکور تغییرات زیادی داشته ولی اخیرا مثه اینکه داره جهت گیری خاصی رو میگیره(به سوالات دو سال اخیر مراجعه کنید)
بچه هایی که میخوان برای بیوالکتریک کنکور بدن میتونن از دو تکنیک استفاده کنن!!
1- خوندن مقدمه واسه کنکور (ولی به نظر نمیرسه که بیش تر از 50% بتونید واسه این درس بزنید!)
2- آماده شدن تو کنکور به عنوان یه داوطلب الکترونیکی یا مخابراتی! . معمولا داوطلب های الکترونیک و مخابرات که تو کنکور رتبه های زیر 100 میگیرن رتبه بیوالکتریک اشون بهتر از رتبه گرایش اصلیشون میشه! – این هم یه روش غیر مستقیم واسه ادامه تحصیل ارشد بیوالکتریک ه اما به قیمت خوندن الکترومغناطیس و...!
چند نکته مهم :
1-مساله مهم دیگه ای که بچه هارو تو فکر میندازه! آزمون های آزمایشی هست! اینکه آزمون بدیم؟ کدومو بدیم؟ پارسه؟ماهان؟نصیر؟ ...؟ به طور کلی آزمون دادن یه نکته مثبت تلقی میشه حداقل باعث میشه:
ترستون از آزمون بریزه – زمان بدی ای که به درس های اختصاص میدید بهتر بشه! – نقاط ضعف و قوت خودتونو بفهمید – و مهمتر اینکه یه سری تست جدید دستتون میاد واسه تمرین(تو ارشد تست های تالیفی مثه کنکور کارشناسی خیلی خیلی کم پیدا میشه!!!)
اما اینکه کدوم آزمون هارو شرکت کنید!؟ لازمه چند تا نکته رو بدونید و بعد برید ثبت نام کنید!
آزمون های پارسه از نظر تعداد شرکت کننده تو برق نسبت به آزمون های دیگه جمعیت بیشتری رو دارن به خصوص اینکه کشوری هم تقربا برگزار میشه! درعوض کیفیت آزمون ها بسیار پایینه ! مثلا در حین آزمون دادن میان غلط ملایی دو سه تا سوال رو میگیرن ، معمولا تو هر آزمون یه چند تایی غلط پیدا میشه چه از نظر گزینه ای و چه مفهومی و... به طوری که حتی طراحان سوالات هم به اون پی نمیبرن!! و جواب غلط بیرون داده میشه! (حتی این غلط ها تو شیوه حل سوالات هم دیده میشه!و فقط به اشتباهات لپی برنمیگرده!) ، زمان بندی های آزمون ها هم خوب نیست! مساله آخرین آزمون مبحثی رو شما 3 هفته قبل کنکور میدید! و مساله خیلی مهم دیگه اینه که پارسه از سال پیش جهت شبیه سازی کنکوراش با کنکور سراسری ، آمون های برقش رو تو 2 روز میگیره! و این باعث میشه که دو روز از وقت مطالعه شما تو هفته از بین بره!! (البته هر دو هفته یه بار!) مثلا این موضوع باعث شد من تو پارسه شرکت نکنم (البته تو آزمون های یگه هم شرکت نکردم) علتش هم خیلی واضحه ، من دو تا سه روز کلاس درس تو دانشگاه داشتم و ...!!!
آزمون های ماهان هم تا اونجایی که اطلاع دارم میگن استاندارده و توسط اساتید برجسته طرح میشه (مثلا همین دکتر طاهری مولف الکترومغناطیس) اما در عوض تعداد شرکت کننده ها کمتره و این باعث میشه تنونید خوب خودتونو بسنجید!
حالا دیگه بهتره خودتون تصمیم بگیرید که آزمون به دردتون میخوره یا نه ؟ اونم کجا !!؟

2-انتخاب واحد هوشمندانه داشته باشید واسه ترم کنکورتون! سعی کنید حداقل زمان رو توی هفته درس وردارید! از واحدهای کاذب مثه درسای عمومی ، پروژه استفاده کنید که درده سره تحویل تکلیف و امتحانای میان ترم و سر کلاس حاضر شدن و ... نداشته باشه! پیشنهاد میکنم اگه خوابگاهی نیستید 12-13 واحد بیشتر ورندارید و اگه خوابگاهی هستید هم 14-15 تا مشکلی نداره.
3-سعی کنید برای خوندن درس ها از روش آهسته و پیوسته استفاده کنید! این کار رو با برداشتن نوت [10] انجام بدید!(این کار باعث میشه مطالبی که میخونید بیشتر تو ذهنتون بمونه و دیر تر فراموش کنید در ضن اینکه سریعتر درساتونو تموم میکنید!)، روز های مطالعه رو به دو تا سه قسمت تقسیم کنید ! مثلا قسمت اول از صبح تا ساعت یک ، قسمت دوم از ساعت سه تا جایی که میتونید... سعی کنید درس های متنوعی بخونید در روز مثلا صبح ریاضی مهندسی و بعد از ظهر الکترونیک ... ، سعی کنید برای درس هایی مثه ریاضی مهندسی و مدار و الکترومغناطیس، هر موضوعِ جدید رو تو یه قسمت روز بخونید اونم به صورت کامل!، (مثلا مبحث اعداد مختلط رو صبح بخونید و تموم کنید و اگه رسیدیت تمرین هاشو هم حل کنید و اگه نه بذارید واسه یه روز دیگه)، حتما حتما حتما نکات مهم تو درس ، و موقع تست زدن رو نوت وردارید!!!(به طوری که برای مرور از نوت هاتون استفاده کنید!! ) بعدا متوجه حرفم میشید!!! روز هایی که تو خونه هستید و تمام وقت در اختیارتون هست رو مشخص کنید و یه برنامه کلی(نه جزیی رعایت برنامه های ریز و جزیی خیلی سخته!!) بنویسید!
مثلا اگه میخواید واسه گرایش مخابرات کنکور بدید، اول آمارشو میگیرید میبینید که درس های ریاضی و سیگنال و الکترومغناطیس ضریب 4 دارن پس رو این درس ها باید تمرکز بیشتری بدید ، در ضمن شما هفت روز تو یه هفته وقت دارید که 2 روزشو تا عصر دانشگاهید پس تو یه حساب سر انگشتی میمونه 5 روز کامل + 2 تا نصف روز وقت دارید! یعنی اگه روزهای مطالعاتی رو به دو قسمت تقسیم کنید شما 12 قسمت مطالعاتی وقت دارید! 3 قسمتشو واسه ریاضی مهندسی و معادلات و آمار میذارید کنار + 2 قسمت واسه سیگنال(فاصله های زمانی برای قانون "آهسته و پیوسته" رعایت بشه)+ 2 قسمت واسه الک مغناطیس+یک تا 2 قسمت الکترونیک+2قسمت واسه کنترل+2قسمت هم مدار.. شب ها هم یه یه ساعتی زبان بخونید ... اگه هر قسمت روز شما 3-4 ساعت باشه شما در مجموع موفق شدید که روزی 7-8 ساعت درس بخونید .... این روند رو ادامه بدید تضمین میکنم رتبه اتون زیر 100 ه!

4-حواستون باشه، درس زبان تخصصی تو مجموعه مهندسی برق، ضریبش 3 ه! پس گول بچه های مکانیکی و .. رو نخورید که میگن زبان ضریبش 1 ه!(واسه اونا 1 ه) مثلا اگه دارید واسه بیوالکتریک میخونید درس زبان، هم ضریبِ با کنترل وسیگنال ! . حتما سعی کنید واسه زبان به صورت روزانه برنامه ریزی کنید! روزی یه ساعت اونم مثلا شب ها(به جای کتاب قصه موقع خواب!!! ) با عث میشه که درصد خیلی خوبی از این درس بگیرید(به شرطه اینکه هر شب کار کنید!)





محمد علی عسگری ( کارشناسی مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر- کارشناسی مهندسی مخابرات دانشگاه امیرکبیر- کارشناسی ارشد الکترونیک دانشگاه تهران منبع:bioemm.com






موفق باشید






 

Hild4

عضو جدید
دوستانی که واسه ارشد آزاد میخونن بیان تو

دوستانی که واسه ارشد آزاد میخونن بیان تو

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان کنکوری.
من عضو جدید سایتتون هستم.
از اونجایی که من از حالا میخوام تازه استارت بزنمو واسه آزاد بخونم:) به کمکتون احتیاج دارم. انتشارات و کتابای مختلف گیجم کردن!!! اشکم در اومده!!!:cry:
میخوام بهم معرفی کنید که چیکار کنمو چه کتابایی تهیه کنم بهتره؟
اگرم کسی جزوه ای از استادای خوب الکترونیک و مهندسی پزشکی داره (اگه از استادای کارشناسی علوم تحقیقات باشه که عالیه) و بدرد کنکور آزاد میخوره لطف کنه و واسه دانلود بقیه دوستان از جمله من:smile: بذاره بینهااااااااااااااااااااااااااااااایت ممنونش میشم. :gol:
 
آخرین ویرایش:

arianpour.eng

عضو جدید
سلام
من هم امسال کارشناسی ارشد رشته مهندسی بيومتريال دانشگاه آزاد شرکت کردم. منابع ندارم چون رشتم مهندسی نساجی هست (ارشد، پلی تکنيک)...ميشه کمکم کنيد؟ ممنون ميشم تماس بگيريد (09126035416)
 

BMEVAHID

عضو جدید
گرایش های ارشد مهندسی پزشکی در خارج از کشور

گرایش های ارشد مهندسی پزشکی در خارج از کشور

سلام
کسی جدیدترین گرایش های مهندسی پزشکی و گرایش های پزشکی رشته مهندسی پزشکی رو در خارج از کشور میدونه؟؟؟؟
لطفا اگه کسی می دونه جوابشو بهم ایمیل کنه
تشکر می کنم:gol:
 

shadi kh

عضو جدید
salam manam khodam kheili donbalesham vali ta unjayi ke man porsojo kardam 3 ta gerayesh bioeleco biomecanico balini ro dare
ye sari be in site bezan www.ukstudytoday.com
 

Hild4

عضو جدید
یعنی هیچکس اطلاعاتی نداره؟؟ یا نمیخواین به همنوعتون کمک کنین؟! :cry: :cry: :cry: :cry:
 

ali_arya

عضو جدید
کنکور چطور بوددددددددددد؟؟؟؟؟

کنکور چطور بوددددددددددد؟؟؟؟؟

با عرض سلام خدمت بچه هی مهندسی پزشکی
میشه بگید کنکور امسال چطور بود و نسبت به سالای قبل چه فرقی داشت سوالاش؟;)

سبز و پیروز باشید.
 

ali_arya

عضو جدید
یعنی کسی از بچه های مهندسی پزشکی امسال کنکور ارشد نداده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

maniya_scrt

عضو جدید
سلام. من امسال كنكور ارشد برق شركت كردم.كنكور امسال با سال هاي قبل فرق داشت، روز اول يه دفترچه شامل زبان،رياضي و مدار و روز دوم هم براي همه ي درسا يه دفترچه دادن.
سوالاي مدار با دست و بدون استفاده از خطكش (!) كج و كوله نوشته شده بود و بيشتر مفاهيم كنترلي داشت تا مدار!
رياضي سخت،زبان آسون،مدار متوسط،كنترل خيلي سخت،سيگنال متفاوت و سخت،الكترونيك متوسط بود البته به نظر من!
بقيه رو نزدم!
 

نارسیس1

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

سلام ازکسانی که نساجی خوندند چندسوال درموردروشهای سفیدشویی وسنگ شویی پارچه های جین ورنگرزی ایندیگو داشتم در واقع ازتون راهنمایی می خواستم می تونیدکمکم کنید ممنون میشم لطفاجوابتونو به ایمیلم ارسال کنید . f.k_narsis@yahoo.com
 
آخرین ویرایش:

tilehbaz

عضو جدید
سلام ..دوستان کسی در مورد مهندسی پزشکی که کنکورش رو وزارت بهداشت برگزار میکنه اطلاعاتی داره؟
 

cadillac

عضو جدید
خدایش خیلی داریم ضعیف کار میکنیم ما مهندسی پزشکیا
نمیدونم علتش چیه؟!!! من خودم یکیش
 

sh@hin

عضو جدید
با سلام
از دوستان اگر کسی در مورد منابع دکتری نانو بیو تکنولوژی اطلاع داره لطفا مشخصاتشون رو به اشتراک بزاره


با تشکر
 

sh@hin

عضو جدید
سلام ازکسانی که نساجی خوندند چندسوال درموردروشهای سفیدشویی وسنگ شویی پارچه های جین ورنگرزی ایندیگو داشتم در واقع ازتون راهنمایی می خواستم می تونیدکمکم کنید ممنون میشم لطفاجوابتونو به ایمیلم ارسال کنید . f.k_narsis@yahoo.com

بفرمایید
 

cadillac

عضو جدید
بچه ها کسی نمیخات برای ارشد حرکتی بکنه؟

بچه ها کسی نمیخات برای ارشد حرکتی بکنه؟

سلام به همه دوستان
کسی هست که بخات برای ارشد شر کت بکنه؟
منابعمون چیه؟
بخصوص درس مقدمه چی باید بخونیم؟
اگر کسی میدونه مطلب بزاره ممنون میشم
دم همه مهندسی پزشکیا گرم و پر حرارت باشه
 

baharsalehi

عضو جدید
سلام
من واسه ارشد امتحان میدم ترم هفت بیوالکتریکم
اما میخام بیومتریال واسه ارشد بخونم
شما گرایشتون چیه؟
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
hassan_niazy مشاوره شغلی و درسی مهندسی پزشکی مهندسی پزشكی 137

Similar threads

بالا